PDA

Volledige versie bekijken : tweede liedje hier (happy)

Flipkikker
10 februari 2005, 13:24
llo,
kben hier met een tweede liedje (van een tijdje terug) en khad graag wat comments erop gehad (duh :ironic: )

genre: uhm, het klinkt eerder opgewekt, ik noem het eerder zachtere techno ;)
formaat etc: .mp3 | 128kbps | 44100 Hz | stereo
lengte & grootte: 3'30" | ongeveer 3.3 MB
download link: http://home.tiscali.be/pudefamily/tribal%20test.mp3

eigen comments:
al iets minder door elkaar gezwierd met de "variaties" (pogingen tot...) dan men eerste liedje, maar kprobeer nog altijd iets teveel melodiekes etc in 1 liedje te krijgen

grtz Flipkikker :)

Flipkikker
10 februari 2005, 19:23
aangezien der nie meteen comments komen (kben te ongeduldig é :()

anders snel ff "slecht" of (ws moet dit niet gelezen worden->) "goed" posten doet ook al wonderen, rest van de comments kan er anders gezegd worden wat er moet verbeteren, waarbij "alles" ook een optie is ;)

mvg Flipkikker

TRFluffy
10 februari 2005, 20:06
... ff geskipt door't nummer
de sounds zijn zo fruity loops standaard als maar kan
klinkt kiddy daardoor
welke melody? klinkt niet lekker echt niet...

techno?

Desperatozz
10 februari 2005, 20:50
luister naar liedjes die int genre zijn da je wil maken

en opnieuw ... en opnieuw ...

en voor ik et vergeet te zeggen:

en opnieuw ...

dit is geen techno, tribal ook al nie .. kweenie wa et is, een samengooiseltje van klankjes ...

er is werk aan de winkel ...

ik breek nie graag mensen af ... ma zo'n beetje alles is mis :p

luisteren en leren :) da moeje doen :D

Flipkikker
10 februari 2005, 22:02
snie erg zi, van dat afbreken en lol ja "tribal" *kuch*
kvond nie meteen een naam voor het liedje, en met dat ik die "tom toms" gebruikt had....

maar, idd, achteraf beluisterd en heeltijd opnieuw zoals je zei => resultaat: kheb het afgezet, het irriteerde me :D

kheb nix van effecten, compressors, etc gebruikt

uitwerking liedje is dus compleet mis, maar tbegint al bij de basismelodie begrijp ik :)

gelukkig ben ik al begonnen aan een nieuw liedje, dat ik iedere dag naar luister om wat aan de melodie, drums etc te doen ;)
maar goed, deze mag dus allesbehalve uitgewerkt worden :D

zeer bedankt voor de comments, kzal ook ns beginnen kijken om die effecten leren te gebruiken en de automations ;)

mvg Flipkikker

TRFluffy
11 februari 2005, 18:03
uhu, dat is een goeie test, een liedje nadat je't gemaakt hebt op repeat zetten, keil je het al na de eerste keer af, dan is het slecht, blijft een hele dag spelen zonder dat je't beu wordt heb je een goei schijf gemaakt

Flipkikker
12 februari 2005, 14:57
volgend liedje komt deraan :p

keb enkel nog de melodie en wat drumloopkes etc voor derbij, ma kben nog aant uitkuisen, want sommige van de melodiekes gaan nie bie mekaar passen :)
daarna ga ik pas beginnen aan het liedje zelf, en terwijl nog wa melodiekes bijpassen :woohoo: (ook ns die automation, effecten, etc gebruiken)

bandarlog
12 februari 2005, 18:09
uhu, dat is een goeie test, een liedje nadat je't gemaakt hebt op repeat zetten, keil je het al na de eerste keer af, dan is het slecht, blijft een hele dag spelen zonder dat je't beu wordt heb je een goei schijf gemaakt

Ik zou er nog aan toevoegen: als het zowel in de auto, als op monitors, als live, als op uw surroundsysteem, overal dus... goed klinkt en zowel muziekleken als mensen die er semi-professioneel mee bezig zijn dit ook vinden, dan KAN het zijn dat je MISSCHIEN een goei schijf hebt gemaakt.

Niet te rap content zijn he mensen ;)

Vanity is a killer

Flipkikker
13 februari 2005, 10:57
Ik zou er nog aan toevoegen: als het zowel in de auto, als op monitors, als live, als op uw surroundsysteem, overal dus... goed klinkt en zowel muziekleken als mensen die er semi-professioneel mee bezig zijn dit ook vinden, dan KAN het zijn dat je MISSCHIEN een goei schijf hebt gemaakt.

Niet te rap content zijn he mensen ;)

Vanity is a killer

surroundsysteem *kuch*

*stof waait voorbij*

back ontopic: gebt gelijk :tongue:

[deleted]
17 februari 2005, 18:48
[deleted]