PDA

Volledige versie bekijken : Boom! - House (ghoststyle)

BleuTrance
16 maart 2005, 14:16
Hi @ll,

Ik ben sinds kort terug begonnen met het producen van 'dance' (in de brede zin van het woord) tracks... Een goeie 4-5 jaar stilgelegen maar nooit echt de 'goeste' verloren...

Aangezien er hier op dit forum enkel goeie critici zitten had ik graag eens jullie mening gehad over mijn laatste track van enkele jaren terug.

De track: Boom! - House (http://users.pandora.be/bram.schotte/Boom_-_House.mp3)
en de cover: Cover (http://users.pandora.be/bram.schotte/Boom_-_House.jpg)

De track werd toen gemaakt met Fruity Loops en is geïnspireerd door tracks als 'Blow The Speakers'... Ik kan er niet echt een genre op kleven.

Alle commentaar is welkom... Heeft het zin dat ik de track in een 2005 jasje steek of begin ik beter aan iets anders?

Naargelang de feedback post ik misschien nog enkele van mijn oude brouwseltjes... we'll see.

Greetz,

BleuTrance

Desperatozz
16 maart 2005, 17:04
Ik zou het ZEKER in een 2005 jasje stoppen ...
dit is zowieso een van de betere producties op dit forum ...

wel even zeggen dat ik je opbouw niet echt goed vind , en de vocal blijft natuurlijk 'geleend' ... dus ik zou eens zoeken achter een eigen catchy vocal

ik weet niet of ik op deze track ook voor de rest comments moet geven op de productie

kwil alleen ff kwijt dat uwen melodie, dien beep beep, te scherp staat en de kick is te dof, de bass niet diep genoeg :) ... allemaal equalising, afmixing en mastering probleempjes dus :)

succes met producen verder !!

Canniball
16 maart 2005, 18:06
kvin dees eigelijk wel fat schijfje hehe nice work

ferre
16 maart 2005, 19:46
kvin iere nie veel aan :
gepikte vocal , en wat voor ene dan nog :S
...

Desperatozz
16 maart 2005, 19:55
ge moet et ook in zen tijd zien eh ferre ... deze stijl was 'in' rond 1998 , op't moment dat zo'n schijf uitkomt beginnen de wannabe's te producen, tegen dat ze iet redelijk bij elkaar ebben is't 2 jaar later ... en toen eeft em dees afgemaakt...

logisch dat et nie goed genoeg is voor nu ... daarom da'k zeg , laat et em es in een 2005 jasje steken en zelf een catchy vocal bedenken ... en dan praten we opnieuw;)

ferre
17 maart 2005, 16:14
idd , andere vocal , beter 2005-gevoel en tis in orde :)

davito
17 maart 2005, 23:47
Gze moogd voor mij zo'n dub versie maken :D . Ik vind heel goed behalve die vocal. Zonder vocal is em al goed genoeg. En zeker goed om in een 2005 jasje te steken. Muziek is helemaal mijn stijl.

BleuTrance
18 maart 2005, 15:55
Yeps,

Allemaal bedankt voor de feedback so far...

Ferre, op de moment dat ik dit nummer maakte was er een vorm van revival van al die oude vocal samples (Overdose, White line, etc...) Maar ik geef je gelijk het klinkt 'old'. Ook de volledige sound van de track is wat passé maar dat kan ook niet anders gezien de leeftijd van 't nummer... Ik zocht enkel wat motivatie om terug te herbeginnen en wou weten of er toch 'iets' (buiten oude vocals ;-) in mijn tracks zat...

DeSpErAtOs-X, bedankt voor de tussenkomst en vooral voor je mastering tips. De laatste jaren heb ik niks meer gemaakt maar heb 'k wel veel bijgelezen en geleerd over producen tot ik terug de tijd en de middelen had. Onderussen heb 'k ook een stelletje monitors gekocht en hoorde ik ook tal van schoonheidsfoutjes dus je opmerkingen zijn zeker terecht.

Davito, Dub versie is geen probleem, ik heb altijd al een "Non-vocal edit" gehad van de track. Misschien post ik hem eerstdaags eens...

Nog enkele weetjes over dit nummer:

- Het is ooit eens op C-Dance gedraaid onder één of andere "Talent van de week"-rubriek. De DJ van dienst had de pitch echter zodanig hoog gezet dat het niet om aan te horen was... maar toch airplay :-)

- DJ Ghost (A&R van Byte indertijd) vond het terecht een te simpel doorslagje van zijn werk.

- Het was mijn eerste en enige Fruity Loops track, voordien werkte ik altijd in "trackers".

That's all folks... Ik post dit weekend nog één van mijn golden oldies die jullie mogen kraken. Daarna wordt het hopelijk nieuw werk...

Greetz,

BleuTrance

Dj Aero
18 maart 2005, 19:28
mijn comments;
- klintk vrij klassiek tot 1.13
- fruity loops effectjes vind ik persoonlijk verschrikkelijk
- drums zijn niet slecht maar te standaard qua sounds
- sounds zijn algemeen vrij slecht

persoonlijk vind ik de track maar eenvoudig? ik het al betere gehoord. u sequence is wel een goeie synth en goeie structuur maar daar blijft et dan ook bij. af en toe komter dan zo een dom effect over. sorry mss ligt het aan mij maar ik vind dit slecht. Er zit weinig afwisseling in. drums, de vocals wordt constant gelooped, synth is slecht behalve u sequenceje dan. Het is constant etzelfde.

BleuTrance
20 maart 2005, 20:51
Voor hen die het zou interesseren heb ik hieronder de link naar de non-vocal edit geplaatst:

Boom! - House (Non-Vocal Edit) (http://users.pandora.be/bram.schotte/Boom_-_House_(Non-Vocal_Edit).mp3)

Een andere van mijn golden oldies vind je hier (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=309113)...

Greetz,

BleuTrance