PDA

Volledige versie bekijken : Defecte laptop gekocht !

alexaaaander
2 februari 2005, 20:46
Ik ga proberen om het kort te houden.

30/12: Ik kocht deze (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=293809) laptop.
30/12: Hij komt hem hier afgeven, ik ga hem testen en hij zegt: "ik heb weinig tijd want ik moet nog naar mijn vader". Ik test hem 1 minuutje en alles lijkt in orde.

31/12: Eerste mankement: Beeld valt uit en komt niet meer terug. Na een uur wachten en proberen kan ik hem toch terug opstarten MET beeld.
Dit valt nog regelmatig voor.
Ik stuur een eerste mail met de uitleg van het probleem.

Even later begint er op het scherm van de laptop in't groen het symbool van speaker (geluid aan) en speaker met een streep door (geluid af) afwisselend te flikkeren.
Precies of ik blijf drukken op Fn-F8 (mute/mute off), terwijl ik niet aan het toetsenbord kom.

Nog even later start ik de pc nog eens op en wil ik me aanmelden in Windows XP.
Verschillende toetsen op het toetsenbord reageren niet of doen vreemd.
Bv. als ik op Shift+5 druk, delete hij de vorige karakters. (dus zelfde als backspace).

Het ziet er naar uit dat deze laptop vol verborgen mankementen zit.
Hij heeft inderdaad een werkend goed afgeleverd, maar dit kan niet!

Ik heb al minstens 5 mails gestuurd maar nog niets teruggekregen sinds maandag. Het is iemand die zijn mail regelmatig checkt denk ik, en het ziet er naar uit dat hij niet gaat reageren.

-Ik heb zijn naam, zijn plaats (niet bepaalde adresgegevens, maar die kan ik wel zoeken als ik er even tijd insteek)
-Ik heb ook zijn rekeningnr. (bij de bank willen ze geen gegevens geven en kunnen ze dat niet: wet van privacy)
-Ik heb zijn GSMnr.

Wat moet ik doen?!
Alvast bedankt voor de hulp.

2 februari 2005, 21:04
zien dat je zijn gegevens hebt.

Bij de politie langs gaan, met wat geluk heb je genoeg om een klacht neer te leggen voor het verkopen van een goed met verborgen gebreken.

Dan moet hij het goed terugnemen en vervangen, of het geld terugbetalen.

voor handelaar is dit 100% zeker zo, voor particulieren is dit behoudens uitzonderingen...
Dus even langsgaan, mocht dit geen oplossing zijn.
Ga dan even met je vader (indien je zelf nog wat jong bent)
langs bij de verkoper...

Helpt dit allemaal nog niet dan stuur je hem een aangetekende brief met daarin dat je overweegt om een rechtzaak tegen hem te laten starten wegens oplichting en hem bij deze nog een laatste kans geeft tot een oplossing te komen.

Meestal hebben ze tegen dan al lang in hun broek gepist.

Niet twijfelen, de politie dient daarvoor, gaat veel vlotter als zelf blijven mailkes sturen

alexaaaander
2 februari 2005, 21:06
zien dat je zijn gegevens hebt.

Bij de politie langs gaan, met wat geluk heb je genoeg om een klacht neer te leggen voor het verkopen van een goed met verborgen gebreken.

Dan moet hij het goed terugnemen en vervangen, of het geld terugbetalen.

voor handelaar is dit 100% zeker zo, voor particulieren is dit behoudens uitzonderingen...
Dus even langsgaan, mocht dit geen oplossing zijn.
Ga dan even met je vader (indien je zelf nog wat jong bent)
langs bij de verkoper...

Helpt dit allemaal nog niet dan stuur je hem een aangetekende brief met daarin dat je overweegt om een rechtzaak tegen hem te laten starten wegens oplichting en hem bij deze nog een laatste kans geeft tot een oplossing te komen.

Meestal hebben ze tegen dan al lang in hun broek gepist.

Niet twijfelen, de politie dient daarvoor, gaat veel vlotter als zelf blijven mailkes sturen
Oké, in ieder geval bedankt voor de raad.
Zodra ik zijn gegevens heb begin ik eraan. Gewoon bij lokale politie langsgaan dan?
Heb voorlopig enkel zijn GSMnr. maar ik ben ermee bezig.

GhO$T
2 februari 2005, 21:36
:sad: nooit ofte nooit kopen zonder gegevens hé, zelfs al kome ze tot bij u thuis

hoop maar dat je zijn adres terugvindt en ga dan eerst es langs hé, gaat normaal het snelst oplossing brengen als da beetje ne redelijke mens is, en het anders ff over het geplande bezoekje bij de politie hebben kan ook geen kwaad om hem van u gelijk te overtuigen.

Takashi
2 februari 2005, 21:38
der staat toch in zen post, toetsenbord defect, en wa ik lees zijn toch maar fouten die afkomstig zijn van het toetsenbord? of lees ik erges over?

dee9
2 februari 2005, 21:50
stond toch duidelijk in zijn post, defect keyboard..

alexaaaander
2 februari 2005, 21:57
GhO$T']:sad: nooit ofte nooit kopen zonder gegevens hé, zelfs al kome ze tot bij u thuis

hoop maar dat je zijn adres terugvindt en ga dan eerst es langs hé, gaat normaal het snelst oplossing brengen als da beetje ne redelijke mens is, en het anders ff over het geplande bezoekje bij de politie hebben kan ook geen kwaad om hem van u gelijk te overtuigen.
Hm kweetet, maar ik heb er niet direct aan gedacht enzo.

der staat toch in zen post, toetsenbord defect, en wa ik lees zijn toch maar fouten die afkomstig zijn van het toetsenbord? of lees ik erges over?
Ge leest inderdaad ergens over.
Het toetsenbord zou perfect werken, de knopjes echter zijn afgebroken, zijn er niet meer (CTRL, SHIFT en F). Er zijn trouwens meer mankementen en het "belangrijkste" is het wegvallend beeld. Ik ben blind noch achterlijk.

stond toch duidelijk in zijn post, defect keyboard..
Zoals ik hierboven al zei: het is niet het keyboard dat kapot is maar gewoon 3 toetsjes die ontbreken. LEES EERST GRONDIG voor je iets wil posten oké? Met deze onverschillige commentaar help je me niet. M.a.w. als je niets zinnigs te zeggen hebt, hou je er dan buiten.

Heb terug beeld gekregen, maar nadat de PC was opgestart reageert het touchpad en keyboard plots niet meer. Met extern keyboard en muis echter wel.
Vreemd!
Hij pakt trouwes niet op op zijn GSM, en zijn adres kan ik nog niet vinden omdat hij op de ene memberlist van Rijmenam zou komen (o.a. op zijn site) en hij zei dat hij van Leuven was in die post dus..?

H@voc
3 februari 2005, 17:54
Dit zou wel allemaal te wijten kunnen zijn aan een defect keyboard.

Door kortsluiting worden er precies willekeurige toetsencombinaties gegeven, waarvan een waarschijnlijk de switch tussen extern scherm /tv-out. Zoals de mute on/off waar je over sprak. Probeer het toetsenbord is los te koppelen.

alexaaaander
3 februari 2005, 18:00
Dit zou wel allemaal te wijten kunnen zijn aan een defect keyboard.

Door kortsluiting worden er precies willekeurige toetsencombinaties gegeven, waarvan een waarschijnlijk de switch tussen extern scherm /tv-out. Zoals de mute on/off waar je over sprak. Probeer het toetsenbord is los te koppelen.
De laptop lijkt sinds gisteren weer ongeveer in orde.
Ook diegene waarvan ik hem gekocht heeft teruggemaild dat hij dit nog nooit voor had gehad.
Ik ga allesinds een nieuw keyboard ervoor bestellen.
Voorlopig lijkt alles terug in orde te zijn dus... :niceone:
Alvast bedankt voor jullie hulp.

EDIT: 't Is weer van 't zelfde.
Ik start hem op en laat hem gewoon doen, na een tijdje valt hij in slaapstand en krijg je hem letterlijk niet meer wakker.
Ook niet door batterij eruit te halen enzo.

Ik heb een mail gestuurd dat hij hem mag komen halen, MET mijn geld.
Nu is het wel zeker dat er iets mis is.

beerTBP
3 februari 2005, 20:25
1. ge hebtem getest en hij werkte toen
2. ge hebt uw akkoord gegeven
3. pech ze

nicolay1
3 februari 2005, 20:28
ik heb toevallig ook een travelmate 630
als je er niet uitgeraakt en nog met de laptop vast zit .
wil ik de batterij wel overkopen...

en nog veel suces met u zoektocht

alexaaaander
3 februari 2005, 21:19
3. pech ze
Kerel, denk is ff logisch na.
Op één minuut kan je verborgen gebreken niet zien é.

Een normale mens, die logisch nadenkt, ziet dat er iets niet klopt.
Verborgen gebreken komen niet ALTIJD voor.

Eerst logisch nadenken voor je iets post.

GhO$T
3 februari 2005, 21:28
3. pech ze
mss kunne we u direc op de blacklist zetten als ge hier iet durft verkopen met zo'n mentaliteit :doh:

McBr@in
3 februari 2005, 21:36
Ik hoop voor u dat ge het zo kunt oplossen, want op wettelijk gebied hebde geen been om op te staan. Denk zelf niet dat ge in staat zijt u te beroepen op de wet inzake verborgen gebreke.

En voor er iemand begint te flamen: als het over recht gaat weet ik waarover ik praat ja :crazy:

alexaaaander
3 februari 2005, 21:42
GhO$T']mss kunne we u direc op de blacklist zetten als ge hier iet durft verkopen met zo'n mentaliteit :doh:
Echt é! Goed gesproken!

Ik hoop voor u dat ge het zo kunt oplossen, want op wettelijk gebied hebde geen been om op te staan. Denk zelf niet dat ge in staat zijt u te beroepen op de wet inzake verborgen gebreke.

Oké.
Ma kijk, ik hoop alles gewoon overeen te kunnen komen.
Ik zou het echt heel erg vinden moest het zó niet lukken.

-Zeus-
3 februari 2005, 22:00
Kerel, denk is ff logisch na.
Op één minuut kan je verborgen gebreken niet zien é.

Een normale mens, die logisch nadenkt, ziet dat er iets niet klopt.
Verborgen gebreken komen niet ALTIJD voor.

Eerst logisch nadenken voor je iets post.

Nicola heeft wel gelijk in wat hij zegt.

als die mens tot bij u komt om iets te leveren, en hij zegt snel snel ma ik kan ni lang blijven want kmoe weg, en gij moet da daar snel snel testen...

sorry hoor ik zou wel rieken dat er een luchtje aan is. als ja iets koopt of verkoopt bij iemand, daar maak je tijd voor. als hij toen geen tijd had, wel pech dan had hij maar andere keer moetten komen.

ik had die kerel nog een goei 15 minuten bij mij gehouden terwijl ik die laptop teste, op 10 minuten zalt ni komen zeker als em bij zij pa moest zijn...

en om terig te komen op wat nicola zijn.

- ge hebt het getest, dus als ge bij de politie gaat en ze vragen u heeft u het gerief kunnen testen dan zulde gij ja moeten zeggen, en het excuus jama hij moest rap weg... da zal ni pakken...

- en ge hebt u akkoord gegeven...

- dus maw hebde dikke pech... want eerlijk gezegd kunde daar ni bepaald veel aan doen...

btw, dat keybaord zal waarschijnlijk een glas water gehad hebben ofzo... en dat geeft nu kortscluitingen langs alle kanten... ik zou er in ieder geval niet teveel geld meer aan spenderen...

greetz

alexaaaander
3 februari 2005, 22:16
Nicola heeft wel gelijk in wat hij zegt.
blablabla
btw, dat keybaord zal waarschijnlijk een glas water gehad hebben ofzo... en dat geeft nu kortscluitingen langs alle kanten... ik zou er in ieder geval niet teveel geld meer aan spenderen...

greetz
1) Dat keyboard heeft geen glas water gehad
2) Nicola, wie da ook moge zijn, is gene normale mens, iemand die logisch nadenkt zegt zo'n dingen niet.
3) Bedankt voor uwe hele leuke raad, maar ge helpt me echt NIKS.
Ziede da da ni? Mss kunde beter zwijgen ipv PROBEREN te helpen, é?
4) Ik denk zelfs dat er geen luchtje aan zat, en dat de persoon in kwestie het zelfs nog niet had voorgehad.
5) Ookal was hij 10 minuten langer gebleven, dan was het nog niet voorgevallen, want het is enkel als het toestel in slaap valt.

Al die onnozele reply's hier. €350 "kwijt" zijn is al erg genoeg.

beerTBP
3 februari 2005, 23:51
alexander de houwer.. das eigelijk wel grappig :p

allesinds.. waarom gaat ne mens zo ne laptop verkope aan 350 euro
der stond bij da de laptop ni 100% was..
wa denkte, da dattem da daar zomaar bijzet vo te lache?

@[BAT]GhO$T: misschien kunne ze u op nen blacklist zette van offtopic te gaan ofzo..

alexaaaander
4 februari 2005, 00:04
alexander de houwer.. das eigelijk wel grappig :p

allesinds.. waarom gaat ne mens zo ne laptop verkope aan 350 euro
der stond bij da de laptop ni 100% was..
wa denkte, da dattem da daar zomaar bijzet vo te lache?

@[BAT]GhO$T: misschien kunne ze u op nen blacklist zette van offtopic te gaan ofzo..
1) GhO$T ging niet offtopic, 't was zelfs héél relevant. :lol:
2) Wat is er grappig aan mijn naam. Uwe maat Jan De Houwer heet toch ook zo met zijn achternaam. Je komt nogal arrogant over, herlees u eigen posts maar eens.
3) Laptop was wel 100% in orde, er ontbraken enkel 3 toetskes hoeveel keer moet ik dat nog zeggen?!

Hij heeft trouwens juist een mailtje gestuurd, waarin stond dat we na 't weekend gaan overeenkomen en dus oplossen.
Had blijkbaar een verkeerd gedacht van hem, alles komt dus TOCH nog in orde. :niceone: 'k Ben blij dat er toch nog eerlijke mensen zijn.

[B]EDIT: @beerTBP: HAHAHA Christophe Geens HAHAHA :lol: :rofl:

beerTBP
4 februari 2005, 00:48
1) GhO$T ging niet offtopic, 't was zelfs héél relevant. :lol:
2) Wat is er grappig aan mijn naam. Uwe maat Jan De Houwer heet toch ook zo met zijn achternaam. Je komt nogal arrogant over, herlees u eigen posts maar eens.
3) Laptop was wel 100% in orde, er ontbraken enkel 3 toetskes hoeveel keer moet ik dat nog zeggen?!

Hij heeft trouwens juist een mailtje gestuurd, waarin stond dat we na 't weekend gaan overeenkomen en dus oplossen.
Had blijkbaar een verkeerd gedacht van hem, alles komt dus TOCH nog in orde. :niceone: 'k Ben blij dat er toch nog eerlijke mensen zijn.

[B]EDIT: @beerTBP: HAHAHA Christophe Geens HAHAHA :lol: :rofl:
1. ni offtopic.. komaan jong.. ofwel zijt ge totaal noob en weet ge ni wa offtopic is ofwel zijt ge aan't zeveren ze..
2. het is zeker ni de bedoeling om arrogant over te komen ze.. ik tik hier gewoon wat ik er van denk.. da gij da me de verkeerde intonaties leest das uw fout eh..
3. dermee da ge deze gansen topic opstart ofwa
4. stop me op te sommen
5. ik zou me maar kalm houden want annes maakek em ni (j/k)
6. ik heb reden om uw naam grappig te vinden.. unlike you (no offence eh)

-Zeus-
4 februari 2005, 01:55
Zeg ALexaaaander wilt gij eigelijk wel geholpen worden?

wa voor een vreemd ventje zijt ge wel ni? gij zijt het type persoon dat in het zak gezet wordt en het nog ni eens doorheeft.

- Wie zegt dat dat toetsenbord geen glas water over zich heeft gehad he? vind gij da normaal dat u pc allemaal vreemde toetsencombinaties doet mischien? ne kameraad heeft het al voorgehad me MIJN toetsenbord. en da gaf ook da resultaat. Wa denkte nu zelf? dat omdat er 3 toetsen onbreken u pc zo gaat beginnen flippen NEEN ge zegt het zelf laptop was 100% in orde enkel die 3 toetsten da afgebroken waren. DUS hoe komt het dan eh?

- Ne pee komt bij u ne laptop afgeven. Bij hem werkt hem PERFECTO, hij is 1 minuut bij u slechts 1 minuut en op die minuut is er plotseling iets gebeurd dat het scherm nimeer aangaat da u toetsen beginne flippen, dat er volume functies op scherm flikkeren...

aller tis te hope voor u dat em terug komt eh diene vent ma als gij nu echt geloofd dat die kerel ni wist dat em ne verneukte laptop ( aan nog wel 350€ lol das de prijs da ge voor diene laptop in werkelijk perfecte staat geeft) aan u verkocht zijt ge toch maar een naief manneke ze...

- NICOLAY9 das ne kerel da ge ook afgeblaft hebt hierboven.

en als ge vind da we stomme replys schrijven moette mischien maar geen threads starten eh? wa wilde da we zeggen? "ocharme suske toch... naar de politie gaan en die gaan de stoute meneer pakken " wel da zal het niet zijn, dus kruist u vingers dat diene pe het lef niet heeft u verder af te zetten en idd iets komt regelen, want voor de rest hebde dan maar nu is geenen teen om op te staan eh.

in principe hebde gij tegen die pe gezegd tis in orde! wel dat is een mondeling contract punt amen en uit.

GhO$T
4 februari 2005, 02:55
- Wie zegt dat dat toetsenbord geen glas water over zich heeft gehad he? vind gij da normaal dat u pc allemaal vreemde toetsencombinaties doet mischien? ne kameraad heeft het al voorgehad me MIJN toetsenbord. en da gaf ook da resultaat. Wa denkte nu zelf? dat omdat er 3 toetsen onbreken u pc zo gaat beginnen flippen NEEN ge zegt het zelf laptop was 100% in orde enkel die 3 toetsten da afgebroken waren. DUS hoe komt het dan eh?

ik denk eerder uit zen (nogal onduidelijke :p ) replay af te leiden dat hij net het omgekeerde bedoelt

hij denkt wel afgezet te zijn omdat er in de topic stond dat de laptop 100% in orde was OP 3 TOETSEN na, wat zogezegd maar een klein mankementje is, in tegenstelling tot wat beerTBP beweerde, nl dat hij op een kapotte laptop had geboden.

Nu blijkt er dus veel meer aan de hand te zijn met de laptop dan enkel wat kapotte toetsen, dus heeft het ding verborgen mankementen... als dat nu al dan niet een geldige reden is om het verkoops'contract' ongedaan te maken gaan we hier voorlopig maar buiten beschouwing laten want ik denk dat er hier niemand rechter is en zolang de verkoper akkoord gaat om het op een volwassen manier te regelen is er geen rechter nodig ;)

lets all make love not war :love:
:unsure:, mss toch maar tijd om in men bed te kruipen

alexaaaander
4 februari 2005, 15:13
Ik heb geen zin om weer op iedereen zijn reply apart te reageren.
Maar dit wil ik toch even kwijt:

@BeerTBP: Jij kent Alex-G (Alexander Geeraerts) en weet waarschijnlijk dat hij inderdaad niet wist dat hij een defecte laptop verkocht.
By the way, JIJ zegt tegen MIJ dat ik moet stoppen met opsommen?
Hoe onvolwassen is dat niet? Scroll even en je ziet dat jij diegene was die begon met opsommigen ;)

Hij gebruikte een extern keyboard en daardoor zullen die problemen bij hem niet voorgekomen zijn.

EDIT: Nog iets: ik ben echt ni n00b hier hoor, maar 'k vond gewoon dat hij het recht had om dat te zeggen. Herlees maar eens wat je hebt geschreven.
-Zeus- zegt eigenlijk hetzelfde.
Jullie gaan er dus beiden vanuit dat je als je iets even test, en het werkt, en een korte tijd na de verkoop blijkt het toestel allemaal mankementen te bevatten, je gewoon pech hebt en dit niet aan de verkoper ligt?
Gebruik je gezond verstand, dit is niet logisch.
Als iedereen hier met deze mentaliteit zou verkopen, zou het niet meer om uit te houden zijn, 1/2 personen wordt afgezet.
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die NIET zo denken.

@-Zeus-: Ik ben helemaal niet naïef, jij moet gewoon mijn posts wat beter lezen, waaruit je kan afleiden dat ik dus wel dacht dat ik afgezet was.

Nu blijkt het tegendeel: We lossen alles na het weekend samen op.

@MOD: Zet er maar een slotje op want alles komt waarschijnlijk wel in orde. In ieder geval heb ik geen zin meer om van die onvriendelijke reply's te lezen. :naughty:
Bedankt@all en no offence é mannen.
Bekijk ook alles is vanuit mijn standpunt.

5 februari 2005, 14:45
yup en ik geef alexander gelijk eerlijk gezegd.

maar als het in orde komt zoveel te beter