PDA

Volledige versie bekijken : Tour de france!

Pagina's : [1] 2 3

Heidern
27 juni 2005, 13:09
Jaja, beste mensen, hij begint al bijna weer terug, de tour de france

wie zijn uw favorieten en zal armstrong terug kunnen winnen?

de grote tour thread bij deze?

zarathustra
27 juni 2005, 13:13
Ullrich wint.

(argumenten? niet echt, maar ik hoop wel dat ie wint :p )

daVinci
27 juni 2005, 13:21
I'll go with zarathustra - Ullrich gaat (hopelijk) winnen.

Spieluhr
27 juni 2005, 13:23
Armstrong wint probably, maar k zie Basso en Mayo zéér dicht eindigen.

Andere top10 plaatsen worden ingenomen door Ullrich, Vinokourov, Landis, Pereiro, Leipheimer, Rogers en Gomez. Ergens nog nen onbekenden dertussen ofzo.

Groene trui gaat naar McEwen, tevens wint hij een rit of 3.
Beste jongere wordt Gomez, bolletjestrui gaat naar Moreau.

Just my 2 cents ;)

MilM
27 juni 2005, 13:46
geel: ik hoop ullrich (alhoewel ik het zwaar betwijfel jammer genoeg :( )
maar blijven hopen é :p

groen: wa chauvinistisch blijven é, dus boonen

bolletjestrui: intresseert mij geen zak :)

Pol
27 juni 2005, 14:22
Lance wint , groen is voor McEwen (Boonen 2de) , bolletjes denkek moreau ofzo :)

AD|Butch-
27 juni 2005, 14:35
ik hoop dat het een spannende tour wordt. kweet niet of Lance zal winnen maar ik hoop dat er dit jaar toch eens iemand anders komt.

Basso wint, groen is voor Boonen, bolletjes voor mayo

NemesisBE
27 juni 2005, 14:46
Geel voor Armstrong (met zo'n ploeg kan het bijna niet anders, en moest het Armstrong niet lukken -> Popovitsh of Savoldelli)

Groen hopen op Boonen, maar ik vrees voor McEwen of Hushovd.

Bollekes voor Mayo of Moreau of een of andere outsider :]

Archeoloogke
27 juni 2005, 14:55
Kvind het toch spijtig dat den Van Huffel nog niet meedoet. :( Dan had ik met veel meer spanning gekeken naar de Tour de France...nu zalt alleen efkes kijken zijn naar de bergritten, kga ook rond die periode op reis dus veel zien zal het niet worden.

Mja, tzal wel weer Armstrong worden denk ik....tzal wrs wel spannender worden dan de vorige jaren.

HermeS
27 juni 2005, 16:55
Hoop ook stiekem op Der Jan. Niet dat ik geen respect heb voor wat Armstrong altijd presteert, maar het is gewoon te saai anders. Een tour zoals 2 jaar geleden... dat wil ik nog eens meemaken :)

Nog even dit, indien Ullrich wat meer karakter had (als we de verhalen horen dat hij liever zijn zin doet dan zich iets professioneler met zijn vak bezig te houden) dan denk ik dat de voorbije 6 edities zouden verdeeld geweest zijn onder Armstrong en Ullrich.
Discovery is een sterk blok, maar denk dat T-Mobile niet echt slecht kan genoemd worden. Ullrich zal wel de absolute kopman zijn, maar indien blijkt dat hij terug te zwak is zouden ze denk ik Vino wel 'ns tot kopman durven bombarderen. Klöden is denk ik niet top.

punk
27 juni 2005, 17:56
Armstrong is toch oppermachtig denk ik. Heeft ook de beste ploeg, en der Jan heeft in de Tour de Suisse toch ontgoocheld. Basso en Vinokourov gaan voor de andere 2 podiumplaatsen. Voor het groen tip ik op McEwen, toch de rapste. Voor den bolletjes blijft het toch gokken: mocht Rasmussen er zen doel van maken zie ik hem da wel doen. Anders gaat Moreau (te oud voor zen klassement) als Fransman er voor gaan.

Mindblower008
27 juni 2005, 18:44
armstrong wint de tour hoor, volgens mij rijdt hij de klimmers weg in de tijdritten ( maar jan verslaat hij in dit onderdeel niet) in het klimmen gaat hij jan, mayo, rogers en wrs ook basso koud pakken vrees ik ... met heel veel steun van een superteam...

conclusie; als amstrong wat regelmaat legt in zijn tour wint hij makkelijk...hij hoeft in de bergen zelfs niet weg te rijden, gewoon bij de klimmers te blijven en in de tijdrit rijdt hij die toch op een hoopje...

spijtig ik wil ook wel een tour net als de giro dit jaar ma kvrees ervoor jongens....

greetz

Heidern
27 juni 2005, 19:36
y, armstrong gaat wel winnen denk ik, als alles goed mee zit, maar ik zou graag een nek aan nek race willen, dat het toch een beetje spannend blijft en niet een armstrong die massas voorstaat...

*trust*
27 juni 2005, 20:12
ik hoop dat Mayo zich eens laat zien in deze Tour :p

Verder hoop ik op een overwinning van Boonen en een eindzege van Ullrich

murdoc
27 juni 2005, 20:15
maakt mij geen reet uit wie wint
alst maar beetje spannend is
en als we maar paar bergritten zien met lange ontsnappingen, en dan de spanning als ze hem terugpakken of niet ... da maakt et zo schoon

en hopelijk houdt ullrich stand in de bergen, en verliest armstrong op basso en co zodat het spannend blijft :)

maar volgens mij zal armstrong toch wel weer redelijk makkelijk winnen :(

Starrk
27 juni 2005, 20:18
Dat die 2 juli maar zeer snel komt :D

Ik hoop op Armstrong als overwinnaar maar ik WIL vuurwerk zien in de alpen (die na 9 ritten er al aankomen).

Dus:

Geel : Armstrong
Groen : McEwen
Bollen : Mayo
Wit : hoort Mayo nog bij dit klassement?

Blackend
27 juni 2005, 20:47
Geel: Basso/Armstrong/Ullrich/Savoldelli

Liefst dat armstrong niet opnieuw wint natuurlijk, dat zou wel enorm saai worden, maar het ziet er wel weer zo naar uit. Supersterke ploeg & goede voorbereiding + het is zijn laatste tour dus hij zal zeker nog eens alles uit de kast willen halen.

Basso was ook goed in Ronde Van Italië, heeft paar zeer mooie ritten gereden, spijtig dat hij ziek werd... hopelijk kan hij nu hetzelfde doen zonder ziek te worden.

Ik hoop tevens ook dat het tot een rechtstreekse clash komt tussen Armstrong en Ullrich en dat Ullrich eens aan het langste eind trekken, maar Ullrich had al problemen in de ronde van Zwitserland, hopelijk heeft hij nog veel getrained de laatste weken maar daar vrees ik voor ...

Savoldelli, als winnaar van de Giro maakt hij ook wel beetje kans om Tour te winnen imo. (voor welke ploeg rijdt die atm?)

Groen: McEwen/Boonen/Kirsipuu(of doet die niet mee?)/en diene ket van Fassa Bortolo (ben naam even vergeten)
Bollekes: onintressant: dat gaat puur om af en toe op het juiste moment uit het peloton te springen...

NemesisBE
27 juni 2005, 20:51
Savoldelli, als winnaar van de Giro maakt hij ook wel beetje kans om Tour te winnen imo. (voor welke ploeg rijdt die atm?)

Groen: McEwen/Boonen/Kirsipuu(of doet die niet mee?)/en diene ket van Fassa Bortolo (ben naam even vergeten)

Savoldelli rijdt voor Discovery Channel, Armstrong dus :p
en die ket van Fassa is Pettachi en die rijdt ni mee :p

Mayo is geen wit meer, Karpets wel!

WooZ
27 juni 2005, 20:53
Geel: Armstrong. Ondanks dat het daaromtrent wat stil is in de media heeft ie zich volgens mij weer maniakaal voorbereid zoals gewoonlijk. En hij heeft gewoon een meesterploeg achter zich.

Groen: McEwen. Te weinig concurrentie daarvoor, ook Boonen heeft dit jaar nog niet genoeg overtuigd in de spurt om hem te kunnen kloppen. (@Blackend: ket van Fassa = Onsgarato?)

Bollen (^^): Zoals hierboven al gesteld: hangt gewoon af wie er het meeste aanvalslust heeft. Popovych misschien als hij niet moet rijden voor Armstrong.

Wit: Karpets als hij daarvoor nog in aanmerking komt.

Glor
27 juni 2005, 21:01
Armstrong zal denk'k winnen, hij heeft nog altijd de beste voorbereiding en zit zeer fris, Vinokourov en Basso kunnen wel nog eens lastig doen maar ik denk dat Armstrong toch vrij snel zeker zal zijn van de overwinning.

_mocking][bird_
27 juni 2005, 23:58
Ik hoop (en ik denk) dat Lance opnieuw zal winnen.
Ik zie gewoon niet in wie voor hem een echte bedreiging kan vormen (teammaat Popovytsj zal hem dit jaar nog wel niet kunnen/mogen overklassen, en heeft trouwens ook nog niet genoeg ervaring).

Groen: McEwen zonder veel moeite.
Boonen zal denk ik vooral proberen aanspraak te maken op wat ritzeges, en nog niet echt voor het groen gaan.

Bolletjes: wordt waarschijnlijk wel één of andere Franse renner die over enige klimcapaciteiten beschikt (maar net niet meekan met de toppers) en die ergens door een ontsnappen punten kan pakken en zo zijn kans ruikt.

Wit: Mentchov

Ploegenklassement: Discovery Channel

Strijdlust: Voeckler

Tweak37
27 juni 2005, 23:58
hmm, ullrich is beter dan de voorbije jaren, zoveel is zeker. Ge moogt u zeker ni blind staren op zwitserland. Armstrong heeft echter wel een verschrikkelijk sterke ploeg, sterker dan ooit. Mayo zie ik nix presteren, basso wel en karpets ook. Vino zal nooit de tour winnen, daar is ie gewoon niet goed genoeg voor. Groen is voor Hushovd en de Bollen gaan naar Rasmussen.

@weet ik veel wie: menchov is al 27 hoor :)

edit 2:
witte trui kandidaten :):
LOEVKVIST Thomas
SANCHEZ GIL Luis Leon
GILBERT Philippe
CONTADOR VELASCO Alberto
WEENING Pieter
VALVERDE BELMONTE Alejandro
GOMEZ MARCHANTE José Angel
KASHECHKIN Andrey
SINKEWITZ Patrik
POPOVYCH Yaroslav
KARPETS Vladimir

zitten zeer interessante namen tussen vind ik
voor mij: Kashechkin, alhoewel karpets en popovych uiteraard topfavorieten zijn.
Gomez en alberto outsiders, valverde is eht grote vraagteken :)

HermeS
28 juni 2005, 00:33
Iedereen heeft het over Basso als belangrijke tegenstander. Ik heb mijn twijfels. Kunnen conditionele pieken elkaar zo snel opvolgen? Naar de Giro zal hij wel gepiekt hebben, anders kan je zo'n prestatie niet neerzetten. Maar kan je dan zo snel terug naar de Tour pieken?
Die Karpets zie ik wel terug in de top10 eindigen. Voor de rest... afwachten. Hopen op Mayo, maar het zou de eerste keer niet zijn moest die teleurstellen.

Tweak37
28 juni 2005, 00:42
Iedereen heeft het over Basso als belangrijke tegenstander. Ik heb mijn twijfels. Kunnen conditionele pieken elkaar zo snel opvolgen? Naar de Giro zal hij wel gepiekt hebben, anders kan je zo'n prestatie niet neerzetten. Maar kan je dan zo snel terug naar de Tour pieken?
Die Karpets zie ik wel terug in de top10 eindigen. Voor de rest... afwachten. Hopen op Mayo, maar het zou de eerste keer niet zijn moest die teleurstellen.

Dat is ook zo. Basso's doel dit jaar was de giro, niet de tour. Hij zal zeker vooraan eindigen, en rijdt ook in de enige ploeg die dsc zal kunnen volgen in de ploegentijdrit. Maar als echte grote tegenstander zal hij tekortkomen, zeker in de laatste lange tijdrit. (een giro tijdrit winnen is iets heel anders als ulrich, armstrong, rogers en al die grote tijdrijders bijhouden in de tour...)

En Mayo, heeft absoluut nog nix laten zien dit jaar, ik zou er niet op hopen. Euskaltel is trouwens een heel dubieuze ploeg, als je kijkt naar de prestaties van mayo en co in de dl vorig jaar en hun wanprestaties in de tour (na gerommel bij de medische begeleiding....)

Botero en Leipheimer worden trouwens ook vaak genoemd, kunnen beiden tijdrijden en klimmen, en zijn in uitzonderlijke conditie. Nog een naam, Floyd Landis. Hij heeft het zeker in zich, wel nog maar weinig gezien dit jaar. Maar rijdt toch ook in een verdomd sterke ploeg...

NemesisBE
28 juni 2005, 00:52
de enige ploeg die DC iets in de weg kan leggen in de ploegentijdrit is niet CSC denk ik, maar wel Gerolsteiner ;)
zie maar naar de Ploegentijdrit van vorige week voor de Protour ;)

Tweak37
28 juni 2005, 02:24
hm, csc heeft wel nog voigt en julicht die er dan bij zijn, terwijl fothen en peshel juist onbreken bij gerolsteiner in de tour. Maar Gerolsteiner is natuurlijk ook erg sterk, niet te onderschatten.
Telekom gaat hier trouwens al verliezen vrees ik.
De eerste rit is dit jaar ook interessant, kleine 20 km, op een eiland dus veel wind. (Ull)rich in het geel? :)

sleejer
28 juni 2005, 09:35
De eerste dagen/week zal ullrich zeker de gele trui niet willen, gewoon om het feit dat zijn ploeg dan al moet werken ;) Pas in de bergen zullen de echte toppers naar voor komen voor de gele trui...

MilM
28 juni 2005, 09:58
De eerste dagen/week zal ullrich zeker de gele trui niet willen, gewoon om het feit dat zijn ploeg dan al moet werken ;) Pas in de bergen zullen de echte toppers naar voor komen voor de gele trui...

gij denkt dus dat die mannen gaan inhouden in diene tijdrit? ;)
die mannen gaan er van de eerste tijdrit direct invliegen ze (tis gene proloog meer é)

Spieluhr
28 juni 2005, 13:11
Dat is ook zo. Basso's doel dit jaar was de giro, niet de tour. Hij zal zeker vooraan eindigen, en rijdt ook in de enige ploeg die dsc zal kunnen volgen in de ploegentijdrit. Maar als echte grote tegenstander zal hij tekortkomen, zeker in de laatste lange tijdrit. (een giro tijdrit winnen is iets heel anders als ulrich, armstrong, rogers en al die grote tijdrijders bijhouden in de tour...)

En Mayo, heeft absoluut nog nix laten zien dit jaar, ik zou er niet op hopen. Euskaltel is trouwens een heel dubieuze ploeg, als je kijkt naar de prestaties van mayo en co in de dl vorig jaar en hun wanprestaties in de tour (na gerommel bij de medische begeleiding....)

Botero en Leipheimer worden trouwens ook vaak genoemd, kunnen beiden tijdrijden en klimmen, en zijn in uitzonderlijke conditie. Nog een naam, Floyd Landis. Hij heeft het zeker in zich, wel nog maar weinig gezien dit jaar. Maar rijdt toch ook in een verdomd sterke ploeg...

Toch denk ik dat Basso veel beter zal presteren dan Ullrich ze. Hij heeft wel geen competitieritme, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de super-professionele aanpak van Bjarne Riis...
Basso was trouwes vorig jaar ook al veel beter dan Ullrich éh, en nu dat zijn tijdrijderscapaciteiten zoveel verbeterd zijn, eindigt hij imo zeker voor Ullrich.

Mayo heeft volges mij BEWUST niks laten zien. In de Ronde van Zwitserland zag je em zo heel op zijn gemak gelost worden op de cols, duidelijk op zijn hartslag aant rijden. Plots zag je hem in de laatste rit op de laatste coll zo eens versnellen en die was in no-time terug bij de groep van de favorieten.
Dieje zijn conditie is dus wél goed denk ik, maar em verbergt het ook een beetje. Het mentale gevecht...

En Landis zal wel top10 rijden. Als je die vorig jaar zag rijden voor Armstrong zeg, amaai. En nu heeft hij een superploeg rond hem staan dus dat kan wel eens een kwaaie klant worden.

HermeS
28 juni 2005, 13:38
Mja Landis. Goede wielrenner, dat zeker. Maar ik zit nog steeds met de idee dat hij meer het helperstype is dan een kopman. Net zoals Heras vind ik, die is ook goed in het helpen maar als kopman schiet hij toch tekort. Zeker voor de Tour. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat hij een goede klant is voor top10.

Wat verwachten jullie trouwens van Beloki? Ik denk dat hij voor een rit zal gaan ipv het klassement. Ik zie hem momenteel niet in staat om mee te dingen naar het podium.

Tweak37
28 juni 2005, 13:43
Toch denk ik dat Basso veel beter zal presteren dan Ullrich ze. Hij heeft wel geen competitieritme, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de super-professionele aanpak van Bjarne Riis...
Basso was trouwes vorig jaar ook al veel beter dan Ullrich éh, en nu dat zijn tijdrijderscapaciteiten zoveel verbeterd zijn, eindigt hij imo zeker voor Ullrich.

niet waar imho. Ullrich was gewoon weer pas goed in de derde week, en itt andere jaren neit goed geneog in de eerste twee weken om bij te blijven. Maar op het einde was ullrich beter als basso lijkt me.

enja, mayo, groot vraagteken toch, als hij nooit iets laat zien, hoe kan hij dan zelf weten of hij goed is? In de tds was hij in de aanval gegaan maar dat droeg toch niet ver, uiteindelijk zelfs nog op ettelijke minuten geeindigt. Nee, de tour aanvatten zonder ook maar een keer serieus te testen? hmmm...

beloki: noppes, nix, nada, niet goed genoeg, geeft op na twee weken (staat dan al op een uur ofzo). Die komt nooit meer terug vrees ik.

sleejer
28 juni 2005, 13:58
gij denkt dus dat die mannen gaan inhouden in diene tijdrit? ;)
die mannen gaan er van de eerste tijdrit direct invliegen ze (tis gene proloog meer é)

den eersten tijdrit zulle ze nog wel nemen, maar daarna, tot aan de bergen laten ze gewoon wa mensen wegrijde zodat die de trui een tijdje kunne nemen( geen kandidaten voor de eindzege natuurlijk ;))

Kabouter Hya
28 juni 2005, 14:01
ge had misschien ne poll kunnen bijvoegen...

bv wie wint de tour of zo
of interessanter wie mag de tour niet winnen...

khoop zelf da armstrong ni wint...
kvin da ni zo'ne grote coureur pas op respect want zes keer den tour winnen kan ook ni iedereen...
maar hij koerst in jaar (bijna) ni...

damee
als boonen terug wint op de Champs Elysées ben ik al content

MilM
28 juni 2005, 14:12
den eersten tijdrit zulle ze nog wel nemen, maar daarna, tot aan de bergen laten ze gewoon wa mensen wegrijde zodat die de trui een tijdje kunne nemen( geen kandidaten voor de eindzege natuurlijk ;))

da zullen ze idd doen, zoals elk jaar
tzal dan aan de ploegen van de spurters zijn om in het laatste deel van de wedstrijden te werken, tenzij ze al teveel voorsprong hebben de vluchters

ik geloof ook nie in beloki, zelfs nie voor ritzege
kdenk da em ook nie veel van nut ga zijn voor zijn kopman heras

Tweak37
28 juni 2005, 14:19

Dit jaar niet, ten eerste, op 20 km kunt ge al een evrschil maken (een ahlf minuutje, ma toch) wat vroeger op 6 km niet kon. En dinsdag is het al de ploegentijdrit. Maw, wie zaterdag wint zit in eht geel tot dinsdag want die ritten daartussen zijn voor de spurters, maar die zullen al te ver staan. En dan dinsdag wordt heel het veld omgegooid. Daarna kan er natuurlijk wel een monstervlucht slagen, comme voeckler vorig jaar. Ma de eerste 4 dagen zie ik Rich in het geel. En wie weet, na de ploegentijdrit nog steeds :)

Floyd
28 juni 2005, 16:25
Mijn pronostieken...

Geel:
1. Armstrong
2. Ullrich
3. Basso
4. Vinokourov
5. Popovych?
..maar stiekem hoop ik dat Ullrich wint en Popovych nog hoger eindigt. Ook Botero kan voor mij niet hoog genoeg eindigen!

Groen:
1. Hushovd
2. McEwen
3. Boonen

Bolletjes:
onvoorspelbaar ...

Jongere:
Popovych dus!

Spieluhr
28 juni 2005, 16:26
niet waar imho. Ullrich was gewoon weer pas goed in de derde week, en itt andere jaren neit goed geneog in de eerste twee weken om bij te blijven. Maar op het einde was ullrich beter als basso lijkt me.

enja, mayo, groot vraagteken toch, als hij nooit iets laat zien, hoe kan hij dan zelf weten of hij goed is? In de tds was hij in de aanval gegaan maar dat droeg toch niet ver, uiteindelijk zelfs nog op ettelijke minuten geeindigt. Nee, de tour aanvatten zonder ook maar een keer serieus te testen? hmmm...

beloki: noppes, nix, nada, niet goed genoeg, geeft op na twee weken (staat dan al op een uur ofzo). Die komt nooit meer terug vrees ik.

Mja, misschien ja...
K vind Ullrich echter ni zoveel beter als andere jaren zoals iedereen beweert. T zal weer t zelfde zijn gelijk anders: maar tegen t einde vd tour op niveau komen, maar dan ist kalf natuurlijk al verdronken...

En Mayo jah, zullen zien wat hij doet hé, toch denk ik dat hij da goed ga doen in de bergen. En op Beloki moet je niet hopen, die is sinds zijn val al de hele tijd op de sukkel.

saavres
28 juni 2005, 20:12
als winnaar zie ik Armstrong en 2de zie ik Basoo of een andere maar geen ullrich, die zie ik pas op de 3de plaats.

Bassoo zal niet kunnen strijden voor de eerste plaats want hij heeft al een vermoeiende giro opzitten. Hetzelfde geldt voor savodelli, mocht lance slecht zijn zou zal wss popovich gaan voor het geel en niet savodelli, die komt namelijk wat te kort in het hooggebergte

NemesisBE
28 juni 2005, 23:39
Beloki isgeen koman van z'n team, hij rijdt in dienst van Heras, dus daar moet je niet te veel van verwachten ;)

Tweak37
29 juni 2005, 00:14
als winnaar zie ik Armstrong en 2de zie ik Basoo of een andere maar geen ullrich, die zie ik pas op de 3de plaats.

Bassoo zal niet kunnen strijden voor de eerste plaats want hij heeft al een vermoeiende giro opzitten. Hetzelfde geldt voor savodelli, mocht lance slecht zijn zou zal wss popovich gaan voor het geel en niet savodelli, die komt namelijk wat te kort in het hooggebergte

als lance slecht is dan verzuipt die hele ploeg, zoveel is zeker... Nix popo of il falco dan, die gaan mee ten onder. Maar die kans lijkt me zeer klein, een tour genre indurain in '96 voor armstrong lijkt me niet echt direct te gebeuren...

NemesisBE
29 juni 2005, 02:26
die ploeg verzuipt totaal niet zonder Armstrong, zie maar naar de Giro, zegt imo MEER dan genoeg ;)

Popovitch of Savoldelli zijn trouwens Armstrong's opvolgers dusja ;)

Tweak37
29 juni 2005, 11:41
die ploeg verzuipt totaal niet zonder Armstrong, zie maar naar de Giro, zegt imo MEER dan genoeg ;)

Popovitch of Savoldelli zijn trouwens Armstrong's opvolgers dusja ;)

hmm, kijk, al die mannen rijden hun tour in functie van. Als armstrong dan wegvalt, dan is het geen sinecure om opeens iemand anders naar voor te sturen hoor. Zo werkt het nu eenmaal neit. Ik zeg niet dat eht neit kan, maar de kans lijkt me onwaarschijnlijk. Daarbij, zowel popo als savoldelli zijn niet in staat om podium te rijden. Popo in de toekomst waarschijnlijk wel (naast fothen en karpets :)), maar savoldelli komt sowieso tekort, daar is hij veel te weinig klimmer voor...

MilM
29 juni 2005, 22:55
Daarbij, zowel popo als savoldelli zijn niet in staat om podium te rijden. Popo in de toekomst waarschijnlijk wel (naast fothen en karpets :)), maar savoldelli komt sowieso tekort, daar is hij veel te weinig klimmer voor...

idd, da vinnek ook

trouwens, uit de giro kunt ge superweinig afleiden voor de tour
en salvodelli zie ik ook zoiezo nooit de tour winnen
popovitch schiet toch nog een stuk tekort
meer dan een mooie plaats zit er voor hem niet in

maar kan natuurlijk wel een goeie tourrenner worden
vooral in die ploeg
bryneel haalt toch telkens opnieuw en opnieuw meer uit die renners
die kan echt een team bouwen en renners doen groeien

enj0i^
30 juni 2005, 09:59
iemand die iets meer weet over klöden?
is die fit?

HermeS
30 juni 2005, 11:06
Weet het niet zeker, maar dacht gehoord te hebben dat hij zeker niet top is.
Julich zijn conditie is mij ook onbekend. Die was goed bezig dit jaar, maar weet niet of hij in staat is om iets te laten zien in Frankrijk?

NemesisBE
30 juni 2005, 15:24
Julich zijn conditie is mij ook onbekend. Die was goed bezig dit jaar, maar weet niet of hij in staat is om iets te laten zien in Frankrijk?

kdenk da Julich redelijk sterk was in Duaphiné (of was da in Ronde van Zwitserland?)

ik verwacht in elk geval wel iets van hem ;)

herc
30 juni 2005, 17:32
klöden is nog niet top, maar die zal zeker zijn best doen, en ik verwacht wel dat we hem genoeg zullen zien.

Zoals al een hele tijd stem ik voluit voor Ullrich. Ik hoop dat armstrong naar huis gereden wordt, maar zoals al gezegd, hij heeft wel een heel sterk team.

Waar sommige het halen om te zeggen dat savoldelli de tour kan winnen? In de giro vond ik die in de bergen echt niet spectaculair hoor. Die maakte veel goed met zijn tijdrijden, maar in een tijdrit maak je geen tijd goed op een ullrich, vinokoerov, basso.

punk
30 juni 2005, 17:38

Julich? Die moet knechten voor Basso en Sastre (hoe zou het daarmee zijn)...

saavres
30 juni 2005, 17:50
julich komt tekort in het hooggebergte.
Ik vind dat ze bij T-mobile te gerust zijn met Der Jan. Heel de ploeg heeft veel vertrouwen in hem. Ze zeggen dat hij nog nooit zo goed geweest is ect.....Maar kan je daar wel op vertrouwen? Het is meer een psyocholische steekspel tussen T-mobile en discovery. Met lance als winnaar denk ik.

Wat denken jullie over Boonen? Zal hij ritten kunnen winnen want McEwen lijkt sinds lang oppermachtig.

psyko-monchske
30 juni 2005, 18:53
vino of der jan, maar dit heeft waarschijnlijk wel te maken met het feit dat ik altijd voor T-mobile ben. Ik hoop dat ullrich goed is en dat de laatste rit in de ronde van zwitserland gewoon maar een slechte dag is.

HermeS
30 juni 2005, 19:19
Ik blijf toch mijn twijfels hebben hoor bij Basso. Ik denk niet dat hij zo goed zal zijn als verleden jaar. Die Giro blijft bij mij in het achterhoofd spelen.
Ook Sastre zie ik niet volledig meegaan op de colls. Ik denk dat, indien hij goed gepland heeft, Julich kan verrassen. Misschien is Landaluze een naam die we gaan horen?

Boonen weet ik niet maar er zullen zeker kansen zijn.

Floyd
30 juni 2005, 19:54
HermeS: de Giro speelt mbt Basso bij mij ook in het achterhoofd: namelijk dat hij supertop was buiten die paar dagen dat hij ziek was!! Als hij dat kan herhalen in de Tour ...

HermeS
30 juni 2005, 20:20
Ik vrees dat de Tour net iets te vroeg komt daarvoor. Zoals reeds gezegd

Tweak37
30 juni 2005, 20:29
Ik blijf toch mijn twijfels hebben hoor bij Basso. Ik denk niet dat hij zo goed zal zijn als verleden jaar. Die Giro blijft bij mij in het achterhoofd spelen.
Ook Sastre zie ik niet volledig meegaan op de colls. Ik denk dat, indien hij goed gepland heeft, Julich kan verrassen. Misschien is Landaluze een naam die we gaan horen?

Boonen weet ik niet maar er zullen zeker kansen zijn.

Landaluze? die rijdt misschien neit top 25 :) een ritje kan natuurlijk altijd...

Basso, ik vraag me af of hij de druk aankan. Er zijn mensen die zich vragen stellen bij zijn "ziekte". Afijn, das echt moeilijk te zeggen.

Invader
2 juli 2005, 19:09
Ullrich voorbijgestoken door Armstrong in tijdrit :D

MilM
2 juli 2005, 19:10

idd :(

Starrk
2 juli 2005, 19:11

:applause:

Een mooi beeld om de tourmaand in te zetten :bow:

Mindblower008
2 juli 2005, 19:14
:applause:

Een mooi beeld om de tourmaand in te zetten :bow:

jawadde als neutrale kijker vind ik dit echt wel verschrikkelijk...

HermeS
2 juli 2005, 19:15
Spijtige zaak. Volgens mij de gevolgen van de valpartij gisteren, wat normaal is. Hopelijk is het tegen dinsdag al wat beter zodat de ploeg daar de schade nog kan beperken. Anders zie ik het somber in voor Jan :(

Tweak37
2 juli 2005, 19:15
val blijkbaar toch erger dan ze lieten uitschijnen, want dit is echt niet normaal...

enfin, iedereen behalve armstrong laat eht zowat afweten, basso nog slechter, om maar te zwijgen van mayo, enfin, we weten nu ook dat die geen platte prijs gaat rijden :)

Mindblower008
2 juli 2005, 19:16
Spijtige zaak. Volgens mij de gevolgen van de valpartij gisteren, wat normaal is. Hopelijk is het tegen dinsdag al wat beter zodat de ploeg daar de schade nog kan beperken. Anders zie ik het somber in voor Jan :(

vino is nu toch al iets meer kopman da Jan vrees ik... maar idd ik vrees dat die val hem genekt heeft...

Tweak37
2 juli 2005, 19:19
vino is nu toch al iets meer kopman da Jan vrees ik... maar idd ik vrees dat die val hem genekt heeft...

ach ja, vino is maar een vijftiental seconden sneller dan ulrich hoor... collectieve wanprestatie zeg ik u :) Of gewoon absurd goed van zabriskie en armstrong, tis maar hoe ge eht bekijkt natuurlijk...

HermeS
2 juli 2005, 19:20
Dat betwijfel ik, volgens mij is Ullrich nog altijd sterker in het klimmen dan Vino. Ook in het tijdrijden natuurlijk, maar vandaag eventjes niet.

En ivm Armstrong... Die heeft volgens mij toch voor die 2e plaats gereden. Zat 3" voor op Zabriski op een paar km van de finish, en 2" achter aan de finish. Zal denk ik bewust niet voor geel gegaan zijn om de ploeg te sparen de komende 2 dagen.

punk
Het zijn gewoon 2 echte specialisten. Ullrich moet zijne val nog verwerken, hopelijk doet hem dat.

Mindblower008
ach ja, vino is maar een vijftiental seconden sneller dan ulrich hoor... collectieve wanprestatie zeg ik u :) Of gewoon absurd goed van zabriskie en armstrong, tis maar hoe ge eht bekijkt natuurlijk...

ja akkoord, maar ik vond jan in zwitserland in de bergen ook al niet goed hoor... ze zullen met hun twee serieus uit hun pijp moete komen om diene Amerikaan te kloppen maja der blijft hoop é :p

herc
2 juli 2005, 19:38
Deed even pijn toen Armstrong voorbij jan reed. Achja die val zal zeker parten hebben gespeeld, maar Armstrong is weeral top.

Respect voor de prestatie van Armstrong, maar daar blijft het dan ook bij.

*edit* zabriskie was mijn favoriet voor de tijdrit.

beware
2 juli 2005, 19:41
die zabriskie heeft anders ook wel fameuze tijd gereden :eek:

Gavin
2 juli 2005, 20:21
ullrich was in de wedstrijden voor de tour toch ook ni geweldig+ die stomme val nu...

tzal weer poulidor-stijl worden vreesk :)

Tweak37
2 juli 2005, 20:25
Dat betwijfel ik, volgens mij is Ullrich nog altijd sterker in het klimmen dan Vino. Ook in het tijdrijden natuurlijk, maar vandaag eventjes niet.

En ivm Armstrong... Die heeft volgens mij toch voor die 2e plaats gereden. Zat 3" voor op Zabriski op een paar km van de finish, en 2" achter aan de finish. Zal denk ik bewust niet voor geel gegaan zijn om de ploeg te sparen de komende 2 dagen.

denk eerder dat zabriskies laatse 5 km fenomenaal waren, zie naar het verval van alle anderen tov hem op dat laatste stuk... (vino verliest een halve minuut op 4 km ofzo)

zarathustra
2 juli 2005, 20:30

mnee, ik denk dat dat eerder komt omdat hij zijn mikpunt kwijt was.

Maar omfg, wat een ontgoocheling. Dit kan niet anders dan door die val komen. want ullrich is dan mss niet beter dan armstrong, maar zo slecht is hij niet.

herc
2 juli 2005, 20:34
want ullrich is dan mss niet beter dan armstrong, maar zo slecht is hij niet.

Zeker niet in het tijdrijden, en zeker niet op zo een parcours.

Cartek
2 juli 2005, 20:46
den tour is al verkakt van den eersten dag , pff :/

herc
2 juli 2005, 20:47

Als lance rijdt zoals vorig jaar, wint hij. Maar het is hopen dat hij eens een slechtere dag heeft, en dan gaat het pas spannend worden.

Pol
2 juli 2005, 22:17
Hij heet niet voor niets "the boss"

c3c
2 juli 2005, 23:00
Houdt Armstrong deze conditie aan, wint hij op een ongeziene manier. Ullrich kan ik goed begrijpen, die val heeft hem zeker geen deugd gedaan, maar de prestatie van de anderen is echt beschamend. Zijn zogezegde belagers allemaal op 1 minuut.

Enfin: Mijn top 3 in Parijs: Armstrong, Landis, Vinokourov

Starrk
3 juli 2005, 13:23
jawadde als neutrale kijker vind ik dit echt wel verschrikkelijk...

Ik ben alles behalve neutraal ;)

Floyd
3 juli 2005, 13:38
mnee, ik denk dat dat eerder komt omdat hij zijn mikpunt kwijt was.

Maar omfg, wat een ontgoocheling. Dit kan niet anders dan door die val komen. want ullrich is dan mss niet beter dan armstrong, maar zo slecht is hij niet.Zo is het exact...
En wat voor mikpunt, trouwens!

FeNiX4LiFe
3 juli 2005, 13:55
wat had je gedacht dat lance echt ging verliezen.

hij doet nie meer om als figurant te spelen hoor.
als hij echt wou dan kon hij er 10 winnen.

of had je liever een totaal fake ronde waar hij de indruk geeft dat ze hem kunnen verslaan en dan gwn op een van de laatse etapes eens gas geeft en de tour beslist.

Pol
3 juli 2005, 13:57
Ik denk niet dat de tour al gereden is hoor, dr zijn nog 3 weken eh
Er kan nog zoveel gebeuren

Reptiel
3 juli 2005, 14:26
als hij echt wou dan kon hij er 10 winnen.

yeah write :wtf:

enj0i^
3 juli 2005, 16:11
10 is een beetje veel ze :)

Invader
3 juli 2005, 16:53
TOM BOONEN! :woohoo:

enj0i^
3 juli 2005, 16:55
ja hallo zeg, schoon afgemaakt ze, heeeeel schoon :)

go boonen :)

Pol
3 juli 2005, 17:01
Man man man, toch wel super dat we terug een op en top Belg hebben, dat is lang geleden

NemesisBE
3 juli 2005, 17:12
All too easy :sop: :p

Mindblower008
3 juli 2005, 17:22
allé kzal dus toch moete blijven kijken naar de tour ;) gelukkig want gisteren dacht ik da al het goeie er reeds af was :)

Floyd
3 juli 2005, 17:27
als hij echt wou dan kon hij er 10 winnen.Euh.. nee.
Ik begin te denken dat wat gij verkondigt "zever in pakskes" is ?!

herc
3 juli 2005, 18:21
Waar zijn al die kenners die dachten dat boonen niet meer mee kon? ;) Swanske he mannen, maar ge ziet wat een goei voorbereiding allemaal niet kan doen.

Maar hushovd kwam ook zeer sterk opzetten, als die vanaf het begin in tom zijn wiel zat, was het zeer spannend geweest.

exo
3 juli 2005, 18:46
Je moet ook weten dat dit Lance's laatste tour gaat worden dus hij komt nu gewoon nog eens even de puntjes op de i zetten.
Laatste kans om te tonen wie de touwtjes in handen heeft, dus ik gun het hem van harte! Maar zoals gezegd hoop ik natuurlijk ook op een spannende tour, zeker als neutrale kijker:).

zarathustra
3 juli 2005, 19:13
machtige spurt van boonen, maar hushovd ook zeer sterk lijkt me.

en ffs er was dus wel degelijk een breuk in het peloton eh en eerst hadden ze die eerste 25 met o.a ullrich 5 sec en op een bep moment zelfs 12 sec voor de groep armstrong/basso/vino gezet. Maar nee zenne alles in dezelfde tijd gezet zelfs al was er geen val die die breuk veroorzaakt heeft.. (ja, die val daar was er maar die heeft geen breuk veroorzaakt) nuja hoop dat ze dat ook doen als ullrich lost in de laatste kilometer van een aankomst boven. pfsk

Tweak37
3 juli 2005, 19:35
Waar zijn al die kenners die dachten dat boonen niet meer mee kon? ;) Swanske he mannen, maar ge ziet wat een goei voorbereiding allemaal niet kan doen.

Maar hushovd kwam ook zeer sterk opzetten, als die vanaf het begin in tom zijn wiel zat, was het zeer spannend geweest.

hushovd kwam opzetten toen boonen al uitgebreid aant viere was... Nee hij spurte ze allemaal op twee lengtes, wel met hulp van tactisch falen van mcewen, ma kom :)

Mindblower008
3 juli 2005, 19:44
hushovd kwam opzetten toen boonen al uitgebreid aant viere was... Nee hij spurte ze allemaal op twee lengtes, wel met hulp van tactisch falen van mcewen, ma kom :)

idd das zeker waar...

spurten zijn mooi , maar ik kijk toch al uit naar de eerst bergrit!
in de ploegtijdrit vrees ik dat armstrong iedereen weer een pak voor de broek ga geven :ironic: al een geluk dat zo'n nieuw systeem is... wel niet eerlijk ma kom :p GO BOONEN ;)

herc
3 juli 2005, 20:04
machtige spurt van boonen, maar hushovd ook zeer sterk lijkt me.

en ffs er was dus wel degelijk een breuk in het peloton eh en eerst hadden ze die eerste 25 met o.a ullrich 5 sec en op een bep moment zelfs 12 sec voor de groep armstrong/basso/vino gezet. Maar nee zenne alles in dezelfde tijd gezet zelfs al was er geen val die die breuk veroorzaakt heeft.. (ja, die val daar was er maar die heeft geen breuk veroorzaakt) nuja hoop dat ze dat ook doen als ullrich lost in de laatste kilometer van een aankomst boven. pfsk

Klein foutje, is al lang rechtgezet. En daar kan ullrich wel aan doen..

zarathustra
3 juli 2005, 20:09
bwah, als ullrich 19de kan eindigen kan de rest er ook aanhangen eh :)

Tis dat maar dat ik bedoel.

herc
3 juli 2005, 21:06
bwah, als ullrich 19de kan eindigen kan de rest er ook aanhangen eh :)

Tis dat maar dat ik bedoel.

hazo verkeerd geintrepreteert, dringt nu pas goed tot me door. ( heel den dag zwaar gewerkt, ben kapot ;) ). Ik deel volledig u mening!

sanderg14
3 juli 2005, 22:08
Mooi gedaan van Boonen maar ik vind toch dat hij een beetje hoog in zijn koppeke krijgt : quote :" Overal waar ik aan de start kom ben ik favoriet :woohoo:

ik vind dit wel een beetje overdreven , hij is goed , zelfs zeer goed maar wordt teveel bejubeld door Vlaanderen en het koersgebeuren

casualties
4 juli 2005, 00:20
Prachtige sprint van Boonen! Twas spannend..Ik ben benieuwd hoeveel verrassingen hij zo kan brengen deze Tour..

En tja, spijtig van ullrich zen crash..maakt ineens de kansen van hem al wat minder, want volgens mij heeft hij meer bloed verloren dan ze willen zegge :sop:

Floyd
4 juli 2005, 03:23
sanderg14: ik heb het interview niet gehoord, maar bedoelde hij niet gewoon dat dit zo door de media en het publiek opgelegd wordt? Want het is ook wel een beetje zo hé!

Over de sprint: volgens mij kennen we met deze rit de drie sprint (en dus ook groene trui) - tenoren met Boonen, Hushovd en McEwen. Voor mij is het wel zo dat elk z'n "verzachtende omstandigheden" heeft, met name McEwen die te vroeg op kop zat en Hushovd die van te ver moest komen. Langs de andere kant kan je natuurlijk zeggen dat als het elke etappe gebeurt we de winnaar ook kennen natuurlijk, maar qua intrinsieke sprintsnelheid denk ik dat die drie echt aan elkaar gewaagd zijn! Met een licht voordeel voor Boonen en Hushovd (in die volgorde) op een licht hellende aankomst.

Glor
4 juli 2005, 11:19
McEwen zat gewoon enorm slecht gisteren, hij overschatte zichzelf door 250 meter van de streep al te gaan, McEwen is iemand die vanuit iemand zijn wiel naar voren kan schieten en kan afsluiten met een formidabele jump, hier zat hij gewoon te slecht. Ik denk nog altijd dat hij de groene trui zal winnen^^.

zarathustra
4 juli 2005, 11:44
Mooi gedaan van Boonen maar ik vind toch dat hij een beetje hoog in zijn koppeke krijgt : quote :" Overal waar ik aan de start kom ben ik favoriet :woohoo:

ik vind dit wel een beetje overdreven , hij is goed , zelfs zeer goed maar wordt teveel bejubeld door Vlaanderen en het koersgebeuren

mja, als ik me niet vergis bedoelde hij daar eerder zo iets van: de druk ligt altijd bij mij/de ploeg omdat ik overal als favoriet start (wat ook zo is).

herc
4 juli 2005, 11:53
Yeps het publiek maakt van hem overal favoriet, niet hij zelf. Hij heeft dit al wel meer gezegd.

Zo zie je maar hoe snel iemand zijn woorden verdraait worden, en hoe snel hij al die stempel van "dikkenek" krijgt.

PolletPoulet
4 juli 2005, 17:06
hupsakee, weral ons tommeke ze :)

//edit:

heel schoon gedaan, was duidelijk de sterkste!

Simonn
4 juli 2005, 17:08
schoon gedaan zenne

BuffaloKampioen
4 juli 2005, 17:10
Inderdaad, nice Tom :)

zarathustra
4 juli 2005, 17:15
wow ^^

dat was dus wel sterk :p

Tyfius
4 juli 2005, 17:17
op tv maar aan't roepen "boonen maakt zich los, daar gaat boonen"
ik maar aan't zoeken achter een blauwe trui :/
totals em over de meet rijdt natuurlijk :p

beware
4 juli 2005, 17:36
fantastisch

Tweak37
4 juli 2005, 17:41
nouja zeg, alles wat ok ooit over boonen gezegd heb neem ik terug, hij is gewoon de snelste, subliem vandaag, mcewen en hushivd hebben geen excuses...

(mcewen gedeklasseerd en hushovd pas negende, boonen doet dus ook een geweldige zaak in de strijd om het groen vandaag....)

NemesisBE
4 juli 2005, 17:47
moeha, eat that critics!

Boonen for groene boonen!

RaGeR
4 juli 2005, 17:50
gg Boonen

Iemand
4 juli 2005, 17:50
hij heeft toch maar weer lekker gewonnen.

presario
4 juli 2005, 17:54
nouja zeg, alles wat ok ooit over boonen gezegd heb neem ik terug, hij is gewoon de snelste, subliem vandaag, mcewen en hushivd hebben geen excuses...

(mcewen gedeklasseerd en hushovd pas negende, boonen doet dus ook een geweldige zaak in de strijd om het groen vandaag....)

Is mcewen nu toch gedeklasseerd? dacht dat ze er niets van gingen maken. Dat is NOG beter :D

Tweak37
4 juli 2005, 18:02
Is mcewen nu toch gedeklasseerd? dacht dat ze er niets van gingen maken. Dat is NOG beter :D

idd, en daarmee is hij voorlopig uitgeschakeld voor groen. Ze zijn trouwens streng in de tour hoor, ik heb ze tom steels voor heel wat minder weten deklasseren, en wet mcewen deed mag niet.

Gavin
4 juli 2005, 18:06
idd, en daarmee is hij voorlopig uitgeschakeld voor groen. Ze zijn trouwens streng in de tour hoor, ik heb ze tom steels voor heel wat minder weten deklasseren, en wet mcewen deed mag niet.

een drinkbus smijten noemk nu ni meteen "iets minder" eh :p

Mindblower008
4 juli 2005, 18:26
gelukkig da Boonen er nog is é:) , neemt die bittere pil van de tijdrit wa weg
Tom in pole voor groen das zeker
ik ben benieuwd voor morgen, de ploegentijdrit! :)

Invader
4 juli 2005, 19:04
boonen is king!

Archaos
4 juli 2005, 19:09
een drinkbus smijten noemk nu ni meteen "iets minder" eh :p

bwa het was toch maar op een Fransman hé :p

die andere 2 keer was het wel zwaar overdreven

toch straks nog is een keer uit de lucht bekijken, dat gevecht tussen McEwen en O'Grady...

herc
4 juli 2005, 19:16
Super sterk staaltje van boonen, gewoonweg prachtig.

Tja mcewen, misschien wel terecht maar vind het ook wel spijtig voor hem. Denk dat o'grady eerst zelf een klein duwtje gaf ( zoals er in alle massaspurten wel gebeurd ) en dat mcewen dan misschien iets te heftig heeft gereageerd.

Out Of Grace
4 juli 2005, 19:52
iemand tips voor morgen? ik doe mee aan ne prono , en zou graag wat advies hebben voor de ploegentijdrit

ik moet een top4 geven :D

beware
4 juli 2005, 20:07
iemand tips voor morgen? ik doe mee aan ne prono , en zou graag wat advies hebben voor de ploegentijdrit

ik moet een top4 geven :D

1) discovery
2) CSC
3) Phonak
4) Team-Mobile

ik twijfel nog om phonak en t-mobile te switchen

herc
4 juli 2005, 20:20
Yeps denk net hezelfde, hoewel ik dan eerder twijfel tussen plaats van csc en discovery channel.

Zitten een pak hardrijders bij csc, zeker ook die zabriskie. Over een vorige ploegentijdrit zei er iemand van het team : "wij moesten bijna niets doen, zabriskie reed alleen op kop 60km/h"

wecker
4 juli 2005, 20:23
discovery der zeker inzetten :P

beware
4 juli 2005, 20:49
Zitten een pak hardrijders bij csc, zeker ook die zabriskie. Over een vorige ploegentijdrit zei er iemand van het team : "wij moesten bijna niets doen, zabriskie reed alleen op kop 60km/h"

idd , prachtige ploeg dat die riise bijeen gebracht heeft

Tweak37
4 juli 2005, 21:01
1) discovery
2) CSC
3) Phonak
4) Team-Mobile

ik twijfel nog om phonak en t-mobile te switchenµ

en gerolsteiner? Schat ik hoger in dan t mobile hoor...

enj0i^
4 juli 2005, 22:08
mja gerolsteiner heeft ploegentijdrit gewonnen, maar der ontbreken nu wel een paar elementen die wel meededen in nederland eh :)

zet ze maar 4de ipv t-mobile :)

en t-mobile dan 5de

sexymofo
4 juli 2005, 22:39
Boonen vandaag. Wa een kanon. Al die ander der maar achter fietsen

Mindblower008
4 juli 2005, 23:21
ik denk dat t-mobile nog is verrassend uit de hoek kan komen ze... en eerlijk gezegd hoop ik dat ook.. ma ik vrees da mayo en ook rogers morge nog een paar minuten aan hun broek krijgen.

NemesisBE
4 juli 2005, 23:22
tis zo'n nieuw systeem, waarin de laatste maximaal 2 minuten (o zoiets) verliest op den eerst zeker?

.exe
4 juli 2005, 23:24
Boonen rijd deze tour toch niet meer in het geel.
Te veel tijd verloren in de eerst tijdrit, daar 44ste geworden denk ik.
Groene trui ftw! :lol:

Mindblower008
4 juli 2005, 23:43
tis zo'n nieuw systeem, waarin de laatste maximaal 2 minuten (o zoiets) verliest op den eerst zeker?

ja idd ik dacht dat de 2de 20sec aan de broek kreeg , de 3de 40 enz... ma ik kan mis zijn ook hoor.

zarathustra
5 juli 2005, 00:14
ik denk dat t-mobile nog is verrassend uit de hoek kan komen ze... en eerlijk gezegd hoop ik dat ook.. ma ik vrees da mayo en ook rogers morge nog een paar minuten aan hun broek krijgen.

laten we hopen dat T-mobile aangenaam verrast, al was het maar voor de spankracht. Al vrees ik er een beetje voor :x

Cash
5 juli 2005, 09:47
ja idd ik dacht dat de 2de 20sec aan de broek kreeg , de 3de 40 enz... ma ik kan mis zijn ook hoor.

Die tijd is maximaal, als de 2e nu bv 4 seconden achter de 1e eindigt krijgen ze 4 seconden. Maar als ze bv 50 seconden erachter finishen, krijgen ze slechts 20 seconden.

herc
5 juli 2005, 12:47
mja gerolsteiner heeft ploegentijdrit gewonnen, maar der ontbreken nu wel een paar elementen die wel meededen in nederland eh :)

zet ze maar 4de ipv t-mobile :)

en t-mobile dan 5de

Meeste ploegen kwamen daar niet aan de start met hun sterkste opstelling + was maar met 6 man als ik me niet vergis. Maar van gerolsteiner verwacht ik zeker ook wel wat maar geen top3 plaats. Maar ze mogen mij altijd verrassen.

Tweak37
5 juli 2005, 13:08
Met Lang, Leipheimer, Rich en Scholz toch een ijzersterke ploeg, niet te onderschatten. Maar ze zullen ongetwijfeld tekort komen tegenover de grote blokken, voor die ploegen staat er ook meer op het spel denk ik. T Mobile is moeilijk te zeggen, ik hoop da ze het goed doen, maar ik vrees er een beetje voor...

herc
5 juli 2005, 13:33
Met Lang, Leipheimer, Rich en Scholz toch een ijzersterke ploeg, niet te onderschatten. Maar ze zullen ongetwijfeld tekort komen tegenover de grote blokken, voor die ploegen staat er ook meer op het spel denk ik. T Mobile is moeilijk te zeggen, ik hoop da ze het goed doen, maar ik vrees er een beetje voor...

T-mobile scoort hier meestal niet echt zo goed in ( 7 -8 ste plaats daar draaien ze meestal rond als ik me niet vergis ) hebben er ook niet direct de ploeg voor. Buiten ullrich/vino/kloden hebben ze niet direct hardrijders.

Floyd
5 juli 2005, 13:39
Top 4 bestaat volgens mij uit Discovery Channel, CSC, Phonak en Gerolsteiner. Al hoop ik persoonlijk dat T-Mobile zich daar ergens tussen nestelt.

zarathustra
5 juli 2005, 17:25
a) arme zabriskie >_<
b) gelukzak van een armstrong >_<
c) vrij zeer goed gereden van T-mobile

Archeoloogke
5 juli 2005, 17:34
Kdenk dat dit de saaiste tour ooit ga zijn...al na 4 ritten beslist wie er wint pff..ochja ik wacht op volgend jaar. :D

beware
5 juli 2005, 17:40
1) discovery
2) CSC
3) Phonak
4) Team-Mobile

ik twijfel nog om phonak en t-mobile te switchen

verdoeme phonak :D

Mindblower008
5 juli 2005, 17:41
a) arme zabriskie >_<
b) gelukzak van een armstrong >_<
c) vrij zeer goed gereden van T-mobile

ja idd... vree goe gereden maar toch weer 35 sec derbij...
Armstrong blijkt tot nu toe niet in de pech te delen miss komt het wel nog... alloewel ik het hem uiteraard niet toewens.

Reptiel
5 juli 2005, 18:12
Armstrong blijkt tot nu toe niet in de pech te delen miss komt het wel nog... alloewel ik het hem uiteraard niet toewens.
man die heeft in zijn 6jaar al altijd geluk gehad, met iedereen is er tijdens die jaren wel iets gebeurd en met hem nooit.
En wat ongeloofelijk kut dat er een regel bestaat dat je tijdens een gewone rit in de laatste 3km valt en je wordt bij het pleton gerekend en in een ploegentijdrit heb je dit niet, echt jammer FFS

argh ik krijg het op mijn heupen van 'the boss'

beware
5 juli 2005, 18:19
man die heeft in zijn 6jaar al altijd geluk gehad, met iedereen is er tijdens die jaren wel iets gebeurd en met hem nooit.
En wat ongeloofelijk kut dat er een regel bestaat dat je tijdens een gewone rit in de laatste 3km valt en je wordt bij het pleton gerekend en in een ploegentijdrit heb je dit niet, echt jammer FFS

argh ik krijg het op mijn heupen van 'the boss'

precies een gefrustreerde reactie. The boss heeft zeker al pech gehad in de tour , net als elke andere renner trouwens ;)
Zo viel hij bijvoorbeeld vorig jaar door vlag in zn wiel , en schoot hij ook eens uit zn pendaal. De eerste tijdrit dit jaar schoot hij ook uit zn pedaal .

pech , neenee , alleen de anderen hebben pech hoor :ironic:
n/o , maar die laatste zin slaat ook op niets , regels zijn regels , en die moeten nu niet meteen veranderd worden omdat die voor een gele-trui-drager in het nadeel spelen .
Moet wel zeggen dat ik het ook erg vind voor Zabrieski hoor :s
nogmaals n/o op u he :)

MilM
5 juli 2005, 18:24

waarom zou ge als ge valt tijd moeten krijgen van de andere?

ja, ge kunt da bv op 3km doen, maar vallen op 4km van de streep is dan precies hetzelfde als vallen op 1km van de streep zonder die regel.
En zo kunt ge blijven doorgaan é ...

Waarom ze da dan doen in gewone rit ?
Omdat die laatste km's door de spanning veel gevaarlijker zijn.
Laatste km's zijn altijd zenuwachtig.
Nu is het nog altijd nen ploegentijdrit en blijft het in dezelfde ploeg.
In een gewone rit kunt ge opt einde gemakkelijk vallen door een renner van een andere ploeg waar ge niets kunt aan doen. (terwijl bij een valpartij eerder ge nog de kans heb om terug te komen zonder tijdverlies, bij ploegentijdrit daarentegen verliest ge zoiezo tijd, ongeacht waar die val plaatsvindt.)
lijkt mij dus volkomen logisch da ze die regel nie invoeren.

Nuja, ik ben ook nie voor armstrong ze.
Geef mij maar het grote verzet

Glor
5 juli 2005, 19:42
Toch wel verrassend goed gereden van Lotto vind ik, alle 9 tesamen aangekomen en een dijk van een tijd ook voor zo een ploeg, weet iemand hoeveelste ze nu eigenlijk nog zijn geworden?

Aezopp
5 juli 2005, 19:48
Toch wel verrassend goed gereden van Lotto vind ik, alle 9 tesamen aangekomen en een dijk van een tijd ook voor zo een ploeg, weet iemand hoeveelste ze nu eigenlijk nog zijn geworden?
Ik d8 11 de

Reptiel
5 juli 2005, 20:02
i know , regels zijn regels , en heb ze eens gezocht en het is dus de laatste kilometer dat hij dezelfde tijd zou gekregen hebben :(

En met pech bedoel ik dat ze echt in het nadeel gespeeld hebben. Die vlag in het wiel had geen nadeel, ditjaar met de tijdrit ook niet, pech noem ik vallen in de laatste kilometer en half, en dergelijke.
enja ik ben gefrusstreed omdat nu de toer al verkakt is, en met Zabriskie in het geel nog was het nog iet wat de moeite om te kijken:(

Simonn
5 juli 2005, 20:13
Mja, Armstrong is gewoon te goed in de tour, hoe je het nu draait of keert...

beware
5 juli 2005, 20:44
ff mezelf verbeteren , het was geen vlag maar zon zakje dat aan zn remkabel bleef hangen :o

c3c
5 juli 2005, 21:07
i know , regels zijn regels , en heb ze eens gezocht en het is dus de laatste kilometer dat hij dezelfde tijd zou gekregen hebben :(

En met pech bedoel ik dat ze echt in het nadeel gespeeld hebben. Die vlag in het wiel had geen nadeel, ditjaar met de tijdrit ook niet, pech noem ik vallen in de laatste kilometer en half, en dergelijke.
enja ik ben gefrusstreed omdat nu de toer al verkakt is, en met Zabriskie in het geel nog was het nog iet wat de moeite om te kijken:(

Smijt misschien een steen naar zijn hoofd of geef hem een slag in de lever ?

Ik krijg het hier echt van. Dat hij geen concurrentie heeft is de schuld van de concurrentie zelf. Ullrich zou na de ronde van Zwitserland véél te weinig hebben getraind. Basso, wel de Tour is anders dan de Giro en een super tijdrijder is hij (nu nog) niet.
Armstrong daarentegen leeft er 365 dagen, dag in dag uit, voor. En nog wordt hij langs alle kanten verweten en belaagt door roddelaars en de wijzen op 't café!

zarathustra
5 juli 2005, 23:15
precies een gefrustreerde reactie. The boss heeft zeker al pech gehad in de tour , net als elke andere renner trouwens ;)
Zo viel hij bijvoorbeeld vorig jaar door vlag in zn wiel , en schoot hij ook eens uit zn pendaal. De eerste tijdrit dit jaar schoot hij ook uit zn pedaal .

pech , neenee , alleen de anderen hebben pech hoor :ironic:
n/o , maar die laatste zin slaat ook op niets , regels zijn regels , en die moeten nu niet meteen veranderd worden omdat die voor een gele-trui-drager in het nadeel spelen .
Moet wel zeggen dat ik het ook erg vind voor Zabrieski hoor :s
nogmaals n/o op u he :)

niet overdrijven eh, dat met dat zakje (2 jaar geleden btw) was zijn eigen fout.

En het is tegenwoordig nogal 'in' bij commentators om met ullrich te lachen. Neem nu dat uit de pedaal schieten van armstrong. Als hem dat overkomt is het oh wat een pech. Gebeurt zoiets bij ullrich is het direct van 'kijk daar het verschil tussen ullrich en armstrong, armstrong is tenminste professioneel met zijn materiaal'

anyway, ullrich gaf vandaag een veel betere indruk dan zaterdag. Er is nog hoop.

Mindblower008
5 juli 2005, 23:16
niet overdrijven eh, dat met dat zakje (2 jaar geleden btw) was zijn eigen fout.

En het is tegenwoordig nogal 'in' bij commentators om met ullrich te lachen. Neem nu dat uit de pedaal schieten van armstrong. Als hem dat overkomt is het oh wat een pech. Gebeurt zoiets bij ullrich is het direct van 'kijk daar het verschil tussen ullrich en armstrong, armstrong is tenminste professioneel met zijn materiaal'

anyway, ullrich gaf vandaag een veel betere indruk dan zaterdag. Er is nog hoop.

idd ik dacht hier juist dezeflde reactie op te posten...
hoop is er miss... maar tijdrijden en klimmen zijn totaal andere disciplines vrees ik...

herc
5 juli 2005, 23:24
zarathustra is ne kerel na min herte ;)

Het is inderdaad precies een mode om af te geven op ullrich.

Ullrich zou na de ronde van Zwitserland véél te weinig hebben getraind.

Ja één of andere op sensatie beluste mediadude heeft dit weer rondgespreid en het is weer een zekerheid hoor. Hij zat daar alleen, maar tuurlijk die mannen van de media weten alles.

Achja, ullrich stond vorig jaar wat te zwaar, dit jaar slechte tijdrit, hij zal weer te zwaar gestaan hebben. Uiteraard dat hij door een achterruit is gevlogen vergeten we, dat hij misschien iets slechtere dag had dat vergeten we ook. En ullrich was de enige die slecht presteerde he, allemaal op zijn kap. Roogers, wereldkampioen tijdrijden, verliest 2 minuten. Neen veel spectulairder om ullrich aan te vallen :ironic:

Mindblower008
5 juli 2005, 23:29
zarathustra is ne kerel na min herte ;)

Het is inderdaad precies een mode om af te geven op ullrich.

Ja één of andere op sensatie beluste mediadude heeft dit weer rondgespreid en het is weer een zekerheid hoor. Hij zat daar alleen, maar tuurlijk die mannen van de media weten alles.

Achja, ullrich stond vorig jaar wat te zwaar, dit jaar slechte tijdrit, hij zal weer te zwaar gestaan hebben. Uiteraard dat hij door een achterruit is gevlogen vergeten we, dat hij misschien iets slechtere dag had dat vergeten we ook. En ullrich was de enige die slecht presteerde he, allemaal op zijn kap. Roogers, wereldkampioen tijdrijden, verliest 2 minuten. Neen veel spectulairder om ullrich aan te vallen :ironic:

we zullen zien in de bergen wat hij er gaat van bakken, hij zal moeten aanvallen met vino. ik zie Jan eingelijk wel nog dicht eindigen zen maar of hij armstrong van de troon gaat stoten , dat weet ik nog zo niet. Tenzij ze bij t-mobile een 'masterplan' ullirch-vino klaarhebben, want dat zal nodig zijn.

Goldrusher
5 juli 2005, 23:33
Waar maken jullie je druk om. Het commentaar van de media draait altijd om sensatie.

Fact: T-Mobile was op bepaalde checkpoints sneller dan Discovery, die pas de laatste kilometers echt begon te stampen

beware
5 juli 2005, 23:37

zakske zn eigen fout :eek: dan is het dus volges u ook zabrieski zijn eigen fout dat hij valt ? (daar was geen zakske :o)

Dat lachen met ullrich is het eerste wat ik erover hoor. Er wordt wel commentaar gegeven , omdat iedereen weet dat hij het kan (een sterke tour rijden ).Er worden wel feiten geschetst en die zijn dat Armstrong op kerstdag gaat trainen en dat ullrich niet genoeg voor zijn sport leeft .
Bij die vergelijking met het pedaal-incident kan je gelijk hebben , maar ik betwijfel of er zoveel aandacht aan wordt besteed ( dus da ze na de rit nog steeds zeggen ' die ullrich toch , kijk u materiaal na!' )

En inderdaad , ik zie Ullrich nog wel veel sterker worden in de bergen (elk jaar zelfde liedje) , maar helaas voor hem zal het kalf dan al verdronken zijn. Een tour win je niet door 1 week in de bergen goed te zijn , maar door een heel jaar te trainen

zarathustra
6 juli 2005, 10:54
Ik bedoel, dat hij daar feitelijk door nogal aggressief te demarreren (was ook de laatste kans, ullrich stond toen nog maar op 15 sec ofzo) zelf veel te dicht tegen het publiek aan ging rijden. (Wat logisch is, je zoekt altijd wat de kant op) En de weg was daar breed genoeg om niet daar te moeten rijden.

Wat zabriskie betreft, ligt daar een klein steentje dan is het zijn fout niet natuurlijk. Rijdt hij op een pootje van de nadar ofzo dan natuurlijk wel.

En over dat lachen met ullrich, enige quotes :

'en we zullen eens zien waar jantje, janneman staat' 'ow het afscheid van armstrong, ullrich gaat dat vieren. En we weten wat er dan gebeurd...' '*beelden van een vrij dikke man (amateur) die de ronde van vlaanderen rijdt voor wielertoeristen en nogal moeite moet doen ==> 'ow en daar is ullrich'

etc, etc

waarmee ik niet wil whinen :p Maar het is er weldegelijk ^^

WolCoM
6 juli 2005, 11:05
Ik bedoel, dat hij daar feitelijk door nogal aggressief te demarreren (was ook de laatste kans, ullrich stond toen nog maar op 15 sec ofzo) zelf veel te dicht tegen het publiek aan ging rijden. (Wat logisch is, je zoekt altijd wat de kant op) En de weg was daar breed genoeg om niet daar te moeten rijden.

Wat zabriskie betreft, ligt daar een klein steentje dan is het zijn fout niet natuurlijk. Rijdt hij op een pootje van de nadar ofzo dan natuurlijk wel.

N/o maar ik zag hem niet demarreren toen hij daar viel door dat zakje.. Wanneer hij terug bij de groep kwam, toen demarreerde hij wel degelijk met als gevolg dat hij de rit won. En soms kan ik het soms krijgen van dat publiek, ok het was toen niet overcrowed waar hij viel maar hij reed wel langs de beste kant. Nooit aan gedacht om tijdens een beklimming de minder steile stukken op te zoeken? :p

En wat staat gulle hier te zagen over zabriskie, die ging echt de tour niet gewonnen hebben wur? Jammer idd dat hij nu al uit het geel is, hij mocht er idd gerust nog enkele dagen langer ingebleven zijn. Maja, dat is nu eenmaal koers eh... Ik zie de volgende dagen een groep vluchters een 10-15tal minuten nemen op het peloten en daaruit een nieuwe gele trui tot aan het gebergte. :)

Gavin
6 juli 2005, 11:22
the boss, the boss...
tis sjiek van hem da em na zijn ziekte da nog allemaal wint

ik vind het alleen jammer dat hij 6x de tour heeft gewonne en merckx bvb maar 5x
armstrong is niet de grootste coureur ooit...hij zet alles op de Tour

en dat is zijn goed recht, maar dan ben je in mijn ogen nog niet half zo groot als den Eddy

DGEN
6 juli 2005, 11:25
ni vergeten..in de tijd van merckx was het nog allemaal zonder die prullefietse van tegenwoordig :p
alles was veel zwaarder :p

SHOW US SOME BELGIAN PRIDE :bow:

zarathustra
6 juli 2005, 11:35
N/o maar ik zag hem niet demarreren toen hij daar viel door dat zakje.. Wanneer hij terug bij de groep kwam, toen demarreerde hij wel degelijk met als gevolg dat hij de rit won. En soms kan ik het soms krijgen van dat publiek, ok het was toen niet overcrowed waar hij viel maar hij reed wel langs de beste kant. Nooit aan gedacht om tijdens een beklimming de minder steile stukken op te zoeken? :p

ja ok, dat publiek is soms zwaar overdreven bezig. Maar toen imo niet :p
En ik dacht toch dat mayo toen net aangevallen had, armstrong had gevolgd en overgenomen. Mr. A was aan het trekken met mayo inhet wiel als ik me niet vergis en Ullrich was net terug komen aansluiten toen hij, recht op de trappers lopend in een zakje haakte.

nuja het is niet relevant meer.

massief
6 juli 2005, 11:40
neeje imo versnelde mayo een beetje en armstrong volgde en die loempen kleinen hing da zaksken aan zijn stuur en lancken lag op de grond.

vandaag gaat er mss een onstnapping (met dekker) wegblijven?

Gavin
6 juli 2005, 11:42
ja ok, dat publiek is soms zwaar overdreven bezig. Maar toen imo niet :p
En ik dacht toch dat mayo toen net aangevallen had, armstrong had gevolgd en overgenomen. Mr. A was aan het trekken met mayo inhet wiel als ik me niet vergis en Ullrich was net terug komen aansluiten toen hij, recht op de trappers lopend in een zakje haakte.

nuja het is niet relevant meer.

ja, en armstrong en mayo tegen de grond...

ma ni op het publiek steken, ja er zijn mensen die er in overdrijven. maar ge zou de renners eens moete horen klagen moest er niemand juichen of niemand langs de kant staan... nadar op een berg is ook nix, de liefde en nostalgie van de sport zou dan verdwijnen. zeg nu zelf, wie zou er niet eens op aple d'huez eens naar boven willen knallen tussen duizenden mense?

beware
6 juli 2005, 12:04
the boss, the boss...
tis sjiek van hem da em na zijn ziekte da nog allemaal wint

ik vind het alleen jammer dat hij 6x de tour heeft gewonne en merckx bvb maar 5x
armstrong is niet de grootste coureur ooit...hij zet alles op de Tour

en dat is zijn goed recht, maar dan ben je in mijn ogen nog niet half zo groot als den Eddy

niemand zegt ook dat hij beter is als Eddy hoor , geloof me.
Hij is gewoon de beste Tour-renner van deze generatie. Vergelijkingen met het verleden vind ik belachelijk. :)

beware
6 juli 2005, 12:17
ahja heb trouwens vraagje waarvoor ik geen nieuwe thread wil openen.
Binnenkort ga ik op vakantie naar Portugal , weet iemand of de Tour daar wat 'leeft' , zit op hotel dus daar is wel tv denk ik. Is daar meestal eurosport ofzo dan kan ik het nog wa volgen?
Iemand dat da weet ?

Mindblower008
6 juli 2005, 23:24
ahja heb trouwens vraagje waarvoor ik geen nieuwe thread wil openen.
Binnenkort ga ik op vakantie naar Portugal , weet iemand of de Tour daar wat 'leeft' , zit op hotel dus daar is wel tv denk ik. Is daar meestal eurosport ofzo dan kan ik het nog wa volgen?
Iemand dat da weet ?

ik kon het bij ons op de kamer op de franse zender wel volgen hoor, maar twas een redelijk duur stulpje :p dus ja kweet ni of da overal zo ga zijn.

john de non
7 juli 2005, 11:51
Komaan Vino!!

Mindblower008
7 juli 2005, 17:06
Komaan Vino!!

hij pakt seconden terug!!!! :applause:
wel neig diene laatste bocht moet ik zeggen ;)

Glor
7 juli 2005, 17:46
Kan iemand aub in het kort het ritverloop vertellen want blijkbaar begeven alle sportsites het bij mij :p

Tweak37
7 juli 2005, 17:53
Lange aanloop, saai, vlucht van een paar man, kroon pakt de bollen, Mengin blijft als enigste over op klimmetje op 12 km van de streep, organisatie weg in eht peloton. Cioni gaat er achter, wordt teruggegrepen, en dan (!) VINO! valt aan :), neemt een fasa renner mee die later bernucci blijkt te zijn, komt bij Mengin op anderhalve km van de meet, Peloton op 5 seconden ofzo, laatste bocht (het regende de hele dag, super glad): mengin onderuit, vino bijna ma die blijft recht, bernucci gaat de rit pakken want eht hele peloton vliegt 2 seconden later ook uit die bocht (oa Mcewen, Boonen, O'Grady en LA, allemaal zonder veel erg) maar de rit is wel weg, Bernucci wint voor Vino (op 3s) en dan het peloton (op 7s) waar hushovd vijfde wordt en zo dus op 7 punten ofzo terugkomt van boonen...

zarathustra
7 juli 2005, 17:59
correctie : LA is niet gevallen :p

maar voor de rest klopt uw relaas

Blackend
7 juli 2005, 18:01
Hoe ist met Mengin eigenlijk? Want naart schijnt was er iets met zijn oog etc :s dat verdient hij nu toch echt wel nie ://

Tweak37
7 juli 2005, 18:03
correctie : LA is niet gevallen :p

maar voor de rest klopt uw relaas

opgehouden dan :)

Vino is toch een heerlijke renner, hoeveel klassementsrijders zouden zoiets durven... :)

Blackend
7 juli 2005, 18:27
Khoop dat Ullrich nog eens wint. Een 7e keer Armstrong is echt wel teveel (van het goede?)...

Maar zeer waarschijnlijk wint Armstrong de tour weer. 1m36 is nog doenbaar voor Ullrich, maar op zich: in iedere confrontatie tot nu toe, verloor hij tijd... zou hij in de bergen wel meekunnen met Lance, laat staan tijd terugnemen? Don't think so :(

Mayh3M
7 juli 2005, 18:29
Zo lang Boonen maar het groen wint is het voor mij goed :)

Gentille
7 juli 2005, 19:31
Hoe ist met Mengin eigenlijk? Want naart schijnt was er iets met zijn oog etc :s dat verdient hij nu toch echt wel nie ://

heb er nog niets van gehoord, maar hij zag er toch nie goed uit, ferme smak gemaakt en toch een meter of 5 doorgegleden en dan tegen die dranghekkens, heb hem toch niet meer over de meet zien komen :(

Glor
7 juli 2005, 20:05
Lange aanloop, saai, vlucht van een paar man, kroon pakt de bollen, Mengin blijft als enigste over op klimmetje op 12 km van de streep, organisatie weg in eht peloton. Cioni gaat er achter, wordt teruggegrepen, en dan (!) VINO! valt aan :), neemt een fasa renner mee die later bernucci blijkt te zijn, komt bij Mengin op anderhalve km van de meet, Peloton op 5 seconden ofzo, laatste bocht (het regende de hele dag, super glad): mengin onderuit, vino bijna ma die blijft recht, bernucci gaat de rit pakken want eht hele peloton vliegt 2 seconden later ook uit die bocht (oa Mcewen, Boonen, O'Grady en LA, allemaal zonder veel erg) maar de rit is wel weg, Bernucci wint voor Vino (op 3s) en dan het peloton (op 7s) waar hushovd vijfde wordt en zo dus op 7 punten ofzo terugkomt van boonen...

Thx tweak ;) Vinokourov is een zalige coureur, die kan Armstrong er wel afrijden denk'k enkel dat hij problemen zou krijgen eenmaal boven de 1600 meter dus in de bergen kan het nog lastig worden. Spijtig dat het weer niet meezit de laatste dagen, Boonen had niet veel geluk de laatste twee dagen, gisteren een renner van Agricole die in z'n weg komt rijden en nu die valpartij. Anyway thx dus :p

herc
7 juli 2005, 20:31
Mengin is toch nog over de streep gereden denk ik, ik hoorde hans de clerck dat toch zeggen.

Wat vinokourov deed, daar doe ik mijn hoed voor af. Maar we wisten allemaal al wel dat vinokourov tot zoiets in staat is, is ook niet de eerste keer dat hij zoiets doet :)

Inderdaad in het echte hooggebergte presteert vinokourov wat minder, maar ze trekken dit jaar niet zo hoog dus dat kan wel eens in zijn voordeel uitdraaien.

saavres
7 juli 2005, 20:38
nja kweet het nie van vino, nadat ik de laatste etape heb gezien van de dauphiné, ben ik er zeker van dat armstrong vino er afrijd, want toen versnelde iemand en armstrong volgde en vino moest een gat laten tot dat het tempo naar beneden ging en toen kon hij terug aansluiten. Maar ik denk wel dat ze het nooit hadden verwacht bij dicovery dat vino nu ging aanvallen, Hincapie kwam al nee-schuddend over de meet.

*FiReStOnE^-*
7 juli 2005, 23:13
tis erom vragen zoals michel wuyts zei, in het stadscentrum de finish willen leggen.. nen ubergevaarlijken bocht in de laatste kilometer en veel regen waardoor het wegdek spekglad ligt..

herc
7 juli 2005, 23:14
Maar ik denk wel dat ze het nooit hadden verwacht bij dicovery dat vino nu ging aanvallen, Hincapie kwam al nee-schuddend over de meet.

Denk dat het eerder door die val kwam dat hincapie zo deed.

sjoene
7 juli 2005, 23:38
Thx tweak ;) Vinokourov is een zalige coureur, die kan Armstrong er wel afrijden denk'k enkel dat hij problemen zou krijgen eenmaal boven de 1600 meter dus in de bergen kan het nog lastig worden. Spijtig dat het weer niet meezit de laatste dagen, Boonen had niet veel geluk de laatste twee dagen, gisteren een renner van Agricole die in z'n weg komt rijden en nu die valpartij. Anyway thx dus :p

zaterdag gaan we vino zien:), colleke van 2de op een goeie 25 km van de meet, aankomst benede met nog een klein stukste vlak tusse, daar gaat em zich zeker nie kunnen inhouden.

Tweak37
7 juli 2005, 23:44
Nuja, de tour is voor mij zo goed als gedaan, niet alleen omdat armstrong zo sterk is maar ook omdat ik dit druilerige land verruil voor zonnerie oorden, voor twee weken toch... Zal het daar met mondjesmaat ook wel horen zeker. Ulrich eerst boven op Courchevel verdomme! :)

Floyd
7 juli 2005, 23:44
Boonen had niet veel geluk de laatste twee dagen, gisteren een renner van Agricole die in z'n weg komt rijdenDat was wel iets meer dan iemand die "in z'n weg komt rijden"; we hebben het over Thor Hushovd, die later derde werd en momenteel tweede staat in de puntenstand... Dat hij in Boonen zijn weg rijdt is zijn verdienste!!

Tweak37
7 juli 2005, 23:46
zaterdag gaan we vino zien:), colleke van 2de op een goeie 25 km van de meet, aankomst benede met nog een klein stukste vlak tusse, daar gaat em zich zeker nie kunnen inhouden.

bwaah, de dag daarna ist de grote vogezenrit met de grand Ballon en de ballon d'alsace (spellingsfouten voorbehouden :p) dus daar zulle ze wel uit hun pijp moeten komen. Alhoewel ze wel nog een lange afdaling hebbe, ma bon

beware
8 juli 2005, 00:00
hopen op een sprint morgen , go boonen :D
vrees er wel voor :)

Gentille
8 juli 2005, 00:08
tis erom vragen zoals michel wuyts zei, in het stadscentrum de finish willen leggen.. nen ubergevaarlijken bocht in de laatste kilometer en veel regen waardoor het wegdek spekglad ligt..

nja er om vragen is veel gezegd é, dat het regent daar kan de organisatie niet aan doen, ik vond die bocht gisteren in de vorige etappe veel gevaarlijker, veel haakser en dan nog een versmalling. Valpartijen horen nu éénmaal bij de koers, en zeker bij de Tour. Het verbaasd met soms dat ze recht blijven in het nerveuse gedoe voor de sprint, het zijn echte acrobaten op de fiets.

psyko-monchske
8 juli 2005, 10:33
wat denken jullie: moest mengin daar niet gevallen hebben, zou vino gewonnen hebben? kdenk van wel, maar kben blij dat vino het heeft gedaan :) hup hup vino en jan :)

woot
8 juli 2005, 11:05
wat denken jullie: moest mengin daar niet gevallen hebben, zou vino gewonnen hebben? kdenk van wel, maar kben blij dat vino het heeft gedaan :) hup hup vino en jan :)denk geen 1 van de 2 het peleton hing hen zeker nog ingehaald hebben en tom bonen ofzo hing gewonnen hebben

WolCoM
8 juli 2005, 11:21

Inderdaad, als tourorganisator of medewerker moet je toch weten dat het bij een massasprint er massaal chaotisch aan toegaat. Als je beetje logisch redeneert, weet je dan ook dat je daar geen 25 bochten voor de laatste rechte lijn moet leggen. Dat is gewoon problemen zoeken... Maja, het zal zijn tot er iemand zwaar ten val komt, dan pas zullen ze het beseffen vrees ik.

Reptiel
8 juli 2005, 11:52
Inderdaad, als tourorganisator of medewerker moet je toch weten dat het bij een massasprint er massaal chaotisch aan toegaat. Als je beetje logisch redeneert, weet je dan ook dat je daar geen 25 bochten voor de laatste rechte lijn moet leggen. Dat is gewoon problemen zoeken... Maja, het zal zijn tot er iemand zwaar ten val komt, dan pas zullen ze het beseffen vrees ik.
FFS man, er was gisteren 1 bocht in de laatste 3 kilometer, en de bocht was nog op 800meter van de finish, dus denk ik niet echt dat de organisators een fout maakten. Enigste fout kan je zeggen dat ze de zebrapaden niet hebben weggehaald, maarja.
De fout was van de renners zelf en luister vooral naar het commentaar van de sprinters, ze zeggen zelf dat er enkel gasten voor de bocht nog veel te rap reden, en als dan 1 iemand valt is het een domino effect.

En btw stel u nu eens voor dat er geen regen was, was er geen val en was er geen probleem, zodus 'dit was een prachtige aankomst plaats'

Gentille
8 juli 2005, 12:13
idd, ik denk dat het niet zo eenvoudig is om een aankomstplaats te vinden waar een de laatste 3 km geen enkele bocht is en waar de straten breed genoeg zijn, het hoort er nu éénmaal bij, en ja het was glad en rijd je er te rap door dan val je, het kon in de helft van de etappe ook gebeurt zijn.

Gavin
8 juli 2005, 17:22
pfff, die tussensprints maken de massasprint toch maar kapot naar mijn goesting

WolCoM
8 juli 2005, 17:51
FFS man, er was gisteren 1 bocht in de laatste 3 kilometer, en de bocht was nog op 800meter van de finish, dus denk ik niet echt dat de organisators een fout maakten. Enigste fout kan je zeggen dat ze de zebrapaden niet hebben weggehaald, maarja.
De fout was van de renners zelf en luister vooral naar het commentaar van de sprinters, ze zeggen zelf dat er enkel gasten voor de bocht nog veel te rap reden, en als dan 1 iemand valt is het een domino effect.

En btw stel u nu eens voor dat er geen regen was, was er geen val en was er geen probleem, zodus 'dit was een prachtige aankomst plaats'

Ge zegt het zelf, op 800m van de finish, de massasprint is dan al bijna op gang... Ik heb niets tegen bochten maar ik vond deze bocht gewoon te scherp en te laat in de finale. En de fout ligt natuurlijk bij de renners zelf, moesten deze trager rijden zouden ze nooit vallen. Maar ik denk niet dat ge dat van renners kunt verwachten.

Eén die valt is al meer dan genoeg, kijk vandaag was er weer een valpartij in de finale ( meerdere in de hele wedstrijd ) zonder bochten en zonder regen. Dat toont aan dat het al gevaarlijk genoeg is zonder bochten, door er nog eens scherpe bochten in te steken speel je natuurlijk met vuur. Nuja, ik kan inderdaad best geloven dat het niet zo gemakkelijk is om een finale zonder bochten op te stellen. Ik vond gewoon die bocht gisteren iets te scherp om op 800m van de meet in het parcours te steken.

Reptiel
8 juli 2005, 18:26
Ge zegt het zelf, op 800m van de finish, de massasprint is dan al bijna op gang... Ik heb niets tegen bochten maar ik vond deze bocht gewoon te scherp en te laat in de finale. En de fout ligt natuurlijk bij de renners zelf, moesten deze trager rijden zouden ze nooit vallen. Maar ik denk niet dat ge dat van renners kunt verwachten.

Eén die valt is al meer dan genoeg, kijk vandaag was er weer een valpartij in de finale ( meerdere in de hele wedstrijd ) zonder bochten en zonder regen. Dat toont aan dat het al gevaarlijk genoeg is zonder bochten, door er nog eens scherpe bochten in te steken speel je natuurlijk met vuur. Nuja, ik kan inderdaad best geloven dat het niet zo gemakkelijk is om een finale zonder bochten op te stellen. Ik vond gewoon die bocht gisteren iets te scherp om op 800m van de meet in het parcours te steken.
elk zijn gedacht, maar een sprint wordt al verder of 800m of gang getrokken, en er zijn al de voorbij dagen meerdere haakse bochten geweest die nog dichter lagen dan deze, het was gewoon de onstuimigheid van sommigere renners die in de kop nog wat wilden forceren, dat is mijn gedacht.

Enja als Boonen de tussensprints rijd dan betaal je cash op de eindspurt.
Rob zei het nog tijdens een interview, 'ik heb dat een aantal jaar geleden ervaren dat de tussensprinten je eindsprint verkloot en dus ook je winstkansen, daarom sprint ik enkel nog voor de overwinning en je ziet

sjoene
8 juli 2005, 18:36
elk zijn gedacht, maar een sprint wordt al verder of 800m of gang getrokken, en er zijn al de voorbij dagen meerdere haakse bochten geweest die nog dichter lagen dan deze, het was gewoon de onstuimigheid van sommigere renners die in de kop nog wat wilden forceren, dat is mijn gedacht.

Enja als Boonen de tussensprints rijd dan betaal je cash op de eindspurt.
Rob zei het nog tijdens een interview, 'ik heb dat een aantal jaar geleden ervaren dat de tussensprinten je eindsprint verkloot en dus ook je winstkansen, daarom sprint ik enkel nog voor de overwinning en je ziet

idd, maar het probleem is, als het dan tegenslaat in de eindsprint is em zen trui kwijt:s, em zou beter met den thor overeen komen van de eerste sprint mee te doen en de rest links te late ligge:)

Reptiel
8 juli 2005, 21:37
dat zijn ploeg samen met die van Rob gewoon een groepje laten wegrijden, zodat de punten al weg zijn, zodat ie alles kan sparen lijkt me het beste, maar overeenkomen, zou ik zelf nooit doen, want ie kan altijd zijn belofte niet nakomen en dergelijke:)
Nuja Tom is nog maar aan zijn 2de Tour bezig dus ie leert nog, maar soms moet/kan je leren uit de fouten van het verleden

e_talking
8 juli 2005, 22:24
weet iemand een site met de aankomende rittenbeschrijving

alvast bedankt

Pol
8 juli 2005, 23:55

alvast bedankt

errr, google?
das in 2 seconden gevonden mss

MilM
9 juli 2005, 00:12

alvast bedankt

http://www.sport.be/nl/wielrennen/2005/competition/tour/

Mayh3M
9 juli 2005, 10:29
Goei feesje gisteren :)

Floyd
9 juli 2005, 13:27
www.letour.fr

zarathustra
9 juli 2005, 15:18
of cyclingnews.com

Pol
9 juli 2005, 16:30
Wat zou deze tour doen zonder Vino.
Ligt da aan mij of leek Armstrong toch nie zo overtuigend als vorige jaren.

Of het is pokeren :)

exo
9 juli 2005, 16:35
Ik denk op pokeren, volgens mij deelt die de mokerslag in de alpen uit.
Ik gok maar iets he :p

Pol
9 juli 2005, 16:39
idd, maar Telekom had nog verscheidene mannetjes rond ullrich zitten, Armstrong zat alleen.

Was het vorige jaren niet andersom?

En idd, dit is maar kleine koek vergeleken met wat ze de volgende dagen voorgeschoteld krijgen.

Pol
9 juli 2005, 16:49
Mooi , tmoet nie altijd ne belg of nen halve belg zijn

Invader
9 juli 2005, 16:57
chapeau voor Weening, zijn eerste Tour

Glor
9 juli 2005, 17:03
Ligt het aan mij of heb ik Boonen niet zien over de meet komen O_o? :unsure:

beware
9 juli 2005, 17:21
boonen is samen met mcewen op zon 8 minuten aangekomen dacht ik :o

ShoveS
9 juli 2005, 17:22
ik hoop toch nog iets te zien van beloki in de bergen dit jaar

want weze gewaarschuwd, Michel zegt dat hij aan het groeien is, beetje bij beetje !

zarathustra
9 juli 2005, 17:26
Mooi, mooi

Sterk T-mobile blok, Ullrich was goed imo. Het viel me ook op dat basso niet direct mee was toen armstrong daar reageerde op vino met ullrich in zijn wiel.

Nuja discovery was imo vrij zwak. Armstrong zelf is nog niks over te zeggen.

En congratz aan weening :p al had ik liever klöden zien winnen

beware
9 juli 2005, 17:28
ik zou nog ff afwachten , het zou niet de eerste keer zijn dat Bruyneel blufpoker speelt :)

herc
9 juli 2005, 17:41
ik zou nog ff afwachten , het zou niet de eerste keer zijn dat Bruyneel blufpoker speelt :)

Komaan, blufpoker spelen door armstrong te isoleren?

Prachtig van weening, hoewel ik ook liever klöden zag winnen maar kom :)

Buiten discovery heeft niemand echt teleurgesteld. T-mobile is sterk, csc vond ik toch ook zeer sterk vandaag, en dan illes balears. Het belooft nog een zeer leuke tour te worden.

Aezopp
9 juli 2005, 17:50
boonen is samen met mcewen op zon 8 minuten aangekomen dacht ik :o
18 minuten.

Volgens mij was Armstrong aan het pokeren. + Wat vonden jullie van Ullrich? Waarom bracht hij Armstrong terug:S . Als hij dat niet had gedaan, hadden we nu al geweten of het poker was, of Armstrong gewoon niet zo sterk is als de voorige jaren. Maar iguess Poker.

Reptiel
9 juli 2005, 17:52
Komaan, blufpoker spelen door armstrong te isoleren?

Bruyneel zou dit zeker doen hoor, nu is het imo echt niet belangrijk, je zag dat Lance enkel en alleen maar bij Jan bleef, dus weet ie van zichzelf dat ie strek genoeg is in de bergen om Vino te kloppen, en moest ie nu 1min bv verloren hebben zou ie dat in de bergen zo goed maken, want daar zijn de verschillen veel groter altijd.
Ik zeg nu neit dat alles zo gepland was, maar ik zou er niet in verschieten.

Enja wat Vino doet is :bow: , hij is gewoon een super renner die altijd voor de winst gaat :love:

Mss wordt het dan toch nog een goede tour :d

herc
9 juli 2005, 17:58
Bruyneel zou dit zeker doen hoor,

Dat ze daar spellekes spelen wist ik al langer, maar dat zo ver zouden gaan. Stel dat ze nu met zijn allen armstrong gingen bestoken, dan mag hij nog zo goed zijn, 10 aanvallen ofzo dat blijf je niet dichtrijden.

En dan rijdt hij het mss wel in het hooggebergte dicht? Misschien wel, maar als hij denkt dat hij daar al zijn tegenstanders daar eventjes op een paar minuten zal rijden?

Achja, discovery doet wat ze menen dat ze moeten doen. Het is te hopen dat ze dit jaar eens op hun plaats gezet worden.

beware
9 juli 2005, 18:13
Mss wordt het dan toch nog een goede tour :d

Pas als ze over de streep komen in Parijs is het gedaan . het klinkt cliché maar het is zo. Ik vind een tour altijd boeiend : de ene keer gaat boonen voor het groen , een dag later is het vuurwerk in de bergskes , dan eens een marathonvlucht , dan eens Rabobank , dan weer de strijd voor de bollekes.

de tour is altijd boeiend vind ik persoonlijk :)

EDIT : idd @ die boven mij , boonen op 18 min :D

Eagle`
9 juli 2005, 18:31
ik hoop toch nog iets te zien van beloki in de bergen dit jaar

want weze gewaarschuwd, Michel zegt dat hij aan het groeien is, beetje bij beetje !

Beloki, misschien voor ritwinst, ma als ie gewoon in de groep zou blijven zitten van de favorieten wordt ie 100% zeker elke keer uit de wielen gereden.

Mayo was zogezegd ook aan het groeien tijdens de ronde van zwitserland, iets van gezien, it think not. Ik vraag me nog steeds af wat de reden is waarom ze aitor gonzalez hebben thuisgelaten

Tyfius
9 juli 2005, 18:39
Het enige wat ik niet begrijp is dat Ullrich met armstrong terugrijdt.
Kopman of niet, op dat moment moet je imo man genoeg zijn om vino zen kans te laten gaan en Armstrong het werk te laten doen. Indien Vino hier in het geel zou komen zie ik hem dat met behulp van de ploeg zeker nog een aantal dagen redden.
Ze mogen dan beweren dat het geel alleen maar telt in Parijs, elke dag zorgt die trui voor een fixe rente voor de ploeg, en die wil iedereen wel graag meenemen hoor.

Blackend
10 juli 2005, 00:35
Mja Ullrich reed omdat Basso nog tussen hem en Vino zat...

maar ik denk dat Armstrong zowieso teruggekomen was hoor. Hij kon tenslotte vrij 'probleemloos' in Ullrich zijn wiel blijven plakken toen Ullrich ff terugreed...

Mja ik snap Ullrich wel hé. Hij is de kopman, de kans dat vino het haalde was relatief klein en als Armstrong echt niet kon, zou hij ook wel uit Ullrich zijn wiel gelost moeten zijn...

En het is leuker om te kijken natuurlijk. Niets zo stom als te zien hoe bijvoorbeeld een ploeg het peloton afstopt als er een renner voorop zit of iedereen wieltje zit te zuigen. Liever man tegen man en dat de snelste mogen winne :p

zarathustra
10 juli 2005, 09:44
Het enige wat ik niet begrijp is dat Ullrich met armstrong terugrijdt.
Kopman of niet, op dat moment moet je imo man genoeg zijn om vino zen kans te laten gaan en Armstrong het werk te laten doen. Indien Vino hier in het geel zou komen zie ik hem dat met behulp van de ploeg zeker nog een aantal dagen redden.
Ze mogen dan beweren dat het geel alleen maar telt in Parijs, elke dag zorgt die trui voor een fixe rente voor de ploeg, en die wil iedereen wel graag meenemen hoor.

Bullshit (naar mijn mening dan eh)

Op het moment dat ullrich die 4 meter dicht rijdt hing er al 15 man aan het wiel van vino. Maw het viel toen toch al stil en ik denk dat het dan beter was dat Ullrich terug naar voor reed. want als dan eg. basso had aangevallen had vino mss een beetje op zijn adem getrapt en hadden ze niemand mee.

En ik vind het vrij overdreven dat de koppen vandaag over al zijn 'ullrich helpt armstrong'

precies of hij een gat van 2 minuten toerijdt :ironic:

daVinci
10 juli 2005, 10:30

Op het moment dat ullrich die 4 meter dicht rijdt hing er al 15 man aan het wiel van vino. Maw het viel toen toch al stil en ik denk dat het dan beter was dat Ullrich terug naar voor reed. want als dan eg. basso had aangevallen had vino mss een beetje op zijn adem getrapt en hadden ze niemand mee.

En ik vind het vrij overdreven dat de koppen vandaag over al zijn 'ullrich helpt armstrong'

Ge hebt gelijk, maar in Ullrich zijn plaats had ik toch gegokt, en Armstrong dat gat laten dichtrijden. Armstrong was niet op zijn best in de rit, en dat had T-mobile/Ullrich zo goed mogelijk moeten proberen uit te buiten. Daarom had ik Armstrong die kleine inspanning laten doen. Imo pokerde Armstrong erop dat Ullrich dat gind doen. Een (klein) bewijs dat den Amerikaan mentaal iets sterker staat dan den Duits.

MilM
10 juli 2005, 16:58
Bruyneel zou dit zeker doen hoor, nu is het imo echt niet belangrijk, je zag dat Lance enkel en alleen maar bij Jan bleef, dus weet ie van zichzelf dat ie strek genoeg is in de bergen om Vino te kloppen, en moest ie nu 1min bv verloren hebben zou ie dat in de bergen zo goed maken, want daar zijn de verschillen veel groter altijd.
Ik zeg nu neit dat alles zo gepland was, maar ik zou er niet in verschieten.

daar geloof ek nu eens niets van

hoe kunt ge nu in godsnaam als tactiek de helpers laten losrijden uit de kopgroep ?
mochten ze zich nu nog ergens verschuilen vanachteren en doen alsof ze geen kopwerk meer kunnen, das iets anders

Bruyneel is nie dom é, en als tactiek uw kopman isoleren in een kopgroep waar de belangrijkste teams met meerdere vertegenwoordigd zijn en de kopmannen kunnen aanvallen tot en met, dat is gewoon dom.
Dus nee, bruyneel zou zoiets nooit doen.
Nuja, ieder team kan wel eens een offday hebben, ze zullen wel nie elke dag allemaal een offday hebben zeker.
En die bergskes waren toch nie hetzelfde dan degene die er nog aankomen.

ja, ik vond het ook overdreven, twas ook nie dat de top nog zo ver was.
En het was idd al een vrij omvangrijke groep, iedereen sprong er trouwens naartoe, dus armstrong kon ook in basso's wiel meegegaan zijn.
ullrich kon ook gedacht hebben toen, da armstrong mss gewoon nie beter kon en dus wel zelf moest reageren.

Tyfius
10 juli 2005, 17:56
Kmoet wel zeggen, op dat moment wist ik niet dat Basso daar nog tussenzat. En ik was blijkbaar niet de enige. Ze hebben dat vandaag tijdens de uitzending trouwens maar eerst rechtgezet.
Als Basso daar tussenzit en der al wat meer volk bij Vino zit, dan is dat natuurlijk geen probleem.

saavres
10 juli 2005, 19:00
ja Amstrong zijn ploeg heeft zaterdag een tikje gekregen, maar ullrich heeft vandaag een tik gekregen in vergelijking met dat van zaterdag. Naar het schijnt heeft hij een rib gebroken of gekneusd, ze gaan het morgen controleren. Verder heeft hij vele schaafwonden.

beware
10 juli 2005, 20:23
ja Amstrong zijn ploeg heeft zaterdag een tikje gekregen, maar ullrich heeft vandaag een tik gekregen in vergelijking met dat van zaterdag. Naar het schijnt heeft hij een rib gebroken of gekneusd, ze gaan het morgen controleren. Verder heeft hij vele schaafwonden.

ow , da voel je nog wel paar dagen (cfr boonen )
gelukkig is er morgen een rustdag zodat iedereen terug kan recuperen :)

Glor
10 juli 2005, 20:56

Waar heb je dat bericht in godsnaam vandaag want ik vind het nergens anders terug hoor, anyway moest het waar zijn heeft hij wel een zwaar probleem want hij kan nu nauwelijks LA bdreigen, met gekneusde of gebroken ribben kan hij nauwelijks verder rijden^^.

enj0i^
10 juli 2005, 21:04
Waar heb je dat bericht in godsnaam vandaag want ik vind het nergens anders terug hoor, anyway moest het waar zijn heeft hij wel een zwaar probleem want hij kan nu nauwelijks LA bdreigen, met gekneusde of gebroken ribben kan hij nauwelijks verder rijden^^.

kzou daar geen ^^ bijzetten :p

das toch nie plezant, direct nog minder spanning erin :(

Glor
10 juli 2005, 22:00
Mja ik verwacht niet echt dat Ullrich voor spanning kan zorgen, voor de spanning hoop ik op Vino en bekijk ik het rit per rit want voor mij is lance al zo goed als gewonen, als hij verliest omdat zijn ploeg een paar offdays zou hebben vindk dat ook nie echt geestig :p Dan is het toch veel leuker om te weten dat hij verliest terwijl hij in topvorm was, heeft hier eigenlijk nx mee te maken maar i'm bored^_^.

Tyfius
10 juli 2005, 22:37
Jan Ullrich sukkelt met ernstige klachten aan de ribben na zijn val in de negende rit van de Tour. "Ik heb een serieuze val gemaakt, waarbij ik drie of vier buitelingen deed," verklaarde de kopman van T-Mobile.

"Ik heb pijn aan de rechterkant, maar ik kan normaal ademen," liet Der Jan weten.

Ulrich viel ook al tijdens training, één dag voor de start van de Tour. Hij reed toen in op de koffer van de wagen van zijn ploeg en liep daarbij verschillende oppervlakkige wonden op.

Ullrich heeft ook een wonde aan zijn wenkbrauw, een bloedende rechterknie en schrammen op de linkerdij. Maar men vreest vooral voor een gebroken rib bij de tourwinnaar van 1997. Maandag moeten medische testen duidelijkheid brengen.

"Deze rustdag komt ideaal voor mij", geeft Ullrich toe. "Ik heb hier zelfs even geluk bij, geluk dat ik nu wel kan gebruiken."

bron: http://www.sport.be/nl/wielrennen/article.html?Article_ID=92454

Mindblower008
10 juli 2005, 22:58
bron: http://www.sport.be/nl/wielrennen/article.html?Article_ID=92454
miljaar é

zarathustra
10 juli 2005, 23:00
Hij heeft niks gebroken zeiden ze net op tour 2005. Toch geen ribben

en hij zag er nog vrij monter uit toen ie daar handtekeningen aan het uitdelen was op de luchthaven.

herc
10 juli 2005, 23:13
Heeft ook nooit geluk die kerel. :sad:

zarathustra
10 juli 2005, 23:37
plotse windstoot ofzoiets die hem in ee groef ofzo in de weg duwde. Zegt Ullrich zelf

Blackend
12 juli 2005, 01:20
Ik hoop voor morgen op het volgende scenario. 1e col... Er wordt fameus aan het peloton gesleurd en enkel de favorieten blijven over & nog een ontsnapping van paar man.

Op de 2e col Ullrich die ferm aan de kopgroep sleurt en iedereen die 1 voor 1 moet afhaken, Ullrich die tot bij de leiders rijdt, erop en erover. Ritwinst & geel :)

....... maar zo zal het wel niet gaan :(

MilM
12 juli 2005, 11:03
Ik hoop voor morgen op het volgende scenario. 1e col... Er wordt fameus aan het peloton gesleurd en enkel de favorieten blijven over & nog een ontsnapping van paar man.

Op de 2e col Ullrich die ferm aan de kopgroep sleurt en iedereen die 1 voor 1 moet afhaken, Ullrich die tot bij de leiders rijdt, erop en erover. Ritwinst & geel :)

....... maar zo zal het wel niet gaan :(

ik zou da ook het ideale scenario vinden, maar ik vrees ervoor :p
ik hoop alleen da LA nie weer iedereen naar huis rij.
Zaterdag heeft bij veel mensen de hoop weer wa doen opwakkeren, tzou jammer zijn moest LA vandaag zwaar uitpakken.

zarathustra
12 juli 2005, 11:25
Ik ga eerder voor het ook nog onrealistische scenario maar toch al mogelijker :p

eerst een kopgroep met o.a guerini in en ook Hincapie., dan op de cormet de roselend een paar aanvallen van kloden en vino die discovery reduceren tot armstrong en savoldelli (popvych zakt volledig door de mand, maar ze komen terug in de aanloop naar courchevel).

Dan op courchevel een groepje met Basso, armstrong, kloden,vino en ullrich + 2 zelf in te vullen random top 10 pipo's dat weg geraakt na een versnelling van basso. Dan vino die demarreert, kloden lost :( maar ook basso \o/

En op 3 km van het einde rijdt ullrich er van weg.

Guerini wint de rit, Vino pakt geel, ullrich wordt 2de op 8 seconden.

>_>

o2.be
12 juli 2005, 13:34
Ik denk:
Een kopgroep rijdt de hele rit voorop. Op de laatste col probeert LA weg te rijden
T-mobile rijdt het gat terug dicht. De ploeg van LA valt helemaal uiteen. Hierna gaat Vino en we zien hem niet meer terug :) . Hij haalt de kopgroep bij en pakt de overwinning + de gele trui.
(btw. csc kan ook nog gevaarlijk uit de hoek komen denk ik)

herc
12 juli 2005, 13:43
Ik ga eerder voor het ook nog onrealistische scenario maar toch al mogelijker :p

eerst een kopgroep met o.a guerini in en ook Hincapie., dan op de cormet de roselend een paar aanvallen van kloden en vino die discovery reduceren tot armstrong en savoldelli (popvych zakt volledig door de mand, maar ze komen terug in de aanloop naar courchevel).

Dan op courchevel een groepje met Basso, armstrong, kloden,vino en ullrich + 2 zelf in te vullen random top 10 pipo's dat weg geraakt na een versnelling van basso. Dan vino die demarreert, kloden lost :( maar ook basso \o/

En op 3 km van het einde rijdt ullrich er van weg.

Guerini wint de rit, Vino pakt geel, ullrich wordt 2de op 8 seconden.

>_>

Ik hoop dat gij de nieuwe nostradamus wordt :applause:

Wel nog rekening houden met illes en mayo daar verwacht ik ook nog iets van.

c3c
12 juli 2005, 14:04
Het zal gewoon zoals de meeste bergritten zijn. 1 groepje vooraan, een volledig peloton dat samenblijft tot op de eerste col. Op de laatste col blijven de favoriten nog achter het kleine groepje, waar er wat aanvallen zijn. De favoriten rapen ze 1 voor 1 op en mss dat er nog 1 overblijft.

Maar ik zie gewoon een Discovery trein voor mij. Net zoals Ludo Dierckxens gisteren zei: ik kan niet geloven dat Popovych zo snel lost... dus Discovery er door op de Vogezen, ik geloof er niets van. (allez ik hoop het :))

ps: Ullrich rijdt in 't ravijn :p

j/k

the boogyman
12 juli 2005, 15:33
wtf is er me da beeld :confused: om de 8s schiet da weg naar pitch black,zelfde op ned2 :wtf: Is da door het slechte weer dat er in die bergen hangt ofwa? :unsure:

EDIT: zal blijkbaar storing zijn bij sporza...

Cash
12 juli 2005, 16:00
wtf is er me da beeld :confused: om de 8s schiet da weg naar pitch black,zelfde op ned2 :wtf: Is da door het slechte weer dat er in die bergen hangt ofwa? :unsure:

EDIT: zal blijkbaar storing zijn bij sporza...

La2 had ook storingen, zal iets met de sateliet zijn.

MilM
12 juli 2005, 17:38
ach, das nen zware opdoffer vandaag

ergens wel verwacht, maar toch
het komt weer hard aan :sad:

Mindblower008
12 juli 2005, 17:38
voila de grootmeester heeft geantwoord zou ik zo zeggen :)
hij is gewoon de beste, en van T-mobile schiet er echt wel ni veel meer over.. spijtige zaak maja...

herc
12 juli 2005, 17:42
Ale weer een teleurstelling groter.

achja, circus discovery heeft het weer gelapt, fuck de tour, leve t-mobile ! :)

psyko-monchske
12 juli 2005, 17:46
bah, tour is alweer verpest. van ulle haddek wel ergens stiekem verwacht dattem door het ijs ging zakke ma van vino :(

zarathustra
12 juli 2005, 18:02
vino was echt wel onverwacht, ullrich.. ok das elke eerste bergrit zo.

nuja, laten we hopen op nog wat leuke ritten

Starrk
12 juli 2005, 18:05
Kheb verschoten toen ik vino er zag afvliegen.

Toen hij achteraan bengelde en het wiel zocht van Mancebo dacht ik dat hij nog aan het pokeren was...
Dan eraf en versnelling met de nodige slachtoffers.

Ullirch? jah... dat zijn die kaasfondue's van in de winter.

Basso heeft de meubelen kunnen redden en Rasmussen vond ik super. Je kan zeggen dat hij door die rustdag opgeladen is maar die zondag zat nog in zijn benen hoor.

Valverde had de beste spurt en Armstrong wist dat ook... spijtig toch
valverde staat trouwens te ver om een echte klassementsdreiging te zijn voor lance.

the boss heeft getoond wat hij kan, and i like it :)

PS:

Ik heb het nieuws over de tour in alle zo goed als alle belgische kranten gelezen en dat trekt op niets... verdraaiingen van interviews, uitspraken die er nooit waren en ongeoorloofde speculaties.
Dan L'Equipe gekocht... wat een verschil.

Kben dus benieuwd naar de belgische tabloids van morgen.

Glor
12 juli 2005, 18:06
Idd wtf wasser mis met Vino man o_O, Eerst rijdt Armstrongs ploeg iedereen eraf, dan rijden ze zichzelf eraf en dan rijdt Armstrong de rest eraf, bij mijn weten is Basso tot nu toe de enigste eindkandidaat die onder Armstrongs bewind in de tour de boss zelf kon volgen toen die demarreerde, chapeau voor hem maar echt spijtig dat hij wegviel :(.

Zucht, overal veel grootspraak maar LA doet het toch weer, tis gwn zo fucking irritant dat hij het ganse parcour uit zn hoofd kent en een ploeg van 8 kleppers die allemaal in functie van hem rijden, T-mobile heeft een ploeg met 3 kopmannen en één of twee mannen die nog even kunnen volgen eens Discovery optrekt.

Vino, wat doe je ons aan :(

Starrk
12 juli 2005, 18:11
Idd wtf wasser mis met Vino man o_O, Eerst rijdt Armstrongs ploeg iedereen eraf, dan rijden ze zichzelf eraf en dan rijdt Armstrong de rest eraf, bij mijn weten is Basso tot nu toe de enigste eindkandidaat die onder Armstrongs bewind in de tour de boss zelf kon volgen toen die demarreerde, chapeau voor hem maar echt spijtig dat hij wegviel :(.

Zucht, overal veel grootspraak maar LA doet het toch weer, tis gwn zo fucking irritant dat hij het ganse parcour uit zn hoofd kent en een ploeg van 8 kleppers die allemaal in functie van hem rijden, T-mobile heeft een ploeg met 3 kopmannen en één of twee mannen die nog even kunnen volgen eens Discovery optrekt.

Vino, wat doe je ons aan :(

Armstrong heeft toch die laatste 15 kilometer gekoerst met de hersens. Iedereen heeft het over een team maar die man is nog de slimste en sterkste van al.

Akkoord, zonder team kom je niet boven maar het werk komt steeds uit 1 hoek.

Ik baal van al het commentaar dat Armstrong toiletten zat te kuisen moesten savoldelli, hincapie, rubiera, ... niet in zijn ploeg rijden.

Armstrong is , imo, met afstand een van de meest pientere coureurs. Die laatste kilometers gezien?

-Het wiel zoeken op de iets plattere stukken
-Buitenbocht aansnijden
-Versnellen op het steil

En dan nog de demarrage op het uitgesneden moment.

Dankuwel johan bruyneel.