PDA

Volledige versie bekijken : Welke transportfirma kiezen (Post, UDP, ...) ?

Tommy
2 februari 2005, 22:11
Vroeger verzond ik al men pakketjes met taxipost, maar sinds begin dit jaar zijn die prijzen meer dan verdubbeld.
Is er een goed alternatief waar je een verstuurbewijs krijgt tegen een zo min mogelijke prijs. (ik verstuur meestal pakketten tussen de 5 en de 15kg)

The_Law
2 februari 2005, 22:24
t'is echt wikken en wegen

probeer eens FedEx of Van Gend En Loos

maar de rest :sad:

Baaske
2 februari 2005, 22:41
Kben der hier serieus over aan nadenken se om een klein koerierbedrijfke te beginnen.
Uitsluitend pakjes vanaf 1kg met verstuurbewijs...het gat in de markt imo.
Vaste pickup dagen per week, ed
Kga me eens deftig informeren...

Cartmaan
2 februari 2005, 22:50
Lijkt me een risicovolle onderneming Baaske, aangezien de concurrenten vrij groot zijn (FedEx - De Post - UPS - ...). Er verdwijnen wel af en toe pakjes bij de Post ... FedEx & UPS mogen dan vrij duur zijn ... maar ze hebben wel de naambekendheid, dat is waar het grote publiek naar kijkt.

Niet dat het een mooi initiatief zou zijn natuurlijk, maar ik weet niet of het mogelijk zou zijn om onder hun prijzen te geraken (-> marktonderzoek!)

---

Persoonlijk lijkt UPS me de beste nationale verzendingsdienst (geen ervaring met internationale verzendingen). Kwa prijs .. tjah, tis zowa allemaal even duur :/

promaxius
2 februari 2005, 22:51
Denk ik ook. Koopt u een kamionette. Spuit/dremeld er uwe naam in.
Vraag u vergunning aan, en btw nr.
Stel een siteje online, en ge zijt gelanceerd.
Ge rekend gewoon u benzine maal 3.
:p Dan zou het nog goedkoper zijn als andere maatschappijen en ge hebt ze in u zakken

Fatalix
2 februari 2005, 23:14
DHL ... ub0r slechte ervaring mee.
BAH. Die denken maar dat we een of ander werkloos gezinnetje zijn hier die 24h vrijmaken om te wachten totdat DEN koerier een keer langs komt...mai mn klote

The_Law
2 februari 2005, 23:14
Kben der hier serieus over aan nadenken se om een klein koerierbedrijfke te beginnen.

GENIAAL IDEE als je het tot uitvoering kan brengen

het zal HARD werken zijn maar waar je dan echt kunt op richten is het feit dat je de kleine pakketjes goedkoop als de post kan verzenden maar dan met de zekerheid van de grote namen

ik heb dat een gans eind hier ook eens geprobeerd maar als ik eerlijk moet zijn is dit forum alleen niet volwassen genoeg

indien je start heb je alleszins hier al een nieuwe en vaste klant ! :niceone:

Baaske
2 februari 2005, 23:58
GENIAAL IDEE als je het tot uitvoering kan brengen

het zal HARD werken zijn maar waar je dan echt kunt op richten is het feit dat je de kleine pakketjes goedkoop als de post kan verzenden maar dan met de zekerheid van de grote namen

ik heb dat een gans eind hier ook eens geprobeerd maar als ik eerlijk moet zijn is dit forum alleen niet volwassen genoeg

indien je start heb je alleszins hier al een nieuwe en vaste klant ! :niceone:

Kga der eens deftige info over inwinnen...to be continued

alexaaaander
3 februari 2005, 00:16
Cool. Goei plan als ge 't mij vraagt.

@Tommy: UPS is niet slecht, en ook niet echt duur hoor.
Heb er al zéér goeie ervaringen mee.
Is volges mij in ieder geval goedkoper dan DHL ofzo.

Psychodweep
3 februari 2005, 00:33
Cool. Goei plan als ge 't mij vraagt.

@Tommy: UPS is niet slecht, en ook niet echt duur hoor.
Heb er al zéér goeie ervaringen mee.
Is volges mij in ieder geval goedkoper dan DHL ofzo.

Bij UPS heb ik enkele keren het probleem gehad da ze da lieten ondertekenen door de buren (wat ik dus nie apprecieer), alst op mijn naam staat, dan moet ik da aftekenen en ie m'n buur.
Een andere keer had ik het probleem dat ik ne hele dag wachtte op UPS en toen ik in de late namiddag keek op de tracker stond daar dat ze zijn een uur geleden zijn gepasseerd, maar ik was thuis en er heeft niemand gebeld. Ook lieten ze geen briefje achter in m'n brievenbus da ze zijn geweest. Ze gingen gewoon ervan uit da k nie thuis ging zijn... en hebben dan aangeduid da k nie thuis was.

cYberJ
3 februari 2005, 02:07
Ben ook wel benieuwd naar welk verzendbedrijf nu het beste/voordeligst en betrouwbaar is voor paketten tussen de 5 en 1 Kg.
Heb nog wel geen problemen gehad met de post; maar voor alles is een eerste keer. En als je verzekerd wil verzenden met de post kan het bedrag al snel oplopen.

GhO$T
3 februari 2005, 11:55
Vroeger verzond ik al men pakketjes met taxipost, maar sinds begin dit jaar zijn die prijzen meer dan verdubbeld.
Is er een goed alternatief waar je een verstuurbewijs krijgt tegen een zo min mogelijke prijs. (ik verstuur meestal pakketten tussen de 5 en de 15kg)
:sad: is da serieus verdubbeld??
Als ik al es een duurder iets moest verzenden of laten verzenden was da echt het enige wat ik gebruikte, ge kunt het via de post regelen en das ongelooflijk handig zeker voor afhalen, al die andere bedrijven veronderstellen inderdaad zoals hier al staat dat iedere klant 24/7 thuis zit te wachten tot zij es zin hebben om langs te komen, echt geen doen aan soms.

3 februari 2005, 12:15
hier hebt ge ook een klant :-)

kunt er een forum koerier dienst van maken voor mensen die weinig vertrouwen hebben in die gevestigde instellingen :-)

Tommy
3 februari 2005, 12:29

Ja, dan heb je zeker al een vaste klant bij :)
(Zoals The_Law wellicht al weet) :niceone:

Tommy
3 februari 2005, 12:41
Heb net eens gekeken bij UPS, zien er zeer goeie prijzen uit bij 'UPS standard'.
Heeft iemand al ervaring met UPS, slechte leveringen of pakketten die verloren gaan ?
Komt UPS dit ook thuis ophalen en krijg je bericht als het geleverd is ?

TipqiE[BE]
3 februari 2005, 12:51
Mijn computer is met UPS gekomen vanuit Duitsland,via allerlei hoofdmagazijnen en omwegen is het er na 4 dagen geraakt,ik woon op 25 km van het filiaal in aken en 4 dagen heeft het geduurd!Komaan!noem je dat een goede service.
BTW kon het niet gaan halen omdak nog geen auto heb en mammie of pappie willen dat niet doen omdat ik alles zelf moet doen.
Ups zal wel goedkoper zijn,maar ook trager denk ik,voor het buitenland toch,binnenland weet ik niet,maar ze komen het wel bij u thuis ophalen en ge moet op zo een elektronisch ding handtekenen en dan krijgt ge het!

GhO$T
3 februari 2005, 13:09
UPS klinkt bij mij ook niet zo goed in de oren, ik geloof dat ik hier al redelijk veel van klachten over gehoord en gelezen heb; maar 100% zeker durvek het nie zegge.

Cranox
3 februari 2005, 13:28
Ga ook de bekende computerwinkels af , deze zouden blij zijn met een goedkope koerier te werken ipv taxipost enz..

-etienne-
3 februari 2005, 13:32
Begint desnoods als bijberoepke he, bijvoorbeeld enkel in't weekend wat rondrijden, dan zijn de mensen direct thuis enz...

Tinytine
3 februari 2005, 16:56
als de prijzen juist zouden zijn ... kan jij mij ook als vaste klant beschouwen :-)
en in tegenstelling tot the_law ... is het bij mij bijna uitsluitend verzenden

The_Law
3 februari 2005, 17:00
als de prijzen juist zouden zijn ... kan jij mij ook als vaste klant beschouwen :-)
en in tegenstelling tot the_law ... is het bij mij bijna uitsluitend verzenden

het feit dat Baaske ne eerlijke gast is stelt mij gerust om met hem te werken

nadeel is wel dat hij zal moeten zorgen voor VEEL leveringen als hem het rendabel wil maken !

Tinytine
3 februari 2005, 17:03
jah ... en stel u voor waar zijn start locatie is ... en met hoeveel mensen en dergelijke want eens je koerier zijt ... moet je er naar schikken en

eenmaal per week oostvlaanderen is ook niet te doen ... als je begrijpt wat ik bedoel

crowke
3 februari 2005, 17:40
Je zou kunnen beginnen met een weekdienst eh. Op een week zou je normaalgezien toch overal tweemaal moeten geraken? Hoe meer transparantie je geeft (status pagina op internet, ...), hoe meer vertrouwen je hebt van je klanten: als ze op voorhand weten dat het een week duurt, dan hebben ze er geen probleem mee. De vraag is: is er een markt waarbij de mensen een week willen wachten?

Tinytine
3 februari 2005, 17:51
jah, en een week wachten ... dan gaade soms niet toekomen met een camionette ...

Tinytine
3 februari 2005, 17:52
zeker met computergerief :-)

met monitoren gaat dat rap ... taxipost komt bij ons soms twee keer langs :-)

Fear
3 februari 2005, 19:19
komt er mss dan ook een deftige trackdienst...

want met de volgende boodschap zout ge de bediende aan het postloket willen neerhameren:

sorry, maar de weten niet waar uw pakketje zich bevindt en/of het zal arriveren :evil: :evil:

Psychodweep
3 februari 2005, 20:11
Heeft iemand al ervaring met UPS, slechte leveringen of pakketten die verloren gaan ?

Lees m'n vorige post !

Tommy
3 februari 2005, 20:50
Lees m'n vorige post !

UPS zit vreemd ineen; je moet betalen voor het af te halen én om op te sturen en bij afhaling kan je verschillende opties aanvinken zoals oppikken aan je voordeur enzo, wellicht heb je daar iets verkeerd gedaan.
Want voordeur (ze zien of het pakket klaar ligt voor de deur) <> reception (hier bellen ze vermoedelijk)

koekoek
3 februari 2005, 21:27
kdenk ook da je hier dan al wa reclame maakt da je zeker de volledige steun hebt van het telenet forum en is toch al een heleboel klanten hé... ik verzend al zeker via jou ;)

Icebeice
4 februari 2005, 17:20
DHL ... ub0r slechte ervaring mee.
BAH. Die denken maar dat we een of ander werkloos gezinnetje zijn hier die 24h vrijmaken om te wachten totdat DEN koerier een keer langs komt...mai mn klote

Deze is wel weer straf. :eek:

Voor als je het nog niet wist, ik werk al sedert 10 jaar bij DHL. En als je het nieuws volgt zou je weten dat er binnen 3 jaar 1800mensen ontslagen worden en er het afgelopen jaar heel wat sociale onrust geweest is. Dus zo een uitspattingen als de uwe vind ik niet echt gepast. Taxipost, UPS, Fedex werken allemaal bijna met hetzelfde principe. ook bij deze komt een koerier uw pakje leveren tijdens de werkuren......

@Baaseke zou zeggen go for it en idd er valt nog aan te verdienen. Succes alvast.

Ik heb ooit de kans gehad om als koerier(met eigen wagen) voor Tones te werken (levering van kleine computer onderdelen bij klanten) in samenwerking met een privé firma en de verdiensten waren zeer goed. Door gebrek aan tijd heb ik er niet aan kunnen meedingen. :sad:

Macdude
6 februari 2005, 22:48
Ik heb goeie ervaringen met UPS zowel voor verzenden als ontvangen.
Met Fed Ex een slechte ervaring gehad laptop moest weg voor herstelling v/d netwerkaansluiting en Fed Ex heeft er ene steen afgeleverd. Uiteindelijk heeft het bedrijf waar de laptop van kwam zen verantwoordelijkheid getoont en gezorgd voor een nieuwe laptop en nog ne betere ook zonder meerprijs omdat het allemaal zo lang heeft geduurd.

The_Law
7 februari 2005, 13:11
UPS is inmho iets te groot en geldzuchtig aan het worden om nog degelijk te functionneren op laag niveau

als je ziet wat voor massa's pakjes de chauffeurs moeten afleveren op een dag om hun quota te halen - nie normaal

een degelijke service - daar is gewoon geen tijd meer voor

DHL was ik nog steeds tevreden over op klein niveau (de gewone pakjes) op groot niveau (pallet en co) kan ik niet echt veel meespreken

helaas wordt de firma nu weggepest en blijkbaar is dat niet onopgemerkt gegaan bij andere firma's (plotse tariefverhogingen bij EMS en co)

Oser
8 februari 2005, 20:39

as het goedkoper is, dan willek da ook gerust door u late brenge.

YuRiPa
9 februari 2005, 18:43
Heb zelf iets besteld bij Archonia.com, en die leverden via DPD. En nie eens 24u nadat zij het verzonden hadden was t hier al (in NL). Is maar 1 ervaring met DPD, maar wel een hele goede. :)