PDA

Volledige versie bekijken : Via bankrekeningnr aan adres gerake??

Da*Frenkman
16 januari 2005, 17:54
Ik stel mij nog altijd de vraag:

Stel ik koop iets van een zeker verkoper, hij geeft mij alleen zijn rekeningnr
(mss ook vals adres) en ik stort het geld. Ik hoor nadien niets meer van deze
persoon, kan ik dan het adres opvrage via het bankrekeningnr wat ik gekregen
heb?? of is dit in geen enkel geval mogelijk??

Is er dan ook geen enkele andere manier om aan deze persoon zijn adres te
komen of dergelijke?? (mss via IP ofzo)

Hasj_en_wietje
16 januari 2005, 18:38
Gegevens zijn heilig voor een bank, ik denk niet dat je met een rekeningnr aan dat adres gaat geraken. IP-nummers zeggen u ook niks over het echte adres van een persoon.

Conclusie: De gegevens van de koper/verkoper vraag je op voorhand :)

Da*Frenkman
16 januari 2005, 18:51
Gegevens zijn heilig voor een bank, ik denk niet dat je met een rekeningnr aan dat adres gaat geraken. IP-nummers zeggen u ook niks over het echte adres van een persoon.

Conclusie: De gegevens van de koper/verkoper vraag je op voorhand :)
ja maarja als iemand u met opzet int zak gaat zetten gaat deze persoon
natuurlijk niet zijn echte adres geven.

Weet iemand met zekerheid of die gegevens geheim zijn voor een bank?

gtz

Krulle
16 januari 2005, 19:08
De bank zal dat niet geven. Ik ben dat eens gaan vragen en dan heeft ze vlug op een stukje papier zijn naam geschreven. Ze deed het duidelijk niet graag en meer ging ik niet krijgen.

Je hebt het toch niet over je €35 voor die gsm? Dat zal morgen normaal wel op mijn rekening staan. No fear :niceone:

GhO$T
16 januari 2005, 19:49
ja maarja als iemand u met opzet int zak gaat zetten gaat deze persoon
natuurlijk niet zijn echte adres geven.

Weet iemand met zekerheid of die gegevens geheim zijn voor een bank?

gtz
jupz die gaan da enkel vrijgeven als je eerst naar de flikke gaat en daar ne klacht neerlegt, als de flikken het dan nog es serieus pakken, en je kunt ze ervan overtuigen dat hij ervandoor is met u centen (hoe je dat gaat aanpakken... met berichtjes op een forum gaan die mannen lache zulle) dan kunnen zij bij den bank een adres opvragen, dan nog ga jij dat nooit krijgen, zij gaan dan naar die gast gaan, maar ik denk dat het zelfs nooit zover komt als het over kleine bedragen gaat...

conclusie :p lees die andere topic over veilig handelen op dit forum :p en zorg dat je vooraf zeker bent dat je de JUISTE gevens hebt van dieje koper/verkoper ;)

hoe doe je dat? je vraagt zijn VASTE tel nr; je checkt als het adres met die nr overeenkomt in den gouden gids + je belt ernaar om te zien als je de juiste persoon vast hebt :)

Da*Frenkman
16 januari 2005, 20:27
De bank zal dat niet geven. Ik ben dat eens gaan vragen en dan heeft ze vlug op een stukje papier zijn naam geschreven. Ze deed het duidelijk niet graag en meer ging ik niet krijgen.

Je hebt het toch niet over je €35 voor die gsm? Dat zal morgen normaal wel op mijn rekening staan. No fear :niceone:
neu neu het gaat niet over die gsm hoor,
gij hebt oa ook al genoeg + puntjes op de whitelist, die verkoop komt dik in orde ;)

GhO$T']jupz die gaan da enkel vrijgeven als je eerst naar de flikke gaat en daar ne klacht neerlegt, als de flikken het dan nog es serieus pakken, en je kunt ze ervan overtuigen dat hij ervandoor is met u centen (hoe je dat gaat aanpakken... met berichtjes op een forum gaan die mannen lache zulle) dan kunnen zij bij den bank een adres opvragen, dan nog ga jij dat nooit krijgen, zij gaan dan naar die gast gaan, maar ik denk dat het zelfs nooit zover komt als het over kleine bedragen gaat...

conclusie :p lees die andere topic over veilig handelen op dit forum :p en zorg dat je vooraf zeker bent dat je de JUISTE gevens hebt van dieje koper/verkoper ;)

hoe doe je dat? je vraagt zijn VASTE tel nr; je checkt als het adres met die nr overeenkomt in den gouden gids + je belt ernaar om te zien als je de juiste persoon vast hebt :)
merci :niceone:
nu ist mij wat duidelijk en het vaste tel vrage bij een groot bedrag vind k een goed idee
tis maar om een beetje safe te spele you know

Thx all :)

Destroybe
16 januari 2005, 20:42
veiligste is ge vraagt naam en telefoon nummer van die gast, en belt hem op, weet rap genoeg of hij de gene aan de andere kant van de lijn is, vraag ook adres, en ge kunt het allemaal na checken in telefoon boek, dan bij overschrijving vermeld ge ook zijn naam op de overschrijving, dus als rekening nie van hem is krijgt hij niks

_mocking][bird_
16 januari 2005, 21:19
Als je in een bankautomaat een overschrijving intikt, worden de naam en het adres van de begunstigde niet automatisch ingevuld (en weergegeven) wanneer je deze zijn rekeningnummer intikt.

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar ik meem me dit te herinneren...

Firestyler
16 januari 2005, 22:44
Ik stel mij nog altijd de vraag:

Stel ik koop iets van een zeker verkoper, hij geeft mij alleen zijn rekeningnr
(mss ook vals adres) en ik stort het geld. Ik hoor nadien niets meer van deze
persoon, kan ik dan het adres opvrage via het bankrekeningnr wat ik gekregen
heb?? of is dit in geen enkel geval mogelijk??

Is er dan ook geen enkele andere manier om aan deze persoon zijn adres te
komen of dergelijke?? (mss via IP ofzo)

kunde dan mss ook zeggen over wie het gaat? want ik zit hier wss binnenkort nen naam op het forum waarop ik nog steed op antwoord wacht, want mijn zaken zijn al geregeld maar nen mail heb ik niet terug gekregen laat staan het pakje...

16 januari 2005, 22:56
banken gaan nooit officieel adres gegevens geven
een vriendelijk woord en een knipoogje doen soms wonderen maar officieel mag het niet, tenzia via de politie en ik geloof dat het bedrag dan hoger moet zijn als 375 euro omdat dan de klacht naar het parket gaat en enkel een onderzoeksrechter een bank kan bevelen die gegevens vrij te geven.
Sommige banken doen daar moeilijk over, andere zullen dit op simpel verzoek van de politie geven.
Er is altijd een verschil tussen theorie en werkelijkheid, zeker waar veel mensen beslissingsmacht hebben

Da*Frenkman
16 januari 2005, 23:21
kunde dan mss ook zeggen over wie het gaat? want ik zit hier wss binnenkort nen naam op het forum waarop ik nog steed op antwoord wacht, want mijn zaken zijn al geregeld maar nen mail heb ik niet terug gekregen laat staan het pakje...
Ik heb het over niemand :) daarom dat er STEL staat
Ik vroeg het mij gewoon af, indien ik iets zou kopen dat ik het weet waar ik sta ;)

16 januari 2005, 23:36
als ge u niet indekt en geld overschrijft zonder verder info
simpel

nergens....

costes
19 januari 2005, 13:42
als je een overschrijving doet op een rekening, en hij laat niets meer horen kun je dit beschrijven als een 'Onverschuldigde Betaling', aangezien er geen overeenkomst is (je hebt niets ontvangen....) dus moet deze persoon van rechtswege het bedrag terugstorten, (vanaf het moment dat hij zich bewust is dat hij een 'onrechtmatige betaling' heeft ontvangen) geeft hij hier geen gehoor aan kan je via de rechter (bedragen onder 1860 euro kan je al via de vrederechter doen dus geen grote kosten en geen aanslepende procedure) terugvorderen MET een wettelijke intrest op je bedrag

cheers :woohoo:

GhO$T
19 januari 2005, 15:50
als je een overschrijving doet op een rekening, en hij laat niets meer horen kun je dit beschrijven als een 'Onverschuldigde Betaling', aangezien er geen overeenkomst is (je hebt niets ontvangen....) dus moet deze persoon van rechtswege het bedrag terugstorten, (vanaf het moment dat hij zich bewust is dat hij een 'onrechtmatige betaling' heeft ontvangen) geeft hij hier geen gehoor aan kan je via de rechter (bedragen onder 1860 euro kan je al via de vrederechter doen dus geen grote kosten en geen aanslepende procedure) terugvorderen MET een wettelijke intrest op je bedrag

cheers :woohoo:

jaja de theorie is allemaal mooi éh :p

denk je nu echt dat de vrederechter niet lachend van zen stoel zal vallen als je effe binne stapt omdat je nog 25€ van één of andere pipo moet terug hebben?

ben je het getal 350€ nog niet tegengekomen ;) dat kan je ongeveer stellen als absoluut minimum anders gaan ze u overal weglachen

costes
19 januari 2005, 16:06
1) Is 375
2) Is omdat je vanaf dat bedrag verplicht een schriftelijk bewijs moet hebben over je rechtshandeling (onder de 375 mag je ook enkel een getuigenis hebben ed bewijzen)
Dus snap niet echt wat het terzake doet, en ik praat niet over 25 euro maar als je 300 euro stort en niet meer terugziet dan is het toch de moeite waard denk ik

*edit : ja de theorie is mooi, tot da ge hem vanbuiten moogt blokken :p

GhO$T
19 januari 2005, 16:55
*edit : ja de theorie is mooi, tot da ge hem vanbuiten moogt blokken :p

:lol: ik ben hier bezig aan den boek inleiding tot het recht voor men exaam van morgen, daarmee da het mij opviel hoe ik exact hetzelfde al tegengekomen was :D

twordt inderdaad wel afzien de rest van de dag.... en nacht waarschijnlijk, ksta er niet te goe voor :)

dresse
19 januari 2005, 17:21
veiligste is ge vraagt naam en telefoon nummer van die gast, en belt hem op, weet rap genoeg of hij de gene aan de andere kant van de lijn is, vraag ook adres, en ge kunt het allemaal na checken in telefoon boek, dan bij overschrijving vermeld ge ook zijn naam op de overschrijving, dus als rekening nie van hem is krijgt hij niks

de naam vermelden en als die ni overeenkomt met de rekening ontvangt die niks??
Volgens mij is da zever. ik heb al vaak overschrijvingen gedaan waardak bij de naam gewoon de nickname heb ingevuld en da is altijd aangekomen...

Psychodweep
19 januari 2005, 18:39
de naam vermelden en als die ni overeenkomt met de rekening ontvangt die niks??
Volgens mij is da zever. ik heb al vaak overschrijvingen gedaan waardak bij de naam gewoon de nickname heb ingevuld en da is altijd aangekomen...

idd das zever, ge hoeft zelfs geen naam in te vullen....

M@TTI
19 januari 2005, 22:53
een bank is zo vriendelijk het geld terug te vorderen van de andere persoon indien er een probleem is bij een verkoop.

Voorbeeldje; ik had een videokaart in de USA besteld via ebay, ik hoor niets meer van de man en ben naar de bank gestapt om dit te melden. Ze hebben voor me een terugvorderingsactie gestart, uiteraard brengt dit kosten met zicht mee.
Maar bij grote bedragen is dit een meevaller.

grz

Moloch
20 januari 2005, 12:55
Gegevens zijn heilig voor een bank

tzal dan toch nie zijn als moederke staat erachter vraagt :rofl:

anywayz MOET ge geen naam en adres ingeven bij een overschrijving??? kheb da toch altijd zo gedaan

GhO$T
20 januari 2005, 17:50
een bank is zo vriendelijk het geld terug te vorderen van de andere persoon indien er een probleem is bij een verkoop.

Voorbeeldje; ik had een videokaart in de USA besteld via ebay, ik hoor niets meer van de man en ben naar de bank gestapt om dit te melden. Ze hebben voor me een terugvorderingsactie gestart, uiteraard brengt dit kosten met zicht mee.
Maar bij grote bedragen is dit een meevaller.

grz

hmz interesting, kan er da iem bevestige als da doenbaar is via dees manier? Vooral het prijskaartje eraan natuurlijk, kan je es zegge wa het bij jou was? Maar naar us zal dat wel heel veel schelen met vb terugvordere binne belgië zeker...

en hoelang na de storting zoude da kunne gaan doen?

Heb momenteel geen slachtoffer waar ik het ga op uittesten ofzo :D maar altijd handig om weten als het es nodig zou zijn en ge wilt rap iet onderneme ofzo voorda die weg zen me u cente

20 januari 2005, 17:53
dat kan zeker, prijs is afh van bank tot bank en gaat niet voor kleine bedragen
termijn speelt denk ik geen rol al moet het binnen 'redelijke termijn' gebeuren
je moet wel zeer goed kunnen bewijzen dat je bedrogen bent hé

Harsesis
20 januari 2005, 17:58
Ik ben da al tegengekomen. En je eigen bank kan je daarbij ook helpen zij kunnen zeggen van welke bank het is. Dan moet je naar die hoofdbank bellen. Zo heb ik da gedaan en als je dreigt met politie geven ze die normaal wel. Want die moeten ze dan toch vrijgeven en krijgen zij nog een slechte naam. En dat gaan ze altijd liever vermijden. Zekerlijk als je zegt dat het om een oplichter gaat. Want sommige banken staan nu al in een slecht daglicht zoals dexia en kbc en zo. Via een bankrekening kunnen ze altijd je gegevens terug vinden.

dresse
20 januari 2005, 21:42
tzal dan toch nie zijn als moederke staat erachter vraagt :rofl:

anywayz MOET ge geen naam en adres ingeven bij een overschrijving??? kheb da toch altijd zo gedaan

ge moet alleen het rekeningnumer invullen. de rest is optioneel.
(met de pc toch, volgens mij is da op papier tzelfde)

marnic
22 januari 2005, 22:52
iets gekocht op e-bay alle gegevens klopten 1250 euro van eene in liverpool wacht al 3 maand klacht ingediend bij politie en bij bank ik wacht nog

Firestyler
26 januari 2005, 21:13
je hebt zijn adres als de persoon in kwestie heeft gestort op jou rekening, komt zijn adres er ook bij automatisch, is toch al 1 gemak... ;)

27 januari 2005, 00:05
je hebt zijn adres als de persoon in kwestie heeft gestort op jou rekening, komt zijn adres er ook bij automatisch, is toch al 1 gemak... ;)
niet waar....
storting kan perfect anoniem gebeuren....

en je ziet het probleem verkeerd

iemand geeft jou zijn rek nr en JIJ schrijft geld over, maar HIJ stuurt niets op, je eigen gegevens weet je, maar je hebt enkel ZIJN rek nr...