PDA

Volledige versie bekijken : Kickeren

MaDDie
1 mei 2005, 21:21
Hebben jullie thuis een kicker?
Doen jullie het veel ?
Spelen jullie op cafe voor drank ?

dus vertel hier alles over kickeren en wat ermee te maken heeft.

____

Ikzelf heb het nog maar een paar keer gedaan. Ik dee het niet veel omdat ik niet kon winnen. Maar gisteren begon het wat te lukken, en ik wil het graag leren. Dus vraag ik aan papa om zo een cafekicker te kopen. En hij wilt misschien wel. Reden: hij was daar 20 jaar geleden kampioen in, hij wilt me da wel leren. Maar mijn ma is er niet voor om zo een groot ding in huis te halen :( .

Foose
1 mei 2005, 21:23
Als ge één koopt; koop best ne jupiler.
Vroeger deed ik da regelmatig, en nu af en toe is ;)
Maar echt goed was/ben ik nooit geweest.

whoopie
1 mei 2005, 21:23
ik deed het vroeger vaak
ik was der enorm goed in
ik verloor nooit om precies te zijn

ik heb er hier nog een staan, maar das zo'n buchtding dak ooit is gekregen heb
speel et nooit meer, op café ist meestal snooker ofzo.

die goeie oude tijd :sad:

Feignasse
1 mei 2005, 21:24
Laatste twee jaar humaniora (vooral het laatste) niets anders gedaan tijdens de speeltijden :cool:

EdMeister
1 mei 2005, 21:25

Jupiter bedoelt ge. ;)

Ik verkies Black Diamond, maar die ziet ge niet vaak.

Ferux
1 mei 2005, 21:26
Vroeger deed ik da regelmatig, en nu af en toe is ;)
Maar echt goed was/ben ik nooit geweest.

Jupiler is voor uit te drinken. Als ge ne kicker koopt, koopt ge ne Jupiter :).

Ik heb hier thuis ne (Jupiter) 7* staan (vorig jaar in 2ehands gekocht). Ik speel regelmatig, maar enkel voor het plezier (dus geen competitie).

Interessante site: http://www.kicker.be

Paar interessantigheden:
1. De beste kickeraar ter wereld is een Belg, Frederic Collignon genaamd.
2. In België zijn er 10 000 competitiespelers.
3. Het werd in onze gebieden uitgevonden aan het eind van de 1e wereldoorlog om de invaliden te laten voetballen.

Ether
1 mei 2005, 21:27
Tijdens de speeltijd tan nog? :D

Is wel cool (bakken zeggen ze bij ons in west-vlaanderen), maar ik kan da nie goe, dus vinnek da nie zo super, ma volgens mij, als je da beetje kan moet da echt nog geestig zijn
kvind da nog lekker vo na toe te kijken ook
moestek wa meer geld ebben zouek mij daar wel wa mee bezighouden op cafe enzo mja, et geld e...

prozackx
1 mei 2005, 21:29
elke middag op school :)

Feignasse
1 mei 2005, 21:29
Tijdens de speeltijd tan nog? :D

Jep, wij hadden op school een lokaal met drie kickers :bow:

Foose
1 mei 2005, 21:30
ja how, sorry mij mistypt :)
Weeral een Jupiler denken he :p

vyeate
1 mei 2005, 21:31
Kickeren?

EdMeister
1 mei 2005, 21:32
Voor de geïnteresseerden: volgende woensdag trouwens kickertornooi in ons jeugdhuis in Wachtebeke. 20u, €5 inleg. ;)

AkiMbO
1 mei 2005, 21:36
Tot voor een jaar was ik daar niet echt voor, omdat ik het totaal niet onder de knie kreeg...

maar dan opeens had ik het door, en sinds dan speel ik redelijk veel (op café)

In't begin veel afgaan tegen betere, maar daaruit leert ge het meest.
Nu kan ik stilaan met alle mannekes uit elke positie schieten, alleen is de trefzekerheid nog niet zo hoog.
midden is ook meer dan gemiddeld goed, alleen keeping skills zijn niet echt alles.
Nu dus eerst leren keepen, en dan met band spelen.

bakken roelt

RedSuspender
1 mei 2005, 21:39
Kspeel ook wel graag op de kicker, is ne 7star (in het cafe waar we meestal spelen), af en toe speel ek ook is in nijdrop, ma diene kicker is echt zonde, om dan nog maar te zwijgen over de ballekes daar :s

Er is ook een kickertornooi in het st paulus cafe in Opwijk op 13 mei 2005.
Inschrijvingsgeld : € 8, Als ge er in den eerste ronde uit ligt krijgt 4.30 € trug betaalt denk ik :)

thaputra
1 mei 2005, 21:41
Ik verkoop een Jupiter 3* in goede staat, als ge wilt krijgt ge er een tl lamp bij :p

Blanco
1 mei 2005, 21:41
Ik heb er als het ware op geslapen in de tijd dat ik nog naar het jeugdhuis ging. Gans ons jeugdhuis was een soort van leerschool in kickeren, zelf de meisjes speelden goed. (wel in hun eigen stijl, maar daarom niet minder gevaarlijk) :)
Nu gebeurt het af en toe , ik speel wel altijd achteraan want ik ben niet goed met mijn middenveld en eenmaal op een bepaald niveau is het middenveld superbelangrijk. Als ge door het middenveld zijt, neemt men aan dat ge scoort.
Voor puur geld speelden wij niet, 6-0 was ne spaghetti betalen in Taverne den Dreef :p
Gewoon verliezen was een pint betalen.
Het is iets gelijk fietsen, ge verleert dat nooit.

Iemand ooit megakicker (http://www.durbuyadventure.be/nl/activite_liste_relax_nl.htm) gedaan in Durbuy?

Goldrusher
1 mei 2005, 21:47
Kickeren?

Tafelvoetbal...

http://www.kicker-club-kerken.de/galerie/2003jupiter-em/Bilder/IMAG0037_jpg.jpg

Genious
1 mei 2005, 21:47
Kickeren?
idd, wa is da? ik ken enkel salamanderen ^^

Re@V0r
1 mei 2005, 21:54
Tafelvoetbal...

http://www.kicker-club-kerken.de/galerie/2003jupiter-em/Bilder/IMAG0037_jpg.jpg

is die tafel ni wa groot in vergelijking met hetgeen wij in belgië hebben?

enen uit mijn klas heeft daar ooit es ne gansen uitleg over gegeven over al die soorten tafels ma bon :p

CFK
1 mei 2005, 22:01
'k kicker zeker wekelijks, bij vriend(en) thuis of op café, ben er nog redelijk goed in ook :D
in competitie speel'k wel nie, heb nie echt de mogelijkheid om op verplaatsing te gaan spelen...ooit...

Darkness
1 mei 2005, 22:02
af en toe wel eens gespeeld ja, maar nu ben ik gevallen voor pool :love:

boaz
1 mei 2005, 22:05
kspeel et bekan dagelijks op cafe..en tis mega gezellig!!
6-0 / 11 - 1 is traktere en onder de tafel kruipe :p

pieta
1 mei 2005, 22:12
kspeel altijd alsk op café ben, men trek is imeers altijd goal, ma is zo saai na ne tijd, duwne nie ehct goed, met de buiten amnnke sgata ook heel goed. nu wat vanvoor via de kant aant oefenen.
en vooral met 2 samen spelen, is sjiek als ge zo paskes enz kunt geven.
sjiekste is vindk als het lukt he, via de middenman pas naar achter geven en in 1 weg schieten, ehct mooi als die lukt

Skoran
1 mei 2005, 22:32
Ik speel da elke middag op cafe, ben er pas maandje of 2 geleden mee begonnen en zuig dus nog totaal.
Maar tis wel fun om te doen.
Iemand nog goeie tips om het te leren? :p

EdMeister
1 mei 2005, 22:45
Iemand nog goeie tips om het te leren? :p
Veel spelen tegen gasten die beter spelen dan u. Kijken hoe ze 't doen en zelf proberen. Alleen door te spelen tegen betere tegenstanders leer je zelf bij.

Tweak37
1 mei 2005, 23:03
kspeel altijd alsk op café ben, men trek is imeers altijd goal, ma is zo saai na ne tijd, duwne nie ehct goed, met de buiten amnnke sgata ook heel goed. nu wat vanvoor via de kant aant oefenen.
en vooral met 2 samen spelen, is sjiek als ge zo paskes enz kunt geven.
sjiekste is vindk als het lukt he, via de middenman pas naar achter geven en in 1 weg schieten, ehct mooi als die lukt

vooral geen moeite doen om leesbaar te schrijven hoor! :niceone:

ma bon, wel cool om is af en toe te doen, ma ik ben er ni al te goed in :)

Snekreib
1 mei 2005, 23:06
heb nen tijd ghad dak et dagelijks deed... nu nog enkele keren per week...
heb ook al paar keer meegedaan competitie... ploegmakkers zeggen dak goed ben, is moeilijk te zeggen over uzelf he :) ma kan mij er wel in weren...
meestal spelek wel vanvoor, ben dus voorman.
voor fun 6-0 of 11-1 trakteren en 11-0 onder de kicker kruipen.
kzou ook ne kicker kunnen krijgen, ma kheb nie echt de mogelijkheid om die te zetten, wa dak natuurlijk wel spijtig vind :)
voor de rest goh ja... qua 'showkes' zit da ook wel goed :)... bv lobkes van vanachter lukken mij bijna altijd, juist zo scoren blijft moeilijk natuurlijk...

Akai
1 mei 2005, 23:13
ik kicker ook vaak, en kheb et toch wel al onder knie :p

Blanco
1 mei 2005, 23:16
Echt tips zijn er niet, het is een kwestie van oefenen en nog eens oefenen en vooral balgevoel kweken. Leer eerst om uw bal van speler naar speler (op dezelfde stang) over te brengen door hem éénmaal aan te raken en dat in beide richtingen. (dat hangt wel serieus af van de kicker en balletjes)
Uwen bal trekken is voor de meesten makkelijker dan duwen,als ge ver en precies kunt duwen en trekken (eerste paal beginnen en tweede paal binnenduwen of omgekeerd) hebt ge nen troef. Het hoeft ook niet altijd snel te gaan, velen kunnen keisnel trekken dat de kicker ne meter achteruit schuift, maar ze scoren nooit.
Zo'n pisballeke kan uw tegenspeler serieus op de zenuwen werken, soms is het puur psychologische oorlogsvoering.
Goed met het middenveld spelen is ne stiel apart, dat kan ik niet goed.
Wat keeperen betreft : altijd kalm blijven, 80% is show om u te misleiden, de rest is afwerking.
De spelers van uw twee backstangen altijd gekruist houden.
keeperstang \
backstang /

bv lobkes van vanachter lukken mij bijna altijd

Euh, speelt gij op nen Hollandse kicker met plastieken ventjes?

GhO$T
1 mei 2005, 23:25
ik suck in pool en bakken (noemde gulle da echt 'kickeren' tegen maten enzo? klinkt zo dom :p ) maar ik verkies nog altijd pool, kannek mij massa's meer mee bezig houden dan zonen bak, nuja tis mss eens in de maand een avondje of paar uurkes voor we elders gaan.

Masked
1 mei 2005, 23:26
Heb al sinds de kerstvakantie een nieuwe homesoccer van jupiter.
Kzen da beginne spelen in ons jeugdhuis, waar we natuurlijk voor pintjes spelen :p

Ferux
1 mei 2005, 23:48
Heb al sinds de kerstvakantie een nieuwe homesoccer van jupiter.
Kzen da beginne spelen in ons jeugdhuis, waar we natuurlijk voor pintjes spelen :p

Ik speel altijd als keeper, en ik denk dat het op den duur onmogelijk wordt om op die Eurosoccers te keepen: de goal is ne centimeter groter en de aanvaller kan extreem snel passen geven (dus op dezelfde stang). Wat doet ge daar tegen als keeper?

stoffer
1 mei 2005, 23:52
Iemand die weet waar ge goeiekoop aan zo'n tafel kunt geraken btw?

Ferux
1 mei 2005, 23:53
Iemand die weet waar ge goeiekoop aan zo'n tafel kunt geraken btw?

Een nieuw thuistoestel kost ongeveer €1200 (ne Jupiter, site producent: http://www.jgc.be). In 2ehands kunt ge er goei vinden van €600 - €800 (op ebay of 2dehands.be)

Burny
1 mei 2005, 23:57
Ik heb 4 jaar geleden nen 7* Jupiter gekocht, het model dat hier in den Limburg veel op café staat (zone groene). Maar nieuw, dus goeie baren, ballekes, mannekes, plaat.. Het werd een beetje duur om altijd op café te gaan spelen :rofl: .

Enfin, ik durf nie zeggen dat ik het goed kan, maar tis wel altijd dikke fun :D
Mijne nonkel heeft vroeger competitie gespeeld, en we gaan geregeld op café tegen de cafébaas en zijn maat spelen (die spelen competitie). Dan vliegen de vonken er wel vanaf :cool:

@ Edmeister, die Black Diamonds, zijn dat dezelfde als die 'ABC' bakken? Daar heb ik eigenlijk op leren spelen, die spelen heel fijn ja.

Ferux
1 mei 2005, 23:58
@ Edmeister, die Black Diamonds, zijn dat dezelfde als die 'ABC' bakken? Daar heb ik eigenlijk op leren spelen, die spelen heel fijn ja.

kben Edmeister wel ni, maar ABC heeft nix met Black Diamond te maken. Het zijn gewoon 2 merken van Jupiter klonen. (hier en daar een kleine aanpassing)

Burny
1 mei 2005, 23:59
kben Edmeister wel ni, maar ABC heeft nix met Black Diamond te maken. Het zijn gewoon 2 merken van Jupiter klonen. (hier en daar een kleine aanpassing)

Aha, dat weet ik dan ook weeral. Die ABC's hebben ook een zwarte plaat, daarmee dat ik het vroeg.

Ryan1986
2 mei 2005, 00:15
ke da ook staan
maar ben er nie zo goed in

Time
2 mei 2005, 00:18
Jep, wij hadden op school een lokaal met drie kickers :bow:

wtf? privéschool ofzo, khem gans mijn schoolleven al content geweest als we gewoon nen bal kregen die ni slap stond :doh:

Feignasse
2 mei 2005, 00:34
wtf? privéschool ofzo, khem gans mijn schoolleven al content geweest als we gewoon nen bal kregen die ni slap stond :doh:

Ja, enkel voor kinderen van de elite. Verplicht Armani-schoolkostuum alleen al was iets van een 2500€. Wel klote als ge door al te intensief kickeren uw vest openhaalde :unsure:

Bon, 't was dus een "gewone school", een jezuïetencollege :p Maar 't was daar wel plezant ja.
Ps: ballen kon ge voor 80fr/'t stuk kopen in het schoolwinkeltje :p

GhO$T
2 mei 2005, 00:48
stond bij ons ook op middelbare school zulle (gewoon simpele normale katholieke school :p ), maar enkel voor mense die daar over de middag hunnen tijd moesten verdoen, dus amper gebruik van gemaakt

was zo ene totaal afgeleefde kicker, nen 'tap' (woordje ook niet gekend door niet-westvlamingen zeker :help: , zo een biljart met 2 gaten en over van die 'tappen' over heel het veld :p) en nog ne biljart zonder gaten erin, voor drieband of wa is het :p

soit ken er dus nikske van maar kweet wel dat die dingen bijna uit elkaar vielen allemaal, prolly voor appel en ei gekocht ofwel 'schenking'

Lint
2 mei 2005, 00:48
Ik heb mijn middelbaar op een simpele katholieke paterkes school gedaan, en wij hadden ook 3 kickertafels staan in "het kelderke". Akkoord 2 van de 3 waren naar de zak en toen we er aankwamen hebben we 3 kapotte tafels moeten omtoveren naar 1 goede maar spelen konden we :niceone:.
En dat was nu niet speciaal een priveschool hoor ;).

Stichero
2 mei 2005, 00:53
tjah in st barbara hadden we wel veel kickertafels, pooltafels, tapbiljart, russische biljart,...
spijtig genoeg ging ik niemeer naar de speelzaal sinds ik 16 was, teveel kleine gastjes :(

KissMyAss
2 mei 2005, 00:58
Hebben jullie thuis een kicker?
Doen jullie het veel ?
Spelen jullie op cafe voor drank ?

dus vertel hier alles over kickeren en wat ermee te maken heeft.

____

Ikzelf heb het nog maar een paar keer gedaan. Ik dee het niet veel omdat ik niet kon winnen. Maar gisteren begon het wat te lukken, en ik wil het graag leren. Dus vraag ik aan papa om zo een cafekicker te kopen. En hij wilt misschien wel. Reden: hij was daar 20 jaar geleden kampioen in, hij wilt me da wel leren. Maar mijn ma is er niet voor om zo een groot ding in huis te halen :( .

- nope, geen kicker thuis
- deed vroeger niets anders tijdens de vrije uurtjes, ik kon wel wa powershots uitvoeren maar voor competitie was ik ni goe genoeg :D
- vroeger voor 20 fr... mr sinds de euro heb ik nimeer/weinig gespeeld

Mr.Choco
2 mei 2005, 01:51
shottereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, zo noeme wij da in antwerpen. is nog niet vermeld geweest. is wel leuk, maar ik bak er in feite nix van. het enige dak kan is keepen. de truk is: ni teveel bewege met u keeper als aanvaller bal heeft. gwn u positie behouden (hoek klein maken dus) tot die echt schiet.
MVG
Choco

NemesisBE
2 mei 2005, 02:50
sjottere idd :]

heb het vroeger wel eens gedaan, maar nooit echt intensief ofzo :)

nu dak op kot zit,... is da zowa veranderd :D
ik speel nu redelijk veel, maar eigelijk kan ik er de ballen van :sop:

nuja veel spelen zeker :)

kdoe da geregeld in den downtown jack in leuven (parkstraat)
daar staan 2 houten bakken en 1ne eurosoccer, zo met die bredere goal :)
daar heb ik altijd een fijn truukje mee met de aanval :D

L.E.D.
2 mei 2005, 03:26
Kheb het enkele jaren op cafe gespeeld. Was zoiets dat ik ooit had gezien op cafe toen ze competitie speelden. Wilde ik dus ook doen. Int begin gene bal raken, maar ik heb goeie reflexen dus keeper kon ik wel staan. Op den duur beginnen vlammen en scoren met de achterste bar. Oefenen en op den duur ook wel overal beginnen spelen.

Echter nooit competitie gespeeld. Kheb hier wel ene staan, nen antieke :p van ergens eind jaren 60. Ben nog van plan om hem ooit op te lappen.

Mijn sjotterambities zijn ferm den dieperik ingegaan toen het van 20 fr naar 1 euro gegaan is. Vind het veel te veel 1 euro om ff 11 ballekes te rammen.

+ niemand wilde nog tegen mij spelen ;)

CyberOps
2 mei 2005, 09:42
soms in café: ik speel meestal verdedigend, mijn middenveld zuigt meestal, meestal, dus niet altijd :p

Als we 11-1 winnen, moet de tegenpartij ons trakteren. anders krijgt de winnaar gewoon de "eer".

Mr. Jack!
2 mei 2005, 11:49
Ik verkoop een Jupiter 3* in goede staat, als ge wilt krijgt ge er een tl lamp bij :p

wa wilt ge daar nog voor hebben?
stuur me maar pm als je zeker bent dat je verkoopt.

Drizzt
2 mei 2005, 11:52
in het jeugdhuis kicker ik veel. en dan gebruiken we nen euro met een elastiekske aan :p
ma om eerlijk te zijn, ik kan er geen bal van ^^

DGEN
2 mei 2005, 12:09
m8 van me kickerd in competitieverband...k moest wel de eerste keer lachen toen em zn tape tevoorschijn haalde om dat om die handvaatjes te plakken :)

ma bon, ieder zijn sport...en ik verwonder me nog steeds hoe ze zo 'rap' kunnen zijn :)

Tae
2 mei 2005, 12:12
Ik heb nooit veel gevonden aan cafe spelen behalve dan die arcade kasten. Maar ik vind het wel tof hoe snel en behendig die gasten zijn op de kicker, maar soms gaat het er nogal hard aan toe tot soms vechtens toe of anders word er serieus wat afgedronken :)

Fartman
2 mei 2005, 12:50
ik kicker ook soms nekeer ;) maar kan het nie zoo goed ze :p
kben nu nog veel aant leren, vb trekken en steken eerst oefenen ;)

ik speel liever pool; en ben er nog redelijk goed in ook :)
kspeel ongeveer 2 maal per week ;)
Snooker is nu ook een hobby geworden :) elke zondagnamiddag ga ik een uurtje of 2 gaan snookeren mee ne kameraad. Is zeer moeilijk int begin, maar veel oefenen en da ga wel :)

daVinci
2 mei 2005, 13:27
lang geleden dat ik het nog gedaan heb, maar daarvoor speelde ik bijna dagelijks. Had toen een redelijk niveau. verschillende keren gevraagd geworden om in competitieverband te komen spelen, maar altijd geweigerd. Heel af en toe kicker ik nog eens, maar ben veel verleerd, vooral de snelheid. Techniek komt terug na een paar matchkes, maar snelheid lag vroeger toch stukken hoger. Wat eigenlijk logisch is.

[MNEU]Jonasis
2 mei 2005, 14:13
aha ne sjotterbak!!!

weeee STAKANIT ownz

zalige cafesport en vermits we thuis beiden hebben durf ik wel eens een matchke doen ja :)

en lol niks trakteren mietjes 6-0 of 11-1 is broek op knieen en onder den bak kruipen, trakteren moet je aan den toog doen ;)

TekkaBlade
2 mei 2005, 15:48
voor de mensen die in Gent zitten, in de Confrater zitten er goe kickerspelers :>

exploder
2 mei 2005, 16:40
Jupiler is voor uit te drinken. Als ge ne kicker koopt, koopt ge ne Jupiter :).

Ik heb hier thuis ne (Jupiter) 7* staan (vorig jaar in 2ehands gekocht). Ik speel regelmatig, maar enkel voor het plezier (dus geen competitie).

Interessante site: http://www.kicker.be

Paar interessantigheden:
1. De beste kickeraar ter wereld is een Belg, Frederic Collignon genaamd.
2. In België zijn er 10 000 competitiespelers.
3. Het werd in onze gebieden uitgevonden aan het eind van de 1e wereldoorlog om de invaliden te laten voetballen.
en oeveel kost da ong. zo ne tafel?

enja bakken dedek vroeger ni veel, nu spelek da af en toe en kdoe da vrij graag :)

TekkaBlade
2 mei 2005, 16:56
om en rond de 2000 euro

Ferux
2 mei 2005, 17:07
en oeveel kost da ong. zo ne tafel?

enja bakken dedek vroeger ni veel, nu spelek da af en toe en kdoe da vrij graag :)

Een nieuw thuistoestel kost ongeveer €1200 (ne Jupiter, site producent: http://www.jgc.be ). In 2ehands kunt ge er goei vinden van €600 - €800 (op ebay of 2dehands.be)

.....

2 mei 2005, 17:13
Ik heb thuis nen Jupiter 7 staan, ik heb 3 broers dus hier is het steevast na het eten een matchke tafelvoetbal, of kickeren zoals wij da hier in Dendermonde noemen.

Aangezien wij alle dagen matchkes kunnen spelen, en als het schoon weer is zetten we dienen buiten en spelen we soms nen hele middag.

Ik moet er geen tekeningske bij maken da wij alle 4 er goe mee overweg kunnen.
Maar niemand van ons kan van mijn pa winnen, die heeft heel zijn jeugd in de competitie gespeeld (de kicker was een verjaardagsgeschenk (lees voor de komende 10 verjaardagen) waarvoor we allemaal hebben samengelegd) en die kent dus de knepen van het vak...
Maar al doende leerde het, soms es uurkes trainen op uw eentje, paskes geven, rond spelen en veel matchkes spelen!
da helpt...

dee
2 mei 2005, 17:19
Heb hier nog ne Stakanit staan :p Goei machientje. T'is trouwens sh(j?)otteren. Tegenwoordig noemt iedereen dat blijkbaar kickeren maar 1* dat is gewoon een belachelijke naam (bastaard engels, echt, waarom?) 2* tegenwoordig is later dan mij en mijn vader zijn tijd en was er dus voor het 'kickeren'.

Ferux
2 mei 2005, 17:38
Kickeren is al heeeeeeel lang de naam, verschillende officiële kickerdingens gebruiken het (en sjotteren is helemaal nooit ne algemeen aangenomen naam geweest). Het wordt ook in Duitsland gebruikt. Ik vind er nix belachelijk aan, tegenover sjotteren, dan.. da's gewoon dialect!

Nog enkele namen: in Frankrijk en verschillende Aziatische landen zegt men Baby-foot en in Amerika foosball (van het Duits..)

Masked
2 mei 2005, 17:49
Ik speel altijd als keeper, en ik denk dat het op den duur onmogelijk wordt om op die Eurosoccers te keepen: de goal is ne centimeter groter en de aanvaller kan extreem snel passen geven (dus op dezelfde stang). Wat doet ge daar tegen als keeper?
In het begin lukte da ook van geen kanten, gewoon zien zoals eerder vermeld da uw mannekes goe staan
(keeper: \ verdediging/ en net naast elkaar) en véél oefenen. Nu is da geen probleem!

exploder
2 mei 2005, 17:58
.....
khaddet ma achteraf gelezen:)

Anus
2 mei 2005, 18:50
Kspeel samen me mijn broer al 3 j in een café ploeg is meestal voor het plezier, wie er wint wordt getrakteerd.

Bontus
2 mei 2005, 18:51
Ik kicker sinds begin dees schooljaar.
Vooral in Gent en op nieuwe bakken, voor de fun, en nog nie gelijk die competitiespelerkes die ge nie kunt volgen.

psycho1
2 mei 2005, 18:56
ik doe het in competitie verband
nu al 2 jaar.
maar ik was van daarvoor al elke weekend gedurende 4 jaar bezig met kickeren.
ik moet wel zegge. van fun spele naar competitie is wel iets anders.

competitie niveau is in het begin wel aanpassen.
maar this wel fun
we doen ni echt om eerste te worde in de reeks,maar gewoon voor de sfeer in de ploeg enz.
winne we is het wel oke, verlieze we we don't care :p

graag zou ik er zelf thuis ook 1ne wille.
maar ik heb geen zin om daar direct 1000 € voor neer te leggen.
mischien iets voor later, tenzei ik er ene op de kop kan tikke voor een degelijke prijs.

2 mei 2005, 19:25
goe dan kunt gij ons wa tips geven hé :-)
ik heb deze tafel, met muntproever en zonder verlichting.
http://sport.2dehands.be/markt/sport_tafel/tafelvoetbal/8373110_Tafelvoetbal_jupiter_7_in_zeer_goede_staat _krasvrije_laminaat_chroom.html?start=15

liquido
2 mei 2005, 19:40
mja vroeger speelde ik veel op internaat
nu af en toe nog is op cafe
ben gewoon matig

MaDDie
2 mei 2005, 19:46
mijn pa zei ook , als ge er eentje koopt dat je best eentje neemt met holle baren.
wrm is da precies goed ?

Zeeba
2 mei 2005, 19:59
yoooo,
lange tijd da ik nog eens gebakt eb. Vroeger bakte ik redelijk veel, maar nu heel weinig. In het begin dat ik begon met bakken kon ik redelijk vlug steken, en ik wou dan oefenen op trekken, en toen ik kon trekken kon ik niet meer steken :P Nujah nu kan ik alleen maar trekken:D Misschien toch nog eens deftig gaan oefenen.
Grtz, Zeeba

ShadesOfJae
2 mei 2005, 20:16
in het jeugdhuis kicker ik veel. en dan gebruiken we nen euro met een elastiekske aan :p
ma om eerlijk te zijn, ik kan er geen bal van ^^

Hoe hangt ge aan een elastiek nen euro :wtf:

------------

Op skikamp stond er bij ons ook een 'sjotterkas'
Elke dag kickeren ! Is echt wel fijn, net zoals poolen

enj0i^
2 mei 2005, 20:18
leg da systeem met de euro - elastiek es uit :p

Bontus
2 mei 2005, 20:26
2 euro: 31 ballekes is da toch normaal ?
valt goe mee van prijs vind ik. ge moet maar zo snel nie spelen :p

GhO$T
2 mei 2005, 20:31
leg da systeem met de euro - elastiek es uit :p
mss gaatje boren in euro? of werkt dat ding dan niet meer in automaat? :unsure:

2 mei 2005, 20:33
holle baren plooien minder snel als volle baren...

ShadesOfJae
2 mei 2005, 20:39
Kmoet eens dringend zonen euro maken ! :p

2 mei 2005, 20:42
en gij geloofd da?
mijnen kicker is enen met zo een bar da ge moet indrukken, waar uw 20 frank invalt, een rekkertje brengt ni op hoor dan...

Dirkxke
2 mei 2005, 20:47
holle baren plooien minder snel als volle baren...

en ze zijn lichter

enj0i^
2 mei 2005, 20:53
bij ons ist 1euro vo 11 balletjes :(

en als je nie zo goed kunt kickeren dan zijt ge daar nie zo veel mee :p

SPLiFF
2 mei 2005, 21:02
en gij geloofd da?
mijnen kicker is enen met zo een bar da ge moet indrukken, waar uw 20 frank invalt, een rekkertje brengt ni op hoor dan...

Ge moet da zeer zeker geloven. Bij sommige bakken lukt het, bij sommige niet. Ik heb het dikwijls genoeg gedaan met een euromunt. Gewoon met wat plakband vastmaken. Spijtig dat het tegenwoordig bijna overal elektronisch is. Hoewel dat ook zijn voordelen heeft ...

ShadesOfJae
2 mei 2005, 21:08
Ge moet da zeer zeker geloven. Bij sommige bakken lukt het, bij sommige niet. Ik heb het dikwijls genoeg gedaan met een euromunt. Gewoon met wat plakband vastmaken. Spijtig dat het tegenwoordig bijna overal elektronisch is. Hoewel dat ook zijn voordelen heeft ...

...

vertel ! :)

MaDDie
2 mei 2005, 21:10
..
vertel ! :)
ja vertel :p

Drizzt
2 mei 2005, 21:15
gewoon vastmaken met plakband en normaal kunt ge die nadat ge de ballekes getrokken hebt er dan terug uit trekken, dat vergt in het begin wel wat oefening. maar ik moet er wel bijzeggen dat wij dat mogen van de baas van het jeugdhuis, anders is dat wel diefstal. :x

Snekreib
2 mei 2005, 21:17
Echt tips zijn er niet, het is een kwestie van oefenen en nog eens oefenen en vooral balgevoel kweken. Leer eerst om uw bal van speler naar speler (op dezelfde stang) over te brengen door hem éénmaal aan te raken en dat in beide richtingen. (dat hangt wel serieus af van de kicker en balletjes)
Uwen bal trekken is voor de meesten makkelijker dan duwen,als ge ver en precies kunt duwen en trekken (eerste paal beginnen en tweede paal binnenduwen of omgekeerd) hebt ge nen troef. Het hoeft ook niet altijd snel te gaan, velen kunnen keisnel trekken dat de kicker ne meter achteruit schuift, maar ze scoren nooit.
Zo'n pisballeke kan uw tegenspeler serieus op de zenuwen werken, soms is het puur psychologische oorlogsvoering.
Goed met het middenveld spelen is ne stiel apart, dat kan ik niet goed.
Wat keeperen betreft : altijd kalm blijven, 80% is show om u te misleiden, de rest is afwerking.
De spelers van uw twee backstangen altijd gekruist houden.
keeperstang \
backstang /

Euh, speelt gij op nen Hollandse kicker met plastieken ventjes?

nope gewone jupiter...

Ferux
2 mei 2005, 23:32
mijn pa zei ook , als ge er eentje koopt dat je best eentje neemt met holle baren.
wrm is da precies goed ?

Tegenwoordig zijn alle baren hol. Vroeger waren ze vol en dat speelde naar het schijnt veel trager (zelf nooit gedaan). In Frankrijk hebben ze telescopische baren (1 baar in een andere zodat er nix uit de kicker uitsteekt). Da's pas brol :niceone:

Feignasse
2 mei 2005, 23:41
Euhm, steek gewoon een prop krantenpapier in die goal?
Niet te diep natuurlijk, 't is niet de bedoeling dat de tafel "geconstipeerd" geraakt ^^

deadlock
3 mei 2005, 02:23
Of leg bierkaartjes in het gat...

OF idd aan een elastiek, maar dat was bij mij nog met 20 frankstukken :baard:

Ginyu
3 mei 2005, 05:57
in mijn stamcafe hebbik gevonden hoek die ballekes er gratis uit kan halen dus da zit we lmee^^
nu de pooltafel nog

PinO
3 mei 2005, 09:51
Ik speel momenteel mijn eerste seizoen in derde. In het begin een paar keer moeilijk gehad , maar nu lukt het vrij goed. Ik speel altijd vanachter aangezien mijn midden op niks trekt.
Binnenkort eens proberen aan toernooien me te doen.

The Predator
3 mei 2005, 10:14
Jaren gedaan en kan het wel deftig. Heb zelfs onze school en jeugd competitie gewonnen toen.
Wij maakten geen gebruik van een elastiekske maar een lang stukje aluminium (bv een reepje uit een blikje knippen met een schaar of zo). Als je dat dan aan rechterkant van de duwstang instak en en mee met de duwstang induwde dan blokkerde die niet en kon je een gratis matchke spelen. Dat met dat elastiekske mislukt teveel.
Ik denk dat iedereen wel zo' n homebrew sleutel had bij ons in het jeugdhuis.

Ferux
3 mei 2005, 10:40
Bij ons ist simpeler: in de week ist gratis en int weekend ken ik het bestuur wel goed genoeg zodat die matchke meespelen --> ook gratis :P

Maar in Leuven is het toch wel duur voor te kickeren.

NemesisBE
3 mei 2005, 14:54
€1 voor 15 ballekes en €2 voor 31 ballekes, ni zo duur vinnek imo...
als ge me 4 zijt ;-)

MaDDie
3 mei 2005, 15:53
ik ga het thema wa beranderen, nu ook over alle cafésporten.
gogogo :D

Sprits
3 mei 2005, 16:00
ik kikker tegenwoordig veel bij ons smiddags int cafe!

in begin is da altij afgaan toda ze me is verteld hebbe hoe die zo hard shotte en nu gaat da vree goe! Mijn keeper skills zijn veel hoger dan mijn andere :)

Toeriest
3 mei 2005, 17:54
en hoe schiete die zo hard? Ma ik heb gewoon veel last van zweethande :p dan kan ik nie zo goe grip legge op die bars :s
bij ons in Mechelen khm staan der een paar waar da ge gratis mee kunt spelen

MaDDie
3 mei 2005, 18:21
en hoe schiete die zo hard? Ma ik heb gewoon veel last van zweethande :p dan kan ik nie zo goe grip legge op die bars :s
bij ons in Mechelen khm staan der een paar waar da ge gratis mee kunt spelen

ja, int jeugdhuis (de faar) waar wij altyd gaan, is da ook gratis. goed om u te oefenen.

pieta
3 mei 2005, 18:24
mm, bij ons ist zo 1 euro voor zo 20 ballkes ofzo, hangt re van af of er veel zijn kwijtgeraakt enzo

3 mei 2005, 21:58
waar koop je gerief voor je jupiter, gelijk als handvaten, ventjes en dergelijken....
??
heeft er iemand adressen?

Burny
3 mei 2005, 23:02
waar koop je gerief voor je jupiter, gelijk als handvaten, ventjes en dergelijken....
??

Ik koop al die dingen bij het bedrijf waar mijne kicker van komt, in diepenbeek.. Das ver voor je hé. Als je het toch wil weten pm maar :).

3 mei 2005, 23:40
hebben die een site?
de post is er ook nog altijd hé

Ferux
4 mei 2005, 00:06
??

De fabrikant heeft een goede site met informatie en foto's over alle onderdelen. Zij verkopen dat ook in Genk (wel ver voor de meesten).

http://www.jgc.be

Lint
4 mei 2005, 01:44
Ik koop al die dingen bij het bedrijf waar mijne kicker van komt, in diepenbeek.. Das ver voor je hé. Als je het toch wil weten pm maar :).

De fabrikant heeft een goede site met informatie en foto's over alle onderdelen. Zij verkopen dat ook in Genk (wel ver voor de meesten).

http://www.jgc.be

Aaaaah limburg, nog altijd de kicker streek bij uitstek :).

Burny
4 mei 2005, 11:40
hebben die een site?
de post is er ook nog altijd hé

Een site hebben ze niet, maar hier is hun adres (http://www.goudengids.be/detail.asp?referer=PRO_YP&siteId=MAIN&page=0&rpp=25&queryString=comm%3D011333887&advancedSearch=0&mode=0&submode=0&seq=0&f4=011333887&lang=nl&item=3&ibn=0550290500290500280500280510240390530250340960 51&Action=ShowDetail&Origin=ResultList).

punk
4 mei 2005, 18:34
Kdoe dat af en toe, maar vanwege een oude kwetsuur in de pols kan ik niet goed trekken. Daarom speel ik da niet veel, ik kaart liever.

Merc
4 mei 2005, 19:24
ik speel iedere vrijdag en zaterdag in ons stamcafe , ook in limburg ;) .
Kmoe zeggen kben wel goed maar speel geen competitie.

Verliezen doe ik niet veel.

Duwen, trekken gaat allemaal, gewoon veel oefenen he :)

ShadesOfJae
4 mei 2005, 21:11
Duwen en trekken ? :wtf:
Kan er iemand mij dat hier ff uitleggen ?

bollie69
4 mei 2005, 21:16
duwen: de baar van u wegduwen en schieten
trekken: de baar naar u trekken en schieten :woohoo:

breez
4 mei 2005, 21:16
wij hebben zo'n grote café voetbaltafel in de garage staan

vroeger was 'k daar goed in maar nu is het al een heel eind geleden :p

pieta
4 mei 2005, 21:17
Duwen en trekken ? :wtf:
Kan er iemand mij dat hier ff uitleggen ?

ge neemt de bal onder uw manneke
dna hebt ge 2 mogelijkheden, of wel terkt ge de baar naar u toe, dus naar ''rechts'', of ge duwt de baar van u weg, naar ''links''.
meesten vinden trekken makkelijker, meetsal omda ge daar mee ''begint"

Ferux
4 mei 2005, 21:21
ge neemt de bal onder uw manneke
dna hebt ge 2 mogelijkheden, of wel terkt ge de baar naar u toe, dus naar ''rechts'', of ge duwt de baar van u weg, naar ''links''.
meesten vinden trekken makkelijker, meetsal omda ge daar mee ''begint"

ofwel snakete ge rechtdoor, ofwel schiet ge rechtdoor, ofwel geefde ne pas naar links, of naar rechts of doet ge een schijnbeweging enz ;)

ShadesOfJae
4 mei 2005, 21:49
Heel deze thread heeft me weer zot gemaakt,
dus : weet er iemand een goede sjotterkaskeswinkel in provincie Antwerpen ?

En geen plastieke tafelkes van de Fun hé ! :unsure:

Moloch
4 mei 2005, 21:55
vroeger nie anders gedaan dan kickeren :p elk weekend en kbegost er ferm goed in te worden, nadeelke was dattek veel barren heb geplooid omdattek de neiging had die naar omhoog te trekke alsek wou trekke of steke (meer bij trekke aangezien ge nie veel bar meer hebt als ge gesteekt hebt), bij de betere barren gene last mee gehad eigelijk :p kheb nog tegen iemand die in competitie zat gespeeld maar da was ne zot, kbedoel khad geen enkel gaat vrij en toch had em mij keer op keer liggen, de snelheid en behendigheid van die mannen is nie normaal :) ma toch ferm veel leute mee gehad

maar da is al ondertussen een jaarke of 4-5 geleden

4 mei 2005, 23:32
net nog 2vs1 gespeeld tegen mijn pa
en dik op ons doos gekregen....
tis erg maar elke keer die voor de goal komt scoort die zo snel da we ni eens het balleke bij zijn ventje hebben zien komen, laat staan het balleke zien vertrekken... Freak...

Lint
5 mei 2005, 00:40
net nog 2vs1 gespeeld tegen mijn pa
en dik op ons doos gekregen....
tis erg maar elke keer die voor de goal komt scoort die zo snel da we ni eens het balleke bij zijn ventje hebben zien komen, laat staan het balleke zien vertrekken... Freak...
Dan hebt ge mijn bomma nog niet gezien ... .
Heeft 40+ jaar een café gehad en die kan kickeren, poolen en 3 banden als de beste, zonder zeveren 1 van de beste spelers/speelsters die ik ooit ben tegen gekomen.
Altijd funny om een café binnen te lopen met uw bomma om dan iedereen af te drogen :D. Wel maar 2 keer gedaan maar twas in elk geval fun ^^.

Tweak37
5 mei 2005, 00:43
Snooker lijkt me pas een machtig spel :love: zo ingewikkeld en tegelijk zo eenvoudig...

xyus89
5 mei 2005, 02:05
imo is het een sport voor gaste wat nix te doen hebbe & een ''sport'' waar veel gerookt bij word.

persoonlijk vind'k niet zo veel van café sporten.

xyus

5 mei 2005, 10:31
daarom speel ik het ook thuis waar geen rotte stank hangt :D
Op café weinig tot niet gespeeld.
en als ge da intensief speelt is da wel knap vermoeiend hoor.
Een matchke van 2 uur is hier geen uitzondering...

.Sinister.
5 mei 2005, 10:43
ik speel iedere vrijdag en zaterdag in ons stamcafe , ook in limburg ;) .
Kmoe zeggen kben wel goed maar speel geen competitie.

Verliezen doe ik niet veel.

Duwen, trekken gaat allemaal, gewoon veel oefenen he :)
Gij zout beter eens terug DoD komen spelen ja :sad:

Maar goed, ikzelf speel ook geen competitie, maar ik speel elk weekend toch enkele spellekes.
Mijn neef daarintegen speelt wel competitie en daar tegen winnen is toch al lastiger dan tegen de gemiddelde tegenstander :unsure:

Moloch
5 mei 2005, 10:56
??

http://www.cafespelen.be/
http://users.pandora.be/cafespelen.lejeune/
http://www.cielen-amusement.be/spelen.html

Ultimus
27 april 2006, 09:46
Beste mensen de enige manier om te lere shotteren is altijd blijven oefenen en geen schrik hebben om te verliezen(spelen tegen mensen die beter zijn dan jezelf). Zo leer je nieuwe dingen bij en ja veel tijd spenderen aan dat verslavend spelletje.

Het is niet omdat je de techniek kent dat je het kan. De techniek is trouwens heel persoonlijk. Ik ken geen 2 mensen op hoog niveau die de zelfde techniek gebruiken en geloof mij ik heb al heel wat gezien.

HighWire
28 april 2006, 16:39
Beste mensen de enige manier om te lere shotteren is altijd blijven oefenen en geen schrik hebben om te verliezen(spelen tegen mensen die beter zijn dan jezelf). Zo leer je nieuwe dingen bij en ja veel tijd spenderen aan dat verslavend spelletje.

Het is niet omdat je de techniek kent dat je het kan. De techniek is trouwens heel persoonlijk. Ik ken geen 2 mensen op hoog niveau die de zelfde techniek gebruiken en geloof mij ik heb al heel wat gezien.

Och hiere se! menne sjotter partner! :D

(gij me u vettige ballen (op de sjotterkas eh, anders ga ik hier nogal antwoorden krijgen...) altijd...)

Maar hij heeft wel gelijk, int begin verloor ik altijd van hem (nu nog ze... maar nimmer zo hard :) ) maar kheb wel wa dingen bijgeleerd :)

MaDDie
20 oktober 2006, 21:43
Meer dan een jaar nadat ik deze thread maakte, speel ik nog altyd. Ben al een pak verbeterd. En nu is er eindelijk een doorbraak. We gaan kicker aanschaffen. Waarschijnlijk zo nen lekker groene bak van jupiter.

En hoe zit het met jullie? Spelen jullie nog? beter geworden? of ben je ermee gestopt?

Chickenlal
20 oktober 2006, 22:28
ik speel ook nogaltijd :p kheb hier thuis ook een jupiter 7* staan die ik nu aan het opkuisen ben. Overal nieuwe vijzen in, baren eens goed afgeschuurd zodat ze weer proper zijn enzo.

Shyheim
20 oktober 2006, 22:31
Ik speel nog ja. Ik vertrek sebiet naar 't jeugdhuis, speciaal om te spelen. :)

Wat kost dat feitelijk, zo ne Jupiter?

L.E.D.
20 oktober 2006, 22:35
Mijne is deze zomer speelklaar geraakt. Helemaal nog niet af maar wel speelbaar :)
Nu ene huis gekocht. Bedoeling is dat hem mee binnen komt in een van de 3 slaapkamers (zijn voorlopig nog maar met 2 dus kamers genoeg :p) en dan kan ik er in de winters zelfs aan verder doen.

Burny
20 oktober 2006, 22:53
Ik speel nog ja. Ik vertrek sebiet naar 't jeugdhuis, speciaal om te spelen. :)

Wat kost dat feitelijk, zo ne Jupiter?

Héhé, ik speel ook nog steeds ja. Ik heb mijne 7* Jupiter (zone groene) 5 jaar terug 625 € betaald. Plaat 1 tornooi op gespeeld, baren, rollementen en mannekes nieuw.

Chickenlal
20 oktober 2006, 22:57
ik heb mijne jupiter 7* 470 euro betaald in goede staat!

MaDDie
21 oktober 2006, 00:07
Ik ben net terug, kheb mijn pa kunnen overtuigen om eens op cafe te gaan spelen. Hij heeft in 20 jaar misschien 2 keer gespeeld. En toch heb ik ferm op mn bakkes gehad :p.

Hij speelde wel competitie en had thuis een kicker waarop hij tegen zijn 3 broers speelde. Als ik binnenkort dan een kicker heb, kan hij mij de trukken is tonen :D

De SkeEvN
21 oktober 2006, 09:03
tapbiljarten doek lievr omdat gemakkelijker is :D

ne maat eefter 4 staan in zen "speelkot" oO

NightRaver
21 oktober 2006, 10:57
ik heb mijne jupiter 7* 470 euro betaald in goede staat!

Hoe ist nog met mijn bijouke? :)

Bobby.Digital
21 oktober 2006, 11:11
Ik sta momenteel ingeschreven bij de shooters (of sjoeters, whatever) in 1ste provenciale O-Vl. Ze hadden een reservespeler nodig die in noodgevallen kon spelen, dus hebben ze me gevraagd.
Ik ben ondertussen al meer dan 5 jaar gestopt. Ben terug wat beginnen spelen, maar die voorlijn is volledig weg. M'n middenveld gaat nog deftig, maar m'n aanpakken laat op sommige bakken wat te wensen over.
Tegenwoordig kan ik wel niet langer spelen dan 3 matchkes na mekaar. Vroeger daarentegen, dan stond ik soms 5u aan een stuk te kickeren. Och ja, hopelijk komt die goesting ooit wel eens terug.

Chickenlal
21 oktober 2006, 11:51
Hoe ist nog met mijn bijouke? :)

heel goed hé, kheb hem gisteren eens goed onder handen gepakt.

Bars opgeschuurd, alle vijzen vervangen, handvatjes enzo.

SilentSpring
21 oktober 2006, 13:27

http://img.2dehands.be/f/normal/14848022.jpg
zo'n soort biljart?
Wij hebben ier zo ene op zolder staan. Stond vroeger in nen café en m'n pa heeft die gekregen en helemaal opgelapt met nieuwe tappen en een nieuw laken.
'k speel er wel nie zoveel meer op, ma da's dikke fun zo'n spel:)

screaM^
21 oktober 2006, 16:03
ik kicker af en toe wel eens, en kan toch redelijk mee in het café..
soms speel ik ook wel eens in Café West ( toch wel HET kickercafé van belgië denk ik ) en daar leer je het meeste.. Zitten bijna enkel competitie spelers van hoog niveau in da cafe ( dacht een 6 of 7 ploegen uit 1e nationaal ). Daar ist wel een iets ander niveau dan in de andere cafekes waar ik wel eens kom :)

DBK
21 oktober 2006, 16:34
ik speel het ook wel regelmatig tegenwoordig, ma soms krijg ik zo hard op mijn doos door mensen die gewoon veel te snel zijn :p zelf lukt soms goed om van vanachter te trappen

Bubba
21 oktober 2006, 20:09

Lol alst gemmakelijker is klopt er toch iets ni ze. Da zou normaal gezien zelfs moeilijker moeten zijn aangezien ge beter moet richten + dage constant word weggespeeld etc.

Hangter ook wel vanaf waar ge gaat. Bij de ene hebde ne centimeter speling, bij de ander ne halve meter.

@ den freddie: ja zoiets is da. Als ge daar een wedstrijdje op speelt zijde soms echt wel verschrikkelijk lang bezig. :p

Chickenlal
21 oktober 2006, 21:27
oh tapbiljart, was ik vroeger nog deftig goed in. Stond eentje in men ouders hun stamcafé en dan ging ik altijd mee om te tappen. Zelfs men eigen keu gekocht enzo :p en toen hebben ze die weggedaan :(

ComputerVISTA
21 oktober 2006, 21:31
Zou da nie beter naar sport verhuizen?

NightRaver
21 oktober 2006, 22:07
heel goed hé, kheb hem gisteren eens goed onder handen gepakt.

Bars opgeschuurd, alle vijzen vervangen, handvatjes enzo.

Blij het te horen :)

Shyheim
22 oktober 2006, 00:23
Zou da nie beter naar sport verhuizen?

:wtf:

ComputerVISTA
22 oktober 2006, 00:26
:wtf:

Is kickeren dan gaan sport? Kafé sport...

HighWire
22 oktober 2006, 19:15
Is kickeren dan gaan sport? Kafé sport...

Ergens wel aangezien er een landelijke en internationale competitie van is :p

(2de klasse huray!!! krijgen alleen wel veel op ons kloten :p )

MaDDie
25 oktober 2006, 19:20
Hier ook even vermelden,
Ik ben dus op zoek naar een kicker van het merk jupiter:
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=453548
laat me iets weten.

MaDDie
7 november 2006, 22:08
ff een vraagje: Past het glas van een 7* of rencentere jupiter modellen ook in een 6*?

Hebben deze dezelfde afmetingen? Want ik hoorde ooit eens dat er verschil zou opzitten.
Thx

urbain bax
2 februari 2007, 16:21
Ik zie dat er nogal wat amateurs zijn om af en toe eens te spelen - niet in een vaste competitie. Als jullie mij jullie e-mailadres doormailen wil ik wel eens een poging doen om een recreatief tornooi te organiseren, waarbij spelen en bijleren belangrijker is dan winnen.
Ik woon in Lede bij Aalst en ben een ex-competitiespeler(14 jaar geleden gestopt).
Ik heb wel verstand van organiseren: ik heb destijds de Leuvense tafelvoetballbond opgericht(360 spelers en 21 ploegen).
Mijn e-mailadres: urbain.bax@cjsm.vlaanderen.be
Groeten.

Burny
2 februari 2007, 16:23
Ik zie dat er nogal wat amateurs zijn om af en toe eens te spelen - niet in een vaste competitie. Als jullie mij jullie e-mailadres doormailen wil ik wel eens een poging doen om een recreatief tornooi te organiseren, waarbij spelen en bijleren belangrijker is dan winnen.
Ik woon in Lede bij Aalst en ben een ex-competitiespeler(14 jaar geleden gestopt).
Ik heb wel verstand van organiseren: ik heb destijds de Leuvense tafelvoetballbond opgericht(360 spelers en 21 ploegen).
Mijn e-mailadres: urbain.bax@cjsm.vlaanderen.be
Groeten.

Daar zou ik misschien wel eens naartoe komen, leuk initiatief!

Gilles16
21 december 2007, 17:32
Ik heb wel enkele vraagjes.. Kweet ni ofk daarvoor in de juiste topic zit maja.
Zo niet, zeg je het maar. :)
Ik heb dus juist n kicker gekocht, wel redelijk oud en er moet dus redelijk wa vervange worde en opgekuist nzo..
- De bare die derop stonde, zijn serieus vuil en hier en daar al wa verroest.
Is er een manier om da roest der gemakkelijk af te krijgen? Zo ja, hoe?

- tspeelveld, me wa kunde da het best insmere of afwasse of weet ik veel zoda u balleke ni te gemakkelijk wegglijd?

Alle tips en hulp zijn welkom.

Burny
21 december 2007, 17:51
Ik heb wel enkele vraagjes.. Kweet ni ofk daarvoor in de juiste topic zit maja.
Zo niet, zeg je het maar. :)
Ik heb dus juist n kicker gekocht, wel redelijk oud en er moet dus redelijk wa vervange worde en opgekuist nzo..
- De bare die derop stonde, zijn serieus vuil en hier en daar al wa verroest.
Is er een manier om da roest der gemakkelijk af te krijgen? Zo ja, hoe?

- tspeelveld, me wa kunde da het best insmere of afwasse of weet ik veel zoda u balleke ni te gemakkelijk wegglijd?

Alle tips en hulp zijn welkom.

Die baren kan je niets meer mee doen, als die chroomlaag weg is (roest) dan moet je eigenlijk vervangen. Rollementen best ook mee vervangen.

Je plaat, dat is afhankelijk van wat soort plaat en hoe glad je ze wil. Je zal merken dat naarmate het beter lukt, je de plaat graag ook wat gladder hebt.

deathsythe
21 december 2007, 17:54
uw plaat inkrijten, da doen ze toch normaal elke keer voor een competitiematch. en dat dan ffkes inspelen.

21 december 2007, 17:58
die baren kunde wel opkuisen met commander, anders es nen motowinkel binnenstappen, die hebben vaak goeie middelkes tegen roest op chromé.

Op een gladde plaat gaat alles sneller, anders moet je wat krijstof in je water doen en daarmee over je glas gaan, dat stopt het glijden al aardig.
Talk in je water doen = idem.
Als je het echt glad wil kan je een product gebruiken waarmee ramen gereinigd worden...

Gilles16
21 december 2007, 18:05
Die baren kan je niets meer mee doen, als die chroomlaag weg is (roest) dan moet je eigenlijk vervangen. Rollementen best ook mee vervangen.

Ja, die vervangen hebk ook al aan gedacht, ma tzijn serieus goeie. Ale van stevigheid nzo, en zo goedkoop zijn nieuwe ook ni dermee dak ze liever hou..
De rest wordt vervangen. =) Bedankt voor de info..

Gilles16
21 december 2007, 18:08
die baren kunde wel opkuisen met commander, anders es nen motowinkel binnenstappen, die hebben vaak goeie middelkes tegen roest op chromé.

Op een gladde plaat gaat alles sneller, anders moet je wat krijstof in je water doen en daarmee over je glas gaan, dat stopt het glijden al aardig.
Talk in je water doen = idem.
Als je het echt glad wil kan je een product gebruiken waarmee ramen gereinigd worden...

Nu moetet nog ni te snel gaan. :d Nog ni zo lang bezig dusja.

Ok , ik zal het eens proberen.
Bedankt

L.E.D.
21 december 2007, 19:23
Uw baren kunt ge terug goed krijgen.
Die van mij waren ook goed aangetast.
Ik heb ze met een constructie vastgemaakt aan mijn kolombormachine en dan met staalwol opgeblonken. Ging verrassend goed. Wel laag toerental instellen.
Baren kosten idd veel geld. Gemiddeld 35 € per stuk dus reken maar uit.

Een alternatief zijn stalen baren uit den hubo ofzo. Veel goedkoper maat niet verchroomd en zwaarder. Maar hier bij mij thuis is dat meer dan genoeg.

Ivm met de plaat. In het begin gebruikte ik ciff, maar nu gewoon niks meer. Het ligt meer aan de ballen dan aan de plaat heb ik de indruk. Nieuwe ballen glijden altijd hopeloos weg dus gewoon ff doorbijten tot ze ingeshot zijn

veel plezier metuw bak. Welke is het btw ?

beyl
7 september 2008, 18:16
met ciff strepen trekken over u vlak en laten uitdrogen, dan 10 minutjes hard op trekke en doen en u speelveld is perfect, veel aangenamer as een gekrijt vlak