PDA

Volledige versie bekijken : krijg telenet maar niet aan de praat

Yank
8 februari 2005, 22:13
een paar dagen geleden vroeg een kennis of ik eens naar hun pc wou kijken, omdat windows niet wou opstarten. nu hadden ze ook nog een andere pc staan ,waarvan het ram kapot is, maar op de hd een windows staat. dus ik verwissel die en dat werkt. behalve een paar dingen: scherm geraakt niet hoger dan 640*480 met 16 kleuren - maar aangezien het een oude pc is met onboard graka kan het ook gewoon het limiet zijn van die pc - en internet werkt niet.
hun internet is telenet met een router van telenet zelf (ze zijn niet echt kenners op pc-vlak) en op een andere pc werkt alles perfect. dus ik dacht dat het probleem rap ging opgelost zijn door netwerkkaart opnieuw te installeren... NOT! die netwerkkaart werkte zoals het moest werken, krijgt een ip e.d. maar internet, nee hoor. dan eens een andere geprobeerd die ik thuis liggen had en 100% zeker werkte, maar resultaat was hetzelfde: krijgt ip, maar meer zit er niet in.
vanavond ben ik nog eens teruggeweest en simpele format - btw: win98 - gedaan, en het verbetert er niet echt op, enige wat ek nu al kan is pingen, maar alleen naar ip-adressen ('k had toevallig een zien staan bij ipconfiguratie: 195.130.130.5) en dat lukt perfect - iets van 16ms gemiddeld. dus ik dacht dat het toch wel moest lukken, maar naar domeinen pingen lukt niet (vb: ping www.telenet.be => onbekende host). de proxy-server is goed ingesteld, 'k heb nergens foutmeldingen gekregen, 'k heb dat boekje van telenet 3 keer overlopen en kan nergens een fout ontdekken en toch wil dat maar niet lukken.

dus mijn vraag: hoe krijg ik dat in gang???

nolfie
8 februari 2005, 22:33
Wat als je de proxy-server eens uitschakelt...??
Als ik mij goed herinner is er voor windows 98 en ME een extra stukje software (zoals winroute) nodig om je internet via een netwerk aan de praat te krijgen. Misschien dat je dit eens kunt installeren en uitproberen...
Met sygate zou het normaal ook moeten gaan!

Misschien kun je het best eens testen door uwe router weg te halen en uwe oude pc eens rechtstreeks aan te sluiten op de modem van telenet. Dan weet je al of je router er iets mee te maken, of als het aan de instellingen van de computer zelf ligt...

nTFs
8 februari 2005, 22:34
Al geprobeerd om dien IP te vernieuwen ?
DHCP ingeschakeld ?

Yank
8 februari 2005, 22:40
@nTFs: kheb zeker al 20 keer ipconfig /renew_all gedaan, dus daar ligt het niet aan, en dhcp is ingeschakeld en ik krijg ip van server, maar toch merci
@nolfie: thx, zal ek morgen eens gaan proberen

nTFs
8 februari 2005, 22:44
wrs hebde da ook gedaan mar ge moet diejen IP ook releasen hé en dan vernieuwen..

nolfie
8 februari 2005, 22:44
Al geprobeerd om dien IP te vernieuwen ?
DHCP ingeschakeld ?

Voor je uw IP vernieuwt moet ge eerst uw oude ip vrijgeven door ipconfig /release in te geven. DAarna start je de computer opnieuw op en vraagde ipconfig /renew op!

nTFs
8 februari 2005, 22:56
Voor je uw IP vernieuwt moet ge eerst uw oude ip vrijgeven door ipconfig /release in te geven. DAarna start je de computer opnieuw op en vraagde ipconfig /renew op!

indeed..ik trek tussen die 2 commando's ook nog ff de modem uit.

Yank
9 februari 2005, 13:42
bedankt voor tips, 'k zal het morgen allemaal eens proberen

Yank
10 februari 2005, 13:38
up :unsure: