PDA

Volledige versie bekijken : Zib - Electric Dreams (trance)

Zibro
7 maart 2005, 23:14
Haajhoow,

Dit is mijn tweede liedje hier.
Ben er in januari aan begonnen, elke dag ongeveer een uurtje, ik denk in totaal zo'n dikke 40 uur. De meeste tijd verknoei ik meestal met het zoeken naar iets bruikbaars.
Het liedje zelf steekt nog wat simpel in elkaar en het klinkt dus alles behalve professioneel ;) .

Gemaakt met fl en vanguard en wat samples.
6,3 mb groot, 4'28" lang.

Er zitten nog wat foutjes in die ik nog moet wegwerken.

Dowload hier (http://users.pandora.be/zibro/homemade/Zib%20-%20Electric%20Dreams.mp3)

Liquid LP
7 maart 2005, 23:26
vind de synth die er bij 3.00 bijkomt de melo niet zo goed aanvullen

voor de rest klinket vree schoon al... zal wel is wa gedetailleerder luisteren binnenkort

Zibro
12 maart 2005, 19:17
hmz, aan de talloze reactie's te zien trekt het dus op nie veel. :D

Ok, volgende keer beter dan maar. :help: ;)

Dj Aero
12 maart 2005, 22:25
al luisterend
1) zeer doffe bass + kick
2) doffe drums
3) de vanguard gate vind ik wel cool, de noten zijn zeker ni slecht, daar kunde zeker wel iets nice en dromerig mee maken
4) qua sound vind ik het echt verschrikkelijk sorry, zo dof als iets, niks scherpte
5) positief is: opbouw, ideeen en melo!!

Desperatozz
13 maart 2005, 00:47
ik vind al zowieso da aero gelijk eeft ... en vul nog ff aan dat et ook beetje eentonig is ...

en die submelo da plingel geluidje stoort een beetje :p

*edit* en omda'k ier tegenwoordig als de boeman met de negatieve comments overkom ... sorry ma ik geef graag men mening zonder rond de pot te draaien :p

mits uitwerken zit ier wel iet in overigens ...

Zibro
13 maart 2005, 01:09
Ah voila, nu weet ik tenminste iets.

Tx voor de comments alsnog.

Baloo
13 maart 2005, 17:58
@ Despe

Dude :p , Boeman heb ik niet gezegd he ;) , tis gewoon omdat ge den enigen zijt die echt zijn mening geeft .

@ Zibro

Het klinkt echt niet slecht .
Die melodieen zijn goed , maar ik zou ze langer uitspelen ,
het duurt maar 1 stuk van de piano roll , ge kunt ze veel langer maken .

Kvind die Vanguard synth , die arpeggio leuk zo rond de 1 min 50 .

2 min 20 heeft het typische trance gevoel , chapeau daarin .
Tipje : 2 min 35 , kunde zo om de 8 stappen clapps doen , da zou nog extra geven !

Mooie climax !
Aleen denk ik dat je flp in fl serieus gekraak geeft , denk ik , want tzijn zware synths .

Kvind een goe lieke maar tmoet nog uitgebouwd worden .

En het klinkt idd dof , mss is de bitrate te laag.

Echt nice , maar nog werk aan .

Greetz,
Vanguard

Zibro
13 maart 2005, 18:47
@ Despe, ik ben niet bang van de boeman hoor. ;) Kheb veel liever een negatief commentaar dan geen commentaar.

@ Baloo, es kijke se...

@ Zibro

Het klinkt echt niet slecht .
Die melodieen zijn goed , maar ik zou ze langer uitspelen ,
het duurt maar 1 stuk van de piano roll , ge kunt ze veel langer maken .

Wat bedoel je, 1 stuk van de piano roll? Tot nu toe heb ik alles gemaakt zonder gebruik te maken van de piano roll omdat ik dat allemaal nog niet doorheb hoe het werkt. Maar je bedoelt dus in feite gewoon dat de melodie langer mocht waarschijnlijk. Dat was ik ook eerst van plan, de oorspronkelijke melodie was ook langer, dit was enkel de helft. Maar dan werd het me wat te ingewikkeld in de pattern list. Zal voor binnenkort zijn als ik alles wat beter ken.

Tipje : 2 min 35 , kunde zo om de 8 stappen clapps doen , da zou nog extra geven !

Hm, kan ik mss idd eens proberen, tx for tip ;)

Mooie climax !
Aleen denk ik dat je flp in fl serieus gekraak geeft , denk ik , want tzijn zware synths .

flp? Wat bedoel je daarmee? Het is idd die synth die het gekraak, die tikjes geeft. Alleen wanneer ik hem als arpeggio gebruik, anders niet. Heb proberen dat weg te werken, maar dan kwam de synth niet meer uit zoals ik ze wou. Kan er dus gewoon aan liggen dat ze te zwaar is?

Kvind een goe lieke maar tmoet nog uitgebouwd worden .

En het klinkt idd dof , mss is de bitrate te laag.

Echt nice , maar nog werk aan .

Greetz,
Vanguard
Tx.
Dof, eerlijk gezegd was me dat hier niet echt opgevallen, zal wel aan men geluidsinstellingen liggen dan.
Bitrate is aan 192 kbps. Welke methode gebruik jij in fl voor het renderen? Linear,...?

edit: Oh ja, als iemand me eens kan vertellen hoe jullie die kicks zo mooi krijgen? Gebruiken jullie samples of maak je ze zelf? Ik moet altijd vertrekken van dat standaard fl kickje.

grtz

ChickenTik
13 maart 2005, 20:59
Tklinkt idd wree dof. Vooral de kick, bass en hats.
Melodieke op 2:20 is wel leuk, mer daar zounek andere synth voor gebruiken.
tlieke zit wel goe ineen, dus nog wa werken aan beat en synths en dan komt da wel in orde. ;)

Grtz

KingOfWoods
20 maart 2005, 13:03
Kvind het wel tof klinken.
Zoals iedereen hier zegt is het te dof, maar dat kan net zo goed aan u pc liggen. Ik werk ook al een tijdje met FL en u opbouw is al 100 keer beter als de mijne. Net zoals u pauze erin en het ernaar toe klimmen vind ik echt dik gedaan. Kga niet zeggen dat het perfect is, maar dat kan ook moeilijk als je nog niet zo lang met fl werkt.

keep up the good work