PDA

Volledige versie bekijken : 1ste trance liedje [HoMemade]

KingOfWoods
2 februari 2005, 20:00
Alvorens naar deze hit te luisteren, volgend woordje uitleg.

Als ik hier de liedjes van jullie hoor durf ik het mijne haast niet posten, maar iedereen moet ergens beginnen vandaar dus deze stap :p

Kheb dit gemaakt met fruityloops, en zoals ik al zei: mijn kennis is nog niet zo groot als die van jullie vandaar ook de fouten die erin zitten.

Kvond mijn melodie wel leuk, maar in het uitwerken ervan kan ik nog veel verbeteren.

Daarom dus graag tips en opmerkingen van Vouz :p

http://users.pandora.be/stuffy/In%20dreams%20I%20believe.mp3

ferre
2 februari 2005, 20:08
klinkt al goed , nu nog een intro en een outro en die break nog ietsje langer mss laten duren en er een echte trance kick onder zetten , laat da maar goe boenke

Baloo
2 februari 2005, 23:54
Als dit 1 van je eerste tracks is , wel een dikke proficiat .

Mss is die hihatt een wat standaard FL sound , maar dit moet je gewoon veranderen.

Zoals gezegd is , een intro en een outro .

Intro is er al maar mag langer .

Ik hoor basswerk , wat in orde is .
Je hebt afwisseling .

Mss kon je je clapps wat meer uitbalanceren , meer warmer maken .
En zet op het einde van die synth , bij de climax een extratje bijvoegen , mss wat klein beetje reeverb , of een arpeggio , ( = een geluid dat continue terugkeerd .)

Een beetje automation , zoals je cutoff filter van je synth .
Je kan recorden ?

Ga door met producen , je bent goed op weg !

Greetz,
Vanguard

KingOfWoods
3 februari 2005, 15:16
Thx voor reply's.

Idd dit is mijn eerste afgewerkt liedje (wat je afgewerkt kunt noemen)
Kben nog niet zo lang bezig, en meestal was dit tervoor met een plucked een melodie maken en deze dan laten horen aan Issen (ook homemaker van dit forum).
Hij vond dat ik deze echt eens moest uitwerken, maar zoveel ken ik nog niet van het ineen steken zodat het echt top klinkt.

recorden ken ik vanaf gisteren :p
Moeten gebruiken op die synt omdat hij anders te hard inkwam.
Ik had mss dit liedje nog beter kunnen maken, maar khad er al zoveel tijd ingestoken dat ik het gewoon niet meer kon horen.

DJ BUZZE retro
13 februari 2005, 15:44
Amai, da's mooi gedaan. Erg professioneel klinkende melodie, mooie opbouw, al mag die nog wel wat meer gespreid worden. Percussie is ook in orde.

Het enige dat me tegensteekt is een wat doffe kick. Bij momenten dat die bassline zo een toontje omlaag gaat wordt dat veel sterker dan de kick zelf en da vind ik persoonlijk ni goed klinken.

KingOfWoods
15 februari 2005, 16:19
Merci voor comment.

Ik ga uit mijn fouten leren en ben al bezig met een nieuwke.
De basis is gelegd, nu proberen het deftig uit te werken met de juiste opbouw en lead out :p

Kzou graag wat side effectjes ertussen moffelen voor een betere opvulling, maar ik zou ni weten hoe dit te maken.
Zo een naar lager gaande string bv, zoner dat je elke keer een noot hoort verspringen.

Ik post het binnekort als het af is.