PDA

Volledige versie bekijken : WIP: razzaque - acidloop (acid?)

friggelke
3 april 2005, 19:42
HOI

Momenteel bezig met producing van acidsounds etc...
Comments zijn welkom. Het feit dat dit mijn eerste geproduced acidloopke is wilk wel wa tips ivm met het genre. Ik ken acid wel ma snogal moeilijk om in een eigen genre te blijven. (Je bent te sterk beinvloedbaar door andere elektronische genres like goa, house, trance etc...)

Gear: Fruityloops studio, albinoFX, eigen samples.

download hier (http://users.pandora.be/a103607/producing/acid.mp3)

*edit

Een geheel stuk geproduced sinds gister en vandaag. Ruwe opbouw is er... nog nieks van effecte wel.

op zelfde link te downloade.

Zeg me wa der van vindt :love:

Fryse Bursten
4 april 2005, 11:27
Ik ken de balle van het genre, ma ik kreeg wel goesting om te geve toen ik uw "sampleke" hoorde :-)

PareGoriC
4 april 2005, 18:21
kheb zo een acid house setje v nen tijd terug vanop dees forumpje, dus er moet wel iemand da goe kennen :p

tekn0w!z
4 april 2005, 18:29
damn
nice one!

150BPM? :d

friggelke
4 april 2005, 18:49
155 tbh :)

ik hoor juist op min boxe da et eerste stuk nogal verwarrend klinkt.
Kga daar al ieks aan verandere. Miss een betere basslijn ook met diepere klanke.

friggelke
4 april 2005, 19:50
Paar dinge aan de ruwe opbouw veranderd. Er is een clicheeinde gemaakt (wordt nog veranderd). Comments aub. Als nummer op punt staat -> mastering + effecte etc.

http://users.pandora.be/a103607/producing/acidizzzed.mp3

Desperatozz
4 april 2005, 21:50
da is al pokke nice e :D

trippin' already :D

jawel jawel ... da kan der al goe mee door al zeg'k et zelf :D ... kan niet echt tips geven want de track zit echt goed in elkaar !!! kzen door hoofdtelefoon aant luistere, kdenk da alles wel al redelijk goe is afgemixt , qua geluidsdiepte weetk nog nie, daarvoor edit ik men post morgen nog wel ff ;)

anway, nice track :D

friggelke
4 april 2005, 23:38
nie voort een of ander mor acid is zalig om te produce :). ge kunt dor pokkeorigineel in zijn. ik heb mij wa gebaseerd op de "oldskool" acid die ik vond in een paar livesets. Nuja weet er nog nie veel van eiglijk hoe da allemol moet geproduced worde. Kwet allesinds da acid nogal rap en hard is :woohoo:.

ps: albino + 3200 A64 is heerlijk... ik sta met zeker een 15tal albinoplugins en 30% CPUpower :music:

friggelke
5 april 2005, 00:08
Nog een paar dingen aan de ruwe opbouw veranderd. Is schijnbaar merkbaar :p

is te download op min webspace users.pandora.be/a103607/producing

LfO
5 april 2005, 00:51
fijn gemaakt.
opbouw vind ik niet verwarrend maar ik heb wsl een latere versie.

het heeft eerder een rave/goa ipv acid gevoel, met welliswaar een tb track als lead.
(maar da's een persoonlijke interpretatie)

het thema vind ik goed, maar wederom eerder non-acid.
drumprogramming minder. (te rechtoe rechtaan voor mij)
al doe je er veel fijne dingen mee tijdens de sequence, hier is aan gewerkt.

je hebt duidelijk kaas gegeten van hoe een nummer moet lopen.
ik vind de sequence het sterkste punt.

:niceone:

friggelke
5 april 2005, 01:14
Mja, indeed... Het is een stuk melodieuzer tbh. Nuja kvin et wel goe zo.

Ik kan wel nog wat sleutelen aan die drums... minder saai maken. :)

Lfo, ik produce al een jaar of 7. 5 jaar met fasttracker, 1 jaar met impulsetracker en nu bena een jaar met FL. Ook met reason ben ek al wa bezig, maar om een of andere reden vind ik FLstudio gemakkelijker en beter om tracks op te bouwen. :)

LfO
5 april 2005, 11:55
ow yeah, fasttracker: the music-excel-sheet ^^
daar ben ik destijds ook mee begonnen (4channels op amiga) waar is den tijd.

friggelke
5 april 2005, 13:45
fasttracker 2 ben ik begonn ^^. 32 channels of nonstop music'producing'. Eiglijk nog een paar goei schijfkes gemaakt zenne. Kan die wel es uppe. Ik was dan indertijd bezig met hardcore. (jaja ik was vroeger een 'gabber')

UPDATE3*

nog een paar dingen aan ruwe opbouw veranderd.
http://users.pandora.be/a103607/producing/acidizzzed%202.mp3

Essit
6 april 2005, 06:40
Is beluisterd en ik vind het zeker ni slecht. Die track zit zeker goed ineen dus kwa structuur en mastering geen klagen, maar ik mis een beetje de echte acid sounds, zoals LfO (btw maat alles nog goe, long time no see/hear :offtopic: ) al zei hierboven.
Trouwens die "echte" acid sounds krijgde nooit uit Fruityloops imo, daar hebde wa hardware voor nodig vrees ik :)
Btw, protracker en fasttracker ken ik ook nog vanop de amiga, ook nog mee gewerkt :)

edit : Humz, nog ff geluisterd, damn man gij weet echt wel hoe ge nen track ineen moet steken, nice job!!!(kzal em maar opslaan op HD)

friggelke
6 april 2005, 12:24
swel spijtig eiglijk ... dan gonnek mij nen tb303 moete aanschaffe j/k :rofl:

Okee das idd spijtig nuja tis nu zo... nog geen geld genoeg voor die hardwarematige toestande :)