PDA

Volledige versie bekijken : Voorstel ruiltocht

Wover
27 januari 2005, 20:49
Beste Buy & Sell forumgangers,

Op een donkere winterse donderdagavond als deze verveelt een mens zich al vlug, en dan ga ik aan het denken met welke fantastische acties ik jullie weer kan overspoelen (lees: van welke brol ik weer vanaf moet :p), maar deze keer ben ik op een idee'tje gekomen dat misschien wel eens leuk is om te doen op het forum, namelijk een ruiltocht.

Wat houdt dat juist in? Wel, we beginnen bij de grootste prullaria die je kan bedenken, bv een appelsien of een banaan (of een headset waarvan een deel kapot is :p), en dan ruilen we dat tegen iets dat net iets meer waard is. Zo kunnen we uiteindelijk misschien aan een mooie ruil geraken, bv een laptop ofzo, welke we dan terug kunnen verkopen hier en de opbrengst aan een goed doel schenken.

Wie gaat dat allemaal regelen? Wel, het is mijn idee, maar als er genoeg aanhang is, ben ik bereid het toezicht op het project door te geven aan moderators hier, of aan iemand anders die verantwoordelijk genoeg lijkt.

Dit is natuurlijk nog niet echt een concreet idee, het moet nog helemaal uitgewerkt worden, dus spui uw idee hier in deze topic, en wie weet kunnen we er iets heel moois van maken

Met vriendelijke groeten,
Verlinden Wout aka Woverke

GhO$T
27 januari 2005, 21:07
:wtf:

nu moogde mij wel es uitleggen hoe gij van een kapotte headset of een appelsien (what's in a name :crazy: :p ) ne laptop ga maken :D , geef mij den uitleg en ik stop direct mijn studies en ga al beginnen appelsienen verzamelen, maar de opbrengst zal niet voor een goed doel zijn vrees ik :lol:

ok, een gratis fles drank kunde al es bemachtigen als ge bij ne gulle mens in u schoonste scoutspakske aanbelt, maar iet anders dan da... enlighten me please? :)

DT-
27 januari 2005, 21:11
Nooit de schalkse ruiters gezien zeker? :)

Wover
27 januari 2005, 21:12
ruiltocht was misschien niet het juiste woord, ik bedoelde een ruiltocht die zich beperkt tot dit forum. En een laptop is misschien wat overdreven hoewel... Natuurlijk moeten we wel op de goede wil van de handelaars op dit forum letten.

Maar neem nu dit voorbeeld:

half kapotte headset
een pakske glowsticks
ne powerball
een pc spel
een ps2 spel
een 17" crt
ne PS2
ne GSM

enz enz...

met wat goodwill lukt dat wel hoor :)

Tygerke
27 januari 2005, 21:13
Ze hebben dat gedaan bij Qmusic ook ooit eens, ze begonnen met nen appelsien en zijn geeindigd met nen auto dacht ik, twas wel voor een goed doel als ik met niet vergis. Leuke actie :niceone:

GhO$T
27 januari 2005, 21:15
aaaaa zoooo :) , gewoon beetje vrijgevigheid tss forumgangers onderling, maar dan zit je met het probleem van fysieke afstand hé, die eerste prullekes gaan nog me ne postzegel, maar als et duurder/groter dinge worde ga al de meerweerde verlore gaan aan verzending :unsure:

nuja kga de rest ook maar hun zegje laten doen, ik sta open voor alles :D

Wover
27 januari 2005, 21:23
Ik ben iemand die de problemen pas oplost als ze zich stellen, dus als blijkt dat er iets te groot is om te verzenden, dan wil ik, als het niet echt veel te groot is, wel fungeren als koerier...

piotke
27 januari 2005, 21:43
Ik denk dat je meer kans gaat hebben op zwam forum dan hier..

Wover
27 januari 2005, 21:44
I kdenk dat je meer kans gaat hebben op zwam forum dan hier..
vind je het dan zo onrealistisch? :)

Genious
27 januari 2005, 21:46
kheb hier wel een paar oude games liggen :)
maar naar welk goed doel gaat het? (plz geen tsunami zever) ik ben persoonlijk een groot voorstander om te kiezen voor Damiaanactie of Poverello.

27 januari 2005, 22:15
kvind het es iets leuk om over te praten

kzal er ff sticky van maken, dan is er toch es nog iets te doen op het forum :-D

achterzetten als mod kan ik momenteel door examens niet maar wil wel helpen als het nodig is.

Veel succes

sticky it is

tinbie
28 januari 2005, 09:44
hey nice! vind ik wel leuk om gewoon eens te houden en te zien waar het eindigt :)
als het wel eindigt!

count me in, kheb wel nog genoeg prullen :)

murdoc
28 januari 2005, 15:46
wij zijn ooit gestart met een ei

en geëindigd met zoveel snoep waardoor we dag erna met 7 man nen zeren buik adden :rofl:

TheBud
28 januari 2005, 15:59
Een banaan

Een X-box game

Een PS2 game

Een X-box console

Een PS2 console

Een CD vol met freeware

Een GBA game

Een Radeon x800 XT

Een NV T&T2

Een PC game

Rome Total war :applause:

Sorry, dom grapje I know, maar kon t ni laten :D .

Anyhow, ik begin, wie wilt van mij een bijna leeg pak tabak Gauloises Corporal ruilen :D. (blaadjes niet inclusief)

Wover
28 januari 2005, 16:47
Een banaan

Een X-box game

Een PS2 game

Een X-box console

Een PS2 console

Een CD vol met freeware

Een GBA game

Een Radeon x800 XT

Een NV T&T2

Een PC game

Rome Total war :applause:

Sorry, dom grapje I know, maar kon t ni laten :D .

Anyhow, ik begin, wie wilt van mij een bijna leeg pak tabak Gauloises Corporal ruilen :D. (blaadjes niet inclusief)
ah meneer eigent zich meteen het recht op te beginnen :p

geen probleem, maar ik zou het liever houden bij spullen die op dit forum het meeste verhandeld worden, dus dvd's, pc-onderdelen en games enz

ik wil een vol pakske incl blaadjes wel wisselen tegen een DVD (the ninth gate)

TheBud
28 januari 2005, 20:05
Okay, ik wil hier wel serieus aan meedoen, maar beloof je dan dat je hiermee doorgaat tot het einde?

Hopen wel dat je pakje aankomt net wanneer mijn volgend pakje op is :D.

Zal even kijken wat ik kan ruilen. 9th Gate heb ik wel niet, kun je mss een PC game zeggen? Liefst iets ouder.

EDIT: Owja, we gaan altijd hetzelfde ding verruilen zeker, okay, kga even kijken wat ik heb.

Wover
28 januari 2005, 20:39
wel ik weet eigenlijk niet hoe we het gaan doen.

Als je gewoon bij een ding begint en dan altijd verderruilt, kan er maar een persoon tegelijkertijd dat doen, en da's misschien nogal, hoe zal ik het zeggen, "asociaal" of oneerlijk ten opzichte van anderen :p. Maar we kunnen er meerdere doen e (na elkaar of tegelijkertijd).

Ook ben ik er nog niet uit of we ons gaan beperken tot deze topic, of dat we elke keer een nieuwe topic maken op te koop subforum. Misschien is dat laatste het beste, aangezien we daar de meeste reacties zullen krijgen...

EmP
28 januari 2005, 20:42
imo wordt dit oncontroleerbaar zonder een eigen site, na een tijdje ben je kwijt waar je nu eigenlijk bent

TheBud
28 januari 2005, 20:49
Okay, weetje, schrijf alles eens uit gewoon, brainstorm ff over hoe je het wilt doen. Maak er daarna een site van of iets dergelijks, en go ahead and trade zeker.

Btw, Heb hier Discworld Noir liggen, cult classic.

MrSentinel
30 januari 2005, 18:09
Ma ik zou da gewoon met een soort pot doen bv:

Persoon a steekt banaan in pot
Persoon b neemt banaan en steekt een pc game (die door een jury als meerwaarde beschouwd wordt) in de pot.
Persoon c neemt pc game en steekt een xbox in de pot
Persoon d of mss weer persoon a neemt de xbox en steekt een laptop in de pot
We gaan door tot we denken dat het object in de pot te groot/duur is om nog verder te ruilen en verkopen het. Moet wel goed ge-organiseerd zijn zodanig dat alles redelijk rap gaat. De opbrengst is dan niet voor één persoon maar euhm ja, voor een forum member door middel van een soort wedstrijd. Anyway ik wil wel meehelpen

Wover
30 januari 2005, 22:06
dat lijkt mij idd de beste oplossing :), ik zal morgen een topic maken op te koop met de nodige info enz in, maar ik ben er nog niet uit of het voor een goed doel moet zijn of voor één persoon. Ik denk dat een goed doel het meeste succes gaat hebben ;)

EyeBallz
30 januari 2005, 23:48
het beste zal zijn om alles aan een goed doel te schenken
tis mss een idee ma kijk is wa ge hiermee kunt doen
persoon a steekt een game in de pot
hij fietst/wandelt/treint/weet ik veel naar persoon b
die haalt de game uit de pot & steekt er een xbox-controller in ( :crazy: )
dan fietst/wandelt/treint/weet ik veel persoon b naar persoon c, die ...
en zo gaat het gewoon heel belgie rond
ik weet dat et nogal moeilijk te realiseren is, maar ge moet er uwen tijd wille insteke
trouwes as ge 10€ kunt storte voor een goed doel kunt ge ook 5km rijde (en das gratis!:p)
just my 2 cents

Code_X9
30 januari 2005, 23:58
lol ik weet ni of ge het beseft maar dat is dus werkelijk juist hetzelfde zeggen als
ik geef u een banaan als gij mij u auto geeft punt gedaan

aangezien al de tusseliggende personen eigelijk maar opvullig zijn en geen enkel van hun ontvangen of weggeven voorwerpen bijhouden...

maw ge zou zelf de dingen niet moeten opsturen aangezien dat zelf ni zinnig is

ik steek banaan in de pot
iemand anders neemt banaan, legt ps1 spel in plaats
iemand anders neemt ps1 spel en legt ps2 spel in plaats

en en enz

de laatste neemt de gsm en legt ne laptop in plaats.

als het voor het goe doel is dan is dien laatste alles kwijt.

[EDIT] neen niwaar heb me vergist :rofl: ja sorry tis al laat eh

Wover
31 januari 2005, 17:25
lol ik weet ni of ge het beseft maar dat is dus werkelijk juist hetzelfde zeggen als
ik geef u een banaan als gij mij u auto geeft punt gedaan

aangezien al de tusseliggende personen eigelijk maar opvullig zijn en geen enkel van hun ontvangen of weggeven voorwerpen bijhouden...

maw ge zou zelf de dingen niet moeten opsturen aangezien dat zelf ni zinnig is

ik steek banaan in de pot
iemand anders neemt banaan, legt ps1 spel in plaats
iemand anders neemt ps1 spel en legt ps2 spel in plaats

en en enz

de laatste neemt de gsm en legt ne laptop in plaats.

als het voor het goe doel is dan is dien laatste alles kwijt.

[EDIT] neen niwaar heb me vergist :rofl: ja sorry tis al laat eh
goe bezig :p

Code_X9
31 januari 2005, 19:46
goe bezig :p

:D echt eh ni op letten da zijn de examens:p

Go Hard Go Pro
1 februari 2005, 18:09
ikke kan blauwe ccfl ruilen.

Wover
1 februari 2005, 18:44
ikke kan blauwe ccfl ruilen.
Ik heb het gelezen ja, gelieve bevestiging te geven in de topic op buy & sell. Ik hoop dat daar een inverter bijzit? Anders schat ik de waarde €5 wat dezelfde is als de DVD ;)

2 februari 2005, 00:21
ms linkjes naar andere topics hier ook vermelden

Wover
2 februari 2005, 12:54
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=295376

moeder_theresa
13 februari 2005, 19:31
zeer goed doel: www.greyhoundsinnood.be (op mijn site staat ook een kort verhaal)

greetz

ps: mooi initiatief :niceone: :niceone: :niceone:

Wover
15 februari 2005, 18:57
zeer goed doel: www.greyhoundsinnood.be (op mijn site staat ook een kort verhaal)

greetz

ps: mooi initiatief :niceone: :niceone: :niceone:
Ik weet het, mooi initiatief, maar doordat er zo weinig reactie op gekomen is heb ik het eigenlijk al maar laten varen. Van mij mag deze topic trouwens gesloten en non-sticky gemaakt worden ;)

Art
17 februari 2005, 16:39
closed en unstickyed op request