PDA

Volledige versie bekijken : probleem : krijg windows niet meer opgestart

InSaNiTy-->tony
8 mei 2005, 01:11
daarstraks wou ik een nieuwe game installeren , hij installeerde en kort nadien crashte mijn explorer.exe ...

mits ik niets meer kon doen heb ik mijn pc maar uitgezet , toen ik hem terug wou aanzette zat ik met het probleem...

mijn computer starte maar op totaan het "loading" scherm van windows xp , ik dacht van mjah is niet zo erg , is in safe mode opstarten en tzal wel terug in orde zijn... wel daar zat ik dus mis en ik raak nog altijd niet in mijn windows...(ik veronderstel dat hij een .dll file aan het overschrijven was van mijn boot toen hij crashte :/)

mits ik geen windows cd bij de hand heb kan ik geen windows systeem herstel proberen... zelfs al zou ik het proberen, zou het werken?ja/nee

zou ik iets anders kunne doen dan volledig formatten? indien ja... zeg maar wat , kga er wel bijzeggen dat mijn kennis van computers/windows vrij beperkt is en ik zeker geen expert ben :)

Tony
ps: indien jullie het zoude afvrage, ik zit nu even op min pa zijn pc om dit ff te kunne vragen.

T€RM!N4T0R
8 mei 2005, 01:17
Voer chkdsk /f eens uit in DOS

InSaNiTy-->tony
8 mei 2005, 01:19
Voer chkdsk /f eens uit in DOS
Als je me nu nog eens zou kunne uitlegge hoe ik in DOS raak zou het helpen... :)

T€RM!N4T0R
8 mei 2005, 01:22
Maak een opstartdiskette voor DOS op je pa's PC bv. (formatteren en de optie opstartdiskette maken aanvinken). Zelfde Windows toch?
Anders kan je ook een opstartdiskette downloaden op www.bootdisk.com

InSaNiTy-->tony
8 mei 2005, 02:07
Maak een opstartdiskette voor DOS op je pa's PC bv. (formatteren en de optie opstartdiskette maken aanvinken). Zelfde Windows toch?
Anders kan je ook een opstartdiskette downloaden op www.bootdisk.com
diskettes gaan kopen en dan is proberen :) merci voor de hulp alvast :)

Tony

T€RM!N4T0R
8 mei 2005, 03:00
En moest dat niet werken moet je es zoeken naar een Windows install-CD en dan via Recovery Console windows herstellen...

Wat je mss ook nog kan proberen is bij het opstarten op F8 drukken, en in het Advanced Options Menu kiezen voor "Last Known Good Configuration".

Sacristar
8 mei 2005, 05:10
er zijn verschillende manieren om ne repair onder de een of andere vorm uit te voeren maar de meeste vereisen uwe windows xp cd.

tot nu toe gebruikte ik altijd deze manier of een variatie daarop indien drastischere methodes vereist waren :):
http://www.overclockers.com/tips1155/

deze wil ik eerstvolgende keer proberen:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=46980

naar't schijnt zou men ook vanuit de recovery console (F5) een recovery kunnen uitvoeren maar ik heb dat al eens geprobeerd en toen kreeg ik die optie alleszinds niet...

PS: op bootdisk staat ook hoedat ge van uw bootable floppy nen bootable cd kunt maken, dan hebde geen floppies nodig

breez
8 mei 2005, 10:36
Wat je mss ook nog kan proberen is bij het opstarten op F8 drukken, en in het Advanced Options Menu kiezen voor "Last Known Good Configuration".
daarmee heb ik al 5 keer m'n computer kunnen herstellen :p

InSaNiTy-->tony
9 mei 2005, 17:45
er zijn verschillende manieren om ne repair onder de een of andere vorm uit te voeren maar de meeste vereisen uwe windows xp cd.

tot nu toe gebruikte ik altijd deze manier of een variatie daarop indien drastischere methodes vereist waren :):
http://www.overclockers.com/tips1155/

deze wil ik eerstvolgende keer proberen:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=46980

naar't schijnt zou men ook vanuit de recovery console (F5) een recovery kunnen uitvoeren maar ik heb dat al eens geprobeerd en toen kreeg ik die optie alleszinds niet...

PS: op bootdisk staat ook hoedat ge van uw bootable floppy nen bootable cd kunt maken, dan hebde geen floppies nodigmjah dit heb ik echter al geprobeerd en werke dus niet...

last know working configuration werkte ook niet , bleef hetzelfde krijgen..

kga hem gewoon formateren mits er verder weinig oplossingen zijn... :)

Merci voor de hulp alvast

Tony