PDA

Volledige versie bekijken : Afspelen video gaat niet

dreetjen
2 april 2005, 17:39
AMD64 3200+
ATI Radeon X700 Pro met laatste catalyst drivers
XP met SP2

Alle benodigde codecs zijn geïnstalleerd, maar als ik een filmpje (maakt niet uit welk type) afspeel, dan blokkeert de pc volledig.
Als ik alle codecs verwijder, dan kan hij het beeld van het filmpje natuurlijk niet afspelen, maar dan blokkeert hij niet.
Dit is een nieuwe pc met een verse install, de filmpjes hebben nog nooit gewerkt.

Als er iemand me kan helpen, ik zou u eeuwig dankbaar zijn.

Butthead.be
2 april 2005, 17:44
welke extensie heeft het videobestand?

dreetjen
2 april 2005, 17:50
AMD64 3200+
ATI Radeon X700 Pro met laatste catalyst drivers
XP met SP2

Alle benodigde codecs zijn geïnstalleerd, maar als ik een filmpje (maakt niet uit welk type) afspeel, dan blokkeert de pc volledig.
Als ik alle codecs verwijder, dan kan hij het beeld van het filmpje natuurlijk niet afspelen, maar dan blokkeert hij niet.
Dit is een nieuwe pc met een verse install, de filmpjes hebben nog nooit gewerkt.

Als er iemand me kan helpen, ik zou u eeuwig dankbaar zijn.

Zoals ik dus zei: bij gelijk welk type video

Butthead.be
2 april 2005, 17:57
Ok, welke speler gebruikt ge?

st3ph3n
2 april 2005, 18:53
Welke codecs installeer je zoal ? Aparte DiVX, XViD e.d of een codec pack ?

Probeer eens met (enkel) FFDShow ?

Steven

dêsh'
2 april 2005, 19:32
Heb ongeveer juist hetzelfde probleempje voor;

Ik heb hier een filmpje gekregen van de trouw van een kennis. Gewoon gecodeerd in DivX 5.0, maar als ik die wil afspelen in WMP9.0 zegt hij dat ik de vereiste codec niet heb.

Heel raar, want ik weet zeker dat ik de codec van DivX op mijn pc heb staan. - heb deze ondertussen al 5x geïnstalleerd tot vervelens toe..-

Nu deze thread hier gezien, en heb even de FFDShow geïnstalleerd die steven aanraadde, en het werkt nog altijd niet.

Op de site waar ik FFDShow kon downloaden stond ook een programmaatje GSpot waarmee je kunt zien welke codec je moet installeren voor een bep. video file te bekijken. Resultaat => de gewone DivX 5.0

NB: Alle andere filmpjes met divx codec werken wel.

st3ph3n
2 april 2005, 19:36
Probeer eens af te spelen met http://www.virtualdub.org/
Die is niet geschikt als dagelijkse player, maar is echt soepel in het afspelen van films. Zo weet je al iets meer...

Steven

Laurens100
2 april 2005, 19:41
@ desh
normaal kun je bestanden gecodeerd met Divx 5.0 alleen maar afspelen met Divx en nooit met WMP
correct me if i'm wrong

dreetjen
2 april 2005, 20:15
FFDshow had ik al geïnstalleerd. Dat geeft hetzelfde als toen ik nog niks had. Steeds bevriest de PC.

Ik heb al verschillende players gebruikt. Mediaplayer 10, realplayer,...
Allemaal hetzelfde. Het is niet enkel bij filmpjes die ik vanop het internet bekijk, maar ook wanneer ik een DVD wil bekijken en zo.

dreetjen
2 april 2005, 20:21
Ik heb die hijack this eens gedaan omdat ik dit in andere topics zie staan (had er nog nooit van gehoord, maar baat het niet dan schaadt het niet zeker)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:19:46, on 2/04/2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.ex e
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\JOCHEN~1\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.281\Hi jackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvappfilter.dll
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9AA73F41-EC64-489E-9A73-9CD52E528BC4} (ZoneAxRcMgr Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZAxRcMgr.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O23 - Service: app_filter - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.ex e
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe

Kan iemand eens zien wat er fout aan is?

st3ph3n
3 april 2005, 09:31
Te fixen:
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)

Dit is geen spyware en zeker niet de oorzaak van uw codec-probleem, maar je mag deze opruimen aangezien die verwijst naar een verwijderd bestand.

Om terug te komen op uw probleem;
- gebruik je de individuele XViD, DivX, ... codecs of een codecpack ?
- probeer ze eens met http://www.bsplayer.org/ af te spelen.
- probeer eventueel ook dit eens:

* Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Geavanceerd -> Probleemoplossing -> schuifbalk volledig naar links verschuiven
* probeer de film af te spelen

Laat weten of het lukt of niet...

Steven

dreetjen
4 april 2005, 20:14
Het is een codecpack dat geinstalleerd staat. Heb nu ook bsplayer. En heb de schuifbalk naar links verschoven. Zal nu eens proberen, maar wou toch eerst ff reageren omdat ik nu toch opnieuw moet opstarten :)

dreetjen
4 april 2005, 21:06
Het werkt!!
Merci hé man. Ik had het al aan verschillende personen gevraagd. Niemand wist het. Jij wist het duidelijk wel. Petje af!!
Elke player speelt het nu af, dus het lag waarschijnlijk aan dat schuifbalkje dat op het maximum stond.

st3ph3n
4 april 2005, 21:09
Goed zo :niceone: Het is wel niet de bedoeling dat je die helemaal naar links laat staan. Probeer eens stapsgewijs naar rechts te schuiven en telkens opnieuw te proberen.

Waarschijnlijk heb je een probleem met DirectX en zal je deze moeten herinstalleren of updaten.
- Welke DirectX versie heb je ?
- probeer te herinstalleren/updaten en dan met de schuifbalk volledig naar rechts af te spelen.

Laat weten hoe het verloopt ;)

Steven

menlor
4 april 2005, 21:28
met k-lite codec pack kunt ge normaal ook alles afspelen :)

als ge de classic media player gebruikt, die kan alles aan, kheb nog geen file gevonden dat em ni kon afspele

dreetjen
5 april 2005, 09:57
Zal vanavond eens proberen. Want met dat balkje volledig naar links was inderdaad ook niet alles. Ik kon daarna niet meer CS'en. Heb toen dat balkje naar het voorlaatste uiterst rechts geplaatst. Dan werkten filmpjes niet meer. Dit zal dus de gulden middenweg moeten worden vrees ik. Ik hou jullie op de hoogte.

dreetjen
5 april 2005, 19:34
Ik weet niet precies hoe ik kan zien welke versie ik heb, maar heb versie 9.0 alvast gedownload. Kan ik die gewoon over de andere versie installeren op locatie C:\WINDOWS\system32\DirectX
Of dien ik eerst de andere versie volledig te verwijderen? Indien ja, is dit via software/Windows onderdelen verwijderen?

T€RM!N4T0R
5 april 2005, 20:08
Typ in uitvoeren "dxdiag", dan kan je zien welke versie je hebt.

Je hoeft de vorige versie niet te verwijderen om de nieuwe te installeren.

dreetjen
5 april 2005, 20:12
Ok, heb ik gedaan. Ik heb blijkbaar versie 9.0 al. Ik zal het er eens gewoon overinstalleren dan. Die locatie uit mijn vorige post is toch juist hé.

T€RM!N4T0R
5 april 2005, 20:13
Normaal gezien moet je zelfs geen locatie selecteren om directX te installen.

Ter informatie: nieuwste directX is 9.0c

dreetjen
5 april 2005, 20:37
Bij het bijwerken lijkt hij gewoon niks te doen. Ik klik op volgende om de installatie te starten en dat duurt nog geen 10e van een seconde.