PDA

Volledige versie bekijken : Vragen over ICE (In Car Entertainment)? Stel ze hier

Pagina's : [1] 2 3 4

GADGET
27 juni 2005, 17:30
Ik zou graag eens wat info hebben omtrent ice install. (ken ik weinig tot niets van)

wat heb je nodig ? (uit wat bestaat het?)
kostprijs van de stukken
vermogen ?
goeie winkels ?
goeie merken ?
wat vraagt da van u batterij :s ? dubbele batterij nodig ?
kasten om maat maken ? welke afmetingen ?
soort hout ?
soorten speakers ? (bass, tweeters, weet ik veel)
nog iets ? :p

;)

Burny
27 juni 2005, 17:48
Een poging van mij:

In Car Entertainment bestaat uit uw radio, boxen, schermen, dvd kijken, consolegamen.. etc.
Wat je nodig hebt hangt dus af van wat je wil. Voor alleen muziek: Radio en boxen, maar gewoonlijk ook een dikke amp of 2, en 1 of 2 subs.
1 batterij is genoeg, maar neem dan een goeie, Yellowtop Optima bv (zie pic van mijn engine bay).
Dikke kabel (afgezekerd aan de batterij) naar de koffer trekken, en daar uw amps van stroom voorzien.
Kisten worden gewoonlijk uit MDF (met stof bekleed) of Plexiglas gemaakt. Inhoud moet je berekenen adhv info uit het boekje van uw woofer. Het soort muziek dat je luistert speelt hier ook wel een rol.
Goeie merken? Phoenix-Gold, Rockford Fosgate, Lanzar (betaalbaar :D ) voor amps en subs.(en hier vergeet ik er een heel deel hoor)

Soorten speakers: Tweeter voor hoge tonen, midbass voor middelhoge tonen en een sub voor de bass :)
Vanvoor een composet (midbass + tweeter + crossover), vanachter 3 wegs ovalen boxen en dan een sub in de koffer ofzo? Ligt er net aan wat je zelf wil.

Winkels.. ik ga bij CSD Vanhoudt in Halen, Lanzar verdeler. Hele symphathieke kerel, kent er echt veel van. Staat ook altijd op de grote beurzen met een demo wagen.

[B]Rocketeer
27 juni 2005, 17:52
Ik zou graag eens wat info hebben omtrent ice install. (ken ik weinig tot niets van)

wat heb je nodig ? (uit wat bestaat het?)
kostprijs van de stukken
vermogen ?
goeie winkels ?
goeie merken ?
wat vraagt da van u batterij :s ? dubbele batterij nodig ?
kasten om maat maken ? welke afmetingen ?
soort hout ?
soorten speakers ? (bass, tweeters, weet ik veel)
nog iets ? :p

;)

Alles hangt af van uw budget :)

1)Wa ge nodig hebt?: Wa wilde hebben :D
2)Kostprijs?: Hoe exclusief en hoe goed moet iets zijn :)
3)Winkels: meestal wel de lokale ijsboer (ni auto5 hé)
4)goei merken: teveel om op te sommen, hangt ook weer af voor wat je gaat: db of sq
5)wat vraagt da van u batterij :s ? dubbele batterij nodig ?: Hangt weer af van hoeveel vermogen ge hebt. Heb hier in totaal een 1200W RMS da echt ni volledig openstaat (schat een 700-800W) en met mijn 45ah batterij kommek toe. Ook omdat de alternator 70ah is. Tis de alternator waarvan ge stroom trekt tijdens het rijden ;)
6)kasten om maat maken ? welke afmetingen ?: hangt weer af van wat de literinhoud moet zijn voor een sub en welke vorm er in je wagen past
7)soort hout ?: MDF hout is gemakkelijk te bewerken: 18mm of meer nemen (hangt ook weer af van hoeveel rms de sub heeft)
8)soorten speakers ? (bass, tweeters, weet ik veel): composet 2-weg of 3weg. 2-weg is high en low, 3-weg is high, mid en low. En subwoofer voor de echt subsonishce bassen. 6*9" voor hoedenplank, maar indien plaats voor composet in de deuren of zijpanelen, een composet nemen puur voor de kwaliteit ;)
9)nog iets ? :p: uw kablage. Altijd zorgen voor dat signaalkabels van kwaliteit zijn: triple shielded en meer. En genoeg dikte van de stroomkabels natuurlijk ook.

[B]Rocketeer
27 juni 2005, 17:57
En nog iets zeeeeeeeeeeeer belangrijk. Wat velen vergeten:
GELUID KOMT VAN VOORAAN, NI ACHTERAAN

Dus zorg ervoor da ge vooraan meer RMS hebt steken dan achteraan.
Een concert beluisterde immers ook ni met uwen rug ernaartoe ;)

Subwoofers is iets anders, omdat da bassen zijn, en die reflecteren naar overal.
Gehoor kan ni echt een plaats aangeven van waar deze precies komen

GADGET
27 juni 2005, 18:02
da zal nog een probleem vormen in mijne mini dan :D

Ik ken wel iemand die perfect met mdf kan werken, en iemand die mij kan helpen met polyester is ook geen probleem. Maar ik moet plek hebben ook natuurlijk..

en dan nog over het geld gezwegen. een deftige install zal toch al rap over de 1000€ gaan vermoed ik ? (heb ik het enkel over geluid, geen beeld)

[B]Rocketeer
27 juni 2005, 18:26
da zal nog een probleem vormen in mijne mini dan :D

Ik ken wel iemand die perfect met mdf kan werken, en iemand die mij kan helpen met polyester is ook geen probleem. Maar ik moet plek hebben ook natuurlijk..

en dan nog over het geld gezwegen. een deftige install zal toch al rap over de 1000€ gaan vermoed ik ? (heb ik het enkel over geluid, geen beeld)

Yepyep.
Ikzelf zit daar goed over. En das ook zonder beeld :p

GADGET
27 juni 2005, 18:28
zal nog ni voor direct zijn dan.

motortuning staat hoger op het verlanglijstje :p

gStar
27 juni 2005, 18:36
kostprijs hangt ervanf hoe extreem je het wil enzo eh.

enkele voorbeeldjes

1 (http://users.pandora.be/Jonas87/Pics/ATD%206/ATD%206%20012.jpg)
2 (http://users.pandora.be/Jonas87/Pics/ATD%206/ATD%206%20005.jpg)
3 (http://users.pandora.be/Jonas87/Pics/ATD%206/ATD%206%20014.jpg)
4 (http://users.pandora.be/Jonas87/Pics/ATD%206/ATD%206%20018.jpg)

De 4 is volgens mij me MDF gedaan en vinnek persoonlijk het knapste.
+ zoveel kost MDF ni ;) .

voor materiaal zou ik dus MDF kiezen

GADGET
27 juni 2005, 18:39
is allemaal mdf denk ik ze ? gewoon overtrokken me leer.

mdf/polysters zijn de meest gebruikte mogelijkheden zeker ?

gStar
27 juni 2005, 18:45
kheb da project op ne site aant volgen geweest , en der staat dat MDF is.

+ ik doe hout en kweet hoe MDF eruit ziet ;)

GADGET
27 juni 2005, 18:47
ik zeg toch ni dat geen mdf is ?

is zelf ALLEMAAL mdf denkek.

gStar
27 juni 2005, 18:55
srry , verkeerd gelezen :D .

mijn verontschuldigingen :)

DBK
27 juni 2005, 20:55
weet soms waark nen foto kan vinden van een mercedes buskes me zalig afgewerkte koffer, in polyester azoe golvend. Ooit eens naast gestaan op een meeting. Kdenk wel da genoeg da busje zullen kennen.

Qualistor
27 juni 2005, 22:07
http://www.reeva.be/laguna/summerslam%20005.jpg

aub ;)

stond daar ook op die meeting

CAS
29 juni 2005, 01:48
is allemaal mdf denk ik ze ? gewoon overtrokken me leer.

mdf/polysters zijn de meest gebruikte mogelijkheden zeker ?

De MDF platenzelf doen ga ge kunnen, maar da polyester is toch ni alles ze, aléja, kweeni of ge er ervaring mee hebt é... In ieder geval, voor luidsprekers, ge weet mij wonen é :p kan er u wel aan geraken als het allemaal van RCF mag zijn. Kunt eerst un kwaliteit es beluisteren in mijne wagen ;) Maar die mannen dak ken meten dan uw minike uit en zien wel wa er in moe, en als ge wilt komt er teveel in é...

DBK
29 juni 2005, 10:21
alst is voor muziek in een mini'ke kank wel wa voor informatie horen, dien maat van mij had redelijk wa steken maar weet ni juist wa, kweet nog wel da em zijn subs onder de achterbank had ingewerkt, was eigelijk wel goe gedaan :)

[B]Rocketeer
29 juni 2005, 10:23
De MDF platenzelf doen ga ge kunnen, maar da polyester is toch ni alles ze, aléja, kweeni of ge er ervaring mee hebt é... In ieder geval, voor luidsprekers, ge weet mij wonen é :p kan er u wel aan geraken als het allemaal van RCF mag zijn. Kunt eerst un kwaliteit es beluisteren in mijne wagen ;) Maar die mannen dak ken meten dan uw minike uit en zien wel wa er in moe, en als ge wilt komt er teveel in é...

Rockford Fosgate is overprised.
Ikzelf heb steken van dochterbedrijf Lightning Audio. Doet die versterker open en tzijn 1 en al componenten van Rockford da erin zitte :)

Voor dienen prijs kunde wel beter dingen vinden hoor. Zooo duur da het eigenlijk schandalig is ;)

LoWwiE
29 juni 2005, 16:23
7: MDF, liefst 24mm... Dikker bestaat er praktisch niet in MDF. Tenzij je van plan bent een niet te zware (onder zwaar bedoel ik Db, sq) boxen gaat leggen, dan volsaat 18mm zeker en vast

CAS
29 juni 2005, 16:49
Rocketeer']Rockford Fosgate is overprised.
Ikzelf heb steken van dochterbedrijf Lightning Audio. Doet die versterker open en tzijn 1 en al componenten van Rockford da erin zitte :)

Voor dienen prijs kunde wel beter dingen vinden hoor. Zooo duur da het eigenlijk schandalig is ;)

RCF staat niet gelijk aan Rockford Fosgate :p
Kweet ni heel de geschiedenis van het merk RCF, ma normaal werkten die voor of samen met JBL en un speakers zijn normale prijs maar uitstekende kwaliteit. Ik zelf heb er luidsprekers van en werk zonder woofer en velen denken dat er toch een woofer in mijn wagen zit... Nuja, voor een echt diepe bass moet je een woofer steken.

GADGET
14 juli 2005, 20:51
oke, nu efkes concreet :D

kan hier iemand mij een mooie setup samenstellen ?

zal ier paar dinges zetten die er moeten aan zijn of die gaan gebeuren etc, dus rekening mee houden aub.

-ik wil 2 van die 'omgekeerde' speakers me vlammen zo
-dan nog wel paar 'gewone' boxjes voor klank
-versterker
-deftige radio/cd (als het kan blauwe verlichting en flip front, maar is ni levennoodzakelijk)
-wordt ingebouwd in mdf kasten en dan afwerking met polyester (afmetingen ?)
-tips ?
-dingen waar ik op moet letten ?

(maak het ni té duur aub, is gewoon om deftig muziek af te spelen, mijn streefdoel is ni gaan winnen op db drags ofzo ;) )

*edit: bijna vergeten:
-bekabeling ? (moet PROPER afgewerkt zijn)

GADGET
14 juli 2005, 21:13
die subs zijn blijkbaar van audiobahn, is da wa deftig ?

en specs van deze versterker:
2 kanaals versterker
2 x 200 Watt RMS vermogen @ 4 Ohm
2 x 350 Watt RMS vermogen @ 2 Ohm
2 x 450 Watt RMS vermogen @ 1 Ohm
1 x 850 Watt RMS Mono
(1 Ohm stabiel, dubbele voeding)
Variabel low-pass en high pass filter - Phase regelaar
Brugschakel mogelijkheid
Externe basregelaar
Vergulde insteekklemmen

zou da wa samengaan?
En waar hang ik mijn gewone speakers aan ? en hoeveel ?

enige vereiste voor de radio zelf ? uitgangen of wet ik veel.

[B]Rocketeer
14 juli 2005, 22:43
RCF staat niet gelijk aan Rockford Fosgate :p
Kweet ni heel de geschiedenis van het merk RCF, ma normaal werkten die voor of samen met JBL en un speakers zijn normale prijs maar uitstekende kwaliteit. Ik zelf heb er luidsprekers van en werk zonder woofer en velen denken dat er toch een woofer in mijn wagen zit... Nuja, voor een echt diepe bass moet je een woofer steken.

Rcf is idd gewoon Rockford. Punt uit :)
Ma meesten noemen RCF als Rockford Fosgate

Tees is eigenlijk hun main page: http://www.rockfordcorp.com/home/
Zoals ge ziet ook Lightning audio erbij ;)

Er zijn minder bekende namen, maar met even goede kwaliteit voor minder geld ;)

Bugge
15 juli 2005, 00:53
Wat is niet te duur?

Geef is een richtprijs :)

CAS
15 juli 2005, 13:33
Rocketeer']Rcf is idd gewoon Rockford. Punt uit :)
Ma meesten noemen RCF als Rockford Fosgate

Tees is eigenlijk hun main page: http://www.rockfordcorp.com/home/
Zoals ge ziet ook Lightning audio erbij ;)

Er zijn minder bekende namen, maar met even goede kwaliteit voor minder geld ;)

Ni tegenstribbelen é, RCF is RCF (http://www.rcf.it/) als ge wilt ga ik nog een fotoke van mijn speakers in de wagen gaan trekken met RCF op :p

[B]Rocketeer
15 juli 2005, 13:36
Ni tegenstribbelen é, RCF is RCF (http://www.rcf.it/) als ge wilt ga ik nog een fotoke van mijn speakers in de wagen gaan trekken met RCF op :p

Ja, lol. Zo kunde veel zetten :)
Ik heb LA.

LA staat voor wat: LA Labs, LA Sound, Lightning Audio,...

Hehehe, ma da gaat blijkbaar ook ja van RCF, me 9/10 wordt fosgate bedoelt hoor ;) Volledige naam schrijven is lang :p

CAS
15 juli 2005, 13:41
Rocketeer']Ja, lol. Zo kunde veel zetten :)
Ik heb LA.

LA staat voor wat: LA Labs, LA Sound, Lightning Audio,...

Hehehe, ma da gaat blijkbaar ook ja van RCF, me 9/10 wordt fosgate bedoelt hoor ;) Volledige naam schrijven is lang :p

Ne keer dat RCF naambekendheid krijgt zal er wel verwarring komen met de afkorting van Rockford dan. Ma ze zijn nog maar juist begonnen met speakers voor in wagens. Maken wel goede luidsprekers, degene die bij mij vanachter zitten zijn bestemd tegen extreem hoge temperaturen, zodat je speaker niet na een paar jaar harder word van teveel zon dat er heeft opgezeten en gewoon heel zijn levensduur dezelfde kwaliteit blijft leveren.

[B]Rocketeer
15 juli 2005, 13:46
Ne keer dat RCF naambekendheid krijgt zal er wel verwarring komen met de afkorting van Rockford dan. Ma ze zijn nog maar juist begonnen met speakers voor in wagens. Maken wel goede luidsprekers, degene die bij mij vanachter zitten zijn bestemd tegen extreem hoge temperaturen, zodat je speaker niet na een paar jaar harder word van teveel zon dat er heeft opgezeten en gewoon heel zijn levensduur dezelfde kwaliteit blijft leveren.

Kan dat die goed zijn. Zelf nog geen meningen van gehoord, dus ga mij ni uitspreken ;)
Er zijn zoveel onbekende merken. Ne mens zou ze allemaal eens moeten kunnen beluisteren hé :D En dan zo zijn keuzes maken.

Tis ni simpel :) MA das hier al meer iets voor de grote icethread ;)

ComputerVISTA
15 juli 2005, 13:49
Ik hoop dat de rcf speakers voor in de auto wat beter zijn dan die voor P.A. gebruik. Spoelen verbranden nogal snel tegenover andere mereken (beyma etc....)

ChroMe
15 juli 2005, 18:01
Lol je wil dus geen subwoofer met vlammen maar normaal wil je een subwoofer die lange diepe bassen kan weergeven voor R&B of korte krachtige bassen voor Dance en Techno enzo maar een sub puur om zijn uiterlijk??? belangrijkste van een sub is toch of er mooie en goede en eventueel harde bass uit komt hé of ni?

Grtz

ChroMe
15 juli 2005, 18:02
Kijk hier maar eens naar Helix http://www.audiotec-fischer.com/

Brax is ietsje minder betaalbaar vrees ik ;)

Grtz

[B]Rocketeer
15 juli 2005, 18:42
Lol je wil dus geen subwoofer met vlammen maar normaal wil je een subwoofer die lange diepe bassen kan weergeven voor R&B of korte krachtige bassen voor Dance en Techno enzo maar een sub puur om zijn uiterlijk??? belangrijkste van een sub is toch of er mooie en goede en eventueel harde bass uit komt hé of ni?

Grtz

Tis de bedoeling voor show en shine.
Dus kwaliteit moet ni echt.

GADGET
15 juli 2005, 18:49
degen waar ik mee samenwerk (vakantiejob) blijkt nu ook ne ice-kenner te zijn.

Hij zou 2 amps nemen en bruggen.

heb gezien dat hier in de buurt ne winkel is (baan waar ik 50x per week passer bij wijze van spreken, en heb die winkel nog nooit gezien :D ) ga daar morgen ies informatie gaan opdoen.

Blue-Bora
16 juli 2005, 12:41
Ik heb een sub en amp van dit merk : http://www.jlaudio.com/

De sub is de : 12W6V2 nieuwprijs +-650Euro
Amp is : 1000/1 monoblok nieuwprijs +- 1600Euro

Redelijk duur in aankoop,maar tis wel een topmerk

[B]Rocketeer
16 juli 2005, 12:59
Ik heb een sub en amp van dit merk : http://www.jlaudio.com/

De sub is de : 12W6V2 nieuwprijs +-650Euro
Amp is : 1000/1 monoblok nieuwprijs +- 1600Euro

Redelijk duur in aankoop,maar tis wel een topmerk

Das waar.
Ziede nu meer en meer verschijnen.

Vroeger zagde da soms. Daarna was het blijkbaar ni meer zo populair (misschien ook door de prijs, of was er genen invoerder meer??), en nu ziede het terug overal opduiken

[B]Rocketeer
16 juli 2005, 13:09
degen waar ik mee samenwerk (vakantiejob) blijkt nu ook ne ice-kenner te zijn.

Hij zou 2 amps nemen en bruggen.

heb gezien dat hier in de buurt ne winkel is (baan waar ik 50x per week passer bij wijze van spreken, en heb die winkel nog nooit gezien :D ) ga daar morgen ies informatie gaan opdoen.

Ik heb dan zoiets voor ogen, als ge 2 amps wilt bruggen:

1)dat je 2 2-kanaals amps brugt.
Ma dan heb je alleen je subs. Dan hebde nog een 3de amp nodig voor de luidsprekers. Of gade die aan standaard radio koppelen?? Ik hoop van ni :)

2)een 4-kanaals en een 2-kanaals brugt.
4-kanaals bruggen naar een 2-kanaals, en dan uw 2-kanaals voor 1 luidspreker???

3)2 4-kanaals bruggen.
1 voor de sub, en de ander voor 2 luidsprekers.

Waarbij geen enkele oplossinge eigenlijk ideaal is :p

Ik zou voor het volgende gaan (voor looks dan)

4) 2 4-kanaals, 1 gebrugd en dan ander niet bruggen

Wel enkele bedenkingen bij dit:
- ofwel wordt de sub underpowered omdat de luidsprekers ni veel RMS moeten krijgen tov de subs
- ofwel de subs heel goed gaan spelen en je de luidsprekers heel goed moet afstellen om ni kapot te spelen (remember, zijn dezelfde afmetingen van amps), maar waar je veeeel geld zult uitgeven om de nodige power eruit te krijgen.

Denk da van nummer 4, het eerste het beste is.
Het oogt mooi, en aangezien het bij u vooral om de looks te doen is, is het ni zo erg dat die subs wa underpowered zijn. + ge hebt zowel vooraan als achteraan toch genoeg power voor luidsprekers.

In hoever ge uw power wilt drijven + hoe goed de luidsprekers/compo moeten zijn, hangt natuurlijk van uw budget af.

*edit Was niet helemaal juist, dus GADGET, lees opnieuw *edit*

GADGET
16 juli 2005, 13:11
als het niet geeft dat 1 amp kleiner is dan de andere lijkt mij keuze 2 dan toch het best ni ?

(heb zowieso maar plek voor 1 zichtbaar op te stellen, andere komt dan onder de zetel ofzo, dus is geen probleem.)

t'is nummer 2 dat die gast van mijn werk bedoelde, heb het wa verkeerd uitgelegd srry.

[B]Rocketeer
16 juli 2005, 13:16
als het niet geeft dat 1 amp kleiner is dan de andere lijkt mij keuze 2 dan toch het best ni ?

(heb zowieso maar plek voor 1 zichtbaar op te stellen, andere komt dan onder de zetel ofzo, dus is geen probleem.)

t'is nummer 2 dat die gast van mijn werk bedoelde, heb het wa verkeerd uitgelegd srry.

Als ge toch maar 1 amp zichtbaar kunt zetten.

Een mono-amp voor uw subs, en een 4-kanaals voor 4 luidsprekers.
Nog altijd het beste.
En als ge maar 2 luidsprekers wilt, een 2-kanaals ipv 4-kanaals.

Waarom veel geld uitgeven om te bruggen, als ge met mono-amp voor de subs veel goedkoper uitkomt voor hetzelfde vermogen (hangt wel af van hoeveel vermogen je wilt natuurlijk)

ChroMe
16 juli 2005, 16:44
JL is idd wel topmateriaal en da heb je altijd wel blijven zien hoor...
Maarja goei spul betaal je meestal ook ietsje meer hé

Grtz

GADGET
16 juli 2005, 18:13
tot nu toe zijn het audiobahn subs. (400 RMS)
amp wrsch phoenix gold (ofwel 2ehands op tunedbelgium ofzo)
2x4kanaals.
speakers weet ik nog niet.

Ik kan die audiobahns kopen voor 80€ nieuw..(per stuk he, maar dan nog, 2e hands vragen ze er soms 300€ voor)

ChroMe
16 juli 2005, 20:27
Das ni slecht, doen zou ik zeggen

GADGET
18 juli 2005, 19:54
nog een vraagje:

Ik heb dus 2x 400w RMS woofers en nog een speakersetje.

versterkers:
2x http://www.boomtownshop.de/shop/detailansicht.pml?prod=SIOUX+HEAT+3000VU+-+3000WATT&warengruppe=
(1 voor woofers en 1 voor speakers, met mogelijkheid er later 2 speakers bij te hangen)

ofwel

2x http://www.boomtownshop.de/shop/detailansicht.pml?prod=IMPULSE+SD800+-+DIGITAL+MONOBLOCK&warengruppe= voor de woofers.
en 1x http://www.boomtownshop.de/shop/detailansicht.pml?prod=Jackson+G5&warengruppe= voor de speakers.

[B]Rocketeer
18 juli 2005, 20:00
nog een vraagje:

Ik heb dus 2x 400w RMS woofers en nog een speakersetje.

versterkers:
2x http://www.boomtownshop.de/shop/detailansicht.pml?prod=SIOUX+HEAT+3000VU+-+3000WATT&warengruppe=
(1 voor woofers en 1 voor speakers, met mogelijkheid er later 2 speakers bij te hangen)

ofwel

2x http://www.boomtownshop.de/shop/detailansicht.pml?prod=IMPULSE+SD800+-+DIGITAL+MONOBLOCK&warengruppe= voor de woofers.
en 1x http://www.boomtownshop.de/shop/detailansicht.pml?prod=Jackson+G5&warengruppe= voor de speakers.

Geen enkele van de ze amps kopen :p
Dikken bucht ;)

Eerste amp: 4X100W RMS / 2X250W RMS @ 4ohm voor 209€
Mijn amp: 2X90WRMS + 2X30 W RMS @4ohm -> iets meer dan 500€

ZElfde met 2de versterker: 800W RMS mono voor 145€.

GADGET
18 juli 2005, 20:23
Rocketeer']Geen enkele van de ze amps kopen :p
Dikken bucht ;)

Eerste amp: 4X100W RMS / 2X250W RMS @ 4ohm voor 209€
Mijn amp: 2X90WRMS + 2X30 W RMS @4ohm -> iets meer dan 500€

ZElfde met 2de versterker: 800W RMS mono voor 145€.

i copy :D

phoenix gold it is.

bjorn6to9
15 augustus 2005, 12:23
Hey,

Weet iemand hier soms goei links van winkels, waar ze muziekinstallaties verkopen voor auto.
Maar betrouwbare winkels weet je.
Alvast bedankt.
Groete.

bjorn6to9
15 augustus 2005, 12:35
ha ok cava thx.

Mr Syphon
15 augustus 2005, 13:12
omgeving kunt ge ook miss zeggen :D
www.dbmcarparts.be
is in heppen, in de buurt van leopolsburg ( limburg )
is enigste winkel da ik ken in mijn buurt voor tuningparts
en vroeger verkocht die alleen maar audio parts voor in de auto dus jah :D

bjorn6to9
15 augustus 2005, 16:35
cava supper merci installeert die ook alles ?

LODEKE
16 augustus 2005, 13:30
helloww...

ik ben daarstraks gaan kijke met mijn vader voor een nieuwe geluidsinstallatie voor in onzen auto, omdat het origineel heeelemaal op niks trekt...
Het is dus gewoon de bedoeling om goed geluid te hebben (zuiver) en het mag natuurlijk ook hard spelen...

en dieje verkoper raadde Phoenix gold aan,
kheb daar al wel is van gehoord maar hoe is die kwaliteit van speakers/versterker???

het ging om de reeks van Octane R

Radio: blijft standaart
voorkant: R 6.5 compo
achteraan: R 69.0 coax
Versterker: R 5.0 (4 kanaals)

heeft iemand daar misschien al ervaring mee of misschien meer informatie is altijd welkom

Greetz lode

the boogyman
16 augustus 2005, 14:05
ik zou toch een subwoofer aanraden want de laagste frequentie dadde gaat bereiken is 65Hz.... :x oftewel achteraan speakers nemen die tot 25 a 35Hz gaan! ;)

angelus2002
16 augustus 2005, 14:28
Mja, is weeral moeilijk te zeggen hé. Sommigen zweren erbij, anderen weer niet.

Ik ben in mijn wagen volledig JBL gegaan, en heb me dat nog geen enkel moment beklaagd. Alhoewel dat sommigen zeggen dat de auto lijn van JBL rommel is...

Mijn ervaring is dat je met de Phoenix reeks in ieder geval niet in het zak gezet kan worden, aangezien ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben...

[B]Rocketeer
16 augustus 2005, 15:09
Ff uwen topic gemerged met de vragenthread van ICE.

On-Topic.

Het moet juist lukken dak hier de R5.0 composet van phoenix gold heb.
2-weg compo.

Verwacht er ni teveel bass van (of allé, ik vind toch da er ni veel baas uitkomt)
De tweeter daarintegen gaat wel hard.
Eigenlijk te luid voor het geen ge maar van bass krijgt vind ik persoonlijk.

Ma hier is da geen probleem. Eenmaal bij mij de subs er terug inkomen, komen verhouding bass en hoge tonen weer overeen :D

De versterker die is voorgesteld is blijkbaar 4X 40W RMS @ 4Ohm @14,4V

Das 20W RMS minder dan de compo allessinds aankan, en blijkbaar is 70W RMS ook de specificaties van de coaxicale luidsprekers.

Voordeel is natuurlijk da ge uw luidsprekers ni zult kapot spelen (tenzij ge uwe versterker laat clippen natuurlijk). Nadeel is da ni al het potentiaal uit de luidsprekers wordt gehaald.

Misschien is dat ook ni nodig, want de bass van de compo vervormt nogal redelijk snel indien er bass-boost of andere "bass enhancement devices" worden gebruikt.

Ma da vervormen is denkek ook weer meer persoonlijk. De één zegt, da vervormt toch ni, terwijl ik al lang zeg da er vervorming optreed. Is dus te zien van wat je gewoon bent.

Wat da coaxicale betreft, kannek mijn mening ni zeggen.
Over de compo: het is zeker geen slechte compo, maar verwacht er ook geen mirakels van. Misschien is de 16cm woofer wel iets beter in weergave van bass dan mijn 13cm, ma kon ni meer steken.

De prijs is dan ook slechts 130€ van de compo.

Kurobu
17 augustus 2005, 12:18
hallo .

mijn pa rijd met een for escort clipper en die zou daar goeie boxen willen insteken op de plaats van de origineele boxen maar weet niet welke en wat hij daarvoor zou betalen .

heb al wat rond gezogd maar vind niets duidelijks .

mvg kurobu .

edit :

nog een vraagje :

nu heeft hij momenteel een vervangwagen dit is de ford focus ghia ( of dergelijke ) dit is een zeer goeie auto .
mijn pa twijfelt erg om er zo een te kopen . iemand tips of zo of ?
mvg nogmaals :)

Mr.Fatal
17 augustus 2005, 12:21
zonder versterker en al die andere dingen gewoon 2 andere boxen op plaats van die oude ? bwaah misschien Xplode boxen ofzo ik ben er redelijk tevreden van van klank enz. en is iets rond de 80 a 100€ voor 1

Burny
17 augustus 2005, 12:26
Ik denk dat je beter ook een goeie radio (en eventueel een versterker) erbij koopt. Alleen boxen gaat niet veel effect hebben imo. Die standaard ford radio was er snel uit hier :lol: De standaard boxen zitten er wel nog in. Samen met 2 Lanzar 200 watt rms ovals in de hoedeplank.

Kurobu
17 augustus 2005, 12:38
er zit een radio/cd speler in van panasonic ... maar ken wel de details er niet van en kan niet kijken want auto staat in garage , ook wil pa het goedkoop houden dus versterker en zo zit er niet in . maar in die vervanwagen dat we nu hebben ( nieuwe ford escort ghia of dergelijke ) zijn de standaard boxen wel :O zeer goed imo :)

EvilTwin
17 augustus 2005, 12:58
Als ge een goeie winkel voor ice (en tuning) wilt :

www.acawetteren.be

Klik maar eens op gallery => pics om een idee te krijgen van wat ze al hebben ineengeflanst.

eikeba
17 augustus 2005, 18:35
Hallokes,

Mijn vriendin heeft een 2de hands autotje, ford ka 6 jaar oud, gekocht. Nu die standaardboxen (20 watt) die er insteken zijn echt al zo kappot als maar zijn kan.

Ik heb er al voor gezorgd dat ik 2 ovale standaard boxen in de koffer heb gekregen en properkes weggewerkt. De ingewerkte autoradio is ondertussen ook al veranderd.
Ik wou daarstraks de voorste boxen vervangen maar die zijn dus kleiner dan het gewone formaat ovale boxen dat je in de winkel kan kopen.

Weet er iemand hoe groot deze boxen zijn? En of ik die ovale boxen kan kopen in de winkel? Mediamarkt ofzo?

Alvast bedankt,
Eikeba

[B]Rocketeer
17 augustus 2005, 18:51
Hallokes,

Mijn vriendin heeft een 2de hands autotje, ford ka 6 jaar oud, gekocht. Nu die standaardboxen (20 watt) die er insteken zijn echt al zo kappot als maar zijn kan.

Ik heb er al voor gezorgd dat ik 2 ovale standaard boxen in de koffer heb gekregen en properkes weggewerkt. De ingewerkte autoradio is ondertussen ook al veranderd.
Ik wou daarstraks de voorste boxen vervangen maar die zijn dus kleiner dan het gewone formaat ovale boxen dat je in de winkel kan kopen.

Weet er iemand hoe groot deze boxen zijn? En of ik die ovale boxen kan kopen in de winkel? Mediamarkt ofzo?

Alvast bedankt,
Eikeba

Ovale boxen zullen ni passen vooraan. Hier zal je dus custom made deurpanelen moeten maken om die erin te krijgen. (maar is dus totaal niet aangeraden om vooraan ovalen te steken).

Best is om een 2-weg of een 3-weg compo te steken. (meestal zal dit 2-weg zijn). En dan helpt het nog niet veel, aangezien een compo eigenlijk om een versterker vraagt om zijn potentiaal eruit te halen.

Maar in uw geval zou ik gewoon terug een simpel setje kopen zoals deze er standaard inzitten, aangezien het toch maar op de radio wordt aangesloten veronderstel ik?

Wat de maat betreft van de standaardboxen: Neem ze er eens uit en kijk. Er zal wel 9/10 wel opstaan hoe groot ze zijn. (meestal in inches).

eikeba
17 augustus 2005, 19:28
Rocketeer']Ovale boxen zullen ni passen vooraan. Hier zal je dus custom made deurpanelen moeten maken om die erin te krijgen. (maar is dus totaal niet aangeraden om vooraan ovalen te steken).

Best is om een 2-weg of een 3-weg compo te steken. (meestal zal dit 2-weg zijn). En dan helpt het nog niet veel, aangezien een compo eigenlijk om een versterker vraagt om zijn potentiaal eruit te halen.

Maar in uw geval zou ik gewoon terug een simpel setje kopen zoals deze er standaard inzitten, aangezien het toch maar op de radio wordt aangesloten veronderstel ik?

Wat de maat betreft van de standaardboxen: Neem ze er eens uit en kijk. Er zal wel 9/10 wel opstaan hoe groot ze zijn. (meestal in inches).

Ja boxen worden enkel aangesloten op radio. Er komt dus geen versterker en subwoofer bij kijken. Probleem is dat die standaardboxen meestal slecht zijn en snel versleten zijn.

Handiger zou zijn om een kleiner formaat in ovale te vinden. Aangezien er toch al ovale boxen vanvoor staken. Op de boxen staat de maat niet geschreven.

Dus je raadt mij aan gewoon naar een ford garage te gaan en standaardboxen te bestellen? Hopelijk zijn er verschillende qua prestaties want die er nu inzaten amaai.

[B]Rocketeer
17 augustus 2005, 19:35
Ja boxen worden enkel aangesloten op radio. Er komt dus geen versterker en subwoofer bij kijken. Probleem is dat die standaardboxen meestal slecht zijn en snel versleten zijn.

Handiger zou zijn om een kleiner formaat in ovale te vinden. Aangezien er toch al ovale boxen vanvoor staken. Op de boxen staat de maat niet geschreven.

Dus je raadt mij aan gewoon naar een ford garage te gaan en standaardboxen te bestellen? Hopelijk zijn er verschillende qua prestaties want die er nu inzaten amaai.

Neen, je hoeft zeker en vast ni naar een ford garage te gaan hiervoor.
Standaard ovalen??

Is standard normaal niet gewoon rond?? Ovaal heb ik toch nog niet standaard in een wagen gezien. Indien ze echt ovaal zijn, kan je 9/10 deze slechts verkrijgen bij een ford-dealer.

Voor ronde boxen hebde veel keuze tussen verschillende merken.

En standaardboxen gaan niet sneller kapot als ander hoor.
Wardoor deze 9/10 kapot gaan -> een clippend signaal ontvangen van de versterker/radio.

Een versterker geeft altijd een sinus weer. Wanneer je een versterker gaat clippen, wordt deze sinus omgezet in een blokgolf. Dit kan gebeuren bij het te luid zetten van de versterker (eignelijk is er geen volumeknop aan een versterker, maar ik zet het zodat je het wat zou begrijpen wa tik bedoel), zodat er vervorming gaat optreden bij de boxen.

En zoiets is dus fataal voor elke box.
Om een vb te geven: een subwoofer van 1000W RMS krijg je om zeep met een clippend signaal van 10W RMS.

eikeba
17 augustus 2005, 19:40
Rocketeer']Neen, je hoeft zeker en vast ni naar een ford garage te gaan hiervoor.
Standaard ovalen??

Is standard normaal niet gewoon rond?? Ovaal heb ik toch nog niet standaard in een wagen gezien. Indien ze echt ovaal zijn, kan je 9/10 deze slechts verkrijgen bij een ford-dealer.

Voor ronde boxen hebde veel keuze tussen verschillende merken.

En standaardboxen gaan niet sneller kapot als ander hoor.
Wardoor deze 9/10 kapot gaan -> een clippend signaal ontvangen van de versterker/radio.

Een versterker geeft altijd een sinus weer. Wanneer je een versterker gaat clippen, wordt deze sinus omgezet in een blokgolf. Dit kan gebeuren bij het te luid zetten van de versterker (eignelijk is er geen volumeknop aan een versterker, maar ik zet het zodat je het wat zou begrijpen wa tik bedoel), zodat er vervorming gaat optreden bij de boxen.

En zoiets is dus fataal voor elke box.
Om een vb te geven: een subwoofer van 1000W RMS krijg je om zeep met een clippend signaal van 10W RMS.

Ja vanvoor steken de origenele boxen nog van de ford en die zijn ovaal maar dan kleiner dan de standaard ovale boxen die je kan kopen in de winkel. Ik ben gisteren in mediamarkt boxen gaan kopen voor vanachter en ik dacht dat er geen verschillende maten waren in de ovale boxen. Of vergis ik mij?

Anders zal ik morgen wel is naar een ford garage bellen.

[B]Rocketeer
17 augustus 2005, 19:51
Ja vanvoor steken de origenele boxen nog van de ford en die zijn ovaal maar dan kleiner dan de standaard ovale boxen die je kan kopen in de winkel. Ik ben gisteren in mediamarkt boxen gaan kopen voor vanachter en ik dacht dat er geen verschillende maten waren in de ovale boxen. Of vergis ik mij?

Anders zal ik morgen wel is naar een ford garage bellen.

Vind ik bizar. Paar sites afgegaan en ben geen ander maat van voalen tegengekomen dan 6*9".

Gewoon custom ronde speakers zijn er genoeg te vinden, maar ovalen??
Het zou mij erg verbazen dat die ovaal zijn.

eikeba
17 augustus 2005, 19:57
Rocketeer']Vind ik bizar. Paar sites afgegaan en ben geen ander maat van voalen tegengekomen dan 6*9".

Gewoon custom ronde speakers zijn er genoeg te vinden, maar ovalen??
Het zou mij erg verbazen dat die ovaal zijn.

Ze zijn echt ovaal zenne. Die is een 3 cm kleiner dan de 6*9.
Spijtig dat dien box hier nu niet ligt want anders had ik fotoke getrokken en online gezet.
En dien box is ook vele minder diep.

[B]Rocketeer
17 augustus 2005, 20:00
Ze zijn echt ovaal zenne. Die is een 3 cm kleiner dan de 6*9.
Spijtig dat dien box hier nu niet ligt want anders had ik fotoke getrokken en online gezet.
En dien box is ook vele minder diep.

Blijkbaar bestaat het idd.
Wel nog alleen maar producten van gevonden bij rockford fosgate.

5*7" (http://www.rockfordfosgate.com/products/ez2rockford/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10063554&CategoryDesc=Power%20Coaxials)
6*8" (http://www.rockfordfosgate.com/products/ez2rockford/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10063555&CategoryDesc=Power%20Coaxials)

Blijkbaar ni snel te vinden :s

Phoenix gold heeft er ook:

5*7 en zelfs 4*6

http://www.phoenixgold.com/2004/octane-rspeakers.html

eikeba
17 augustus 2005, 20:03
Rocketeer']Blijkbaar bestaat het idd.
Wel nog alleen maar producten van gevonden bij rockford fosgate.

5*7" (http://www.rockfordfosgate.com/products/ez2rockford/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10063554&CategoryDesc=Power%20Coaxials)
6*8" (http://www.rockfordfosgate.com/products/ez2rockford/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10063555&CategoryDesc=Power%20Coaxials)

Blijkbaar ni snel te vinden :s

Ja zoiets kan het zijn. Waar kan ik zo'n boxen vinden? Mediamarkt ofzo? In ieder geval in de buurt van het antwerpse. Ik woon tegen Lier dermee.

[B]Rocketeer
17 augustus 2005, 20:07
Ja zoiets kan het zijn. Waar kan ik zo'n boxen vinden? Mediamarkt ofzo? In ieder geval in de buurt van het antwerpse. Ik woon tegen Lier dermee.

Bij mediamakrt enzo zulde ze vreesek ni vinden.
Zoiets is volgens mij alleen te vinden bij een lokale ICE-boer die als merken rockford fosgate, phoenix gold of andere merken die zo'n amten hebben.

---------------------------------------------------------------------------

ARC - Antwerpen
Jan Van Gentstraat 15,
2000 Antwerpen
Belgie [plannetje]

Tel. : 03/260.65.60
Fax. :

Website : http://www.arc.be
E-Mail : info@arc.be

Categorie : shop
Specialiteit :
Enkele van onze merken :

Openingsuren:
Maandag : 08u30-18u00
Dinsdag : 08u30-18u00
Woensdag : 08u30-18u00
Donderdag : 08u30-18u00
Vrijdag : 08u30-18u00
Zaterdag : 09u00-16u00
Zondag : Gesloten

Normaal moeten zij die zeker hebben, of kunnen bestellen.

eikeba
17 augustus 2005, 20:11
Rocketeer']Bij mediamakrt enzo zulde ze vreesek ni vinden.
Zoiets is volgens mij alleen te vinden bij een lokale ICE-boer die als merken rockford fosgate, phoenix gold of andere merken die zo'n amten hebben.

En wat zal de prijs ongeveer bedragen voor zo'n boxen? Het moet nu niet het goedkoopste zijn maar gewoon iets degelijks.

[B]Rocketeer
17 augustus 2005, 21:12
En wat zal de prijs ongeveer bedragen voor zo'n boxen? Het moet nu niet het goedkoopste zijn maar gewoon iets degelijks.

Ik heb online alleen de Belgische prijslijst van Rockford fosgate gevonden:
5*7" -> 139€
6*8" -> 139€

Phoenix gold online prijzen:
5*7" -> 79,99 britse pond -> 117.754€ (volgens huidige wisselkoers)
4*6" -> 64,99 britse pond -> 95.6724€ (volgens huidige wisselkoers)

eikeba
18 augustus 2005, 08:16
Rocketeer']Ik heb online alleen de Belgische prijslijst van Rockford fosgate gevonden:
5*7" -> 139€
6*8" -> 139€

Phoenix gold online prijzen:
5*7" -> 79,99 britse pond -> 117.754€ (volgens huidige wisselkoers)
4*6" -> 64,99 britse pond -> 95.6724€ (volgens huidige wisselkoers)

Oké merciekes voor the advice. Ik zal der seves is achter gaan horen of een andere oplossing zoeken. Ik vind die boxen nu wel wa aan de prijzige kant maar ja ...

Groetjes en nog is mercie.

Kurobu
19 augustus 2005, 02:38
niemand antwoord op mijn twee vragen ??? zie pagina hier voor . :)

[B]Rocketeer
19 augustus 2005, 11:51
hallo .

mijn pa rijd met een for escort clipper en die zou daar goeie boxen willen insteken op de plaats van de origineele boxen maar weet niet welke en wat hij daarvoor zou betalen .

heb al wat rond gezogd maar vind niets duidelijks .

mvg kurobu .

edit :

nog een vraagje :

nu heeft hij momenteel een vervangwagen dit is de ford focus ghia ( of dergelijke ) dit is een zeer goeie auto .
mijn pa twijfelt erg om er zo een te kopen . iemand tips of zo of ?
mvg nogmaals :)

Vraag1: Goh, er zijn zoveel goei merken. Hangt af van wat er standaard inkan hé. Kzou zeggen: ga naar een ICE-boer en hoor wat er u aanstaat.
Zij zullen ook wel weten welke set er in de wagen zal passen.

Budget denkek toch weer hetzelfde als eikeba: Zo rond de 120-140€ voor een setje van een goe merk.

Maar ook hier weer dezelfde opmerking: zonder versterker ga je er belange niet het potentiaal uithalen die zo een set bezit.

-------------------------------------------------------------------------

Vraag2: Dunno, da kunde misschien wel best eens in aparte thread posten. Aangezien dit niets meer met ICE te maken heeft ;)

Kurobu
19 augustus 2005, 12:40
Rocketeer']Vraag1: Goh, er zijn zoveel goei merken. Hangt af van wat er standaard inkan hé. Kzou zeggen: ga naar een ICE-boer en hoor wat er u aanstaat.
Zij zullen ook wel weten welke set er in de wagen zal passen.

Budget denkek toch weer hetzelfde als eikeba: Zo rond de 120-140€ voor een setje van een goe merk.

Maar ook hier weer dezelfde opmerking: zonder versterker ga je er belange niet het potentiaal uithalen die zo een set bezit.

-------------------------------------------------------------------------

Vraag2: Dunno, da kunde misschien wel best eens in aparte thread posten. Aangezien dit niets meer met ICE te maken heeft ;)

op vraag 1 : danku zal dit aan mijn vader aanraden :) ( word binnekort mijn wagen :D )

op vraag 2 : zal dan straks apparte thread opzetten :)
danku ..

mvg

eikeba
20 augustus 2005, 11:22
@ [B]Rocketeer
Ik ben gisteren naar een winkel geweest in hoboken (afta, taft,... ik weet ni juist hoe em noemt) en daar heb ik een plastieken opzetstukgekocht (14€) + ronde boxen van sony (50€). En dat allemaal past perfect op de voorziene ovale plaats vanvoor.

Merciekes voor de hulp hé.

[B]Rocketeer
20 augustus 2005, 11:36
@ [B]Rocketeer
Ik ben gisteren naar een winkel geweest in hoboken (afta, taft,... ik weet ni juist hoe em noemt) en daar heb ik een plastieken opzetstukgekocht (14€) + ronde boxen van sony (50€). En dat allemaal past perfect op de voorziene ovale plaats vanvoor.

Merciekes voor de hulp hé.

Ah, daar zijn ook converterkes voor. Tof :D
Och ja, als ge tevreden zijt over de boxen ;)

H4ns //
20 augustus 2005, 19:09
ne goeienavond samen,

1st:
sinds dat ons ma & pa van ziens zijn nen nieuwe wagen te kopen krijg ik vanaf september den oude ter beschikking.
Het gaat hier over ne Mitsubishi Space Runner (1.8 b) van '97 of '98 :p ma dat doet er denk ik niet veel toe.

Het geen wat me niet aanstaat is dat daar gene radio in zit, men ouders hebben dat nooit nodig gevonden, maar mij zou dat wel passen.

Mijn vraag is: kan ik gewoon na de elektro boer stappen een radio'ke kopen insteken en spelen? Kheb foto'ke genomen van de voorziene bekabeling en aangezien ik hier allemaal (nog) niks van ken vraag ik nu aan ulle of dit in orde lijkt / is.

FOTO kabels (http://members.chello.be/cr42667/TNGF/car/PICT0005.JPG)

zo dat is één.

2nd: Ik weet dat er 2 boxen insteken vanvoor gewoon zo naar onder toe van dashboard , ge weet wel wat ik wil zeggen.
Maar nu vroeg ik me af of dat er eventueel ook niet langs elke kant een in de deur zou zitten.
Check foto even aub

FOTO deur (http://members.chello.be/cr42667/TNGF/car/PICT0008.JPG)

ge ziet duidelijk langs beide kanten zo rondingen. Is het mogelijk dat hier ook speaker achter zit? Dat grijs krijg je er niet zo maar af en kga proberen alles heel te houden dus dat ga ik niet forceren.
Is er manier waarop ik dit kan controleren?

Alvast bedankt voor de replies

:)

H4ns //
21 augustus 2005, 15:13
help, anyone? :unsure:

[B]Rocketeer
21 augustus 2005, 15:38
Ik denk da ge voor uw kabels een verloopstekker moet hebben.
Ma da hebben ze daar zeker en vast liggen.

Van de deuren. Da zounek zelf ni weten of da gaat.
Ge zegt al zelf, we hebben er al onder het dash vooraan steken.

CAS
21 augustus 2005, 16:22
help, anyone? :unsure:
In u deuren zitten geen boxen volgens mij, maar, zet uwe muziek gewoon es wa luider en leg er u hand op, dan voelde wel duidelijk of er een luidspreker zit door de trillingen...
En gewoon heel da paneel er af nemen, ge gaat daar niks mee kapot maken. Gewoon alles op u gemakske, en et eens goed bekijken, dan wijst zich da wel uit en gade niks forceren.

daedalus
21 augustus 2005, 22:27
heb een Opel Astra G van 2002
zit standaard wel een vrij goede radio + boxen in
maar zou eventueel wel wat willen upgraden

ik wil zuiver + goed geluid en moet niet hard gaan

kan ik dit bereiken door enkel de radio en de boxen in de deur (enige boxen?)te vervangen?

welke autoradio is een aanrader (+kunnen de controls op het stuur ook samenwerken met een andere radio)
welk merk boxen zou in deze wagen passen die kwalitatief goed zijn.
is het noodzakelijk om dan ook een basskist en dergelijke te moeten inbouwen achterin de wagen?

en wat zou het prijskaartje zijn van dit alles + de inbouwkosten (omdat ik er niets van ken)

the boogyman
21 augustus 2005, 22:39
welke autoradio is een aanrader

Met kenwood zulde nooit gekloot zijn! ;)

Ik heb deze (http://www.kenwood.be/kenwood/kenprod.nsf/_/874822D5C8E9080E01256FF60033D860) maand geleden gekocht bij ACA te wetteren en daar hadden zin volgorde van voorkeur: 1)Alpine 2)kenwood 3)pioneer ma da verkopen ze nie.. :)

btw,ik ben enorm content van die radio,heeft nog nooit iets fout gedaan en heeft een uitgebreid lijstje mogelijkheden ;) kostte mij 290€ ;)

[B]Rocketeer
21 augustus 2005, 23:08
heb een Opel Astra G van 2002
zit standaard wel een vrij goede radio + boxen in
maar zou eventueel wel wat willen upgraden

ik wil zuiver + goed geluid en moet niet hard gaan

kan ik dit bereiken door enkel de radio en de boxen in de deur (enige boxen?)te vervangen?

welke autoradio is een aanrader (+kunnen de controls op het stuur ook samenwerken met een andere radio)
welk merk boxen zou in deze wagen passen die kwalitatief goed zijn.
is het noodzakelijk om dan ook een basskist en dergelijke te moeten inbouwen achterin de wagen?

en wat zou het prijskaartje zijn van dit alles + de inbouwkosten (omdat ik er niets van ken)

Ik denk da ge er dan beter de standaard boxen en radio in laat steken.
Met enkel een andere radio + boxen in de deur zulde 9/10 hetzelfde resultaat bekomen, of zelfs slechter als ge ni oplet.

Recente wagens hebben meestal al een goed systeem standaard zitten.
Om dit te overtreffen moet je gaan overschakelen op de duurdere reeksen luidsprekers, radio's, en natuurlijk gebruik maken van een versterker.

De controls op uw stuur zullen 9/10 ni samenwerken met een andere radio. Zijn van die modellen die alleen vor die wagens zijn omgebouwd. Welkom in de moderne elektronika wereld waar ze u bij u kloten hebben als ge ne wagen koopt. Daar zit geen standaard meer in.

En wat de boogyman zijn top 3 zegt: da hangt er vanaf wat ge wilt.
Persoonlijk zou ik zelfs geen kenwood in de top 3 hebben staan.

Ik zou sony boven kenwood kiezen (wel ni de xplod reeks, de echte sony reeks bedoel ik).
En als ge echt zuiver geluid in zijn pure vorm wilt, dan gade voor een radio alleen al een goei 1000€ neertellen. En die hebben dan geen interne versterker zitten, dus aparte versterker moette dan zelf nog kopen enzo.

Om echt een heeeeeel zuiver geluid te bekomen, gade er geld mogen inpompen.

daedalus
21 augustus 2005, 23:41
Rocketeer']Ik denk da ge er dan beter de standaard boxen en radio in laat steken.
Met enkel een andere radio + boxen in de deur zulde 9/10 hetzelfde resultaat bekomen, of zelfs slechter als ge ni oplet.

Recente wagens hebben meestal al een goed systeem standaard zitten.
Om dit te overtreffen moet je gaan overschakelen op de duurdere reeksen luidsprekers, radio's, en natuurlijk gebruik maken van een versterker.

De controls op uw stuur zullen 9/10 ni samenwerken met een andere radio. Zijn van die modellen die alleen vor die wagens zijn omgebouwd. Welkom in de moderne elektronika wereld waar ze u bij u kloten hebben als ge ne wagen koopt. Daar zit geen standaard meer in.

En wat de boogyman zijn top 3 zegt: da hangt er vanaf wat ge wilt.
Persoonlijk zou ik zelfs geen kenwood in de top 3 hebben staan.

Ik zou sony boven kenwood kiezen (wel ni de xplod reeks, de echte sony reeks bedoel ik).
En als ge echt zuiver geluid in zijn pure vorm wilt, dan gade voor een radio alleen al een goei 1000€ neertellen. En die hebben dan geen interne versterker zitten, dus aparte versterker moette dan zelf nog kopen enzo.

Om echt een heeeeeel zuiver geluid te bekomen, gade er geld mogen inpompen.

ok dan weet ik genoeg
dan zal het bij de standaard radio blijven.

td2004
26 augustus 2005, 23:32
In Mediamarkt heb ik zo ne autokit gezien voor 250€
kweet wel het merk nimeer
Er zat één woofer, versterker, 2 speakers en kabels in.
Is er nog iemand die deze heeft?

Grts
T

edit: en zou da in mijne swift passen? ik ben amateur in die zaken...

lttuvix
26 augustus 2005, 23:59
euhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
in een winkel heb ik een autokit ma ik weet nie welk merk of type... maak het nog moeilijker :p

the boogyman
27 augustus 2005, 00:22
Voor 250€?

Amai,da zal mij nogal het beest zijn :p

:ironic:

Mr. SLASH
27 augustus 2005, 00:35
hangt af voor wa het dient eh !

td2004
27 augustus 2005, 00:46
ik ben allesinds ni van plan om meer geld in mijn wagen te steken dan hij zelf waard is
't enige wa ik wil is iets beter kwaliteit van geluid, nu heb ik ne standaard radio en standaard boxen van een 11jaar oude swift, know-what-i-sayin :oink:

@ lttuvix
ik denk zo'n onbekend aldi-achtig merk, maar tstond in de mediamarkt voor 250 sleuro, woofer, speakers, kabels en versterker, voor die prijs kunje ni sukkelen dacht ik toch...

[B]Rocketeer
27 augustus 2005, 00:49
Voor 250€ zalt wel niks goe zijn.

Voor da geld hebek 1 woofer.
Of hebek een klein heel simpel versterkerke.

Toch ni van het merk climax, boschmann ofzoiets zeker??
Afblijven zou ik u als raad geven.

Da zal wel lawaai maken, daar ni van. Ma verder als lawaai komde dan ook ni...

the boogyman
27 augustus 2005, 01:06
Op geluid nooit besparen! :naughty:

Ge moet er tenslotte elke dag naar luisteren en tzou wel eens ferm kunnen tegenvallen!

Koop u wooferke met hoog rendement en versterker die nie zwaar is(en mss nog wa hoedenplankluidsprekers ofzo en ge zult mooi resultaat hebben voor relatief weinig geld! ;)

zo ne infinity kappa perfect 12" of JBL wooferke met kenwood amp en nog wa hoedenplankluidsprekerkes van bvb kenwood,JVC en tzal vree goe klinken! ;)

ComputerVISTA
28 augustus 2005, 16:29
Ok in men nieuwe aanwinst zit een blaupunkt casette deck met een 10 cd wisselaar. Nu deze zou ik willen vervangen door zo een ding met een scherm waar gps op zit, liefst met dvd en tv tuner als het kan zoals de pioneer die in de vw transporter zat waarmee ik mee gereden heb naar Madrid.

deze: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10472&taxonomy_id=25-111

Maar in die camionette zat dat natuurlijk vrij hoog in het dashboard en was dat schemr mooi op ooghoogte (allee iets naar beneden) Maar ik vraag me af of dat in een gewone wagen niet ta laag gaat zitten? (dat scherm dat eruit schuift he)

Daarmee is men vraag of het niet beter zou zijn soortgelijk toestel te kopen maar dan met ene scherm dat ik aan men ruit kan hangen of op het dashboard kan zetten? En bestaan er toetsellen (misschien van een ander merk) met dezelfde functies als die pio maar dan met afneembaar scherm? (of extern scherm) waar ik eventueel nog een 2de kan aanhangen?

Alvast bedankt!

[B]Rocketeer
28 augustus 2005, 16:58
Er bestaan zeker en vast alternatieven waarbij je het scherm extern plaatst.
Meestal zijn het aparte DVD en/of navigatiesystemen.

Ik vind ni direct een voorbeeld, maar ze bestaan zeker.
Ga gewoon eens informeren, want zelf heb ik met die nieuwe multimedia head units geen ervaring.

Zou er zelf graag 1 hebben, maar de prijs is me nogal veel, zeker als ik weet da het in mijn wagen ni past (uitklapbaar scherm dan), wegens te dicht tegen mijn dashboard en versnellingsbak :(

ComputerVISTA
28 augustus 2005, 17:16
Rocketeer']Er bestaan zeker en vast alternatieven waarbij je het scherm extern plaatst.
Meestal zijn het aparte DVD en/of navigatiesystemen.

Ik vind ni direct een voorbeeld, maar ze bestaan zeker.
Ga gewoon eens informeren, want zelf heb ik met die nieuwe multimedia head units geen ervaring.

Zou er zelf graag 1 hebben, maar de prijs is me nogal veel, zeker als ik weet da het in mijn wagen ni past (uitklapbaar scherm dan), wegens te dicht tegen mijn dashboard en versnellingsbak :(

Boven men knuppel kan het zeker want het schuift even uit en dan naar boven, en hij raakt hem juist niet (volgens meetingen ;)) zelf als hij naar voor staat. Maar dan nog staat het volgens mij te laag ook om een dvd'tje te zien. En tja dat bepaald speelgoedje van pio kost inclusief instalatie iets van een 2200 euro! Wat opwaardering van men wagen met 110 % LOL

CAS
28 augustus 2005, 18:25
Ok in men nieuwe aanwinst zit een blaupunkt casette deck met een 10 cd wisselaar. Nu deze zou ik willen vervangen door zo een ding met een scherm waar gps op zit, liefst met dvd en tv tuner als het kan zoals de pioneer die in de vw transporter zat waarmee ik mee gereden heb naar Madrid.

deze: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10472&taxonomy_id=25-111

Maar in die camionette zat dat natuurlijk vrij hoog in het dashboard en was dat schemr mooi op ooghoogte (allee iets naar beneden) Maar ik vraag me af of dat in een gewone wagen niet ta laag gaat zitten? (dat scherm dat eruit schuift he)

Daarmee is men vraag of het niet beter zou zijn soortgelijk toestel te kopen maar dan met ene scherm dat ik aan men ruit kan hangen of op het dashboard kan zetten? En bestaan er toetsellen (misschien van een ander merk) met dezelfde functies als die pio maar dan met afneembaar scherm? (of extern scherm) waar ik eventueel nog een 2de kan aanhangen?

Alvast bedankt!

http://e34.digital7.com/Cars/interior1a.jpg

Onderste scherm is zo één da ge gaat kopen, bovenste is apart. Naar mijn normen zit da wel al hoog genoeg. Ge moet rekening houden da een vast scherm ook wel de nodige blikken zal verleiden en ge volgens mij wel al eens sneller kunt weerkomen naar een wagen met gebroken ruit...

ComputerVISTA
28 augustus 2005, 18:29
http://e34.digital7.com/Cars/interior1a.jpg

Onderste scherm is zo één da ge gaat kopen, bovenste is apart. Naar mijn normen zit da wel al hoog genoeg. Ge moet rekening houden da een vast scherm ook wel de nodige blikken zal verleiden en ge volgens mij wel al eens sneller kunt weerkomen naar een wagen met gebroken ruit...

ja das zo iets, en kheb de indruk dat dat het interieur is van nen e34..... Ja dus! Maar ik vind dat behoorlijk laag. En dat 2de schermpje zu demonteerbaar moeten zijn dak da schoon kan wegbergen ergens in de koffer of zo.

ikbenslim
1 september 2005, 15:39
Ik rij momenteel met een mercedes 190E van 13 jaar oud, deze heeft nog een oude radio van blaupunkt zitten en enkel 2 speakers achter vierkante roostertjes in het dashboard. Nergens anders heb ik al uitsparingen of roostertjes gezien voor luidsprekers. Nu zou ik dus graag goede kwaliteit van geluid krijgen in m'n auto in plaats van het geruis en gekraak dat ik nu heb. Ik wil dus een nieuwe head-unit en nog 2 luidsprekers er bij achteraan (al weet ik niet waar deze zouden moeten komen, hoedenplank??) Ik weet ook niet of ik die luidsprekers vooraan in de dash ook ga moeten vervangen of dat ik die kan laten zitten en nog verder gebruiken.
M'n budget ligt nu ook niet meteen zo hoog aangezien ik nog maar net 18 ben en nog studeer. Laat ons zeggen dat 350 het absolute maximum is. Voor de head unit zijn m'n enige eisen dat hij een mp3 cdtje kan afspelen.
Kunnen jullie me tips geven voor m'n aankopen.
Verder ben ik ook niet van plan om alles zelf te plaatsen, ik wil het laten doen want ik ben een totale leek. Weet iemand een plek waar ze dit doen in regio gent. Liefst met zo weinig mogelijk werkkosten

[B]Rocketeer
1 september 2005, 16:12
Ik rij momenteel met een mercedes 190E van 13 jaar oud, deze heeft nog een oude radio van blaupunkt zitten en enkel 2 speakers achter vierkante roostertjes in het dashboard. Nergens anders heb ik al uitsparingen of roostertjes gezien voor luidsprekers. Nu zou ik dus graag goede kwaliteit van geluid krijgen in m'n auto in plaats van het geruis en gekraak dat ik nu heb. Ik wil dus een nieuwe head-unit en nog 2 luidsprekers er bij achteraan (al weet ik niet waar deze zouden moeten komen, hoedenplank??) Ik weet ook niet of ik die luidsprekers vooraan in de dash ook ga moeten vervangen of dat ik die kan laten zitten en nog verder gebruiken.
M'n budget ligt nu ook niet meteen zo hoog aangezien ik nog maar net 18 ben en nog studeer. Laat ons zeggen dat 350 het absolute maximum is. Voor de head unit zijn m'n enige eisen dat hij een mp3 cdtje kan afspelen.
Verder ben ik ook niet van plan om alles zelf te plaatsen, ik wil het laten doen want ik ben een totale leek. Weet iemand een plek waar ze dit doen in regio gent. Liefst met zo weinig mogelijk werkkosten

Als uw totaalbudget 350€ is voor HU, speakers, bekabeling, versteker,... -> DOORSPAREN (en veel)

ikbenslim
1 september 2005, 17:25
versterker heb ik ook niet nodig, wil een gewone standaard setup die een redelijk geluid produceert, ik heb ook geen luide bassen of zo nodig, gewoon een normaal radiogeluid zoals je dat ook vind als je een auto koopt met een standaard radio er in

bassline
1 september 2005, 17:57

Ga eens langs bij ARC in Gent, daar kunnen ze u wel verder helpen.
Pioneer heeft overigens wel deftig materiaal voor relatief weinig geld, misschien eens rondkijken op hun website. Prijslijst kan je daar ook downloaden.

Elyzeese Velden 12 - 9000 Gent
Tel.: (09)265 79 30 - Fax: (09)223 56 07
E-mail: gent@arc.be

De Pette
3 september 2005, 10:31
In mijne vorige wagen heb ik nen Pioneer DEH 7600mp laten installeren omda ik de radio die ervoor inzat niet uitkreeg (had het gerief niet).

Nu is dien otto perte totale en heb ik een andere gekocht (ook 2e hands), maar daar zit nu ook al ne radio is die op niks trekt. Deruit halen zal normaal geen probleem zijn. Maar tis over de installatie van den andere waar ek een vraag over heb.

Bij menne radio zit nen aux in convertor (cd rb20) ( http://www.discount-car-hifi.ch/shop/dbimages/cd_rb20.jpg )
die ook in menne vorige auto was geinstalleerd.

Nu weet ik niet waar de aarding van dat toestel moet komen, alle andere kabels is normaal geen probleem

Nu bij de vorige installatie is daar 1 apparaatje (er staat ROKA op) moeten tussenkomen met 3 kabels waarvan 1 ik de reden niet weet.

Kheb wel geen foto, dus heb ik maar een schematische schets (http://users.skynet.be/pette/antenne.JPG) gemaakt.

Da zit dus tussen mijn antenne en de antenne-aansluiting op de radio, maar linksonderaan (op de schets) zit nog een dunne kabel met een soort van metalen klem.

Nu is mijn vraag, is die klem de aarding voor dat cd rb20 apparaat?

Vorige wagen was nen VW polo '97, huidige wagen is VW polo '01.

De reden dattek het nu niet laat doen door de garage is omda die manne afzetters zijn, die tellen voor 2 minuten werk al gauw 10€. Vorige installatie heeft mij 50€ gekost :(

[B]Rocketeer
3 september 2005, 10:49
Met nieuwe wagens hebek geen ervaring.
Dus kan u ni verder helpen.

Zou Dirkxke da soms weten, hij heeft ook nen nieven auto. Da zal daar ook wel ni meer stnadaard zijn.

Reptiel
3 september 2005, 14:53
Hallo,

Ik heb een Seat Ibiza SDi (1900) van het jaar 2000.
Nu dat is een toffe en goede (1ste) auto, maar ik wou daar nu ff een andere radio insteken omdat ik nu enkel met een cassette zit(heb er voorlopig een cd wisselaar aan gehangen)

Ik heb zo'n scherm waar mijn radio getoond wordt maar de bediening van de andere functie's (bv verwarming en dergelijke) zitten ook in dat scherm.
Dus kan ik die radio(+scherm) niet weghalen anders verlies ik tal van functie's, ook een radio ergens anders bijsteken erboven/ eronder gaat niet, wegens gewoon geen plaats.
Nu zei de garagist dat dit een gekend "probleem" is bij de Ibiza, en dat je alternatieven moet zoeken.
Hij vertelde dat er veel mensen hun radio inbouwen in hun handkast (of hoe je dat in het mooi nederlands ook noemt:p) , maar dat zie ik niet zo zitten.
Daarom dat ik hier eens een oproep wil doen hoe jullie dit zouden oplossen of moest je een oplossing hebben.
En ik hoop ook dar er hier mensen zijn die met het zelfde probleem zitten/zaten zo kunnen ze mss mij ook helpen.

Alvast Bedankt

G-UNIT #1
3 september 2005, 15:39
handschoenkastje ;)
Euhm dus als ik het goed begrijp is dat scherm en u radio een beetje één?
Ik zou opteren voor mss in het handschoenkastje (;)) een radio in te bouwen, tenzij je dit echt broodnodig hebt die ruimte.

Lucian
3 september 2005, 15:46
das ook nie praktisch he handschoenekastje

Reptiel
3 september 2005, 17:37
Ja scherm en radio in 1 ( zoiets (http://img.2dehands.be/f/normal/98786615.jpg) niet compleet hetzelfde, maar trekt er zeer goed op )
Je ziet dat er nergens nog plaats is om een radio in te steken.

En ben ook niet echt voorstander om dat in het handschoenenkastje te bouwen, daarom vroeg ik ff hier of er nog zijn met ervaring of ideen

Radiance
3 september 2005, 18:44
Heeft die radio ondersteuning voor een externe CD wisselaar ? Anders kan je der u zo eentje kopen.

Crazy
3 september 2005, 20:55
Heeft die radio ondersteuning voor een externe CD wisselaar ? Anders kan je der u zo eentje kopen.

Heeft ie "voorlopig" gedaan zegt ie, dus zie ik nie echt meer een probleem...

pegasimus
7 september 2005, 16:13
Hallo,

Ik heb ne peugeot 406 van '99. Nu steekt daar gewoon radio/cassette in met bediening aan het stuur.

Bedoeling is dus voor daar ne cd speler in te pleuren.
Nu heb ik denk ik 2 mogelijkheden zeker.
1) Hem deruit halen (wat mij al ni zo simpel lijkt), ne nieuwe steken en dan ne adapter hangen zodat de stuurbediening werkt, die redelijk duur is (80€ vr die van kenwood+ dan nog radio derbij...)

2) Maar kan ik ook gewoon ne cd-wisselaar ergens inbouwen en aansluiten, maar zodat de stuurkolombediening nog werkt? Heeft iemand daar een idee van?

greetz

TheMortyr
10 september 2005, 17:21
Heeft iemand een idee of weet een goede how-to voor een ps2 in een auto te plaatsen en de nodige voeding te kunnen voorzien? Een maat van mij heeft een peugot 206 en is zowat met tuning bezig en zou graag een ps2 in zijn auto willen plaatsen ;)

[B]Rocketeer
10 september 2005, 19:04
Bestaan er geen speciaal PS 2's die een 12V en een 230V ingang hebben?
Kweet ni of die zomaar in de winkel te kopen zijn.

Anders kunde wel een aparte voeding kopen voor de PS 2 waardoor ge hem op 12V ingangsspanning kunt laten werken. Nadeel is wel dat em dan ni meer voorzien is om op 230V te werken.

Misschien bestaan er voedingen met beide ingangsinspanningen.

Een andere mogelijkheid is om gewoon een omvormer te kopen die van 12V naar 230V gaat. Dan moete je wel op voorhand weten hoeveel vermogen zo een PS 2 vraagt (da weetek zelf ni), om de juiste omvormer te kopen.

Voordeel is -> Goedkoop
Nadeel is -> Veel stroomverlies

TheMortyr
10 september 2005, 21:58
Rocketeer']Bestaan er geen speciaal PS 2's die een 12V en een 230V ingang hebben?
Kweet ni of die zomaar in de winkel te kopen zijn.

Anders kunde wel een aparte voeding kopen voor de PS 2 waardoor ge hem op 12V ingangsspanning kunt laten werken. Nadeel is wel dat em dan ni meer voorzien is om op 230V te werken.

Misschien bestaan er voedingen met beide ingangsinspanningen.

Een andere mogelijkheid is om gewoon een omvormer te kopen die van 12V naar 230V gaat. Dan moete je wel op voorhand weten hoeveel vermogen zo een PS 2 vraagt (da weetek zelf ni), om de juiste omvormer te kopen.

Voordeel is -> Goedkoop
Nadeel is -> Veel stroomverlies
ok en wete soms nen winkel in belgië die da verkoopt zo nen omvormer? ;)

[B]Rocketeer
11 september 2005, 09:45
ok en wete soms nen winkel in belgië die da verkoopt zo nen omvormer? ;)

Normaal te vinden in elke elektronika zaak ;)
In de makro of doehetzelf-winkel verkopen ze da volgens mij ook.

Zo een dingen dus:
http://www.light-and-sound-elektronik.de/images/sw1230b.jpg
http://www.bucek.name/stranky/novinky/menic12v.jpg

Reptiel
18 september 2005, 13:54
Deze wordt mijn eerste install, ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt, als jullie iets beter weten in ongeveer dezelfde prijsklasse mag je gerust een voorstel doen.

Hier mijn keuze :

HeadUnit : deze (http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14777)
Versterker : deze (http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14322)
Subwoofer : deze (http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14229)
Speaker : 2 x deze (http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14410)

Laar iets weten

[B]Rocketeer
18 september 2005, 15:15
Als beginnende install is da ni slecht.
Ma zoals ik al veeeel in dezen thread heb gezegd -> Waarom altijd RockFord Fosgate :p
Maja, das ieder zijn ding natuurlijk ;)

De sub is 200W RMS en de bridged uitgang van de amp ook justekes.
Das natuurlijk nipt, en gade dus moeten opletten da ge de amp ni gaat oversturen, ma voor meer bass te heben is da goed.

Uw coaxicale rear-speakers kunnen ook meer RMS aan, dan uw versterker kan geven, ma das ni zo erg indien ge nog een composetje vooraan zult steken.
Indien niet, zal al je geluid van vanachter komen, en dat is niet zo aangenaam (of ik vind dit toch van niet). Meer persoonlijke smaak denk ik.

P.S.: Dunno of er nu direct bij mij nog ice bijkomt, eerst zien hoeveel geld ik heb. Want ik wil eerst iets anders voor de wagen. Wat dit is... tja, da zullen jullie wel zien alst er van komt :p (ook te zien ovek mijne smaak vind)

Reptiel
18 september 2005, 20:27
Rocketeer']Als beginnende install is da ni slecht.
Ma zoals ik al veeeel in dezen thread heb gezegd -> Waarom altijd RockFord Fosgate :p
Maja, das ieder zijn ding natuurlijk ;)

Hoor altijd maar positieve geluiden over RockFord, daarom koos ik voor hen.

Rocketeer']De sub is 200W RMS en de bridged uitgang van de amp ook justekes.
Das natuurlijk nipt, en gade dus moeten opletten da ge de amp ni gaat oversturen, ma voor meer bass te heben is da goed.

Wat ik me herriner uit mijn electronica lessen is dat het niet slecht was om de wattage van je boxen net iets hoger te laten dan je versterker, om zo niet je boxen te fel te belasten en op een 80-90% van de versterker zetten moet normaal ook neits doen aan de verstereker zelf.

Rocketeer']Uw coaxicale rear-speakers kunnen ook meer RMS aan, dan uw versterker kan geven, ma das ni zo erg indien ge nog een composetje vooraan zult steken.
Indien niet, zal al je geluid van vanachter komen, en dat is niet zo aangenaam (of ik vind dit toch van niet). Meer persoonlijke smaak denk ik.

Voorlopig niet maar was dat wel vanplan, omdat ik nog herrinerde van in mijn schooltijd dat geluid van voor altijd beter is.

Nuja, weet je eventueel nog andere fora's of site's waar er nog ICE freaks zitten, altijd handig als je nog vragen hebt.

[B]Rocketeer
18 september 2005, 20:36
Hoor altijd maar positieve geluiden over RockFord, daarom koos ik voor hen.

Positief zul je wel horen, maar hangt ook weer af van wat je wilt.
Er zijn trouwens nog ander merken dan Rockford Fosgate (zelfs minder bekende)

Vb. Zo zijn er subwoofers van adire. Nadeel is wel dat die in een zware kist moeten, aangezien die letterlijk een kist van 18mm afbreken :)

Wat ik me herriner uit mijn electronica lessen is dat het niet slecht was om de wattage van je boxen net iets hoger te laten dan je versterker, om zo niet je boxen te fel te belasten en op een 80-90% van de versterker zetten moet normaal ook neits doen aan de verstereker zelf.

Het is wel waar wat je zegt, maar een RMS wattage moet een sub heeeeeeel lang aankunnen hoor. Maar het is zeker en vast niet slecht om op veilig te spelen.

Wat ik vooral bedoel is het volgende:

Het is de bedoeling dat je amp nog wat overschot heeft, zodat hij niet in saturatie gaat indien je het volume luider zet, of er plots een iets zwaardere bass komt, dan diegene waarop jij je install hebt afgesteld voor effectief er dan al 200W RMS uit te halen.

Een amp geeft een sinus, als hij in saturatie gaat, wordt dit een blokgolf, en dat is dodelijk voor elke speaker. Al is je speaker 1000W RMS, met een blokgolf van 10W RMS kan je hem om zeep helpen :)

Voorlopig niet maar was dat wel vanplan, omdat ik nog herrinerde van in mijn schooltijd dat geluid van voor altijd beter is.

Inderdaad :)

Nuja, weet je eventueel nog andere fora's of site's waar er nog ICE freaks zitten, altijd handig als je nog vragen hebt.

http://board.carstyling.net
http://www.tuned-belgium.com/forum/index.php
http://www.cleaned.be/forum/

Denk dat dit de voornaamste zijn

128MB
21 september 2005, 18:21
ff vraagje: kunde iets wat normaal op 230v werkt in ne auto steken met 12v?

CAS
21 september 2005, 19:25

Met een transfo tussen, ja.

[B]Rocketeer
21 september 2005, 20:27

Is hier trouwens een paar posts boven al gevraagd :D

Burny
21 september 2005, 20:31
Ik heb een vraag over dubbelspoelige woofers.

De weerstand verdeel je door de spoelen in serie te hangen, en verdubbel je door de spoelen parallel te hangen, of is het andersom.

Oké, het is dus andersom :D (thanks Cas & faq).

Het gaat om hetvolgende: In mijn broer zijn focus hebben we een install ingebouwd. 2 dubbelspoelige woofers van 500 watt rms (250 rms per spoel dan?) @ 4 ohm, en ne versterker, 150 watt rms. Alles van Lanzar. De ovalen speakers (200 watt rms) hangen op kanaal 1 en 2 van die amp. De woofers komen komen op kanaal 3 en 4 (gebrugd). De spoelen onderling in serie (weerstand 8 Ohm), en de woofers in hun geheel parallel (weerstand terug naar 4 ohm) met mekaar.

Het probleem: 1 woofer was niet op voorraad en laat nog steeds op zich wachten. Nu wou ik die woofer die we al hebben toch al aansluiten. Elke spoel op 1 kanaal van die amp. De verkoper zei dat dit niet ging.. Waarom niet?

[B]Rocketeer
22 september 2005, 14:46
Omdat er klein verschil in fases kan zitten tussen beide kanalen.
In principe is het mogelijk, maar niet echt aan te raden.

Het kleinste verschil kan je woofer om zeep helpen.
Je moet al heeel zeke van je stuk zijn.

Handig zou zijn om te zeggen welke versterker het precies is, of de nodige specificaties posten (zovvel RMS @ .. ohm,...).
Je kan 1 woofer wel op 1 kanaal hangen.

Als de versterker 2 Ohm stabiel is, zet je beide spoelen in parallel, en zo op 1 kanaal.
Is em ni 2 Ohm stabiel. Kan je hem nog steeds in serie zetten voor op 8 Ohm op 1 kanaal

Er zal dan wel niet zoveel vermogen uit je versterker komen, maar wel genoeg om de woofer ff te testen.

Burny
24 september 2005, 13:46
Sorry voor de late reactie:

Deze amp (http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=HTG434) en deze woofers (http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=HRW124D).

daFour
24 september 2005, 14:44
manne ik zit met een vraag

ik heb nu deze radio aangeschaft ; Sony CDX-S2220(4x50) met mp3 met daarop 2 oudere speakers van JBL nl de GTO 963 (2x170w) , ok dit speelt goed.Maar ik wil toch ietsje hardere bass (vr techno,dnb,chillout) dus zal een subwoofer niet te missen zijn.

maarja , ik ben geen 'johnny' en ook geen audiofiel.. Ik wil gewoon een zuivere klank met een rijke,sterke bass erbij

dus op die radio kan er nog een versterker bij , maar wat moet ik dan nemen van wattage? 300,400,500?Merk doet er me niet toe.

Dan de subwoofer , die moet wel deftig zijn want die ga ik nog lang gebruiken
.Welke grootte? 8",12" ? Merk of wattage? kheb er totaal geen gedacht van

als jullie me eens een goede (niet te prijzige) setup kunnen aanraden?Het mag eventueel okkazie zijn (liefst zelfs)

groeten da4'oniuz

[B]Rocketeer
24 september 2005, 14:45
Sorry voor de late reactie:

Deze amp (http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=HTG434) en deze woofers (http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=HRW124D).

Aha, em kan 2 Ohm aan.

Zet per subwoofer zijn spoelen in parallel
Dus zodat elke sub 2 Ohm weerstand heeft.

En dan zette elke sub op een kanaal.
Wel 2 kanalen nemen die een low pass filter hebben. Hoge tonen door een sub is ni zo evident ;)

Zo bekomde dus voor elke sub 250W RMS <- toch al den helft dat de sub aankan.

Als je vb toch elke spoel op een apart kanaal gaat zetten, komt je toch per sub maar aan een 300W RMS, dus das maar 50W RMS meer per sub, en moette al zeker zijn dat beide signalen tegelijk toekomen op de sub.

Wa meestal ni het geval is, omda meestal ni alle kanalen zowel high pass als low pass filters hebben, en er door het stereo-effect een vertraging kan optreden of bepaalde frequenties links en de ander rechts spelen (heeft iets te maken met opbouw van stereo ipv mono, ComputerXP zal da wel beter weten als mij).

Dus eigenlijk hebde nog steeds 2 kanalen vrij die ofwel op 4 OHm of op 2 Ohm werken.
Tis dus geen geschikte amp om uw subs op de hangen om hun volledig potentiaal eruit te krijgen.
Wel een geschikte amp indien je zware composets gaat steken (+100W RMS @ 4ohm)

[B]Rocketeer
24 september 2005, 14:52

ik heb nu deze radio aangeschaft ; Sony CDX-S2220(4x50) met mp3 met daarop 2 oudere speakers van JBL nl de GTO 963 (2x170w) , ok dit speelt goed.Maar ik wil toch ietsje hardere bass (vr techno,dnb,chillout) dus zal een subwoofer niet te missen zijn.

maarja , ik ben geen 'johnny' en ook geen audiofiel.. Ik wil gewoon een zuivere klank met een rijke,sterke bass erbij

dus op die radio kan er nog een versterker bij , maar wat moet ik dan nemen van wattage? 300,400,500?Merk doet er me niet toe.

als jullie me eens een goede (niet te prijzige) setup kunnen aanraden?Het mag eventueel okkazie zijn (liefst zelfs)

groeten da4'oniuz

Gij zit toch ook op carstyling.NET dafour??
Denk da ge die vraag beter ginder stelt.

Zitten nog altijd meer mensen op gebied van ICE dan hier + ginder zijn er ook personen die een winkel hebben, en dus rechtstreeks over de prijzen beschikken.

Zelf stellek altijd eerst mijn vragen ginder, en dan pas hier :)

Een zware compo kan al helpen om een betere bass te hebben.
Een sub zeker en vast, en ge kunt dan vb een 4-kanaal nemen warvan ge dan 2 kanalen brugt voor een gewoon subke, voor de betere bassen, en de ander 2 voor uw voorste speakers.

Er zijn zoveel merken, keuze genoeg.
Kzou zeggen, vraag eens rond bij de ICE-boer (en/of op cs.net) wat hij zou aanraden (van goedkoop naar duurder), en dan kan je zelf achteraf nog wa mixen en rondvragen. Vragen kost geen geld :D

CAS
24 september 2005, 14:53

groeten da4'oniuz

Volgens mij zou gewoon een versterker die je huidige luidsprekers versterkt al genoeg doen? Ik zit zelf zonder woofer en zonder versterker en da heeft ook al genoeg bass (dus enkel radio versterker van 4*50max). Heb hiet wel een versterker liggen, ma mijn pa maakt gelijk geen tijd om hem te installeren en ik weet nog ni alles goe ivm met batterij enzo...

BTW, kzal ier es foto's moeten posten van mijn ICE zeker :p

[B]Rocketeer
24 september 2005, 14:54
Volgens mij zou gewoon een versterker die je huidige luidsprekers versterkt al genoeg doen? Ik zit zelf zonder woofer en zonder versterker en da heeft ook al genoeg bass (dus enkel radio versterker van 4*50max). Heb hiet wel een versterker liggen, ma mijn pa maakt gelijk geen tijd om hem te installeren en ik weet nog ni alles goe ivm met batterij enzo...

BTW, kzal ier es foto's moeten posten van mijn ICE zeker :p

Voor posten van foto's hebben we nen anderen thread hé CAS :p

CAS
24 september 2005, 14:56
Rocketeer']Voor posten van foto's hebben we nen anderen thread hé CAS :p

Lol, kben soms verward in welke thread ik zit :p Straks mss es foto's gaan nemen. Maar eerst nog een vraagje, mijn voorste rechter kanaal, heeft geen geluid door... Kan ik da op de één of andere manier testen en zien of het aan de kabel ligt of aan de HU zonder er iets uit te moeten halen?

[B]Rocketeer
24 september 2005, 15:01
Lol, kben soms verward in welke thread ik zit :p Straks mss es foto's gaan nemen. Maar eerst nog een vraagje, mijn voorste rechter kanaal, heeft geen geluid door... Kan ik da op de één of andere manier testen en zien of het aan de kabel ligt of aan de HU zonder er iets uit te moeten halen?

Neen, da valt ni te testen zonder er iets uit te halen.
Tenzij er aan de instellingen van uwen radio is geprutst, zoda ge alleen links muziek hoort (L/R fader instelling).

Linkse speaker die gaat, kunde eens op rechter kanaal hangen.
Als die dan gaat, is uwen speaker kapot.
Zoniet ist ofwel bekabeling ofwel de HU zelf

Kabels veranderen zal al wa moeilijker zijn denkek, omdat die kabels op uw fiche achteraan de radio uitkomen, maar het is wel te doen ;)

Altijd bij gemakkelijkste beginnen. Eerst zien of al uw instellingen van de radio nog juist staan, dan is volgens mij simpelste om eens andere speaker op te hangen, en dan als laatste de bekebeling eens te veranderen.

En alst dan nog ni is opgelost, dan is uwen HU naar de ....

Ofwel ist muziek da in mono staat, en dus maar door 1 kanaal komt :)

daFour
24 september 2005, 15:02
Rocketeer']Gij zit toch ook op carstyling.NET dafour??
Denk da ge die vraag beter ginder stelt.

Zitten nog altijd meer mensen op gebied van ICE dan hier + ginder zijn er ook personen die een winkel hebben, en dus rechtstreeks over de prijzen beschikken.

Zelf stellek altijd eerst mijn vragen ginder, en dan pas hier :)

Een zware compo kan al helpen om een betere bass te hebben.
Een sub zeker en vast, en ge kunt dan vb een 4-kanaal nemen warvan ge dan 2 kanalen brugt voor een gewoon subke, voor de betere bassen, en de ander 2 voor uw voorste speakers.

Er zijn zoveel merken, keuze genoeg.
Kzou zeggen, vraag eens rond bij de ICE-boer (en/of op cs.net) wat hij zou aanraden (van goedkoop naar duurder), en dan kan je zelf achteraf nog wa mixen en rondvragen. Vragen kost geen geld :D

inderdaad carstyling is ook een bookmark hier ;) ,mja kvoel me daar zo de newbie op da vlak met men standaard matriaal ; swat kzal het daar ook eens vragen gewoon om een gedacht te hebben

CAS
24 september 2005, 15:04
Rocketeer']Neen, da valt ni te testen zonder er iets uit te halen.
Tenzij er aan de instellingen van uwen radio is geprutst, zoda ge alleen links muziek hoort (L/R fader instelling).

Linkse speaker die gaat, kunde eens op rechter kanaal hangen.
Als die dan gaat, is uwen speaker kapot.
Zoniet ist ofwel bekabeling ofwel de HU zelf

Kabels veranderen zal al wa moeilijker zijn denkek, omdat die kabels op uw fiche achteraan de radio uitkomen, maar het is wel te doen ;)

Altijd bij gemakkelijkste beginnen. Eerst zien of al uw instellingen van de radio nog juist staan, dan is volgens mij simpelste om eens andere speaker op te hangen, en dan als laatste de bekebeling eens te veranderen.

En alst dan nog ni is opgelost, dan is uwen HU naar de ....

Ofwel ist muziek da in mono staat, en dus maar door 1 kanaal komt :)

Fader staat goed, luidsprekers werken... Ik denk da ik straks gewoon es de HU er ga uitnemen en er een andere insteken en dan hopen da de links vanvoor nog ni gaat, dan ligget aan de kabels. Anders hebbek hier op telenet ne miskoop gedaan...

Burny
24 september 2005, 15:17
Rocketeer']Aha, em kan 2 Ohm aan.

Zet per subwoofer zijn spoelen in parallel
Dus zodat elke sub 2 Ohm weerstand heeft.

En dan zette elke sub op een kanaal.
Wel 2 kanalen nemen die een low pass filter hebben. Hoge tonen door een sub is ni zo evident ;)

Zo bekomde dus voor elke sub 250W RMS <- toch al den helft dat de sub aankan.

Als je vb toch elke spoel op een apart kanaal gaat zetten, komt je toch per sub maar aan een 300W RMS, dus das maar 50W RMS meer per sub, en moette al zeker zijn dat beide signalen tegelijk toekomen op de sub.

Wa meestal ni het geval is, omda meestal ni alle kanalen zowel high pass als low pass filters hebben, en er door het stereo-effect een vertraging kan optreden of bepaalde frequenties links en de ander rechts spelen (heeft iets te maken met opbouw van stereo ipv mono, ComputerXP zal da wel beter weten als mij).

Dus eigenlijk hebde nog steeds 2 kanalen vrij die ofwel op 4 OHm of op 2 Ohm werken.
Tis dus geen geschikte amp om uw subs op de hangen om hun volledig potentiaal eruit te krijgen.
Wel een geschikte amp indien je zware composets gaat steken (+100W RMS @ 4ohm)

Bedankt voor de uitleg :)

Er komen idd 2 coaxials (http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=HR69.3) op uitgang 1 en 2. Op uitgang 3 en 4 (die idd lowpass filter hebben) komen dan de 2 subs. Ze kunnen meer slikken, maar het zal zo ook wel goed spelen. De bedoeling was kanaal 3 en 4 te bruggen, de woofers parallel tov mekaar, en de spoelen per woofer in serie.

H4ns //
29 september 2005, 16:00
als ge gewoon bijvoorbeeld uw rode en witte draad hebt voor Links, en ge split die, dus ge hangt daar bv 2 boxen op, hebde dan (veel) verlies van volume / kwaliteit of dergelijke?

Of is da in het algemeen gewoon achterlijk om te doen :)

CAS
29 september 2005, 16:20
als ge gewoon bijvoorbeeld uw rode en witte draad hebt voor Links, en ge split die, dus ge hangt daar bv 2 boxen op, hebde dan (veel) verlies van volume / kwaliteit of dergelijke?

Dan sluit ge die aan in serie en verdubbeld uw ohm (denkek). Dus uw versterker moet sterk genoeg zijn om beide luidsprekers aan te kunnen, en dan hebde geen verlies?

H4ns //
29 september 2005, 16:24
met ne gewone 4 x "50W" radio zou da dus wel is kunnen tegensteken?

CAS
29 september 2005, 16:28
met ne gewone 4 x "50W" radio zou da dus wel is kunnen tegensteken?

Tenzij ge heel lichte luidsprekers gaat nemen :p Ik heb ook zo een setup met enkel de versterker van de radio, en dan hebt ge al verlies. (zit wel met 2*100Wrms en 2*80Wrms)

NightRaver
29 september 2005, 16:42

gelijk gij het zegt denkik daje bedoelt dat ge ze parallel zou schakelen.

Hier door zakt de weerstand en gaat ge allicht den interne versterker van uwe radio overbelasten en mss zelfs kapot spelen..

[B]Rocketeer
29 september 2005, 16:47
inderdaad carstyling is ook een bookmark hier ;) ,mja kvoel me daar zo de newbie op da vlak met men standaard matriaal ; swat kzal het daar ook eens vragen gewoon om een gedacht te hebben

In het begin is iedereen newbie hé.
Ge kunt ni verwachten da iedereen direct alles weet.

Anders zouden er nooit vragen worden gesteld, en ist maar saai :p
Tis vanac carstyling da ik alles bekke heb geleerd, en ik leer nog altijd bij.

Dus slecht is da ginder ni om de topics wa te volgen ;)

[B]Rocketeer
29 september 2005, 16:55
Bedankt voor de uitleg :)

Er komen idd 2 coaxials (http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=HR69.3) op uitgang 1 en 2. Op uitgang 3 en 4 (die idd lowpass filter hebben) komen dan de 2 subs. Ze kunnen meer slikken, maar het zal zo ook wel goed spelen. De bedoeling was kanaal 3 en 4 te bruggen, de woofers parallel tov mekaar, en de spoelen per woofer in serie.

Kanaal 3 en 4 bruggen; krijgde maar 300W RMS in totaal.
Das dan maar 150W RMS per sub tov van mijn idee; krijgde 250W RMS per sub.

Zal al wel goe spelen.
Ikzelf speelde vroeger op 250W RMS, verdeelt over 2 subs van 400W RMS
Das dan nog maar 125W RMS per sub, en da ging toen al goe.

Nu natuurlijk met mijn mono-amp gaat da wel pak luider. Ma speel wel nooit zo luid, omdak dan teveel bass heb tov de ander tonen :D

[B]Rocketeer
29 september 2005, 16:55
Fader staat goed, luidsprekers werken... Ik denk da ik straks gewoon es de HU er ga uitnemen en er een andere insteken en dan hopen da de links vanvoor nog ni gaat, dan ligget aan de kabels. Anders hebbek hier op telenet ne miskoop gedaan...

Goe gedacht :D

[B]Rocketeer
29 september 2005, 16:57
gelijk gij het zegt denkik daje bedoelt dat ge ze parallel zou schakelen.

Hier door zakt de weerstand en gaat ge allicht den interne versterker van uwe radio overbelasten en mss zelfs kapot spelen..

Idd, hij zal ze paralleel steken en ni in serie.
Gevolg -> interne versterker naar de kloten.

Een radio is niet gemaakt om op 2 Ohm te spele, omdat die meer warmte met zich meeneemt. En er is al geen plaats om warmte af te geven.
+ de interne versterkers van radio's zijn nu ook ni optimaal te noemen ;)

En in serie heeft geen enkel nut, omdat je dan de ohmse waarde omhoog doet en dus de wattage over 2 luidsprekers verdeelt, en aangezien er toch maximum 4x13W RMS uit een radio komt, helpt het u zeker ni vooruit :)

H4ns //
29 september 2005, 20:45
allemaal merci vo de reply's...

waarschijnlijk dan toch maar is overwegen om versterker aan te schaffen

I'll be back, with more questions :D

10x

evil aardappel
29 september 2005, 21:14
Skoda vraagje.
Wat is het best; radioCD audience of RadioCD stream?

Rikkie
29 september 2005, 21:20
Heb ook een vraagje:

rijd met Del Sol (afgesloten kofferruimte)

Zit nu nen 30cm woofer in van Boston, maar hangt op ne 5-kanaals versterker van Alpine. Het 5de kanaal trekt op niks, levert maar 150RMS en loopt constant warm.

Heb hier nog nen Earthquake 1/2 kanaals liggen welke volgende waardes levert
1 x 700RMS @ 1ohm
2 x 350RMS @ 2ohm
2 x 220RMS @ 4ohm

Welke woofer(s) zouden jullie steken en om welke redenen?

Greetz

Mr Syphon
30 september 2005, 20:26
ik zen van plan om een iets zwaarder geluidssysteempje te leggen in men auto met een waarde van zo een 500 euro.

khem dees al gevonden.
radio:
http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1115569_l6/index.html
prijs: 220 euro : http://www.pixmania.nl/nl/nl/92838/art/panasonic/autoradio-cd-cq-c8301n.html

front speakers:
http://www.sony.be/view/ShowProduct.action?product=XS-F1324&site=odw_nl_BE&pageType=Overview&category=ICA+Speakers
prijs : 40 euro

rear speakers:
http://www.sony.be/view/ShowProduct.action?product=XS-F6933&site=odw_nl_BE&pageType=Overview&category=ICA+Speakers
prijs : 95 euro

bolt dees setje goed op die radio ?
want met deze samenstelling zit ik nu aan 500 euro ongeveer, maarja prijzen komen uit winkels van NL, kweet ni als het daar goedkoper ofzo is

mijne maat heeft een radio van aiwa met aux-in en die koste ma 100 euro.
dus miss da ik is voor da merk ga zien, ma belangrijk is die aux-in op de radio :)

als iemand iets anders zou willen zoeken of samenstellen gelieve dan rekening te houden met deze site www.hifipoint.be :p
ik krijg der normaal gezien 17 % korting door men werk :p

[B]Rocketeer
30 september 2005, 21:11
Heb ook een vraagje:

rijd met Del Sol (afgesloten kofferruimte)

Zit nu nen 30cm woofer in van Boston, maar hangt op ne 5-kanaals versterker van Alpine. Het 5de kanaal trekt op niks, levert maar 150RMS en loopt constant warm.

Heb hier nog nen Earthquake 1/2 kanaals liggen welke volgende waardes levert
1 x 700RMS @ 1ohm
2 x 350RMS @ 2ohm
2 x 220RMS @ 4ohm

Welke woofer(s) zouden jullie steken en om welke redenen?

Greetz

Afgesloten kofferruimtes zijn altijd moeilijk om bass tot in de wagen te krijgen.
Meestal wordt er dan een opening via het skiluik voorzien om de lucht naar voren in de wagen te leiden (indien je natuurlijk een skiluik hebt).

Ergens poberen een gat te maken (wel mooi afwerken natuurlijk ;)) is zowa enigste optie voor gesloten koffers.

Woofers, hangt af van wat je wil.
SPL (diepe, zware bass) of SQ (gecontroleerde, zuivere bass).

En dan nog zijn er genoeg merken om uit te kiezen.

[B]Rocketeer
30 september 2005, 21:22
ik zen van plan om een iets zwaarder geluidssysteempje te leggen in men auto met een waarde van zo een 500 euro.

khem dees al gevonden.
radio:
http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1115569_l6/index.html
prijs: 220 euro : http://www.pixmania.nl/nl/nl/92838/art/panasonic/autoradio-cd-cq-c8301n.html

front speakers:
http://www.sony.be/view/ShowProduct.action?product=XS-F1324&site=odw_nl_BE&pageType=Overview&category=ICA+Speakers
prijs : 40 euro

rear speakers:
http://www.sony.be/view/ShowProduct.action?product=XS-F6933&site=odw_nl_BE&pageType=Overview&category=ICA+Speakers
prijs : 95 euro

bolt dees setje goed op die radio ?
want met deze samenstelling zit ik nu aan 500 euro ongeveer, maarja prijzen komen uit winkels van NL, kweet ni als het daar goedkoper ofzo is

mijne maat heeft een radio van aiwa met aux-in en die koste ma 100 euro.
dus miss da ik is voor da merk ga zien, ma belangrijk is die aux-in op de radio :)

als iemand iets anders zou willen zoeken of samenstellen gelieve dan rekening te houden met deze site www.hifipoint.be :p
ik krijg der normaal gezien 17 % korting door men werk :p

Mijn eerste vraag is al -> HEbde echte da flashy schermke nodig van de radio??
Zo niet, weg ermee en koop u voor hetzelfde geld iets deftigers (schermpke doet prijs stijgen van de radio, en nog geen beetje).

Het tweede dak ga zeggen: Zoveel beter gaat da allemaal ni zijn.
Zoals ge al ziet, gaat half uw budget naar nen autoradio alleen al, die 9 op 10 evenveel vermogen zal geven als de standaard die erin zal zitten (dunno welke wagen, type en bouwjaar ge hebt)

Aiwa zeker en vast al ni kopen -> dikken bucht.

Om eigenlijk reëel te zeggen: Met 500€ gade ni veel zwaar kopen ;)
Voor een versterker alleen al zit je rond da bedrag.

Wilde iets hebben da goed en zwaarder is, dan gade geld mogen neertellen.
Auto5-eigenMerk-materiaal en consoorten kunde voor 500€ versterkers, luidsprekers, subs en al die shit hebben voor die prijs. Ma de kwaliteit is er ook naar (=bucht)

Blijkbaar verdeel te winkel die ge opgeeft ook ander materiaal dan er primair opstaat.
Zo verkopen ze ook Rockford fosgate. Dus 9/10 ook lightning audio (waarvan mijn subs en 4-kanaal versterker zijn). Ze verkopen ook phoenix gold (waarvan dak mono-amp en composetje heb).

Ze zullen volgens mij dus wel genoeg deftige merken hebben ook.
Alsek van u was: Spaar nog wa door, ma informatie inwinnen in de winkel kost niks.
Tis ni omda ge nu 17% korting krijgt, da ge vlugvlug iets moet kopen voor de korting. In mijn ogen weggesmeten geld, als ge toch ni genoeg budget hebt.

Voor mijn "nieuw speelgoed" benek speciaal een volle maand gaan werken. Juist alleen voor da. Wat da zal zijn, da merken jullie later nog wel in de "post je laatste mod/aankoop... voor je wagen"-thread :p

[B]Rocketeer
30 september 2005, 21:22
Skoda vraagje.
Wat is het best; radioCD audience of RadioCD stream?

Geen ervaring mee.
Weet zelfs ni wat die 2 dingen betekenen ;)
Sorry, kan u dus ni verder helpen...

Mr Syphon
30 september 2005, 21:49
khem ne pug 205 : http://users.pandora.be/mr_syphon/205
alleen 2 boxen vanvoor hem ik nu en een casette speler.
en tis ni de bedoeling van een zware instalatie te steken, gewoon klein beetje bass is genoeg :D

die van panasonic was de goedkooptste da ik kon vinden met aux-in, als ge bij pioneer kijkt dan stijgen de prijzen naar 300 euro

CAS
30 september 2005, 22:00
khem ne pug 205 : http://users.pandora.be/mr_syphon/205
alleen 2 boxen vanvoor hem ik nu en een casette speler.
en tis ni de bedoeling van een zware instalatie te steken, gewoon klein beetje bass is genoeg :D

die van panasonic was de goedkooptste da ik kon vinden met aux-in, als ge bij pioneer kijkt dan stijgen de prijzen naar 300 euro

Waarom ne aux-in? Ne simpele mp3 speler kan u toch ook al genoeg geven? 10u muziek op een cdke, en zo'n bakske da 6 a 10 cd's kan opbergen kost ni zoveel en dan ebde 60 a 100uur muziek bij u... Voor 149euro ebde dan al een deftig Kenwood radioke...
Dan spaarde u al 70euro uit waarvoor ge wel ne 2de hands versterker zout moeten kunnen vinden die uw speakers da ge wilt gaan aankunnen ;)

Mr Syphon
30 september 2005, 22:18
khem hier ne creative zen van 20 gig liggen :p zou iets leuker zijn om te gebruiken dan heel de tijd cd'kes te wisselen :)

CAS
30 september 2005, 22:33
khem hier ne creative zen van 20 gig liggen :p zou iets leuker zijn om te gebruiken dan heel de tijd cd'kes te wisselen :)

Da moet dan toch lukken om da gewoon op ne autoversterker aan te sluiten? Stereo jack da eindig op zo twee mannekes? Ipv ne autoradio op die versterker aan te sluiten dus. Da zal nog een pak goedkoper uitkomen, want dan moe ge geen geld daar aan uitgeven.

http://www.ebolt.hu/common/mid_img/43343.jpg

NightRaver
1 oktober 2005, 13:44
Da moet dan toch lukken om da gewoon op ne autoversterker aan te sluiten? Stereo jack da eindig op zo twee mannekes? Ipv ne autoradio op die versterker aan te sluiten dus. Da zal nog een pak goedkoper uitkomen, want dan moe ge geen geld daar aan uitgeven.

http://www.ebolt.hu/common/mid_img/43343.jpg

voltage daarvan gaat niet hoog genoeg zijn voor rechtstreeks op nen amp aan te sluiten peisek.

Ge kunt hem natuurlijk wel op de line-in van u radio zetten als ge da hebt.

[B]Rocketeer
1 oktober 2005, 14:00

Das wel een feit.
Maar er zullen wel nog modellen zijn met een AUX-in, waarbij er zo geen flashy schermpke is ;)

@CAS: tis iets ingewikkelder dan je denkt.

Zoals NightRaver al zei: voltage zal ni hoog genoeg zijn.
Ok, daarvoor dient je gain wel, maar toch...
Natuurlijk bestaan er versterkers waar je kunt kiezen wat voor ingangsvoltage je hebt (hoog en lage volt), wat natuurlijk handig is.
Ook heb je boosters, die je voltage omhoog helpen, ma da kost ook geld.

En dan heb je nog uwen remote op de versterker.
Dus uw radio moet aanstaan, eer uw amp aanspringt.

Natuurlijk kunde er dan een mouw aanpassen, en een aparte stroomkabel trekken van de batterij naar die remote, met een schakelaarke, zekering enzo tussen.

Ma dan moette voor uw signaalkabels ook splitters hebben die van 2 signalen, naar 1 signaal gaan op uw versterker. Ja kan namelijk ni zomaar ff van kabels verwisselen indien je eens naar je radio wilt luisteren, en dan naar je draagbare MP3-speler.

Met wat moeite is het natuurlijk allemaal wel te doen, maar dan is een radio met een AUX-in toch simpelder, en volgens mij in totaal dan toch eits goedkoper :)

CAS
1 oktober 2005, 15:10
Rocketeer']
@CAS: tis iets ingewikkelder dan je denkt.

Zoals NightRaver al zei: voltage zal ni hoog genoeg zijn.
...

Dacht al da het te simpel leek om waar te zijn :p

Denk da ik in volgende wagen gewoon ga opteren voor er een pc in te installeren, muziek en films, zoveel ge maar wilt, en als ge de prijs ziet, betaalde ni zoveel meer dan ne super de luxe autoradio en uiteindelijk hebde ook alles é. Buiten dat er maar één cd gleufke is en dat die dan meestal nog in de koffer of onder ne zetel zit... Maar met uw hd zal da wel geen probleem zijn.

[B]Rocketeer
1 oktober 2005, 16:56
Dacht al da het te simpel leek om waar te zijn :p

Denk da ik in volgende wagen gewoon ga opteren voor er een pc in te installeren, muziek en films, zoveel ge maar wilt, en als ge de prijs ziet, betaalde ni zoveel meer dan ne super de luxe autoradio en uiteindelijk hebde ook alles é. Buiten dat er maar één cd gleufke is en dat die dan meestal nog in de koffer of onder ne zetel zit... Maar met uw hd zal da wel geen probleem zijn.

Een deftige CAR-PC kost toch nog altijd veel geld.
Goed absorberend zijn tegen schockken.

De voeding is een speciale met als ingang 12V en geen 220V.
Het scherm moette natuurlijk nog altijd betalen enzo.

Maar het bied wel heeeel veel mogelijkheden natuurlijk :)
Ge moet er wel plaats voor hebben natuurlijk ;)

fonne
2 oktober 2005, 20:58
Hopelijk kan hier iemand mij helpen :)
Ik ben nl. opzoek achter een autoradio die met sd en of mmc kaartjes overweg kan. Of bestaat dit nog niet? Ofwel een manier om men pda op men autoraido aan te sluiten of nen nieuwe radio waar dit op mogelijk is.
Ik ben echt een nul op dit gebied :sad:

CAS
2 oktober 2005, 21:43
Rocketeer']Een deftige CAR-PC kost toch nog altijd veel geld.
Goed absorberend zijn tegen schockken.

De voeding is een speciale met als ingang 12V en geen 220V.
Het scherm moette natuurlijk nog altijd betalen enzo.

Maar het bied wel heeeel veel mogelijkheden natuurlijk :)
Ge moet er wel plaats voor hebben natuurlijk ;)

Ja, met het scherm erbij kom je idd aan een hoge prijs, maar pc alleen, kan voor een 1000 euro en dan zit je wel al goed. Je geeft er natuurlijk zoveel aan uit als je zelf wil, en dat vind ik er handig aan, plus al die films die je er kan op zetten enzo, de mogelijkheden zijn niet echt beperkt (tuurlijk niet hetzelfde als thuis pc) en er is idd plaats voor nodig. In mijn wagen is er al niet direct plaats, of je moet het met een klein scherm doen...
http://www.mp3car.com/

H4ns //
2 oktober 2005, 22:35
Hopelijk kan hier iemand mij helpen :)
Ik ben nl. opzoek achter een autoradio die met sd en of mmc kaartjes overweg kan. Of bestaat dit nog niet? Ofwel een manier om men pda op men autoraido aan te sluiten of nen nieuwe radio waar dit op mogelijk is.
Ik ben echt een nul op dit gebied :sad:

was bekke aan het rondzien op inet achter autoradio's en kwam toevallig dit tegen http://aka.fotovista.com/dev/7/1/14400217/l_14400217.jpg

is wel niet echt een kwaliteitsmerk denk ik :)

H4ns //
4 oktober 2005, 13:45
iemand ervaring met merk Mac Audio vo speakers??

url = http://www.mac-audio.de/index_en.asp

[B]Rocketeer
4 oktober 2005, 14:09
was bekke aan het rondzien op inet achter autoradio's en kwam toevallig dit tegen http://aka.fotovista.com/dev/7/1/14400217/l_14400217.jpg

is wel niet echt een kwaliteitsmerk denk ik :)

Nog nooit van da merk gehoord eigenlijk :s

Over mac-audio: Geen slecht merk, ma ook geen topmerk.
Een goede middenklasser.

H4ns //
4 oktober 2005, 14:17
mja is ook wat ze me hebben verteld bij de ijsboer..

"da speelt nog wel goed ze" :)

misschien dak er daar dan maar gewoon van ga bestellen

seb2709
8 oktober 2005, 20:23
Moeders autoradio ging al enkele jaren niet meer... kwam amper nog geluid uit, veel ruis en verwarmde zeer snel.. ( dit gebeurde plots en zonder enige reden )

2jaar dan zonder autoradio gereden en nu dat ik zelf rijbewijs heb wou ik toch wel terug muziek in de wagen...

heb een jvc gekocht en jah alles aangesloten, en idd had hetzelfde probleem als bij de vorige :s ( vorige radio was een pioneer btw )

bij de jvc krijg ik wel muziek maar die hoor ik ook amper... radio valt af en toe ook uit, en wordt zo warm da ge er zelf een omelette op kunt bakken en as ge de volume te luid zet, dan wordt de muziek heel onzuiver :s en hoorde nix meer

aan wa zou dees allemaal kunne liggen? wagen is een suzuki swift... wel al 10jaar oud.. en in de garage zeiden ze ook toen da de eerste autoradio kapot was da we deze best uit de auto haalde, want da deze er wel zou voor kunnen zorgen da de wagen ni meer zou kunnen starten.. ofk da nu moest geloven of ni wetek ni :s nen radio heeft volgens mij ma 12v nodig, en da hangt ni van heel dieje wagen af..

hopelijk kunnen jullie me helpen... aan de radio kannet ni echt liggen denkk, want deze is net nieuw... ma kvind raar dat hij zo heet wordt, en da dees zo plots is gebeurd da dieje radio van toen ni meer werkte

hopelijk snappe jullie het verhaal zowa :$ ma moest et zowa rap type want kmoest gaan eten, en dan wa gaan blokken :p

grtz

sebbe

[B]Rocketeer
8 oktober 2005, 20:40
Ofwel is de stroomvoorziening naar de radio niet goed.
Dit kan je merken als je display van de radio ook aan en uit fade.

Volgens mij zit er eerder een kortsluiting in uw bedrading naar de boxen toe.
Dit kan zeker en vast verklaren waarom de radio uitspringt (gaat in protectie), en ook waarom hij zo warm wordt.
(kan natuurlijk ook zijn dat er kortsluiting komt in je stroomvoorziening, maar dan zou de zekering meoten springen).

Dat je dan amper muziek door je luidsprekers hoort is daar ook aan te wijten.

Koppel de bedrading van de luidsprekers eens van JE RADIO af, en laat hem zo wat staan spelen. Je zal natuurlijk geen muziek horen, maar als er dan nog problemen zijn met de radio, dan is het een probleem in de stroomvoorziening.

seb2709
8 oktober 2005, 22:09
Het kan idd wel aan de boxen liggen, maar als test heb ik de jvc eens meteen op de batterij van de wagen gekoppeld met één box ( niet van de wagen zelf ) en had net hetzelfde probleem... radio viel af en toe uit, en kwam amper muziek uit...en alsk het volume wou opvoeren tot maximum werd de muziek ondeduidelijk...

en waar kan ik btw de stroomvoorziening die naar de radio loopt checken.. want ik gok meer dat het daar aan ligt... en dat van wat die garagist zei, klopt dit?

[B]Rocketeer
8 oktober 2005, 22:48
Het kan idd wel aan de boxen liggen, maar als test heb ik de jvc eens meteen op de batterij van de wagen gekoppeld met één box ( niet van de wagen zelf ) en had net hetzelfde probleem... radio viel af en toe uit, en kwam amper muziek uit...en alsk het volume wou opvoeren tot maximum werd de muziek ondeduidelijk...

en waar kan ik btw de stroomvoorziening die naar de radio loopt checken.. want ik gok meer dat het daar aan ligt... en dat van wat die garagist zei, klopt dit?

Als die radio constant stroom zou trekken, gaat uw batterij plat.

http://www.abcelectronique.com/annuaire/connecteurs/autoradio/iso.phtml

Hoe heb jij je radio rechtstreeks op de batterij gehangen??
Want een radio is voorzien van een iso-connector.
Gewoon draadjes ofzo tegengehouden :s

En wat bedoel je met een box die niet uit de wagen komt??
Een andere autoluidspreker, of heb je er voorbeeld een hifibox opgezet die maar 2 Ohm ofzo is, want dan kan het gemakkelijk zijn dat die radio oververhit geraakt. Deze zijn namelijk maar voorzien om op 4 Ohm of hoger te spelen.

Wat versta jij over muziek onduidelijk horen??
Als er veel gekraak enzo begint uit te komen -> Dit is normaal.
De interne versterker van een radio is niet zo een goede versterker.

Men neemt aan, indien er geen bass-boost, loudness of andere snufjes (zoals vb DSO) worden aangezet op de radio, dat je een goede kwalitatieve radio tot ongeveer 70-75% kunt openzetten eer je vervorming begint te krijgen.
Dit natuurlijk indien je beschikt over goede luidsprekers ;)

KniGhTr|DeR*
9 oktober 2005, 00:18
Hoe kan ik maken als mijn motor niet draait, dat mijn batterij niet direct (lees: niet binnen de minuut) plat is? of moet ik er gewoon mee leren leven? :p

[B]Rocketeer
9 oktober 2005, 11:08
Hoe kan ik maken als mijn motor niet draait, dat mijn batterij niet direct (lees: niet binnen de minuut) plat is? of moet ik er gewoon mee leren leven? :p

Als uw batterij binnen de minuut plat is, als uw motor ni draait. Zounek toch een andere batterij laten steken zenne :)

Want da klopt ni echt.
Wa hebde gij steken dat da binnen de minuut plat valt :p (ofwel laad uwen alternator de batterij ni meer op tijdens het rijden)

ThEScReW
9 oktober 2005, 11:54
Rocketeer']Als uw batterij binnen de minuut plat is, als uw motor ni draait. Zounek toch een andere batterij laten steken zenne :)

Want da klopt ni echt.
Wa hebde gij steken dat da binnen de minuut plat valt :p (ofwel laad uwen alternator de batterij ni meer op tijdens het rijden)
Idd, zeer slechte batterij, mijn batterij gaat nog 5 uur mee met mijn carputer werkende en mijn versterkers aan.

http://www.markieshome.nl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=65

en dit weekend heb ik een PS2 in een wagen geinstalleerd met een gewoon 7" schermke. Die gaat ook meer dan 3 uur mee in een golf 4.
In de loop van de week post ik er een verslagje van op www.meedio.be

Dusja, je batterij is echt naar de haaien.

KniGhTr|DeR*
9 oktober 2005, 12:46
Ik heb veel minder steken als TheScrew allesinds :p
gewoon een subwoofer (max. 400W) , versterker alpine (max. 800W) en dan nog twee speakers vooraan (max. vermogen van 120W)

Mijn batterij is wel al rond de tien jaar oud :p
Zou ik dan beter een zwaardere steken , dan er nu in zit? of maakt da nie zoveel uit? (ken er nix van hoor)
Tis voor in een Golf I cabrio :)

ThEScReW
9 oktober 2005, 23:48
Als je geen probs hebt hoef je geen nieuwe batterij te steken. Ik heb ook een zwaardere batterij gestoken daar ik veel kilometers doe en mijn oude batterij defect was (wagen startte niet meer) ik heb een benzine wagen en nu heb ik een dieselabatterij erin gestopt van 100 A meer. Mijn alternator kan deze gerust opladen omdat ik meer kilometers doe.

[B]Rocketeer
9 oktober 2005, 23:51
Ik heb veel minder steken als TheScrew allesinds :p
gewoon een subwoofer (max. 400W) , versterker alpine (max. 800W) en dan nog twee speakers vooraan (max. vermogen van 120W)

Mijn batterij is wel al rond de tien jaar oud :p
Zou ik dan beter een zwaardere steken , dan er nu in zit? of maakt da nie zoveel uit? (ken er nix van hoor)
Tis voor in een Golf I cabrio :)

Als uw batterij al 10j oud is, zounek ze wel eens vervangen. Ook al hebde er geen probs mee.

Das zoals zeggen: kvervang mijn olie ni na een jaar, omdak toch nog geen problemen heb. Das gewoon onderhoud :)
Na 10j mag de batterij al wel eens vervangen worden :p

KniGhTr|DeR*
10 oktober 2005, 10:09
Heb geen problemen, buiten het feit als mijn motor dus niet draait , dat de batterij direct plat is als de radio (subw enz) aanstaat.

[B]Rocketeer
10 oktober 2005, 11:15
Heb geen problemen, buiten het feit als mijn motor dus niet draait , dat de batterij direct plat is als de radio (subw enz) aanstaat.

Dus toch vervangen :p

KniGhTr|DeR*
10 oktober 2005, 20:35
Enig idee welke capaciteit ik er best zou in steken?
Ik doe maar weinig kilometers eigenlijk (iedere dag ongeveer 30 km)

alvast bedankt!

MeRCeNaRy
15 oktober 2005, 09:59
Ik weet niet of ik hier goed zit enzo, mah ik dacht post het hier ff.

Wegens gewoon geen goesting meer om er mee verder te gaan doe ik alles weg wat ik tot nu toe heb aangeschaft...

Het gaat hier om:

2 woofers van RF met elk 200W RMS SVC 4 ohm
1 RF Punch 4004 4 kanaals versterker
1 RF Punch 3002 2 kanaals versterker
1 P162s composet

Voor alles samen (mooie begin set eigelijk) zou ik graag nog 1000 euro willen.

Dit allemaal (behalve de woofers) is nog NOOIT gebruikt. Enkel eens uit de doos gehaald. Alles is dus in perfecte nieuwstaat. Enige kleine minpuntje, op de P4004 is er een heel klein blutsje, maar is bijna niet te zien.

Groetjes

Voor meer informatie best eens op www.rockfordfosgate.com kijken

[B]Rocketeer
15 oktober 2005, 11:45
Ik weet niet of ik hier goed zit enzo, mah ik dacht post het hier ff.

Wegens gewoon geen goesting meer om er mee verder te gaan doe ik alles weg wat ik tot nu toe heb aangeschaft...

Het gaat hier om:

2 woofers van RF met elk 200W RMS SVC 4 ohm
1 RF Punch 4004 4 kanaals versterker
1 RF Punch 3002 2 kanaals versterker
1 P162s composet

Voor alles samen (mooie begin set eigelijk) zou ik graag nog 1000 euro willen.

Dit allemaal (behalve de woofers) is nog NOOIT gebruikt. Enkel eens uit de doos gehaald. Alles is dus in perfecte nieuwstaat. Enige kleine minpuntje, op de P4004 is er een heel klein blutsje, maar is bijna niet te zien.

Groetjes

Voor meer informatie best eens op www.rockfordfosgate.com kijken

Op Buy & Sell zetten. En dan de verwijzing ernaar in deze thread (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=363791) zetten.

@Knightrider: Zoveel mogelijk A/h da ge eraan uit wilt geven :)
Als uwen alternator minder A/h geeft dan de batterij, duurt het gewoon wa langer eer de batterij volladen is :p

Santa
11 november 2005, 11:52
Kzal het hier maar posten he :)

Kwas gisteren met de auto en om me wa af te reageren had ik autoradio op 47 (dno hoe hoog da gaat ma twas luid) gezet..
Ineens springt die af en ik krijg hem nimeer op..
En mn cd van Depeche Mode zit er dan nog in ook :p
Iemand een tip of wat raad? Zou die autoradio lek ineens weer kunnen werken? Zijn het de boxen die kapot zijn of de radio zelf? Hoe krijg ik mn cd er uit? :p

Dirkxke
11 november 2005, 12:07
waarschijnlijk eindtrap doorgebrand in de radio en daardoor zekering gesprongen.

beste wat ge kunt doen is nieuwe kopen want die laten herstellen gaat meer kosten.

voor uw cd, normaal is der aan de voorkant/achterkant een gaatje gelijk bij een cr/dvd-rom om een lange tandenstoker in te steken waardoor die eruit gaat floepen. zoniet is het open draaien om hem eruit te gaan krijgen

Mr. SLASH
11 november 2005, 12:24
mja , maar als uwe radio afspringt omdat em te hoog stond , dan was em toch aan het "overspelen" en dan hoorde da toch da ge volume moet verminderen ?

nuja , doet em eerst zelf nekeer open eh , dan ziede direct wat er van binnen aan scheelt

of iets dak zelf voorgehad eb

bij installatie van nieuwe radio wou em ook nie aanspringen en ik maar vanalles proberen en heraansluiten tot ik op den duur radeloos was

wa bleek het te zijn , 1 van de zekeringen van den auto was door , had et gemerkt toen bepaalde lichtjes in auto ook nie meer branden , om het vierkantig schijt van te krijgen

Burny
11 november 2005, 12:46
Volgens mij gewoon uw zekering door. Die op de radio zelf, of die in de zekeringbox van de wagen. Als het bv de eindtrap was, zou je de radio nog kunnen opzetten om je cd eruit te halen. Gewoon die 2 zekeringen is controleren om te beginnen.

Santa
11 november 2005, 16:05
Mhmm; keer zien hoedak mn radio er uit krijg :p

[B]Rocketeer
11 november 2005, 16:10
Zoals Burny zei: 9/10 uw zekering van uw radio, of de zekering vooraan in de wagen.

Als de eindtrap verbrand is dan riekte da wel.
Is namelijk ni zo een aangename geur :p

Spreek van ondervinding, maar dan van home-hifi.
Kwas aant uitmeten met multimeter en per ongeluk ff uitgeschoven en kortsluiting gemaakt op de eindtrap.

Gevolg: Serieuze blauwe vonk en stinken :D Bye bye eindtrap....

Santa
11 november 2005, 16:30
En als het niet de eindtrap is die doorgebrand is; is er dan nog kans op gemakkelijk herstel ofzo? :p

ComputerVISTA
11 november 2005, 16:41
Rocketeer']Zoals Burny zei: 9/10 uw zekering van uw radio, of de zekering vooraan in de wagen.

Als de eindtrap verbrand is dan riekte da wel.
Is namelijk ni zo een aangename geur :p

Spreek van ondervinding, maar dan van home-hifi.
Kwas aant uitmeten met multimeter en per ongeluk ff uitgeschoven en kortsluiting gemaakt op de eindtrap.

Gevolg: Serieuze blauwe vonk en stinken :D Bye bye eindtrap....

Wees gerust, dat ruik je niet altijd ;)

En als het niet de eindtrap is die doorgebrand is; is er dan nog kans op gemakkelijk herstel ofzo? :p

Kost 9/10 zoveel als een nieuwe.

Santa
11 november 2005, 17:12
Wrom gaan radio's zo hard als ze doorbranden als je ze zo hard zet :sop:

ComputerVISTA
11 november 2005, 17:14
Wrom gaan radio's zo hard als ze doorbranden als je ze zo hard zet :sop:

Omdat da nie bedoeld is om 85 inch woofers aan te hangen :p

das enkel bedoeld om je standaard speakertjes aan te sturen. c'est tout!

Santa
11 november 2005, 18:42
Pf... nu ja mn pa is ni kwaad ofzo dus cva :x

frenzal
1 december 2005, 23:24
Ik ben niet zo thuis in auto audio enzo, maar ga binnenkort een sub aankopen. Ik ga niet knutselen en versterkers aansluiten, dus zal het een van volgende zijn: TS-WX20LPA (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=606&taxonomy_id=25-130), TS-WX206A (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7848&taxonomy_id=25-130), TS-WX22A (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=9192&taxonomy_id=25-130), TS-WX105A (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=601&taxonomy_id=25-130)
Het zal pioneer zijn omdat mijn vader er werkt, dus geen zin om ander te voortstellen. de TS-WX22A vind ik wel intresant omdat het eventueel onder mijn zetel kan maar is dit een goed idee? Welk modellen zijn hier intresant en waarom?

Ik heb ondertussen gevonden dat de subwoofer aangesloten zal worden via de RCA out van de radio, krijgt deze dan ook stroom van de radio of hoe werkt dat juist?

Dirkxke
1 december 2005, 23:35
ik ga al onmiddelijk zeggen om van dit systeem van werken af te stappen. dit werkt niet goed en daar zit niks van power in..

beter om te werken is met een aparte versterker + woofer daar dat systeem gewoon veel beter gaat werken + goedkoper gaat zijn als de bucht systemen wa ge nu juist voorstelde. pioneer heeft heel goede woofers en versterkers en het aansluiten is helemaal geen werk. het gaat zelfs zo goed als hetzelfde werk zijn als die systemen van u aansluiten zijn omdat ge evengoed uw rca kabels + uw voeding + remotekabel moet trekken.

ik zou het zeker overwegen om met een aparte versterker en woofer te werken en deze veeeel te dure systemen achterwege te laten

frenzal
1 december 2005, 23:44
ik zit wel in een uitzonderlijk situatie dat ik bovengenoemde subs allemaal voor <100 kan krijgen dus veel te duur is maar relatief
dus voor mij is dit wel goedkoopst en makkelijkst methode, ik geraak ook wel aan ander producten maar dan zou ik een baskast moeten maken, niet? en dat is niet echt aan mij besteed

kabel van de voeding trekken, is dat vrij simpel?

en ik veronderstel dat deze systemen nog altijd beter zijn als geen woofer :)

Dirkxke
1 december 2005, 23:51
ik zit wel in een uitzonderlijk situatie dat ik bovengenoemde subs allemaal voor <100 kan krijgen dus veel te duur is maar relatief
dus voor mij is dit wel goedkoopst en makkelijkst methode, ik geraak ook wel aan ander producten maar dan zou ik een baskast moeten maken, niet? en dat is niet echt aan mij besteed

kabel van de voeding trekken, is dat vrij simpel?

en ik veronderstel dat deze systemen nog altijd beter zijn als geen woofer :)

ja aan minder als 100€ kunt ge nie echt een goed apart systeem kopen :D

bij een aparte woofer moet ge nei perse zelf een kist maken, ge kunt die ook kopen van een ander merk (pioneer zelf bv)

kabel van de batterij naar het koffer of pasagierszetel trekken is helemaal niet moeilijk maar ge moet zeker een zekering op minder als 30cm van de batterij zetten tegen brand bij kortsluiting. ik weet nie als ge een standaard radio of ene aftermarket hebt maar anders moet ge ook nog met een filter gaan werken omdat ge anders geen rca aansluiting hebt. spijtig dat ge redelijk ver woont want u der graag bij willen helpen

frenzal
1 december 2005, 23:55
zal hopelijk zo een worden http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7989&taxonomy_id=25-121

ik veronderstel dat elk radio met volgende: "RCA Preout 3 (F + R + S/W) or Non FAD" goed is

voor vandaag had ik nog niet van RCA gehoord :)

Dirkxke
2 december 2005, 00:05
zal hopelijk zo een worden http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7989&taxonomy_id=25-121

ik veronderstel dat elk radio met volgende: "RCA Preout 3 (F + R + S/W) or Non FAD" goed is

voor vandaag had ik nog niet van RCA gehoord :)

met die radio gaat zo een 150W max wooferke nog nie hoorbaar zijn :D

combineer die radio met 4 goede speakers en ge hebt meer als kabaal genoeg in de auto, zelfs met een goede bass :) en da meen ik dus serieus :)

CAS
2 december 2005, 00:09
met die radio gaat zo een 150W max wooferke nog nie hoorbaar zijn :D

combineer die radio met 4 goede speakers en ge hebt meer als kabaal genoeg in de auto, zelfs met een goede bass :) en da meen ik dus serieus :)

Idd, plus, als em met ne echte coupé gaat rijden, gade zelfs niks zijn met die woofer... Moest em persee één willen, dan zouk voor de TS-WX206A (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7848&taxonomy_id=25-130) gaan, aangezien die "tube" woofers toch al op niks trekken.

PS: kan de TS ook voor ons aan zo'n zaakskes goedkoper geraken? Of heeft lieve papa een limiet in aankoop?

frenzal
2 december 2005, 00:26
der is wel een beetje een limiet op ja, als er overschot is ga ik proberen zoveel mogelijk caraudio stuff bij te kopen en dan is er wel kans dat het op forum verschijnt :)

ik heb momenteel TS-A6920 (http://thebassbin.co.uk/shop/product/products_id/289.html) vanachter in mijn auto, en standaard speakers vanvoor

nu ik denk dat de achterste redelijk zijn, en was van plan enkel nieuwe voorste speakers te kopen naar gelang wat past

maar alst meer zin heeft om meer aandacht te geven aan de 4 speakers dan een extra klein sub is dat ook intresant om te weten, ik sta open voor voorstellen voor ander speakers uit de pioneer reeks te nemen maar de achtersten moeten even groot zijn als ik nu heb

ComputerVISTA
2 december 2005, 00:32
In princiepe is een buis of bol de perfecte kast daar er geen enkele hoek is, perfect voor geen weerkaatsing van hoeken te krijgen. Nuja in een auto.... Ik moet eerlijk zijn dak ze nog nooit gehoord heb of ja... jawel die van de gamma :rofl:

CAS
2 december 2005, 00:36
der is wel een beetje een limiet op ja, als er overschot is ga ik proberen zoveel mogelijk caraudio stuff bij te kopen en dan is er wel kans dat het op forum verschijnt :)

Die topmodellekes da ze daar hebben met touch screen da er uit schuift, altijd welkom :p
En zoals Dirkxke zegt, vier goede speakers zijn beter. Bij mij zit er achteraan 2x100Wrms RCF luidsprekers (3weg) en kan serieus laag als serieus hoog aan. Vanvoor dan lichtere boxton (FX5) luidsprekers, en da heeft al serieus ze. Uiteraard, ga uw haar ni in alle richtingen vliegen van de bas, maar mijn nummerplaat blijft tenminste hangen!

[B]Rocketeer
2 december 2005, 09:50
Het enigste waar ik pioneer voor zou aanraden zijn hun radio's.
Die zijn idd deftig.

Vooral diegene met touchscreen/navigatie/....
Maar moestek geld hebben, wordt de volgende een Alpine :D

Bon, aangezien ge dus geen ander merk wilt/kunt nemen, zulde hier bij pioneer moeten blijven.
Tis zoals Dirkxke al zei: onder de 100€ gade geen deftig systeem vinden.

Welke ge het beste neemt van uw keuzes: dunno...
Daarvoor zounek eens wa meer opzoekingswerk moeten doen alsek tijd heb.
Want op de site van pioneer staan de MAX wattages, telt ni echt.

Als ge echt ni wilt knutselen, zijn zo een pre-made behuizingen nog wel de beste oplossing. Maar zoals ik al zei: er zijn veel merken die pre-made behuzingen hebben, maar onder de 100€.... das moeilijk te vinden.
Tenzij ge naar brol van climax ofzo gaat zien :)

Om een vb te geven: een deftige sub kost u toch al een 200€-250€ nieuw.
Dan moette nog een kist maken, versterker kopen,....

We weten ook niet met wat voor een wagen je rijdt. Is dit een nieuwe, of al een 10j oude wagen???
In de nieuwe wagens zitten namelijk al standaard goei speakers die ge met een goedkoop alternatief ni zult evenaren.
Maar als je daarvoor een versterker ofzo moet gaan aanschaffen, dan gaan we weer over je budget.

De stroomkabel ga je idd apart moeten kopen.
Ga een lokale ICE-verdeler binnen en vraag naar zo een setje (zit zekering enal al bij). Maar zorg idd dat de zekering ni ver van de batterij staat.
Net zoals je RCA-kabels die je tot achteraan zult moeten trekken (ook te verkrijgen bij de ICE-verdeler).

frenzal
4 december 2005, 18:45
Ik heb een beslissing gemaakt en zal volgende nemen, alst er allemaal is:

DEH-P80MP 4x60w radio met blauw gedoe
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=7989&taxonomy_id=25-121

TS-WX20LPA als sub
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=606&taxonomy_id=25-130

TS-E1396 voor mijn voorste boxen te vervangen
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=7789&taxonomy_id=25-131

en mijn achterste boxen ga ik gewoon behouden (http://thebassbin.co.uk/shop/product/products_id/289.html)

dit komt dus in een 97 ford escort, ben benieuwd naar resultaat =)

CAS
4 december 2005, 19:09
Ik heb een beslissing gemaakt en zal volgende nemen, alst er allemaal is:

DEH-P80MP 4x60w radio met blauw gedoe
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=7989&taxonomy_id=25-121

TS-WX20LPA als sub
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=606&taxonomy_id=25-130

TS-E1396 voor mijn voorste boxen te vervangen
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=7789&taxonomy_id=25-131

en mijn achterste boxen ga ik gewoon behouden (http://thebassbin.co.uk/shop/product/products_id/289.html)

dit komt dus in een 97 ford escort, ben benieuwd naar resultaat =)

Volgens mij gaat da wel voldoende warmte geven, hangt er natuurlijk af van wa ge wilt é, maar naar mijn noden gaat da wss meer dan genoeg zijn

kenny_mis
6 december 2005, 18:19
Kost het veel om da te laten instaleren door een of ander bedrijf da da kan?
buiten de woofer/versterker....kosten

zavVi
6 december 2005, 19:40
al zeker de werkuren he ...
in alle geval der zijn er zoveel die da graag doen, beter naar iemand gaan die het kent .. kunde zelf nog ewa lere en mss gast beter leren kennen + ge zijt u otto ni kwijt

autotuningforum.com ... als ge de juste thread zoekt kunde het zelf leren

hier zulle er ook wel zitten

ThEScReW
6 december 2005, 20:01
moogt rekenen op een 300 € installatie met de kabels in de installatie inbegrepen.

Metaltimmy
30 december 2005, 14:40
hallo,

momenteel zit ik met een subwooferke in de auto aangesloten op een versterker die aan de headunit hangt, power genoeg maar er zit geen low pass filter op de headunit (noch op de versterker die er tussen zit)

weet er iemand wat ik daar kan tussen monteren om enkel de lage tonen naar de sub te sturen ?

CAS
30 december 2005, 14:50
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=334681

Mr Syphon
30 december 2005, 14:51
en er is een uitgebreide faq :p

[B]Rocketeer
30 december 2005, 19:02
*Merged*

On-topic: Een low-pass filter kopen hé.
Wel raar da er op uwen versterker genen low-pass staat.

frenzal
30 december 2005, 19:22
komt dat op zelfde neer als een highpass filter eigenlijk?

Ik heb net mijn woofer laten installeren (40 euro bij ACS, heist op den berg) en klinkt wel ok was maar cheap wooferke. Anyway zodra ik mijn contact opzet en motor is er soort constante bas geluid gezoom van de woofer zelfs als er geen muziek is. Als ik motor afleg is dit weg, waaraan kan dit liggen?

tijgerke
30 december 2005, 19:36
slechte aarding op 1 van uw kabels ofzo?

(dunno ik zeg maar wat, ik heb het hier thuis ook gehad en nu woofer verplaatst is, met zelfde kabels, niet meer)

Metaltimmy
31 december 2005, 11:19
heb misschien toch iets gevonden, dat zal zoiets zijn zeker dat ik er moet tussen solderen:

http://www.auto-connect.co.uk/acatalog/Autoconnect_Subwoofer_Filter_3365.html

@Rocketeer, merci voor te mergen

ThEScReW
31 december 2005, 14:40
Ja je hebt een slechte versterker in je wagen zitten. Het enige wat je kan doen als je die versterker wil houden is een ground loop isolator ertussen plaatsen.

the boogyman
29 januari 2006, 22:42
Iemand ervaring met audio system? :)

Iemand uit "het" wereldje zei mij dat bvb de audio system X-ION woofer 12" beter klinkt dan een infinity kappa perfect...

Dermee heb'k mij een lijstje samengesteld met volgende onderdelen(voor SQ-doeleinden):

subwoofer-amp (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetProd=40)

amp voor compo en sats achteraan (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetProd=43)

sub (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetProd=77)

composet (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetProd=62)

sats achteraan (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetProd=66)

en nog een condensatorke die'k hier bij ACA in de buurt ga halen.. :)

voor compo en sats ben'k wel nog aant twijfelen tussen audio system en micro precision.. :unsure:

vloet
31 januari 2006, 18:29
jow

omdat ik nogal een muziekliefhebber ben en ik maar een kleine-oude-niet-al-te-mooi klinkende radio/cassette in mijne auto heb, zou ik er graag een nieuwe radio/ cd insteken met nieuwe boxen.

Nu, ik ben net naar acs geweest in heist-op-den-berg, en daar hebbe ze mij het volgende aangewezen. ( niet het goeikoopste, ook niet het duurste, gewoon materiaal ;) ) een pioneer radio met 4x45 W en 2 ovaaltjes ook van pioneer om vanachter te steken.
dat zou in het totaal erges tussen de 300-400 € liggen
(met installatie bij)

Ik ben niet van plan om mijne auto te tune of er de zotste kosten mee te doen, dus daarmee alleen een radio en boxen
Kheb mijn auto nogmaar 2 tal maanden, en ik hebbem 1000€ betaald
vraagskes :

Zouden jullie het de moeite vinden om dit te doen?
Is die prijs redelijk ? (40€ installatie )
Wie heeft hier mssn nog ervaring mee, in een oudere auto nieuwe installatie steken ?( niet om te tunen )
Kheb overlaatst pics gepost in die andere thread, maar kgeef hier nog nekeer de link http://spaces.msn.com/members/joerithevloet zoda jullie kunnen zien met welk geval ik het vanplan ben :p

cheers

Dakantochnie
31 januari 2006, 18:31
Wat is je muzieksmaak, daar hangt alles van af.

Radio & versterker van Pioneer is goed, zonder meer.
Voor de boxen kan je Pioneer nemen (zijn matig goed) maar JBL doet imo beter.
Ik zou 2*woofer + tweeter steken en dan nog is 1 subje.
Dat lijkt mss veel, maar ge wilt niet weten hoeveel mensen hun boxen overbelasten (en dus kapot spelen), bovendien is het altijd leuk als je eens wat harder wil spelen zonder je bass compleet weg te zuiveren. ;)

vloet
31 januari 2006, 18:34
aja
da had ik dus gezegd tege hem, kben vooral voor alternatief/ rock/hardrock/metal , en al die toestanden
maar goede techno,trance, hardtrance, enz kannek ZEKER apprecieren

Dakantochnie
31 januari 2006, 18:36
aja
da had ik dus gezegd tege hem, kben vooral voor alternatief/ rock/hardrock/metal , en al die toestanden
maar goede techno,trance, hardtrance, enz kannek ZEKER apprecieren
Dan is een subje zeker iets wat je nodig zal hebben.
Ben je bereid om voor tweedehandsmateriaal op e-bay te gaan?

vloet
31 januari 2006, 18:41
mssn, maar kweet nog ni zeker wie het dan zou kunne installeren en balanseren , nu doet die winkel dat , en ja da zal dan zeker wel tegoei gedaan worden ( zonder fontonte)
, en wat bedoel je met subje :p ( sry ben totale noob op da gebied )

vloet
31 januari 2006, 18:45
Radio & versterker van Pioneer is goed, zonder meer.
Voor de boxen kan je Pioneer nemen (zijn matig goed) maar JBL doet imo beter.
Ik zou 2*woofer + tweeter steken en dan nog is 1 subje.
Dat lijkt mss veel, maar ge wilt niet weten hoeveel mensen hun boxen overbelasten (en dus kapot spelen), bovendien is het altijd leuk als je eens wat harder wil spelen zonder je bass compleet weg te zuiveren. ;)

jbl had hij idd ook laten horen en late zien , maar die waren wel iets duurder dan die van pioneer.
vr de rest, kvin da allemaal nogal veel :), mijn budget zou ik rond de 300-400 € willen houden.
Kben ook ni iemand die het echt veel heel hard zet, kwil gwn goede kwaliteit van geluid :) . Natuurlijk zettek het graag nekeer harder, maar kzallet wel hore alzek aant overbelasten ben peizek.

Dakantochnie
31 januari 2006, 18:54
mssn, maar kweet nog ni zeker wie het dan zou kunne installeren en balanseren , nu doet die winkel dat , en ja da zal dan zeker wel tegoei gedaan worden ( zonder fontonte)
, en wat bedoel je met subje :p ( sry ben totale noob op da gebied )
Je kan bij je winkel vragen of ze de volgende dingen kunnen bestellen he:

-2*front woofer + tweeters (http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO6506CE/230&cat=COS&ser=GTO&language=ENG&country=BE&region=EUROPE) of moest je daarvoor geen plaats hebben dan dit (http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO6536E/230&cat=MEL&ser=GTO&language=ENG&country=BE&region=EUROPE)
-Een subje, mag ook best een ander zijn hoor (http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GT4-10/230&cat=SUB&ser=GTO&language=ENG&country=BE&region=EUROPE)
-Een versterkertje (ook weer louter een voorbeeld hoor) (http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO755.6/230&cat=AMP&ser=GTO&language=ENG&country=BE&region=EUROPE)

Kben ook ni iemand die het echt veel heel hard zet, kwil gwn goede kwaliteit van geluid :). Natuurlijk zettek het graag nekeer harder, maar kzallet wel hore alzek aant overbelasten ben peizek.
De meeste mensen horen dit niet, spijtig genoeg. :x
Je doet natuurlijk wat je wil, en als je vindt dat een setje front woofers + tweeters hard genoeg gaan bespaar je je de kost van een subje.
Ik zou een subje erbij nemen omdat normale speakers al snel aan het eind van hun Latijn zitten als het op bass aankomt, als ze tenminste al laag gaan.

vloet
31 januari 2006, 19:00
http://www.pioneer.be/nl/product_detail.jsp?product_id=9928&taxonomy_id=25-121

dit was de radio die ik zag zitten ( twas ook promotie rond deze radio )

en ik denk dat dit de luidprekers waren ,om dan vanachter te steken, vanvoor heb ik de standaard-luidsprekers

http://www.pioneer.be/nl/product_detail.jsp?product_id=7811&taxonomy_id=25-131

ookal zal ik er op letten, zou dat echt zo vlug versleten zijn alsge ge alleen met dit speelt?

Dakantochnie
31 januari 2006, 19:02
Standaard luidsprekers? :s Bedoel je de dingen die standaard in je auto zaten toen je hem kocht?

Nee, versleten niet he. Die dingen gaan - als je ze niet elke dag weer overbelast tenminste - wel eventjes mee hoor, alleen moet jij vinden dat ze hard genoeg gaan.

vloet
31 januari 2006, 19:09
ja, die erin zaten terwijl ik hem kocht :p
maar ze gaan het dan zo balanseren natuurlijk dat die van vanvoor stiller staan dan die van vanachter, zodat ik die voorste ni kapot ga spele ( omda ze in feite niks waard zijn )

dat ze hard genoeg gaan dat zal ik dan wel ondervinden peizek ( kan achteraf altijd nog iets bijsteken als ik dat echt zou willen natuurlijk ), maar ik denket wel , kzegget, ik ben gene tuner en kwil ookni zohard spele da hele het straat het hoord, kwil gwn een kwalitatief goed geluid, en toen hij ze in de winkel liet horen , vond ik het goed ( die van jbl beter, maar die waren bijna 100 € meer dacht ik, dusja :p )

Dakantochnie
31 januari 2006, 19:13
ja, die erin zaten terwijl ik hem kocht :p
maar ze gaan het dan zo balanseren natuurlijk dat die van vanvoor stiller staan dan die van vanachter, zodat ik die voorste ni kapot ga spele ( omda ze in feite niks waard zijn )
Eruit halen man, of gewoon uitschakelen. Nooit, maar dan ook nooit boxen combineren die zo hard verschillen, je gaat je klank totaal verknoeien.

dat ze hard genoeg gaan dat zal ik dan wel ondervinden peizek ( kan achteraf altijd nog iets bijsteken als ik dat echt zou willen natuurlijk)
Nee, want dan zal je 9/10 je amp moeten vervangen.

maar ik denket wel , kzegget, ik ben gene tuner en kwil ookni zohard spele da hele het straat het hoord, kwil gwn een kwalitatief goed geluid, en toen hij ze in de winkel liet horen , vond ik het goed ( die van jbl beter, maar die waren bijna 100 € meer dacht ik, dusja :p )
Het gaat niet alleen om luid, maar ook om de lage tonen he. ;)
Maar soit, als jij tevreden bent over het geluid dan is er geen vuiltje aan de lucht he. :)

vloet
31 januari 2006, 19:23
Eruit halen man, of gewoon uitschakelen. Nooit, maar dan ook nooit boxen combineren die zo hard verschillen, je gaat je klank totaal verknoeien.

mja, "niets waard " heb ik eigelijk overdreven, tzijn zeker geen reteslechte speakers, alleen hebben ze minder bas en minder volume, maar ze zijn wel heel duidelijk.
en idd, kan ze ook late uitschakelen natuurlijk.
Tzou tof zijn als ik het eerst kon horen voor ik eraan laat werken.

Nee, want dan zal je 9/10 je amp moeten vervangen.

ook als dat van hetzelfde merk zou zijn?

Het gaat niet alleen om luid, maar ook om de lage tonen he. ;)
Maar soit, als jij tevreden bent over het geluid dan is er geen vuiltje aan de lucht he. :)

Ze hadden redelijk veel en warme bas en tegelijk heel duidelijk, goed om rock-metal toestanden mee te spelen. dusja :)

Dakantochnie
31 januari 2006, 19:33
mja, "niets waard " heb ik eigelijk overdreven, tzijn zeker geen reteslechte speakers, alleen hebben ze minder bas en minder volume, maar ze zijn wel heel duidelijk.
en idd, kan ze ook late uitschakelen natuurlijk.
Tzou tof zijn als ik het eerst kon horen voor ik eraan laat werken.
Dan nog, de klank zal sowieso helemaal anders zijn.

ook als dat van hetzelfde merk zou zijn?
Hangt er van af welke versterker je laat steken natuurlijk (of die dus een subje kan aansluiten). Merk maakt niets uit, alhoewel JBL bij mij steeds de voorkeur verdient.

Ze hadden redelijk veel en warme bas en tegelijk heel duidelijk, goed om rock-metal toestanden mee te spelen. dusja :)
Ah, geen enkel probleem dan he. :)

vloet
31 januari 2006, 19:37
mssn is het dan interesanter voor ne leek als ik om een paket te kope?
hij had zo'n paket van blaupunkt da maar 70€ meer kostte dan wa ik zou pakke, met subwoofer, radio, versterker, en speakers
zou da beter zijn?

Dakantochnie
31 januari 2006, 19:38
mssn is het dan interesanter voor ne leek als ik om een paket te kope?
hij had zo'n paket van blaupunkt da maar 70€ meer kostte dan wa ik zou pakke, met subwoofer, radio, versterker, en speakers
zou da beter zijn?
Post eens alle info die je kan vinden, ik zal mijn mening dan wel even geven. :)
Blaupunkt maakt over het algemeen geen slechte spullen.

vloet
31 januari 2006, 19:51
voila, dit stond in hun folder.
http://users.pandora.be/joerithevloet/dsfdf.bmp

maar hier zitten blijbaar geen speakers bij, dus die zou ik nog moete bijkopen, dwz da het mij wsl toch een pak meer ga kosten.
(zoveel geld heb ik er ni voor over :p , kbedoel , tis mijn eerste auto en hij is 12 jaar )

Dakantochnie
31 januari 2006, 19:53

maar hier zitten blijbaar geen speakers bij, dus die zou ik nog moete bijkopen, dwz da het mij wsl toch een pak meer ga kosten.
(zoveel geld heb ik er ni voor over :p , kbedoel , tis mijn eerste auto en hij is 12 jaar )
Idd, dan moet je nog gewone speakers hebben + dit ziet er wel érg goedkoop uit om goed te zijn tbh...

CAS
31 januari 2006, 19:55

Die set da ze u aanraden van Pioneer zal meer dan genoeg zijn, zeker in combinatie met die voorste. Ge kunt die perfect combineren hoor, zeker als ge zonder aparte versterker werkt. Das bij mij nu ook het geval, dat de voorste een pak lichter zijn, dan regelde da gewoon met de fader van de autoradio (zitten daar op aangesloten) en dan merkte da dus ni é. Da ga meer dan luid genoeg, warmte zal u da ook mee geven en als ze dan nog eens alles steken enzo, is da toch de moeite.

Met JBL en aparte woofer moet ge zeker ni beginnen, want dan gade zowiezo u budget overschreiden, en gade merken dat ge met overkill zit.

vloet
31 januari 2006, 20:19
als da zo is :)
kheb nog nekeer meer rondgekeke , en kzie hier een pioneer radio/cd van 99 €

http://users.pandora.be/joerithevloet/dsdf.bmp

en dan deze speakers 79€

http://users.pandora.be/joerithevloet/sdfs.bmp

nu als die speakers ni deftig zijn wille gerust meer geve, er ware der ook van jbl vr 110€

CAS
31 januari 2006, 20:42
als da zo is :)
kheb nog nekeer meer rondgekeke , en kzie hier een pioneer radio/cd van 99 €

http://users.pandora.be/joerithevloet/dsdf.bmp

en dan deze speakers 79€

http://users.pandora.be/joerithevloet/sdfs.bmp

nu als die speakers ni deftig zijn wille gerust meer geve, er ware der ook van jbl vr 110€

Der was onlangs (mss nu nog) een autoradio van Sony te koop, met mp3 in de Photohall voor maar 99euro, echt een koopje eigenlijk, vriendin van mij heeft het op aanraden gekocht en is er echt content van. Das niet de meest flashy autoradio, en ook niet de beste, maar het meeste waar voor zijn geld :niceone: Dan hebde nog 300euro over voor speakers, waarin ge zeker niet moet overdrijven, want uw versterker van die autoradio kan die toch nooit 100% laten uitkomen. Dus ik zou niet de zwaarste nemen.

Dakantochnie
31 januari 2006, 20:52
Die set da ze u aanraden van Pioneer zal meer dan genoeg zijn, zeker in combinatie met die voorste. Ge kunt die perfect combineren hoor, zeker als ge zonder aparte versterker werkt. Das bij mij nu ook het geval, dat de voorste een pak lichter zijn, dan regelde da gewoon met de fader van de autoradio (zitten daar op aangesloten) en dan merkte da dus ni é. Da ga meer dan luid genoeg, warmte zal u da ook mee geven en als ze dan nog eens alles steken enzo, is da toch de moeite.
Dan heb jij gewoon geluk gehad.
Elke speaker klinkt anders, dus écht goed gaat dat nooit klinken maar je kan geluk hebben dat het nog min of meer op elkaar trekt.

vloet
31 januari 2006, 21:04
das natuurlijk de grootste vrees
kzou het graag wille hore op voorhand, hoe da samen ga, maja, da zal ni gaan wsl.

CAS
31 januari 2006, 21:37
Dan heb jij gewoon geluk gehad.
Elke speaker klinkt anders, dus écht goed gaat dat nooit klinken maar je kan geluk hebben dat het nog min of meer op elkaar trekt.

Niet komen zeveren é, denk niet dat Vloet de perfectie zelf aan het zoeken is... Zijn budget is 3 a 400 euro, dus raad ge hem aan wat hij daarvoor kan krijgen, aangezien ge daar al goed materiaal voor kunt vinden raad ge hem da dan aan.

Ik vraag mij trouwens af waarom ik geluk zou hebben, in zowat iedere setup vind je trouwens lichtere luidsprekers weer, zelfs mijn home cinema thuis is zo opgesteld dat de surround luidsprekers minder spelen zodat deze nooit gaan overheersen...

Als em nu super zware speakers ga steken, ja, dan gaan die voorste niet mee kunnen, maar op dezelfde verskerker, dat dan nog eens een ingebouwde versteker is, als je dat niet op elkaar kan afregelen dan scheelt er toch iets hoor.

Dakantochnie
31 januari 2006, 21:45
Niet komen zeveren é, denk niet dat Vloet de perfectie zelf aan het zoeken is... Zijn budget is 3 a 400 euro, dus raad ge hem aan wat hij daarvoor kan krijgen, aangezien ge daar al goed materiaal voor kunt vinden raad ge hem da dan aan.
Euhm, sorry dat ik mijn gegronde mening geef he...
Het verschil in klank kan enorm zijn en ik wil hem daar gewoon voor waarschuwen, da's toch niet verboden, of wel?

Ik vraag mij trouwens af waarom ik geluk zou hebben, in zowat iedere setup vind je trouwens lichtere luidsprekers weer, zelfs mijn home cinema thuis is zo opgesteld dat de surround luidsprekers minder spelen zodat deze nooit gaan overheersen...
Lichtere, maar wel van dezelfde soort, niet vergelijkbaar met dit geval dus.

[quote=CASAls em nu super zware speakers ga steken, ja, dan gaan die voorste niet mee kunnen, maar op dezelfde verskerker, dat dan nog eens een ingebouwde versteker is, als je dat niet op elkaar kan afregelen dan scheelt er toch iets hoor.[/QUOTE]
Maar je snapt mij niet. Het gaat niet over volume, het gaat over klank.

vloet
31 januari 2006, 21:59
van klank zal da idd wel wa gaan verschille denkek, maar alsge da dan stiller instelt ( wa mogelijk is) dan hoorde die " verschillende " klank toch minder?
en mijn standaard speakers gaan door een beter radio gaan ( beter versterker dus ) da ga de klank toch zoiezo beter make peizek? ( of mssn zelfs een beetje gelijk, aangezien ze door dezelfde versterker gaan? )

Dakantochnie
31 januari 2006, 22:01
van klank zal da idd wel wa gaan verschille denkek, maar alsge da dan stiller instelt ( wa mogelijk is) dan hoorde die " verschillende " klank toch minder?
Dan kan je ze evengoed uitschakelen, als je ze al zo stil moet zetten. :p

en mijn standaard speakers gaan door een beter radio gaan ( beter versterker dus ) da ga de klank toch zoiezo beter make peizek? ( of mssn zelfs een beetje gelijk, aangezien ze door dezelfde versterker gaan? )
De versterker maakt natuurlijk altijd iets, maar toch.
Je mag een paar brolboxen eerst aan een brolamp hangen en daarna aan een high-end amp, de klank gaat natuurlijk verschillen maar goed zal die nooit zijn hoor.

CAS
31 januari 2006, 22:02
Maar je snapt mij niet. Het gaat niet over volume, het gaat over klank.

tzijn zeker geen reteslechte speakers, alleen hebben ze minder bas en minder volume, maar ze zijn wel heel duidelijk.

Is denkek toch duidelijk?

the boogyman
31 januari 2006, 22:03
Heb vandaag mijn SQ-install samengesteld en zal uit volgende onderdelen bestaan:

amp voor compo en 2-wegs vanachter (http://www.precisionpower.com/amps/dcx1000-4.asp)

amp voor sub (http://www.precisionpower.com/amps/dcx500-2.asp)

compo (http://www.focal-america.com/catalog/K2%20Power/165kp.html)

sub (http://www.focal-america.com/catalog/new_polyglass/33v2.htm)

2-wegs voor achteraan (http://www.focal-america.com/catalog/Access/165ca.htm)

Nog opmerking over?

Voor sub zat ik nog te twijfelen tussen die focal en een JL audio 12W3v2,maar de focal lijkt mij een betere keuze... :)

Dakantochnie
31 januari 2006, 22:04
Is denkek toch duidelijk?
Tja, als hij het verschil niet storend vindt dan heeft het geen zin om er over door te gaan he.

CAS
31 januari 2006, 22:10
Tja, als hij het verschil niet storend vindt dan heeft het geen zin om er over door te gaan he.

Komaan jongen, het is niet omdat JIJ vind dat enkel het beste telt, dat Vloet even meer geld in zijn installatie gaat steken dan dat de wagen kost hé, met die combinatie van Pioneer zal het heus wel lukken hoor, en zal het warm genoeg spelen.

Zijt gij int echt ook zo tegen de mensen?

the boogyman
31 januari 2006, 22:12
Wil er iemand eens kijken of mijn SQ-setup wa goed is i.p.v op mekaar te zitten sakkeren... :doh: :p

Dakantochnie
31 januari 2006, 22:15
Komaan jongen, het is niet omdat JIJ vind dat enkel het beste telt, dat Vloet even meer geld in zijn installatie gaat steken dan dat de wagen kost hé, met die combinatie van Pioneer zal het heus wel lukken hoor, en zal het warm genoeg spelen.
Ik laat helemaal niet enkel het beste meetellen, laat dat eerst en vooral duidelijk zijn (anders waren we hier niet over een paar honderd euro, maar een paar miljoen euro bezig).
Natuurlijk gaat dat werken, maar nogmaals: jij hebt geluk gehad en je kan niet weten of zijn speakers een helemaal andere klank geven.
Ik stel voor dat hij het eens test en dan beslist.

Zijt gij int echt ook zo tegen de mensen?
Ik veronderstel dat je mij een verwend rotjoch dat enkel maar dure dingen wil vindt?

Ik ben een kritisch iemand en ik hou mijn mond niet als ik weet dat ik gelijk heb, hoe hard mensen zich daar ook aan ergeren.

Wil er iemand eens kijken of mijn SQ-setup wa goed is i.p.v op mekaar te zitten sakkeren... :doh: :p
Hangt allemaal af van je muzieksmaak he. ;)

Zoals ik al zei verdient JBL zeker de voorkeur hier, maar dat is natuurlijk je eigen smaak die telt.
Ik zou wel sowieso een andere amp nemen.

vloet
31 januari 2006, 22:15
kalmte kan u redde he mense :p
merci allebei voor de uitleg tot hier toe

the boogyman
31 januari 2006, 22:19
Zoals ik al zei verdient JBL zeker de voorkeur hier, maar dat is natuurlijk je eigen smaak die telt.
Ik zou wel sowieso een andere amp nemen.

Mij hebben ze nochtans verteld dat precision power+focal(of JL) da bomb is;mijn audioboer zei dit en enkele mensen met MP-amps en focal konden dit alleen beamen..! :unsure:

Dakantochnie
31 januari 2006, 22:21
Mij hebben ze nochtans verteld dat precision power+focal(of JL) da bomb is;mijn audioboer zei dit en enkele mensen met MP-amps en focal konden dit alleen beamen..! :unsure:
Precision power is idd da bomb als het op pure power aankomt. Die dingen gaan retehard zonder veel te vervormen.
Maar, qua klankkwaliteit kan het wel beter. Niet slecht he, maar gewoon, het kan beter (alhoewel ik niets zeg over de pure power).

the boogyman
31 januari 2006, 22:23
Precision power is idd da bomb als het op pure power aankomt. Die dingen gaan retehard zonder veel te vervormen.
Maar, qua klankkwaliteit kan het wel beter. Niet slecht he, maar gewoon, het kan beter (alhoewel ik niets zeg over de pure power).

lolz,gij ook al! :D Iedereen komt steeds met andere merken af...

Audison heb'k ook al goeie dingen over gehoord..

NightRaver
31 januari 2006, 22:34
ziet er ni slecht uit boogyman.

Ik heb zelf 2 JL audio10W6'en steken en zeer content van.

[B]Rocketeer
31 januari 2006, 22:44
Merken die ge kunt gebruiken voor SQ (soms afhankelijk van type sub/amp/speaker):
Focal
Brax
Celestra
Steg
Infinity
DLS
Dynaudio
MB Quart
Hifonics
JL
Soundstream
Helix
Audio System
Phase Linear (Phase Evolution denkek da nieuwe naam is)
...