PDA

Volledige versie bekijken : Import vanuit VS ivm met douane

TRC
21 januari 2005, 15:50
Moet je op alles wat je importeert invoerkosten en taksen betalen?
Is er ergens een website van de Belgische staat waar ik dat kan nakijken of een mailadres ofzo?

Alvast bedankt

The_Law
21 januari 2005, 16:59
ja en ja

reden : de BTW ligt hier massaal hoog tov het buitenland

sommige pakjes hebben sjans en passeren zonder te moeten betalen

keoni
21 januari 2005, 17:52
als gift laten opsturen ;)
kheb zo nog nooit douanetax moeten betalen

wafelijzer
22 januari 2005, 00:24
normaal betaal je altijd btw + douanekosten,

maar ja ken geluk hebben ...
of laten verzenden als gift voor een zeer kleine waarde.

indien je moet betalen: is dat gewoon 21% extra + een vast basis bedrag van ong 8euro.

Godzilla*Akira
22 januari 2005, 01:26
ik heb gisteren thans mijn japanse ps2 + GT4 (vanuit Hong Kong) binnen gekregen en heb toch niets extra moeten betalen.
Volgens mij ga je rapper niet moeten betalen dan wel, want er komen zoveel pakjes en is denk ik niet mogelijk om zelfs maar de helft te verwerken, laat staan alles.

het is denk ik 21% op het bedrag + 7% op het bedrag en dan nog eens 21% op die 7%. ale heb ik hier toch ergens gelezen dat da was.

xpr·k
22 januari 2005, 02:20
is altijd iets van 7% special importtax op de waarde van het pakket incl verzending . En op dit geheel (pakket+verzending+7% vd eerste 2) betaal je 21% BTW . Zo hebben ze het mij ooit uitgelegd hier op het forum , dus ik durf het niet met 100% zekerheid beweren .

BuZz.LiGhTYeAr
22 januari 2005, 14:09
In de VS heeft iedere staat zijn eigen % BTW. Dus de prijzen daar zijn steeds zonder BTW vermeldt. Als je iets opstuurd als gift mag dat bedrag niet hoger zijn dan 30 euro dacht ik. De douane hier telt 21 % btw + nog een bedrag voor normaal verzendingen.

Ik heb ooit een maand moeten wachten op ne Leathermann, zijt maar zeker dat ze alle pakjes verwerken.

RSSD
22 januari 2005, 14:41
ik heb gisteren thans mijn japanse ps2 + GT4 (vanuit Hong Kong) binnen gekregen en heb toch niets extra moeten betalen.
Volgens mij ga je rapper niet moeten betalen dan wel, want er komen zoveel pakjes en is denk ik niet mogelijk om zelfs maar de helft te verwerken, laat staan alles.

het is denk ik 21% op het bedrag + 7% op het bedrag en dan nog eens 21% op die 7%. ale heb ik hier toch ergens gelezen dat da was.

U niet mispakken want ge kunt de rekening seffes in uw bus krijgen,
bij mij was het ook zo...

Salsatuna
2 februari 2005, 18:36
Moet je op alles wat je importeert invoerkosten en taksen betalen?
Is er ergens een website van de Belgische staat waar ik dat kan nakijken of een mailadres ofzo?

Alvast bedankt

Nee je moet niet op alles invoertaksen betalen . Raadpleeg anders gewoon eens de site van F.O.D. financiën.

Officieel betaal je enkel invoerrechten op een "goed" wanneer deze de €50 overschrijd (incl. verzending).

Maar aangezien de douaniers ook mensen zijn , besta er een foutmarge of selectieve waarneming. Ik wil daarmee zeggen dat ze niet alles kunnen controleren (personeel, tijd) en ze dus héél selectief tewerk gaan. Soms zit het mee en soms niet.

The tuna

thorgal0319
2 februari 2005, 20:48

Zo is het, en ik heb al altijd moeten betalen. Het komt erop neer dat je je amper voordeel doet, tenzij de prijzen in de US$ al lager zijn dan in Euro.

2 februari 2005, 21:00
als gift laten versturen, da wilt wel es helpen

Dark_Bf
3 februari 2005, 09:36
Zoals door velen al gezegd...

Als gift laten sturen, ik heb soms voor $1000 aan games enzo gestuurd naar Belgie en nooit problemen gehad bij de ontvanger ;)

EdMeister
3 februari 2005, 09:51
Alleen willen niet alle winkels dat doen... ;)