PDA

Volledige versie bekijken : Bestanden redden van gecrashte pc zonder cdrom

Lint
15 mei 2005, 21:26
Het probleem is dus een laptop van iemand hier op kot die niet meer opstart en geformatteerd moet worden.
Een vrij oud ding, gebruikt een cdrom via pcmcia slot en een floppy via usb.
Opstarten via de cdrom lukt niet, via diskette wel.
Het probleem is dat ik niet zomaar in dos kan gaan via diskette om de boel te formatteren omdat er een hoop bestanden op staan die gesaved moeten worden.
Ik wou dus booten via knoppix om alles over het netwerk naar mijne pc te slepen maar vermits de cdrom niet boot is dit geen mogelijkheid.
Ik had gedacht aan 1 of andere linux distro bootable via diskette of misschien usb stick, maar vermits mijn kennis van linux niet verder rijkt dan de grafische shell van knoppix en een paar commands zit ik een beetje vast.
Als iemand een oplossing weet om die bestanden op de 1 of andere manier te saven zodat ik kan formatteren zou die heel bedankt zijn.
Ps besturingssysteem is/was win ME.

Exit
15 mei 2005, 22:37
of die hd met overgang aan desktop hangen of wndows gewoon installen in andere map en daarna backuppen en formatten.

Lint
15 mei 2005, 22:56
wndows gewoon installen in andere map en daarna backuppen en formatten.
Lol gvd waarom heb ik daar niet aan gedacht :p, zo simpel dat het is.
Ondertussen heb ik al een SBM boot diskette gemaakt om zo wel knoppix via cdrom te booten maar volgende keer toch maar aan denken om windows nog es te installen.
Thx anyway :).