PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met 3 computers op router

KaNdE
8 februari 2005, 12:32
Situatie:

Er zijn 3 pc's in huis en 2 ervan beneden en 1 boven.
Als de pc boven wordt gebruikt is dat in plaats van 1 beneden.
Er worden dus nooit meer dan 2 tegelijk gebruikt.
Nu is de situatie:

De eerste keer dat de pc boven wordt aangezet na formatteren en uittrekken van modem gaat het, vanaf dat de andere 2 hebben aangestaan (en terug uit) is er geen verbinding meer boven met het internet.

Heeft er iemand hier een oplossing voor??

Abonnement , internet duo (expressnet)

KaNdE
8 februari 2005, 22:14
uppie...

nolfie
8 februari 2005, 22:29
Zeker dat alle instellingen van je computer die je hebt geformatteerd opnieuw goed staan? Als DHCP-server is ingesteld, mag je geen vast ip-adres hebben ingegeven op je computer, omdat je dan automatisch van de router een ip-adres krijgt.
Welke zijn de besturingssystemen waarmee de computers draaien?

KaNdE
8 februari 2005, 22:30
1 xp en de andere 98se en die boven ook 98se , ik heb alle instellingen gevolgd uit boekje van telenet, en geen ip ingegeven. (Eerste keer werkte het wel degelijk , alleen na uitschakelen en andere pc's aan werkt het niet meer)

nolfie
8 februari 2005, 22:50
Als ik het goed heb dan heb je met een duo abonnement recht op twee ip-adressen van telenet zelf. Dan lijkt het mij vrij logisch dat je maar met twee computers op het internet kunt, als je uw internet laat delen door middel van een switch (hub). In het andere geval ben je genoodzaakt om een router te installeren.

Indien je gebruik maakt van een hub, en toch wil je met drie computers werken, dan moet je telkens één van de twee computers die online zijn opnieuw gaan uitschakelen. Voor het uitschakelen moet je echter eerst uw ip-adres vrijgeven, zodat de derde computer (deze die je straks zult opstarten) dat ip-adres zal kunnen overnemen.

Neen, dat is niet allemaal hetzelfde, want iedere computer heeft een eigen MAC-adres. Als je dus uw ip-adres niet vrijgeeft, dan zal het MAC adres en het IP-adres niet overeenkomen, waardoor het logisch is dat uw internetverbinding faalt...

KaNdE
8 februari 2005, 22:58
ik weet dat het duo abbonement voor 2 computers is, maar eigenlij is de pc boven een soort kloon van die beneden , en wordt maar zeer weinig gebruikt om een extra abbonement te nemen.

Hoe geef je dan je ip adres vrij?

Alvast bedankt voor de hulp

nolfie
8 februari 2005, 23:00
ik weet dat het duo abbonement voor 2 computers is, maar eigenlij is de pc boven een soort kloon van die beneden , en wordt maar zeer weinig gebruikt om een extra abbonement te nemen.

Hoe geef je dan je ip adres vrij?

Alvast bedankt voor de hulp

ip-vrijgeven doe je door ms-dos op te starten en vervolgens ipconfig /release in te geven. Daarna sluit je de computer af en start je de derde computer op. Daar start je ook ms-dos op en geef je in ipconfig/renew.

Misschien toch zeggen dat een extra abonnement nemen niet nodig is. Met een routerke (die je al kan kopen voor minder dan 50 euro) sluit je tot meer dan 200 pc's aan op één simpel abonnement van telenet... Het hoeft dus echt niet veel geld te kosten om met meerdere computers tegelijk op internet te zitten!!

KaNdE
10 februari 2005, 12:33
De release en renew ip werkt perfect, bedankt voor de hulp.