PDA

Volledige versie bekijken : probleem met szwork

plat_muisken
13 februari 2005, 14:00
Overlaatst kocht ik een p2 config van szwork.
Nu blijkt dat de 2 usb-poorten op het moederbord defect zijn...
Dit is voor mij wel een probleem aangezien ik die nodig heb.

Ik heb voorgesteld aan szwork om een 2de hands pcikaart met usb aansluitingen te kopen hier op het forum en dat hij die dan zou betalen als mogelijke oplossing.

Dit was zijn antwoord;

<Het spijt me, maar dat zie ik niet zitten eigenlijk. De pc zelf koste al maar 35€. <Kheb dan nog zelf eens 15€ diesel verreden om die tot bij u te brengen. Dat is <ook al iets. Nu, had ik het geweten van dit probleem, dan zou ik het er zeker bij <gezet hebben. Er stond trouwens nergens iets van usb in de onderdelenlijst van <die pc. En is ook niet gevraagd geweest of die er wel.niet op zaten.
<

typisch natuurlijk :sleep:

maw hij wil niet betalen...

wat denken jullie hiervan?

mvg
edit: dit was de verkoopsthread http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=297977&goto=newpost

The_Law
13 februari 2005, 14:09
wederom een moeilijke zaak

maar ik bekijk het dan eerder zo

als je een auto koopt dan veronderstel je ook dat de motor erin zit - niet dat je specifiek moet gaan vragen "is het wel degelijk met een motor erin"

dat is natuurlijk mijn mening gebaseerd op een kant van het verhaal - beste is wachten op de reactie van szwork

plat_muisken
13 februari 2005, 15:05
wederom een moeilijke zaak

maar ik bekijk het dan eerder zo

als je een auto koopt dan veronderstel je ook dat de motor erin zit - niet dat je specifiek moet gaan vragen "is het wel degelijk met een motor erin"

dat is natuurlijk mijn mening gebaseerd op een kant van het verhaal - beste is wachten op de reactie van szwork

thx voor reactie. Het is toch vanzelfspreken dat er usb poorten zitten op een p2 en dat die werken (ook al vermerld je niet specifiek dat ze erin zitten...) Je vermeld toch niet dat er 2*s'rieel, spdif, ps/2 voor muis en tb bijzit; want zulke dingen zijn vanzelfsprekend!

stel nu dat er geen aan/uitknop is en in de verkoopstread vermeld je niet specifiek dat er 1tje is ; dat is een ever belachelijke uitleg :cry:

The_Law
13 februari 2005, 15:12
thx voor reactie. Het is toch vanzelfspreken dat er usb poorten zitten op een p2 en dat die werken (ook al vermerld je niet specifiek dat ze erin zitten...) Je vermeld toch niet dat er 2*s'rieel, spdif, ps/2 voor muis en tb bijzit; want zulke dingen zijn vanzelfsprekend!

stel nu dat er geen aan/uitknop is en in de verkoopstread vermeld je niet specifiek dat er 1tje is ; dat is een ever belachelijke uitleg :cry:

awel ja - da is hetgeen ik wou zeggen he - het is logisch dat die dingen er op zitten EN dan nog eens gaan werken ook !

AsEeL
13 februari 2005, 15:50
Ik vin da raar dat die niet zouden werken...
Kijk eerst is in je bios of uw usb wel enabled staat.

Fatalix
13 februari 2005, 15:56
ouder systeem...drivers voor nodig?

eniac
14 februari 2005, 21:22
On the other hand, je moet het eens van het standpunt van de verkoper ook bekijken... Hij heeft 20 euro overgehouden aan de verkoop van wat toch nog een deftig serverke kan zijn. Dat is zeer weinig geld, als hij nu nog eens 15 euro moet steken in de aankoop van nog iets extra... Tja. Lastig geval.

14 februari 2005, 21:42
ik volg eniac volledig
je kan niet verwachten dat hij voor dat systeem maar 10 euro overhoudt als hij nog eens een usb kaartje moet gaan kopen.

Je koopt zo een oude pc, als de verkoper het niet wist vind ik dat je voor zo een lage prijs nog eens een pci kaartje van ongeveer 10 euro kunt gaan vragen, als hij er zelf ms maar 20 aan heeft overgehouden.

Had het een recente pc geweest dan was het iets anders natuurlijk

boe
14 februari 2005, 21:48
Zet een zoekertje, kheb die kaartjes al af en toe in kamer-opruimdingen zien passeren, 5-10 euro. Dan heb je die pc voor 45 euro ipv 35.
Ik weet natuurlijk niet wat voor een P2 het was natuurlijk, er is een redelijk verschil tussen een 266 en een 450 :D

14 februari 2005, 21:54
450 mhz is al pIII geloofk.
ik had toch een 450mhz mmx vroeger

plat_muisken
15 februari 2005, 15:57
450 mhz is al pIII geloofk.
ik had toch een 450mhz mmx vroeger

is wel degelik een pentium 2 (met mmx :) )
mij maak je ook niet wijs dat je van brugge (hij was in de buurt) tot oostende 15 l verzuipt :sad:

maar goed zal het maar laten vallen...
ik vind het nog steeds een oncorrecte houdig maar deze mag toe want op veel steun mag ik hier blijkbaar niet rekenen

Firestyler
15 februari 2005, 19:50
mijn deal is goed verlopen met szwork, geen klagen, integendeel zelfs, het verliep vlot en goed!

*Mercenary*
15 februari 2005, 20:09

stel nu dat er geen aan/uitknop is en in de verkoopstread vermeld je niet specifiek dat er 1tje is ; dat is een ever belachelijke uitleg :cry:op een oude pc zijn die dingen niet zo vanzelfsprekend vind ik, je had mss iets meer info kunnen vragen.

Neemt niet weg natuurlijk dat alles moet werken als je iets koopt, denk niet da de verkoper dit opzettelijk heeft gedaan en voor die prijs (35 € afgeleverd aan uw deur) zou ik er toch geen drama van maken om zelf 2ehands pic-usb kaartje bij te kopen.

btw: 15 € diesel van brugge na oostende is wel enorm veel :p daar kunde toch al makkelijk 250 km mee rijden...

szwork
15 februari 2005, 22:33
gegroet,
Die p2 was een surf pc die m'n vader gebruikte. Muis & keyboard zaten beide op ps2. En toen ik die wou verkopen had ik er niet meer aan gedach om die usb poort te testen. Nu blijkt dat ik dit beter wel had gedaan. Sorry daarvoor. Had ik het geweten, zou ik dit er zeker bij hebben gezet in de threat, want aan problemen achteraf heeft niemand iets. Wat dat kaartje betreft zie ik het inderdaad niet zitten om daarvoor te betalen.De pc zelf heeft al maar 35e gekost (zit zelfs nieuwe cd-rom in), en m'n transport (was van waregem naar oostende :) , brugge was tussenstop voor iets anders) moet daar ook nog bijkomen. Hopelijk zie je in dat ik er zo weinig aan over heb.
Wat wel nog een belletje bij me deed rinkelen was in die bios. Is goed mogelijk dat dit opnieuw moet ge-enabled worden, want 6-tal weken terug heb ik nieuwe 3V bios batterij moeten plaatsen, andere was defect. En er is sindsdien niet meer op die pc gewerkt geweest. Misschien kan je dat nog even checken.
Maar nog eens, sorry voor de overlast.

mvg

plat_muisken
15 februari 2005, 23:25
gegroet,
Die p2 was een surf pc die m'n vader gebruikte. Muis & keyboard zaten beide op ps2. En toen ik die wou verkopen had ik er niet meer aan gedach om die usb poort te testen. Nu blijkt dat ik dit beter wel had gedaan. Sorry daarvoor. Had ik het geweten, zou ik dit er zeker bij hebben gezet in de threat, want aan problemen achteraf heeft niemand iets. Wat dat kaartje betreft zie ik het inderdaad niet zitten om daarvoor te betalen.De pc zelf heeft al maar 35e gekost (zit zelfs nieuwe cd-rom in), en m'n transport (was van waregem naar oostende :) , brugge was tussenstop voor iets anders) moet daar ook nog bijkomen. Hopelijk zie je in dat ik er zo weinig aan over heb.
Wat wel nog een belletje bij me deed rinkelen was in die bios. Is goed mogelijk dat dit opnieuw moet ge-enabled worden, want 6-tal weken terug heb ik nieuwe 3V bios batterij moeten plaatsen, andere was defect. En er is sindsdien niet meer op die pc gewerkt geweest. Misschien kan je dat nog even checken.
Maar nog eens, sorry voor de overlast.

mvg

in de bios zie ik nergens waar je het kunt enabelen...

heb wel ook een ander (belangerijker) probleem
zie hier aub http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=84791

16 februari 2005, 01:30
lol ja, ga je ff op een ander forum gaan vragen als we zelf ook hardware hebben???
ahum... NOT DONE!
en die pc is maar net zwaar genoeg voor win xp, ik denk dat je er beter een 2000 op zet
gaat veel vlotter draaien

cherouke
16 februari 2005, 01:55
op een oude pc zijn die dingen niet zo vanzelfsprekend vind ik, je had mss iets meer info kunnen vragen.

Neemt niet weg natuurlijk dat alles moet werken als je iets koopt, denk niet da de verkoper dit opzettelijk heeft gedaan en voor die prijs (35 € afgeleverd aan uw deur) zou ik er toch geen drama van maken om zelf 2ehands pic-usb kaartje bij te kopen.

btw: 15 € diesel van brugge na oostende is wel enorm veel :p daar kunde toch al makkelijk 250 km mee rijden...

Een auto kost meer dan brandstof alleen. Reken maar 15-20 fr per km, dat gaat er al beter op lijken.

2.DIE.4
16 februari 2005, 12:39
Ik heb overlaatst en 9500pro@9700pro gekocht van szwork en de deal is perfect afgehandeld ... Zou mij verwonderen moest er hier geen oplossing uit de bus komen ...

*Just my 2 cents*

szwork
16 februari 2005, 18:53
Een auto kost meer dan brandstof alleen. Reken maar 15-20 fr per km, dat gaat er al beter op lijken.

is waregem -> oostende ma kom

heb keer een rekening gemaakt aan minimumprijzen

splinternieuwe cdrom drive 10 euro
splinternieuwe diskdrive 8 euro

in pc 256 mb ram pak nu 15 euro
netwerkkaart 100/10 7 euro
videokaart 7 euro
case + voeding 12 euro
processor + cooler 10 euro
moederbord 0 euro ( voor usb die niet werkt)

dit zijn minimumprijzen , dus ge moet u niet opgelicht voelen denk ik

dus gewoon onderdelen 69 euro en ge hebt hem dan nog aan uw deur afgeleverd gekregen. (transport 15 euro)

gij hebt 35 euro betaald , denk wel dak nie overdreven heb in mijn prijs!