PDA

Volledige versie bekijken : Q:spontane reboot

Rajiv
26 januari 2005, 10:38
Hoi

Sinds kort zit ik met het volgende probleem, als ik intensief bezig ben met mijn computer valt hij soms uit en herstart hij, een soort reset en als hij opgestart is krijg ik een schermpje dat windows hersteld is van een ernstige fout, en de inhoud van het foutenrapport bevat een fout in files sysdata.xml en een minidump file.

Ik heb al een nieuwe voeding gestoken omdat k dacht dat die niet genoeg gaf, en ram ook getest omdat microsoft dat aanraadde, hielp allemaal nix, k heb ook geformateerd, de error was even weg en kwam nadien terug.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg

Skeddie
26 januari 2005, 12:49
Start-->Uitvoeren-->sysdm.cpl-->tabblad Geavanceerd-->Opstart- en herstelinstellingen-->"De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.

Nu zal je een foutscherm krijgen met daarop meer info over de fout.
Post deze fout hier, of zoek er zelf verder mee.
Kan liggen aan oververhitting.

Rajiv
26 januari 2005, 17:02
K heb net gezorgd voor die bod, en de melding die hij mij geeft is DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Vroeger had k dat probleem nochtans niet, nog maar een goei 4 maand en die pc is bijna 3 jaar

servi
26 januari 2005, 18:33
is IRQ-conflict. 9/10 is de oorzaak hiervan slechte drivers voor een bepaalde kaart.
Probeer eens nieuwe drivers te installeren voor je geluidskaart/grafische kaart/moederbord/...

Rage
26 januari 2005, 20:30
Zijn er Seriele & Parallele poorten die je niet gebruikt?

simpele oplossing kan zijn:

ga naar je bios en zet die poorten op disabled!

ik had eerst een irq conflict met men Geluidskaart, ik heb men 2de seriele & men parallele poort afgezet en nu werkt alles tegoei

Rajiv
26 januari 2005, 21:27
1 seriƫle gebruik k nie, die es proberen uitzetten dan
k heb nog gezocht voor nieuwste drivers voor mobo+graka, maar ook nix meer van te vinden, jah, ato rage 128 pro is niet het van het natuurlijk :crazy: