PDA

Volledige versie bekijken : De Grote Wielrenners thread

Archeoloogke
9 juni 2005, 18:20
Omdat er hier alleen zo grote threads waren over het voetbal en niets over andere (belangrijke) sporten post ik deze maar. :) Of misschien was die er wel maar zag ik ze niet...dan doe ik deze wel terug weg. :p

Vandaag Dauphiné Libéré:

Van Huffel 3des geworden en voor Armstrong...jawadde. We hebben een nieuwe Belgische rasklimmer. :applause:

escobar98
9 juni 2005, 18:33
hopelijk eens ne zuiveren voor de verandering

MilM
9 juni 2005, 18:35
Van Gilbert werd ook gezegd dat het een rondetalent is, maar kvin hem toch nog een groot stuk tekort schieten

Van Huffel is iets anders, die presteert toch zeer mooi in vele ritten
was leuk om hem bezig te zien in de giro
maakt de wedstrijd toch direct veel leuker als er een Belg vanvoor rij

natuurlijk moeje opletten of hij er volgend jaar opnieuw zal staan

als je bekijkt hoeveel wielrenners er in de bergen het éne jaar fantastisch presteeert om dan het volgende jaar zwaar te floppen ...

nuja, het was Van Huffel zijn eerste grote ronde, ik hoop echt dat hij nog kan groeien en nog beter zal worden in de toekomst
mss kan hij dan wel gaan voor ritwinst, wat prachtig zou zijn

Reptiel
9 juni 2005, 18:36
er was hier al een topic over dacht ik

Van Huffel reed al een SUPER GIRO, en kon altijd wel al klimmen enkel is het dit jaar eruit gekomen.
De zogezegde mentale boost

Morpheus
9 juni 2005, 18:36
Leer nu eens eerst de mods aanspreken voor je zo'n "grote" tread opricht.

mvg

PsYchO66
9 juni 2005, 18:38
Dat was in ieder geval toch wat hij vandaag deed, gaan voor ritwinst.
3km van top van de Ventoux nog alleen op kop

jongen is goe bezig, en het maakt het inderdaad des te leuker om naar te kijken als er is nen belg niet in de "bus" zit :p

MilM
9 juni 2005, 18:41
Dat was in ieder geval toch wat hij vandaag deed, gaan voor ritwinst.
3km van top van de Ventoux nog alleen op kop

jongen is goe bezig, en het maakt het inderdaad des te leuker om naar te kijken als er is nen belg niet in de "bus" zit :p

idd, als ge wa chauvinistisch zijt, is da direct een stuk plezanter

ik had het op één van de grote drie rondes voor ritwinst (en dan ook winnen é :p )
nuja, de dauphiné heeft natuurlijk wel altijd een zwaar deelnemersveld, dus kunt ge in feite juist onder de grote drie plaatsen

ik hoop echt dat ullrich ook in vorm graakt (en kloden)
dan kunnen we een schone TDF krijgen met twee zeer sterke blokken die hopelijk elkaar gewaagd zijn

ganz
9 juni 2005, 18:42
Van Huffel trekt de lijn van de Giro idd door. En het mooie is dat hij durft aan te vallen (ondanks zijn jonge leeftijd). Vandaag blijkbaar ook weggesprongen uit de groep met alle grote namen, je moet het maar durven (en kunnen).
3e op de Mont Ventoux en ontgoocheld, ik hoop dat hij nog vele bergritten mag kleuren in de toekomst!!

Archeoloogke
9 juni 2005, 18:42
Leer nu eens eerst de mods aanspreken voor je zo'n "grote" tread opricht.

mvg

Hu? Ik wist niet dat je toestemming moest vragen om een thread te openen? :s

Sorry dan. :p

En nu on-topic trug. :D

MilM
9 juni 2005, 18:46
Van Huffel trekt de lijn van de Giro idd door. En het mooie is dat hij durft aan te vallen (ondanks zijn jonge leeftijd). Vandaag blijkbaar ook weggesprongen uit de groep met alle grote namen, je moet het maar durven (en kunnen).
3e op de Mont Ventoux en ontgoocheld, ik hoop dat hij nog vele bergritten mag kleuren in de toekomst!!

zo superjong is em nu ook weer nie
is in feite wa nen laatbloeier
maar dan zo uitschieten in zijn eerste grote ronde :wtf:
op tv, et commentaar, noemden ze hem verschillende keren de revelatie van de giro (was natuurlijk vlaams commentaar), maar kdenk da em daar idd iedereen verrast heeft

en tis idd prachtig da em durft aanvallen
da maakt alles zoveel mooier
ge ziet dat hij in de giro veel zelfvertrouwen gekregen heeft

ik ben ook eens benieuwd waar thomas dekker terecht zal komen in de toekomst

ganz
9 juni 2005, 18:51
Mm oke, dacht dat hij 24 was, blijkt dat hij juist 26 is. Toch nog altijd relatief jong.
Heeft nog groeimarge, zal nog sterker worden, het ziet er mooi uit (hopelijk).

Idd, bij Nederland gaan ze ook nog mooie dingen zien o.a. van Dekker.

Archeoloogke
9 juni 2005, 18:53
Mm oke, dacht dat hij 24 was, blijkt dat hij juist 26 is. Toch nog altijd relatief jong.
Heeft nog groeimarge, zal nog sterker worden, het ziet er mooi uit (hopelijk).

Idd, bij Nederland gaan ze ook nog mooie dingen zien o.a. van Dekker.

Hij is nog maar net 26 jaar geworden dacht ik...kdenk wel dat hij nog een paar jaartjes meekan en toch nog wat progressie kan maken (hopelijk toch).
En dan volgend jaar hopelijk de Giro of Tour met hem terug in de top 15 of nog hoger. :applause:

Dakantochnie
9 juni 2005, 19:10
Hu? Ik wist niet dat je toestemming moest vragen om een thread te openen? :s

Sorry dan. :p

En nu on-topic trug. :D
Noet je ook normaal gezien niet. ;)

Enkel als je een "de grote...." thread start, dan hebben we wel liever dat je ons even vraagt voor toestemming. ;)

wizz
9 juni 2005, 19:18
jammer dat Van Huffel geen tour rijdt

Dakantochnie
9 juni 2005, 19:26
mijn replies demareren als het ware weg uit deze thread :cry:
En ik weet waarom.... :help:

HermeS
9 juni 2005, 19:34
Van Gilbert werd ook gezegd dat het een rondetalent is, maar kvin hem toch nog een groot stuk tekort schieten
Dat is kwestie van afwachten. Die jongen heeft echt wel talent. Het spijtige aan hem was dat hij dit jaar zeer vroeg in vorm was, waardoor hij redelijk snel uitgeblust was (is normaal op zo'n jonge leeftijd) en de 'grote' wedstrijden niet kon meerijden op zijn niveau.
Geef die gast nog wat tijd en je zal er nog van horen, zeker weten.

Van Huffel verrast me ook in positieve zin. Maar nog geen victorie kraaien. Zoals hij zelf zegt moet hij nog heel wat leren, vooral in het tijdrijden dan. En dat kan negatieve gevolgen hebben voor zijn klimmerscapaciteiten. Dus een ronde winnen zal ie nog niet direkt doen, laat hem eerst nog wat op zijn tempo bijleren.

wizz
9 juni 2005, 19:40
Dat is kwestie van afwachten. Die jongen heeft echt wel talent. Het spijtige aan hem was dat hij dit jaar zeer vroeg in vorm was, waardoor hij redelijk snel uitgeblust was (is normaal op zo'n jonge leeftijd) en de 'grote' wedstrijden niet kon meerijden op zijn niveau.
Geef die gast nog wat tijd en je zal er nog van horen, zeker weten.

Van Huffel verrast me ook in positieve zin. Maar nog geen victorie kraaien. Zoals hij zelf zegt moet hij nog heel wat leren, vooral in het tijdrijden dan. En dat kan negatieve gevolgen hebben voor zijn klimmerscapaciteiten. Dus een ronde winnen zal ie nog niet direkt doen, laat hem eerst nog wat op zijn tempo bijleren.

Ik zou al blij zijn als hij enkele bergriten kon winnen. Rondes winnen is nu ook wel een beetje hoog gegrepen.

HermeS
9 juni 2005, 20:18
Ik zou al blij zijn als hij enkele bergriten kon winnen. Rondes winnen is nu ook wel een beetje hoog gegrepen.
Weet ik wel, en dat zie ik hem ook niet doen. 't Was om iets aan te duiden :)

*edit* Hoewel, een kleinere ronde moet wel mogelijk zijn.

ganz
9 juni 2005, 20:43
En met zijn 'fighting spirit' en klimmerscapaciteiten voor de bolletjestrui gaan.
Hij is duidelijk niet bang om aan te vallen, en de laatste jaren is het meestal in de lange ontsnappingen dat de beslissing al valt.
Natuurlijk zal dat niet echt te combineren zijn met klassementsambities. Afwachten of hij veel bijleert in het tijdrijden.

Met een nieuwe Van Impe ben ik al blij ze :-P

saavres
10 juni 2005, 07:25
hoelang gaat het nu duren vooraleer een "grote" rondeploeg hem gaat kopen. Geloof mij, binnen dit en 2jaar is hij een knecht.

DaRuDa
10 juni 2005, 07:41
Wie kunnen we in de tour verwachten?

JanneZ
10 juni 2005, 09:50
De deelnemers zijn blijkbaar nog niet officieel meegedeeld, ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.

HermeS
10 juni 2005, 12:20
hoelang gaat het nu duren vooraleer een "grote" rondeploeg hem gaat kopen. Geloof mij, binnen dit en 2jaar is hij een knecht.
Dat weet ik zo niet. Ze zullen bij Davitamon ook wel zien en weten (denk ik :ironic: ) dat hij zijn mannetje kan staan in de bergen. Dus een doodgewone knecht zie ik hem niet worden.
En hem zo snel in een grote ploeg steken kan ook gevaarlijk zijn. Ik denk ook dat Davitamon-Lotto niet echt de geschikte ploeg is om hem te laten groeien naar een typische ronderenner, maar ik zou hem niet direkt in een grote rondeploeg steken. Eerst wat ervaring opdoen.

MilM
10 juni 2005, 12:42
Mja, ik zie hem onder bruyneel toch wel meer groeien dan bij lotto
Maar als em zich zuiver gaat toespitsen op bv een knechtenrol in de tour, dan is de fun er toch ook wa af hé
Nu krijgt em vrije rol bv in de giro etc ...
Nuja, zelfs als knecht kan hij natuurlijk in andere rondes als beschermde renner starten

En die bolletjestrui, tjah
Zelf vin ek die maar weinig van belang meer
Dan toch liever een ritoverwinningske ofzo (me lange vlucht kunt ge wel beide combineren natuurlijk)

Mocht er zich ooit een chip ofzo in het voorwiel bevinden (wat voor de toekomst nu ook weer zo ver gezocht nie is, maar hoedat dan zit me 'cheaten' weet ek nie), dan zouden ze mss bergprijs ofzo kunnen toekennen aan de renner(s) die het snelst de berg oprijden ipv het eerst boven aankomen
da zou pas specktakel geven en de boel goed openbreken
(dus tijd starten aan voet en afklokken op de top door middel van persoonlijke chip ofzo)

ik weet het, totaal nog nie toepasbaar dag van vandaag, maar ge weet booit é in de toekomst :p
moet toch realiseerbaar zijn

HermeS
10 juni 2005, 13:46
Is zeker realiseerbaar. Men is zelfs nu al aan het experimenteren met zendertjes op de fietsen (die gele dinges die je in sommige wedstrijden ziet op hun liggende achtervork). Maar dat is (voorlopig) enkel bedoeld voor aan de aankomst dacht ik. Dus zover zitten ze er niet af. En jouw idee lijkt me inderdaad aangenamer. Zo zou de trui terecht worden gegeven aan mensen als Pantani (RIP :() en niet aan een nogal mislukte berggeit als Virenque. Hoewel zo'n tijdsopname meestal zal uitmaken op een slotklim, daar op andere beklimmingen ze meestal in groep naar boven rijden.

escobar98
10 juni 2005, 14:32
Waarom zou hij een ronderenner moeten worden? laat em gewoon zijn klimmerscapaciteiten verder ontwikkelen en hij gaat zo ook wel zn ritjes kunnen winnen. En misschien zelfs de bolletjestrui in de Tour winnen.

HermeS
10 juni 2005, 17:12
Omdat hij volgens mij zelf in die richting denkt (cfr tijdrijderskwaliteiten verhogen). Maar het hoeft indd niet, hoewel het uiteraard leuk zou zijn voor de Belgische wielerfans daar het al zo lang geleden is.

wizz
10 juni 2005, 17:21
Merckx wint na een monstervlucht en wordt 2e in het klassement :bow: :applause:

Archeoloogke
10 juni 2005, 18:28
Jaja, de Belgen zijn goed bezig. :applause:

En kdenk dat we in een goeie periode gaan zitten..volgend jaar ofzo..of eigenlijk al dit jaar met Boonen int voorjaar, dan Van Huffel en dan nog nen Gilbert en nog paar mannen die eens een koerske kunnen winnen. Kdenk dat we goeie jaren tegemoet gaan. :)

MilM
10 juni 2005, 18:59
Hoewel zo'n tijdsopname meestal zal uitmaken op een slotklim, daar op andere beklimmingen ze meestal in groep naar boven rijden.

ja, maar aangezien er op de eerste bergen ook punten te verdienen zijn, zou de koers zo mss sneller kunnen openbreken door goeie berggeiten die zo snel mogelijk naar boven willen voor die punten
Mocht die bolletjestrui trug meer utistraling krijgen zouden echte berggeiten die geen superploeg hebben en die nie goed tegen de tijd kunenn rijden, daar mss rapper voor gaan en zo meer spanning brengen

wan het is toch soms jammer dat er zoveel gewacht wordt tot die laatste berg
wel begrijpelijk natuurlijk

bv die laatste klimrit in de giro was toch wel schoon

mooi van axel merckx trouwens

wizz
10 juni 2005, 19:13

De giro was gewoon prachtig van tbegin tot het einde vond ik :applause:

MilM
10 juni 2005, 19:28
De giro was gewoon prachtig van tbegin tot het einde vond ik :applause:

ja, da is waar :)
maar als er niets vastligt, is het einde zoiezo altijd zeer leuk
dan gaat het nie meer om seconden of ritwinst, maar echt om de giro zelf

hopelijk TDF vandejaar ook zo spannend als de giro :cool:

saavres
11 juni 2005, 12:40
voor de fans: de demo van procyclingmanager is uit
download (http://www.noos.fr/animation/focus/procyclingmanager/PCM_Demo_CSC.exe)

vandaag is er de eerste rit van de ronde van zwitserland. Mss wint boonen al

zero roofer
11 juni 2005, 12:52
even tussendoor: wie doet hier zelf aan wielrennen? bij mij is het maar één onderdeel van de drie van mijn sport :p

Feysie
11 juni 2005, 12:55
Jaja, de Belgen zijn goed bezig. :applause:

En kdenk dat we in een goeie periode gaan zitten..volgend jaar ofzo..of eigenlijk al dit jaar met Boonen int voorjaar, dan Van Huffel en dan nog nen Gilbert en nog paar mannen die eens een koerske kunnen winnen. Kdenk dat we goeie jaren tegemoet gaan. :)

we gaan niet enkel goeie jaren tegemoet, we zitn gewoon in het vetste jaar sinds 5 of 6 jaar ! check even het voorjaar, van omloop tot roubaix, mss 1 buitenlander die belangrijke koers wint! We worden echt wel verwend dit jaar. Giro was ook al goed, nu weeral met de Dauphine, zelfs voor de Tour zie ik het niet slecht in. En wie weet wat het met het wk is.

Ghastly
11 juni 2005, 13:01
Ik ben Belofte.

Alle, belofte is een groot woord :p
Ik rijd voor mij ewa bezig te houden bij de Beloften. Ik kan u zeggen het is geen simpele sport, want ge moet duizenden keren doodgaan en dan vooral nog op training! En als ge dan in den dag nog naar school moet, nie gemakkelijk...

De Belgen zijn goed bezig voor de moment ja, ik hoop dat het nog wa gaat blijven duren, want als het wat minder gaat, dan gaan de kranten snel volstaan met "Belgische wielerwerking trekt op niks" enzooo.
Ik moet wel toegeven dat er van organisatie en opleiding van de jeugd niet echt veel te zien is, ik heb toch nog niks gezien...

Grtz

zero roofer
11 juni 2005, 13:09
Ik ben Belofte.

Alle, belofte is een groot woord :p
Ik rijd voor mij ewa bezig te houden bij de Beloften. Ik kan u zeggen het is geen simpele sport, want ge moet duizenden keren doodgaan en dan vooral nog op training! En als ge dan in den dag nog naar school moet, nie gemakkelijk...

De Belgen zijn goed bezig voor de moment ja, ik hoop dat het nog wa gaat blijven duren, want als het wat minder gaat, dan gaan de kranten snel volstaan met "Belgische wielerwerking trekt op niks" enzooo.
Ik moet wel toegeven dat er van organisatie en opleiding van de jeugd niet echt veel te zien is, ik heb toch nog niks gezien...

Grtz
Wielrennen is inderdaad doodgaan met momenten, tenzij je mooi in een groepje kunt hangen, maar omdat bij de 'gelicientieerde (officiele)' wedstrijden dit niet mag bij Triathlon en Duathlon, is het inderdaad vaak doodgaan :p maar dit maakt de sport mooi vind ik persoonlijk.

De Belgen zijn inderdaad goed bezig, en die zijn der vooral geraakt door zelf veel inzet te vertonen. Want opleiding van de jeugd heb ik ook nog niks van gezien. Ze zouden beter voor zo'n sport initiaties geven ipv voetbal-initiaties, aangezien iedereen weet wat voetballen is en wielrennen beschouwd als 'op e fietske rije'.

HermeS
11 juni 2005, 13:11
Ben geen wielrenner, wielertoerist is het juiste woord. Maar echt fanatiek ben ik niet, ik gok op 4000km dit jaar.
En indd, 't is een 'eerlijke' sport. Indien je kapot zit zit je kapot en moet je eraf. :)

JanneZ
11 juni 2005, 13:37
Ben ook wielertoerist, maar nog niet zo heel lang, heb eerst mountainbike gedaan (ook voor de liefhebberij), heb dan lang niet gefiets en zit sinds een half jaar terug op de fiets maar dan op de weg.

Mijn dichtste doel is ne goeien belcanto classic te rijden. (als men fiets het tegen dan niet begeven heeft)

Archeoloogke
11 juni 2005, 14:45
even tussendoor: wie doet hier zelf aan wielrennen? bij mij is het maar één onderdeel van de drie van mijn sport :p

Ik doe da in vrije tijd...duatlon (allé keb koersvelo en ik loop)...ma nu zijnt examens en daarvoor had ik blessure (tussenribspieren ofzo)...dus slecht jaar. :(
Maar na de examens gaak terug beginnen..betere conditie opbouwen. :D
Maar kzit dus ook niet in een club ofzo...kben ook al 19, bij het wielrennen zou ik al bij de beloften ofzo zitten. (kan ik zeker nie mee mee zo gasten die al jaren dat doen :()

zero roofer
11 juni 2005, 15:43
Moest iemand in de streek vn zuid-limburg interesse hebben in triathlon - duatlon.. check sig.

@ archeoloogke: idd :p als je het maar voor de liefhebberij deed en dan wedstrijden bij de beloftes wilt meedoen, onmogelijk.. ik haal het ook niet bij de junioren of wat ik ook ben :p

zarathustra
11 juni 2005, 23:59
ja, maar aangezien er op de eerste bergen ook punten te verdienen zijn, zou de koers zo mss sneller kunnen openbreken door goeie berggeiten die zo snel mogelijk naar boven willen voor die punten
Mocht die bolletjestrui trug meer utistraling krijgen zouden echte berggeiten die geen superploeg hebben en die nie goed tegen de tijd kunenn rijden, daar mss rapper voor gaan en zo meer spanning brengen

wan het is toch soms jammer dat er zoveel gewacht wordt tot die laatste berg
wel begrijpelijk natuurlijk

mooi van axel merckx trouwens

Niet zo'n slecht idee, maar dan hebt ge pipo's die tussen de cols zich laten afzakken tot in de bus en dan de volgende weer opsprinten. Zodat degenen die ook nog een klassement hebben geen kans maken. Verder toont dat slecht op TV.

en de kans is groot dat ze de bolletjestrui dan *helemaal* geen negeren.

Anyway: Ullrich ziet er goed uit, nu hopen dat ie morgen een goede tijdrit rijdt. top 5 toch zeker, max een 30 sec verliezen ofzo

JanneZ
12 juni 2005, 00:23
Ik heb daarjuist mijn eerste accidentje gehad met de fiets, ik had voorrang maar ik denk dat den auto niet had gedacht dat ik zo snel aankwam dus ben ik er tegen gegaan ( ik ben nog meegedraait maar heb hem met mijn heup geraakt), zijn spiegel was kapot en ik heb een blauwe plek en morgen stramme spieren maar als hammilton de giro met een gebroken shouderblad en de tour met een gebroken sleutelbeen uitrijd kan ik ook wel met een blauw pleksken verder fietsen.
Het ergste was nog dat mijn snelheid achteraf wel zwaar is teruggezak omdat ik zo verschoten was.

Reptiel
12 juni 2005, 17:36
Der Jan was nogal goed bezig vandaag, mss is hij dees voorjaar toch es verstandig geweest ?

/me Hoopt op een spannende TDF

de fitnessbonk
12 juni 2005, 19:06
Ik rij met de koersfiets voor m'n plezier. Nog niet zo lang eigenlijk, sinds april nog maar deftige nieuwe koersfiets.

Maar ik heb niet echt een ambitie hoor :)

JanneZ
12 juni 2005, 19:15
Ullrich stond in ieder geval wel strak vandaag in de tijdrit, hij is nog gewonnen met 15"

|sokar|
12 juni 2005, 22:17
Is er hier ook niemand bij die mountenbiked?
Als die uit limburg is heeft die missch fijne routes?

saavres
13 juni 2005, 17:51
Ullrich stond in ieder geval wel strak vandaag in de tijdrit, hij is nog gewonnen met 15"
vandaaag ook weer sterke ullrich gezien, tword mss een spannende tour. Rudy pevenage zegt dat ie nog 20% kan verbeter :oink: . Dan is de tour al gereden

Vykus
14 juni 2005, 11:11
ja idd ullrich is ubermachtig, & ik heb mijn twijfels bij van nuffel, je hebt daar nog nooit van gehord & opeens dit jaar altij top 10 in bergritten.Wel mooi voor belgische wielrennerij maar soms heb ik toch mijn vragen erbij. ik weet waarover ik spreek want kben zelf renner;)

ganz
14 juni 2005, 11:29
ja idd ullrich is ubermachtig, & ik heb mijn twijfels bij van nuffel, je hebt daar nog nooit van gehord & opeens dit jaar altij top 10 in bergritten.Wel mooi voor belgische wielrennerij maar soms heb ik toch mijn vragen erbij. ik weet waarover ik spreek want kben zelf renner;)

Van Huffel is wel ne speciale, heb een stuk van een interview met hem gelezen (Humo), die werkt dus niet met hartslagmeter, zijn longcapaciteit e.d. kende hij niet. Hij is eerder ene 'van de oude stempel'.
Spijtig dat tegenwoordig het dikwijls inderdaad het gevoel is van "hopelijk is hij clean".

Tour de Suisse: Nu Ullrich nog eens in een zware bergrit aan het werk zien, de voorbije dagen liet hij mooie dingen zien, maar toch nog eens benieuwd wat hij in de koninginnerit bijvoorbeeld doet.

Reptiel
14 juni 2005, 17:24
mooie sprint van Rob !!

saavres
15 juni 2005, 07:21
boonen zit duidelijk nog in zijn opbouw. Hij zal zicht toch mogen haasten om op tijd klaar te zijn voor de tour

sjoene
24 juni 2005, 13:10
boonen zit duidelijk nog in zijn opbouw. Hij zal zicht toch mogen haasten om op tijd klaar te zijn voor de tour

idd, maar der gaat niet zoveel concurrentie zijn buiten mcewen en hushovd, den elft mag nie mee of kan nie

de historie rond zabel vinnek maar respectloos en grof:s

herc
24 juni 2005, 13:37
Niet veel concurrentie? Mcewen alleen al vind ik zware concurrentie hoor. Laten we ook de sprintbommen van fdj niet vergeten.

Dat zabel er niet bij is vind ik persoonlijk ook zeer spijtig, maar kom het zij nu zo, hij zal zich wel weer tonen in de vuelta ( en wie weet op het WK )

ganz
24 juni 2005, 13:56
Een probleem is ook: weinig (top)sprinters -> weinig ploegen die een ontsnapping kunnen/willen controleren -> minder sprints voor de zege (?)

Tel het aantal ploegen maar eens dat belang heeft bij een massasprint, er zijn er toch enkele die wegvallen tov de voorbije jaren (tenzij ik enkele minder bekende sprinters over het hoofd zie).

herc
24 juni 2005, 15:43
Er zullen ook wel ploegen bij zijn wiens sprinters in principe enkel kunnen meedingen voor een ere plaats, die zeker mee zullen rijden wat je weet maar nooit. Zo denk ik in de eerste plaats aan ag2r.

Tweak37
24 juni 2005, 17:29
pff, quick step en lotto zulle zich wel de pleuris rijden. Ma twordt sowieso geen spurttour, ni zoveel geschikte ettapes... (zeker in vgl met enkele jaren terug, bv 99, het bleef maar spurten regenen toen (met een magistrale steels, ook al werd hij 1 keer -onterrecht- gedeklasseerd... Het niveau dat steels en cipo toen haalden, dat heb ik mcewen en pettachi nog nooit zien doen...)

herc
24 juni 2005, 17:37
pff, quick step en lotto zulle zich wel de pleuris rijden. Ma twordt sowieso geen spurttour, ni zoveel geschikte ettapes... (zeker in vgl met enkele jaren terug, bv 99, het bleef maar spurten regenen toen (met een magistrale steels, ook al werd hij 1 keer -onterrecht- gedeklasseerd... Het niveau dat steels en cipo toen haalden, dat heb ik mcewen en pettachi nog nooit zien doen...)

Kom kom nu ook weer niet overdrijven. Mcewen zien spurten in de ronde van zwitserland?

guntar
24 juni 2005, 17:52
Wie zijn volgens jullie de underdogs van de tour 2005?

MilM
24 juni 2005, 18:01
Wie zijn volgens jullie de underdogs van de tour 2005?

ik verwacht eerlijk gezegd geen underdogs :)

hoop nog altijd op een mirakel van ullrich, maar ja ... :sad:
Kloden ziek nie direct presteren, dus dan schiet er in da blok Vino nog over om de meubelen te redden als ullrich bergop rij zoals in zwitserland

En ge hebt basso nog die armstrong mss kan bedreigen
maar is die wel aanvalslustig genoeg ?
in de giro viel em wel aan, maar was nu ook weer nie zo explosief da em alles diretc aan flarden reed (in tegenstelling tot armstrong in de tour) en de giro =/= tour

in mannen zoals Gonzalez, Rogers, Botero etc geloof ik eigenlijk nie voor de eindoverwinning
Der zal natuurlijk wel altijd iemand verrassen, das normaal, maar voor de eindoverwinning zelf schiet er imo maar een select groepke over die goed genoeg is berg op, tegen de tijd en een goeie ploeg heeft

Tweak37
24 juni 2005, 18:05
Kom kom nu ook weer niet overdrijven. Mcewen zien spurten in de ronde van zwitserland?

steels cipo zien kloppen in maubeuge? Mcewen is goe, ma da was echt nog anders hoor...

en gonzales rijdt de tour niet :)
vreemd genoeg

MilM
24 juni 2005, 18:07
en gonzales rijdt de tour niet :)

aha :)

is idd jammer
rappe mannekes bergop kunnen altijd wel wa spektakel brengen en de boel op gang brengen

@ die spurts, kvind toch daje da moeilijk kunt vergelijken zulke periodes ...

c3c
24 juni 2005, 19:18
Ik vrees dat Armstrong weer fenomaal goed zal staan en zeker zijn ploeg, het zal ipv een fasso treintje op het vlakke een Discovery treintje bergop worden. Ullrich zijn praatjes, daar geloof ik geen bal van. Hij was slecht, zonder Guerini was hij waarschijnlijk 10min verloren.
Het is wel jammer dat een Gonzalez de Tour niet zal rijden. Zo'n iemand zou inderdaad de boel goed op gang kunnen brengen.

Reptiel
24 juni 2005, 20:11
wim VH for the win, zondag:)

escobar98
25 juni 2005, 12:39
Ik gok eerder op gilbert. Als ze aankomen in een groepje heeft ie ook nog een redelijk sprintje in de benen. Behalve als Leukemans mee is, dan zie ik hem eerder winnen.

slash
25 juni 2005, 12:47
donderdag tom boonen in hasselt gezien met ne groep. Kwame ook teraske doen. Ware allemaal duvel aant drinke. Toen ze vertrokke ware ze denk ik toch aangeschote :)