PDA

Volledige versie bekijken : Zaventem toe binnenkort?

drostof
16 juni 2005, 15:14
Gisteren heeft de rechter een uitspraak gedaan waardoor het vanaf nu nog onmogelijk zou zijn om over Brussel te vliegen. Na uitspraken over de Noord- en Oostrand is het nu ook verboden om over Brussel te vliegen.
Waardoor de mogelijkheden worden beperkt tot .... GEEN.

Wanneer men toch over Brussel zou vliegen moet men een dwangsom betalen van 25.000€ per vliegtuig. Wat betekend dat Zaventem best kan sluiten.

Waarom mag men nu niet meer over Brussel mag vliegen? Er bestaat een wet die zegt dat je in Brussel 's nachts niet meer dan 45dB mag produceren. M.a.w. mag zelfs in principe de metro nog de trein in Brussel rijden na 10h 's avonds. Een compleet verouderde wet dus, maar wel diegene waar men zich op basseerde.

Ik vind dit ronduit schandalig. De mensen in de Oost- en Noordrand zijn daar vaak gaan wonen omdat de grond daar goedkoper was, en zij wisten waar zij aan begonnen.

De inwoners van Brussel zitten niet zo echt in de slipstream van de opstijgende vliegtuigen, wat betekend dat de geluidoverlast boven Brussel zowieso al miniem is. Dus ook zij dienen niet te klagen.

Zaventem is voor België en vooral voor Brussel economisch zeer belangrijk en daarom is dit hele gedoe zo schandalig uit de hand aan't lopen. Minister Landuyt heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar wanneer Zaventem moet betalen aan Brussel voor elk vliegtuig zouden subsidies voor Brussel wel eens evenredig kunnen afnemen. Ik hoop in ieder geval dat er iemand ne keer serieus op tafel klopt. Met al die zageventen, dat ze hun huis isoleren/niet onder de luchthaven gaan wonen/...

Ik heb zelf een jaar letterlijk aan het einde van de startbaan gewerkt, ONDER de vliegtuigen dus. En de lawaaihinder valt serieus mee als het gebouw een beetje degelijk geïsoleerd is. Dus het is echt overroepen.

botchla
16 juni 2005, 15:15
Dat gaan ze nooit kunnen maken.. Economie gaat serieuze dip in dan.

FeNiX4LiFe
16 juni 2005, 15:16
Dat gaan ze nooit kunnen maken.. Economie gaat serieuze dip in dan.
sja men oogt wat men gezaaid heeft.

alles regionaliseren levert vroeg of laat rare toestanden op.

Racemaniac
16 juni 2005, 15:17
uiteraard is't overroepen... en da zat er al lang aan te komen, bedank de groenen al maar voor het beginnen van al dat gezever en voor de basis te leggen van de mentaliteit staat het me ni aan dan stap ik naar de rechtbank... er zijn toch zoveel wetten dat ge op praktisch alles uw zin kunt krijgen...

rpg_gamer
16 juni 2005, 15:17
Ze zullen de wet wel aanpassen dus alle komt wel in orde.

$p|Ne
16 juni 2005, 15:18
Ik voorspeel een 2de DHL scenario.
Alles naar oostende! \o/
Die noord- en oostrand zullen toch blijven zagen zolang er vliegtuigen over hun huis vliegen

Racemaniac
16 juni 2005, 15:19
Ze zullen de wet wel aanpassen dus alle komt wel in orde.
en die dwangsom? tot alles in orde is gebracht moeten ze ongeacht de afloop die dwangsom betalen zekerst... van wanneer is die dwangsom geldig?

Bonk
16 juni 2005, 15:20
ier ebben we zelfde in oostende. Er is hier ne verkaveling dat onder de opstijg en land zone gebouwd is (waar mijn school is), Ze hebben nu een actie comité opgericht omdat de luchthaven te luid is enzo. Das helemaal zelfde. De grond was ier ook goedkoop (daarom da et allemaal villa's zijn) dus ze wisten waar ze aan begonnen. Nu zagen ze maar als ze op reis willen willen ze wel vertrekken van de dichtste luchthaven...

Sagax
16 juni 2005, 15:20
en wie zegt dat ze in oostende niet gaan zagen over 'geluidsoverlast?

/edit: ook daar zagen ze dus :)

zaventem dicht, da gaat er nooit van komen. (hoop ik toch :unsure: )

Racemaniac
16 juni 2005, 15:23
is altijd da geklaag van mensen... m'n vader nog gisteren naar bijeenkomst ivm nieuw verkeersplan in borgerhout (waar zijn bedrijf is), veel mensen aan't klagen over de vrachtwagens die bij hen in de buurt parkeerden/voorbijreden en dat ze eht moeilijker daarvoor moesten maken... de chauffeurs moesten hun vrachtwagens op de ring of zo zetten...

na een paar opmerkingen van m'n vader was't al snel stiller:
1. durft gij uw auto zetten waar gij wilt dat die hun vrachtwagens zetten antwoord: nee
2.de brandweer rijdt ook met vrachtwagens, gij wilt dus da ze ni tot bij uw huis geraken, of alleszins zo moeilijk als mogelijk?
antwoord: nee

mensen denken zo kortzichtig dat ze zichzelf en anderen verdomd hard kloten, en het leuke is dat ze nog winnen ook en hun zin krijgen, hip hip hoera!

Reptiel
16 juni 2005, 15:27
Overdag mogen ze toch nog vliegen, ik zie niet meteen da,t men door de vliegtuigen die snachts voorlopig niet meer mogen vliegen, ze faliet zullen gaan. Ken er wel neit veel van, maar we moeten toch hopen dat dit niet zal gebeuren, want anders is dit alweer een economische dip en wss zal niet alles naar Oostende of wallonie gaan hoor, ik zie het meer naar rotterdam gaan.

drostof
16 juni 2005, 15:31
De dwangsom gaat over drie maanden in. Dus er is nog een marge van drie maanden om alles op te lossen.

De wet aanpassen zou er inderdaad voor kunnen zorgen dat een rechter hierover geen beslissingen meer kan nemen, enkel het arbitragehof. Dit zou nog niet zo slecht zijn aangezien die dan het hele dossier onder ogen krijgt ipv dat van een kleine zone.

Maar een aanpassing van de wet vereist medewerking van de Walen, en een nieuw spreidingsplan zal ook meer last willen voor de Walen. Dus of het bij een stemming positief zal uitdraaien ... Daarenboven wonen heel veel ministers zelf in Brussel/Oostrand/Noordrand, daarom ook dat al die processen geslaagd zijn. Dus of zij bij een stemming een vliegtuig over hun dak gaan laten komen is nog maar de vraag.

Racemaniac
16 juni 2005, 15:31
Overdag mogen ze toch nog vliegen, ik zie niet meteen da,t men door de vliegtuigen die snachts voorlopig niet meer mogen vliegen, ze faliet zullen gaan. Ken er wel neit veel van, maar we moeten toch hopen dat dit niet zal gebeuren, want anders is dit alweer een economische dip en wss zal niet alles naar Oostende of wallonie gaan hoor, ik zie het meer naar rotterdam gaan.
'k denk dat vee lvan de vrachtvliegtuigen (waar VEEL geld zit) 's nachts vliegen (vandaag versturen, morgen bij ontvanger, lukt ni als ge overdag vliegt hoor...), trouwens van wanneer is 's nachts, want gewone vliegtuigen vliegen ook geregeld pas laat uit... en het is en blijft een enorme verlaging in capaciteit...

Kabouter Hya
16 juni 2005, 15:32
da al die klootzakken da nu zagen (maar ni toen da ze hunne grond aan een zwaar verminderd tarief gekocht hebben is stoppen met zagen...

simpel wie klaagt over geluidshinder: verhuizen of onteigenen...

wie was er het eerst de luchthaven of ...

Time
16 juni 2005, 15:33
er zijn gemiddeld zo'n 55 nachtvluchten per nacht, maakt wel verschil ze

Zorba
16 juni 2005, 15:35

LOL, Charters en cargo vliegen voornamelijk 's nachts omdat er dan veel andere tarrieven gelden dan overdag, en voor een charter maakt dit enorm veel uit!

Ze weten gewoon niet meer waar ze mee bezig zijn hier in België. En alles naar een andere luchthaven verhuizen zou teveel geld kosten, en in Oostende, Charleroi en Luik zitten ze nu ook al te zagen. Andere luchthaven bouwen? Geen optie, veel te weinig plaats hier.

Wat trouwens zeer opvallend is, is dat in de tijd van Sabena, waar de vliegbewegingen veel (heel veel) hoger lagen dan nu, geen kat kloeg. En sinds vuile sl*t Durant een spreidingsplan op tafel heeft gegooid is het van dat ...

Ook opvallend is het aantal gloednieuwe villa's en huizen die er staan waar dan zo'n grote poster staat te pronken tegen het nachtlawaai :naughty: Echt zielig hoor!

pina
16 juni 2005, 15:36
Daarenboven wonen heel veel ministers zelf in Brussel/Oostrand/Noordrand, daarom ook dat al die processen geslaagd zijn.here we go again :rofl:

Demonneken
16 juni 2005, 15:37
da al die klootzakken da nu zagen (maar ni toen da ze hunne grond aan een zwaar verminderd tarief gekocht hebben is stoppen met zagen...

wel eum het dorp zaventem bestond eigenlijk al voor de luchthaven. ok het was een boerengat :p

Time
16 juni 2005, 15:38
wel eum het dorp zaventem bestond eigenlijk al voor de luchthaven. ok het was een boerengat :p

en hoeveel procent van de huidige klagers behoren tot die oude bewoners? 0,004%?:p

Samohtt
16 juni 2005, 15:39

Ben ik helemaal mee eens. Als je naast de luchthaven gaat wonen kan je toch wel verwachten dat er vliegtuigen overvliegen.

pro_Vlaming
16 juni 2005, 15:40
Dat spreidingsplan heeft het voornamelijk naar de kloten geholpen ja, en die mooie villa's, daar vlogen ze vroeger praktisch nooit over hoor. Tis met het spreidingsplan da het allemaal begint. Ok ja, ik heb geen probleem dat ze hier af en toe overvliegen, tis toch volledig de wind die bepaalt wat kan en dat speelt in mijn voordeel. Maar da ze ni boven de walekoppen durven is toch ook maar belachelijk hoor.
En de noordrand en oostrand hebben alleen maar een pak bijgekregen omdat brussel alles weg wilde, dus dat ze klagen is ergens wel terecht hoor.

Maar de luchthaven sluiten, da kunnen ze ni maken. Wat ik wel geloof is dat het zal verminderen. Zaventem is ni interessant om op te vliegen, met 4grote steden binnen het bereik van een uur.

Kabouter Hya
16 juni 2005, 15:40
ok maar hoe lang bestaat de luchthaven???

volgens google april 57
dus pakt dat er nog 25% (een zeer ruime schatting weliswaar) van de toenmalige bewoning woont
ok krijgt die 25% ne speciale bonus om (huis te isoleren, te verhuizen, noem maar op)
maar al rest????????

shut the fuck up or move

--edit--
het was toch duidelijk toen dhl bekend maakte dat ze vertrokken
toen waren ineens maar 100 ipv duizenden (zeg zo maar wat) klachten van geluidsoverlast...

death to all the daedalus-members...

Sagax
16 juni 2005, 15:42
volgens mij kan het zo moeilijk niet zijn om je huis (of toch tenminste slaapkamer) te isoleren.

mja, ge zult da zien. Als zaventem verdwijnt, dan gaan ze nóg klagen. Maar dan over werkloosheid enzo 8-)

pro_Vlaming
16 juni 2005, 15:43
Het gezeik van mensen die zagen over:

-als ge in de buurt van de luchthaven woont, dan weet ge dat
-grond is goedkoop

Dat dus dikke zever. Voor spreidingsplan waren alle routes vast, en wist ge goed waar ze wel en niet vlogen. Nu ist anders, sommige gebieden hebben het nu nog erger.

De grond is juist niet goedkoop omdat ge dicht bij een hele hoop werkgelegenheid zit. Het is juist handig om in de buurt vd luchthaven te wonen, wel waar ze niet over vliegen dan.

Makaveli
16 juni 2005, 15:45
Het gezeik van mensen die zagen over:

-als ge in de buurt van de luchthaven woont, dan weet ge dat
-grond is goedkoop

Dat dus dikke zever.

zelfs al vliegen ze niet recht boven u, als je in de omtrek van een luchthaven woont weet je dat zoiets lawaai kan maken...

Inspector Monkfish
16 juni 2005, 15:47
Ik vraag me afw aarom ze het oorspro,kelijke plan in de eerste plaats hebben aangepast. Bij mijn weten bleef het gezaag indertijd beperkt tot het minimum.

pro_Vlaming
16 juni 2005, 15:47
zelfs al vliegen ze niet recht boven u, als je in de omtrek van een luchthaven woont weet je dat zoiets lawaai kan maken...

Ja, maar verschil is groot he. Ik leid er al uit dat je er niet veel van kent :) Als een vliegtuig landt, is het een klein gebied dat het hoort, bij het opstijgen een groter. Maar als je je loodrecht ver met de baan van het vliegtuig bevindt, daalt het lawaai exponentieel.

drostof
16 juni 2005, 15:48
En dan nog maar te zwijgen over de hele hoge stijgingsgraag boven Zaventem. De hellingshoek bij het stijgen in Zaventem ligt veel hoger dan gemiddeld. Zelfs in Tunesië waar men maar een hele korte baan heeft gaat men minder snel naar grote hoogte. Dus er wordt al wel moeite gedaan.

pro_Vlaming
16 juni 2005, 15:49
Ik vraag me afw aarom ze het oorspro,kelijke plan in de eerste plaats hebben aangepast. Bij mijn weten bleef het gezaag indertijd beperkt tot het minimum.

Indertijd hebben ze niveel gezaagd idd, maar brussel was weer ni blij. Dus wat deden ze dan, alle opstijgende boven de noordrand. Noordrand ni blij, dus ook opstijgen boven oostrand, maar oostrand had al alle landingen, dus alle opstijgende erbij is dan ook weer teveel. Dus wat dan, baan 02-20 gebruiken, die schuin loopt naar noord-en zuid. Maar das boven de walen, en die willen helemaal niks. Dus dan ist weer ni goed.

cyraxjeuh
16 juni 2005, 15:51
Als logistieker moet ik deze beslissing ronduit belachelijk noemen! Ik woon naast een treinspoor, maar ik klaag ook niet over geluidsoverlast, hoewel da ook heel wa geluid met zich meebrengt.

België ligt centraal in Europa, ook wel eens de "blue banana" genoemd. Dit betekent dat België perfect is om een logistiek centrum te worden, maar als er van die potentaten zeggen dat de luchthaven niet mag uitbreiden en nu zelfs nog serieus aan banden wordt gelegd, zal er geen logistieke groei zijn in dit land en dat kan toch niet de bedoeling zijn? België zal meer een meer een land van distributie en Vallue Added Logistics worden, ipv een producerend land, omdat dat gewoonweg te duur geworden is hier.

Het is ook niet alleen de luchthaven die een probleem vormt, ook onze haven van Antwerpen, deze haven stelt ongelooflijk veel mensen te werk en ook hier stuit men op problemen : de linkeroever is tot tegen de grens van Nederland uitgebreid waardoor men nu op de rechteroever wil uitbreiden, wat de problemen omtrent Doel inhoudt die we ook allemaal kent.

Als onze politiekers blijven luisteren naar een kleine minderheid die zogezegd depressief wordt van de geluidsoverlast, wel dan zal ons land nooit meer kansen krijgen om economisch te groeien.

hendrik1
16 juni 2005, 16:06
Ik vind ook dat je achteraf niet mag komen klagen over geluidsoverlast als je naast een vliegveld komt wonen, ronduit belachelijk (een toename in vliegtuigoverlast is nog ietwat te verstaan, maar sommige van die actiecomiteekes vragen idiote zaken zoals compleet afschaffen van nachtvluchten!, wat een zeer egoïstische zaak is en heel slecht vr Belgïe)

De bijkomende communautaire probs mbt tot die overlast zorgen er natuurlijk vr dat het nog moeilijker is om een oplossing te vinden; mja...
greetz

InFerNo
16 juni 2005, 16:18
Written declaration on noise nuisance caused by night flights

Vervaldatum: 15.2.2005

The European Parliament,

- having regard to Rule 116 of its Rules of Procedure,

A. whereas noise nuisance caused by night flights threatens the quality of life and the health of more than 10 million inhabitants of the EU and whereas the resultant costs to society in terms of sick leave and health problems are enormous,

B. whereas airlines are exploiting the lack of European legislation to play off airports and Member States against one another, as a result of which both the job security of airport staff and the sleep of those living near airports are jeopardised,

C. whereas the EC Treaty provides that the Community shall ensure a high level of human health protection, the Lisbon Strategy states that the creation of new jobs and environmental protection must go hand in hand, and the Sixth Environmental Action Programme provides for a substantial reduction in the number of people regularly affected by long-term high levels of noise,

D. whereas only a European approach to the problem can bring about solutions,

1. Calls on the Commission to submit a legislative proposal by the end of 2005 with a view to reducing the nuisance caused by aircraft noise between 11 p.m. and 7 a.m. to the absolute minimum;
2. Instructs its President to forward this declaration, together with the names of the signatories, to the Commission and the governments and parliaments of the Member States and the applicant countries. 1. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

drostof
16 juni 2005, 16:49
1. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Euhm en de bedoeling was ? ...... misschien eens meediscussiëren ? ....... iedereen kan artikeltjes kopiëren ......

Papegoai
16 juni 2005, 16:53
zucht.. ooit ga ik weg uit dit apeland

The Patriot
16 juni 2005, 16:55
Ik zeg u 1 ding, de problemen in belgie zijn nog lang niet verdwenen, nu hebben ze BHV ook weggestoken en gaan ze het bewaren tot de volgende regering. Dit spelleke ga blijven duren tot ze daar zo een rek hebben met bewaarde zaken en de bom ga plots eens ontploffen, kijk naar de VLD, 20 ontslagen, ik denk dat de mensen hun vertrouwen in de VLD aan het verliezen zijn ook, ik herriner mij nog goed 1 van verhofsadt zijn beloftes, 200.000 nieuwe jobs, jaja 200.000 nieuwe werklozen da hebben we derbij ;)

The Patriot
16 juni 2005, 16:58
zucht.. ooit ga ik weg uit dit apeland

Ook ik zou dit willen doen. Ik zou graag toch ietswat van een toekomst hebben en geen super uber belastingen gaan betalen voor de werklozen hun uitkering te gaan betalen en de ouderen hun pensioen. Da pensioen kan ik nog inkomen, maar moogt ni vergeten dat er steeds meer en meer werklozen zijn en dat de staatskas meer en meer legen is eh. Ze geven al hun geld aan wat in mijn ogen nutteloos is, culturele projecten van kweet nie oeveel miljoenen, cultuur moet er zijn maar moet er daarom zo met da geld gesmeten worden ?

Ik wil later de centen verdienen waarvoor ik werk. En niet den helft afdokken, wa zeker zal gebeuren als de situatie in dit lang zal blijven evolueren.

EagleEye
16 juni 2005, 17:12
Ik heb daar ook 11 jaar gewoond in de noordrand en eerlijk gezegd, I don't care, als ik daar nu zou gaan wonen zou het mij wel irriteren, maar na x aantal maanden zijt ge da gewoon en hoort ge da als achtergrond geluid (zoals redelijk dicht bij een spoorweg wonen)

En het is dus niet "naast de luchthaven" gaan wonen, want die radius is enorm hoor, voor "geluidsoverlast", maarja idd er is genoeg plaats in belgie (:unsure: )

marcel
16 juni 2005, 17:15
Ik wil later de centen verdienen waarvoor ik werk. En niet den helft afdokken, wa zeker zal gebeuren als de situatie in dit lang zal blijven evolueren.

die evolutie is niet typisch belgisch ze. dat zal zo zijn in elk land met een goede sociale zekerheid.
trouwens: Verhofstadt wil de belasting op werk al zwaar verminderen, en overgaan naar een consumptiebelasting (BTW, ed)

en ja, 200.000 jobs creëren was een belofte, maar als ge zo wordt tegengewerkt door iedereen wordt da al moeilijker he.

Ikarugabhytre
16 juni 2005, 17:19
Ze mogen dat gewoon niet sluiten,teveel schoon volk dat daar rondloopt :love:
Dat mensen gewoon niet in de buurt van een luchthaven gaan wonen en dan zijn er geen problemen,maar nee,de whiners moeten hun zin krijgen.

The Patriot
16 juni 2005, 17:21
die evolutie is niet typisch belgisch ze. dat zal zo zijn in elk land met een goede sociale zekerheid.
trouwens: Verhofstadt wil de belasting op werk al zwaar verminderen, en overgaan naar een consumptiebelasting (BTW, ed)

en ja, 200.000 jobs creëren was een belofte, maar als ge zo wordt tegengewerkt door iedereen wordt da al moeilijker he.

Tgaat em nu ni om die ene belofte eh, em eeft er al zoveel gedaan en der komt bijna niets van ...

Der zijn anders wel landen die de problemen gelijk ons land niet heeft hoor ;)

Morpheus
Probeer de offtopic wat te beperken, het ging hier duidelijk over de luchthaven :)

mvg

Inspector Monkfish

Het is de schuld van die torenhoge staatsschuld en de bijhorende belastingen dat er hier amper verbetering merkbaar is. En we gaan daar nog lang voor mogen afdokken.

Wargoofy
16 juni 2005, 17:30
Zouden beter doen gelijk bij de romeinen.. een almachtige dictator aanstellen voor 'n jaar. Niemand om mee rekening te houden, gewoon doen voor het algemeen welzijn.

The Patriot
16 juni 2005, 17:30
Probeer de offtopic wat te beperken, het ging hier duidelijk over de luchthaven :)

mvg

Ok ok morph, we lieten ons weer wat gaan :p

TiBasco
16 juni 2005, 17:32
België is een apenland...altijd al geweest trouwens.

menlor
16 juni 2005, 17:36
wat is uw bron? :)

want ik vind nergens iets :)

Duffman-
16 juni 2005, 18:27
Ik voorspeel een 2de DHL scenario.
Alles naar oostende! \o/
Die noord- en oostrand zullen toch blijven zagen zolang er vliegtuigen over hun huis vliegen

je hebt gelijk, maar alles naar Oostende, liever niet, toch niet aan de kust, toch ook wel een toeristische plaats, ik vind het al schandalig dat DHL niet heeft mogen uitbreiden, maar dat er nu geen vliegtuigen meer zouden mogen overvliegen, dat is NOG belachelijker, hier vliegen ook soms vliegtuigen over, hoorde mij klagen? Kbedoel tis mss maar 1 per dag of minder, maja, GEEN VLIEGTUIGEN OVER BRUSSEL? Sorry, maar dat zou te ver gaan, en zoals de threadstarter al aanhaald, de bewoners hebben in Brussel goeiekoop hun grondje kunnen kopen en ze wisten idd goed genoeg waar ze aan begonnen. DHL had zo'n economische opflakkering geweest, maar door die domme, onfaire mensen die rond de vlieghaven wonen, is dat verhinderd, kvindet ook schandalig dat de Belgische regering eraan toegeeft ...
Ze wisten waar ze aan begonnen door er te gaan wonen, so deal with it, en loop nie te zevere, wij wonen ook tussen de boeren en de boerinnen, wij hebbe hier ook dage dat hier gewoon ongelofelijk hard stink naar de mest, soms kippenmest, en believe me, da stinkt gerellig hard, maar wij beginne wel ni te zagen eh ... :s

ksnap wel da ge da ambetant vindt da die vliegtuige derover wone, ma deal with it, of ga erges anders wonen!

Zeta Reticula
16 juni 2005, 18:30
Zonder Zaventem wordt Brussel een dode pronvinciestad. Want hoe zouden belangrijke internationale personen (NAVO, Europees parlement...) er dan nog geraken? Vliegtuig nemen naar Parijs en dan Thalys naar Brussel? Laat me niet lachen... Brussel wordt dan minder waard dan pakweg Gent of Antwerpen. Steden die volgens mij veel sterker in hun schoenen staan dan Brussel. Brussel is heel sterk afhankelijk van NAVO en EU die toevallig hier hun hoofdzetels hebben. Er is geen enkele reden buiten de centrale ligging dat deze in Brussel zijn. Men kan ze evengoed 300 à 400 km opschuiven: in Parijs of London. De reden waarom deze niet in Parijs of London gevestigd zijn, is omdat deze steden sowieso al groot zijn én deze sterke landen dan zouden 'pronken' met hun 'macht'. Daarom zijn NAVO en EU hoofdzetels in een quasi niets betekenende (en dus neutrale) stad als Brussel.
Dus als Brussel wil blijven dwarsliggen om de Vlamingen te kloten, kloten ze uiteindelijk vooral zichzelf.

hendrik1
16 juni 2005, 18:36
Duffman daar zeg je juist iets, die DHL, twas nog niet genoeg dat ze al die mensen hun werk afgenomen hebben (+2000 in totaal (+randberoepen)??) Nu gaan ze nog wat verder dr nog wat ridicule eisen voort te gaan stellen ; Waarom geen totaal vliegverbod vragen? Hé, ahja... zucht.
Nu ja, al die mensen die hun job kwijtraken, het kan hen ws niet deren, nu kunnen ze toch 'rustig' slapen 's nachts.

Avilowca
16 juni 2005, 19:05
nog een jaar of 7 en ik ben weg uit dit apenland, dat tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk nietmeer tot de welvarende landen van de wereld behoort.

slash
16 juni 2005, 19:13
stamp die mense uit hun huis die daar wonen. Da ze hun huis beter isolere. ik ben al in huis geweest waar 20m achter huis treinen door kwame. En in da huis hoorde ge nog niks van die trein

Samohtt
16 juni 2005, 19:31
België is een apenland...altijd al geweest trouwens.

Dit is echt een achterlijk opmerking.

Denk je nu echt dat het perfecte land bestaat waar je geen belastigen, btw,etc.. moet betalen.

Elk land heeft zo'n paar domme problemen of denk dat in andere landen alles zo gesmeerd loopt in de politiek.

Als je weet dat belgië een van de hoogste levensstandaarden heeft, heb je niet te klagen denk ik.

hendrik1
20 juni 2005, 12:43
er is een grote meerderheid Vlaamse werkkrachten in Zaventem heb ik net gelezen:
gevolg->
Waalse politici liggen dwars op vele punten (behalve dan de Burg van Brussel mss) mbt de luchthaven; dwz ook alles wat te maken heeft met een ev uitbreiding van Zaventem kan hen gestolen worden, sommige zouden niets liever hebben dan een overheveling van de vluchten naar Charleroi of Luik;
De Vlaamse regering moet nu ook binnen de drie maand een oplossing vinden vr de 'geluidshinder' (zie vorige posts om ns goed te lachen :p), maar dat kunnen ze nat niet doen zonder overleg met de Franstaligen...
Ik ben benieuwd hoe we er uitgaan komen.

Ik vind het zeer erg dat er zo gespeeld wordt met de mensen hun job. Punt is dat ze de luchthaven moeten houden als centraal punt in Belgïe en Europa.

Fatalix
20 juni 2005, 12:53
Zeikerds, alsof je niet weet dat je last krijgt van vliegtuigen als je daar gaat wonen.

Die huizen kostten toendertijd geen drol daar, dus nu ook ni zeuren.

altijd wat.

Shorty87
20 juni 2005, 13:08
pffft, in amerika vliegen ze zelfst me helicopters tussen de gebouwen en hier in da kloteland met die kutregering zagen ze al van geluidsoverlast als er ne vogel zit te fluiten

ze zouden die gasten hun huis moetn platbranden die klagen van geluidsoverlast :sop:

ik zou zo graag dictator zijn :sad:

The Patriot
20 juni 2005, 13:16
Ik ga u eens zeggen dat gedoe van die vliegtuigen snachts dikke zever is. Ik ga in de grote vakantie altijd naar de zee. Aan de kustlijn, appartementje van de boma en bompa eh :)

En daar vliegen ook regelmatig vliegtuigen. En ik sta altijd vol bewondering te kijken naar die vliegtuigen. Da is echt zot, der zijn soms van die loodzware vliegtuigen die nie echt rap stijgen en dan is da wel eens wijs van te zien. Snachts eh, staat er zo een schuifdeur open eh. En ik wordt nie wakker ze snachts. En daar vliegen ook wel vliegtuigen hoor. ..

mathieu
20 juni 2005, 15:06
als de vliegtuigen alleen maar overdag mogen vliegen zeg dan in eerste instantie al maar dag tegen brucargo, en zegt dan tergelijkertijd ook maar dag tegen sabena technics en aviapartner, tis weer belgie znne :sad:
trouwen de geluidslast snachts is het laatste decenia veel gedaal maar tegelijkertijd wordt der ook veel meer gezaagt, ookal staat de luchthaven der al van tijdens den oorlog :ironic: nja :wtf:
we komen ier gewoon weer in een ander dhl scenario de staat die zig weer teveel wilt moeien, en dan looptet weer gans int honderd, die mannen werken veel te traag en komen nooit overeen, bhv, dhl anyone?
de staat verkloot gewoon zijn eigen, dan gaan ze weer de boetes verhogen om da ze nie toekomen me hun budget , daar zijn ze toch altijd vlug in e :sad: das dan zogezegt voor de vleiligheid, ookal worden die mannen zelf gepakt aan 200 in duur
nja sick sick country

^^VooDoo^^
20 juni 2005, 15:12
Als ze zaventem verliezen, zitten we pas in een crisis :) Maar denk dat da nooit ga gebeuren.

sneax
20 juni 2005, 15:16
Ik begrijp ni waarom daar zo veel problemen rond gemaakt worden, in Amerika hebde evenveel vliegvelden en daar is da één en al stad rond die luchthavens en daar wordt ni geklaagd? Hoe lossen ze het ginder op?

Volgens mij is da dikken bullshit ge moet daar maar ni gaan wonen aja das simpel!

Boris Barowski
20 juni 2005, 15:17
Als ze zaventem verliezen, zitten we pas in een crisis :) Maar denk dat da nooit ga gebeuren.

zeg nooit nooit in belgie ;)

YellinD
20 juni 2005, 15:18
er is een grote meerderheid Vlaamse werkkrachten in Zaventem heb ik net gelezen:

waarschijnlijk omdat ze in zaventem minstens 2talig moeten zijn en dit voor walen een probleem is... ?
Maar ja, het si nooit hun eigen schuld he, waarom de vlamingen meer kunnen/krijgen als zij :)

EclipX
20 juni 2005, 15:19
Tuurlijk, gaat Zaventem niet toe, dit is een grote luchthaven in Belgie, moest men dit sluiten staat er daar dan een imens gebouw, te verschimmelen, en de economie zou er ook geen deugd van hebben.

Wat ik me ook aan erger, zijn al die mensen die daar wonen, ze zitten heeltijd te zagen over geluidsoverlast etc..

Maar de vraag is dan: Waarom in the fuck zijn ze er dan komen wonen, als ze toch wisten dat er daar een luchthaven is??

Echt heel, maar ook zeer erg hypocriet

hendrik1
20 juni 2005, 15:26
Het probleem is eigenlijk toe te schrijven aan één groot ding en das egoïsme.

Fighting Hobbit
20 juni 2005, 15:35
Mensen komen in zaventem e.d. wonen omdat het daar goedkoop is en klagen dan van nachtlawaai, eigen schuld dikke bult zeg ik dan zenne...
Luchthaven is daar al vele decenia, trouwens, maak niet zo'n drama van da lawaai, ik ben veel blijven slapen bij maat in erps-kwerps, daar vlogen de vliegtuigen om den haverklap over op mss 100-200m hoogte (ik schat maar eh) en keb daar nooit last van gehad...

Avilowca
20 juni 2005, 15:43
Ik begrijp ni waarom daar zo veel problemen rond gemaakt worden, in Amerika hebde evenveel vliegvelden en daar is da één en al stad rond die luchthavens en daar wordt ni geklaagd? Hoe lossen ze het ginder op?

Volgens mij is da dikken bullshit ge moet daar maar ni gaan wonen aja das simpel!

dit apenland is zo verdomd liberaal dat elk individu hier bijna zijn wil kan opleggen aan een meerderheid

maar als zavemtem toegaat mogen ze dit land voor mijn part splitsen hoor, we anexeren Brussel en sluiten ons aan bij de hollanders ofzo :p

en dan de walen maar zagen bij frankrijk, die gaat da stukske mizerie ook ni gaarne zien komen =D

Shorty87
20 juni 2005, 16:02
en dan de walen maar zagen bij frankrijk, die gaat da stukske mizerie ook ni gaarne zien komen =Den zeker dienen italiaander me zun strikske nie :oink:

filip dewinter is trouwens al gesprekken aant voeren me nederland.

^^VooDoo^^
20 juni 2005, 16:07
waarschijnlijk omdat ze in zaventem minstens 2talig moeten zijn en dit voor walen een probleem is... ?
Maar ja, het si nooit hun eigen schuld he, waarom de vlamingen meer kunnen/krijgen als zij :)

Haha, 2 talig op de luchthaven van zaventem? Grootste deel kan er alleen frans spreken van die mannen dat er werken, behalve de managers en dergelijke ...

Maar begrijp die mensen niet, en het zijn vooral de nieuwe mensen. Die luchthaven is er al langer dan de helft die er woont, en nu beginne ze te klagen allemaal omdat ze zien, dat ze er naar luistere blijkbaar (zie maar DHL). Nuja ze gaan het nog zo ver krijgen dat we uiteindelijk nog amper werk kunnen vinden hiere (en het is nu al zo erg)

Fighting Hobbit
20 juni 2005, 16:48
Haha, 2 talig op de luchthaven van zaventem? Grootste deel kan er alleen frans spreken van die mannen dat er werken, behalve de managers en dergelijke ...

Maar begrijp die mensen niet, en het zijn vooral de nieuwe mensen. Die luchthaven is er al langer dan de helft die er woont, en nu beginne ze te klagen allemaal omdat ze zien, dat ze er naar luistere blijkbaar (zie maar DHL). Nuja ze gaan het nog zo ver krijgen dat we uiteindelijk nog amper werk kunnen vinden hiere (en het is nu al zo erg)
Groot deel is er wel tweetalig, neem et maar van mij aan, mijn pa heeft dar 25 jaar gewerkt....

^^VooDoo^^
20 juni 2005, 17:46
Groot deel is er wel tweetalig, neem et maar van mij aan, mijn pa heeft dar 25 jaar gewerkt....

Mijn pa, 30 jaar, in de europa bar. Beneden bij de aankom hal, ik vorig jaar in de zomer bij de wing tips vanbove. En echt wel die mannen die daar de tafels opruimen en stuff den helft er van spreekt alleen frans. En amper of gebrekkig nederlands. Die aan de kassa zijn natuurlijk anders, en die aan de bar moeten tappen.

[deleted]
20 juni 2005, 19:09
[deleted]

^^VooDoo^^
20 juni 2005, 19:16
Kvin het gewoon achterlijk van die mensen die beginnen te klagen, terwijl ze ZELF gekozen hebben er te gaan wonen en ze goed genoeg wisten dat er een luchthaven was ... als ge er niet tege kunt moette toch niet zo idioot zijn om er te gaan wonen.

Zorba
20 juni 2005, 19:24
Beste oplossing is : terug naar voor 1999. Toen was er wel veel meer traffic (Sabena :sad: ) maar toen kloeg er niemand, en sinds madameke Durant zich ermee is gaan moeien is alles om zeep...

Ik kijk met spanning uit naar de komende 3 maanden.

PS : ondertussen mailtje van Renaat Landuyt :

Geachte,

Ik heb uw mail in goede orde ontvangen.

Zoals u wellicht reeds via de media heeft vernomen, resten er nog 4 maanden
om een constructieve oplossing te zoeken voor de problematiek van het
luchtverkeer boven de nationale luchthaven.

De betrokken partijen engageerden zich om in die tijdspanne een tijdschema
in te voeren voor de besprekingen met het oog op het bepalen van de regels
die van toepassing zullen zijn op de werking van het luchtverkeer van
Brussel-Nationaal.

Tijdens deze overlegrondes zal geen enkele optie onbesproken blijven.

Ik hoop u als minister van Mobiliteit alvast niet teleur te stellen.

Met vriendelijke groeten,

Renaat Landuyt
Minister van Mobiliteit

Sjah :unsure:

The Densimeter
20 juni 2005, 20:50
zever, gezever. als ge zoveel last der van hebt moet ge er maar niet gaan wonen. De luchthaven was er eerst en de toestellen worden dan nog stiller en stiller.

ByT3 Me
20 juni 2005, 21:28
Kijk voor mij is't heel simpel, als Zaventem toe gaat en die van Bierset gaat meer traffic krijgen, Dan pakt den deze de eerste bus naar Afganistan om ff ne Stinger of 2 bij Osama te kopen.

Die Walen moet het niet riskeren van eerst de Luchthaven in Vlaanderen doen te sluiten om daarna In Luik hun luchthaven meer traffic te laten aantrekken, zodat ze hun nachtvluchten hier boven Limburgse grond kunnen laten vliegen.

Die nachtvluchten zijn er nu ook en 't is nu nog te doen, maar meer moet er toch echt niet bijkomen.

mathieu
27 juni 2005, 16:52
bart somers zei gisteren in de zevende dag, dat hij de druk opdrijft bij de onderhandelingen over de toekomst van de luchthaven van zaventem, als die niet slagen dan zullen ze de geluidsnormen moeten herfediraliseren bron: het nieuwsblad

door diverse gerechterlijke uitspraken is het volgens de federale minister van mobiliteit renaat landurt het niet veraf meer dat er helemaal niet meer zal mogen gevlogen worden op zaventem bron:het nieuwsblad
dus het kan zijn dat het einde van zaventem nabije toekomst is,
als ik deze teksten zo eens lees dan zie ik meer één eenvoudige oplossing dat is de mobiliteit weer in federale handen steken dan is er geen discussie tussen de gewesten, want zaventem is overigens onze nationale luchthaven dus is het maar logisch dat het op federaal vlak moet behandeld worden

Fighting Hobbit
27 juni 2005, 23:49
Kvin het gewoon achterlijk van die mensen die beginnen te klagen, terwijl ze ZELF gekozen hebben er te gaan wonen en ze goed genoeg wisten dat er een luchthaven was ... als ge er niet tege kunt moette toch niet zo idioot zijn om er te gaan wonen.
Groot gelijk, die luchthaven bestaat al veel langer als al die mensen die errond wonen, als zij daar willen wonen, ok, maar neem die dingen erbij, ik woon in een stad, juist in een straat me enkele grote scholen, dus om half vier is het hier altijd heel druk, ik ga ook geen school aanklagen ofzo hoor....

Tweak37
28 juni 2005, 01:54
Kijk voor mij is't heel simpel, als Zaventem toe gaat en die van Bierset gaat meer traffic krijgen, Dan pakt den deze de eerste bus naar Afganistan om ff ne Stinger of 2 bij Osama te kopen.

Die Walen moet het niet riskeren van eerst de Luchthaven in Vlaanderen doen te sluiten om daarna In Luik hun luchthaven meer traffic te laten aantrekken, zodat ze hun nachtvluchten hier boven Limburgse grond kunnen laten vliegen.

Die nachtvluchten zijn er nu ook en 't is nu nog te doen, maar meer moet er toch echt niet bijkomen.

Wa is da nu weer, als zaventem toe gaat is het vooral de schuld van de brusselaars en de vlamingen, niet van de walen. En Bierset is zoals ge zelf aangeeft trouwens helemaal geen optie.
Wat wel nodig is is een federalisering van dit hele probleem, want zo is het belachelijk.
Er moet gewoon een compromis worden gevonden, jullie zeggen wel dat de omwonenden wisten dat er een luchthaven was, maar daarom hebben ze nog niet minder rechten. Europa is hierover duidelijk genoeg.

Block
28 juni 2005, 12:30
In de zevende dag zeiden dat er al 20% minder passagiers vertrekken/aankomen in zaventem. Dat is toch al een serieuze klap IMO.

Een luchthaven moet toch zoveel mogelijk 'slots' vullen of dat nu overdag of 's nachts is.

Dat van die lage grondprijs in Zaventem dat ik hier geregeld lees, is zeker niet waar. Maar iedereen moet water bij zijne wijn doen, in het stad moet je toch ook ni klagen dat er nen tram voorbij komt?

hendrik1
28 juni 2005, 13:35
Wa is da nu weer, als zaventem toe gaat is het vooral de schuld van de brusselaars en de vlamingen, niet van de walen. En Bierset is zoals ge zelf aangeeft trouwens helemaal geen optie.
Wat wel nodig is is een federalisering van dit hele probleem, want zo is het belachelijk.
Er moet gewoon een compromis worden gevonden, jullie zeggen wel dat de omwonenden wisten dat er een luchthaven was, maar daarom hebben ze nog niet minder rechten. Europa is hierover duidelijk genoeg.

Feit is dat er soms een vuil spelletje wordt gespeeld tussen Vl en Fr om om het meeste nachtvluchten op de andere af te schuiven.
De omwonenden hebben ook rechten, net zoals de duizenden mensen die hun job dreigen te verliezen. Als de politici hun gezond verstand gebruiken dan sluiten ze de luchthaven niet. Zaventem is gewoon te belangrijk.

PolletPoulet
28 juni 2005, 16:27
Kijk, als zaventem sluit zit belgië in een economische crisis. Vele landen gaan hun economie zien dalen als zaventem sluit. Alleen Duitsland niet, Duitsland gaat in zijn handjes wrijven.

Iedereen gaat naar Duitsland trekken, ze stampen daar een volledige nieuwe zaventem uit de grond in de middle of nowhere en ze beginnen daar gewoon opnieuw.

Duitsland heeft een sociale markteconomie waarin de staat in grote lijnen leiding geeft, maar geen directe bemoeienis heeft met zaken als de loon- en prijsvorming. Wat denk je dat de Duitse overheid gaat doen? Juist ja die gaat het project steunen en daar in investeren.
Vergeet ook niet dat in heel Duitsland de economie voor 1/5 draaid op Distributie, catering en transport. Een grote luchthaven die geen directe concurentie heeft in de omgeving is meer als gewenst.

Vergeet ook niet dat het luchtvervoer in Duitsland steeds belangrijker wordt. Het aantal luchtpassagiers stijgt nog steeds STERK. Exacte cijfers kan ik er niet opkleven.

Deutsche Lufthansa gaat in zijn handjes wrijven moest het zover komen!

Zorba
29 juni 2005, 22:32
Duitsland heeft nu als pluspunt dat ze nu toch al Leipzig moeten verbouwen, als BRU toe gaat zijn ze daar toch al bezig.

We hebben trouwens eindelijk reactie van de vakbond. Zou stilaan tijd gaan worden (is zelfs int nieuws geweest) !

ec8or
30 juni 2005, 09:22
Duitsland heeft nu als pluspunt dat ze nu toch al Leipzig moeten verbouwen, als BRU toe gaat zijn ze daar toch al bezig.

We hebben trouwens eindelijk reactie van de vakbond. Zou stilaan tijd gaan worden (is zelfs int nieuws geweest) !
mss niet zo erg voor DHL - maar voor personenvervoer denk ik dat Leipzig toch wat te ver weg ligt om als ersatz te dienen voor Zaventem...

Zorba
3 juli 2005, 16:30
Landuyt: "Stap nu op jullie beurt naar de rechter"

zo 03/07/05 - "Stap naar de rechter". Met dat advies aan de werknemers, bedrijfsleiders en vakbonden van Zaventem probeert minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (SP.A) de luchthaven te redden. Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) sluit een federalisering van de geluidsnormen intussen niet uit.

Het zit minister Landuyt hoog. Zo hoog dat hij de werknemers, bedrijfsleiders en vakbonden van de luchthaven van Zaventem aanraadt om op hun beurt naar de rechter te stappen.

De minister is in Het Nieuwsblad op Zondag en in Het Journaal boos omdat "omwonenden via de rechtbank zijn pogingen dwarsbomen om Zaventem te redden".

Landuyt: "Jammer dat onze wetgeving het recht op rust blijkbaar belangrijker acht dan het recht op het werk. Rechters - en zeker niet meer de wetgevers of de ministers - bepalen het beleid. Ze vonnissen tegen elkaar op."

"Zaventem kan worden gered"

Volgens Renaat Landuyt valt Zaventem nog te redden. "Dat moet", zegt hij in Het Nieuwsblad op Zondag. "Voor de economie van ons kleine land is Zaventem al te belangrijk."

Landuyt: "We hebben nog 3,5 maanden om tot een deftig akkoord te komen. Rechters zien zelden het globale beeld. Het is aan ons om dat uit te tekenen."

De SP.A-minister is van plan om betere spelregels op te stellen. "Uiteindelijk is het uitgangspunt: maximaal respect voor de gezondheid van alle omwonenden van Zaventem. In de wetenschap dat economie altijd ongezondheid veroorzaakt. Die risico's moeten we zo eerlijk mogelijk verdelen."

"Herfederalisering kan oplossing zijn"

Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) sluit niet uit dat de geluidsnormen rond de luchthaven van Zaventem opnieuw gefederaliseerd worden.

Nu is het een bevoegdheid van de gewesten. Maar de strenge Brusselse normen maken dat de werkgelegenheid op de luchthaven van Zaventem bedreigd wordt.

"Als er in de herfst geen oplossing komt uit het overleg tussen de verschillende regeringen, kan een herfederalisering een oplossing brengen", zei Leterme gisteren in Terzake.

Eerder al had VLD-voorzitter Bart Somers een soortgelijk pleidooi gehouden. verhuizen van bevoegdheden geen oplossing.

Ik hoop dat ze dit zeker zullen doen! Gaat nog echte oorlog worden :angry:

-J_A_C_K_A_S_S-
3 juli 2005, 22:16
Gisteren heeft de rechter een uitspraak gedaan waardoor het vanaf nu nog onmogelijk zou zijn om over Brussel te vliegen. Na uitspraken over de Noord- en Oostrand is het nu ook verboden om over Brussel te vliegen.
Waardoor de mogelijkheden worden beperkt tot .... GEEN.

Wanneer men toch over Brussel zou vliegen moet men een dwangsom betalen van 25.000€ per vliegtuig. Wat betekend dat Zaventem best kan sluiten.

Waarom mag men nu niet meer over Brussel mag vliegen? Er bestaat een wet die zegt dat je in Brussel 's nachts niet meer dan 45dB mag produceren. M.a.w. mag zelfs in principe de metro nog de trein in Brussel rijden na 10h 's avonds. Een compleet verouderde wet dus, maar wel diegene waar men zich op basseerde.

Ik vind dit ronduit schandalig. De mensen in de Oost- en Noordrand zijn daar vaak gaan wonen omdat de grond daar goedkoper was, en zij wisten waar zij aan begonnen.

De inwoners van Brussel zitten niet zo echt in de slipstream van de opstijgende vliegtuigen, wat betekend dat de geluidoverlast boven Brussel zowieso al miniem is. Dus ook zij dienen niet te klagen.

Zaventem is voor België en vooral voor Brussel economisch zeer belangrijk en daarom is dit hele gedoe zo schandalig uit de hand aan't lopen. Minister Landuyt heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar wanneer Zaventem moet betalen aan Brussel voor elk vliegtuig zouden subsidies voor Brussel wel eens evenredig kunnen afnemen. Ik hoop in ieder geval dat er iemand ne keer serieus op tafel klopt. Met al die zageventen, dat ze hun huis isoleren/niet onder de luchthaven gaan wonen/...

Ik heb zelf een jaar letterlijk aan het einde van de startbaan gewerkt, ONDER de vliegtuigen dus. En de lawaaihinder valt serieus mee als het gebouw een beetje degelijk geïsoleerd is. Dus het is echt overroepen.
I totally agree

hendrik1
4 juli 2005, 10:55
Quote uit het nieuwsblad:
''Een vierde reden is dat we een verwend volk geworden zijn. Het kan niet meer zoals vroeger toen we de giftige rook van de fabrieken moesten inhaleren in ruil voor een job. Het kan ook niet dat vliegtuigen dag en nacht over ons hoofd scheren. Maar nu eisen we zo goed als allemaal complete rust en weigeren we nog enige vorm van hinder te aanvaarden. We willen geen vrachtvervoer in onze straat, we willen geen vrachtvervoer in de lucht boven ons huis en ook de spoorlijn moet ver van ons huis. Ons, ons, ons. Niet in mijn achtertuin maar in de tuin van iemand anders.

Dat gaat natuurlijk niet. Welvaart heeft een prijs. Economische activiteit veroorzaakt een vorm van last. Het alternatief is dat we allemaal 50 procent minder inkomen hebben, dat we onze reisjes schrappen, dat we weer met de fiets in plaats van een van onze vele gezinswagens rijden, dat we onze rijkdom langzaam maar zeker afstaan aan landen waar de bevolking minder kieskeurig is. Kortom, dat we de bedrijven nog meer wegjagen naar het buitenland en onze welvaart inleveren.

We moeten kiezen, het is het een of het ander. Is het dat wat we willen? Neen, wij denken dat de gemiddelde Vlaming kiest voor de redelijkheid. Het is nu aan de politici om redelijke regels op te stellen en te laten afdwingen. En snel, vooraleer we weer in een DHL-scenario zitten.''

De journalist slaat hier de nagel op de kop vind ik.
60 000 mensen hun job afnemen gaat me wat ver vr 'geluidsoverlast'.
greetz

Zorba
11 juli 2005, 13:19
amen :bow:

Wover
11 juli 2005, 13:26
de meeste "klagers" zijn toch de franstaligen e?

dus laat ons een compromis sluiten: wij geven geld uit aan een marshallplan voor wallonië en zij stoppen met klagen :p

maar aangezien die franstaligen niet bij wallonië, maar bij Brussel horen, zullen ze der ni hard om caren.

ec8or
11 juli 2005, 13:40
de meeste "klagers" zijn toch de franstaligen e?

dus laat ons een compromis sluiten: wij geven geld uit aan een marshallplan voor wallonië en zij stoppen met klagen :p

maar aangezien die franstaligen niet bij wallonië, maar bij Brussel horen, zullen ze der ni hard om caren.
what about : laat de walen eens leren het geld dat elk jaar van vlaanderen komt goed en consequent in te vullen - zodat marshallplan-achtige toestanden aan de ene kant mss niet meteen zó nodig zijn en aan de andere kant niets extra moeten kosten :)

Wover
11 juli 2005, 13:42
what about : laat de walen eens leren het geld dat elk jaar van vlaanderen komt goed en consequent in te vullen - zodat marshallplan-achtige toestanden aan de ene kant mss niet meteen zó nodig zijn en aan de andere kant niets extra moeten kosten :)

een controle-orgaan dat alle uitgaven van wallonië controleert of zelfs beheert zou handig zijn, maar ik denk niet dat het dan een deelstaat moet zijn dat toekijkt wat een andere deelstaat doet en daar controle over heeft.

Een federaal orgaan zou dan beter zijn, maja misschien gaat zoiets gewoon te ver :p

ec8or
11 juli 2005, 13:48
een controle-orgaan dat alle uitgaven van wallonië controleert of zelfs beheert zou handig zijn, maar ik denk niet dat het dan een deelstaat moet zijn dat toekijkt wat een andere deelstaat doet en daar controle over heeft.

Een federaal orgaan zou dan beter zijn, maja misschien gaat zoiets gewoon te ver :p
ik vind, als je zoveel geld per jaar geeft voor de 'algemene ontwikkeling en ondersteuning' dat je ook wel mag toezien of dat geld [binnen de perken] goed aangewend wordt.

wlibaers
11 juli 2005, 20:40

De transfers zijn altijd al federaal geregeld, zonder enige verbetering. Controle? De deelstaten zijn er niet voor bevoegd, en op federaal gebied kunnen de Franstaligen de boel blokkeren. Zeker als de Vlaamse meerderheidspartijen niets tegen de PS durven te beginnen.

hendrik1
15 juli 2005, 18:30
Woehoe! 4 (vier!) man is er juist in geslaagd om een volledige startbaan vliegvrij te maken in Zaventem.... (bron: Het Volk)

Ik weet niet wat jullie hiervan vinden, maar dit is toch niet meer normaal, met wa zijn ze hier in Godsnaam bezig...

greetz

Desertfish_88
15 juli 2005, 18:40
hier word ik nu eens echt kwaad van zie, eerst goedkoop grond zoeken, en dan zagen.
Wij hier in Mol wonen vlakbij een opslagplaats voor nucleair afval. Er zijn wel 'protestcomités' maar die kijken er gewoon op toe dat het de spuigaten niet uitloopt...
De mensen hier weten ook goed genoeg dat dat veel jobs oplevert.
Zo zal iedereen wel iets hebben waar hij of zij minder tevreden over is.
Toen mijn pa nog tegen Brussel woonde heb ik toch steeds goed geslapen :) (zelfs zonder dubbelglas)

Voor wat hoort wat zou ik zeggen...

Bubbling Zombie
15 juli 2005, 18:54
Ik hoop dus dat er nog meer ontslagen vallen omdat ze veel verlies maken.

Preske
15 juli 2005, 19:21

al de miserie is beginnen sinds bertje bibber het nodig vond om het spreidingsplan uit te vinden.
voordien waren er nooooooooit problemen.

maar enkele van de rijke luizen die daar woonden zijn van hun oren beginnen maken,e n ja, de rest kent ge

Fredo
15 juli 2005, 20:11
Ik hoop dus dat er nog meer ontslagen vallen omdat ze veel verlies maken.

ja dat zou echt fantastisch zijn :ironic:

m***
16 juli 2005, 00:13

het gaat er toch van komen als ze zo verder doen, die klagers (en de vakbonden) zien gewoon niet in dat degene die zijn werknemers betaald de macht hoort te hebben

Time
16 juli 2005, 09:23
die vakbondsmilitanten wens ik het echt toe

ec8or
19 juli 2005, 10:04
die vakbondsmilitanten wens ik het echt toe
me too - dat ze nu maar eens in het groot en breed extreem lekker en hard op hun grote bek gaan. mehe :woohoo:

marcel
19 juli 2005, 14:53
Toen mijn pa nog tegen Brussel woonde heb ik toch steeds goed geslapen :) (zelfs zonder dubbelglas)

Voor wat hoort wat zou ik zeggen...

tegen Brussel wonen is nog ni tegen Zaventem wonen he. ik woonde in Halle, da's ook tegen Brussel, maar daar had ge al lang geen last meer van de vliegerkes ze. nu verhuisd naar Beersel, nog dichter bij brussel, maar van het zelfde: de vliegerkes zitten daar al hoog genoeg

dJeez
19 juli 2005, 20:26
hier word ik nu eens echt kwaad van zie, eerst goedkoop grond zoeken, en dan zagen.
Goedkoop? De prijzen in de rand rond Brussel zijn van de duurste in België (Brasschaat uitgezonderd :p). Wat niet wegneemt dat 'k die klagende pipo's totaal niet kan uitstaan (en 'k weet waar 'k over spreek, 'k heb 30 jaar in de noordrand gewoond).