PDA

Volledige versie bekijken : [deleted]

[deleted]
7 juni 2005, 22:17
[deleted]

Messi
7 juni 2005, 22:19
Katholieke Hogeschool Kempen in Geel
Richting: Bachelor ICT

Zeer goede school imo :) (kan ook zijn door het grote verschil middelbaar <-> hoge school)

The Patriot
7 juni 2005, 22:20
Volgend jaar.

Katho kortrijk departement VHTI

Bachelor elektronica - ICT afstuudeerrichting elektronica

*edit : iemand die hetzelfde doe volgend jaar, PM mij es eh :)

spray-bunny
7 juni 2005, 22:21
Gent ==> Univ Gent
rechten of politieke wetenschappen (volgend jaar dus...)

Babs
7 juni 2005, 22:22
volgend jaar in Gent
op Artevelde Kattenberg
leerkracht lager onderwijs :)

Skwieker
7 juni 2005, 22:22
Als ik binne 2 jaar hogeschool ga doen is da in 't Van Celst in antwerpen. (als!)

murdoc
7 juni 2005, 22:23
economie @ unief gent :woohoo:

overpoort pwnt :woohoo:

-Helld0g-
7 juni 2005, 22:23
ik na volgend jaar Kortrijk wrs

Fighting Hobbit
7 juni 2005, 22:24
Waarschijnlijk binnen twee jaar naar leuven...

Grim
7 juni 2005, 22:26
economie @ unief gent :woohoo:

krak hetzelfde

Babs
7 juni 2005, 22:26

so true :woohoo:

TiBasco
7 juni 2005, 22:28
volgend jaar BXL :)

_mocking][bird_
Ik ga volgend jaar naar Leuven (Handelsingenieur beleidsinformatica). Jammer dat je die optie hier in Kortrijk niet kunt volgen/beginnen, anders was ik zeker hier gaan studeren.
Ben momenteel trouwens druk op zoek naar een kamer (op peda). Tips zijn altijd welkom ;)

Defkes
En altijd vergeten ze de KHK in Turnhout e :). Vlak bij ons thuis.

-etienne-
7 juni 2005, 22:30
amai, veel gentenaars!

ikke @ leuven

schep
7 juni 2005, 22:30
Koninklijke Hogeschool Kempen in Geel

Zeer goede school imo :) (kan ook zijn door het grote verschil middelbaar <-> hoge school)

Is 't niet Katholieke hogeschool kempen?
Zit zelf in antwerpen, alles bon daar (Lessius Hogeschool)

Irtimid2001
7 juni 2005, 22:31
brussel (Anderlecht) => Erasmushogeschool

Messi
7 juni 2005, 22:32
Is 't niet Katholieke hogeschool kempen?
Zit zelf in antwerpen, alles bon daar

Ja idd, ff klein foutje, zal tis rap editen se :)

Cyberkef
7 juni 2005, 22:40
[bird_']Ik ga volgend jaar naar Leuven (Handelsingenieur beleidsinformatica). Jammer dat je die optie hier in Kortrijk niet kunt volgen/beginnen, anders was ik zeker hier gaan studeren.
Ben momenteel trouwens druk op zoek naar een kamer (op peda). Tips zijn altijd welkom ;)
Arenberg arenberg!! (aka Cité) :love: :love:

Maar wel ver voor een handelsingenieur aangezien arenberg in heverlee ligt en eerder voor de wetenschapscampus is...

daboykefke
HOHAN Aalst

Papegoai
Zijn er hier trouwens mensen die Makelaardij doen aan HOGENT?

d.C.
7 juni 2005, 22:43
Andere > Volgend jaar KHLim Genk

Pestilence_007
7 juni 2005, 22:45
andere

HAM mechelen (KHM)

FitZ
7 juni 2005, 22:46
Andere > Volgend jaar KHLim Genk

idem, dit jaar reeds KHLim Genk :)

wat ga ge doen?

mobman
7 juni 2005, 22:51
criminologie @ ugent

Tom!
7 juni 2005, 22:53
Ingenieurswetenschappen @ VUB(russel), aan te raden universiteit (uiteraard :woohoo: )

_mocking][bird_
7 juni 2005, 22:54
Arenberg arenberg!! (aka Cité) :love: :love:

Maar wel ver voor een handelsingenieur aangezien arenberg in heverlee ligt en eerder voor de wetenschapscampus is...

Ik heb momenteel toch al enkele peda's in Heverlee aangeschreven ook. Blijft toch nog altijd maar zo'n 4km tot de Dekenstraat. Die afstand doe ik nu ook dagelijks, en daar zie ik eigenlijk nooit tegenop.
En er zijn nog de gratis bussen ook...

go_ndw
7 juni 2005, 22:57
Eerst Communicatiebeheer @ Plantijn Hogeschool (Antwerpen)
'nu' Grensverleggend Ondernemen @ Hogeschool Antwerpen (Antwerpen)

WoDkA
7 juni 2005, 22:57
MCT @ PiH Kortrijk

Cakeman
7 juni 2005, 22:58
Katholieke Hogeschool Kempen in Geel

Zeer goede school imo :) (kan ook zijn door het grote verschil middelbaar <-> hoge school)Ik ben vorig jaar aan die school afgestudeerd als Graduaat Toegepaste Informatica.
De school is inderdaad zeer leuk qua sfeer. Het niveau van de lessen laat soms wel te wensen over vind ik, vooral tijdens de eerste twee jaar.

Langs de ene kant is dit goed, aangezien je als informaticus altijd zelf zal moeten bijscholen. Het jammere is dat veel studenten dat veel te laat beseffen :)
Met hetgeen je op school leert ben je bitter weinig. Ze bieden je een basis en een kans om die zelfstandig uit te breiden.

Cyberkef
7 juni 2005, 23:00
[bird_']Ik heb momenteel toch al enkele peda's in Heverlee aangeschreven ook. Blijft toch nog altijd maar zo'n 4km tot de Dekenstraat. Die afstand doe ik nu ook dagelijks, en daar zie ik eigenlijk nooit tegenop.
En er zijn nog de gratis bussen ook...
Goed voor de fysiek als je elke dag het bergje op moogt fietsen ;)

Feignasse
7 juni 2005, 23:01
momenteel Brussel
als 't meezit volgend jaar Leuven (licenties)

Tah_b00nz0r
7 juni 2005, 23:01
haaaaaaaasselt ;) Xios hogeschool 1e jaar commucatiemanagement.

kot = diepenbeek ;)

www.diepenbeek2win.tk :P

d.C.
7 juni 2005, 23:02
idem, dit jaar reeds KHLim Genk :)

wat ga ge doen?

C-MD, zoals gij doet ;)

(Ik herken uw ava van het cmd-forum)

slash
7 juni 2005, 23:05
Xios hogeschool limburg in diepenbeek 1ste toegepaste informatica

FitZ
7 juni 2005, 23:05
lol small world :)

DogFacedGod
7 juni 2005, 23:31
1ste bach handelsingenieur in Leuven.

@ mockingbird qua locatie zit ge best in de rijschoolstraat(dicht bij centrum en Tiensestraat en 1 van de weinige peda's met warm water op je kot) oftewel Guido Gezelle is ook nog een sjieke. Ik zit in Camilo Torres(Eind van de Brusselsestraat wat "ver" is van het VHI). Kwou hier weg maar blijkbaar hebben ze me weer op Camillo Torres gezet. Nuja ik klaag niet. waar anders vindt ge ne kot voor 88 euro.

DJ_CUBEE1
7 juni 2005, 23:32
KHK Geel
Bedrijfsbeheer

Tazz_
7 juni 2005, 23:38
Kaho Sint-Lieven, Campus Rabot, Gent

XanduKhan
7 juni 2005, 23:40
EHSAL te broekzele

Hmgrwngd
7 juni 2005, 23:41
criminologie @ ugent

yeah! :unsure:

Quxan
7 juni 2005, 23:42
Dubai, Ehsal....... jammer genoeg nie... Brussel dus

Defkes
7 juni 2005, 23:43
Een vriendin van me volgt ook criminologie in Gent. Het 2e jaar. Naar het schijnt is da best intressant :).

dslayer
7 juni 2005, 23:45
Hasselt for teh win.

Trixs
8 juni 2005, 00:23
Luc (binnekort Uhasselt) in diepenbeek, volg tew, volgend jaar wss handelsingenieur beleidsinformatica

darmgas
8 juni 2005, 00:38
elektromechanica@HOGENT

Mr. M
8 juni 2005, 00:42
leuven naar het REGA (van de KHL) (doe btw toegepaste informatica)
nu ja voor e stuk ook gepakt omda het zo dicht bij huis was (en natuurlijk omda k dacht da me da zou intresseren ook he)

brodela
8 juni 2005, 01:53
criminolgie@KUL

sQueal
8 juni 2005, 02:57
brussel => narafi =>bachelor tv-film-video

Fireball
8 juni 2005, 03:38
GOoooo leuven Gooooo

187(V)URD@
8 juni 2005, 03:47
Ben momenteel (ja nu nog) aan het studeren voor men moeilijkste exaam namelijk sterkteleer aan de khk kempen in Geel.

*~Lientjeuhhh~*
8 juni 2005, 07:10
KHLeuven - departement ECHO in Heverlee

Arcan
8 juni 2005, 07:11
1 of 2de jaar InformatieManagement Katho Kortrijk VHTI, we 'll see :p

Timmie
8 juni 2005, 07:18
Volgend jaar Geschiedenis in Leuven

Trixs
8 juni 2005, 08:55
Volgend jaar Geschiedenis in Leuven

ik hoop da ge wilt gaan les geven? want veel andere richtingen kunde nie uit mee da diploma

Bubbling Zombie
8 juni 2005, 08:57
kdg a'pen for teh win -_-

escobar98
8 juni 2005, 09:12
MCT in het PIH in Kortrijk
volgend jaar industrieel ingenieur ICT in PIH, Kortrijk of Kaho St-Lieven in Gent. Ben er nog niet uit.

Bontus
8 juni 2005, 09:22
Rabot Gent

grungywout
8 juni 2005, 09:45
Rechten op de Universiteit Maastricht :unsure:

syndrom
8 juni 2005, 10:02
Verpleegkunde @khbo brugge city

russian
8 juni 2005, 10:08
Tweede Licentie Informatica, UGent, Gent.

pipoclown
8 juni 2005, 10:13
ik hoop da ge wilt gaan les geven? want veel andere richtingen kunde nie uit mee da diploma

wat is dat nu voor dwaas hokjes denken.
Ge kunt daar heel zeker andere richtingen mee uit. Zowat alle grote bedrijven hebben tegenwoordig opleiding binnenshuis. Die zoeken vaak gewoon competente mensen. Dat universiteits diploma is dan enkel een indicator van uw capaciteiten.

pro_Vlaming
8 juni 2005, 10:26
lucht-en ruimtevaarttechniek in de Technische Universiteit Delft (NL)

klootvis
8 juni 2005, 10:31
Bio-ingenieur @ KUL

black eyed peas
8 juni 2005, 10:37
2e kan criminologie @ Ugent
hopelijk binnen een paar maand 1e lic :D

Shady
8 juni 2005, 10:38
HOHAN Aalst

ik ook in aalst volgend jaar dus past uwe poll maar aan :)

L@TrO
8 juni 2005, 10:39
binnenkort lucht-en ruimtevaarttechniek in de Technische Universiteit van Delft (NL). Mijn vader is al volop aan het zoeken voor een voorlopige verblijfsplaats tot ik ergens ingestemd ben ( wel grappig hoe ze het in Nederland aanpakken )

@pro_Vlaming, in welk jaar zit gij?

DSK
8 juni 2005, 10:52
Volgend jaar.

Katho kortrijk departement VHTI

Bachelor elektronica - ICT afstuudeerrichting elektronica

*edit : iemand die hetzelfde doe volgend jaar, PM mij es eh :)

Bekijkte best goe wat de richting precies inhoud, kweetnie wa ge dit jaar doet...
het is nie wa de meeste ervan verwachten. µ
De nadruk ligt op elektronica en nie op ICT ;)

Dave83
8 juni 2005, 10:56
Laatstejaar EHSAL - Brussel

Master/licenciaat Handelswetenschappen - Fiscale wetenschappen :crazy:

Jezeke
8 juni 2005, 11:06
Farmaceutische en biologische technieken op de KHK Geel, laatste jaar, kben nu aan mijn voorlaatste week stage bezig, de 24e nog mijn eindwerk verdedigen en dan GEDAAN :D

`SeriOUs
8 juni 2005, 11:08
MCT@Krotrijk, most boring town ever.

pro_Vlaming
8 juni 2005, 11:11
binnenkort lucht-en ruimtevaarttechniek in de Technische Universiteit van Delft (NL). Mijn vader is al volop aan het zoeken voor een voorlopige verblijfsplaats tot ik ergens ingestemd ben ( wel grappig hoe ze het in Nederland aanpakken )

@pro_Vlaming, in welk jaar zit gij?

1e jaar, kzal wel pm'en

BamBamsChica
8 juni 2005, 11:49
Lessius Hogeschool Antwerpen hier.. Vertaler-Tolk

SkY
8 juni 2005, 12:21
ik ook in aalst volgend jaar dus past uwe poll maar aan :)

Hier ook. KAHO Aalst, Lager onderwijs.

Dj Aero
8 juni 2005, 12:49
volgend jaar KDG a'pen: Office Management E-Office

en gaan

Obi-Jan
8 juni 2005, 12:49
Informatica @ UGent baby!

mauron
8 juni 2005, 12:53
volgend jaar 1e bachelor Japanologie @ KU Leuven

Lemme
8 juni 2005, 12:56
2de KAN TEW @ UA

Sander H
8 juni 2005, 12:58
volgend jaar naar Leuven, toegepaste wetenschappen
nu doe ik nog industriële wetenschappen

sruna
8 juni 2005, 13:07
EHSAL Hogeschool Brussel
Departement Parnas in Dilbeek
2e jaar bachelor LO/informatica

GrtZ

The Patriot
8 juni 2005, 14:01
Bekijkte best goe wat de richting precies inhoud, kweetnie wa ge dit jaar doet...
het is nie wa de meeste ervan verwachten. µ
De nadruk ligt op elektronica en nie op ICT ;)

Wel, bedankt voor uw zorgen, maar mijn doel is dan ook verder doen in elektronica .. Ik volg trouwens nu elektriciteit - elektronica ...

Fatalix
8 juni 2005, 14:08
criminologie @ ugent
Wat is me dat?
Beetje uitleg?

TiBasco
8 juni 2005, 14:17
brussel => narafi =>bachelor tv-film-videoAls ik niet slaag voor mijn ingangsexamen voor het RITS (wat NIET mag gebeuren :p) zal ik ook naar Narafi moeten gaan.

Punksjot
8 juni 2005, 14:25
kahosl in aalst

Boris Barowski
8 juni 2005, 15:06
IKSO denderleeuw, maar das middelbaar :unsure:

binnen een jaar naar gent waarschijnlijk

clubje
8 juni 2005, 15:18
Nogal logisch dat Gent het meest 'votes' heeft in de poll, dat is de stad met de meeste studenten. De unief van Leuven is dan wel weer groter dan die van Gent, maar Gent heeft dus meer en grotere hogescholen.

Ik doe TEW in Leuven. Ik heb zowel in Gent als Leuven gestudeerd, beide aan de unief, en ik kan dus vergelijken. Voor mij is Leuven een veel leukere stad om student te zijn. Ben sowieso nooit fan geweest van (voor mij de marginale) overpoort. Ik kan natuurlijk wel verstaan dat er mensen zijn die dat juist heel leuk vinden, maar het is niet mijn stijl.

Leuven is natuurlijk wel 'ver' voor West-vlamingen. Ook de unief vind ik beter georganiseerd in Leuven dan in Gent, ook de begeleiding voor eerstejaars is er véél beter.

Mijn aanrader voor een peda in Leuven is Guido Gezelle, volgens mij een van de leukere, goed-gelegen peda's met vrij mooie en vooral grote kamers.

Grim
8 juni 2005, 15:34
Wat is me dat?
Beetje uitleg?

Dat is voor politie rechercheur te worden :P

KroaT
8 juni 2005, 15:49
1ste bach TEW @ luc/uhasselt

TiBasco
8 juni 2005, 16:18
Ik dacht dat Brussel het grootst aantal studenten had?

Hmgrwngd
8 juni 2005, 16:19
Dat is voor politie rechercheur te worden :P

Of onderzoek, of adviseur, of gevangenisdirecteur, ... ;)

dyab
8 juni 2005, 16:21
Antwerpen, samen met mijn drinkebroeders...

DiDoria
8 juni 2005, 16:22
Gent is DE studenten stad :p;):D

Sorry! The Rector has specified that users can only post one message every 45 seconds.

pipoclown
8 juni 2005, 16:53
Gent is DE studenten stad :p;):D

tiens,
ik dacht dat ze dat over Leuven zeiden? :)

Tom!
8 juni 2005, 17:03
Ik dacht dat Brussel het grootst aantal studenten had?
Misschien met de franstaligen erbij, de ULB is immers veel groter dan de VUB, maar anders niet.

MAXXUR
8 juni 2005, 17:16
@ leuven burgie computerwetenschappen

Dusjattoo
8 juni 2005, 17:34
KHLim Diepenbeek
2de industrieel ingenieur Elektro-Mechanica optie EM :applause:

c3c
8 juni 2005, 17:40
Kaho in aalst - bachelor bouwkunde

Samohtt
8 juni 2005, 17:42
tiens,
ik dacht dat ze dat over Leuven zeiden? :)

Omdat de universiteit van Leuven groter is maar het aantal studenten met de hoge scholen erbij is groter in Gent.

Vlees
8 juni 2005, 19:14
Ik begin volgend jaar aan de hogeschool gent, toegepaste taalkunde, waarschijnlijk Spaans en Engels.

hipStar
8 juni 2005, 19:17
KHBO oostende
bachelor chemie
volgend jaar e;-)

[deleted]
8 juni 2005, 19:22
[deleted]

Indieanus
8 juni 2005, 19:30
Architectuur in Diepenbeek. ook op kot ginder.

[deleted]
8 juni 2005, 19:32
[deleted]

tetty
8 juni 2005, 19:35
Aalst - graduaat elektro mechanica.

Destroyer
8 juni 2005, 19:46
volgend jaar geschiedenis in Gent

pipoclown
8 juni 2005, 20:02
Omdat de universiteit van Leuven groter is maar het aantal studenten met de hoge scholen erbij is groter in Gent.

ik bedoelde niet in aantal studenten.
ik bedoelde dé studentenstad kwa sfeer en studentikoosheid :)

clubje
8 juni 2005, 20:18
ik bedoelde niet in aantal studenten.
ik bedoelde dé studentenstad kwa sfeer en studentikoosheid :)

Dan is volgens mij Leuven toch wel dé studentenstad van België

Als je als niet-wetende in Leuven wandelt, merk je na 5 minuten al dat het een studentenstad is, omdat je bijna niets anders ziet dan studenten! Terwijl je een hele dag als toerist in Gent kan lopen, en nooit doorhebben dat het eigenlijk ook een studentenstad is.
Het is ook alsof Leuven echt gebouwd is in functie van de studenten, geheel daarop toegespitst.
Het heeft ook een rijkere geschiedenis dan Gent i.v.m. studenten.
Ook de 'studentikoosheid' is rijkelijker te vinden vind ik in Leuven, bv studentenvereningen zijn er beter georganiseerd enzo. Leuven ademt gewoon studenten, terwijl Gent niet, omdat er daar zoveel 'andere' dingen zijn.

Ook als er in de media een onderwerp is over studenten, en men wil een sfeer scheppen, gaat men toch meest naar Leuven.
Ik heb in beide steden gestudeerd, en ik kan toch en objectief en eerlijk zeggen dat Leuven zonder twijfel meer een studentenstad is dan Gent. Er is ook veel meer te doen voor studenten, er wordt meer georganiseerd enzo.

grtz

ps. nee ik wil niet per se 'mijn' studeerstad verdedigen :ironic: , ik heb in beide gestudeerd en kan dus met recht een rede de beide vergelijken (en niet zoals de meeste zeggen "stad x is de beste" terwijl ze nog nooit in de andere steden zijn geweest :ironic: ). Enfin ik vergelijk hier ook maar Gent en Leuven. Antwerpen en Brussel ken ik niet.

Tom!
8 juni 2005, 20:24
Hoewel de post hierboven zeer "pro-Leuven" is (als ik het zo mag samenvatten) staan daar eigenlijk een hoop redenen opgesomd waarom ik voor Brussel koos (ik twijfelde overigens tussen Brussel en Gent).

Waarschijnlijk ben ik in de minderheid maar het gemiddelde stundikoos gebeuren zegt me niet veel (laat staan de gemiddelde fuif met muziek waar ik van moet overgeven, maar dat zal de vorige poster ook wel vinden met zo'n signature).

Het gevoel in een stad te zitten die alléén maar om studenten draait zei me niet veel, het is dan ook logisch dat er daarbuiten weinig anders is - en dat is in Brussel (mss ook wel Gent) veel minder het geval. Als je wil (en moeite doet) is Brussel natuurlijk een zeer boeiende stad, de grootste en niet voor niets de hoofdstad.

Maar goed, ieder zijn smaak en dat is voorlopig vaak Leuven, blijkbaar :)

clubje
8 juni 2005, 20:28
Hoewel de post hierboven zeer "pro-Leuven" is (als ik het zo mag samenvatten) staan daar eigenlijk een hoop redenen opgesomd waarom ik voor Brussel koos (ik twijfelde overigens tussen Brussel en Gent).

Waarschijnlijk ben ik in de minderheid maar het gemiddelde stundikoos gebeuren zegt me niet veel (laat staan de gemiddelde fuif met muziek waar ik van moet overgeven, maar dat zal de vorige poster ook wel vinden met zo'n signature).

Het gevoel in een stad te zitten die alléén maar om studenten draait zei me niet veel, het is dan ook logisch dat er daarbuiten weinig anders is - en dat is in Brussel (mss ook wel Gent) veel minder het geval. Als je wil (en moeite doet) is Brussel natuurlijk een zeer boeiende stad, de grootste en niet voor niets de hoofdstad.

Maar goed, ieder zijn smaak en dat is voorlopig vaak Leuven, blijkbaar :)

Mja mijn post was idd "pro-leuven", ma da is niet omdat ik daar zit, maar gewoon omdat ik het echt veel meer een studentenstad vind dan Gent. En weerom: kheb in beide gezeten.

Brussel mja...het is een feit dat de marketing van de VUB toegespitst is op het gevoel van "je bent een rebel als je in Brussel studeert" En dat trekt velen zeker aan.

Maar ja, ik woon in een klein dorpje, en ik hou daarvan, hoe kleiner hoe beter voor mij. Nogal logisch dan da'k nie naar Brussel ga. Maar zoals ik weet zijn er veel mensen die juist het omgekeerde verkiezen: hoe groter hoe beter.

Quxan
8 juni 2005, 20:31
Misschien met de franstaligen erbij, de ULB is immers veel groter dan de VUB, maar anders niet.
nope, Brussel is de studentenstad met het meest aantal Vlaamse studenten...
Er is in Brussel meer dan enkel VUB é...
(EHSAL, erasmus hogeschool, rits, fhs, VLEKHO, ...)

dJeez
8 juni 2005, 20:32
Brussel is leuk om te studeren, zeker weten :p.

Wij zijn de mannen van de nacht
degenen die naar 't school gaan
als de anderen al slapen
wij zijn vol kracht
als een meisje naar ons lacht
want wij zijn de mannen van de nacht

Tom!
8 juni 2005, 20:33
Mja mijn post was idd "pro-leuven", ma da is niet omdat ik daar zit, maar gewoon omdat ik het echt veel meer een studentenstad vind dan Gent. En weerom: kheb in beide gezeten.

Brussel mja...het is een feit dat de marketing van de VUB toegespitst is op het gevoel van "je bent een rebel als je in Brussel studeert" En dat trekt velen zeker aan.

Maar ja, ik woon in een klein dorpje, en ik hou daarvan, hoe kleiner hoe beter voor mij. Nogal logisch dan da'k nie naar Brussel ga. Maar zoals ik weet zijn er veel mensen die juist het omgekeerde verkiezen: hoe groter hoe beter.
Ik heb zeker niet voor Brussel gekozen vanuit de gedachte 'hoe groter, hoe beter', integendeel eigenlijk! Dat is ook voor een stuk een vaakvoorkomend misverstand over studeren aan de VUB.

Om te beginnen is de universiteit natuurlijk kleiner (ttz kleinschaliger) en dat heeft (naast waarschijnlijk een aantal nadelen) ook een hoop voordelen.
Daarnaast is er de campus zelf, de VUB-campus ligt een stuk buiten het centrum van Brussel en is erg 'geconcentreerd', iedereen zit er samen, het is net een 'klein dorp'. Het leuke daaraan is, vind ik, dat je kan 'kiezen'. Ofwel hou je alleen van de kleine knusse gevoel en blijf je op de campus, ofwel ga je op verkenning in de stad :)

nope, Brussel is de studentenstad met het meest aantal Vlaamse studenten...
Er is in Brussel meer dan enkel VUB é...
(EHSAL, erasmus hogeschool, rits, fhs, VLEKHO, ...)
Ja dat weet ik, haalde dat alleen aan omdat er op de ULB zoveel studenten zitten. Maar goed, ook zonder de ULB dus - had ik niet verwacht (ook gezien de poll...)

TiBasco
8 juni 2005, 20:34
Het gevoel in een stad te zitten die alléén maar om studenten draait zei me niet veel, het is dan ook logisch dat er daarbuiten weinig anders is - en dat is in Brussel (mss ook wel Gent) veel minder het geval. Als je wil (en moeite doet) is Brussel natuurlijk een zeer boeiende stad, de grootste en niet voor niets de hoofdstad.Idem hier. Na paar jaar wonen in Leuven en 6 jaar schoolgaan in Leuven ben ik Leuven echt beu gezien, maar dat zal wel normaal zijn zekers...
Mor soit; zal volgend jaar mijn bevindingen over Brussel nog eens posten, als ik er echt 'gewoond' heb (en hopelijk geen mes in mijn buik heb gekregen ofzo :p).

Quxan
8 juni 2005, 20:35
Brussel is leuk om te studeren, zeker weten :p.

Wij zijn de mannen van de nacht
degenen die naar 't school gaan
als de anderen al slapen
wij zijn vol kracht
als een meisje naar ons lacht
want wij zijn de mannen van de nacht
Aloisiana :)

EagleEye
8 juni 2005, 20:36
kga volgend jaar naar antwerpen (ua) dus if u dont mind heb ik dat aangekruisd

Wargoofy
8 juni 2005, 20:37
volgend jaar geschiedenis in Gent

joy joy :bow:
zeker doen!

dJeez
8 juni 2005, 20:57
Aloisiana :)
Yups, 'k heb mijn lint en Codex hier nog liggen - waar is de tijd, waar is de tijd :p.

metaphore
8 juni 2005, 21:03
ik ga volgend jaar naar leuven :woohoo:
en kgaan daar geneeskunde doen...

kheb vanmiddag nog een kot gaan huren! en tis er en goei
craenendonk ... vlak bij de grote en de oude markt :p

Bontus
8 juni 2005, 21:28
Leuven is wel echt een studentenstad denk ik, al ben ik er nog nooit geweest. Maar ik geloof men familie uit Antwerpen wel als die erover vertellen.
Gent, Brussel, Antwerpen zijn gewoon te algemeen stad om studentenstad te zijn.
Maar toch vind ik Gent dé stad.

Bramboogie
8 juni 2005, 21:30
ik doe productdesign te genk... heb dan maar hasselt/diepenbeek gekozen

Kepa
8 juni 2005, 21:33
^ ge kunt ook gewoon andere kiezen :/ (er zijn namelijk veel hogescholen in hasselt diepenbeek zelf :p)

mjah...zit dus in diepenbeek, biomedische :$

Zyh
8 juni 2005, 22:24
Ik studeer aan de Artveldehogeschool te Mariakerke. Mariakerke ligt dicht tegen Gent, dus heb ik maar Gent genomen. ;)
Edit: Richting: Grafische en Digitale Media ;)

sh0s
8 juni 2005, 22:30
2 kandidiaturen in Brussel
nu proefjaren in Gent

Destroyer
8 juni 2005, 22:32
joy joy :bow:
zeker doen!

een specifieke rede? :p

Bud
8 juni 2005, 22:36
^ ge kunt ook gewoon andere kiezen :/ (er zijn namelijk veel hogescholen in hasselt diepenbeek zelf :p)

mjah...zit dus in diepenbeek, biomedische :$

ik ook biomedische maar dan in gent, 1e Bachelor...

1e j suckt, alleen algemene vakken (chemie, fysica, informatica, wiskunde...)
idem in diepenbeek??

RaPmAn
8 juni 2005, 22:37
:woohoo: Leuven :woohoo:

unief : KULeuven
richting : 1ste Bachelor TEW

thugangel
8 juni 2005, 23:17
Elektrotechnieken @ Khlim te Diepenbeek :)

LaFemmeNikita
8 juni 2005, 23:18
Waarom staat Maastricht er niet bij? :o

Cultuurwetenschappen in Maastricht dus

$te@LFi$H
9 juni 2005, 16:44
volgendjaar mct in kortrijk, heb nog geen kot, vanaf morgen ga ik beginne zoeke, dan is mijn stage afgelopen.

Greetz

kheb al vaak gehoord dat in kortrijk niks tezien is,als dat maar goed afloopt :(

Stichero
9 juni 2005, 17:15
volgend jaar 1e bachelor Japanologie @ KU Leuven
welkom :cool:
miss benk dan al eerste licer :p

goodluck
9 juni 2005, 17:25
just afgestudeerd als bio-ir te Gent, nu in coventry en volgend jaar warwick uni, kwestie van nie vast te roesten ;)

Da*Frenkman
9 juni 2005, 17:29
Master-Bachelor Elektromechanica in KHLim Diepenbeek

The Patriot
9 juni 2005, 17:31
volgendjaar mct in kortrijk, heb nog geen kot, vanaf morgen ga ik beginne zoeke, dan is mijn stage afgelopen.

Greetz

kheb al vaak gehoord dat in kortrijk niks tezien is,als dat maar goed afloopt :(

Maja, kortrijk probeert er de dag van vandaag wel iets aan te doen eh ...

Radiance
9 juni 2005, 17:46
Bach Elektronica-ICT @ KHK (Geel dus)

`SeriOUs
9 juni 2005, 17:50
Maja, kortrijk probeert er de dag van vandaag wel iets aan te doen eh ...Door slechte fuiven te organiseren. Je trekt geen volk door wat onbekende rock-groepjes op een idioot uur op idiote plekken te laten spelen.
Sfeer komt van clubs & cafés, en vooral het volk. Als je om 12 uur de stad in gaat is het werkelijk LEEG.
Kortrijk = hautain & saai. Het volk daar weet NIET wat feesten is.
Serieus, ik heb me ook miskeken. Ga dan naar Gent, je zal het je niet beklagen.

DjProbe
9 juni 2005, 18:02
Gent

1ste bach economische wetenschappen, Handelsingenieur

Holy Paladin
9 juni 2005, 18:03
kortrijk, mct

stad is idd leeg

GhO$T
9 juni 2005, 18:12
Oek Gent 1ste bach economie (TEW)

de mannen die mct doen in kortrijk mogen het zich dubbel beklagen :tongue:
er is geen toekomst in die richting die ge studeert
en de stad waar ge studeert gelijkt aan nieveel :p (kheb er genoeg maten zitten tis nie omdak nen Gent fanboy ben dak da zeg)

`SeriOUs
9 juni 2005, 20:29
GhO$T']Oek Gent 1ste bach economie (TEW)
de mannen die mct doen in kortrijk mogen het zich dubbel beklagen :tongue:
er is geen toekomst in die richting die ge studeert
Wel dat is nu wel niet waar... Er zit enorm veel toekomst in die richting, maar je moet er natuurlijk wel uitspringen. Als bedrijven een all-rounder kan aannemen, zullen ze dat zeker doen, ipv 2 of 3 gespecialiseerden in hun vak. Kwestie van kostenbesparing. Maar je moet natuurlijk wel bewijzen dat je op alle vlak competent bent.
+ Ik zie het als een doorstroom-richting. Ikzelf weet nog niet welke kant ik uitwil. Ik weet enkel dat ik in de IT-sector verder wil. Dus na mijn MCT studeer ik verder. (momenteel staat mijn gedacht op licentiaat, goed loon, véél vakantie, altijd onder de jongeren met verstand. =) )

Unnamed
9 juni 2005, 21:00
Leuven, 1ste bach burgerlijk ingenieur, Arenberg (Cité)... Toekomstig bisstudent waarschijnlijk ;) (Ja, ik ben een beetje nerveus voor mijn examens)

The Patriot
9 juni 2005, 22:32
Door slechte fuiven te organiseren. Je trekt geen volk door wat onbekende rock-groepjes op een idioot uur op idiote plekken te laten spelen.
Sfeer komt van clubs & cafés, en vooral het volk. Als je om 12 uur de stad in gaat is het werkelijk LEEG.
Kortrijk = hautain & saai. Het volk daar weet NIET wat feesten is.
Serieus, ik heb me ook miskeken. Ga dan naar Gent, je zal het je niet beklagen.

Bwaa, ik doe het eigenlijk voor mijzelf ze, ik zou liever mijn diploma halen en derna nie anders doen dan feesten :)

Want ik weet van mijzelf alsek veel zou uitgaan dat er van studeren nie veel meer in huis komt tbh ...

de Waaslandwolf
10 juni 2005, 00:27
Brussel, Erasmus Hogeschool, departement Toegepaste Taalkunde
studies: Toegepaste Taalkunde, optie Engels/Deens
Ik ga dus in Bxl naar school omdat het de enige plaats is in whole frigging België waar je Deens als een volwaardige taal kan studeren (en niet in het 3de jaar of als random keuzevak of iets dergelijks). :D

DGEN
10 juni 2005, 00:27
rotterdam - eur
rechten

Psychodweep
10 juni 2005, 00:52
Wel dat is nu wel niet waar... Er zit enorm veel toekomst in die richting, maar je moet er natuurlijk wel uitspringen. Als bedrijven een all-rounder kan aannemen, zullen ze dat zeker doen, ipv 2 of 3 gespecialiseerden in hun vak. Kwestie van kostenbesparing. Maar je moet natuurlijk wel bewijzen dat je op alle vlak competent bent.

Dat is wel niet waar hé, MCT'ers geraken moeilijk aan een job. Ken zelf 3 mensen die vorig jaar afgestudeerd zijn en maar niet aan een job geraken. Eén van hen zelf zegt dat ze veel programmeertalen niet hebben gezien die je bijv. nodig hebt om bij de NMBS te werken. Een andere vriend dan weer die vindt geen werk, dus mag hij nu vast werken in een computerwinkel (waar hij in de vakantie en tijdens het weekend werkt) met een minder loon weliswaar en toch redelijk veel uren. Dus er zit niet veel toekomst in MCT hoor.

Owja, wat ik nu doe is m'n eerste jaar Industriële Wetenschappen - optie informatica aan BME - Hogent (in Gent duh).

sgt slingshot
10 juni 2005, 07:09
Toronto :applause:

gunnie
10 juni 2005, 07:42
KHK Geel
Bachelor ICT

da biszy
4 juli 2006, 17:44
Ik ga Sociologie doen @ UA

Darth-Falcon
4 juli 2006, 17:56
Bachelor Electromechanica @ kdg te hoboken (antwerpen dus)
nog 1 jaar :woohoo:

Nibblerken
4 juli 2006, 18:03
KHK Geel
Bachelor ICT

²
Laatste jaar :applause:

NapalmBenny.
4 juli 2006, 19:19
KHK Geel
Bachelor ICT

Ook gezeten :p, vorig jaar afgestudeerd :p.

KHK heeft de beste reputatie van heel Europa wat die richting betreft^^

SilentSpring
4 juli 2006, 19:21
vanaf september bedrijfsmanagement (meer specifiek accountancy-fiscaliteit) @ KHBO in Brugge:woohoo:
blijf in Brugge dus:unsure:

edit: ingeschreven sinds vanmorgen:)

Avondland
4 juli 2006, 20:18
Dit jaar Marketing bij KDG in Antwaarpe, maar hoewel volgend jaar dezelfde stad, andere studie: Journalistiek of Geschiedenis, hangt ervan af hoe mijn herexamens verlopen!

Sander H
4 juli 2006, 21:35
volgend jaar naar Leuven, toegepaste wetenschappen
nu doe ik nog industriële wetenschappen

ongeveer een jaar later:
1e Bach geslaagd !

op naar de 2e :applause:

(het heet ondertussen ingenieurswetenschappen, beter gekend als burgerlijk ingenieur)

clockx
4 juli 2006, 23:30
PHL in Hasselt
Toegepaste informatica 3de jaar

DevStyle
5 juli 2006, 09:06
Volgend jaar Universiteit Hasselt :woohoo:

systech
5 juli 2006, 10:14
1ste graad HIB @ UA

Boris Barowski
5 juli 2006, 10:25
Volgend jaar Handelsingenieur te Leuven
op kot te heverlee :)

Sander H
5 juli 2006, 12:15
toevallig op Arenberg? :p ik zit daar ook :)

Boris Barowski
5 juli 2006, 12:19
Johannes XXIII, just naast cité, maar ook in het arenbergpark :)

Conqie
5 juli 2006, 17:48
In 2007 waarschijnlijk naar het RITS :)

Rage
6 juli 2006, 00:19
Ik deed 1e bach Fysica in Universiteit Hasselt (Diepenbeek)
gebuist :)

volgend jaar Industrieel in de Xios (Diepenbeek)

pvt. stengo
6 juli 2006, 10:18
katholieke hogeschool kempen in Geel

richting: biomedische laboratoriumtechniek

Fighting Hobbit
6 juli 2006, 10:23
Fysica in Leuven (Heverlee)...

SpArkLeS
6 juli 2006, 10:25
handelswetenschappen, ehsal, brussel

ReLiX)OiA)
6 juli 2006, 10:26
Chemie in Leuven

pit24
7 juli 2006, 23:03
Volgend jaar

geschiedenis | Leuven.

:woohoo:

Dennoman
8 juli 2006, 09:24
Sinologie te Leuven ^^ (KUL)

asmo
8 juli 2006, 09:40
Universiteit Gent

Volgend jaar 2de Bach Bio-Ir.:woohoo:

Messias.
8 juli 2006, 10:28
Volgend jaar ind ing te Gent.

TeknomanFan
8 juli 2006, 10:32
VUB

kzit volgend jaar in mijn laatste jaar TEW (hopelijk :))

RaGeR
8 juli 2006, 10:35
TEW aan UHasselt (1e bach)

Geen idee of'k erdoor ben of nie...

Santa
8 juli 2006, 10:47
Gaan naar 3e bachelor Rechten-Economie op KUB, jaren erna dan voor masters naar Leuven :scream:

*/LoNsDaLe
8 juli 2006, 16:37
Volgend jaar 2de Bach TEW/HIR in Gent :)

crossfader
9 juli 2006, 15:36
1ste jaar Electronica - ICT Hoge school antwerpen

Irfani
10 juli 2006, 16:40
TEW Antwerpen :=)

Handsome Hermit
13 juli 2006, 12:47
burgerlijk ing leuven

BartDP
17 juli 2006, 09:32
broekzele
erasmus hogeschool brussel: toegepaste informatica (begin aan 2e jaar)