PDA

Volledige versie bekijken : [Q] Hoe lang is te lang?

Bizje
12 februari 2005, 16:21
Ik vroeg me af wat de gemiddelde B&S gebruiker bestempelt als ze lang moeten wachten op een aangekocht ding.

Ikzelf vind 1-5 dagen wachten normaal, en tot 2 weken als't om een goeie reden is. Ma als ik et daarna nog nie in m'n pollen heb, begin ik ongeduldig te worden.

Grtz

Bizje

Ps. De mods mogen toch ne keer naar hunne Mirc kijken zenne. ;)

xpr·k
12 februari 2005, 16:24
Met degelijk informatie , max 2 weken imo .

The_Law
12 februari 2005, 17:29
2 weken - idd

zelfs in de meest extreme gevallen van traagheid van de post (kijk, gewoon eraan denken pisses me off :angry: ) moet alles toch kunnen geregeld worden binnen de twee weken

regels opstellen voor zoiets is al moeilijker want de lijst met uitzonderingen zou al te lang zijn !

Moloch
12 februari 2005, 18:37
als het ma goed verpakt zit... iets wattek nog nie veel tegengekomen ben spijtig genoeg, maar ik steek wel altijd mijne tijd in het waterdicht/shockproof maken van mijn pakskes dienek opstuur.. ochja zolang da alles maar in 1 stuk toekomt hier ist goe zeker :)

nuja 2 weken zou voor mij ook het maximum zijn, langste dattek moeten wachten heb was een week dus mij hoorde nie klage :)

Bizje
12 februari 2005, 18:55
als het ma goed verpakt zit... iets wattek nog nie veel tegengekomen ben spijtig genoeg, maar ik steek wel altijd mijne tijd in het waterdicht/shockproof maken van mijn pakskes dienek opstuur.. ochja zolang da alles maar in 1 stuk toekomt hier ist goe zeker :)

Da heb ik gelukkig nog nie meegemaakt :D
Soit, et langste bij mij tot nu toe is atm anderhalve maand en counting :wtf:
Ma em gaat et volgende week opsturen, let's hope it reaches me in one piece :cool:

finn
12 februari 2005, 19:09
Het probleem is, dat in het begin, je dus ni weet of het zo lang gaat duren. En als koper heb je pas in het begin nog het recht om zonder kosten de koop af te zeggen. Maar wanneer het langer duurt edde reden te meer om van de kosten af te zien, maar kunde niemeer zonder extra kosten de koop afzeggen. Nja koop bij een zaak waar je vertrouwen in hebt en online bij site waar je al eerder of andere mensen goede ervaring mee hebben.

« ei »
12 februari 2005, 19:38
Ik heb gelukkig nog nooit langer dan 2 à 3 dagen moeten wachten op een pakketje.
Normaal gezien, als zoiets moest gebeuren, zou ik mij na 1 week al beginnen zorgen te maken (want kheb al een hoop deals gehad, en nog nooit is er vertraging geweest als er iets verstuurd werd naar mij, u see...)

Maarja, omdak hier nu veel lees dat het soms langer dan een week kan duren, denk ik ook dat de grens bij anderhalve week tot 2 weken ligt ja.

Bizje
12 februari 2005, 19:44
Het probleem is, dat in het begin, je dus ni weet of het zo lang gaat duren. En als koper heb je pas in het begin nog het recht om zonder kosten de koop af te zeggen. Maar wanneer het langer duurt edde reden te meer om van de kosten af te zien, maar kunde niemeer zonder extra kosten de koop afzeggen. Nja koop bij een zaak waar je vertrouwen in hebt en online bij site waar je al eerder of andere mensen goede ervaring mee hebben.

En als uwe verkoper ineens spoorloos is, niemeer reageert op uw PM's en zo? Da's ook nie fijn, ma als em daarna komt aankloppen na een maand of zo, zou ik toch hem eens vriendelijk bedanken en afzien van de verkoop. :naughty:

GhO$T
12 februari 2005, 19:59
hoelang het duurt maakt mij niet uit (zolang het geen maand is tuurlijk), als je tenminste een verkoper hebt die ermee bezig is en ff vriendelijk kan zijn ook nadat je betaald hebt, dan is het al een succes. Sommige zijn echt ongelooflijk, alles vertellen en verdraaien zoals je het wilt horen tot het geld op hun rekening verschijnt, dan is alles te lastig en komen ze pissed vanals je iets nog van ze wilt.

ik ben momenteel bezig mijn record wachten te verbreken, 3 maand op een schijf wachten :ironic: ; maar nog steeds geen centen verloren en ben dat nu ook niet van plan.. desnoods zelf naar leuven trekken

Seiferoth
12 februari 2005, 23:34
Nja, ik heb er ongeveer zo'n 30 succesvolle deals op zitten.
Maar ik heb onlangs eens een keer gehad dat ik iets prior opstuurde en het was pas 2 weken later bij de begunstigde... :x
Maar voor de rest nooit problemen gehad, altijd de volgende dag bij de ontvanger, zodus. :)

14 februari 2005, 21:57
2 weken is echt max
als ik na 1 week nog van niets weet dan gebeurt er wel iets
zoals met trix als ik binnen dees week mijn boek nog niet heb
zal rap klacht gaan neerleggen dan...

Vykus
14 februari 2005, 23:37
hoi zoals je kan zien zit ik met hetzelfste probleem, ik zit al twee weken te w8ten en het hangt m'n voeten uit maar ik heb de raad gekregen om het kasticketje te vragen van die gast, als em echt heeft opgestuurd zal hij dit wel versturen via msn, het is het proberen waard, anders als je na een maand nog niets krijgt, zet maar druk op de ketel zou ik zeggen en maak dit duidelijk door ook op forum te poste zodat hij niet meer mensen als zijn slachtoffer kan maken, er zou eigenlijk eens een degelijk systeem moeten worden bedacht tegen zo'n mensen, miss een deel betalen en dan een deel betalen bij aankomst, maar daar zit je natuurlijk dat je terug weer een deel niet zal betalen, maar we zullen eens samen moeten nadenken over een nob veiliger manier van samenwerken, kopen en verkopen!!!

Bizje
15 februari 2005, 12:44
er zou eigenlijk eens een degelijk systeem moeten worden bedacht tegen zo'n mensen, miss een deel betalen en dan een deel betalen bij aankomst, maar daar zit je natuurlijk dat je terug weer een deel niet zal betalen, maar we zullen eens samen moeten nadenken over een nob veiliger manier van samenwerken, kopen en verkopen!!!

Ik dacht da ergens in een stick stond da aangeraden word om zo al dingen af te handelen. Betaal gewoon al 60% van het bedrag op voorhand en 40% erna.
Mjah als't 10 euro is, zal ik da ook wel ineens opsturen :D Ma als dan de verkoper ff vergeet da em het pakske nog nie opgestuurt heeft omda z'n ma zo lekker nieuwsgierig da pakske terug uitgepakt had en in z'n kast gestoken, dan is da wel kut :D

The_Law
15 februari 2005, 12:54
Op dergelijke manier raken we in een vicieuze cirkel waar paranoia troef wordt

ik verstuur niks zonder dat ik mijn geld niet heb - ik betaal niks zo lang ik mijn producten niet heb

het aspect vertrouwen is nog steeds HET sleutelwoord in iedere deal - direct gaan freaken is voor niks nodig maar er niet naar zien als je schandalig wordt afgezet is ook niet echt "way of work"