PDA

Volledige versie bekijken : Dreamchaser - The Old Man and the Sea (Version 3.0 Mix)

Dreamchaser
27 maart 2005, 20:27
.: Dreamchaser - The Old Man and the Sea (Version 3.0 Mix) :.

Ik heb mijn ouder nummertje "The Old Man and the Sea" voor een derde keer geremixt. Deze keer is het een dansbaardere versie geworden, met als nadeel dat de chilly sfeer wel wat is verdwenen. Toch ben ik vrij tevreden met het resultaat. Commentz zijn welkom, tia.

.: details :.

genre = Trance
lengte = 6'15"
grootte = 7,16 Mb
formaat = mp3 @ 160 kbps
gebruikte software = Reason 2.5

.: download :.

--> hier <-- (http://users.pandora.be/terabyte/dreamchaser/Dreamchaser%20-%20The%20Old%20Man%20and%20the%20Sea%20(Version%20 3.0%20Mix).mp3)

[deleted]
28 maart 2005, 14:03
[deleted]

Prior
28 maart 2005, 14:23
ik ben het aan beluisteren, en ik vind 1 van de betere liedjes die ik tot nu toe in 2005 heb gehoord, imo is het zeker te zeggen dat dees track naar de platenhandel zou mogen opgestuurd worden ;)

Real
28 maart 2005, 16:13
schitterend :) echt, zalige track, met een commerciƫel tintje.

enkele jaren geleden zou dit zo op Donna & TMF gespeeld kunnen worden :) nu zou ge er een rappende neger voor nodig hebben

serieus, tis goed :)

Bastaspast
28 maart 2005, 17:09
listening...

nice pumpin' start :p lekker zuiver afgemixt imo, tkan wel nog beter, vin da et iets te elektrisch sta afgestemd => klinkt wa koud dus...
da los je wel gedeeltelijk op door de atmoz erachter!

leuke break, goeie synth, vette synth, zalig geluid :)
ook leuke drive achter de synth en bove de kick, rond 2.30 komt die alleen... ook leuk

hmmm al 3 min 20 bezig , ik verwacht aangezien het commercieel is toch breakje, voila daar is ie ;) Leuke atmoz

je climax ben je alleszins mooi aant opbouwe, nice work... een beke teasen :D ... synths alleen! hmmm de inval van uw kick na climax mag iets denderender, klinkt wa kaal...

man man zalig nummertje, enige dak ik er persoonlijk op wil aanmerke is da het iets te elektrisch koud klinkt, ma gebt weeral ies beweze da ge klasse producer zijt, grtz B

Dreamchaser
28 maart 2005, 18:27
tis idd volledig met reason 2.5 gedaan, dus ook het masteren (het zwakste punt van reason). Het gebeurt met 3 vocoders (ingesteld als equalizer), 3 compressors en dan een spider audio merger & splitter. (trukje dat ik ooit op een site heb gehaald: http://www.propellerheads.se/home/discover/index.cfm?fuseaction=get_article&article=part3
template rns vind je onderaan op die site)

iedereen bedankt voor de commentz

Desperatozz
28 maart 2005, 22:26
goeie comments schrijven is altijd moeilijker als slechtere vind ik ... en dat is nu niet anders ...

Positief:
Afmixing
All Around (et geheel vd track dus)
3.55 ---> niiiiiiice break = kippenvelmoment met die vogel-zeemeeuw-soundjes

Negatief:
-uw pluck instrument (en uw lead eigenlijk) , met die typische tranzy akkoordjes klinken een beetje te fel pc'ish
-uw main lead drukt de kick wat weg
-uw bass mag iets dieper in de mix zitten bij vollenbak ... ik heb een licht gevoel van leegte ... mss dat et ook weer aan die lead ligt ...

=> kheb nu wel meer negatieve als positieve punten genoteerd, maar dit is louter muggenziften eigenlijk, dit is zonder twijfel de beste track hier gepost van 2005 ...

bandarlog
29 maart 2005, 02:06
Goeie track! Quality stuff... nu nog deftig laten masteren (door iemand anders) en zelf nog een beetje bijwerken denk ik en ge hebt en plaat imo. Wel ni mijn genre ma bon, dat doet er niet toe.

Commentaar:

Gedeeltelijk wel eens met desperatos-x. Ik vind uw bass en kick wel diep genoeg, zeker voor de systemen waarvoor dit nummer bedoelt is op gespeld te worden. Maar zoals desperatos al zei: uw main lead is wa te fel. Als ge die wat stiller zet of anders eq't (cutten rond 3000-4500 hz kan wonderen verrichten) en dan niet uw bass luider maar het geheel, dan zit het een stuk krachtiger denk ik.

Alleszins: good job!

edit: haal het bijvoorbeeld eens door cooledit met waves (vst) plugins ofzo... of door cubase met opnieuw waves plugins. L2 of L3 ;)

[deleted]
12 april 2005, 03:27
[deleted]