PDA

Volledige versie bekijken : Help: Welke sport ? Geef mij wat ideeën plz :(

Pomme
27 januari 2005, 20:38
Jow,

Ik ben hopeloos op zoek naar een sport. Nu, er zijn wat complicaties

Ik heb in mijn vorig leven 6 jaar op relatief hoog niveau gebadmintonned, en da heeft mijn knieën FERM kapot gedaan ... :( Badminton is naar 't schijnt Überbelastend voor de knieën, zoniet dé belastendste ... :(
Ik ben moéten stoppen (en badmintonnen was mijn afreageer-middel number one) . Het is een vrij extreme vorm van Osgood Schklatter (klik hier (http://www.osgood-schlatter.com/) voor meer info)

Bon, het valt wel te compenseren door hier en daar wat spierversterkende dingen te doen, maar tis dwijlen met de kraan open vrees ik....

Om een paar voorbeeldjes te geven van de huidige situatie:

- lopen gaat wel, maar moet ik sterk mee oppassen, of ik mank een paar dagen
- half jaar terug eens gaan voetballen met maten, heb alles gegeven, maar meer dan een week gemankt van de pijn...
- ik kan nauwelijks langer dan vijf seconden op mijn huksken zitten, ... een wandeling van 10 kilometer maken, en ik voel het echt wel.

bon, om een lang verhaal kort te make: ik heb sport nodig om mij goe te voelen en mij af te reageren, maar die knieën verhinderen mij :) Bij deze een oproep om mij ideekes te laten opdoen over mogelijke sporten die 'k kan gaan doen, want ik zit hier met een teveel aan energie.

Nu al bangelek hard merci, en spuuw aub zoveel mogelijk gal ;) i need it :)

Pomme

Chimaera
27 januari 2005, 20:42
ik doe zelf kickboksen, maar is veel werk met knieën dikwijls, mss gewoon amerikaans boksen ?

goed om u af te reageren

Edit: ** Mss es naar kine gaan voor die knie?

Bonk
27 januari 2005, 20:44
Ikzelf doe nu al 6 jaar badminton en ik kan niet ontkennen wat je hierboven zegt, kheb er in kleine mate last van.

clubje
27 januari 2005, 20:47
Spijtig da je nie meer kan badmintonne, het is een prachtige sport.

Kzou zeggen, zeker geen sporten in een zaal.
Roeien misschien :p
lijkt me maar saai :)

als ge nie echt supergoe kunt lopen, tja dan blijft er nie veel over

is zwemmen belasten? :confused:

tommekeuh
27 januari 2005, 20:48
ge kunt mss is aan golf denke, in het begin saai, maar na 2 jaar kunde daar enorme voldoening van krijge..
't is eigenlijk wel lang wandele, maar ge kunt een golfkarreke hure (kost wel wa op den duur)

Darkness
27 januari 2005, 20:52
roeien is ook belastend voor de knieën denk ik

mss zwemmen? dat wordt veel gebruikt in revalidatie enzo...

ganz
Zwemmen lijkt me een goede optie, kunde ook diep in gaan, voor de rest weet ik het ook niet echt aangezien ge veel sporten niet meer zult kunnen doen.

«Vision»
Tja bowlen ofzow. Dan moet ge uw kniën niet zo belasten en ge kunt u nog altijd afreageren door hard te smijten. Zie wel dat diene bal dan nie tegen u knie kutst of ge zijt weer een week mankend.

KaZhAn
27 januari 2005, 20:53
wat wilt ge feitelijk voor sport? fysiek of mag technisch ook? Fysiek zonder kniebelasting gaat ge moeilijk vinden vrees ik.
Voor de rest:
* bowling
* snooker (schone sport vinnek persoonlijk)
* darts
* honkbal (zit wel wat loopwerk tussen maar dat zijn meer korte stuksjes spurt met tamelijk lange pauze, ik weet nie hoezeer ge da kunt verdragen)

clubje
27 januari 2005, 20:55
Darts is idd leuk

maar frustrerend als je het nie kan.
Ik doe het een half jaar en ik suck nog altijd ;)

Inspector Monkfish
27 januari 2005, 20:58
Doet er hier iemand aan Kendo, Jodo of Iaido? Ik ben zelf zeer geïnteresseerd om één van die sporten te beoefenen en ik heb er al heel wat info over, maar ik zou graag eens wat meer info krijgen van mensen die met de sport bekend zijn.

kvsk_united
27 januari 2005, 20:59
Tja bowlen ofzow. Dan moet ge uw kniën niet zo belasten en ge kunt u nog altijd afreageren door hard te smijten. Zie wel dat diene bal dan nie tegen u knie kutst of ge zijt weer een week mankend.

lol volges mij moete toch is echt wa meer info nemen over bowling.

kheb het 4 jaar in competitie gedaan, en als je het echt goed wilt doen belast da je knieen toch wel enorm ze. natuurlijk als je gewoon voor de fun doet is het minder.

kornfleek
27 januari 2005, 21:00
heb met tafeltennis ook net een zware blessure aan de knie gehad.. zal de rest van mn leven met een speciaal steunverband moeten sporten,... Kijk een beetje uit wa ge doet met u knieën, eenmaal iets aan de hand met u knieën, en ge hebt er last van vr de rest van u leven..

$p|Ne
27 januari 2005, 21:01
Doet er hier iemand aan Kendo, Jodo of Iaido? Ik ben zelf zeer geïnteresseerd om één van die sporten te beoefenen en ik heb er al heel wat info over, maar ik zou graag eens wat meer info krijgen van mensen die met de sport bekend zijn.

Ik doe al een jaar kendo :)

/\quila
27 januari 2005, 21:02
Zwemmen is ideaal. Maar natuurlijk kan je hier ook ver in gaan. Het is nu niet om te zeggen dat ik erg fel last heb van mijn knieen, maar als ik de dag voordien goed heb doorgetraind voel ik het ook wel aan mn knieen.
Atletiek onderdeel kogelslingeren, discuswerpen, kogelstoten?

Inspector Monkfish
27 januari 2005, 21:02
Ik doe al een jaar kendo :)

en?

Wat kan jij me erover vertellen?:) (mag ook via PM)

Pomme
27 januari 2005, 21:03
al merci voor de reacties !!!!!! :D

@ Chimaera: boksen ... hmmm... niet echt iets voor mij vrees ik... toch bedankt ! :) mijn gestel is in't algemeen vrij on-robuust :) ik krijg over 't algemeen rap ontstekingen aan pezen, en boksen zal daar geen deugd aan doen zeker ;)

@ Bonk & clubje: ja, tis erg eh ... :( zo een mega bangeleke sport ... ge moet weten, da was gewoon mijn leven, en om dan zonder boe of ba te stoppen, geloof me, ik liep gefrustreerd rond dat het gene naam had :s

@ Darkness: roeien, mss goeie optie (alhoewel roeien, evenals badminton, een zwaar onderschatte sport is; roeien = élk spiertje in uw lijf tot het uiterste drijven). maar qua logistiek niet echt realistisch vrees ik :( ik woon in Leuven, niet echt voorhanden zeker ? :s

@ ganz: zwemmen, inderdaad. Dat is het enige, samen met fietsen (geen kollekes oprijden op de grote plak wel te verstaan), dat ik nog kan zonder pijn :) ik fiets dagelijks 20 km van en naar mijn werk, maar da 's nie voldoende ... maar mss kan ik idd mezelf nen betere koersvelo kopen en er dageleks een paar tientalle km's mee gaan afmalen ...
//edit: zwemmen doe je vrij alleen (als ik het goed voorheb), en de sociale kant wil ik toch ook niet verwaarlozen. ik zwem ook niet echt graag (maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik het nie genoeg heb gedaan om leuk te kunne vinden)

@ KaZhAn: ik wil iets fysiek belastend. Het gevoel dat ik kon hebben bij badminton is onbeschrijfelek: na een ultra spannende match half dood op de grond vallen, en u gelukzaligvoelen da het gene naam heeft, best feeling ever :) bij dartsen of iets dergelijks zult ge dat niet rap hebben vrees ik ;) (niet dat ik geen respect heb voor die sporten hoor, maar is gewoon een andere manier)

nogmaals bedankt voor de reacties :) keep 'em coming :D

tommekeuh
27 januari 2005, 21:06
@ tommekeuh: roeien, mss goeie optie (alhoewel roeien, evenals badminton, een zwaar onderschatte sport is; roeien = élk spiertje in uw lijf tot het uiterste drijven). maar qua logistiek niet echt realistisch vrees ik :( ik woon in Leuven, niet echt voorhanden zeker ? :s

ik had het wel over golf :crazy:

Pomme
27 januari 2005, 21:08

woeps :)

hm, golf ... vrij duur om te beginnen, en eveneens niet in de buurt, en laat staan dat ge daar buiten adem van kunt geraken ;)

slash
27 januari 2005, 21:11
skydiven :)

Freak_unleashed
27 januari 2005, 21:13
mss een variant van zwemmen: duiken, waterpolo,...

Pomme
27 januari 2005, 21:13
skydiven :)

misschien nog effe een paar dingen opsommen die er wel een grote rol in spelen ;)

- mag niet te duur zijn
- moet haalbaar zijn (skydiven enzo, mhehe, tzal dan toch zonder parasjutte uit mijn dakvenster zijn peizek ;) )
- moet inspannend zijn, met andere woorden, conditie vereist etc.
- liefst iets dat er is in de buurt van Leuven

Yngwie
27 januari 2005, 21:19
wielrennen :niceone:

sociale bezigheid as ge ewa maten hebt waar ge mee kunt gaan rijden.
en denk ni da het heel belastend is voor u knieen als ge vooral op souplesse rijd en dus ni teveel de grote plateau rondduwt

hoeft daarom geen competitie te zijn, sluit u desnoods aan bij een wielertoeristenclub ofzo

have fun, keep cycling ;)

KaZhAn
27 januari 2005, 21:26
Nja als ge pompaf wilt zijn moet ge nie bij een cafeploegske gaan fietsen ook niet he :p
Highlighten ofzo mss (of hoe da ook weer heet, dat spul met Jackass met die appelsienen naar ene zen reet smijten). Veel armkracht en daar gaadde ook kapot van :p Geen idee of ge dat ergens in Leuven kunt spelen...

PolletPoulet
27 januari 2005, 21:53
Ik denk dat baseball wel een ideale sport is voor jou. Alleen is het niet fysiek slopend. Ikzelf heb 6 jaar baseball gespeeld en het is echt een toffe sport. Alleen vergt het maanden training.
Hoe lang het niet duurd voor je je eerste balletje in je handschoen liggen hebt en voor je je eerste balletje het veld hebt ingeslagen.

Het is ook lopen; maar vrij kortje stukjes. Dus zoals ik al zei het is geen fysieke sport; maar een denksport.
Als je aan iets anders aan het denken bent faal je en faalt je hele team.
Echt niet te onderschatten.

RicH
27 januari 2005, 23:44
Mja zwemmen lijkt mij hier ook het beste voorstel.
Ik skateboard en daar geraak ek wel al mijn energie in kwijt k'doe het nu al lang en ben na mijn knie zowat helemaal naar de botte(rug,nek,rechter voet,linker knie en vooral mijn polsen)maar in al die jaren toch niks gebroken.
Als ek ooit dit niet meer zou kunnen doen zou ek mij ook op't zwemme storten.

Peugeotfiel
28 januari 2005, 00:53
mountainbiken :woohoo:

fietsen is minder belastend voor de knieën dan lopen

marcel
28 januari 2005, 01:55
die misschien een vorm van roeien? da's wel wa duurder voor uw materiaal enzo, maar da's heel zwaar, en ge gebruikt (in de meeste vormen) uw knieën niet...

Quxan
28 januari 2005, 02:01
Nu dat zn knieën kapot zijn, ga je hem aanraden zn rug ook nog wat naar de kloten helpen ;)

Misschien muurklimmen ofzo, lijkt me wel tof?

systech
28 januari 2005, 07:34
Badminton... knieën kapot... *slik*

Petanque is niet erg belastend voor je knieën... of mss curling :unsure:

woot
28 januari 2005, 08:04
atemi jitsu perhaps? :unsure:

Pomme
28 januari 2005, 08:40
Jow,

nog is merci voor de reacties ;)

misschien moet ik inderdaad maar nu en dan eens naar 't zwembad trekken ... ikecht goe zwemmen kan ik wel nie, maar soit :D Iemand tips & tricks hoe daarmee te beginnen ? ;) wat hebt ge daarvoor allemaal nodig ? :p zo een spannend zwembroekske, brilleke... ?

joew:)

Still DRO
28 januari 2005, 08:45

Peugoetfiel was me voor, inderdaag mountainbiken..

Zeker es proberen, als je op souplesse rijdt, zal je niet snel pijn krijgen..

Kijk es op www.mountainbike.be voor meer info, mooi forum daar ook

grtz

P2K-
28 januari 2005, 08:50
Ik denk niet dat zwemmen een al te goed alternatief is. Ik ben het voorbije jaar aan beide knieen geopereerd. De dokter heeft toen gezegd dat als ik ga zwemmen ik schoolslag zoveel mogelijk moet vermijden omdat da vrij belastend is voor knieen.
Crawl zou dan wel weer kunnen, tis wa te zien wa ge wilt doen dan :)

section_00
28 januari 2005, 10:22
ga muurklimmen in hungaria

Fartman
28 januari 2005, 10:56
karate is ook redelijk belastend in de knieën. Zeker sommige standen als je die moet aanhouden tijdens kata.

Maar achter een intensieve training zijde wel kapot :p da kan ik u verzekeren :D alles nekeer goe uitgezweet :)

BaNoRaC
28 januari 2005, 11:04
dodgeball!

-etienne-
28 januari 2005, 12:28
mss een variant van zwemmen: duiken, waterpolo,...

Waterpolo lijkt me ook wel iets goed! Daar kunt ge VEEEL energie mee kwijt want da's super vermoeiend!

Of ijshockey? miss wel te zwaar voor u knien

Pomme
28 januari 2005, 15:18
MTB'en is ook een optie... Moest ik nu eens een goeie fiets hebben... :| goeie moutainbike kost ook al rap veel senten. Maar als dat iets voor mij bljkt te zijn, offer ik daar graag wat geld aan op. Maarja, een kip-of-het-ei-probleem zeker ? ;)

King_Albert
28 januari 2005, 15:37
windsurfen. is heel leuk en niet te belastend voor de knieen, ge moet eigenlijk gewoon rechtstaan, allez als ge nie te zotte dingen ga doen op de golven maar gewoon baantjes surft.

Het enige probleem is dat ge bij het leren wel vaak op en af die plank moet kruipen en dat kan wel belastend zijn voor uw knie

(btw heb zelf mijn steunbanden van mijn knie eens gescheurd en kan blijven surfen)

Delirium
28 januari 2005, 17:32
Mja ik speel ook al 7 jaar badminton & een half jaar geleden heb ik ook eens serieus last gehad van mijn knieën, dus ik ken het gevoel :(

Mja beste keuzes det je volgens mij kan doen als vervangin zijn mountenbiken of zwemmen denk ik.
Ik ga ook elke zomer nog gaan mountainbiken en is nie zo belastend voor de knieën (behalve als ge berg op moet :) )
Misschien eens een fitness in de buurt binnenstappen in de buurt, da is ook altijd leuk om te doen (doe da ook 4x in de week). Dat help u lichaam ook wel goed.

MVG

SilverCircle
28 januari 2005, 17:50
Jow,

Ik ben hopeloos op zoek naar een sport. Nu, er zijn wat complicaties

Ik heb in mijn vorig leven 6 jaar op relatief hoog niveau gebadmintonned, en da heeft mijn knieën FERM kapot gedaan ... :( Badminton is naar 't schijnt Überbelastend voor de knieën, zoniet dé belastendste ... :(
Ik ben moéten stoppen (en badmintonnen was mijn afreageer-middel number one) . Het is een vrij extreme vorm van Osgood Schklatter (klik hier (http://www.osgood-schlatter.com/) voor meer info)

Bon, het valt wel te compenseren door hier en daar wat spierversterkende dingen te doen, maar tis dwijlen met de kraan open vrees ik....

Om een paar voorbeeldjes te geven van de huidige situatie:

- lopen gaat wel, maar moet ik sterk mee oppassen, of ik mank een paar dagen
- half jaar terug eens gaan voetballen met maten, heb alles gegeven, maar meer dan een week gemankt van de pijn...
- ik kan nauwelijks langer dan vijf seconden op mijn huksken zitten, ... een wandeling van 10 kilometer maken, en ik voel het echt wel.

bon, om een lang verhaal kort te make: ik heb sport nodig om mij goe te voelen en mij af te reageren, maar die knieën verhinderen mij :) Bij deze een oproep om mij ideekes te laten opdoen over mogelijke sporten die 'k kan gaan doen, want ik zit hier met een teveel aan energie.

Nu al bangelek hard merci, en spuuw aub zoveel mogelijk gal ;) i need it :)

Pomme

Euhm, hou oud ben je? Want ik heb ook onzen beste vriend Osgood gehad, maar dan ben ik naar een sportdokter geweest (diene van Germinal beerschot) en die heeft mij zo ongeveer 6 maanden behandeld met een laser... Dan kreegde nen special plaaster met een gat op de plaats van u knie (ge kon ze nie plooien!) en dan brande die daar met die laser da kraakbeen terug vast ofzoiet...

Ale twas iet raar, maar het heeft me wel geholpen, dan 6 maanden kine gekregen en nu is mijn linker been zelfs sterker dan men rechter en speel ik terug vreugdig basketbal! :)

Probleem is da u knieen ongeveer bij elke sport gebruikt worden :doh: zelfs bij zwemmen imo :s

«Vision»
28 januari 2005, 18:01
Bij zwemmen worden hoofdzakelijk uw spieren belast en de last op uw gewrichten is veel minder. (als ge toch gewoon baantjes zwemt) Daarom dat mensen met gewrichtsproblemen aangeraden worden van te zwemmen.

Foose
28 januari 2005, 18:18
pingpong, pool, .. ?

Ether
28 januari 2005, 19:27
Kheb juist etzelfde me mijn knieën door te voetballen, alle ja, wel iets minder extreem

Maar ik kan echt geen 10sec gehurkt zitten, ik gaan kapot vant zeer, en das irritant voor als er bv een ploegfoto moet genomen worden ofzo...

*Maya*
29 januari 2005, 13:08
Kajak, als je lijnwedstrijden wil doen mag je toch intensief gaan trainen, een afdaling doen kan ook zwaar zijn en je knieën worden er niet mee belast :)

Evil Banana
29 januari 2005, 13:46
Ik heb 10 jaar gezwommen + nen hele tijd waterpolo.
Zwemmen kunde doen,maar zoals iemand hier zei,niet te veel schoolslag,die beweging is mega slecht voor u knieen.
Waterpolo beginde best niet aan want das 75% van den tijd watertrappele => nie echt goed voor u knieen.En het is ook ni echt de rustigste sport dat er is :D

Insomnia187
29 januari 2005, 13:53
MTB'en is ook een optie... Moest ik nu eens een goeie fiets hebben... :| goeie moutainbike kost ook al rap veel senten. Maar als dat iets voor mij bljkt te zijn, offer ik daar graag wat geld aan op. Maarja, een kip-of-het-ei-probleem zeker ? ;)

Powertrainen?

zero roofer
29 januari 2005, 13:56
al merci voor de reacties !!!!!! :D
...
//edit: zwemmen doe je vrij alleen (als ik het goed voorheb), en de sociale kant wil ik toch ook niet verwaarlozen. ik zwem ook niet echt graag (maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik het nie genoeg heb gedaan om leuk te kunne vinden)
...

ik doe triatlon... dat is natuurlijk dan weer moeilijk als je last heb van je knieen om te lopen. maar het fietsen zou wel gaan. en het zwemmen is niet alleen, wij zwemmen in clubverband, en naderhand gaan we samen iets drinken. misschien kan je in een zwemclub gaan? in het begin is dat inderdaad saai, maar eens je het wat onder de knie hebt, en goed vooruit gaat is dat best wel fijn...
nouja... zo denk ik erover.

edit:
volgens mij belast je je knieen toch ook wel tamelijk met MTB hoor.. ik heb een MTB-duatlon gedaan, en kvoelde toch vrij veel belasting aan men knieen, je duwt constant op je pedalen om die kleine heuveltjes op te gaan he.. maarja, je kan het proberen met steunverband ofzo..

SIO
29 januari 2005, 14:18
ik zou ook iets van powertrainen zeggen, kunt u perfect bezighouden met afzien zonder ook maar iets met uw knieën te moeten doen, en vantijd tot tijd kunde zelfs eens uw kuiten trainen ofzo en checken of t gaat

en ge zult er genoeg 'overbodige' energie in kwijtraken, da kan ik u garanderen :) (en uw vriendin zalt ook wel appreciëren :D)

XoN`-
29 januari 2005, 15:40
crawl zwemme (y)
mountainbike is te belastend vr de knieën.

Foose
29 januari 2005, 15:40
van powertraining word ge tam ..

Wildfir3
29 januari 2005, 15:48
sander... rollerbladen? :)

as ge daar zin in hebt, wil ik u da wel is leren, opt gemakske gaan langst de vaart sjeezen met oli en ikke (en eva eventueel)...

moet maar is vragen op kot of msn :)

Makaveli
29 januari 2005, 17:24
van powertraining word ge tam ..

:wtf:
hoe komt ge daar bij? ik ben anders serieus actiever geworden sinds ik ga powertraine...

Mista Molla
29 januari 2005, 19:15
Ik speel Golf en Hockey.Nu Hockey valt niet aan te raden ( lopen + bal tegen knie = pijn) Golf daarentegen.De voldoening die je uit een goed geslagen shot haalt is niet te schatten.

Greetz

Zorba
29 januari 2005, 23:14
Ik denk dat je bijna bij elke sport je knieën gebruikt. Ik ben in de lagere school 2x enorm hard op m'n knie gevallen en ik heb er nog serieus last van. Spijtig, steunband is enorm lastig!

Maar sporten gaat goed, binnenkort begin ik terug met tenissen (voor u niet aan te raden vrees ik :naughty: )

Ik denk dat je best een aantal sporten probeert en kijkt wat het beste lukt, alvast succes!

^^pathfinder^^
29 januari 2005, 23:19
Basketball

Zorba
29 januari 2005, 23:21
Basketball

de hele tijd rondlopen? Springen? Korte bewegingen met de knie? Dacht het niet

Foose
29 januari 2005, 23:22
:wtf:
hoe komt ge daar bij? ik ben anders serieus actiever geworden sinds ik ga powertraine...
Ge wordt er wel sterker enzo van, maar ge moet toch wa bewegen ook he.
De boksers huppelen toch ook rond als ze op den boksbal enzo slaan.
"fly like a butterfly and sting (steek :p) like a bee" ;)

^^pathfinder^^
29 januari 2005, 23:25
de hele tijd rondlopen? Springen? Korte bewegingen met de knie? Dacht het niet

kwas telui om zn hele post te lezen :p

mja, zoals eerder gezegd, Snooker, geen pool, maar snooker.Dat is een leuke sport, en je kan hem praktisch in elke stad beoefenen

Pomme
29 januari 2005, 23:55
jow :) merci voor de reacties ;) wederom

fitnessen kan ik idd ook doen ... paar keer per week voor een uur of twee ofzo... maar stelt ge daarbij zozeer uw conditie op de proef ? Het unieke aan badminton vonnek gewoon het 'ik gaan doodvallen'-gevoel na een kick ass match ... van de vermoeidheid en de voldoening, beestig. Ging vroeger wel wat fitnessen, maar dan zat ik door frustratie meer tegen 100 rpm te peddelen op die fietskes dan wa anders ;)

steven... ;) mja, rollerbladen, kzien da wel zitten zenne, ma 'k hem da nie :p en bij mijn weten ben ik ook nooit langer dan 1 second blijven rechtstaan op van die dingen :D maja ge moogt mij altij leren ;)

nogmaals, poolen, snooker, bridgen ... niet echt een optie :/ this bitch wants to suffer ;) windsurfen, mja, ik kan proberen in de lokale vijvers hier in leuven, maar ik en de flikken zijn geen twee handen op dezelfden buik :|

Anyway, een maatje van me (sportkotter) gaat mij een schema'ke maken mss, om zo wa dingen te doen ... zal hem de ideetjes van deze thread zeker doorspelen (zwemmen, het fiets-gedeelte, powertraining-gedeelte). kben er zeker iets wijzer uit geworden :) 'k ga waarschijnlijk in de nabije toekomst een deftige (koers)fiets kopen, wat halters, daarmee ben ik al een eind ver.

merci en joew ;)

tca
30 januari 2005, 12:38
Zwemmen ... als je toch moeilijkheden hebt (in dit geval met de knieen), is dit de beste sport om die gewrichten te ontzien en toch zeer aktief te zijn.

OneWorld
10 augustus 2005, 14:16
ga wat vaker colffen

SweetEmmaRose
10 augustus 2005, 14:31
airhockey, daar mee blijfde gewoon staan mr das wel afreagere :)

kondamin
10 augustus 2005, 14:53
zwemen is de enige oplossing
eigelijk alles waar je in het water zit
water polo denk ik dat da noemt
zo voleybal in een zwembad(veel meisjes doen dat ;) )

Matja
10 augustus 2005, 14:57
Powertraining. Daar kan je ook zeer veel voldoening uithalen vind ik. Ik zit dikwijls aan tafel te trillen alsk ik zit te eten na een goeie training ;)
Der is niets zaliger dan es goe afzien en dan zo een goe gevoel hebben erachter :)
En de volgende dag doe dan gans uw lijf zeer :p I love it :D

Je kan het trouwens ondertussen altijd combineren met fitness.

Marlb0r0
10 augustus 2005, 15:00
Waterpolo !

Heb 10 jaar waterpolo gedaan maar heb het moeten opgeven doordat ik te weining tijd had en verhuisde.

Het is supervermoeiend en keiveel actie. Na een match ben je kapot gewoon en geeft een superheerlijk gevoel. Niets zaliger dan "halfdood" uit het water te klimmen nadat een match gedaan is.

Ook zal je het sociale aspect niet verliezen (Teamspirit) en na de training/match lekker wat gaan drinken/eten met je collega's.

ComputerVISTA
10 augustus 2005, 15:20
shot richting sport fora ;)

menlor
10 augustus 2005, 15:34
windvlieger ( powerkiten + buggy )
kan ook tof zijn, eens in den buggy ist nimeer belastend, ervoor wel en als ge slechte bocht neemt ist slecht voor alles :p

of gewoon windvliegeren, maja daar is minder agressie aan.

maar kost ook wel veel en als ge terrein dichtbijhebt kan da tof zen anders moete naar de zee.
buggy: tssn 300 -700 €
en de windvlieger zelf kan tot 1000€ oplopen

EvilTwin
10 augustus 2005, 15:37
Zwemmen is minder belastend voor de kniëen. Ofwel moet ge een zittende/liggende sport zoeken. Zoals bv powertraining met toestellen.

Faktory
10 augustus 2005, 21:35
Atletiek onderdeel kogelslingeren, discuswerpen, kogelstoten?
Zeer belangrijk bij werpnummers zijn de benen, de meeste kracht komt daar uit de benen... De draaibeweging met pijnlijke knieën uitvoeren is niet echt gezond vrees ik... Bij kogelstoten een kogel van 7kg wegstoten dmv een glij of draaibeweging => belasting knie

Speerwerpen=> de blokkeerbeweging op het einde => Superbelastend voor de knieën (en rug) evenals de spanboogbeweging en de draaibeweging met de achterste voet

En ik weet waarover ik praat, heb vroeger zelf wel eens met ijs op de knie moeten zitten... om nog maar te zwijgen van de andere blessures en overbelastingen die eruit kunnen voorkomen...

zero roofer
11 augustus 2005, 12:47

ik merk hier dat fietsen ook zeeeeer onderschat wordt :s gewoon fietsen is al zeer zwaar belastend voor de knieen, maar mountainbiken :eek: ik doe triathlon, ook offroad.. en geloof me, MTB is on-ge-loof-lijk zwaar voor de knieen.. gewoon fietsen niet zo fel als je soepel ronddraait, maar het minste zwaardere bergje voel je het wel.. nuja, dit merk ik zelf.. het kan zijn dat het aan mij of men stijl ligt natuurlijk :unsure:

edit: damn ik ben een kalf.. ik heb dit op de vorige pagina al gezegd :x

Creeping Death
11 augustus 2005, 14:47
Ik heb zowa hetzelfde voor gehad: 8jaar gebasket en dan m'n knieën eraan. Het grote probleem was dan: gewoon zijn aan sport en er eigenlijk geen kunnen doen.
De meeste sporten waarin gelopen moet worden kunt ge wel op uwen buik schrijven, die zijn te belastend, al moet ik toegeven af en toe gaan ik eens mee zaalvoetballen met een paar maten en dat gaat best wel, wel zien dat je jezelf wat inhoudt.
Zwemmen is eigenlijk de ideale sport, goed om af te reageren (je kan verschrikkelijk diep gaan :)) en niet al te belastend voor de knie.
Fiesten gaat ook, maar daar geldt hetzelfde als bij bv. zaalvoetbal: je moet jezelf wat kunnen inhouden, als je echt diep wil gaan kan je beter iets anders kiezen.