PDA

Volledige versie bekijken : Vechtsporten

Pagina's : [1] 2

eXe./BuLLiT
18 mei 2005, 15:15
hallo ;)

Zijn er hier mensen die een vechsport doen of gedaan hebben?
Is het leuk om doen? Je moet ook wss heel lenig zijn, kun je daar op oefenen?
Kzou namelijk heel graag een vechtsport doen maar kweet niet precies welke richting ik uit moet gaan!

Bitte geen g00gle replies ik wil jullie eigen meningen en ervaringen horen!

alvast bedankt
mvg

[deleted]
18 mei 2005, 15:20
[deleted]

bLz
18 mei 2005, 15:20
ik heb 7 jaar judo gedaan, op nationaal niveau
lenigheid is daar niet echt een vereiste, aangezien je niet echt schopt enzo
je mag natuurlijk wel geen plank zijn :)

judo is een heel leuke sport

kben dat helaas moete stoppe omdak tijdens een training een ongelukje heb gehad (openbeenbreuk :))

Insomnia187
18 mei 2005, 15:24
Streetfighten, vergelijkbaar met K1, ufc,...
Is een mengeling van allerlei sporten, maar zonder de show ertussen.
Deze sport neemt overal nuttige stukjes eruit en past deze aan.
Nog leuk om te doen, maar wel zwaar. Vooral in het begin.
Doorbijten is de boodschap, je zal het je achteraf niet beklagen.

virox
18 mei 2005, 15:37
ik heb 7 jaar judo gedaan, op nationaal niveau
lenigheid is daar niet echt een vereiste, aangezien je niet echt schopt enzo
je mag natuurlijk wel geen plank zijn :)

judo is een heel leuke sport

kben dat helaas moete stoppe omdak tijdens een training een ongelukje heb gehad (openbeenbreuk :))
same 9 jaar gedaan. Moeten opgeven door aanslepende kwetsuren an m'n voet. Wel zeer veel zin op terug op nieuw te beginnen maar dan puur recreatief. Zeer leuke sport.
De lenigheid komt wel van zelf.

SPLiFF
18 mei 2005, 15:47
Thai-boksen (geen competitie)

Fun?
Zeer zeker. In't begin wel afzien als ge een zwakke conditie hebt maar dat verbetert vrij snel. Ook ellebogen en knieën zullen wat vel missen de eerste keren dat ge een fatsoenlijk workout op de stootzak doet.

Lenig zijn?
Voor de basis niet echt nodig. Ge moet natuurlijk geen complet stijve hark zijn :) Vooral voor trappen naar het hoofd vergen wel wat lenigheid maar dat komt geleidelijk aan. Gewoon laag beginnen en voor ge het weet kunt ge een mooie high kick.

Ik kan het in ieder geval aanraden om de conditie sterk te verbeteren. Ook voor mensen die wat zelfvertrouwen nodig hebben (alle deftige vechtsporten eigenlijk)

bLz
18 mei 2005, 15:51
mja
blauwe plekke en zo es een knie die raar doet, of een rib die gelijk wa zeer doet heb je wel regelmatig es :)

toek op je neus ofzo kan ook wel
en ook wel een paar pijnlijke herinnering aan Uchi mata en Tomoe nage 'competitie versie' :P

-RaZoR-
18 mei 2005, 15:52
ook 3 jaar judo gedaan

gestopt wegens.. erm... geen zin meer eigenlijk :x

maar kdoe nu soms aan fitness gewoon om er wat goed te blijven uitzien :)

ma kzou dit onthouden.... wijze raad van iemand van het fitnesscentrum

als ge veel kracht hebt maar geen techniek zijde niets mee u kracht ;)

dus eerst werken aan u technieken en dan aan u kracht ;)

woot
18 mei 2005, 15:53
Ik heb vroeger 7 jaar competitie judo gedaan maar moeten stoppen omdat het nimeer te combineren viel me school. Ik heb da altijd tof gevonden, veel mee bezig geweest, leuke mensen leren kennen enzo.

Nu doe ik (sinds september) atemi jitsu, een stijl in de jiu jitsu. Atemi jitsu is een combinatie van judo, karate, jiu jitsu enz. met een fatale afweer. Dwz, als ge aangevallen wordt dan vangt ge den aanval op en gelijktijdig gaat ge ne fatale tegenaanval doen. Wa kan da zijn? Vingers in den andere zijn ogen, neusbeentje in de hersenen, neusbeentje breken, knieschijf kapotshotten, schenen breken,... Mogelijkheden zat eigenlijk. Als verdedigingsport kan dees wel tellen (bekentenissen enkel in pm :d).

Moet ge daarvoor nu lenig zijn? Njaee... Laat het ons zo stellen, as ge ni lenig zijt dan maken ze/we u lenig. Nu, na een paar weken zult ge al wa meer evenwicht kunnen houden als ge ne stamp geeft dus eigenlijk moet ge u daar geen zorgen over maken.

Let wel, de meeste (goei en efficiente) verdedigingssporten zijn zeer vermoeiend in begin, doorbijten is dus idd wel de boodschap.

Nog een kleine noot van de redactie: volgende week zondag, 29/5 moetk men eerste wedstrijd spelen. I'm scared mr president! :cry:

Mensen die interesse hebben mogen altijd pm'en voor meer info of vragen :)

Inspector Monkfish
18 mei 2005, 15:56
Ik heb vroeger 7 jaar competitie judo gedaan maar moeten stoppen omdat het nimeer te combineren viel me school. Ik heb da altijd tof gevonden, veel mee bezig geweest, leuke mensen leren kennen enzo.

Nu doe ik (sinds september) atemi jitsu, een stijl in de jiu jitsu. Atemi jitsu is een combinatie van judo, karate, jiu jitsu enz. met een fatale afweer. Dwz, als ge aangevallen wordt dan vangt ge den aanval op en gelijktijdig gaat ge ne fatale tegenaanval doen. Wa kan da zijn? Vingers in den andere zijn ogen, neusbeentje in de hersenen, neusbeentje breken, knieschijf kapotshotten, schenen breken,... Mogelijkheden zat eigenlijk. Als verdedigingsport kan dees wel tellen (bekentenissen enkel in pm :d).

Moet ge daarvoor nu lenig zijn? Njaee... Laat het ons zo stellen, as ge ni lenig zijt dan maken ze/we u lenig. Nu, na een paar weken zult ge al wa meer evenwicht kunnen houden als ge ne stamp geeft dus eigenlijk moet ge u daar geen zorgen over maken.

Let wel, de meeste (goei en efficiente) verdedigingssporten zijn zeer vermoeiend in begin, doorbijten is dus idd wel de boodschap.

Nog een kleine noot van de redactie: volgende week zondag, 29/5 moetk men eerste wedstrijd spelen. I'm scared mr president! :cry:

Mensen die interesse hebben mogen altijd pm'en voor meer info of vragen :)

Waar volg je dat of kan je dat volgen?

:edit: Om op de vraag van de threadstarter te antwoorden, ikzelf volg nu bijna 4 maanden kendo en jodo. :)

Stereotraxx
18 mei 2005, 15:56
geef mij toch maar wing tsun kung fu peis da site van os organisatie www.ebmas.com is oftewel zoekte gewoon ebmas is op :)

beton
18 mei 2005, 16:02
ik doe tradionele wushu (hier beter bekend als 'kungfu' -), dit is een verzamelnaam voor een hoop chinese gevechtsporten
lenigheid is wel een pluspunt, maar wordt zowiso aangeleerd op de training (per training van 3u wordt een minuut of 15-20 vrijgemaakt voor uitegebreide stretching).

trainingen zijn zowat te verdelen in 2 onderdelen :

1. de stijl : hier gaat het dus om de stijlvormen , lichaamsbeheersing, technische correctheid etc (vergelijk met de japanse "kata's"), dit kan ongewapend of met wapens zijn (hellebaard, zwaard, stok, etc)

2. de sanda : oftwel free fight, komt eerder neer op een uitgebreide vorm van taibox , regels zijn er niet, dus de gevechten komen meestal neer op trappen, stoten , afgewisseld met een worp, een wurging etc.

technieken zoals woot aanbracht hierboven zijn ons ook verre van vreemd, zolang het pijn doet en effectief is gebruiken we het.

de sanda trainingen zijn gewoonlijk een uur opwarming / incasserings / trap - stoot oefeningen (zwaar as hell :p) , en dan een uur techniek, sparren, grondgevecht etc, dit alles in de bijpassende bescherming (vuist, scheen en borst)

de stijlvormen worden ook voorafgegaan door een opwarming van ongeveer een uur, en dan zien we 2 chinese stijlen (een noordstijl en baji quan), telkens een uur, en dan als afsluiter nog een kwartier practische toepassingen, .. deze stijltraining is fysiek minder zwaar, hoewel de spieren afzien van constant in spanning te zijn etc (voor de basishouding moeten de benen bijvoorbeeld al onder een hoek van 100 graden gehouden worden - goed voor de quadriceps dus :p)

ik doe 2u sanda op woensdag en 3u stijl op zaterdag

grtz

een paar links :

* onze club (http://www.geocities.com/lioncangzhou/) : lelijke doch informatieve site
* een msn groep , grotendeels van onze club (http://groups.msn.com/wushu)
* nieuwe clubsite , nog in ontwikkeling (http://users.pandora.be/wushu/)

alle foto's zijn genomen op trainingskampen en/of trainingen, ik kan binnenkort nog wel een aantal fancy fotootjes online zetten van het kamp (wapentraining ziet er altijd indrukwekkend uit :p)

om het over de 'leukheid' te hebben .. ik heb nog nooit in mijn leven zoveel plezier gehad aan sportbeoefening, .. dus ik veronderstel dat dat wel leuk te noemen is dan :p

tot slot om het over de prijs te hebben : ik betaal 15 euro per maand , en heb voor dat geld de mogelijkheid om 2 u te trainen op woensdag, 2u op donderdag, 1u op vrijdag en 3u op zaterdag (ik volg dus wel enkel op woensdag en zaterdag wegens tijdsgebrek)

SPLiFF
18 mei 2005, 16:04
Wa kan da zijn? neusbeentje in de hersenen

LOL
Nog altijd mensen die dat geloven.
En omdat er toch altijd zijn die mij niet zullen geloven quote ik het van een martial arts site (Elke dokter zal het u ook bevestigen):

"If I strike you a certain way with my open palm, I could shove your nosebone up into your brain and kill you."

Not true. Here are the facts:

1) It isn't bone. It's cartilage. Ever see a skull with a "nosebone?"
2) Unless your nose it extremely long, it wouldn't make it all the way through the nasal cavity to even reach the brain.
3) The brain it protected by your skull. It isn't that easy to penetrate.
4) Even if you could shove an object into someone's brain, it most likely will not kill them.

The Last Boyscout is geen argument. Dat is FILM! :)

TH€ ON€
18 mei 2005, 16:08
@Woot: is die competitie dan ook met fatale afweer enzo? :p
want wa ge daar allemaal zegt(die tegenaanvallen), vind ik da maar raar da ge da in competitie kunt doen.

heb een tiental jaar ju-jutsu (Hakko Denshin Ryu) gedaan, maar ben gestopt omdat de club hier in de buurt sloot(wegens tijdgebrek van trainers enzo), en zelf mochten we met een paar man de club nog niet overnemen omdat we nog geen zwarte gordel hadden.
en voor da ergens anders te gaan volgen, da was altijd al 20-30 km rijden (wat ik wa te veel vond) en daarmee ben ik dan maar gestopt.

nu ben ik al een klein maandje kick-box aan het doen, en ik moet zeggen dat da wel wat wennen is, maar da is wel normaal de eerste maanden.

k'zie nu wel da ge voor kick-box veel meer kracht, conditie, lenigheid en evenwicht moet hebben, dan dat bij ju-jutsu het geval was(daar maakt ge meer gebruik van de kracht van u tegenstander eigenlijk).

botchla
18 mei 2005, 16:11
'k doe kickbox..

Lenig zijn? Toch tamelijk, ma ge kunt daar vrij stijf beginne, ge wordt wel leniger..
Conditie? Bwa wij doen daar een 15-20 min touwspringe (gespreid) als opwarming..
Sterk? Da wordt ge wel.. maar ge moet r thuis ook iet voor doen! Buikspieren
en armspieren zijn zeker vereist, minimale kracht in de benen ook.
(Ik combineer het zelf met powertraining)
Techniek? Ja die leert ge, en da is nie gewoon 'meppen' en in't begin zulde wel afzien..
Lichaamsbouw? Klein en lenig kan handig zijn.. maar groot n sterk ook, hangt van je
vechtstijl af die je uitbouwt (kort op de man, afstand houden).

Leuk? Zeker weten, ik vind het zeer tof en ge wordt er ook sterker van.
Doe je het voor de fun, uithouding, om de bullenbak uit te hangen of om u
beter te leren verdedigen? 't Kan allemaal ;)

Prijs? Nja.. materiaal kost ewa geld maar valt nog mee. Toch bokshandschoenen,
beenbescherming, broek, shirt en eventueel schoenen (ik doe blootvoets).
En inschrijvingsgeld van €150 voor 1 semeseter geloof ik.

'k Doe lightcontact kickbox.. maar die light moet je bij ons met een korrel zout
nemen aangezien de groep allemaal 17+ is (17 - 28 ofzo) en da kan wel vrij intensief
worden.. ge kunt altijd pech hebben en me een blauw oog thuiskomen perongeluk.
We gaan er vrij intensief tegenaan en in free fights geeft iedreen alles zoals hij
dat in't echt ook zou doen (niet terughouden en raak slaan).

't Hangt er dus vanaf wat je wil.. bijleren en gewoon je leren verdedigen
op een onspannende manier of wil je echt sterk worden moet je eerst es
gaan uitproberen om te zien wat jou het meest aanstaat.

Tweak37
18 mei 2005, 16:14
Amai judo is precies populair :) Ik heb da ook een jaartje of acht gedaan, was wel redelijk goe, ma opt einde was ik het stik beu :) Ma das zeker tof :)

beton
18 mei 2005, 16:17
@Woot: is die competitie dan ook met fatale afweer enzo? :p
want wa ge daar allemaal zegt(die tegenaanvallen), vind ik da maar raar da ge da in competitie kunt doen.

heb een tiental jaar ju-jutsu (Hakko Denshin Ryu) gedaan, maar ben gestopt omdat de club hier in de buurt sloot(wegens tijdgebrek van trainers enzo), en zelf mochten we met een paar man de club nog niet overnemen omdat we nog geen zwarte gordel hadden.
en voor da ergens anders te gaan volgen, da was altijd al 20-30 km rijden (wat ik wa te veel vond) en daarmee ben ik dan maar gestopt.

nu ben ik al een klein maandje kick-box aan het doen, en ik moet zeggen dat da wel wat wennen is, maar da is wel normaal de eerste maanden.

k'zie nu wel da ge voor kick-box veel meer kracht, conditie, lenigheid en evenwicht moet hebben, dan dat bij ju-jutsu het geval was(daar maakt ge meer gebruik van de kracht van u tegenstander eigenlijk).

om in woots plaats te antwoorden (aangezien ik ook een nogal radicale gevechtsport beoefen) :
in het geval van sanda kungfu zijn er 2 competitievarianten
1. waar er iets meer bescherming gedragen wordt (helm, borst, scheen en 10ponder handschoenen), en er voor de rest weinig zaken verboden zijn (slaan op het gezicht mag, trappen mag overal, worpen mogen ook, etc), maar er zal streng toegezien worden op het gevecht

2. de 2de vorm is zonder borst en gezichtbescherming, maar er mag in dit geval wel niet op het hoofd gestoten worden (cfr kyokushin karate), worpen , wurgingen etc zijn nog wel toegestaan

voila

beton
18 mei 2005, 16:18
Amai judo is precies populair :) Ik heb da ook een jaartje of acht gedaan, was wel redelijk goe, ma opt einde was ik het stik beu :) Ma das zeker tof :)

ik heb de indruk dat ge judo sneller beu wordt omdat er (imho) een redelijk klein aanbod van technieken is, moesten ze judo ook uitbreiden met trappen en stoten zou het al een pak gevarieerder worden en dus minder snel vervelen

botchla
18 mei 2005, 16:25
ik heb de indruk dat ge judo sneller beu wordt omdat er (imho) een redelijk klein aanbod van technieken is, moesten ze judo ook uitbreiden met trappen en stoten zou het al een pak gevarieerder worden en dus minder snel vervelen

Daar gaat het concept judo dan.. da's zelfverdediging door klemmen,
werptechnieken, .., ..

En de variatie hierin is nog vrij groot hoor, ene in men klas is zwarte gordel
zoveelste graad en wat voor stoten die uithaalt is ongeloofelijk.
(en een vrij grappig zicht, 1m65 en da peert mense van ne kop groter met gemak bijeen :|)

beton
18 mei 2005, 16:28
mjah idd, dat is het concept van judo, maar ik vind het een vorm van vechten met een illusie, .. de realiteit is anders, harder , ruwer en vooral smeriger dan judo

versta me ni verkeerd : ik heb respect voor judo en karate en alle andere gevechtsporten, maar ik beschouw die eerder als een sport dan als een geheel van technieken om u te verdedigen, .. 't moet wel gezegd dat ze competitief veel toegankelijker zijn dan kungfu of een andere extreme gevechtsport.

dim0r
18 mei 2005, 16:30
boksen is aan te raden.
tis lastig int begin, redelijk zwaar voor uwen buik als ge nie zo sterke buikspieren.
Als ge in goeie club zit krijgde goeie begeleiding.
en tis nie maar zomaar keer 1ne ne slag geve zoals veeln denken

botchla
18 mei 2005, 16:31
@beton
Bwa op een zeker niveau heb je gelijk. Je moet al vrij gevorderd zijn in judo om er
sterk in te zijn en je goed te kunnen verdedigen in een gevecht. Met een half
jaar kickbox ben je op vlak van slagtechnieken enzo 'de ruwheid' beter dan iemand
die al langer kickbox doet.

Maar judo zwarte gordel tov een gewone kickbox zwarte gordel (nu gene beer ofzo),
kan naar mijn mening nog best spannend worden hoor..

Als je iets wilt ala boksen zou ik toch gaan voor kickbox als je ietwat lenig
bent. Je traptechnieken kunnen immers heel belangrijk zijn als je je moet
verdedigen tegen een sterk iemand.

beton
18 mei 2005, 16:37
@beton
Bwa op een zeker niveau heb je gelijk. Je moet al vrij gevorderd zijn in judo om er
sterk in te zijn en je goed te kunnen verdedigen in een gevecht. Met een half
jaar kickbox ben je op vlak van slagtechnieken enzo 'de ruwheid' beter dan iemand
die al langer kickbox doet.

Maar judo zwarte gordel tov een gewone kickbox zwarte gordel (nu gene beer ofzo),
kan naar mijn mening nog best spannend worden hoor..

Als je iets wilt ala boksen zou ik toch gaan voor kickbox als je ietwat lenig
bent. Je traptechnieken kunnen immers heel belangrijk zijn als je je moet
verdedigen tegen een sterk iemand.

volledig mee eens, kickbox is al veel rijker dan boxen, tai box verrijkt het imho nog een beetje, en sanda is volgens mij de rijkste vorm van hard vs hard gevechtsporten, hoe 'rijker' je gaat, hoe moeilijker het wordt op technisch vlak, en hoe langer het zal duren voor je het goed onder de knie hebt, maar hoe efficenter de sport is

da's natuurlijk mijn mening , iedereen zal zijn sport vanzelfsprekend verdedigen

kwestie van de mijne wat te verdedigen :
een zwarte gordel judo maakt weinig kans tegen iemand met een hoge graad in kungfu , omdat de kungfu dude zowel thuis is in zowel de worpen, grepen, klemmen, wurgingen van het judo front als in het trappen, stoten, ellenbogen- knieen werk van het kick- en tai- box front, dit alles wel op zijn eigen manier, maar minstens zo efficient

sneax
18 mei 2005, 16:43
(..)

Ge ziet al die sporten te veel als gevechtsport om u te weren op straat ofzo hehe. Als ge matchen speelt is da gewoon een sport - een spel - gelijk een ander.

Judo moet ge zien als een spel als ge dat tegen elkaar doet, gaten zoeken, gebruik maken van de ander zijn fouten etc... Zelfde bij boxen enzo, daar moet ge gaatjes zoeken, timing, kracht enzoverder.

Als ge u gewoon wilt weren op straat dan moede inderdaad zo een sport pakken waar ge in een gevecht _alles_ moogt en waar ze u _alles_ leren (worstelen, klemmen, sla en schop technieken etc...).

beton
18 mei 2005, 16:44
...

versta me ni verkeerd : ik heb respect voor judo en karate en alle andere gevechtsporten, maar ik beschouw die eerder als een sport dan als een geheel van technieken om u te verdedigen, .. 't moet wel gezegd dat ze competitief veel toegankelijker zijn dan kungfu of een andere extreme gevechtsport.

jeap sneax, ik heb het hierboven al ergens vermeld, voor competitie en op vlak van sport is dat natuurlijk allemaal geweldig

sneax
18 mei 2005, 16:48
...

ah k just, khad blijkbaar ni alles gelezen

beton
18 mei 2005, 17:00
is er toevallig niemand die krav manga doet ? qua efficientie is dat wel bijna onevenaarbaar

SPLiFF
18 mei 2005, 17:05
is er toevallig niemand die krav manga doet ? qua efficientie is dat wel bijna onevenaarbaar

Is het niet Krav Maga ipv Manga.

Als je die Israelische gevechtssport bedoelt toch.

Inspector Monkfish
18 mei 2005, 17:06
Is het niet Krav Maga ipv Manga.

Als je die Israelische gevechtssport bedoelt toch.

Idd, krav maga:p

Het is evenwel zeer moeilijk om deze sport in Vlaanderen te beoefenen((kheb zelf al eens rondgekeken).

beton
18 mei 2005, 17:06
jep ge hebt gelijk (na het ingetikt te hebben in google :p)
kheb het ook maar van horen vertellen

schijnt overigens meer in trek te zijn in holland (trainer van onze club gaat het daar volgen)

na wat opzoekwerk schijnen alle belgische clubs in wallonie te liggen

Inspector Monkfish
18 mei 2005, 17:18
jep ge hebt gelijk (na het ingetikt te hebben in google :p)
kheb het ook maar van horen vertellen

schijnt overigens meer in trek te zijn in holland (trainer van onze club gaat het daar volgen)

na wat opzoekwerk schijnen alle belgische clubs in wallonie te liggen

yup, en één in Brussel :sad:

beton
18 mei 2005, 17:20
moest er ooit een club komen in de prov antwerpen en ik heb een jaarke of 5 meer ervaring in sanda ga'k mij daar wel aan wagen denk'k

Burny
18 mei 2005, 17:22
Ik heb 5 jaar Ju-Jitsu gedaan, en daarna een tijd gethaiboxt. Ju-Jitsu is puur verdedigen, je leert er niet echt vechten, alleen (zeer efficiënt) verdedigen, afweren etc.. Thaiboxen daarentegen is echt vechten, zowel aanvallen als verdedigen. De trainingen zijn dan harder/feller.

Als ik ooit er nog terug mee begin is het zeker Thai/Kickboxen.

En lenig worden doe je dmv strech oefeningen en trainen, maar niet iedereen is kan even lenig worden.

Inspector Monkfish
18 mei 2005, 17:24
moest er ooit een club komen in de prov antwerpen en ik heb een jaarke of 5 meer ervaring in sanda ga'k mij daar wel aan wagen denk'k

²(maar vervang Antwerpen door Gent:))

Ik ga er eerst voor zorgen dat ik kendo en jodo onder de knie krijg(wat nog wel een hele tijd zal duren) en dan ga ik eens horen voor een lichamelijke krijgskunst.

hendrik1
18 mei 2005, 17:28
Ik volg al 2 jaar karate. Een 'basic training' ziet er als volgt uit:
-Opwarming
-Kion (reeks bewegingen achter elkaar): dwz basisafweren en/of aanvallen na elkaar; zoals bv vijf stappen 'lage' afweer met daarbij een basis slagtechniek.
-Kata (gevecht tegen onzichtbare tegenstander) Een kata is een 'vast' iets, er bestaan redelijk wat kata's in karate (steeds moeilijker). Eigenlijk is het een soort Kion die altijd bestaat uit een hele reeks block- en aanvalstechnieken.
Het komt erop neer om deze oefening te memoriseren.
Hoe meer power je hier in steekt hoe beter.
-Kumite (gevecht tegen partner) Met de nodige blauwe plekken :p
-Hiertussen zal men ook wat aan de conditie en krachtopbouw werken door te pompen (classy :)) en wat sprintjes enzo. Het kan vrij zwaar worden LOL.

Je krijgt een hogere band naarmate je meer Kata's kent en als je wat meer basiskionbewegingen weet (vooral na elkaar, is soms een hele reeks). De sensei zegt je dan in het Japans welke bewegingen hij wil zien en die moet je dan na elkaar uitoefenen.

Karate is heel tof en is zeer goed vr conditie,kracht en mentaal zelfs sterker te worden; maar velen haken na een tijdje af omdat de Kionbewegingen en de Kata's tot vervelens toe worden herhaald. Maar dit is spijtig genoeg altijd nodig om de technieken in een soort 'reflex' te gieten.
Elke training is bijna een 'copy-paste'-vorm van de vorige ;snappie :)
Nu moet ik wel zeggen dat dit ook sterk afhangt van dojo tot dojo.
greetz

beton
18 mei 2005, 17:33
ik heb ook wat karate achter de rug, en een goeie maat van mij is sensei van de kai do dojo in oostmalle (kyokushin), en ik vond karate technisch niet zo geweldig uitgebreid, en daarom vind ik kata's redelijk saai. Voor competitie en de pure vechtvorm is het wel fun, hoewel het ook maar hard vs hard is, incasseren & stoten met af en toe 'ns een trap (en dit wederom niet echt de manier van vechten is waar ik voor zou gaan), semi contact karate vindek helemaal nix

beton
18 mei 2005, 17:35
²(maar vervang Antwerpen door Gent:))

Ik ga er eerst voor zorgen dat ik kendo en jodo onder de knie krijg(wat nog wel een hele tijd zal duren) en dan ga ik eens horen voor een lichamelijke krijgskunst.

kendo is zwaardvechten right? (of toch bamboe stok - vechten) , is er competitie? en wat zijn de regels ?

en jodo = stokvechten, of een andere vorm van zwaardvechten?

woot
18 mei 2005, 17:45
Die fatale afweer is enkel op straat :p In competitie gaat het erom om een aantal punten te scoren door de tegenstander (licht tot matig hard) te raken, op de grond te smijten etc.

@ smartass: as ge een vuist op uw neusbeen krijgt zulde het wel gewaar worden. Iemand die occasioneel is vecht (lees als: den eerste den beste da u op straat aanvalt) ga minstens is heel goe verschieten.

witte!
18 mei 2005, 17:47
Ik kan je boksen aanraden doe het zelf ook en denk dat het niveau in de bokssport hoger ligt dan in ieder andere gevechtsport..
Boksen lijkt mij ook het efficientste.
Ik ben halfjaar geleden begonnen en this toch wel afzien hoor.
Had gedacht dat ik het sneller onder de knie ging krijgen maar dat valt toch wel tegen.
Ben nu van plan eerst paar jaar te boksen en dan over te stappen op muay thai wat ze bij ons in de club ook geven.
Men heeft mij aangeraden eerst de bokstechniek te goei onder de knie te krijgen en daarna te leren trappen dan direct met thai/kickboksen te beginnen.
Bij ons kome veel thaiboksers mee traine omdat ze gewoon een slechte bokstechniek hebben.
Dus als je al goed kan boksen en je schakelt dan over heb je veel voordeel.

Equino
18 mei 2005, 17:53
Als "beginner" zou ik Judo wel aanraden.

Je hebt verschillende niveau's. Zuiver recreatief ofwel competitief of een mengeling. Voor dat competitief gedeelte moet ge eigelijk wel al vroeg beginnen...

Ikzelf doe judo nu al voor 7 jaar en ben bezig voor m'n zwarte gordel (stomme puntjes van shiai :D) Ik heb vroeger wat competitie gedaan (nu alst mij past). Ik was belange niet de beste maar ik ben toch trots. In top 10 van de provincie enzo paar jaar na elkaar of mee mogen doen aan regionale wedstrijden maar ik heb nooit mee mogen doen op een Belgisch Kampioenschap :sop: Zeker niet genoeg betaald aan het comité :sop:

Voor technieken hebt ge natuurlijk een aantal basisgrepen/worpen enzo maar ge kunt combineren ^^. Niets is zaliger dan uw partner te misleiden en dan zwaar op z'n doos geven :applause:. Of een offerworpke. Lekker ontspannend na een zware dag op school/werk. Derbij ge moet zot zijn om alles standaard uit te voeren. Niets is makkelijker om dat te blokkeren.

Meer info => http://www.vjf.be Site is wel beetje crappy atm en in firefox werkt niet alles. Maar daar zal wel verandering in komen ;)

Grtz

PS: als ge begint krijgde normaal gezien 4 lessen gratis om te proberen. WIJS E

EDIT: ben blij dat er nu geen voetballeurkes zitten te neuten daje moet voetballen

Inspector Monkfish
18 mei 2005, 17:53
kendo is zwaardvechten right? (of toch bamboe stok - vechten) , is er competitie? en wat zijn de regels ?

en jodo = stokvechten, of een andere vorm van zwaardvechten?

- kendo bestaat uit 2 onderdelen:

1) Met het Bokken(een houten zwaard in de vorm van een katana) oefen je de kata's. Dit zijn de stijloefeningen die je per 2 beoefent. Deze kata's zijn officieel vastgelegd en worden uitgevoerd zonder de bescherming omdat er in principe geen reëel gevaar bestaat.

Bij de moeilijkere kata's gebruik je ook een mini-bokken waarvan ik de exacte naam ben vergeten:)

2) Dan heb je het bekende onderdeel van Kendo met de bamboezwaarden -de shiatsu-. Het ziet er simpel en ruw uit, maar dat is het zeker niet. De voetbeweging alleen al is vrij ambetant om te leren:p.

De basis is terug te brengen tot Men(hoofd - voornamelijk de slaap), Do(de zijkanten van je romp) en kote(je polsen). Dat zijn de punten waar je op moet letten en die je moet trachten te raken.
Het gaat uiteraard veel verder dan dat en er zijn heel wat verschillende oefeningen en slagen die je moet aanleren. Er zijn ook aanvallen die tijdens wedstrijden enkel mogen gebruikt worden door de hogere graden(een aanval naar de keel bijvoorbeeld).

Om dus ook op je andere vraag te beantwoorden, er is een competitie :)

- Jodo is het vechten met een stok( de Jo) tegen het Bokken en bestaat uit het aanleren van de kihons en de kata's waarbij je zowel de jo-zijde als de zwaardzijde moet kennen).
Het is een vrij gedetaileerde krijgskunst en zeer effectief. Wie Jodo goed onder de knie heeft wint normaal gezien altijd van een aanvaller die een zwaard hanteert.

Het Jodo kent geen competitie.

SPLiFF
18 mei 2005, 17:54
@ smartass: as ge een vuist op uw neusbeen krijgt zulde het wel gewaar worden. Iemand die occasioneel is vecht (lees als: den eerste den beste da u op straat aanvalt) ga minstens is heel goe verschieten.

Ik zeg toch niet dat ge dat nie gewaar zult worden. Neus zal idd wel gebroken zijn. Maar neusbeentje in de hersenen is pubertalk oftewel BS.

beton
18 mei 2005, 17:57
Ik kan je boksen aanraden doe het zelf ook en denk dat het niveau in de bokssport hoger ligt dan in ieder andere gevechtsport..

bwoah, da vindek nu wel verre van juist, hoe kunde nu weten hoe hoog het niveau is in andere sporten ? in elke sport is een topniveau en een bottomniveau .. da's normaal

en het efficientste is het zeker niet, .. neem nu simpelweg al maar kickbox, die krijgen dezelfde boxtechnieken, alleen wordt dat nog verrijkt met een aantal traptechnieken, da's al inneens een pak efficienter, .. aangezien ge het ook gaat doen na boxen zulde dat dan wel niet ontkennen veronderstel ik

beton
18 mei 2005, 17:59
De basis is terug te brengen tot Men(hoofd - voornamelijk de slaap), Do(de zijkanten van je romp) en kote(je polsen). Dat zijn de punten waar je op moet letten en die je moet trachten te raken.
Het gaat uiteraard veel verder dan dat en er zijn heel wat verschillende oefeningen en slagen die je moet aanleren. Er zijn ook aanvallen die tijdens wedstrijden enkel mogen gebruikt worden door de hogere graden(een aanval naar de keel bijvoorbeeld).

dat doet me denken aan een gewapend "spelleke" dat we als recreatie gedaan hebben op kungfu trainingsweekend, het "spelleke" was overigens een id van iemand die kendo volgt :p
't was fun, en overigens vermoeiend

SPLiFF
18 mei 2005, 18:08

Ik raad u aan om eens te sparren met een Thai-bokser dan, die gedachte over efficiëntie zal snel veranderen. Zeker als ge echt ene uit Thailand voor u hebt staan.

beton
18 mei 2005, 18:14
jeps, of kom 'ns trainen op onze sanda training, en ge weet het ook wel snel :p

woot
18 mei 2005, 18:19
Ik zeg toch niet dat ge dat nie gewaar zult worden. Neus zal idd wel gebroken zijn. Maar neusbeentje in de hersenen is pubertalk oftewel BS.

tis goe, ge weet watk bedoel :crazy:

paar vraagjes over kendo:

-waar valt da te beoefenen in België?
-kostprijs?
-maakt kendo ook gebruik van echte katanas a.k.a. metalen zwaarden of is da een ander sport? Ooit is op tv gezien ma wa was da ook al weer? :oink:

eXe./BuLLiT
18 mei 2005, 18:23
bedankt voor de massale replies :p
keep them coming :)

Ik heb nu al een gedacht over een paar kwist nie dat er zo een variatie was
maja in da boerengat hier in west vl waar ik woon :p

Mijn motivatie is goed in vorm zijn, zelfzekerheid, mn manneke kunnen staan, en ook om de schoonheid van de sport..
Competie heb je in iedere sport en zouek er wel bijnemen maar heb nie de bedoeling om een legende te worden als je me begrijpt ;)

mvg

zikje
18 mei 2005, 18:43
Aïkido lijkt me ook wel leuk. Geen aanvalssport dacht ik, en vooral gebruik maken van de energie van de tegenstander om de aanvalt te ontwijken en de tegenstander ergens heen te smijten (Steven Seagal was daar goed in). Ik heb ook ooit filmpjes gevonden op internet over aïkido.

beemer
18 mei 2005, 18:58
Heb een aantal sporten beoefend. Ben in m'n jeugd begonnen met een jaartje judo (was niet echt m'n ding) om daarna over te stappen op karate.

Door een verhuis noodgedwongen moeten stoppen en overgeschakeld op jiu-jitsu. Dit beviel me zodanig dat ik méér wou trainen maar de trainingsdagen waren echter beperkt tot twee dagen per week. Er was ook nog een derde trainingsdag voorzien in dezelfde dojo voor tai-jitsu en nunchaku, dus ben ik die dan ook maar beginnen volgen. Het grote verschil met jiu-jitsu was dat tai-jitsu meer aanvallend was, inclusief trap- en stoottechnieken. Nunchaku's zijn de bekende zes- of achtkantige houten stokken die met elkaar verbonden zijn met een lederen riempje, die zowel aanvallend als verdedigend kunnen dienen.

Mede door een carriëre in het leger en gekazerneerd te zijn in Duitsland ben ik daar logischerwijs ook moeten mee kappen. Dat gemis heb ik opgevangen door me te bekwamen in close-combat waar ik uiteindelijk, welliswaar voor een korte periode, lesgever in geworden ben.

guldor
18 mei 2005, 19:17
Ik raad u aan om eens te sparren met een Thai-bokser dan, die gedachte over efficiëntie zal snel veranderen. Zeker als ge echt ene uit Thailand voor u hebt staan.

Inderdaad, Thai-boks is zeer heftig.Een vriend van mijn heeft zo een topcoach en dat valt zeker niet te onderschatten.

mozesvsjezus
18 mei 2005, 19:27

ene van mijn klas doet da , lijkt mij wel een vrij hevige , ma wel effectieve sport , de eerste maande da hij da dee kwam hij constant me blessures toe int school toe hoewel hij ervoor al enkele jaren kickbox gedaan had (tis krav maga btw).

Papegoai
18 mei 2005, 20:35
Kzou graag ook een vechtsport doen in de loop van volgend jaar.
Laten we zeggen Januari want ervoor ist powertraining om in vorm te komen.
Ik zoek een sport waar ge gewoon goe leert vechten want het is hier echt onveilig om uit te gaan en kzou me toch meer op me gemak voelen.

eXe./BuLLiT
18 mei 2005, 20:47
hehe ik versta u situatie ;)
daarom dacht ik aan boks in eerste instantie
maar er is blijkbaar zoveel :o

botchla
18 mei 2005, 20:57
Boks.. kickbox is effectiever.. maar dan nog.. als ze met e groepke rond u komen
staan hebt ge er nog van zenne. Ik doe het voor de fun en om mij is volledig te laten
gaan (ne keer goe te kunne vechten infeite).

De meeste seizoenen beginnen in september. En ik raad ook aan om dan te beginnen,
bij ons kunde ook in april nog beginnen maar allé dan wete niet wie ge aankunt enzo..
da kan wel is vrij gevaarlijk zijn ;)

Ook.. powertrainen gaat u wa sterker maken.. maar ge hebt daarvoor een hele
vakantie. En ge kunt da ook combineren met kickbox(bv) zelf. Ge gaat ergens
naartoe om sterker te worden, dus ge zijt niet verplicht om daar al met een
gespierde mass binnen te wandelen zenne. Wees gerust, spieren krijgt ge wel ;)

themuslim
18 mei 2005, 21:13
hmm ik wil kickbox gaan doen maar ik ben niet echt lenig, kdacht dat kickbox me juist lenig ging maken, slechte interpretatie of hoezit et nu? :/

waar ik trouwens wil gaan is in Merksem(Antwerpen) met da wijf, da ex-wereldkampioen is.

Demonneken
18 mei 2005, 21:33
tis goe, ge weet watk bedoel :crazy:

paar vraagjes over kendo:

-waar valt da te beoefenen in België?
-kostprijs?
-maakt kendo ook gebruik van echte katanas a.k.a. metalen zwaarden of is da een ander sport? Ooit is op tv gezien ma wa was da ook al weer? :oink:

Zijn verschillende dojo's in België (google dus :p), kostprijs hangt ook van dojo tot dojo af. In Kendo worden zover ik weet geen katanas gebruikt.

Dat is Iaido waarop je doelt. Een zeer technische sport waarin je enkel "katas" beoefent daar een het met echte katanas uitgevoerd word. En deze zijn, zoals bekend, zeer zeer scherp.

Over Iaido mag ek gerust zeggen dat het enorm vermoeiend is omdat je zowel zeer trage als zeer snelle bewegingen moet uitvoeren. En met een katana van 5-6 kilo die je doorheen een traag uitgevoerde aanval met 1 hand op elk moment in de juiste hoek en positie moet houden kan dat beginnen doorwegen. Maar, zoals met alles, raak je eraan gewoon :)

Iaido valt te beoefenen in Ternat. Daar word dit gecombineert met Jodo.

eXe./BuLLiT
18 mei 2005, 21:36
merci voor de info botchla
kga zowiezo ewa poweren in de vakantie omda in september te beginnen
met wa daar ben ik nog nie uit :p
maar er zullen wel verschillende factoren meespelen

witte!
18 mei 2005, 22:17
bwoah, da vindek nu wel verre van juist, hoe kunde nu weten hoe hoog het niveau is in andere sporten ? in elke sport is een topniveau en een bottomniveau .. da's normaal

Er zijn veel meer boksers dan kickboksers, boksfederaties etc.
Veel meer gewichtsklasses en competities..
Ik denk dat een lennox lewis wel wind van Remy Bonjasky.
Hadden ze trouwens Tyson toegelaten in de K1 dan had ge nogal wat gezien jong.

en het efficientste is het zeker niet, .. neem nu simpelweg al maar kickbox, die krijgen dezelfde boxtechnieken, alleen wordt dat nog verrijkt met een aantal traptechnieken, da's al inneens een pak efficienter, .. aangezien ge het ook gaat doen na boxen zulde dat dan wel niet ontkennen veronderstel ik

Ik wil gewoon overschakelen omdat ik dan direct al een hoog niveau haal.
Veel thaiboksers kome bij ons hun techniek bijschaven en qua boksen kan ik de meeste aan.
Je ziet in de K1 trouwens veel ex-boksers die hoog niveau halen.

Fighting Hobbit
18 mei 2005, 22:21
Medieval Martial arts - free fight

Fun? Zeer zeker, het is enorm technisch, maar toch komt er ook veel adrenaline etvc bij kijken

Conditie? Toch wel belangrijk, loop maar eens 3 uur in een wapenuitrusting van 40 kg, bet een dikke watten wambuis als het ongeveer 30°C is

Nadeel? Je kan jezelf serieus verwonden...

JanVH
18 mei 2005, 22:30

Fun?
Zeer zeker. In't begin wel afzien als ge een zwakke conditie hebt maar dat verbetert vrij snel. Ook ellebogen en knieën zullen wat vel missen de eerste keren dat ge een fatsoenlijk workout op de stootzak doet.

Lenig zijn?
Voor de basis niet echt nodig. Ge moet natuurlijk geen complet stijve hark zijn :) Vooral voor trappen naar het hoofd vergen wel wat lenigheid maar dat komt geleidelijk aan. Gewoon laag beginnen en voor ge het weet kunt ge een mooie high kick.

Ik kan het in ieder geval aanraden om de conditie sterk te verbeteren. Ook voor mensen die wat zelfvertrouwen nodig hebben (alle deftige vechtsporten eigenlijk)
Hebt ge toevallig nen link van de club ofzo?
Waar kunt ge dat ergens beoefenen ?

Tir'Quatill
18 mei 2005, 22:41
- kendo bestaat uit 2 onderdelen:
Bij de moeilijkere kata's gebruik je ook een mini-bokken waarvan ik de exacte naam ben vergeten:)

Kdacht dat dat de Tanto is. Niet zeker of dit juist is.

Tir'Quatill
18 mei 2005, 22:42
Aïkido lijkt me ook wel leuk. Geen aanvalssport dacht ik, en vooral gebruik maken van de energie van de tegenstander om de aanvalt te ontwijken en de tegenstander ergens heen te smijten (Steven Seagal was daar goed in). Ik heb ook ooit filmpjes gevonden op internet over aïkido.

Ben ik paar weken geleden mee begonnen en is inderdaad zeer leuk. Zeker de moeite om is testlessen te volgen.

botchla
18 mei 2005, 23:11
Ik wil gewoon overschakelen omdat ik dan direct al een hoog niveau haal.
Veel thaiboksers kome bij ons hun techniek bijschaven en qua boksen kan ik de meeste aan.
Je ziet in de K1 trouwens veel ex-boksers die hoog niveau halen.

'k wil es nen topbokser zien vechte tegen Mirko 'cro-cop' Filipovic.. :P

Fix0r
18 mei 2005, 23:19

Fun?

Lenig zijn?

idd, ben vandaag begonnen met Thai-boksen en tis wel vree fun, heb wel wa afgezien maar das normaal, u conditie + techniek gaat goe naar bove in een maand dus

Fix0r
18 mei 2005, 23:31
hmm ik wil kickbox gaan doen maar ik ben niet echt lenig, kdacht dat kickbox me juist lenig ging maken, slechte interpretatie of hoezit et nu? :/

waar ik trouwens wil gaan is in Merksem(Antwerpen) met da wijf, da ex-wereldkampioen is.
daar ben ik vandaag begonnen, the bulldogs is da met Daniella Somers.
Kheb der vandaag training bij gehad en die geeft da wel goe ze, die komt zelf tege u zegge hoe ge u techniek beter kunt doen als't slecht is fzo. Ma vandaag
zat ik bij de jeugd maar ik moet normaal bij senioren beginnen en ik ga vrijdag bij de senioren beginnen en ne maat van mij zij ook wel da da wel wa zwaarder ging zijn dan vandaag en vandaag was ik al wel moe na die training. Ge moogt u daar zeker ni op mispakken want das echt wel intensief alle da hangt er van af als gij alles geeft of ni. Int begin krijgde wel wa klappe ze vooral op mijn benen vandaag mijn bil zag wa rood en deed wel beke pijn ma ge leert me der tijd wel incassere.Ook wak vandaag geleerd heb ALTIJD verdediging omhoog anders slage ze op uwen bek :D . Ma ik vin da wel fun

Boris Barowski
18 mei 2005, 23:32
http://www.budokaido.com/
http://go.to/budokaido

full contact karate :)
B.

Emerxill
18 mei 2005, 23:50
Ik heb een beetje vanal gedaan totdat er iets raars met mijn hand (vuist) was (en nog een beetje is)
Eerst 5j jiu jitsu: vrij tof, leert vanalle nuttige dinge, zoals klem technieken, worpen, trap en stoot technieken. Ewa worstelen. Beke vanalles dus. Ma ni echt gespecialiseerd.

Daarna heb ik 4j taekwondo gedaan. Heel plezant, enorm veel trappen, en vooral hoge trappen. Echt lenig hoeft ge ni te zijn: ikzelf heb nogal stramme spieren, maar na een paarmaandjes stond ik vrolijk mee te stretchen tegen de deurstijl met de rest van de manne :D
De club in hasselt waar ik toen trainde was juist in zijn hoogdagen: één wereldkampioen en verschillende europese titels. En iedereen die compititie gedaan (amateurs, vooal benelux) had was wel eens in de top-3 gestaan...

Daarna ben ik muay tai gaan doen (een jaarke).
Ook heel plezant, alleen dat ik regelmatig blauw thuis kwam, ma da was meestal mijn eigen schuld :p. Techniek is nie echt belangrijk, zeker de bokstechnieken zijn ronduit rampzalig. Traptechnieken gewoonweg zalig :D
Maar omdat die club veel te ver naar mijn goesting verhuisd was heb ik da nilang kunne doen.

Vervolgens ben ik gewoon gaan boksen. Wat ik et plezantste vond. Vooral et technische aspect. Boksen moet echt ni onderdoen voor muay thai. Technisch ist zelfs superieur. Maar de combinatie van voeten-knieen-ellebogen-vuisten maakt muay thai natuurlijk veel completer. Wie genoeg K1 kijkt weet da ne thai-bokser moet oppassen voor ne goeie bokser. Maar omdat die bokser ni met die lowkicks overweg kan, verliest die toch meestal :p

Daar tussendoor heb ik ook nog af en toe escrima gedaan. Da is kickboksen uit de filipijnen. Maar dan met stokken en messen derbij. Ook enorm fun en handig. Als ge iets wilt doen wa ge op straat wilt kunne gebruiken ist dit wel...
Ge leert trappe en slaan. Aanvallen met stokken en messen verweren en counteren. Klem- en breektechnieken, ... echt wel de moeite :)
Technisch ook vrij proper.
Maar die club lag te veraf om dat regelmatig te blijven doen.

Nu lig ik toch al bijna een jaarke stil doordat ik mijn vuist kapot heb gemept op ne veel te harde kop van iemand :D. En momenteel ben ik aant powertrainen in afwachting op de genezing van mijn hand. Plus mijn huidig werk laat et ook ni toe om clubverband (lees op regelmatige uren) te gaan traine

That's it. Maakt dus nie uit welke gevechtsport ge doen, kies ene waar ge u goed bij voelt. Laat u nie misleiden door "hypes" gelijk kick- en thaiboksen (bijna iedereen doet da precies), want sommige clubs lijken meer op airobic/tai-bo clubs dan op deftige boksclubs. Ziet da ge iets kiest wa goed voor uw conditie, lenigheid en techniek is.

beton
19 mei 2005, 00:50
ene van mijn klas doet da , lijkt mij wel een vrij hevige , ma wel effectieve sport , de eerste maande da hij da dee kwam hij constant me blessures toe int school toe hoewel hij ervoor al enkele jaren kickbox gedaan had (tis krav maga btw).

jah dat wist'k al , zeg en vraag' ns waar hij dat beoefent .. 't is idd een redelijk agressieve sport

beton
19 mei 2005, 00:51

elke club heeft wel een ex-wereldkampioen ze, .. in schilde (de gladiators) wordt de training ook door een ex-wereldkampioen gegeven, de werner konincks, stoere kerel :p

SPLiFF
19 mei 2005, 07:42
Hebt ge toevallig nen link van de club ofzo?
Waar kunt ge dat ergens beoefenen ?

Dit zal wel de bekendste zijn denk ik: http://www.siam-ni.be/

witte!
19 mei 2005, 16:25

Ben al eens naar een work-out van hem gaan kijken in the dome in Aken was wel indrukwekkend jah maar toch :p

Trancerke
19 mei 2005, 16:51
Kheb der vandaag training bij gehad en die geeft da wel goe ze, die komt zelf tege u zegge hoe ge u techniek beter kunt doen als't slecht is fzo. Ma vandaag
zat ik bij de jeugd maar ik moet normaal bij senioren beginnen en ik ga vrijdag bij de senioren beginnen en ne maat van mij zij ook wel da da wel wa zwaarder ging zijn dan vandaag en vandaag was ik al wel moe na die training. Ge moogt u daar zeker ni op mispakken want das echt wel intensief alle da hangt er van af als gij alles geeft of ni. Int begin krijgde wel wa klappe ze vooral op mijn benen vandaag mijn bil zag wa rood en deed wel beke pijn ma ge leert me der tijd wel incassere.Ook wak vandaag geleerd heb ALTIJD verdediging omhoog anders slage ze op uwen bek :D . Ma ik vin da wel fun

kzou daar ook willen beginnen das toch op de bredabaan e?
maar twijfel nog... btw, hebben die een site? grtz

Hondengans
19 mei 2005, 17:47
Ikzelf doe judo nu al voor 7 jaar en ben bezig voor m'n zwarte gordel (stomme puntjes van shiai :D)

Kheb nu bruine gordel hé, en ge moet toch 10 shiai punten halen voor te mogen gaan voor zwart, kunt ge die enkel halen in Zele?

xReAVeRx
19 mei 2005, 17:50
3 jaar budokaido gedaan, is een full contact sport afkomstig uit nepal.
Redelijk hard doorgaan!
Ma ik zou keigraag Thaiboksen doen

Insomnia187
19 mei 2005, 17:59

Of tegen Ken Shamrock of Sapp ;)

mozesvsjezus
19 mei 2005, 18:05
jah dat wist'k al , zeg en vraag' ns waar hij dat beoefent .. 't is idd een redelijk agressieve sport

hij dee het eerst in brussel erges , en ging het nu in Groot Bijgaarden doen

http://edcweb.be/GB/kravmaga.htm (http://http://edcweb.be/GB/kravmaga.htm )

(kgeloof wel da hij voor de competitie altijd naar luik moest gaan ofzo , wel ni 100% zeker )

ik was eigelijk ook al een tijdje op zoek naar een gevechtssport, kwil wel beginne me iets minder hevigs as krav maga ( kherinner mij nog da die pee na 1 van de eerste lesse da hij genome had int school toekwam en toen we vroege wa hij gedaan had zei hem 'kheb geleerd hoe ge het mes van den andere afpakt en dan zijn biceps dermee ope snijd':crazy: en dan had hij ook is allemaal demonstratiefilmpjes doorgestuurd waarin ge leerde een geweer afpakken enzo

ma ik dacht dus aan kickbox ofzo , ma na tschijnt krijgde daar wel veel slaag op u knieën ??? en ik heb redelijk zwakke knieën dusja
ik ben al 15 dus ik weet ni of het een goed idee is om aan gevechtsporten te beginnen die veel techniek vrage ? ik woon ier ook in een buurt waar er regelmatig nekeer gevochte wordt en tzou altij handig zijn om mij te kunnen verdedigen , aangezienk vrij klein ben ( 1m 65 ) kben normaal gebouwd , ni echt sterk ma zeker ni zwak :p , kben wel ni echt lenig , ma da zal wel kome zeker :)

en dan na een paar jaar eventueel overstappe op een andere gevechtssport zoals krav maga

woot
19 mei 2005, 18:15
tis nooit te laat om me een gevechtsport te beginnen, hoe technisch die ook moge zijn.

eXe./BuLLiT
19 mei 2005, 19:36
tis nooit te laat om me een gevechtsport te beginnen, hoe technisch die ook moge zijn.

vreesde ik nochtans voor aangezien ik al 17 ben :/
bedankt voor de verheldering

themuslim
19 mei 2005, 19:53
hehe, jah kging de vorige keer een training bekijken, leek me zeker intensief. Kdenk dat die gasten daar wel een goeie conditie hebben. Maar is het nu eigenlijk niet te laat om te beginnen(einde seizoen, niet?)

en idd das in de bredabaan, dicht bij de merksemse rijschool.

Papegoai
19 mei 2005, 19:55
Ik ga toch vooraf trainen ze, kwil daar nie belachelijk overkomen als we moeten pompen :p

Fix0r
19 mei 2005, 20:02
kzou daar ook willen beginnen das toch op de bredabaan e?
maar twijfel nog... btw, hebben die een site? grtz
site : http://www.thebulldogs.be/home.asp?pl=flash
bwa twijfelen, ik twijfelde int begin ook. Het is wel vrij intensief ze da moogt ge ni onderschatten, en ge krijgt wal klappe vooral op u benen ( bij mij toch). Tenzij ge moet sparren, maar da hebk nog ni gedaan. Maar zo leerde ook incassere, maar hangt er ook vanaf tegen wie da gij traint hé, hoe "hard" die slaagt enz, maar tijdens trainen ist ni de bedoeling om hard te slagen of shotten ( lowkicks etc.) buiten tegen stootkussen

Btw hoeveel jaar zijde? vanaf 16 moete bij de senioren ( ikzelf ben 16).

beke uitleg hoe het verloopt:

eerst gwn opwarming: lopen rond de zaal en zo beke oefening die u wa opwarmen
dan partner kiezen met wie ge gaat trainen om te oefenen. Dan leerde vooral techniek en tssdoor moet ge pompen en buikspieroefeningen doen in reeksen van twintig fzo
dan stootkussen pakken en lowkicks, etc oefenen. Dan is de training meestal om en de eerste les is gratis dus ge kunt altijd is proberen
(ik hoop dat dit van enige hulp was)

edit:
@ themuslim: bwa einde seizoen da weet ik ni, ik ken de seizoenen niet, maar die club is elken dag in de vakantie open hebben ze mij gezegt ( iemand die daar zelf deed heeft me dit gezegt)
intensief ist wel, tegen het einde ( met stootkussen) zijt ge wel moe allé ik was wel moe. Maar dan krijg ik zo een goe gevoel van ik heb goe getraind. En da doe wel goe

Trancerke
19 mei 2005, 20:18
ben bekan 20 maar zou wel willen beginne maar da denk toch best in september pas btw ik had een andere club voor van nen turk universal gym

wist niet dat er een andere club in merksem was grtz

hendrik1
19 mei 2005, 20:31
@ the muslim

Ik ben ook begonnen rond deze tijd, en idd dit is eigenlijk 'einde sezoen' = den tijd dat je van gordel zou moeten stijgen ;) (Bij ons was dat tweemaal per jaar, dus ook met Nieuwjaar ; er waren dus 2 seizoenseindes bij ons per jaar hehe)
Soit, ik werd direct met open armen ontvangen, ik mocht natuurlijk niet meedoen met de exames na een maandje, maar dat leek geen probleem ; Je doet gewoon zoveel mogelijk mee en krijgt wat meer begeleiding; En als het seizoen begint heb je zowaar wat voorsprong op de nieuwkomers, cool :p

Ik denk (hoop toch ;) ) dat weinig clubs hiervan een probleem maken, een nieuw lid zou toch altijd leuk moeten zijn (is natuurlijk ook financieel interessanter voor hen :))
greetz

Simonn
19 mei 2005, 21:13
Als et de bedoeling is om competitie te doen --> RONIN

Die gasten doen mee aan thai-box/kick-box/full-contact karate/.....-gala's

Er zijn acht uur les voorzien per week (vier uur in brugge en vier uur in blankenberge)
Verwacht je aan een heel intensieve training, maar ook een heel grondige. De trainingen zijn onder begeleiding van een sensei derde dan full contact karate, die zelf ook competitie vocht op europees niveau..Techniek is van groot belang en wordt dan ook niet verwaarloosd.
Het gaat er ook wel redelijk serieus aan toe, dus iemand die wil beginnen moet er toch wel voor de volle 100% achter staan.

http://users.telenet.be/ronin-gevechtsportschool/

beton
19 mei 2005, 21:25
hij dee het eerst in brussel erges , en ging het nu in Groot Bijgaarden doen

http://edcweb.be/GB/kravmaga.htm (http://http://edcweb.be/GB/kravmaga.htm )

(kgeloof wel da hij voor de competitie altijd naar luik moest gaan ofzo , wel ni 100% zeker )

ik was eigelijk ook al een tijdje op zoek naar een gevechtssport, kwil wel beginne me iets minder hevigs as krav maga ( kherinner mij nog da die pee na 1 van de eerste lesse da hij genome had int school toekwam en toen we vroege wa hij gedaan had zei hem 'kheb geleerd hoe ge het mes van den andere afpakt en dan zijn biceps dermee ope snijd':crazy: en dan had hij ook is allemaal demonstratiefilmpjes doorgestuurd waarin ge leerde een geweer afpakken enzo

ma ik dacht dus aan kickbox ofzo , ma na tschijnt krijgde daar wel veel slaag op u knieën ??? en ik heb redelijk zwakke knieën dusja
ik ben al 15 dus ik weet ni of het een goed idee is om aan gevechtsporten te beginnen die veel techniek vrage ? ik woon ier ook in een buurt waar er regelmatig nekeer gevochte wordt en tzou altij handig zijn om mij te kunnen verdedigen , aangezienk vrij klein ben ( 1m 65 ) kben normaal gebouwd , ni echt sterk ma zeker ni zwak :p , kben wel ni echt lenig , ma da zal wel kome zeker :)

en dan na een paar jaar eventueel overstappe op een andere gevechtssport zoals krav maga

als ge redelijk klein zijt, ni echt overdreven krachtig en ge wilt het doen om u te verdedigen en niet om de "sport" zelf, zou'k zeggen , ga een vorm van kungfu doen, da's nogal technisch (ni hard tegen hard, zoals andere sporten, dan zoude toch in het nadeel zijn), ongelooflijk praktisch en effectief, en dan kunde daarna nog krav maga gaan doen hé :p

Papegoai
19 mei 2005, 21:42
Als et de bedoeling is om competitie te doen --> RONIN

Die gasten doen mee aan thai-box/kick-box/full-contact karate/.....-gala's

Er zijn acht uur les voorzien per week (vier uur in brugge en vier uur in blankenberge)
Verwacht je aan een heel intensieve training, maar ook een heel grondige. De trainingen zijn onder begeleiding van een sensei derde dan full contact karate, die zelf ook competitie vocht op europees niveau..Techniek is van groot belang en wordt dan ook niet verwaarloosd.
Het gaat er ook wel redelijk serieus aan toe, dus iemand die wil beginnen moet er toch wel voor de volle 100% achter staan.

http://users.telenet.be/ronin-gevechtsportschool/
Kga da misschien doen, kheb er al van gehoord omdak natapun ken enzo.
Doede gij da?

Fix0r
19 mei 2005, 21:59
ben bekan 20 maar zou wel willen beginne maar da denk toch best in september pas btw ik had een andere club voor van nen turk universal gym

wist niet dat er een andere club in merksem was grtz
ja universel gym, en dien turk noemt de murrat ( of hoe ge het schrijft :unsure: )
ne maat van mij waar ik nu mee train, dien heeft da daar gedaan. En hij was daar den enigste belg ( dit is niet racistisch bedoelt ). Die zaal is daar wel kleiner dan in the bulldogs

Sharky
20 mei 2005, 02:20
Nice post...

Ikzelf doe nu powertraining maar kwil dit toch wel combineren met een gevechtsport.

Kzou heel graag een gevechtsport volgen die dus efficiënt is op de straat. En dat is het belangrijkste aspect waarom ik deze ook zou volgen.
Als ik in een straatgevecht terecht kom wil ik deze dan ook kunnen gebruiken en niet eerst ff aan de kant moeten staan en denken welke bewegingen ik ook weer moest gebruiken.

Dus mijn vraag naar jullie toe is, welke gevechtsport raden jullie aan als die puur is voor zelfverdediging / straatgevechten? En om het nog beter te maken, in de omgeving van West-Vlaanderen , Ieper? :D

Trancerke
20 mei 2005, 07:10
ja universel gym, en dien turk noemt de murrat ( of hoe ge het schrijft :unsure: )
ne maat van mij waar ik nu mee train, dien heeft da daar gedaan. En hij was daar den enigste belg ( dit is niet racistisch bedoelt ). Die zaal is daar wel kleiner dan in the bulldogs

zal wel eens zien waar ik het ga doe maar cker in merksem :p
btw hoeveel kost het?

grtz

AbstrusE
20 mei 2005, 12:53
Imo de beste verdedigingssport: Leung Ting Wing Tsun

Ziet er mss belachelijk uit, maar geloof me, het werkt :)

info te vinden op:

Nederlandse Wing Tsun Organisatie (NWTO) (http://www.wingtsun.nl/)
Dit is de club waar ik het gedaan heb (in Bree/Meeuwen) (http://www.stiftsport.be/groepen/wt.shtml)
WT Brussels (http://www.wingtsun-brussels.com/)

Video over Wing Tsun (*.wmv ; 17,6MB ; 8:07min) (http://www.austinwt.com/multimedia/awt_wsd_high.wmv)

EEN KORTE OMSCHRIJVING VAN HET WING TSUN:

WT is de meest efficiënte vorm van ongewapende zelfverdediging. Deze Oosterse gevechtskunst is de ultieme bekwaamheid om je lichaam als reëel wapen in de strijd te gooien. Men hoeft hiervoor geen bodybuilder of kampioen gewichtheffen te zijn. In feite speelt lichaamskracht geen belangrijke rol in een ernstige situatie. Men kan beter op strategie en tactiek vertrouwen als men aangevallen wordt.

Hoewel de beste zelfverdediging het vermijden is van conflicten, zal men niet altijd de mogbelijkheid hebben om een fysieke aanval te vermijden. WT zorgt ervoor dat men op zulke momenten koel en zeer bekwaam kan handelen. Als gevorderd WT - Student wordt men binnen enkele seconden de nachtmerrie van elke aanvaller. Omdat men bij WT verscheidene aanvallen tegelijkertijd en op verschillende niveaus gebruikt, laat men de aanvaller geen tijd of ruimte voor zijn eigen reacties.

AbstrusE
20 mei 2005, 13:00
Nice post...

Ikzelf doe nu powertraining maar kwil dit toch wel combineren met een gevechtsport.

Kzou heel graag een gevechtsport volgen die dus efficiënt is op de straat. En dat is het belangrijkste aspect waarom ik deze ook zou volgen.
Als ik in een straatgevecht terecht kom wil ik deze dan ook kunnen gebruiken en niet eerst ff aan de kant moeten staan en denken welke bewegingen ik ook weer moest gebruiken.

Dus mijn vraag naar jullie toe is, welke gevechtsport raden jullie aan als die puur is voor zelfverdediging / straatgevechten? En om het nog beter te maken, in de omgeving van West-Vlaanderen , Ieper? :D

Zie mn post hierboven :) En kijk het filmpje oko eens, gaat wel over vrouwen, maar als vrouwen eht al effectief vinden :D

Den Deze
20 mei 2005, 13:19
Meest efficiënte sport is (volgens mij) nog steeds thai-box.
Ge krijgt er een hele goeie conditie van, meer incasseringsvermogen en veel meer zelfvertrouwen.
Heb vroeger meerdere gevechtssporten gedaan gedurende 8 jaar, en heb het meest aan thai-box overgehouden. Er zijn gevechtssporten die zeer goed zijn, maar als ge echt is ruzie hebt en ge kunt nix incasseren dan zijde er ook nix mee :)

beton
20 mei 2005, 13:29
zelfvertrouwen is niet per definitie een voordeel , het leidt tot overschatting en agressie

het al dan niet trainen op incasseren hangt volgens mij minder af van de gevechtsport, dan van de club waar je bij traint

Willem I
20 mei 2005, 14:53
ikzelf heb in de afgelopen 20 jaar al verschillende gevechtsporten beoefend.
5 jaar karate, 3 jaar taekwondo en nu ondertussen 12 jaar kung fu. In de laatste 12 jaar ( vanaf 18, rijbewijs ! ) heb ik ook nog dingentjes bijgedaan maar voor mij persoonlijk is kung fu perfect. Practische aanpak, toffe dingen voor tegen meerdere tegenstandrs te gebruiken, enz....

Het allerbest vind ik het leerproces. Je kan dit je hele leven beoefenen en er zal altijd stuff zijn dat je nog niet kent. Iets wat ervoor zorgt dat e met beide voeten op de grond blijft staan.

Er is geen beste krijgskunst... alleen maar een beste 'beoefenaar'.
Dus deze stijl is beter dan de andere is zever. Het is nog altijd het manneke dat eht moet doen.
Elke stijl heeft zijn eigen voordelen en nadelen.
Een goede verkenning van de verschillende stijlen kan je echter goed helpen in je keuze.

beton
20 mei 2005, 14:55
dat waren de woorden van mijn trainer :p

hoi wim :D

AbstrusE
20 mei 2005, 15:10
Er is geen beste krijgskunst... alleen maar een beste 'beoefenaar'.
Dus deze stijl is beter dan de andere is zever. Het is nog altijd het manneke dat eht moet doen.
Elke stijl heeft zijn eigen voordelen en nadelen.
Een goede verkenning van de verschillende stijlen kan je echter goed helpen in je keuze.

Ga ik niet mee akkoord.

Vergelijk kickboxen met wing tsun (deze 2 omdat ik deze 2 ken) kb is zuiver op kracht en incassering. Slaan en slagen krijgen is ong (!) het principe. Bij wt is het gewoonten, reflexen, ... aankweken. wt is niet gebaseerd op slaan en slagen krijgen, itt het is gebaseerd op geen slag krijgen. Ik heb demonstraties van wt gezien waar meerdere andere stylen aanwezig waren en een uitdaging waren aangegaan met de sifu (leermeester). Karate, judo, taekwondo en kickboxen (waren de uitdagers) hebben het onderspit moeten delven tegen wt.

Mijn burman doet al 20-30 jaar kung fu (tijger, aap, verschillende stijlen) en hij is er goed in. Hij is in china gaan trainen bij de leermeester, twas een echte freak :D Toen had hij wt ontdekt en zegt ook dat kung fu daar niets tegen is. Let wel, wt is geen gevechtssport maar een verdedigingssport.

Kijk maar eens op di sites en evt dat filmpje, dan vind je de basisprincipes wel en uitleg. Voor mij is WT toch nog de beste verdedigingssport (niet de sjiekste, de eficiëntste). Je moet zelfs niet echt een goede fysiek hebben, niet sterk zijn ofz. Hoe sterker je tegenstander, hoe meer pijn hij zal hebben :evil:

grtz

beton
20 mei 2005, 15:31
kheb er wa over proberen op te zoeken, en het blijkt gewoon een kung fu stijl te zijn ? kan dat kloppen ? dan vindek het precies al maar een beetje raar dat ge het gaat vergelijken met kung fu en zeggen dat het slechter is :)

na het bekijken van het filmke is mijn id over WT hetvolgende : als je een tenger meisje bent dat zich wil kunnen verdedigen tegen een grote sterke verkrachter , zonder moeilijke technieken te leren en met kracht om te leren gaan, kom dan bij ons, want wij zijn het beste

doet me zo wat denken aan een McDonalds reclame , 'k vind het dus ni echt een positief beeld scheppen over de sport.

bon, ik ken er zelf ni genoeg van om er nog verder op in te gaan, ik ga gewoon eindigen met de woorden van mijn sifu (die overigens ook een freak is en ook al regelmatig naar china is geweest :p) : "Er is geen beste krijgskunst... alleen maar een beste 'beoefenaar'."

hendrik1
20 mei 2005, 16:07
Idd Beton, dat denk ik ook ; het is heel moeilijk om de één gevechtssport tegen de andere te zetten en dan te zeggen die of die is 'de beste'. Elke heeft zijn voor of nadelen.
Btw die demonstratiematch wing tsun, waren die uitdagers ook meesters? Iemand die zwarte gordel karate(bv) is niet altijd meester in karate (uitspraak van mijne sensei;) ) ; dwz zeggen dat hij de basisbewegingen meester is(!) ; eigenlijk begint de echte karate pas na het behalen van je zwarte gordel. Het is je perfectioneren en het uitbreiden van die bewegingen die je 'meester' maken. (stijgen in dan-graden tot 10 dan). 10de Dan is btw maar énen op de hele wereld geweest, zo een crazy Japannerke :p.
Ik denk dat dit in veel andere sporten ook zo is...

Met die 'demonstratiematchen' moet ge ook altijd wat oppassen denk ik.

beton
20 mei 2005, 16:14
...10de Dan is btw maar énen op de hele wereld geweest, zo een crazy Japannerke :p.
...

* Glen Premru 10th Dan Karate
* Master Gary Wasniewski 10th Dan Karate
* Master Mas Oyama's 10th Dan Karate
* Toyama Seiko - 10de dan
* Yasuda Sensei - 10de dan
* Yoshio Hichiya - 10de dan

ofwel liegt google, ofwel vergis je je en ligt de hoogste dan ietsjes hoger

(k)

hendrik1
20 mei 2005, 17:16
Hmm, neen, 10 dan is de hoogste graad die men kan halen, ik heb me gewoon vergist in het aantal; desalnietemin ware het er niet veel dan ;)
Er bestaan verschillende soorten karate, mss was hij meester in Shotokankarate ofzo, ben niet zeker
greetz

Willem I
20 mei 2005, 17:20
abstruse.... hier gaat een goei discusie ontstaan.... :p

eerst en vooral... het was de WT sifu die goed gebruik kon maken van zijn technieken. Voor hetzelfde geld ga je naar een andere school en leer je daar ne hoop BS.

Ik moet wel toegeven dat die kettigstoten moeilijk te counteren zijn als je dit niet kent.
Maar vergeet niet, er zijn zoveel stijlen. Zoveel beoefenaars.
zie maar naar de 'reality based self defence 'scholen die nu overal verschijnen.

Ikzelf beoefen Baji. Bekend om zijn krachtige elleboogtechnieken en 'bodyslams'. Systeem werd beoefend door de lijfwachten van de keizer.
gene zever, gewoon veel mot geven.
veel scholen tegenwoordig trainenin een 'beschemde omgeving'. Men leert sparren tegen iemand die dezelfde techieken gebruikt. Als je een leraar hebt die hier rond kan werken zit je goed.

maar ik blijf erbij... de mate van toewijding en training zijn belangrijker factoren dan de stijl op zich.

ik had er 16 jaar voor nodig om de stijl te vinden die mij het beste lag.

AbstrusE
20 mei 2005, 17:21
Met die 'demonstratiematchen' moet ge ook altijd wat oppassen denk ik.

Was geen demo match, was een demonstratie van verschillende stijlen. Wij van de WT moesten vorm 1 en vorm 2 doen. Die anderen beginnen ons uit te lachen en de sifu is toen gestopt, heeft di manne di aant lache waren op de mat geroepen en heeft gezegd, val maar aan en sla zo hard ge kunt. Gene ene heeft de sifu geraakt, maar ze lagen wel alle op de grond.
Bvb, ge kunt tot graad 12 of 13 gaan. Op graad 7 ofz is uw examens het volgende: 6 mense afhouden di u aanvallen gedurende 3x 3minuten. Ze vallen natuurlijk niet allemaal tegelijk aan maar ook niet 1 vr 1 en van ale kanten.

AbstrusE
20 mei 2005, 17:24
Ik moet wel toegeven dat die kettigstoten moeilijk te counteren zijn als je dit niet kent.
Maar vergeet niet, er zijn zoveel stijlen. Zoveel beoefenaars.
zie maar naar de 'reality based self defence 'scholen die nu overal verschijnen.

Di kettingstoten is het basisprincuipe van WT en met dat principe alleen al gef je menige aanvallers op hun doos :) Als je dit tegoej beheerst kan er niemand je raken (als je di beweging maakt) het is op 1 rechte lijn naar de neus en de ellebogen iets naar buiten zodat stoten van de tegenstander (of da nu een hook is, uppercut, rechtdoor, maakt niet uit) langs je gezicht doorgaan. In de tijd dat je aanvaller je 1 slag geeft heeft em er al 10 op zn neus gekregen :) welliswaar niet met volle kracht maar toch snelle, krachtige stoten.

In de stand van WT kan normaal gezien al niemand je raken (als je het beheerst)

dit was mijn sifu Ernie Krause (links) (http://www.stiftsport.be/images/wt3.jpg)
Voorbeeld van hoe di kettingstoten een hook afweren (http://www.stiftsport.be/images/wt4.jpg)

Nog een site (http://vwto.be/frameset%20homepagina.html) (lees vooral "Over WT" vr de geinteresseerden :))

Het WT-systeem werd ontwikkeld om tegen de harde technieken van het Shaolin-Kung-Fu weerstand te kunnen bieden. Hierdoor heeft ze een tegengestelde theorie t.o.v. de traditionele theorieën van de meeste Aziatische vechtkunsten.

witte!
20 mei 2005, 17:29
Vanmorge rond 0.15u was er Fight Club op Eurosport.
Ik zag 2 mannen in een ring geweldig tegenelkaar te keer gaan.
Grondvechten, boksen, worstelen, thai bokse gewoon alles bijelkaar.
Rake klappen dat er viel niet normaal en die gasten bleven maar incasseren (ikzelf boks en vond het incasserings niveau toch wel abnormaal hoog..)
Nu bleek het om SHOOTO te gaan.
Had daar dus van zn leven nog nooit van gehoord maar dat zag er mij wel een potje flink raggen uit zeg :p
De scheidsrechter liet blijkbaar alles toe.
De grondtechnieken waren wel fantastisch en er werd gevochten over 3 rondes van 5min.
Het leek veel op mixed fighting.

SHOOTO (Shoot wrestling)

Shoot-Wrestling is een unieke mengeling van Russisch Sambo, catch-as-cath-can, thaiboksen, judo en jujitsu. Alhoewel Shoot-wrestling beschouwd wordt als een sport, leert het ons vele aspecten van realistische zelfverdediging dat zowel kan toegepast worden in verschillende omgevingen en situaties.

hendrik1
20 mei 2005, 17:43
Dat ze beginnen lachen vind ik zelf nogal week, getuigt niet van een grote openheid en respect voor andere vechtstijlen.

Bij karate is het exaam vr zwarte gordel (ben niet zeker; 1ste/2de dan) ongeveer gelijkaardig : een zes/zevental mensen afhouden gedurende een bepaalde periode ; lijkt me wel fysisch enorm uitputtend...
greetz

Fix0r
20 mei 2005, 18:27
zal wel eens zien waar ik het ga doe maar cker in merksem :p
btw hoeveel kost het?

grtz
euhmm, wss iets van een €100 voor betalen van lidgeld verzekeringen en maandelijks bedrag ( kunt ook ineens jaarlijks ma ik doe liever maandelijks).
Voor bokshandschoenen ( ongeveer € 30), scheenlappen weet ik de prijs ni van pas morgen da ga ik ze halen. Maar ik ga mij vanavond mij definitief inschrijven dan weet ik zeker wat de prijs is. Sebiet training dus :)

Joe Eigo
20 mei 2005, 18:48
http://www.poleiro.com/capoeira-11.avi

http://capoeira.poleiro.com/capoeira/video/capoeira_eindwerk.mpeg

http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5397.AVI

http://capoeira.poleiro.com/capoeira/video/capoeira@hoeilaart2.mpg

http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5362.AVI
http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5363.AVI
http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5393.AVI
http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5396.AVI

Willem I
20 mei 2005, 19:59
Was geen demo match, was een demonstratie van verschillende stijlen. Wij van de WT moesten vorm 1 en vorm 2 doen. Die anderen beginnen ons uit te lachen en de sifu is toen gestopt, heeft di manne di aant lache waren op de mat geroepen en heeft gezegd, val maar aan en sla zo hard ge kunt. Gene ene heeft de sifu geraakt, maar ze lagen wel alle op de grond.

:niceone:
Zo zie je dat vooroordelen nergens staan bij gevechtsporten.

ken het fenomeen
heb ooit eens een stage gegeven aan de kust op hetzelfde moment dat er voetballers bezig waren. heb toen ook een goeie demo moeten geven.

in ieder geval.... over da geval van uwe buurman. Dat hij WT ervaart als het gerief voor hem is een goei ding. Alleen wilt dit niet zeggen dat iedereen dit vind.

Trancerke
20 mei 2005, 20:53
http://www.poleiro.com/capoeira-11.avi

http://capoeira.poleiro.com/capoeira/video/capoeira_eindwerk.mpeg

http://capoeira.poleiro.com/capoeira/video/capoeira@hoeilaart2.mpg

http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5362.AVI
http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5363.AVI
http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5393.AVI
http://batizado.poleiro.com/film/HPIM5396.AVI

heel nice wou da paar jaar geleden doen , maar omdak nix in de buurt vond en te duur dan toch maar ni ...

euhmm, wss iets van een €100 voor betalen van lidgeld verzekeringen en maandelijks bedrag ( kunt ook ineens jaarlijks ma ik doe liever maandelijks).
Voor bokshandschoenen ( ongeveer € 30), scheenlappen weet ik de prijs ni van pas morgen da ga ik ze halen. Maar ik ga mij vanavond mij definitief inschrijven dan weet ik zeker wat de prijs is. Sebiet training dus :)

ok laat maar iet weten :p

grtz

K3nsh1n
20 mei 2005, 23:06
ik doen taekwondo in mechelen, heel leuke sport en heel leuke trainers

[.::@petros::.]
21 mei 2005, 13:03
Zijn er hier mensen die Aikido doen? Wat vinden jullie ervan?

Poplipo
21 mei 2005, 13:16
weet er iemand een kung-fu toestandig gedoe zijn regio kortrijk, m'n hobby's beperken zich tot gitaar en pc en kzou wel graag wa sterker worden.

Thx in advance

Poplipo

Poplipo
21 mei 2005, 13:24
bedankt voor de massale replies :p
keep them coming :)

Ik heb nu al een gedacht over een paar kwist nie dat er zo een variatie was
maja in da boerengat hier in west vl waar ik woon :p

Mijn motivatie is goed in vorm zijn, zelfzekerheid, mn manneke kunnen staan, en ook om de schoonheid van de sport..
Competie heb je in iedere sport en zouek er wel bijnemen maar heb nie de bedoeling om een legende te worden als je me begrijpt ;)

mvg
dat boeregat in west-vl, waar is da precies?

Willem I
21 mei 2005, 15:17
er is een shaolinschool in Deerlijk. Vlak bij Kortrijk.

evil aardappel
21 mei 2005, 15:20
Heb capoeira en kickbox gedaan.
Vooral kickbox is een goeie gevechtssport en conditietraining ge gaat er ook heel sterk van worden (maar niet in de zin van breed, weetwel). De helft van die Oosterse Gevechtskunsten vind ik soms te bizar, buiten een paar. Kickbox is gewoon de perfecte gevechtssport die er geen "zever" rond verkondigt, ge leert direkt op de man aanvallen en verdedigen.
Capoeira is een braziliaanse gevechtsDANS, zotte bewegingen (maar duurt lang voor ge het goed onder de knie hebt) maar het is eigenlijk een dans :). Dan doede mss beter breakdance ofzo :p.
Van verdediging ziet Aikido er het best uit imo... kweekt tschijnt neig uw reflexen.

Arcan
21 mei 2005, 16:00
heb vorig jaar kickbox gedaan
heb het dan maar opgegeven, vooral omdat het redelijk pijnlijk was ;)
na iedere les had ik el een paar blauwe plekken, toen ik mijn teen bijna had gebroken was het wel de druppel.
vergt inderdaad enorm veel fysiek

edit: het was in wildcat workout ofziets , in ieper

eXe./BuLLiT
21 mei 2005, 16:09
dat boeregat in west-vl, waar is da precies?

Izegem :applause:

Joe Eigo
21 mei 2005, 18:49
Capoeira is een braziliaanse gevechtsDANS, zotte bewegingen (maar duurt lang voor ge het goed onder de knie hebt) maar het is eigenlijk een dans :). Dan doede mss beter breakdance ofzo :p.

hm, dan vraag ik mij toch af in welke club gij zat :oink:
Capoeira is wel degelijk een gevechtsport, de kunst is juist om dit te kunne camoufleren en het te laten overkomen als een dans (omdat de slaven geen gevechtsporten mochten beoefenen van hun meesters)

op dit moment zit ik hier trouwens met een blauw oog en pijnlijke ribben, van de training donderdag. ;)

tides
21 mei 2005, 20:52
Waar volg je dat of kan je dat volgen?

:edit: Om op de vraag van de threadstarter te antwoorden, ikzelf volg nu bijna 4 maanden kendo en jodo. :)

Welke club?

Ikzelf doe al sinds september of oktober kendo bij Ko Jika in Gent ;)

Fix0r
21 mei 2005, 21:02
ok laat maar iet weten :p
grtz
heb me ingeschreven ( maandelijks bedrag betalen voor te komen)
voor mij was het 26,5 euro (hangt af in welke maand ge u inschrijft), maar er komt nog bij verzekering + ( andere dingen) maar dit gebeurd met overschrijving, niet die 26,5 euro die is contant. Dan komt er eigelijk nog bokshandschoenen bij en scheenlappen eventueel montstuk en ook nog zo banden voor rond u handen da helpt u polsen te ondersteunen. Maar die scheenlappen en bokshandschoenen kunt ge bij ons in de club vanachter pakken om te gebruiken als ge er geen hebt, natuurlijk is da ni meer ni en al wel veel gebruikt, daarom best eigen materiaal kopen.

Vandaag heb ik voor het eerst moeten sparren, en wel raake klappen gekregen om mijne muil :p. U verdediging is echt belangrijk ook nog geleerd u kin probere tege u borstkas te houden zodat als ge ne klop krijgt ge beter die beter kunt incassere en sneller trug naar u tegenstander ziet

Deviloo
21 mei 2005, 21:04
Kdoe nu al 15 jaar judo op tochwel hoog niveau

wordt nu mn 3e jaar Tai-Jitsu..

:applause: voor mezelf :p

Heb altijd (Shaolin) Kunf Fu (of Jeet Kune do) doen gelijk den Bruce Lee, maar om daar nu aan te beginnen is wa te ver gegrepen denkek :(

Fix0r
21 mei 2005, 21:05
Om op de vraag van de threadstarter te antwoorden, ikzelf volg nu bijna 4 maanden kendo en jodo. :)
hmm jodo. Ik heb die naam al is horen vallen. Wa is da eigelijk?

evil aardappel
21 mei 2005, 21:08
hm, dan vraag ik mij toch af in welke club gij zat :oink:

Fantast.

Capoeira is wel degelijk een gevechtsport, de kunst is juist om dit te kunne camoufleren en het te laten overkomen als een dans (omdat de slaven geen gevechtsporten mochten beoefenen van hun meesters)

Jij zult er meer van weten, maar wat ik had gelezen is hetzelfde, alleen heb ik begrepen dat het een gevechtssport is die is gecamoufleerd IN een dans... .

op dit moment zit ik hier trouwens met een blauw oog en pijnlijke ribben, van de training donderdag. ;)

Ik heb het maar een half jaar gevolgd zenne ;), als ik zoiets voorhad was het omdat ik per ongeluk niet oplette bij mijn partner ofzo... .

evil aardappel
21 mei 2005, 21:09
Welke club?

Ikzelf doe al sinds september of oktober kendo bij Ko Jika in Gent ;)

In het capitol? (en niet het capitole, dat er 10 meter rechtover staat lol).

Trancerke
22 mei 2005, 10:25
heb me ingeschreven ( maandelijks bedrag betalen voor te komen)
voor mij was het 26,5 euro (hangt af in welke maand ge u inschrijft), maar er komt nog bij verzekering + ( andere dingen) maar dit gebeurd met overschrijving, niet die 26,5 euro die is contant. Dan komt er eigelijk nog bokshandschoenen bij en scheenlappen eventueel montstuk en ook nog zo banden voor rond u handen da helpt u polsen te ondersteunen. Maar die scheenlappen en bokshandschoenen kunt ge bij ons in de club vanachter pakken om te gebruiken als ge er geen hebt, natuurlijk is da ni meer ni en al wel veel gebruikt, daarom best eigen materiaal kopen.

Vandaag heb ik voor het eerst moeten sparren, en wel raake klappen gekregen om mijne muil :p. U verdediging is echt belangrijk ook nog geleerd u kin probere tege u borstkas te houden zodat als ge ne klop krijgt ge beter die beter kunt incassere en sneller trug naar u tegenstander ziet

dus 100€ inschrijven + verzekering en dan +-26.5€ per maand?
en ja dan het materiaal enz nog. ik kom wel eens zien wss eind augustus ofzo ofwel begin september omdat ik nog twijfel tussen daar gaan of bij die murat of anders een andere sport filipijnse gevechtsport (ken de naam nimeer)

grtz

hass
22 mei 2005, 12:07
dus 100€ inschrijven + verzekering en dan +-26.5€ per maand?
en ja dan het materiaal enz nog. ik kom wel eens zien wss eind augustus ofzo ofwel begin september omdat ik nog twijfel tussen daar gaan of bij die murat of anders een andere sport filipijnse gevechtsport (ken de naam nimeer)

grtz

inschrijving bedraagt daar geen 100 EUR, verzekering plus inschrijvingsgeld zal ong. 25 EUR bedragen. vermits de betaling van de eerste maand cash gebeurt, komt dat uit op +/- 50 EUR. vanaf dan gebeuren de betalingen via domiciliëring, waarvoor je best opteert want anders moet je meer betalen ;)

Inspector Monkfish
22 mei 2005, 12:41
hmm jodo. Ik heb die naam al is horen vallen. Wa is da eigelijk?

Welke club?

Ikzelf doe al sinds september of oktober kendo bij Ko Jika in Gent

@Fixor: Jodo is het vechten met een stok( de Jo) tegen het Bokken en bestaat uit het aanleren van de kihons en de kata's waarbij je zowel de jo-zijde als de zwaardzijde moet kennen).
Het is een vrij gedetaileerde krijgskunst en zeer effectief. Wie Jodo goed onder de knie heeft wint normaal gezien altijd van een aanvaller die een zwaard hanteert.

Het Jodo kent geen competitie.

http://users.skynet.be/nobara/TEST/menu.htm

Op die site vind je naast uitleg over kendo, Jodo en Iaido ook afbeeldingen van de verscheidene kata's binnen de drie kunsten.

@Moose_T: Ik ben lid van de club in Dendermonde (Kendo Kenachi), maar ik ben van plan om vanaf juli ook in Aalst les te gaan volgen:)

Trancerke
22 mei 2005, 12:45
inschrijving bedraagt daar geen 100 EUR, verzekering plus inschrijvingsgeld zal ong. 25 EUR bedragen. vermits de betaling van de eerste maand cash gebeurt, komt dat uit op +/- 50 EUR. vanaf dan gebeuren de betalingen via domiciliëring, waarvoor je best opteert want anders moet je meer betalen ;)

ok bedankt :)

grtz

sermic
22 mei 2005, 20:25
Yoo,
weet iemand waar ik kickbox/box kan doen in omstreke Lokeren. (Oost -Vlaanderen)
Al op google gezocht maar nog geen resultaat.

eXe./BuLLiT
22 mei 2005, 21:01
en west-vl omgeving roeselare ;D

evil aardappel
22 mei 2005, 21:30
Yoo,
weet iemand waar ik kickbox/box kan doen in omstreke Lokeren. (Oost -Vlaanderen)
Al op google gezocht maar nog geen resultaat.

Ik heb het in Gent gedaan... .

hass
22 mei 2005, 21:34
http://users.pandora.be/muaythai/Scholen.htm

hier kan je enkele vlaamse gyms terugvinden ;)

22 mei 2005, 23:00
Wat is nu eigenlijk de beste oosterse gevechtssport om u te verdedigen?

beton
22 mei 2005, 23:50
waarom de nadruk op oosterse ?

en

once again, er zal toch nooit tot een consensus gekomen worden over welk nu de beste gevechtsport is (al dan niet om u te verdedigen), meningen verschillen en da's allemaal persoonlijk, ..

woot
23 mei 2005, 00:35
']Wat is nu eigenlijk de beste oosterse gevechtssport om u te verdedigen?

Diegene die u het beste ligt. :)

23 mei 2005, 16:29
waarom de nadruk op oosterse ?

en

once again, er zal toch nooit tot een consensus gekomen worden over welk nu de beste gevechtsport is (al dan niet om u te verdedigen), meningen verschillen en da's allemaal persoonlijk, ..

Omdat ik het meeste thuis ben in oosterse en deze me het meeste liggen (ik doe nu al een jaartje karate). :)
Ook omwille van de filosofie erachter. ;)

beton
23 mei 2005, 17:06
de filosofie is niet dezelfde voor alle oosterse sporten hé :p

zijn er trouwens veel niet-oosterse gevechtsporten?

woot
23 mei 2005, 17:26

worstelen en boksen is het enige da mij op moment te binnen schiet.

Yo-Han
23 mei 2005, 17:40

hmm op uw 23 ste is uw lichaam volgroeid..op uw 8ste bvb kunt ge nog uw lichaam in geschifte vormen dwingen omdat het nog lenig en in ontwikkeling is (zie maar naar turners)

Ik heb wat 'privé' kung fu gehad,wat simpele witte gordel dingen.. m'n kennis vond me te oud om me het te laten volgen in een club..hij deed het van z'n 9de tot 16de en haalde zwart in slangenstijl..hij kende toen pakweg 12500 combinaties en bewegingen om u een idee te geven.1/3 was meditatie training en xi guong(de kracht ontwikkelen waarmede ge door planken slaat ook al zijt ge niet erg gespierd, en kracht kunnen bundelen in bepaalde lichaamsdelen voor aanval of verdediging:vuist,arm,nek,buik etc)

wie van welke sport wint is een domme vraag..de snelste ,de sterkste,de meest uithoudende ,de slimste zeker :) ?

PS vanaf zwart begonnen de wapens,eerst leren lopen,dan rijden :)..de gemiddelde mens deed er wel 10 -12 jaar over naar zwart,en 30-35 naar een 'shaolin' tietel of 12de dan ofzo.Op dat niveau zijn er nog weinig,wat die kunnen is geschift

ga_venom
23 mei 2005, 17:59
ikzelf doe ook Kendo in Kojika Kendo club te Gent
En het is wel super sport
k zou ook wel graag zo shaolin kunfu kunnen maar ik dnek dat je dat niet dicht bij mij thuis kan doen

evil aardappel
23 mei 2005, 18:07
hmm op uw 23 ste is uw lichaam volgroeid..op uw 8ste bvb kunt ge nog uw lichaam in geschifte vormen dwingen omdat het nog lenig en in ontwikkeling is (zie maar naar turners)

Ik heb wat 'privé' kung fu gehad,wat simpele witte gordel dingen.. m'n kennis vond me te oud om me het te laten volgen in een club..hij deed het van z'n 9de tot 16de en haalde zwart in slangenstijl..hij kende toen pakweg 12500 combinaties en bewegingen om u een idee te geven.1/3 was meditatie training en xi guong(de kracht ontwikkelen waarmede ge door planken slaat ook al zijt ge niet erg gespierd, en kracht kunnen bundelen in bepaalde lichaamsdelen voor aanval of verdediging:vuist,arm,nek,buik etc)

wie van welke sport wint is een domme vraag..de snelste ,de sterkste,de meest uithoudende ,de slimste zeker :) ?

PS vanaf zwart begonnen de wapens,eerst leren lopen,dan rijden :)..de gemiddelde mens deed er wel 10 -12 jaar over naar zwart,en 30-35 naar een 'shaolin' tietel of 12de dan ofzo.Op dat niveau zijn er nog weinig,wat die kunnen is geschift

Wat is oud om mee te beginnen?

beton
23 mei 2005, 18:09
@yo-han
wa voor kung fu was dat dan ? bij ons is er geen sprake van graden en/of titels

beton
23 mei 2005, 18:10
Wat is oud om mee te beginnen?

je bent nooit te houd, .. bij ons in de club is er een vader van 43 jaar oud vorig jaar begonnen met kung fu (hij was weliswaar nog in een heel goede conditie), en die kan goed mee.

Yo-Han
23 mei 2005, 18:39
slangentijl,snake..maar zoals m'n kennis z'n sensei wel eens zei..."een gordel dient om uw broek op te houden"ze gebruikten het gewoon om te zien op welk niveau je met iemand moest omgaan..eerder uit veiligheid dus en overzicht..in feite zijn er idd geen 'gordels' in kung fu,meer stappen van kennis..maar omdat het soms zoveel was per stap moest er in clubverband wel een verdeling zijn..zie als vb: kan je de 12500 bewegingen of ziet je sensei dat je er klaar voor bent ,dan kan je keizen voor een wapen...zwaard ,speer,messen,etc etc wat je het best ligt zal de sensei je aanraden naargelang je persoonlijkheid en kunde
de shaolin titel is iets anders..daarvoor vecht je tegen een shaolin(meestal je meester) en bewijs je je de titel waardig..ook al breek je een arm been of zelfs nek in dat gevecht
alles hangt hier af van clan tot clan,waar die titel zelfs niet gebruikt werd en van tempel tot tempel (vroeger, nu is er maar één meer)

kung fu is idd een mix van stijlen...alles word geabsorbeerd;zelfs van sporten die niet tot de bron horen bvb schermen,franse boks etc

tjah idd als 42 jarige kan je nog beginnen hé,waarom niet,maar hoe jonger,hoe leniger, hoe beter dus ...maar op het niveau dat m'n kennis het deed zou een 42 jarige het niet aankunnen..daar moet je van jongsafaan al maken dat je die ijzeren vuist etc kweekt..want je kan misschien hard op een plank slaan,uw hand moet die kracht tolereren en dat vergt training,een te oude ongetrainde mens zou gewoon breuken kunnen oplopen,enfin m'n zou hem gewoon zo geen dingen laten doen..

Pharia
23 mei 2005, 18:56
Ik heb 12 maanden Tai Shin Do gedaan. Zeer leuke sport sinds je op de kracht van iemand anders uitoefent.

tides
23 mei 2005, 20:53
ikzelf doe ook Kendo in Kojika Kendo club te Gent
En het is wel super sport
k zou ook wel graag zo shaolin kunfu kunnen maar ik dnek dat je dat niet dicht bij mij thuis kan doen

omg ongeloofelijk, jij ook??? :eek:

hehe :p

Willem I
23 mei 2005, 21:05
in Gent zitten 2 shaolin kung fu scholen

eentje van Walter Troch ( of zo )
en de ander van Chris Snoecks

zie bij aangesloten clubs clubs (http://www.vlaamsewushufederatie.com)

kleinen gamer
23 mei 2005, 22:12
kheb 3 jaar tae kwon do gedaan
et was zalig maar na 3 jaar kunde alleen nomaar voor hogere gordels gaan en beter leren vechten dus benk gestopt
en die lenigheid daar trainen ze u op me veel stretch oefeningen

Yo-Han
23 mei 2005, 22:35
de school waar ik over spreek was / is inA'werpen ergens achter het station..daar kom je allen via mond aan mond reclame..t'is nog zo nen echte gevluchte monnik die daar die lessen gaf...als em nog leeft....denk het wel,...m'n kennis is nu ook al 26 dus hij stopte 10 jaar geleden

Het niveau in Gent ligt een pak lager,maar ja in om het even welk Europees land,die gevluchtte monniken die dan nog leven en eens beslissen wat les te geven om van te leven vind je niet bij de bosjes hier
Walter Toch is al zeer lang bezig,maar is ook een persoon die dan af en toe nog
eens gaat leren van mensen zoals de sensei van m'n kennis geweest,maar dan in China voor 2weken etc..die andere school is in St. Amandsberg dacht ik,zal wel een goede leerling van Toch zijn die ze opende denk ik
Tjah als je naar China zelf gaat voor kung fu of zelfs thai chi krijg je les op de hoogste niveau's hé :)

Willem I
23 mei 2005, 23:07
leraren die naar China gaan voor les zijn geen uitzondering meer vandaag de dag.

Ken er verschillende ;)

wlibaers
23 mei 2005, 23:56

Zeer veel. De Europese zijn echter niet zo bekend. Voor een deel is dat waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de meeste Europese gevechtssporten zich toespitsen op gewapende gevechten. De oosterse sporten met wapens worden trouwens ook niet zoveel beoefend als de overbekende ongewapende zoals judo en karate. De kostprijs van wapens en het extra risico zullen daar wel iets mee te maken hebben. Net als het feit dat verschillende van de wapens, zowel voor Europese als oosterse sporten, eigenlijk verboden of vergunningsplichtige wapens zijn. En dan nog het verbod op duelleren ;)

Het gaat trouwens niet echt om sport, eerder cursus in het zo snel mogelijk afslachten van zoveel mogelijk mensen. Ook gebruik van boog, kruisboog en vuurwapens hoort eigenlijk bij de Europese gevechtssporten. (composietboog is wel eerder oosters/Arabisch)

Om gevechtssporten toegankelijker te maken voor de grote massa worden ze nogal dikwijls afgestompt tot een softie niveau waarbij je de tegenstander zelfs niet mag mollen :p

Nu ja, voor de traditionele kant:
http://www.ejmas.com/jwma/jwmaframe.htm

beton
24 mei 2005, 00:48
leraren die naar China gaan voor les zijn geen uitzondering meer vandaag de dag.

Ken er verschillende ;)

ik kom er wekelijks tegen :p

Skwieker
24 mei 2005, 00:57
Kent er iemand boksclubs in antwerpen (rond deurne liefst) ?

beton
24 mei 2005, 16:10
ja zenne
in wilrijk (de antwerpse boksschool) - http://users.telenet.be/com/abs/
in merksem (boxing instr merksem) - tel : 03 636 41 07
in deurne zelf (op de oude bosuillaan 26) (noemt wel wijnegemse boksclub)

enjoy

24 mei 2005, 23:17
Is er echt niemand die zijn mening over Aikido kan geven?

Yo-Han
24 mei 2005, 23:21
Er zit hier iemand die dat doet..ben z'n nick vergeten..aikido is ook zeker niet te onderschatten...het hefboom en gebruik uw tegenstanders kracht tegen hem zit ook weeral in kung fu..tjah t'is fysica en natuurkunbe hé

Skwieker
24 mei 2005, 23:23
ja zenne
in wilrijk (de antwerpse boksschool) - http://users.telenet.be/com/abs/
in merksem (boxing instr merksem) - tel : 03 636 41 07
in deurne zelf (op de oude bosuillaan 26) (noemt wel wijnegemse boksclub)

enjoy

ge zijt ne schat ! :$

beton
24 mei 2005, 23:33
gaarne gedaan hoor

24 mei 2005, 23:35
Er zit hier iemand die dat doet..ben z'n nick vergeten..aikido is ook zeker niet te onderschatten...het hefboom en gebruik uw tegenstanders kracht tegen hem zit ook weeral in kung fu..tjah t'is fysica en natuurkunbe hé

Idd, vorig jaar in nen thread over gevechtssporten deed precies den helft vant forum het. ;)

evil aardappel
24 mei 2005, 23:45
']Is er echt niemand die zijn mening over Aikido kan geven?

Her er iemand over beziggehoord die het gedaan heeft en heeft blijkbaar van die megareflexen en ziet alles rondom hem gebeuren... .
Ikzelf, moestek een VERDEDIGINGSsport kiezen, zou ik aikido kiezen.

beton
25 mei 2005, 00:35
der is een aiki budo club die voor ons traint , en ik vind da precies een veredeld tuimelclubje, .. hoogst waarschijnlijk zit ik daar volledig fout mee, maar jah, neemt niet weg dat het niet mijn ding zou zijn ..

btn

Vicelord
25 mei 2005, 09:01
wel , ikzelf doe Karate, inmiddels al een jaartje of 12-13.Ik ben nu 19j en ik ben echt niet lenig, maar toch kan ik gerust zonder problemen meedoen. Qua techniek en kata's enzo is lenigheid niet direct een belangrijke factor. In het kumite ( gevecht ), daar bepaal je uw eigen stijl van gevecht, of dat dit nu is voornamelijk gericht op uw benen , beiden, of meer armtechnieken en af en toe maar s een beentechniek. Dit is je eigen vechtstijl, dus als je niet lenig bent, tja dan moet je niet te veel met uw benen gaan proberen te zwaaien eh :) .
Maar karate is gerust toegankelijk.
( antwoord op allereerste post, had geen zin om alles te lezen :) )

likes to kill
25 mei 2005, 21:02
Ik wil niks afbreken maar ik twijfel eerlijk gezegd aan de bruikbaarheid van aikido in een gevecht , je moet namelijk verschrikkelijk goed kunnen anticiperen als je het wil toepassen en je zal zeker niet altijd de kans hebben om je techniek toe te passen komt nog bij dat men meestal niet maar één keer slaat(of aanvalt in het algemeen) maar meerdere keren .

hass
25 mei 2005, 21:11
Ik wil niks afbreken maar ik twijfel eerlijk gezegd aan de bruikbaarheid van aikido in een gevecht , je moet namelijk verschrikkelijk goed kunnen anticiperen als je het wil toepassen en je zal zeker niet altijd de kans hebben om je techniek toe te passen komt nog bij dat men meestal niet maar één keer slaat(of aanvalt in het algemeen) maar meerdere keren .

absorb what is useful and reject what is useless :p
(dixit bruce lee)

Bouchka
22 juni 2005, 23:36
ik heb niet alles gelezen, maar wat is het verschil eigenlijk tussen de meeste vechtsporten? jiu jitsu en kung fu bijvoorbeeld?

NSA.Rhinox
23 juni 2005, 02:28
ik heb niet alles gelezen, maar wat is het verschil eigenlijk tussen de meeste vechtsporten? jiu jitsu en kung fu bijvoorbeeld?

Het doel kan soms anders zijn. Bij de ene discipline ist de bedoeling om uw tegenstander gewoon af te weren, zonder meer. Bij een ander kant zijn da ge de agressor "onschadelijk" moet maken (ruimste zin van het woord ;)). Voor de rest zijn er sporten waar ge elkaar ni moogt raken (karaktervorming) terwijl een andere sport echt full contact is (efficientie).

Ben nogal moe, sorry als den uitleg op ni teveel slaagt. :)

G'night :woohoo:

Sharur
23 juni 2005, 09:33
']Is er echt niemand die zijn mening over Aikido kan geven?
aikido is meer relaxed dan bvb karate of ju jitsu
bij de meeste clubs trainen ze aikido dan ook meer als soort ontspanning dan als echte zelfverdediging hebbek de indruk, de aanvallen zijn vaak zeer stijf en onrealistisch net als de verdedigingen erop (die zijn dan niet stijf maar overdreven soepel, maar nog steeds onrealistisch)

maar das natuurlijk afhankelijk van club tot club en ook mijn mening

likes to kill
23 juni 2005, 10:28
Ik vroeg me af of er hier iemand is die in BJJ(=braziliaanse ju-jitsu de nadruk ligt op het grondgevecht) traint en of er iemand clubs in de buurt van Brugge kent.

Sharur
23 juni 2005, 10:42
kheb daar een keer stage voor meegedaan, da was toen in blankenberge dus daar zal er wel een club zijn.. in brugge weetek geen braziliaanse zijn

jan1978
23 juni 2005, 11:33
Ik ben een paar weken geleden begonnen met kickbox en ik moet zeggen, het valt goed mee. Tis natuurlijk wel afzien naargelang uw conditie (de mijn was nie zo goe) maar ik ben het nu aant combineren met lopen/zwemmen en mss wat powertraining in de toekomst dus het zal wel in orde komen..

Materiaal kost alles bijeen onder de 100€ om te beginnen, (short en tshirt niet meegeteld). Per les kost het bij ons 2,5€ en duurt ongeveer 2 uur (45 minuten opwarmen en stretchen, vanalle oefeningen; een 40tal minuten allerlei technieken (boksen, stampen, kniestoten, etc) en de rest sparren. Int begin is het wel zwaar en ik denk dat het nog een tijdje intensief gaat blijven zijn maar ge moet er natuurlijk wel iets voor over hebben. Tis een 2tal keer per week en er doen vanalle soorten mense mee, paar klein mannen van een jaar of 15, wa ouder volk van 23-30, een paar vaders van jaar of 40, maar ook verschillende vrouwen. Tis redelijk toegankelijk maar ik zou u wel aanraden van iets of wa conditie op te bouwe voor ge eraan begint.

Darkness
23 juni 2005, 12:49
8 jaar taekwondo gedaan en gestopt op rood-zwart wegens

de onnozeligheid van het "examensysteem"
de onnoemelijke saaiheid dankzij altijd hetzelfde doen

Tae
23 juni 2005, 14:20
Ongeveer 8 jaar WTF TKD gedaan met tussenstops tot en met groene band.

Normaal gezien als ik meerdere examens heb gedaan had ik mijn zwarte band al veel sneller, maar ik doe het niet voor het banden systeem maar meer voor compititie en de fun

2 jaar Thai-kickbox en 1 jaar Kyokushinkai karate.

Momenteel ben ik niet meer actief in deze sporten vanwege werk en aanslepend blessures zoals mijn rug en heupen.

Als ik ooit terug begin dan zal het wel met thaiboxen of een MMA sport (mixed martial arts zoals Pancration, Freefight, BJJ, Shooto, etc)

The Mussels
23 juni 2005, 16:22
Ik doe nu een jaar ju-jitsu en ik ben daar content mee. Onze club is een hecht groepke. Jujitsu is wel een coole verdedigingssport (in mijn club toch) omdat we regelmatig eens wat anders zien bv: judo, karate, ai-do enzovoort. Je moet totaal nie lenig zijn, totaal niet sterk zijn maar je moet wel doorzettingsvermogen en discipline hebben. Bij ons pakken we alles nog zeer traditioneel aan en elke fout hoe klein ook wordt bestraft. Dat heeft zijn voordelen

Private P. Arts
30 juni 2005, 23:57
'k Vraag mij af of de vermelde sporten ook kunnen beoefend worden door, uhm zeer magere mensen die ni veel kunnen hebben, zoals ik dus ... :)

cooldude
1 juli 2005, 00:16
magere mense kunnen net evenveel als
andere mensen .... je moet gewoon het
gewicht van de tegenstander tege hem
leren gebruike door pure techniek....
maakt nix uit hoe groot smal dik plat
vet je bent :):) natuurlijk asje een
fitnessfreak van 180 kg bent .... lol

greetz

DhedRr
1 juli 2005, 16:12
']Zijn er hier mensen die Aikido doen? Wat vinden jullie ervan?

ik doe nu 6 jaar aikido, en ik moet zeggen, dit jaar werd het pas echt tof.
ik heb de technieken wat door, ken de bewegingen, en krijg nu met gemak de hele zware kerels zonder kracht neer. dat heeft me 6 jaar gekost, maar dit hangt hoogstwaarschijnlijk van persoon tot persoon af. Zo zijn er kerels in onze club die zwart hebben, en qua techniek nergens staan.

aikido wordt de verdedigingssport van de vrouw genoemd, het is puur techniek, heel gratieus, en het doet meer denken aan een dans dan aan een vechtsport.

aikido betekent 'weg van de eenheid der innerlijke krachten', wat er eigenlijk op slaagt dat je niks kracht gebruikt, alles wordt geabsorbeerd van je tegenstander.

dat is volgens mij dan ook het zwakke punt van aikido, tegen een woedende bruut, die komt aangestormd, ben je eher en meester, maar een relaxte vechter, iemand die bvb karate doet, ben je in principe niks. Toch niet als je zover als ik staat.

Aikido wordt pas effectief als je het een 10-15 jaar doet, het is dus eerder ontspanning, dan een manier om je voor te bereiden op een gevecht. Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat het niets heeft uitgemaakt, die 6 jaar, mijn zelfvertrouwen kan niet hoger (toen ik begon was ik een verlegen jongen, lang, dun, met een bril, die geen woord zei, dat is dan toch veranderd), en de meeste gevechten die je aangaat, zullen wel met leken zijn.

Iemand die een vechtsport doet, zou over het algemeen kalm, en slim genoeg moeten zijn om niemand aan te vallen.

Het resterende nadeel van aikido is ook dat het puur op de absolute uitschakeling van je tegenstander is berust, in een café gevecht, of op school is dit niet bruikbaar, omdat je de ander zijn nek/arm/pols/schouder/... breekt, of een klem aanzet, en waar sta je dan. Dit is natuurlijk niet van tel als je wordt overvallen ofzo, dan breek je er maar op los.

Aikido komt voort uit de samurai-geschiedenis, om evrder te vechten als je je wapen kwijt was, en eer, bushido, en respect zijn enorm belangrijk. Al is dat precies allemaal aan het verminderen, met nieuwe en jongere generaties die eraan beginnen. Om meer kinderen aan te trekken wordt het een soort speeltuin, en dat zie je in meer gevechtsporten.

Er is ook een gebrekkige training met bokken (houten zwaard), jo (stok) en tanto (mes), al staan die niet in verhouding van tijdindeling met de gewone training, en dat vind ik wel jammer. Dit hangt natuurlijk van club tot club af.

qua prijs vind ik het wel meevallen:
-voor 4.5 uur per week (2 lessen) betaal je iets van een 250 euro, verzekering inbegrepen
-een kimono is standaard, geen idee wat dat tegenwoordig kost
-je wapens, al hoef je die niet meteen te hebben, zoals gezegd, oefenen we daar maar heel weinig mee, in elk geval, die kosten volgens mij iets van een 75 - 100 euro allemaal samen, er zijn natuurlijk wel veel verschillende prijsklassen.

meer info:
de belgische aikido federatie (http://www.aikido-vav.be/)
mijn club (http://www.aikido-acacia.be/)

Vanavond doe ik mijn 4de les karate (kyokushin). Deze trainingen zijn momenteel nog afschuwelijk zwaar, al schijnt dit te beteren na een maand of 2. Mijn knokels liggen helemaal open, mijn hele lijf doet pijn, ik heb enkele blauwe plekken, en toch kan ik niet wachten tot vanavond, want ik vind het enorm leuk, leerrijk, en de meest perfecte aanvulling bij aikido, die ik me maar kan wensen.

In tegenstelling tot aikido is karate meer gericht op uithouding, kracht, slaan en trappen, of dat maak ik er momenteel toch uit op. Dit is iets dat je eerder in een echt gevecht kan gebruiken, na minder training.

de prijs:
-25 euro per jaar bondgeld, verzekering, enz...
-25 euro per maand lidgeld
-iets van een 40 euro voor je scheenlappen

ik kan iedereen beide aanraden!

Tae
2 juli 2005, 18:03
'k Vraag mij af of de vermelde sporten ook kunnen beoefend worden door, uhm zeer magere mensen die ni veel kunnen hebben, zoals ik dus ... :)

In uw geval is taekwondo wel een goeie vechtsport, maar jij kunt net zoals iedereen elke vechtsport doen :ironic:

Waarom zou jij dat niet kunnen ?!?!

Ik moet toch altijd lachen met mensen maar dat ga ik niet kunnen (das precies hetzelfde wanneer ik voor een job ga soliciteren, etc.).

Alles word van begin af aan geleerd (basis) en stilletjes aan zul je zien dat alles beter gaat of je nu dik, mager, gespierd, niet lenig genoeg bent maakt niets uit !

Natuurlijk als je lenig bent en sterk van lichaam en geest is natuurlijk een must voor vecht en verdedigingssporten maar MA is voor iedereen !

tRcd
2 juli 2005, 18:37
Ik heb vroeger 4 of 5 jaar Judo gedaan maar ben ermee gestopt door een nekblessure.

Eigenlijk zoek ik iets waar je met wapens leert omgaan.
Iemand suggesties?

DhedRr
2 juli 2005, 19:20
Ik heb vroeger 4 of 5 jaar Judo gedaan maar ben ermee gestopt door een nekblessure.

Eigenlijk zoek ik iets waar je met wapens leert omgaan.
Iemand suggesties?

-escrima
-aikido (zoek wel een goede club, die er veel met traint)
-kendo
-sommige wushu clubs
-schermen
-medieval re-enacting
-krav maga?

matthias
29 oktober 2005, 16:49
waar zijn er goeie clubs van vechtsporten regio gent - wetteren

Willem I
11 november 2005, 11:20
meer info over gevechtsporten en clubs:

gevechtssport (http://gevechtssporten.startpagina.be/)
start.be (http://gevechtsport.start.be/)
2link (http://vechtsport.2link.be/)

hier vind je een boel clubs in Vlaanderen

evil aardappel
11 november 2005, 20:55
waar zijn er goeie clubs van vechtsporten regio gent - wetteren

Gent -> Capitol
Wetteren bestaan er geen niet meer dacht ik
Laarne -> Sporthal een van de beste boksclubs ;).

tApAs
17 december 2005, 16:12
ik heb hier dus een vraag. ik woon in de omgeving van aalst en ik zoek een goeie plaats waar ik kickbox kan doen. ik heb wa zitten zoeken maar niks gevonden en ik dacht ik zal het hier maar proberen. misschien kunnen jullie mij helpen. thx

evil aardappel
17 december 2005, 16:18
Kent er iemand boksclubs in antwerpen (rond deurne liefst) ?

k-wan is denk ook in antwerpen

www.k-wan.be

edit: bestaat blijkbaar niet meer :/

Time
20 december 2005, 21:06
Mag ik jullie vragen om de uitleg over jullie sport even te bekijken en waar nodig te corrigeren of uit te breiden?:)
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=381419

Thx.

go_ndw
21 december 2005, 18:04
en hoe is't nu met de personen die in Merksem gingen kickboxen? Hoe bevalt jullie de trainingen? Misschien dat ik daar ook ga maar had graag wat gehoord daarover.

go_ndw
25 december 2005, 13:45
Of zijn ze al tot moes geslagen misschien?

100fr
27 december 2005, 14:25
ik heb hier dus een vraag. ik woon in de omgeving van aalst en ik zoek een goeie plaats waar ik kickbox kan doen. ik heb wa zitten zoeken maar niks gevonden en ik dacht ik zal het hier maar proberen. misschien kunnen jullie mij helpen. thx

aan den tragel edde de golden goldens gloves, die trainen daar op di,do en zat waar de judo ook is
di en do om 19 u

en in de no limit geven zo ook thai en kick box
verder edde nog in mere cotact sporten
keus geneog

Maikel.v
3 januari 2006, 11:53
ik doe 9 jaar taekwondo nu, ik ga nog altijd met plezier naar de training,hangt misschien van de club af ?

Wij trainen 2x 2,5 uur in de week.Training ziet er dan zo uit
-Opwarmen (lopen,springen enz)
-Stretchen
-Techniek oefenen in groepjes (op een kussen combinatietrappen oefenen)
-Poomse (zoals de japanse kata's, schijngevechten dus)
-1 dag van de week : techniektraining (3-steps,combinatietrappen etc) & de andere sparring (Vooral leren hard & snel trappen en leren incasseren)
-Soms "wedstrijden" & soms nog wat poomse's.
-Stretchen

In taekwondo gaat het vooral om het trappen,er zijn maar een handvol stoottechnieken (de meshand en de vuisttechnieken).De ellebogen en knieën mogen niet gebruikt worden in competitie , wel in stijlbewegingen (poomse,3&2-steps etc).
Er mag ook niet onder de gordel getrapt worden.Dus een zekere lenigheid wordt je zowiezo aangeleerd door zo vaak hoog te trappen.

Ikzelf ben eenmalig belgisch kampioen geweest.Maar ben tijdelijk gestopt met competitie omdat ik nu ook nog 2dagen in de week ga fitnessen.
Ik raad iedereen aan om taekwondo toch ook eens te beschouwen als mogelijkheid omdat het gewoon fijn is ;)

go_ndw
3 januari 2006, 15:09
Zijn er goede clubs in of rond merksem? Ik ben 22 jaar en zou graag iets van gevechts-of verdedigingssport doen, dit niet te ver van mij.

Vooral conditie, lichaam zijn belangrijk om die wat te onderhouden en op te bouwen. Maar wat ik ook wel in een club zoek is groepssfeer, mannen die u met open armen eigenlijk verwelkomen en waarbij het niet enkel gaat over samenkomen, trainen en dat is het... Dus mensen die ook wel weggaan samen enz... Want die club zou ook leuk zijn om het sociaal contact wat uit te breiden.

Ik zou liefst wel niet naar een club gaan waar veel marokanen zitten. Vooraleer jullie iets zeggen, één van mijn beste vrienden is marokaan en ik ken ze goed genoeg, zeker in zo'n clubs en dan in groepjes van die jongere gastjes.

Enige suggesties?

*Argos*
4 januari 2006, 06:39
ik heb al gegoogeld maar vind zo niet wat ik zoek.
ik ben dus op zoek naar een school die vechttechnieken zoals oa kempo, aikido, close combat enz aanleert ,liefst omgeving antwerpen . kickbox enz spreken me zo niet aan, weet iemand een goede school ??

likes to kill
4 januari 2006, 12:34
@Argos het zou helpen moest je een specifieke gevechtsport noemen of als je meer specifieker zou zijn in de technieken die je wil aanleren.

DhedRr
4 januari 2006, 15:45
ik heb al gegoogeld maar vind zo niet wat ik zoek.
ik ben dus op zoek naar een school die vechttechnieken zoals oa kempo, aikido, close combat enz aanleert ,liefst omgeving antwerpen . kickbox enz spreken me zo niet aan, weet iemand een goede school ??

aikido:
http://www.aikido-vav.be/dojos.html
probeer een aantal dojo's uit, de verschillen tussen manier van lesgeven, en wát er lesgegeven wordt verschilt vaak enorm.

http://img306.imageshack.us/img306/1553/foldernijiyama9xg.jpg
kyokushin dojo
een van de hardste clubs van België.
vooral conditie en kracht, minder techniek.

*Argos*
4 januari 2006, 15:59
aikido:
http://www.aikido-vav.be/dojos.html
probeer een aantal dojo's uit, de verschillen tussen manier van lesgeven, en wát er lesgegeven wordt verschilt vaak enorm.

http://img306.imageshack.us/img306/1553/foldernijiyama9xg.jpg
kyokushin dojo
een van de hardste clubs van België.
vooral conditie en kracht, minder techniek.
kyokushin spreekt me wel aan ,maar ik zou het graag met een vriendin gaan beoefenen en die zoekt een iets mildere sport, zoals oa aikido( ben ik dan weer geen voorstander van ) :unsure:

maar met wat rond te kijken op dit forum heeft WING TSUN mn aandacht getrokken, heeft iemand daar een adres van in het Antwerpse ??

*Argos*
4 januari 2006, 16:36
kyokushin spreekt me wel aan ,maar ik zou het graag met een vriendin gaan beoefenen en die zoekt een iets mildere sport, zoals oa aikido( ben ik dan weer geen voorstander van ) :unsure:

maar met wat rond te kijken op dit forum heeft WING TSUN mn aandacht getrokken, heeft iemand daar een adres van in het Antwerpse ??
nu heb ik juist een school gevonden die VING TSUN aanleert, is dit hetzelfde als WING TSUN ?

http://www.vingtsun.be/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=34

via bearshare heb ik dit filmpje bekekene : realistic combat wing chun

gewoon ni normaal, bekijk het maar eens :eek:

likes to kill
4 januari 2006, 18:22
kan je geen link geven naar dat filmpje??

*Argos*
4 januari 2006, 18:46
kan je geen link geven naar dat filmpje??
jawel net hetzelfde tegen gekomen tijdens het surfen :)
t'is de moeite hoor :eek:

http://www.hackers-crackers.com/brutal-wing-chun.mpg

save target as ..... en zet het op uw bureablad :)

Bachs
4 januari 2006, 20:19
staat daar niet 'realistic' ? vraag mij af of je dan ook die geluidjes leert maken enzo. :)

likes to kill
4 januari 2006, 22:14
Dat filmpje zegt nu toch echt nix over wing tsun , zo'n filmpje kan je over elke gevechtsport maken. Ze zouden opnames moeten tonen van hoe ze sparren geen 'drills'. Ik weet dat er in het filmpje plots het woord sparring komt maar als dat sparring is ben ik de nieuwe paus.

Tae
5 januari 2006, 09:15
Waarschijnlijk is het wel goed te gebruiken voor op straat en als je daarmee onverwachts toeslaat op je tegenstander het wel effectief kan zijn, maar tegen MMA vechters gaat dit zker niet werken tenzij ze wat geluk hebben :)

Sommige sporten zijn nu eenmaal beter voor zelfverdediging dan anderen maar meestal met deze zelfverdedigings sporten ontbreekt het aan realisme en dan spreek ik vooral over competetief sparren op wedstrijden om te zien wat je hebt getrain ook kunt toepassen in de realiteit.

Ik zeg niet dat alles wat je geleerd hebt niet gaat werken maar meestal zijn het mensen die deze vechtsport beoefenen die nooit ervaring hebben gehad met echt vechten op straat of op competetief niveau en denken dat ze dit leren dat niemand hen een haar kan aanraken :D

Die komen meestal zeer bedrogen uit ;)

Ook vragen die instructeurs onmenselijke bedragen uit voor het beoefenen van hun "ongenaakbare" vechtsport stijl en moet je meestal ook via hun je kleding bestellen, die ze dan ergens in een budo winkel veel goedkoper gaan halen etc...

likes to kill
5 januari 2006, 11:56
@tae inderdaad, al eens van mcdojo gehoord? Zo worden die clubs tegenwoordig genoemd. Als ik zo lees wat je schrijft denk ik dat volgende site je wel zal aanspreken : www.bullshido.net

go_ndw
5 januari 2006, 12:01
Denken jullie dat het mogelijk is om 2 stijlen op hetzelfste moment te combineren... Dus iets wat harder is met een rustige stijl.

Bvb Taekwando trainingen volgen en op andere dagen Aïkido? Is dit te intensief of ... ?

Ik zoek naar mensen die ervaring of nog lid zijn bij een club (gevecht/verdediging) in of rond merksem.

go_ndw
5 januari 2006, 12:01
Denken jullie dat het mogelijk is om 2 stijlen op hetzelfste moment te combineren... Dus iets wat harder is met een rustige stijl.

Bvb Taekwando trainingen volgen en op andere dagen Aïkido? Is dit te intensief of ... ?

Ik zoek naar mensen die ervaring of nog lid zijn bij een club (gevecht/verdediging) in of rond merksem.

Trancerke
5 januari 2006, 12:51
ik ben lid bij de bulldogs in merksem , maja ge zoekt geen thai/kickboks cker

grtz

go_ndw
5 januari 2006, 12:54
Ik was eigenlijk van plan daar eens te komen kijken.
Nu, ik moet toegeven dat ik niet over een hoge pijngrens beschik maar dat interesseerd mij niet echt.
Kun je me wat meer over de club vertellen, heb de site al zowat bekeken maar het van iemand zelf horen is altijd interessanter hé.

Trancerke
5 januari 2006, 13:08
als ge komt,dan doet ge direct mee met iedereen.
ff opwarmen (met springtouw liefst , da moet ni maar na een tijd moet ge het wel wa kunnen) , pompen (verschillend meestal in reekske van 25a30) , situps (verschillend ook),staande lopen , soms schaduwboksen,en dan ist meestal me nen partner oefingen doen (1 houd een kussen vast en den andere slaagt/stampt en dan wisselen) , technieken oefenen enz... en tijdens die oefeningen wordt er ook gepompt en situps gedaan en dan opt einde af en toe sparren. in begin is het echt wel zwaar , maar daarna valt da wel mee.en hoe hard ge wilt gaan kiest ge zelf . zegt ge tijdens het sparren tegen u tegenstander : rustig , of niet op mijn gezicht slagen ofzo dan zullen ze daar wel opletten (de meeste toch). tis ni da ze boksen of stampen alsof ze in de ring staan ;)

ale hopelijk heeft u dees wa meer inzicht gebracht moest ge nog iet weten vraagt ge het maar.

grtz

go_ndw
5 januari 2006, 13:14
Hoelang ben jij er zelf al lid bij?

En hoe is de sfeer binnen de groep?

Trancerke
5 januari 2006, 13:19
half jaar bijna, ik heb nu wel ff niet meer getraint (omdat ik weinig tijd heb op moment) maar ik trainde 5 x per week (soms 7) maar binnekort start ik terug (maar dan ga ik wel minder ,wegens te druk agenda ;) ) , de sfeer : eigelijk valt die mee er is wel veel volk enz maar ge zult zelf een beetje open moeten zijn denk , ikzelf ben erook begonnen zonder iemand daar te kennen nu begint da wel zowat...

grtz

go_ndw
5 januari 2006, 14:08
Veel volk, en wat voor volk is er zoal te vinden? Veel marokanen? Dit is niet racistisch (één van mijn beste vrienden is marokaan) en juist daarom dat ik het eigenlijk vraag omdat ik ze in groep ken en dan nog bij een gevechtssport.

En welke vorderingen heb je allemaal ondervonden in die tijd bij die club?
Ook ervaring bij andere clubs?

Trancerke
5 januari 2006, 14:57
veel belgen , maar laatste tijd ook andere culturen (maar meestal komen die daar maar ff trainen en gaan dan naar een andere club)

vorderingen gaan redelijk snel vooruit , ik weet nu teminste hoe ik serieus moet stampen boksen en verdedigen

geen ervaring bij andere clubs maar bij murat (universal gym) zou ook heel goed zijn

grtz

go_ndw
5 januari 2006, 16:13
Mss verder praten over msn?

Malkavian
5 januari 2006, 16:18
Heb vroeger Karate en Judo gedaa. Ma favoriet is toch Aikido, dat heb ik enkele jaren gedaan en dan gestopt wegens tijdsgebrek (opkotgaan doet zon dingen)

Ben nu al een tijdje terug opzoek naar iets, wil graag Kendo doen or terug Aikido. Dunno yet

Trancerke
5 januari 2006, 17:10
Mss verder praten over msn?

geen probleem psycho_overload@hotmail.com

grtz

*Argos*
5 januari 2006, 17:26
heeft er hier eigenlijk ervaring met wing chung ??

Tae
5 januari 2006, 18:55
@tae inderdaad, al eens van mcdojo gehoord? Zo worden die clubs tegenwoordig genoemd. Als ik zo lees wat je schrijft denk ik dat volgende site je wel zal aanspreken : www.bullshido.net

Dat ken ik allemaal, ik ben een freak wat betreft vechtsporten vooral wat betreft K-1(MAX), Pride FC, UFC toestanden.

Ik heb ook nog getrained bij de Bulldogs 2 jaar maar toen nog op de Waalsekaai onder leiding van Daniella Somers en André Masseur, maar dat is al een tijdje geleden.

Laat u vooral niet misleiden omdat het een vrouw is dat ze er niets van kent, want zij is niet voor niets Wereldkampioen boksen en kickboksen.

Wat betreft sparren moet je altijd duidelijke afspraken maken met je partner, en als het geen lul is dan houd hij aan de afspraken maar je hebt altijd wel zo van die figuren die er op uit zijn om iemand ineen te slagen maar vooral om op te vallen, meestal duurt het niet lang of ze worden tegen een andere sterke tegenstander laten staan die ffe hem alle hoeken van de sportzaal laat zien zo was het vroeger altijd.
Meestal pakken die ervaren vechters die jongens er wel uit zene :D

Misschien wel ffe zeggen dat je vooral een sport moet doen die je graag doet en dat je niet altijd naar de mening van een ander moet luisteren wat wel en niet goed is.
Als jij graag Taekwondo of kungfu, karate, aikido, etc wilt beoefenen en dat graag doet moet je gewoon verder doen, het is tenslotte een hobby om uw stress eruit te krijgen op de dag.

Ik wil hier gewoon mensen attent op maken dat sommige stijlen niet zo effectief zijn als andere en dat het ook meestal afhangt naar uw behoeftes.

Zo zou ik kinderen judo of taekwondo aanraden en politieagenten of beveiligingsagenten Hapkido, Krav Maga aanraden etc...

Het hangt allemaal een beetje af wat je wilt doen en wat je verlangt in een vecht of verdedingssport.

go_ndw
5 januari 2006, 22:28
Ik wil iets dat mijn lichaam en conditie op peil brengt en verder dan dat.... Iets dat effectief is en iets of beter waar de groepssfeer goed zit.

EvilTwin
5 januari 2006, 22:33
Ik wil iets dat mijn lichaam en conditie op peil brengt en verder dan dat.... Iets dat effectief is en iets of beter waar de groepssfeer goed zit.

Ge zult toch specifieker moeten zijn. Das ongeveer voor elke gevechtssport zo. Defensief of eerder competitie-gericht. Das al een groot onderscheid (imo) tussen de vele gevechtssporten.

switchblade
6 januari 2006, 03:55
ik heb rondgezocht op google maar vond niets echt nuttig, misschien weten jullie het wel :)

ik zou een sport/krijgskunst willen aanleren, maar twijfel tussen 2, nl. hapkido en
ninjutsu

het is puur om bij te leren, niet voor competitie of straatvechten of iets anders
ninjutsu blinkt hierin uit omdat er ook een volledige geschiedenis & filosofie aanhangt

maar hapkido heeft ook wel iets dat mij aanspreekt, alleen weet ik ni wat :s

misschien zijn er mensen hier die ervaring hebben met ninjutsu?
+ zijn er eventueel clubs/dojo's rond west-vlaanderen (meerbepaald streek oostende) die ninjutsu geven?

merci he :niceone:

Tae
6 januari 2006, 07:31
ik heb rondgezocht op google maar vond niets echt nuttig, misschien weten jullie het wel :)

ik zou een sport/krijgskunst willen aanleren, maar twijfel tussen 2, nl. hapkido en
ninjutsu

het is puur om bij te leren, niet voor competitie of straatvechten of iets anders
ninjutsu blinkt hierin uit omdat er ook een volledige geschiedenis & filosofie aanhangt

maar hapkido heeft ook wel iets dat mij aanspreekt, alleen weet ik ni wat :s

misschien zijn er mensen hier die ervaring hebben met ninjutsu?
+ zijn er eventueel clubs/dojo's rond west-vlaanderen (meerbepaald streek oostende) die ninjutsu geven?

merci he :niceone:

Misschien kun je eens zelf gaan zien welke vechtsport je meest aanspreekt want Hapkido en Ninjitsu verschillen toch wat.

Bij Hapkido komt het meerendeels op klemmen en trappen (bevat wel iets meer dan dat hoor :) ).

Ninjitsu is vooral een soort spionage overlevings vechtsport (ook voor te proberen te overleven in elke soort situatie) waar je probeert uw tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen en probeert zo snel mogelijk uit de voeten te maken. Dus zul je misschien ook zo van die survival tochten gaan doen in bossen enz.

Eigenlijk kun je het een beetje verglijken (misschien wel een niet al te goeie verglijking) met het leger, maar toen in dien tijd beschikte ze nog niet over wapens die we nu hebben in het oude Japan.

Hapkido kort samengevat is vooral: klemmen, beentechnieken, aantal wapens(korte, lange stok en messen)

Ninjitsu is vooral : alles wat maar in het mogelijke is om je tegenstander uit te schakelen, wapens (werpsterren, stok, ninja zwaard, etc.), survival technieken (overlevingstechnieken, klimmen, camoeflage, etc.), etc.

go_ndw
6 januari 2006, 12:05
Is Ninjitsu dan ook effectief? En valt die nog degelijk te beoefenen in België

likes to kill
6 januari 2006, 13:57
Veel zal wel te maken hebben met hoe de lesgever les geeft en wat hij je allemaal leert. Want het is perfect mogelijk dat iemand je een een goede techniek aanleert maar hij het je in een verkeerde situatie laat gebruiken.
Als je een club vindt kan je altijd eens een proefles doen hé , of naar een les kijken.

Gamerke 1988
6 januari 2006, 16:53
Misschien kun je eens zelf gaan zien welke vechtsport je meest aanspreekt want Hapkido en Ninjitsu verschillen toch wat.

Bij Hapkido komt het meerendeels op klemmen en trappen (bevat wel iets meer dan dat hoor :) ).

Ninjitsu is vooral een soort spionage overlevings vechtsport (ook voor te proberen te overleven in elke soort situatie) waar je probeert uw tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen en probeert zo snel mogelijk uit de voeten te maken. Dus zul je misschien ook zo van die survival tochten gaan doen in bossen enz.

Eigenlijk kun je het een beetje verglijken (misschien wel een niet al te goeie verglijking) met het leger, maar toen in dien tijd beschikte ze nog niet over wapens die we nu hebben in het oude Japan.

Hapkido kort samengevat is vooral: klemmen, beentechnieken, aantal wapens(korte, lange stok en messen)

Ninjitsu is vooral : alles wat maar in het mogelijke is om je tegenstander uit te schakelen, wapens (werpsterren, stok, ninja zwaard, etc.), survival technieken (overlevingstechnieken, klimmen, camoeflage, etc.), etc.
De vechtsport (Bujinkan Ninpo Taijutsu) is wel effectief hoor. Dit is wat je meestal gaat beoefenen als je de sport gaat doen.

Ik doe ze al 2 jaar en indien goed geoefend kan je toch redelijk wat leren. Aan de persoon die info vroeg, kijk eens in die ene thread over gevechtsport samenvatting.

Bujinkan Budo Taijutsu
Algemeen wordt deze krijgskunst ook omschreven als ninjutsu of ninpo , met andere woorden de krijgskunst van de ninja's. Hoewel dit ook juiste algemene omschijving is moet er toch op gewezen worden dat Bujinkan Budo Taijutsu bestaat uit 9 scholen , waarvan er eigenlijk slechts 3 ninjustu-scholen zijn

Dr. Masaaki Hatsumi heeft deze 9 scholen geerfd van zijn leraar Takamatsu Toshitangu Sensei. Op basis van deze scholen heeft hij Bujinkan Dojo opgericht. Bujinkan heeft ondertussen vertakkingen over de hele wereld. Ook zijn er sinds jaren reeds verscheidene dojo's in België.

Ninja 's ?

Ninja's , de mystieke figuren uit het oude Japan , spreken tegenwoordig tot ieders verbeelding. Zij dienen als basis voor kinderfiguren in de vorm van bijvoorbeeld vechtende schildpad-ninja's of 3 kleine ninja-broers in Hollywood-kinderfilms. Ook Martial artists kijken met een zeker ontzag en respect op naar deze vechtmachines uit het verleden. Zoals steeds is er een verschil tussen fictie en realiteit. Ninja's waren inderdaad zeer bedreven in hun vechtkunst , maar zij waren ook meer dan louter vechtmachines , zij waren bijvoorbeeld één met de natuur. Hierdoor waren zij in staat hun tegenstanders op het verkeerde been te brengen , waardoor zij aanzien werden als tovenaars.

"Koester iemands hart met geduld. Verbeter en moedig aan met eindeloze volharding en dat is wat een ware ninja is" , citaat van Toshutsugu Takamatsu , 33ste soke van de Togakure Ryu.

Bujinkan Budo Taijutsu bevat de kennis van de ninja's en geeft aan iedere Martial artist de mogelijkheid om op een realistische wijze te trainen in hun krijgskunst , waar er bijvoorbeeld niet gedweept wordt met mystiek.

Er wordt voornamelijk onderricht gegeven over ongewapende techniieken (Taijutsu) aangezien dit de basis is voor je vordering als krijgskunstenaar. Maar daarbuiten worden er ook veel aandacht besteed aan gewapende technieken : de voornaamste zijn mes (tanto) , zwaard (Bokken en Katana) , stokken (Bo , Jo en Hanbo). Maar ook andere wapens komen al eens aan bod : Yari , Naginata , Kusarifundo , Jutte , Shuriken , Tessen , ... .

Site: Bujinkan Dojo Turnhout (http://users.telenet.be/BujinkanDojoTurnhout/)

Edit: http://www.bujinkan-ninjutsu.be/B%20Bujinkan%20dojo.htm

Hier vind je de door japan erkende Dojo's in België. Er zijn nog meer onofficiële dojo's maar je zult ff moeten zoeken voor je die vind denk ik.
Mocht ik nu nie op smallband zitten zou ik ze zoeken :p

switchblade
6 januari 2006, 17:22
merci :)
de bujinkan dojo in oostkamp is de dichtste, ik zal vandaag nog een e-mail
versturen om info & prijzen te vragen :)

maar na de lesgever z'n naam staat er: (4e dan)
wat betent dit? is dit het aantal jaar dat hij lesgeeft of een graad in de bujinkan
of nog iets anders?

ik ben er vrijwel van overtuigd dat ik bujinkan ga doen
het houdt zo te zien veel meer in dan alleen vechten, en dat is net wat ik zocht :)

=Dujosh=
6 januari 2006, 19:15
@ switchblade

je weet dat er in gevechtsporten meestal wordt gewerkt met gordels ( karate, judo etc gebruiken dit allemaal... van wit => zwart )
Wit tot bruine band = Kyu
wit = 9de Kyu
geel = 8ste kyu
...
bruin enkele streep : 2de kyu
bruin dubbele streep : 1ste keu
Vanaf zwart = 1ste dan
2de dan
enzovoort.

Vb : zie
http://www.karate-shotokan.be/Vlaams/Html/karatevl.html

cura
6 januari 2006, 21:08
@ switchblade

je weet dat er in gevechtsporten meestal wordt gewerkt met gordels ( karate, judo etc gebruiken dit allemaal... van wit => zwart )
Wit tot bruine band = Kyu
wit = 9de Kyu
geel = 8ste kyu
...
bruin enkele streep : 2de kyu
bruin dubbele streep : 1ste keu
Vanaf zwart = 1ste dan
2de dan
enzovoort.

Vb : zie
http://www.karate-shotokan.be/Vlaams/Html/karatevl.html
in ju jitsu is wit 6de kyu, geel 5de, oranje 4de, groen 3de, blauw 2de en bruin 1e

gewoon maar om te zeggen dat je je niet blind moet staren op de kyus :P

=Dujosh=
6 januari 2006, 22:23
nja, alle sporten hebben hun verschillen idd^^
Mijn voorbeeld was dus voor karate, ter verduidelijking...

sebastos
6 januari 2006, 22:35
ik en ne vriend willen misschien samen is een lessenreeks capoeira volgen
kweet ni of mensen da heir hebben gedaan
ikzelf ben ni echt zeer lenig in mijn bene wa ni wilt zeggen da ik zone stijven hark ben
ik kan mijn grens wel verleggen als ik doorbijt
ik sport ni veel maar heb vroeger wel veel gedaan maar ik blijf mijn conditie wel zeer goed behouden (tot mijn verbazing)
maar kheb zo al wa filmkes gezien en al die manne zijn wel vrij lenig
is het dan de moeite om da te proberen ? :help:

Joe Eigo
7 januari 2006, 10:37
ik en ne vriend willen misschien samen is een lessenreeks capoeira volgen
is het dan de moeite om da te proberen ? :help:

doen!! Lenig moet ge niet zijn, dat wordt ge wel. En verslaafd zult ge worden:applause:
www.capoeira.be
bij media staat het vol sjieke filmkes en fotos

sebastos
7 januari 2006, 11:19
oke dan
das dan goe nieuws voor mijne maat want die is nog erger
kzal mij er is aan wagen

=Dujosh=
7 januari 2006, 23:36
veel strechen en die lenigheid komt er geloof me, dus daarover moet je je in principe geen zorgen maken.

InSiDeOuT
10 januari 2006, 08:53
maar na de lesgever z'n naam staat er: (4e dan)
wat betent dit? is dit het aantal jaar dat hij lesgeeft of een graad in de bujinkan
Het betekent zijn graad binnen de bujinkan.

Hier vind je de gradentabel uit de bujinkan terug. (http://users.telenet.be/kennin/texts/tenagegraden.htm)

Met Jean Luc Lakiere heb ik persoonlijk nog niet getraind.
Kan je dus ook mijn mening over hem niet geven.
Focus je niet op zijn graad maar baseer je op je trainingservaringen met hem.
Dus ga er proeflessen nemen en neem dan je conclusies.

sebastos
13 januari 2006, 22:58
just mijn eerste les capoeira gehad
man
das zwaar zeg
kwas al dood na de 'opwarming'
maar tis wel leuk
vooral met iemand zonder afspreken vechten in diejen roda

KingSix
14 januari 2006, 03:38
Ik doe nu enkele maanden aan Engels boksen en het is behoorlijk leuk. Je moet er niet bijzonder lenig voor zijn. Snelheid en een goed uithoudingsvermogen zijn eerder de boodschap.
De technieken zijn eveneens vrij eenvoudig maar ze moeten wel correct uitgevoerd worden om een efficiënte stoot uit te delen.

switchblade
28 januari 2006, 00:05
Ik ben net terug van mijn eerste les Ninjutsu

na lang twijfelen en een paar e-mails verder heb ik samen met een maat de
eerste stappen richting de dojo gezet.

Om 20.30 begonnen we met een ritueel om de dojo te openen, gevolgd door
opwarming en stretchen. Hier liep het al grondig fout :lol:
Na veel afzien was het stretchen gedaan en konden we overgaan tot het
zwaardvechten.
Ontwapenen, dodelijke steken toedienen, met blote handen een aanvaller
ontwapenen en vloeren, en nog meer van dit.

Na 2 uur trainen werd het tijd om de dojo te sluiten, door middel van een
ritueel.
nog even bijpraten in de kleedkamers en richting huiswaarts.

Nu, zo'n 1,5 uur later, voel ik een enorme pijn in mijn kaakbeen (enkele rake
slagen ontvangen enzo :unsure: ), mijn linkerenkel zegt net hetzelfde en mijn
rechterarm doet het na.

Ondanks de pijn is het toch de moeite om dit te doen

Is het effectief?
Ja en neen; uit een eerste indruk leid ik af dat zo goed als alle aanvallers een
zwaard moeten hebben, en dat jijzelf ook nooit zonder over straat mag komen :p
maar aan de andere kant was er toch een klein stukje vechten zonder
wapens. Ik zou zeggen, probeer eens enkele lessen, en neem een besluit.

Den deze hier zal straks in zen bed kruipen, hopelijk morgenochtend er terug
uit geraken om dan af te tellen naar volgende vrijdag, naar de volgende les
Ninjutsu :applause:

=Dujosh=
28 januari 2006, 12:38
Ik ben net terug van mijn eerste les Ninjutsu

na lang twijfelen en een paar e-mails verder heb ik samen met een maat de
eerste stappen richting de dojo gezet.

Om 20.30 begonnen we met een ritueel om de dojo te openen, gevolgd door
opwarming en stretchen. Hier liep het al grondig fout :lol:
Na veel afzien was het stretchen gedaan en konden we overgaan tot het
zwaardvechten.
Ontwapenen, dodelijke steken toedienen, met blote handen een aanvaller
ontwapenen en vloeren, en nog meer van dit.

Na 2 uur trainen werd het tijd om de dojo te sluiten, door middel van een
ritueel.
nog even bijpraten in de kleedkamers en richting huiswaarts.

Nu, zo'n 1,5 uur later, voel ik een enorme pijn in mijn kaakbeen (enkele rake
slagen ontvangen enzo :unsure: ), mijn linkerenkel zegt net hetzelfde en mijn
rechterarm doet het na.

Ondanks de pijn is het toch de moeite om dit te doen

Is het effectief?
Ja en neen; uit een eerste indruk leid ik af dat zo goed als alle aanvallers een
zwaard moeten hebben, en dat jijzelf ook nooit zonder over straat mag komen :p
maar aan de andere kant was er toch een klein stukje vechten zonder
wapens. Ik zou zeggen, probeer eens enkele lessen, en neem een besluit.

Den deze hier zal straks in zen bed kruipen, hopelijk morgenochtend er terug
uit geraken om dan af te tellen naar volgende vrijdag, naar de volgende les
Ninjutsu :applause:

Leuk ^^
Probeer inderdaad enkele trainings mee te doen want in 1 training ga je echt niet alles gezien hebben over ninjutsu :)

Is dat 1x per week training ?
Is beetje weinig vind ik ...

Poppel
28 januari 2006, 12:44
Leuk ^^
Probeer inderdaad enkele trainings mee te doen want in 1 training ga je echt niet alles gezien hebben over ninjutsu :)

Is dat 1x per week training ?
Is beetje weinig vind ik ...
wij trainen 2 maal per week anderhalf - 2 uurtjes.

ff ter info voor switchblade, ninjutsu bestaat uit 9 scholen.

Elke school heeft zijn specialiteit en ik neem aan dat je ze alle 9 zult bestuderen (buiten de 3 Ninjutsu scholen maar da hangt van sensei af).
Anyway, je bent nu bezig met Boken-Jutsu, maar je zal ook nog wel Taijutsu geen trainen. Het ongewapend vechten. Want met het zwaar ben je inderdaad niet veel opstraat, maar het is een krijgskunst en het hoort er allemaal bij :-)

Je zal ook nog andere wapens zoals de speer en kettingen (Kusari Fundo) tegenkomen die je in principe ook niet kuntgebruiken op straat maar toch zeer leuk is om mee te trainen. Vooral de kusari fundo (http://www.martialartsupply.com/kusarifundo.gif) is een enorm leuk wapen om mee te trainen.

Maar als ik jou was zou ik zeker blijven gaan :)

(waar train je nu?)

edit: oostkamp kzie het al. Mocht Benedikt Sas ooit langskomen, zeker mee trainen :p
Tis de hooste graduaat van belgie (10e Dan).

evil aardappel
28 januari 2006, 12:53
doen!! Lenig moet ge niet zijn, dat wordt ge wel. En verslaafd zult ge worden:applause:
www.capoeira.be
bij media staat het vol sjieke filmkes en fotos

Ge moet wel ne goeie club hebben, bij ons was da ne strontclub jammer :(.

Na examens terug kickboks, kga weer afzien hehe. Jammer dat er bijna geen Krav Maga clubs zijn.

Poppel
28 januari 2006, 12:57
Jammer dat er bijna geen Krav Maga clubs zijn.
idd, die liggen allemaal langs de kanten van wallonie :sad:

=Dujosh=
28 januari 2006, 13:01
Waar ik karate oefen,
geven ze ook Krav maga ,
maar van men leven dat ik daarin wil gaan ...
allemaal johnies dat gewoon willen vechten, is mijn indruk als ik naar die mensen kijk ...

Ze slaan een een bloedneus, en na training gaan ze vloer zelf niet eens opkuisen maar laten ze de karateka's maar training op een vloer vol met bloed ... shikke dinges .

Poppel
28 januari 2006, 13:05
Waar ik karate oefen,
geven ze ook Krav maga ,
allemaal johnies dat gewoon willen vechten, is mijn indruk als ik naar die mensen kijk ...

Ze slaan een een bloedneus, en na training gaan ze vloer zelf niet eens opkuisen maar laten ze de karateka's maar training op een vloer vol met bloed ... shikke dinges .
mja, ligt mischien aan die mannen eh.. Kvind wel hard als je zelfs geen respect hebt om het bloed op te kuisen.. :wtf:

Maar ik zou het mischien toch willen beoefenen ooit hoor.

evil aardappel
28 januari 2006, 13:14
Waar ik karate oefen,
geven ze ook Krav maga ,

Nja mss wel, dat weet ik niet. Is dat in de buurt van Gent? En nee ik ben geen johnny die wil vechten :p, integendeel.

=Dujosh=
28 januari 2006, 13:18
Hehe, het is niet dat ik iets tegen johnies heb ofzo,
maar kwil gewoon mijn impressie geven van die mensen die er trainen.

Gewoon het type dat uitgaat, zich zat drinkt en dan paar mensen naar het ziekenhuis slaat ...

Krav maga kan je beoefenen in Groot bijgaarden.
Paar kilometers van brussel.

Nuja, niet iedereen doet krav maga om te kunnen vechten op fuifen enzo he ^^ Waren ook een paar meisjes en die zie ik niet echt boel zoeken

Poppel
28 januari 2006, 13:31

Gewoon het type dat uitgaat, zich zat drinkt en dan paar mensen naar het ziekenhuis slaat ...

Nuja, niet iedereen doet krav maga om te kunnen vechten op fuifen enzo he ^^ Waren ook een paar meisjes en die zie ik niet echt boel zoeken
ik wil da wel doen, maar da is zo ver. Heb geen auto en altijd 2 uur ofzo op den trein zitten om uurtje te trainen en dan terug naar turnhout te rijden is nie echt te doen.. :sad:

=Dujosh=
28 januari 2006, 13:36
Khad eens wat info opgeschreven voor mensen die geinteresseerd zijn.
Krav maga : www.Kravmaga-rd.be
Ma : 20.30-22.00
Vrij :18.30-20.00
Waar ? : Sporthal Ten gaerde - Groot bijgaarden

evil aardappel
28 januari 2006, 13:48

Hehe, johnny's die drinken? Bedoelt ge niet bollen pakken :p!
Wel jammer, maja als het zo een marginaal volk is dat daar komt, blijf ik liever bij kickboks, daar zitten er meer studenten enzo :).

=Dujosh=
28 januari 2006, 13:56
Je zou is moeten gaan zien he,
mijn impresse =/= jouw impressie van die club.
het is gewoon niet het volk waarmee ik zou uitgaan als ik ze zo zie trainen.

go_ndw
28 januari 2006, 13:58
Inderdaad, trainen met studenten lijkt met het leukste

switchblade
28 januari 2006, 16:14
wij trainen 2 maal per week anderhalf - 2 uurtjes.

ff ter info voor switchblade, ninjutsu bestaat uit 9 scholen.

Elke school heeft zijn specialiteit en ik neem aan dat je ze alle 9 zult bestuderen (buiten de 3 Ninjutsu scholen maar da hangt van sensei af).
Anyway, je bent nu bezig met Boken-Jutsu, maar je zal ook nog wel Taijutsu geen trainen. Het ongewapend vechten. Want met het zwaar ben je inderdaad niet veel opstraat, maar het is een krijgskunst en het hoort er allemaal bij :-)

Je zal ook nog andere wapens zoals de speer en kettingen (Kusari Fundo) tegenkomen die je in principe ook niet kuntgebruiken op straat maar toch zeer leuk is om mee te trainen. Vooral de kusari fundo (http://www.martialartsupply.com/kusarifundo.gif) is een enorm leuk wapen om mee te trainen.

Maar als ik jou was zou ik zeker blijven gaan :)

(waar train je nu?)

edit: oostkamp kzie het al. Mocht Benedikt Sas ooit langskomen, zeker mee trainen :p
Tis de hooste graduaat van belgie (10e Dan).

ik had al gelezen dat ninjutsu uit 9 scholen bestaat, maar de verklaringen die
er bij stonden waren niet echt duidelijk :p

het feit dat je er niets mee bent op straat, kan mij eigenlijk weinig tot niets
schelen. het is meer de krijgskunst op z'n geheel (inclusief cultuur en geschiedenis)
dat mij interesseert. het ongewapend vechten zal waarschijnlijk wel handig
zijn als je het kan, maar als het op dezelfde manier is als je tegenstander ontwapenen,
denk ik dat je aanvaller opeens het slachtoffer wordt o.O

nuja, het is een krijgskunst, had ik willen straatvechten, dan zou ik wel iets
anders gedaan hebben ^^

doe jijzelf ook bujinkan?
zoja, hoelang al?
+ hoe lenig was je en ben je nu? :p want ik ben nu nogal nen stijve hark :sad:

als het van mij afhangt (men ouders zijn er ferm tegen, deels omdat het
redelijk ver rijden is) zal ik blijven gaan :)
het is een toffe bende, de sfeer zit goed, het is een leuke sport en je leert
er nog een klein beetje japans door ook :D

Cartek
28 januari 2006, 16:19
kheb een vraagske, kzou gaan boksen maar is het best da ge dan uw neusbeen laat uithalen of is da alleen maar wanneer ge (prof)wedstrijden speelt? en is da eigenlijk rap gebroken door een bokshandschoen. en komt uw neus dan plat of ziet ge da nie?