PDA

Volledige versie bekijken : Kula & Amerlegna - Cyan feeling (groovy)

Amerlegna
22 maart 2005, 17:16
Fl Studio 4 / plugins

130 bpm

groovy house

commentz r welcome ;)

1st update :
http://www.c-i-sltd.com/muziek/Kula%20&%20Amerlegna%20-%20Cyan%20feeling.mp3

Bastaspast
22 maart 2005, 18:46
not bad at all, leuk bassline deuntje
maar... paar puntjes van opbouwende kritiek

- de hihat die op seconde 8 derbij komt heeft een te hoge resonance, ze begint te fluiten, en das ni zo mooi imo, eerder irritant
- als uw bass erbij komt ja das mooi deuntje , maar ge moet uw bass layeren, want er is helemaal geen bass, uw song klinkt veel te helder en te leeg, dus ge maakt de zelfde bassline aan ma met ne bass die ge ni hoort ma wel voelt en die dus stukke deeper zit... da ga uw track voller make
- ook als uw lieke dan uitbreekt hoort ge da het redelijk veel reverb'ig klinkt, das op zich ni slecht als ge de ondertonen opvult ... ma nu klinkt zo hemels
en tenslotte ... groove is all about de groove, en groove is bass

ma wel leuk trackje, nog wa aan voortwerke en zeker ne update poste
grtz B

Amerlegna
22 maart 2005, 18:59
not bad at all, leuk bassline deuntje
maar... paar puntjes van opbouwende kritiek

- de hihat die op seconde 8 derbij komt heeft een te hoge resonance, ze begint te fluiten, en das ni zo mooi imo, eerder irritant
- als uw bass erbij komt ja das mooi deuntje , maar ge moet uw bass layeren, want er is helemaal geen bass, uw song klinkt veel te helder en te leeg, dus ge maakt de zelfde bassline aan ma met ne bass die ge ni hoort ma wel voelt en die dus stukke deeper zit... da ga uw track voller make
- ook als uw lieke dan uitbreekt hoort ge da het redelijk veel reverb'ig klinkt, das op zich ni slecht als ge de ondertonen opvult ... ma nu klinkt zo hemels
en tenslotte ... groove is all about de groove, en groove is bass

ma wel leuk trackje, nog wa aan voortwerke en zeker ne update poste
grtz B

thx, ff uitproberen

Amerlegna
26 maart 2005, 21:07
thx, ff uitproberen

Dit is resultaat :

http://www.c-i-sltd.com/muziek/Kula%20&%20Amerlegna%20-%20Cyan%20Feeling3.mp3

Miesjel
26 maart 2005, 21:38
Goed bezig, Amerlegna. Het heeft echt wel iets.

Zoals ik op msn al zei: de intro en outro wat langer maken en het op vinyl zetten, dan zal ik het wel spelen. (ik kan natuurlijk ook altijd Final Scratch kopen, maar eerst vakantiewerk zoeken ;) )

Doe zo verder!

Desperatozz
26 maart 2005, 22:11
Euhmn ... wat moet ik ervan denken ... :p zeg et mij maar ;)

Algemeen: leuk idee enzu, klinkt wel ewa depri ma is zeker leuk :)

Positief
-Kick ... lekker vol
-idee
-leuke pad :D

Negatief
-basslijn mag voller
-track zelf mag meer 'inhoud' hebben (met name: een vocal, als is et maar een robot-vocoder stemmetje of een simpele submelo of lead)
-een vollere drum mag ook wel, et is echt wel minimal zo :) ... da is wel 'in' ma ik hoor toch liever wat meer drums
-2.50: amateuristisch trommelgeroffel ... ofwel nen degelijke roffel, ofwel nen effect, ofwel nen woosh klank, ma dit is't toch ni :p

ma soit, et is nie slecht, zeker uw kick klinkt lekker ... dit is zeker mixbaar :p ...

Amerlegna
26 maart 2005, 23:27
Euhmn ... wat moet ik ervan denken ... :p zeg et mij maar ;)

Algemeen: leuk idee enzu, klinkt wel ewa depri ma is zeker leuk :)

Positief
-Kick ... lekker vol
-idee
-leuke pad :D

Negatief
-basslijn mag voller
-track zelf mag meer 'inhoud' hebben (met name: een vocal, als is et maar een robot-vocoder stemmetje of een simpele submelo of lead)
-een vollere drum mag ook wel, et is echt wel minimal zo :) ... da is wel 'in' ma ik hoor toch liever wat meer drums
-2.50: amateuristisch trommelgeroffel ... ofwel nen degelijke roffel, ofwel nen effect, ofwel nen woosh klank, ma dit is't toch ni :p

ma soit, et is nie slecht, zeker uw kick klinkt lekker ... dit is zeker mixbaar :p ...

Thx desperatos maar heb jij het wel degelijk over versie 3 ???
Want daar zou ik net al die dingen die jij vernoemt aangepast hebben :)

deze versie dus :

http://www.c-i-sltd.com/muziek/Kula%20&%20Amerlegna%20-%20Cyan%20Feeling3.mp3

Desperatozz
26 maart 2005, 23:32
ik had die eerste link gedownload bovenaan uw topic ... weetk veel welke versie, anyway, zal nog eens luisteren naar die laatste link ier ... et is vakantie voor iets :p

comment volgt :p

Desperatozz
26 maart 2005, 23:37
is idd al beter ...

van uwen trommelroffel zou'k nen wav maken, die inladen als sample en dan infaden ... of allesinds laten infaden ;) , mss een flanger erover ofzo, geeft meestal een leuk effect

ik zou ook ietwat meer effecten gebruiken, alejah, zo speciale klankjes ... uw track is nogal electro - jaren 80 achtig vind'k ... dat past er wel in imho :)

ik mis nog steeds zo iets echt 'goodie' , da ge zo'n 'wow' gevoel ebt ... et mist iets ...

wel al verbeterd, keep goin ;)

Amerlegna
27 maart 2005, 14:34
http://www.c-i-sltd.com/muziek/Kula%20&%20Amerlegna%20-%20Cyan%20Feeling4.mp3

UPDATE 4