PDA

Volledige versie bekijken : Continue aanvallen op firewall

Devi8
8 februari 2005, 13:21
Ik heb de sygate 5.5 pro firewall.
Sinds kort heb ik de ene aanval na de andere, zodra ik mijn computer aanzet.

Melding : Intrusion prevention - critical - TCP van een adres van skynet (waarvan ik ook een verbinding heb)
Erbij vermeld :
[181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM interface attempt detected

Nu zijn de "inbrekende" adressen altijd van skynet (backtrace levert gewoon de vermelding van de hoofdzetel op) zodat ik vermoed dat er een instelling aan mijn computer of firewall niet juist is.
Of gaat dit toch om continue aanvallen?

Dank alvast,

Systeem :
Win XP home - AOpen AX4SPE - Intel Pentium 3.0 c HT FSB 800 - 1024 MB DDRAM PC3200 - AOPEN 6800GT 256MB - HD Maxtor 6Y080P0 (Y3KHSEEE) 80GB - Aopen DVD Rom 16x - Benq R/W 48/16/48x - Digifire 7.1 - IE6 en Firefox 1.0 - ADSL Eicon Diva USB Modem - 19" Proview

An!m0
8 februari 2005, 13:23
Hmm ik heb net ook een probleem gehad met RPC, bij mij is het opgelost geraakt met het programma: Fixblast ... verder kan ik u helaas niet helpen.

Gtrz -ArB.

SlashDotCom
8 februari 2005, 13:24
je kan ook altijd eens info vragen waarom je steeds aanvallen krijgt vanuit de hoofdzetel.
nu hebbek wel als een gehoord dat skynet af en toe eens een aanval durft proberen om te kijken of je firewall wel deugt. maar dat deze dat constant doet weet ik niet.

Irtimid2001
9 februari 2005, 12:17
Awel, ik heb ier sinds e paar weken ook altijd iemand da mijn poorten scanned, en 't is altijd iemand vanbij scarlet (zelfde provider als mij). Kzou ni weten wie da is ma da gebeurt enkel op bepaalde tijdstippen en dan doet diene da e paar keer en dan is't gedaan.