PDA

Volledige versie bekijken : aantal belastingen voor...

One-t|M@[hINe
15 februari 2005, 17:32
bivv
taxen
en al die shit..
(nummerplaten enzo is maar eenmalig, dus da hoef ik niet te weten ;) )

ik ben 18, en vanaf ik 19 ben ga ik normaal een autootje kopen(iets in de aard van een seat ibiza(dno welke versie).

nu vroeg ik mij af, hoeveel mijn jaarlijkse kost ongeveer zou zijn. Aangezien ik dus nog onder de 24ben(vanaf dan is het al wat goedkoper dacht ik, wegens reeds ervaring op de weg, noemen ze dat dan)

ik had gedacht aan een verzekering voor mij + inzittenden ook.

kzou graag een bedrag in men hoofd hebben, want op deze moment heb ik der nie echt besef van.

thanks anyway.

Mediamonk
15 februari 2005, 17:57
Bel eens naar verschillende verzekeringsmaatschappijen eh :)

Die leggen dat zelfs thuis bij jou uit GRATIS en dan ben je zeker van de bedragen :)

[B]Rocketeer
15 februari 2005, 17:58
Hangt af van type wagen, cilinderinhoud en pk's.
http://www.automagazine.be/NL/page.cfm?titre=InfosServices&page=TaxesFees.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_Taxes&beweb_code=SP.Services
Kan u al een deftig beeld geven voor taxen

One-t|M@[hINe
15 februari 2005, 18:34
Rocketeer']Hangt af van type wagen, cilinderinhoud en pk's.
http://www.automagazine.be/NL/page.cfm?titre=InfosServices&page=TaxesFees.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_Taxes&beweb_code=SP.Services
Kan u al een deftig beeld geven voor taxen

weljah, daarmee dat ik vernoemde dat het een seat ibiza wordt(85% zekerheid dus :) )

kga die site wa bestuderen, en als de tijd zover is, en de centjes uit de bomen vallen, ga ik is zien voor ne goeie verzekeraar :)

*~Lientjeuhhh~*
15 februari 2005, 19:54
Ik ben sinds kort bij Partners verzekerd

als ge daar wa info over wilt, pm maar

Radiance
15 februari 2005, 21:47
Veruit het interessantste is je verzekering te nemen op naam van je moeder/vader, dat schilt vanzelfsprekend serieus (bij mij 430 euro tegen 1100 moest de verzekering op mijn naam gekomen zijn). Bij Ethias kun je 't online berekenen geloof k, om een idee te krijgen.

Maar zelfs als het gewoon op uw naam is loont het de moeite van, dan best samen met uw ouders, langs te gaan bij hun verzekeringsagent, dat schilt meestal ook nog wel wat als je daar al wat jaren klant bent.

Vergeet ook zeker uw naft/diesel kost niet, als je wat rondtoert loopt dat sneller op dan je denkt.
En dan is er nog onderhoud aan uw auto, bij een nieuwe valt dat natuurlijk de eerste jaren mee, maar ik denk dat je toch ook nog op enkele 100 euro per jaar mag rekenen als er al eens iets moet vervangen worden.

Mr.Fatal
6 augustus 2005, 13:01
Veruit het interessantste is je verzekering te nemen op naam van je moeder/vader, dat schilt vanzelfsprekend serieus (bij mij 430 euro tegen 1100 moest de verzekering op mijn naam gekomen zijn). Bij Ethias kun je 't online berekenen geloof k, om een idee te krijgen.

Maar zelfs als het gewoon op uw naam is loont het de moeite van, dan best samen met uw ouders, langs te gaan bij hun verzekeringsagent, dat schilt meestal ook nog wel wat als je daar al wat jaren klant bent.

Vergeet ook zeker uw naft/diesel kost niet, als je wat rondtoert loopt dat sneller op dan je denkt.
En dan is er nog onderhoud aan uw auto, bij een nieuwe valt dat natuurlijk de eerste jaren mee, maar ik denk dat je toch ook nog op enkele 100 euro per jaar mag rekenen als er al eens iets moet vervangen worden.
idd is waar :) ook zo bij mijn zus gedaan :) veel goe koper dan als ze zelf 1 zou nemen ! :)

hendrik1
6 augustus 2005, 17:09

Idd, maar vader of moeder moet dan wel de 'voornaamste' rijder zijn.
Naaste familie mag dan wel met de auto rijden, maar mogen er niet het meest aantal km mee doen.
Hoe controleren ze dit eig???
verbeter me plz :) wanneer verkeerd

(Verder: verzekeringsmaatschp verlagen/verhogen ook hun tarief naargelang je job)

Delirium
6 augustus 2005, 17:18
Idd, maar vader of moeder moet dan wel de 'voornaamste' rijder zijn.
Naaste familie mag dan wel met de auto rijden, maar mogen er niet het meest aantal km mee doen.
Hoe controleren ze dit eig???
verbeter me plz :) wanneer verkeerd

(Verder: verzekeringsmaatschp verlagen/verhogen ook hun tarief naargelang je job)

Serieus :)
Dunno of da zo zit, heb da in der tijd ook gevraagd aan de verzekering en raden dit altijd wel aan om op naam van vader of moeder te zetten indien ge jonger zijt dan 25.
Anders behoorde tot groep van risicogevallen ofzo (correct me if I'm wrong) en gaat ge da voelen.

Morpheus
6 augustus 2005, 19:13
Hier zal het beter tot zijn recht komen (moved)

mvg

Morpheus
6 augustus 2005, 19:14
Onafhankelijk van welke wagen dan ook en kleiner dan 1800cc en 100pk, mag je rekenen op een 1000€ voor burgelijke aansprakelijkheid en persoonlijke verzekering. (schatting)

Jaarlijkse rijtaks is afhankelijk van je cilinderinhoud, en de BIV (belasting op inverkeerstelling) is afhankelijk van de Fiscale pk's (met een plaffond tot bepaald aantal pk's).

Concreet: zie link van Rocketeer.

Jaarlijkse taks betaal je op je aantal cc
Inschrijvingstaks is afhankelijk van je Fiscale Pk's (met een plafond).

Nog een tip: Ethias heeft voor die categorie altijd de goedkoopste verzekeringen. Je moet je maar eens informeren.

mvg

GhO$T
6 augustus 2005, 19:46
als je nog thuis woont zou ik ook niet twijfelen en verzekering op naam van ma/pa zetten. (ze moeten wel willen natuurlijk maar het zal u gigantisch veel geld schelen)

als je echter niet meer thuis woont kunde wel es zwaar in de problemen komen als je dan toch es een accident hebt en de verzekering moet tussenkomen, vanals ze merken dat er iets niet klopt (de wagen 'van u pa' (volgens de verzekeraar dan toch) is nooit thuis bij u pa maar wel altijd bij u) zal da ne reden zijn om u gene cent te betalen en misschien is da nog strafbaar ook.

DBK
6 augustus 2005, 19:49
GhO$T']als je echter niet meer thuis woont kunde wel es zwaar in de problemen komen als je dan toch es een accident hebt en de verzekering moet tussenkomen, vanals ze merken dat er iets niet klopt (de wagen 'van u pa' (volgens de verzekeraar dan toch) is nooit thuis bij u pa maar wel altijd bij u) zal da ne reden zijn om u gene cent te betalen en misschien is da nog strafbaar ook.uhuh denk ook da het beste is voor op ouders hun naam maar ik vraag mij af hoe ze echt alles kunnen nagaan wie de voornaamste bestuurder is? ze weten toch niks van voor het ongeval ofzo?:unsure:

slash
6 augustus 2005, 20:10
doe zoals hier
ik en zus hebbe ook verzekering op ouders hun naam ma mijn zus voor hare auto als hoofdbestuurder en ik voor mijne auto als hoofdbestuurder. Dan zijt ge al nooit in fout bij verzekering ma ge gaat wel al iet meer moete betalen.
Ik betaal nu 600€ voor ne peugeot 206 1.4hdi en ben 19

GhO$T
6 augustus 2005, 20:13
nee ik zou ook niet weten hoe ze dat kunnen nagaan, daarom kan je het doen als je nog thuis woont, want als jij een ander adres hebt dan je ouders kunnen ze zoiets wel nagaan in feite... de auto staat dan altijd bij u en niet op het adres waar uwe pa woont die de verzekering heeft.

Allez zo denk ik toch dat het werkt, weet het niet uit eigen ervaring ofzo.

skully25
6 augustus 2005, 20:56
verzekering van de wagen staat op mijn eigen naam
denk dat sommige hier de houding van verzekeringsmaatschappijen onderschatten als het aankomt op vergoedingen uitbetalen enzo, ongevallen en zo met stoffelijke schade zullen ze in de meeste gevallen nog uitbetalen zonder al te veel bijkomend onderzoek maar van zodra er gekwetsten bijzijn en maatschappijen redelijk grote schadevergoedingen moeten uitbetalen is dat een heel ander scenario, als de verzekering op naam van uw ouders staat en gij raakt betrokken in een serieus ongeval waar gij in fout zijt zonder dat de verzekering op uw naam staat, nuja ik zou het risico niet willen lopen, in zo'n gevallen kan het dan nog uitdraaien dat ge zelf de vergoedingen moogt uitbetalen omdat de verzekeringsmaatschappij op een of andere reden heeft kunnen bewijzen dat uw ouders niet de hoofdbestuurders zijn

bij ligt het ook wat moeilijker, een familielid van mij behandelt alle verzekeringen en die weet maar al te goed dat ik de echte hoofdbestuurder ben van mijn wagen, dusya dan proberen van een verzekering af te sluiten op uw ouders naam terwijl de makelaar zelf op de hoogte is van dat uw ouders niet degene zijn die voornamelijk met die wagen rijden...

nuja het is verstaanbaar dat de meeste hier geen verzekering op hun eigen naam zouden kunnen betalen, ik heb nu ook serieus moeite want het is idd schandalig veel geld die u aanrekenen als jongere, maar langs de andere kant ben ik dan toch volledig in orde wat toch iets van zekerheid geeft
niet dat ik een moraalridder ben die alles volgens het boekske wil doen, maar bij zo'n dingen sta ik liever wa langer stil dan simpelweg de goedkoopste oplossing te kiezen

Asserti
9 augustus 2005, 13:53
voor de verzekering is het redelijk makkelijk om te achterhalen wie de echte bestuurder is, vooral als je in een dorpke woont of in een wijk.
Ze gaan gewoon vragen aan de geburen wie ze het meest met die wagen zien rijden, en hupla, ze weten hoe de vork in de steel zit.

Radiance
9 augustus 2005, 14:16
Idd, als het effectief uwe auto is & je laat hem verzekeren op naam van uw ouders, laat uzelf dan ook bijschrijven als hoofdbestuurder, as I said ik betaal € 430 (Clio 1.9D) op die manier & ik ben perfect verzekerd.

Probeer niet met vezekeringen te klooien en uzelf niet op te geven, de minste tik dat je doet zit er toch een franchise op van € 250 ofzoiets als je maar 2e bestuurder bent. En de kans dat je es iets voorhebt op deze leeftijd, is laten we eerlijk zijn, reëel. Als hoofdbestuurder is er € 0 franchise (je moet dus zelf niks laten vallen). Enfin zo is het toch bij mij (KBC).

eniac
9 augustus 2005, 15:58
Nog een tip: Ethias heeft voor die categorie altijd de goedkoopste verzekeringen.

Dat valt nog serieus te bezien. De goedkoopste die m'n vriendin vorig jaar een omniumverzekering wilden geven (op mijn naam was het nog veel slechter, voor meisjes is het goedkoper als je jong bent) was Winterthur, als ik mij niet vergis wou Ethias zelfs geen verzekering geven (en anders waren ze een stuk duurder).

Dit jaar is Piette beduidend goedkoper dan al de rest.

Gemakkelijkst is om naar een dienstencentrum te gaan (a la http://www.vanwelden.be/new/index.html ) of op www.eccent.be al eens een licht op te steken, daar kan je gratis offertes opvragen voor jouw situatie.

lttuvix
9 augustus 2005, 16:01
doe ook uw slipcursus enzo, sommige verzekeringsmaatschapijen verplichten dat + je krijgt er korting op

c3c
9 augustus 2005, 16:10
doe ook uw slipcursus enzo, sommige verzekeringsmaatschapijen verplichten dat + je krijgt er korting op

ja bij mij was da 100€ korting op omnium van 1600€:(

grtz c3c

lttuvix
9 augustus 2005, 16:54
ja bij mij was da 100€ korting op omnium van 1600€:(

grtz c3c
sja is 100€ minder he :)