PDA

Volledige versie bekijken : Laptop van Kruidvat

Joe Eigo
17 februari 2005, 08:33
http://www.kruidvat.be/domains/kruidvat/pages/datapresenter.aspx?contentcode=KRUIDVATMAGAZINEPAG E&dataid=13340000000564

Ik weet niet zoveel af van laptops maar zou er nu wel een willen kopen en deze morgend zag ik dit in het krantje van kruidvat
Zou dit te vertrouwen zijn?

En is dit een goede laptop?

Code_X9
17 februari 2005, 10:06
amai zoveel MEGA in een reclame blaadje :wtf: ik zou al snel aan megacrap denken ook!

- het design van dat ding doet het lijken op een tank..
- de prijs is voor zo'n laptop wel oke ( nuja moest het een laptop zijn van een degelijk merk) maar dat is het dus niet EN die prijs voor het risico te nemen da ge hem nog is int kruidvat koopt... mweh mij ni waard... voor die prijs hebde beter oplossingen...

voor de rest ja, kzeg het u maar als goeie raad bij, als ge werkelijk zoekt naar ne laptop ( met de bedoeling van werkelijk als laptop te gebruiken) zou ik al niet voor een 17inch gaan, want zoals ze zelf zeggen het is MEGAGROOT8 maar wat ze dan niet zeggen, het is MEGALOMP! en MEGAZWAAR!

just my 2 cent ;)

Soeman
17 februari 2005, 10:06
tis nie slecht, videokaart is echt wel de max, semptron is minder.
prijs is nice, maar dienst na verkoop... who knows!

in kruidvat moet ge gene laptop kopen vinnek.

GhO$T
17 februari 2005, 13:26
as ge ne laptop koopt om te gebruike als ne laptop, as said above: afblijven van die handel :p

dat ding gaat u in de kortste keren nen misvorde rug bezorgen van het overal mee te sleuren en op batterijleven besparen ze ook al zo graag voor die cheapo oplossingen.

BuZz.LiGhTYeAr
17 februari 2005, 15:09
das gene laptop, das brol

ik wil niet weten wat die tl lamp trekt om zo'n scherm te verlichten.

deleenheir
17 februari 2005, 15:51
ik zou er niet voor gaan... ik denk dat je voor die prijs al een merklaptop (acer, ...) hebt met een A64 mobile (correct me if i'm wrong)

bompa
18 februari 2005, 13:38
Dat is een Medion laptop (zoals die van de aldi): er staat op de advertentie "Powered by medion"
Die zijn zeker goed voor hun prijs !

The_Law
18 februari 2005, 13:48
Schat ?
Ja ?
Heb je daar die nieuwe shampoo tegen schilfertjes mee ?
Ja, tuurlijk schat - maar ik stond hier even te zien naar de nieuwe voetmassagecreme
Oh, doe dan even een tube mee ..
Dank je schat
Maar zie nu, een promo op een notebookje ?
Oh schat, dolletjes, wil je er ene ?
Ja natuurlijk, ik heb nog wat plaats om men bureau
Oh, dat komt nu wel even goed uit, wacht, ik schuif even de gel opzij en draag jij de kingsize tampons (nu in promotie aan 7.99€ voor een maand lang bloedgenot) en dan plaatsen we die in ons mandje

** even later aan de kassa **

Ja mevrouw, ik heb hier zo een notebook mee - maar ik wou toch nog even vragen, is dat wel een goed model
Maar natuurlijk mevrouw, er zit zo een Semp0rn erin, die mensen hebben ook de nieuwste mercedessen gemaakt
Oh, dan moet het wel kwaliteit zijn ...
Natuurlijk mevrouw - met zo een scherm - dat is breedbeeld - 16/12 - enorm knap
Amai, dat is wel een monster he (maakt een "onder de indruk" lachje)
U weet niet wat u in huis haalt - met zo een grafische kaart kunt u tot 7 keer sneller op internet en met zoveel RAM geheugen kunt u al uw gedownloade liedjes opslaan ....
OK, ik wist wel dat het hier kwaliteit was - waar anders kunnen we EN haarlak EN kompetoeters kopen ...

** einde van het verhaal **

Moraal van het verhaal : schoenmaker - blijf bij uw leest :niceone:

Tinytine
18 februari 2005, 14:51
@the_law : ROFL, verkoopt gij altijd zo ?
:applause:

Ik zou toch ook voor een merk zoals acer, toshiba gaan of dergelijke
zeker als je zo een bedrag wil investeren :-)

swiers
18 februari 2005, 17:19
uiteindelijk verschillen die medion laptops niet van andere bekendere merken, hetgeen erinsteekt is op dezelfde plaats gemaakt en het is op dezelfde plaats in mekaar gestoken. Medion concentreerd zich gewoon op een ander deel van de markt (vergelijk de 4p's van medion met die van bv. Toshiba).

Los daarvan is het idd een lomp zwaar ding en voooral leeeliijijijijk ding :) maar als u dat allemaal niet interesseerd en ge wilt gewooon nen desktoppc die ge makkelijk kunt verplaatsen :) dan moete dat ding zeker kopen! Let wel dat ze in het kruidvat niet zo lieftallig omgaan met die producten met het in en uitladen etc. Medion houdt daar wel rekening mee met hun verpakkingsmateriaal maar toch. Beter eerst vragen of ge alles moogt testen voor ge dat ding koopt.

grtz

FeNiX4LiFe
18 februari 2005, 17:20
gij kunt echt een zaag zijn

The_Law
18 februari 2005, 17:24
gij kunt echt een zaag zijn

en gij een vrouw - maar dan moete u eerst laten ombouwen :ironic:

roadrunner
18 februari 2005, 17:54
heb zelfde gehad maar van "clevo zelf"
dus clevo maakt de cases ==>ze maken die ook voor alienware
ga maar eens zien op hun site modellen lijken der sterk op
mijn was met onderdelen van clevo zelf
lomp ==> niet echt da ding is echt wel dun ==>veel dunner dan die targas of medion uit den aldi (pak 2 normale vingers dik)
veel power groot scherm ==>batterij autonomy niet schitterend 1 a2 uur
als je een desktop vervanger zoekt die je meetsal in stopcontact kan steken is da geen slechten deal
en acer kan een puntje zuigen aan de garantie van die mannen gelijk den aldi enzo(je moet daar eens iets binnen doen paar weken +zelf transport betalen)
conclusie weeg het af voor /nadelen

Code_X9
18 februari 2005, 19:25
Schat ?
Ja ?
Heb je daar die nieuwe shampoo tegen schilfertjes mee ?
Ja, tuurlijk schat - maar ik stond hier even te zien naar de nieuwe voetmassagecreme
Oh, doe dan even een tube mee ..
Dank je schat
Maar zie nu, een promo op een notebookje ?
Oh schat, dolletjes, wil je er ene ?
Ja natuurlijk, ik heb nog wat plaats om men bureau
Oh, dat komt nu wel even goed uit, wacht, ik schuif even de gel opzij en draag jij de kingsize tampons (nu in promotie aan 7.99€ voor een maand lang bloedgenot) en dan plaatsen we die in ons mandje

** even later aan de kassa **

Ja mevrouw, ik heb hier zo een notebook mee - maar ik wou toch nog even vragen, is dat wel een goed model
Maar natuurlijk mevrouw, er zit zo een Semp0rn erin, die mensen hebben ook de nieuwste mercedessen gemaakt
Oh, dan moet het wel kwaliteit zijn ...
Natuurlijk mevrouw - met zo een scherm - dat is breedbeeld - 16/12 - enorm knap
Amai, dat is wel een monster he (maakt een "onder de indruk" lachje)
U weet niet wat u in huis haalt - met zo een grafische kaart kunt u tot 7 keer sneller op internet en met zoveel RAM geheugen kunt u al uw gedownloade liedjes opslaan ....
OK, ik wist wel dat het hier kwaliteit was - waar anders kunnen we EN haarlak EN kompetoeters kopen ...

** einde van het verhaal **

het kan niet beter gezegd worden...

Kiara
18 februari 2005, 20:04
nuja moest het een laptop zijn van een degelijk merk) maar dat is het dus niet

Weet waarover je spreekt, medion laptops zitten boordevol bekende en degelijke materialen. Meestal is het moederbord van asus, ram van infinion, etc... Ze kopen een groot lot over van een fabrikant en bouwen die daarna in hun eigen behuizing (die niet altijd even geslaagd is maar wel goedkoop is).

Voorbeeldje, mijn Medion 9580A is juist hetzelfde als de Asus L8400.

http://users.telenet.be/Kiara_oliver/medion9580.JPG

http://www.gotapex.com/reviews.php?rev=l8400/index.html

Code_X9
18 februari 2005, 20:16
Weet waarover je spreekt, medion laptops zitten boordevol bekende en degelijke materialen. Meestal is het moederbord van asus, ram van infinion, etc... Ze kopen een groot lot over van een fabrikant en bouwen die daarna in hun eigen behuizing (die niet altijd even geslaagd is maar wel goedkoop is).

Dit forum wordt ni alleen bezogt door mensen dat uit hun nek kletsen ze man... ik weet over wa ik bezig ben dank.

btw kan goed zijn dat U medion dezelfde is als die asus... ma we zijn nu ni bezig over u laptop eh...

Talos
18 februari 2005, 20:21
Aldi/Kruidvat verkoopt die dingen alleen maar door het is niet alsof ze die dingen ook maken in hun eigen "Aldi-fabriek".
Ik heb hier thuis een Medion-pc en medion-scanner(mijn tweede zelfs al). Nog nooit vodden mee gehad. Medion levert goed materiaal en een uitstekende service. Medion dingetjes voldoen wss niet aan de eisen van veeleisende gebruikers maar een gewone gebruiker is er meer dan genoeg mee, maar dat is dan ook min of meer de bedoeling.
En over die laptop kan ik alleen maar zeggen, als je hem echt mobiel wilt gebruiken zou ik hem niet kopen, maar gewoon als plaatsbesparing voor thuis ofzo, zeker doen.

Paddez
18 februari 2005, 20:33
Aldi/Kruidvat verkoopt die dingen alleen maar door het is niet alsof ze die dingen ook maken in hun eigen "Aldi-fabriek".
Ik heb hier thuis een Medion-pc en medion-scanner(mijn tweede zelfs al). Nog nooit vodden mee gehad. Medion levert goed materiaal en een uitstekende service. Medion dingetjes voldoen wss niet aan de eisen van veeleisende gebruikers maar een gewone gebruiker is er meer dan genoeg mee, maar dat is dan ook min of meer de bedoeling.
En over die laptop kan ik alleen maar zeggen, als je hem echt mobiel wilt gebruiken zou ik hem niet kopen, maar gewoon als plaatsbesparing voor thuis ofzo, zeker doen.
Dat vond ik nu eens een zinnige post. Volgens mij is er niks mis met die laptop, Ik ken een aantal mensen met Medion laptops van 2 of meer jaar oud en daar scheelt niks mee. Veel slechter dan een merklaptop zullen ze dus wellicht niet zijn. Enkel lelijker, en zwaarder mischien.

Maar zoals iedereen zegt, het is geen ding dat je gaat kopen om op de trein nog wat aan je werk te doen, daar is het veel te log voor en de batterijduur is er ook niet erg geschikt voor.

Zalige avatar Btw, en goed bier ook. :scream:

Kiara
18 februari 2005, 20:51
ik weet over wa ik bezig ben dank.

btw kan goed zijn dat U medion dezelfde is als die asus... ma we zijn nu ni bezig over u laptop eh...

Uit uw voorgaande post kan ik afleiden dat je idd weet waarover je bezig bent. :ironic:
En nee we zijn niet over mijn laptop bezig ik geef enkel een voorbeeld, als je dat nog niet door had.

Code_X9
18 februari 2005, 21:01
Uit uw voorgaande post kan ik afleiden dat je idd weet waarover je bezig bent. :ironic:
En nee we zijn niet over mijn laptop bezig ik geef enkel een voorbeeld, als je dat nog niet door had.

Ik ga mij ni telkens bewijzen hoor... ik spreek uit ervaring dat dat altijd tot eindeloze discusies lijdt hier...

+ nogmaals, denkte soms dat ik achterlijk ben? bovendien, u voorbeeld slaagt op de ballen eh, das gelijk ge ne mercedes slr ga vergelijken met ne A klasse... elk merk heeft zijn paradepaardjes... ( en wat er daar nu in het kruidvat staat is dat imo niet...)

plus ge toond mij mij twee fotos, en daaruit moet ik afleiden dat da dezelfde laptops zijn ofzo? komt wel veel meer aan te pas hoor, als ge denkt dat ze enkel in grote pakketten aankopen om de prijs te drukken...

Kiara
18 februari 2005, 21:07
Ik ga mij ni telkens bewijzen hoor... ik spreek uit ervaring dat dat altijd tot eindeloze discusies lijdt hier...

+ nogmaals, denkte soms dat ik achterlijk ben? bovendien, u voorbeeld slaagt op de ballen eh, das gelijk ge ne mercedes slr ga vergelijken met ne A klasse... elk merk heeft zijn paradepaardjes... ( en wat er daar nu in het kruidvat staat is dat imo niet...)

plus ge toond mij mij twee fotos, en daaruit moet ik afleiden dat da dezelfde laptops zijn ofzo? komt wel veel meer aan te pas hoor, als ge denkt dat ze enkel in grote pakketten aankopen om de prijs te drukken...

Ge hebt er dus niets van begrepen, soit ik doe geen moeite meer ;)

Chimaera
18 februari 2005, 21:19
wa ge ook doet, koop gene acer, das dikke brol, ik doe stage in computerwinkel en ze hebbe dr niks als probleme mee

bompa
18 februari 2005, 21:31
@ Code_X9
iemand met zo een spelling ("bezogt", "toond") en zo een taalgebruik (nogmaals, denkte soms dat ik achterlijk ben? bovendien, u voorbeeld slaagt op de ballen eh....) zal zich inderdaad nog moeten bewijzen ...

@ the law
waarom worden pc's/laptops van de aldi (medion) hier over het algemeen wel met vrij gunstige replies bedeeld en dezelfde toestellen verkocht bij "kruidvat" of zelfs "gamma" (zaagske, bijteltje, hamerke) niet ?

orez
18 februari 2005, 21:49
Verschil tussen aldi/lidl en merkpc.

1. Batterijduur
2. Combinatie van materiaal (ok soit, tis altijd deftig merkmateriaal enzo, maar kijk in godsnaam naar de COMBINATIE!!! een batterijvretende CPU, met batterijvretende vidkaart, etc etc... let s op zo ne dingen)
3. Ze zijn 25% zwaarder
4. Minder mooi design (mja soit IBM eeft ook geen design dus hierover gaan we zwijgen :p)
5. Misschien lange garantie, maar NIET op de batterij!! en deze begeeft et zeer rap... en ik had ook zogezegd 36 maand garantie op mijne lidl laptop... zaten wa kraskes op de bovenkant wa ni meer of normaal is als ge er veel mee reist... zeggen die da die kapot is door mn eigen schuld omda er kraskes inzitten... Jah é foert zuh...

Never aldi/lidl anymore for me...

Code_X9
18 februari 2005, 22:03
Ge hebt er dus niets van begrepen, soit ik doe geen moeite meer ;)

stoort mij ni hoor... ge zegt gewoon dat het hetzelfde is met een ander omhulseltje wel denkt gij da maar eh

@ bompa... :wtf: typo's daar heb ik idd last van als ik snel tijp, en mijn taakgebruik... we zitten hier ni in het zondags debat eh kzal het volgende keer proper houden, niet dat dat echt terzaake is maar kom.

[EDIT] :unsure: ge hebt dan ook nog niks gezegd eh...

bompa
18 februari 2005, 22:09
Kiara,
je hebt gelijk, ik doe ook geen moeite meer.

Makaveli
18 februari 2005, 23:29
de quotes staan een beetje door elkaar... maar moest toch even reageren op alle domme opmerkingen hier...

@ Code_X9
iemand met zo een spelling ("bezogt", "toond") en zo een taalgebruik (nogmaals, denkte soms dat ik achterlijk ben? bovendien, u voorbeeld slaagt op de ballen eh....) zal zich inderdaad nog moeten bewijzen ...

jongens gulle kunt kankeren op elkaar. om het van mijn eigen te zeggen: ik heb ook een (volgens mij) zeer goede kennis van pc's en randapparatuur en mijn spelling is soms ook niet wat ze zou moeten zijn. hoe kunt gij nu in godsnaam iemand zijn computerkennis beoordelen door zijn spelling (er zijn mensen die daar nu eenmaal niet aan kunnen doen...) ?? dat is gewoon idioot...

@ the law
waarom worden pc's/laptops van de aldi (medion) hier over het algemeen wel met vrij gunstige replies bedeeld en dezelfde toestellen verkocht bij "kruidvat" of zelfs "gamma" (zaagske, bijteltje, hamerke) niet ?

ik ga mij niet uitspreken over de kwaliteit van die laptops en pc's, maar ik kan er toch niet helemaal bij dat je zulke zaken koopt in het kruidvat, aldi of zelfs de friggin gamma...

wa ge ook doet, koop gene acer, das dikke brol, ik doe stage in computerwinkel en ze hebbe dr niks als probleme mee

:rofl: ik heb op het bedrijf waar ik stage deed 3 jaar niks anders verkocht dan acer... nooit geen klachten gehad, en als er een defect was -> perfecte en snelle service van acer.
ik zou iedereen persoonlijk zelfs acer aanraden.

waar bewijs je hiermee dat deze laptops identiek zijn ? :wtf:

Moloch
18 februari 2005, 23:33
niet te vergeten de uitstekende driver support van medion :sarcastic:

;)

Kiara
19 februari 2005, 00:42
waar bewijs je hiermee dat deze laptops identiek zijn ? :wtf:

Weet je wou er geen woorden meer aan vuil maken maar ja. Ik heb deze laptop gekocht occasie hier op het forum. Nu deze laptop was zo goed als kaal gestript, geen cpu koeler, verschillende onderdelen die ik miste, etc...
En ja deze laptops zijn identiek, medion heeft gewoon een ouder model overgenomen van Asus. Nu heb ik een volledig werkende medion/asus.

Btw wat wil jij met je 3 jaar stage bewijzen? Ik werk nog steeds bij een hardware shop.
Google eens, wie weet leer je nog iets.

Wat ik gewoon wou uitleggen tegen Code_X9 is dat medion en gericom en weet ik wat, hardware van bekende fabrikanten gebruiken.

Kiara
19 februari 2005, 01:50
niet te vergeten de uitstekende driver support van medion :sarcastic:

;)

Driver support?
Hier je vind je alle drivers. http://www.medion.de
Als je zoekt op de benelux site vind je idd geen drivers.

Ik heb langer moeten zoeken naar drivers voor mijn compaq notebook dan voor mijn medion. ;)

swiers
19 februari 2005, 02:53
ok lees mijn post op page 1 van dit topic...
Medion houdt geen informatie achter over de laptops, computers, mp3spelers, camera's die ze verkopen.

Als u de vorm of de specs ni aansta koop dan iets anders. zucht einde dispuut.

deleenheir
19 februari 2005, 11:46
Schat ?

1. zijt ge ni gewoon jaloers d ge in uwe winkel geen tampons en tandpasta hebt staan? :p

2. Ze blijven toch bij uw leest... Rommel verkopen :D

Neeje ff serieus... tzou kunnen da ge tevrden gaat zijn met die laptop maar bij mindert grote merken is de kans groter da ge er meer zever mee gaat hebben... En voor da geld wil ik geen risico lopen...

Mijn ervaring met minder bekende merken:

Mustek scanner = rommel
Typhoon draadloze muis* = rommel
Medion 17" crt scherm* = heel tevreden van
Sitecom netwerk hub* = doet zijn werk.
Medion fototoestel = rommel

* =zelf in bezit gehad

Mijn conclusie is meestal: Als de technologie niet fragiel of nieuw is kan je al eens voor een minder bekend merk gaan...

The_Law
19 februari 2005, 12:01
Ik heb met nog geen woord gesproken over de kwaliteit van de toestellen he ......

Naar wat ik heb gehoord (lees dus wel degelijk - ik zuig het niet uit mijn duim maar heb het ook maar gehoord) is de koopkracht van dergelijke bedrijven zo groot (tzal nog nie gaan zijn - in alle Aldi's samen alle PC's en we spreken toch over een aanzienlijk aantal) dat zijn bij gekende merken kunnen gaan aankloppen (bv asus) en een eigen productieband opstarten

iedereen kan dat - je kan ook je eigen keyboards laten maken bij Logitech bv maar dan moet je ze wel per 10.000 afnemen !

Die mannen maken dan een overeenkomst met asus over een bepaald type mobo en dan zetten ze er een paar ingenieurs van medion op

Die mannen gaan kostenbesparend gaan werken - stijl - die extra ruisfilter mag eraf, die extra stroombeveiliging mag eraf, werken met een licht aangepaste socketvergrendeling, .....

dat zijn zo allemaal van die dingen die stuksgewijs niet veel maken - 10cent hier, 20 cent daar, etc etc etc - maar reken dat dan uit voor het ganse mobo en dan nog eens de monsterlijke oplage en dan kunnen we al eens over besparingen gaan spreken he ...

Dus eigenlijk koop je dan een topmerk - maar toch aangepast naar normen van de fabrikant ...

De standaard thuisgebruiker veegt daar eerlijk gezegd zijn voeten aan - maar voor iemand die bv veel met muziek werkt zal zijn normen hoger leggen etc etc etc ...

anyways - ik heb het ook maar van horen zeggen (vorig jaar op Cebit, waar Medion met een MONSTER stand aanwezig was) maar het zou met niks verwonderen want merken zoals Packard Bell en co doen het ook (logisch - krijgde een MSI mobo waar er Packard Bell staat op gedrukt - imo geen standaard reeks)

deleenheir
19 februari 2005, 13:27
Nuja dat is een eeuwige discussie hé. Dat ditje hier en datje daar maakt de boel wel goedkoper maar verhoogd de kans op defecten ook wel een beetje... Als ze idd een merkpc lichtjes strippen ok. maar voor hetzelfde geld steken ze er een gelijkaardig onderdeel in van een ander (minder bekend) merk. En of je dan beter gesteld zijt? Ik ontken zeker niet dat er vaak relabeled producten te koop zijn bij medion en consoorten maar den truk is om die te herkennen... En je weet zelden welke onderdelen er juist inzitten (geldt ook voor merk pcs/laptops)... Vandaar dat ik voorzichtig ben als ze je doodslagen met getallen...

The_Law
19 februari 2005, 13:54
bwah

en volgende maand staat er opnieuw zo een annonce in de gazet en dan komt er iemand dat hier opnieuw vragen en gaan we opnieuw de eeuwige discussie aan van welles-nietes etc etc etc

Waarom tikt iemand liever met qwerty dan met azerty, waarom zie ik graag blauw van kleur en jij geel, waarom .....

dat zijn van die vragen die van zijn leven toch nooit opgelost raken - waarom dan telkens er weer over beginnen

Makaveli
19 februari 2005, 14:55
Weet je wou er geen woorden meer aan vuil maken maar ja. Ik heb deze laptop gekocht occasie hier op het forum. Nu deze laptop was zo goed als kaal gestript, geen cpu koeler, verschillende onderdelen die ik miste, etc...
En ja deze laptops zijn identiek, medion heeft gewoon een ouder model overgenomen van Asus. Nu heb ik een volledig werkende medion/asus.

ik wil best geloven dat ze dezelfde fabrikanten gebruiken... maar aangezien jij enkel een foto poste van jouw lapotop heb je toch niks bewezen?

Btw wat wil jij met je 3 jaar stage bewijzen? Ik werk nog steeds bij een hardware shop.

ik wou enkel zeggen dat ik in die drie jaar nog nooit problemen heb gehad met acer. van die opmerking moest jij je zelfs niks aantrekken...

Google eens, wie weet leer je nog iets.

is dit u lijfzinneke of dergelijke? wil je nu zeggen dat iedereen die uw mening niet volgt idioot is en verlichting moet zoeken op google? :ironic:

Kiara
19 februari 2005, 15:10
ik wil best geloven dat ze dezelfde fabrikanten gebruiken... maar aangezien jij enkel een foto poste van jouw lapotop heb je toch niks bewezen?

Niet dan?

ik wou enkel zeggen dat ik in die drie jaar nog nooit problemen heb gehad met acer. van die opmerking moest jij je zelfs niks aantrekken...

Hier heb je gelijk in ;)

is dit u lijfzinneke of dergelijke? wil je nu zeggen dat iedereen die uw mening niet volgt idioot is en verlichting moet zoeken op google? :ironic:

Volkomen met eens.

DarkCerberus
19 februari 2005, 16:17
ik ga mij niet uitspreken over de kwaliteit van die laptops en pc's, maar ik kan er toch niet helemaal bij dat je zulke zaken koopt in het kruidvat, aldi of zelfs de friggin gamma...
Laptops, pcs, etc van Medion en dergelijke worden ook verkocht in Media Markt (Hier verkopen ze geen tampons etc... :unsure: ). Is het dan minder erg hier een totaal dezelfde laptop te kopen?

Imo, dit is hetzelfde als A en B merken van een bepaald bedrijf. Het A merk verkopen ze met naambekendheid en dus aan een hogere prijs, het B merk zetten ze in de rayon van 'de witte prodicten' (bijvoorbeeld).

Naambekendheid, daar draait het voor een groot deel om. Dat een Medion laptop kwalitatief minder gaat zijn, dat geloof ik eigenlijk niet. Maar als je twee dezelfde laptops naast elkaar zet met een verschillend eticket (bv. Acer vs Medion) voor dezelfde prijs dan zal Acer gekocht worden aangezien die naam bekender luidt in die industrie.

Iemand in deze thread zei dat de combinatie van onderdelen van Aldi/Lidl pcs slecht is maar combinaties van onderdelen kom ik vaker voor ook bij de 'bekenden'.
Ik denk dat Alienware (ons allen waarschijnlijk bekend in de oren klinkend) het rolmodel is in het opzuigen van energie.

Het is allemaal goed en wel voor de gewone gebruiker (zoals iemand anders al zei).
Maar een overclocker of gamer zal eerder zijn eigen configuratie samenstellen dan een pre-build te kopen (bij pcs dan. Laptops is een andere zaak).

Conclusie: Over het algemeen genomen doen die laptops etc het goed voor the 'middelmatige' gebruiker.

Ik zeg 'over het algemeen' omdat er hier volgens mij veel mensen bijzitten die deze bepaalde merken afzweren omdat ze iets slechts hebben meegemaakt met een product maar je kan een heel gamma van producten etc niet slecht noemen omdat er iets is gebeurd. (Nuja, als er meerdere malen dingen zijn gebeud dan is het ook meer te begrijpen)

Als laatste wil ik zeggen dat de fout niet noodzakelijk bij de fabrikant hoeft te liggen...

Mvg

swiers
19 februari 2005, 17:52
btw !!
ne laptop met dezelfde specs alleen 15" van siemens staat 1199 in de media markt, ziet er pakke beter uit en weegt een pak minder :)
dit maar ff ter informatie

skank
20 februari 2005, 10:42
btw !!
ne laptop met dezelfde specs alleen 15" van siemens staat 1199 in de media markt, ziet er pakke beter uit en weegt een pak minder :)
dit maar ff ter informatie

serieus? in a'pen?

swiers
20 februari 2005, 12:41
ja (stomme chars !!)

***ARF***
22 februari 2005, 01:37
Maar zoals iedereen zegt, het is geen ding dat je gaat kopen om op de trein nog wat aan je werk te doen, daar is het veel te log voor en de batterijduur is er ook niet erg geschikt voor.

voor da ge iets post moet ge u miss ook ff informeren
die medion laptop is een centrino
die zijn gebouwd om mobiel te zijn en lang mee te gaan op de baterij
ge moogt er zeker van zijn da die laptop +3 uur zonder netstroom kan

swiers
22 februari 2005, 01:54
mja in dit geval is het niet de processor die veel verbruikt zelle :) een scherm zuipt ook serieus veel stroom.

***ARF***
22 februari 2005, 02:01
tlief van mijn broer heeft de vorige laptop van de aldi
dermee dak da kan zegge
we kunne vlotjes 2films achter elkaar zien zonder probleme
zit je dus al dik over de 3 uur

Osis1984
22 februari 2005, 02:46
Verschil tussen aldi/lidl en merkpc.

1. Batterijduur
2. Combinatie van materiaal (ok soit, tis altijd deftig merkmateriaal enzo, maar kijk in godsnaam naar de COMBINATIE!!! een batterijvretende CPU, met batterijvretende vidkaart, etc etc... let s op zo ne dingen)
3. Ze zijn 25% zwaarder
4. Minder mooi design (mja soit IBM eeft ook geen design dus hierover gaan we zwijgen :p)
5. Misschien lange garantie, maar NIET op de batterij!! en deze begeeft et zeer rap... en ik had ook zogezegd 36 maand garantie op mijne lidl laptop... zaten wa kraskes op de bovenkant wa ni meer of normaal is als ge er veel mee reist... zeggen die da die kapot is door mn eigen schuld omda er kraskes inzitten... Jah é foert zuh...

Never aldi/lidl anymore for me...

lol mijne was ook van de lidl en totaal geen probs mee gehad. en batterijduur was beter dan die van HP of Toshiba... en mijne cpu/graka verbruikte normaal gezien meer als die van hun...
Service van Aldi en Lidl is ook totaal niet om van te klagen, kameraad had aldi laptop, die was de frut vaneen, heeft gewoon NIEUW model gekregen met betere cpu en meer ram en shit gratis en voor niks. Mijne heeft ook nekeer probs gehad, heb em altijd zonder commentaar mooi gefixt teruggekregen...

hoe het int kruidvat gaat, geen idee... dacht wel dat ene int school die had en vond het een lelijk geval van een laptop mja :)

*edit* een groot scherm zuipt ook niet zo geweldig veel meer stroom zunne, gewone cpu met 15" gaat tot 2,5u MAX mee (zonder fel gebruik dus) en mijn gaat nu net iets over de 2u mee en das een 17" widescreen