PDA

Volledige versie bekijken : juiste manier om windows te installeren

Darth-Falcon
15 mei 2005, 16:57
mijne pc werkt niet zoals het moet, ofwel ligt het aan het feit dat ik windows slecht installeer ofwel door slechte hardware, ik installeer windows in deze vorm

- format
- win install van cd
- netwerk drivers (voor win updates te kunne doen)
- alle windows updates
- via
- graka en sound drivers
- de rest

reboot tussen iedere stap

doe ik iets in verkeerde volgorde (vooral bij laatsten dan) en hoe ik moet het dan wel doen ?

ik heb nen xp2600+ 2 * 512 mb twinmoss drr pc2700, radeon 9800pro.

bfvietnam draait op medium detail en 1024*768 op 30 fps als er wa veel volk in beeld is
css schokt constant en fps van 30 meestal

Kurobu
15 mei 2005, 17:33
windows instaleren , drivers van hardware instaleren en dan pas andere dingen doen ...

Darth-Falcon
15 mei 2005, 17:40
windows instaleren , drivers van hardware instaleren en dan pas andere dingen doen ...

dus pas win updates doen na da alles geinstalleerd is ofwa ?

Dark_One
15 mei 2005, 17:42
Volgorde maak in pricipe geen zak uit...

Exit
15 mei 2005, 18:15
dus pas win updates doen na da alles geinstalleerd is ofwa ?
is meest logische ... eerst alles installen dan updaten wat nodig is.

nTFs
15 mei 2005, 20:03
Deze volgorde doe ik al jaren en nog nooit problemen mee gehad :

- OS + eventuele servicepacks.
- chipsetdrivers
- videodrivers
- sound, lan,..
- updaten

Skratz
16 mei 2005, 00:03
ik ga er tegen mij krijgen, maar ik doe nooit die windows updates
en de reden is dat ik dat 2x gedaan heb en 2x dikke miserie gehad, alles ging goed tot na die updates. Als ge dat ook eens bekijkt, dan ziet ge dat dat vroeg of laat wel problemen moet geven, al die installatie regels met de helft foutieve kruisverwijzingen en zever.

service packs daarentegen zijn wel meestal goed, maar die updates werken niet altijd samen, daar zijn te veel mogelijk combinaties die onmogelijk allemaal kunnen grondig getest worden.

en waarom die format heel int begin, ksnap dat toch niet. iedereen blijft maar zo fanatiek bezig over dat formateren terwijl dat helemaal niet nodig is omdat dat al deel uitmaakt van de installatie zelf.