PDA

Volledige versie bekijken : In welke winkel koop ik best mijn nieuwe TV ?

Devestator
8 februari 2005, 14:17
Ahoi, ik ben van plan een nieuwe tv te kopen,
en net zoals bij pc's is de ene winkel al goedkoper en beter als de andere.
Is er iemand die me wat advies kan geven van goede winkels ?
Ik heb reeds 250€ aan fnac bonnen, en vraag me dus vooral af ofdat fnac een dure winkel is of niet
alvast bdankt,
dev

The_Law
8 februari 2005, 14:21
Mijn mening - nie kijken naar prijs maar naar kwaliteit en service

een TV is nie zo efkes een pc waar dat je zelf een stuk kan fixen of aanpassen als het nodig blijkt te zijn

ook zijn die dingen meestal zwaar dus een goei winkel heeft een eigen lever en installatiedienst

Ook best uitzien naar ene die toch wel zijn producten kent want (en pas op - dat is begrijpelijk) Fnac, PhotoHall, Mediaetc etc etc - dat zijn verkopers die worden aangeworven om te verkopen - weinig om hun producten te kennen

and last but not least - bij TV's is het volgens mij een gouden zekerheid als je een etalagemodel neemt

zo ben je zeker dat em effectief werkt zoals em zou moeten !

hey69
8 februari 2005, 14:48
Makro, sherpe prijs .
photohall: gratis afbetaling (en prijzenzijn ook scherp)

lees eerst wat documentatie opt internet over de tv specs. de beeldkwaliteit in de shops kan ook bedrieglijk zijn als ze 1 kabel uitzending splitsen over 25 tv's . beeldkwaliteit op al die tv's zuigt dan zeer erg

n.t
8 februari 2005, 14:48
mijn vader werkt bij belgacom en krijgt ook als premies zo'n fnac bonnen. Vorig jaar hadden we ook iets van een 1400€aan fnac bonnen, maar we zijn ook niet zo happig op fnac's dienst na verkoop. Dus hebben we hetvolgende gedaan :
(we waren op zoek naar DEGELIJKE homecinema). We bestelden een eindereeksmodel van panasonic aan 799€, het laatste model (etalage) met enkele krassen op. We gaven de fnac bonnen af, namen het mee naar huis en keerden een dag later terug naar fnac. Dag later = andere verkoper; dus : "er zitten krassen op ons nieuw toestel, was wel toonzaalmodel maar dit is er een beetje over, heeft u geen nieuw toestel?" "nee sorry, einde reeks"
en 799€ teruggekregen, cash in het handje. Daarmee naar de locale hifi verdeler geweest en daar voor identiek dezelfde prijs, dezelfde homecinema gekocht ...
miss kan je het zo ook doen :D

MrZodiac
8 februari 2005, 15:06
mijn vader werkt bij belgacom en krijgt ook als premies zo'n fnac bonnen. Vorig jaar hadden we ook iets van een 1400€aan fnac bonnen, maar we zijn ook niet zo happig op fnac's dienst na verkoop. Dus hebben we hetvolgende gedaan :
(we waren op zoek naar DEGELIJKE homecinema). We bestelden een eindereeksmodel van panasonic aan 799€, het laatste model (etalage) met enkele krassen op. We gaven de fnac bonnen af, namen het mee naar huis en keerden een dag later terug naar fnac. Dag later = andere verkoper; dus : "er zitten krassen op ons nieuw toestel, was wel toonzaalmodel maar dit is er een beetje over, heeft u geen nieuw toestel?" "nee sorry, einde reeks"
en 799€ teruggekregen, cash in het handje. Daarmee naar de locale hifi verdeler geweest en daar voor identiek dezelfde prijs, dezelfde homecinema gekocht ...

NICE :niceone: (hehe das echt goe gedaan)

on topic:
Waar zeker niet kopen: grootwarenhuizen e.d. (Media Markt, Carrefour, Aldi, etc...) M'n zus had ne tv gekocht in de Blokker (amai zenne, wist nog nie eens dat ze tv's hadden daar) maar hij is wel op 6 maanden tijd 3 maal stuk geweest, telkens ne nieuwe gehad (zeggen ze toch, ma geloof der nie veel van) en nu is em weer stuk..

Ik denk da de tip van "The_Law" nog de beste is... Ik deel dezelfde mening en geef liever een aantal euro's meer uit om zeker te zijn van kwaliteit en service.

Voorda ge koopt raad ik ook aan een aantal keer te gaan en niet dadelijk bij het eerste bezoek te kopen. Info vragen, en zeggen da ge erover gaat nadenken, en dan een dag of 2 later terug gaan, extra info vragen over de tv's die u aan staan, en dan nog wat "moeilijk" doen om te beslissen... en de verkoper onder "vuur" leggen, om zijn kennis te testen en te zien of hij hetzelfde zegt als de dag of 2 ervoor...

Works always :p

Peugeotfiel
8 februari 2005, 15:09

dan moet ge volgens mij toch al vree veel chance hebben da da lukt ze, want op da toonzaalmodel hadde die krassen toch al moeten zien? :unsure:

pereke
8 februari 2005, 20:51
Makro, scherpe prijs .

Absoluut.
Die videowalls zijn best handig, kunt ge scherpte vergelijken tussen de toestellen.

Xcessive-
8 februari 2005, 21:32
NICE :niceone: (hehe das echt goe gedaan)

on topic:
Waar zeker niet kopen: grootwarenhuizen e.d. (Media Markt, Carrefour, Aldi, etc...)

De media verkoopt wel goeie producten en carrefour ook, die verkope toch ook sony, philips... dus kzou ni wete waarom daar ni kope. En mijn ervaring me dienst na verkoop me die 2 is tot nu toe nog goe.

Smirri
8 februari 2005, 23:52
goh,kan kleinzierig lijken maar ik zou me eerst al informeren in de degelijke speciaalhandel/kleinhandelzaak.
da zijn mensen die in het vak zitten weten wat er goed is en wat niet.

eventueel kan je dan met die kennis ergens anders gaan shoppen,vb in de carrefour of makro een tv kopen van een merk dat de detailhandel als zeer betrouwbaar omschreven is.

ikzelf zou het ook bij die kleinhandel kopen/
goede info/goede service en dienst na verkoop....

n.t
9 februari 2005, 00:05
dan moet ge volgens mij toch al vree veel chance hebben da da lukt ze, want op da toonzaalmodel hadde die krassen toch al moeten zien? :unsure:
Tuurlijk, maar in de fnac hebbe ze echt wel speciale spots ze man, want zonder zwanzen, der leken hier thuis ineens echt 10x zoveel krassen op te staan dan in de fnac...
En dan nog.. die mensen die daar werken : da maakt hun niks he dat er iets niet wordt verkocht, da kan die mannen echt 0,0 schelen ...

9 februari 2005, 09:52
ik ben tevreden van jan ooms hier in St-Gillis heeft website dus ff googlen

Devestator
10 februari 2005, 15:41
ik zoek eigenlijk een gewone 70 cm tv met teletkest.
de enige andere vereisten zijn dat hij nog lang meegaat, en offcourse afstandsbediening.
welke merken zijn goed/niet goed ?
welke modellen zijn goed/niet goed ?
heeft er al iemand slechte/goede ervaringen gehad met een model ?

al superhard bedankt voor de info die jullie reeds gaven.
doei

The_Law
10 februari 2005, 15:54
ik zoek eigenlijk een gewone 70 cm tv met teletkest.
de enige andere vereisten zijn dat hij nog lang meegaat, en offcourse afstandsbediening.
welke merken zijn goed/niet goed ?
welke modellen zijn goed/niet goed ?
heeft er al iemand slechte/goede ervaringen gehad met een model ?

al superhard bedankt voor de info die jullie reeds gaven.
doei

alles hangt af van het budget dat je wilt spenderen

een cheapo tvke zal meestal zijn grenzen kennen in kwaliteit van de gebruikte producten, mogelijkheden tot instellen, beeldbuis, filtering van de signalen intern, kleurechtheid

Iets waarmee ze vaak smijten als verkoopsargumenten zijn de Mhz - is dus de grootste kul mogelijk

ze bieden een TV aan waarvan de kleuren foeilelijk zijn maar om ze toch maar kwijt te kunnen komen ze dan paraderen van "t'is ne 100Mhz"

je moet kijken naar het globale pakket

Merken die aan te raden zijn (imo) : Thomson (heb er zelf ene en zeer tevreden), Sony (duur maar kampioen in beeldbuizen), Panasonic, Loewe, ...

Merken die volgens mij af te raden zijn (is ook maar mijn mening he) : Carad (gaat er prat op dat ze een Europees merk zijn maar hebben ronduit cheapo bucht), Friac, merken a la Aldi zoals Magnum en Platinum en wa is het allemaal (vijs die open en blijkt dat de overvolle kast van een TV plots bestaat uit 1 printplaat volledig in hars gegoten - prijsverschil komt ergens van he) en behoort ook in de rij : PHILIPS (jaja, philips is een allround merk maar kan zich langs geen kanten meten met de betere merken op beeldkwaliteit), ....

Pas op - als er mensen geaffronteerd zijn door mijn keuze van merken - het is mijn mening he en over smaken en goestingen valt niet echt te discuteren

Devestator
10 februari 2005, 17:10
:niceone: The Law

het budget is ongeveer 500-600€
kan ik daarvoor een deftige 70 cm kopen ?
thx,
dev

Xcessive-
10 februari 2005, 17:26
Magnum heeft - volgens mijne nonkel die bij philips werkt - philips beeldbuizen.

The_Law
10 februari 2005, 17:32
Magnum heeft - volgens mijne nonkel die bij philips werkt - philips beeldbuizen.

Friac wasmachines hebben trommels die door Siemens of Miele worden gemaakt

de prijsverschillen zitten hem in de afwerking

extra ruisfilters, extra geluidsversterking, extra buiscorrectie, etc etc etc

met een budget van 500 - 600€ kunde al iet wreed ferms kopen

pereke
10 februari 2005, 18:05
Amai ni, heb zelf ne 70cm van SABA, kende het merk ook niet, super-tv. Heb die net geen 400€ betaald. Komt van Makro :)

The_Law
10 februari 2005, 18:07
Amai ni, heb zelf ne 70cm van SABA, kende het merk ook niet, super-tv. Heb die net geen 400€ betaald. Komt van Makro :)

SABA is idd verre van een slecht merk

kwalitatief zitten ze dik in orde in elkaar !

helaas is dat een kakmerk als je zelf wilt gaan fixen want de componenten zijn typegebonden !

Devestator
10 februari 2005, 18:22
dus, conclusie,
uiteindelijk koop ik best bij ne particulier of een keten,
maar bij een keten moet ik erop letten dat ik geen "brol merk" koop, en dat de "over all" specs goed zijn. en dat ik me ni te fel laat beinvloeden ofcourse ^^
dan laat ik morgen wel weten dewelke het geworden is :)
doei

The_Law
10 februari 2005, 18:27
dus, conclusie,
uiteindelijk koop ik best bij ne particulier of een keten,
maar bij een keten moet ik erop letten dat ik geen "brol merk" koop, en dat de "over all" specs goed zijn. en dat ik me ni te fel laat beinvloeden ofcourse ^^
dan laat ik morgen wel weten dewelke het geworden is :)
doei

opletten voor de basic verkooptrucs he

afkomen in de stiel van

** Dit is ons best lopende modelletje **

Wil in de standaard winkelketen zeggen van : we hebben da ier massaal op stock en de rest is er weinig !

hey69
10 februari 2005, 20:11
voor 750 euro koopt ge een 82cm breedbeeld philips 100 hz tv (zoals de mijne :p ) en ge hebt zowiezo 2 jaar garantie tegenwoordig
have fun

Devestator
10 februari 2005, 20:32
soms worden er in grote ketens combinatie deals gemaakt waarbij je een gorte korting krijgt als je bv tv+dvd+surround aankoopt.
krijg je dan op net dezelfde manier garantie en service als bij een particulier ?
thc,
dev

The_Law
10 februari 2005, 20:42
soms worden er in grote ketens combinatie deals gemaakt waarbij je een gorte korting krijgt als je bv tv+dvd+surround aankoopt.
krijg je dan op net dezelfde manier garantie en service als bij een particulier ?
thc,
dev

Bij da ge nu pakket koopt of niet - de garantiebepalingen blijven hetzelfde ;)

12 februari 2005, 01:50
eigelijk is dit zo een van die threads waar je als antwoord op kan geven

" in een tv winkel want den bakker verkoopt geen tv's " :eek: :wtf:

we gaan em sluiten zekers, ge hebt wat ge wou weten :-)