PDA

Volledige versie bekijken : Laten we er een sport van maken : probs met Gamer505 aka BioTron

The_Law
14 januari 2005, 13:52
Het gaat hem hier over deze thread (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=285311&highlight=ngage)

gamer505 gaat met mij akkoord om een ruil aan te gaan voor mijn Ngage tegen zijn Nin64 met enkele accesoires

Bon, dat bevalt mij dus zeker - ik verstuur die ngage proper verpakt en een dag of 4-5 nadien hkrijgt hij zijn Ngage

We zijn nu al meer dan twee weken verder - ik nog steeds geen Nin64

Blijkt nu dat die console gewoonweg nog niet is verstuurd !!! :angry:

Blijkbaar zou zijn vader nog eerst eens met mij willen bellen om te zien of ik wel een goeie koper en al ben

dit hoor ik dus VANDAAG :angry: :angry:

Waarom zou die mens mij eerst willen bellen om mij te controleren ??

die gast heeft ffs zijn Ngage al bijna twee weken en nu pas gaan ze eens denken of da ze die console wel aan mij WILLEN geven

de reden van : jamaar - het is mijn pa die dat moet verzenden en hij wil nie - raakt echt verre van mij kouwe kleren niet !

Nota bene denkende dat hij maar bleef vragen en zagen waar die Ngage bleef terwijl hij gewoon onder weg was en die nintendo nog lekker bij hem thuis staat !

Ik heb hem nog tot woensdag gegeven om die console hier te krijgen - desnoods oet hij maar een vliegtuig charteren - i don't care !

Hoe is het in hemelsnaam toch mogelijk - gaan we nu serieus moeten beginnen vragen van "weten uw ouders da wel" bij iedere deal ????

oppassen dus met die kerel !

Cedric
14 januari 2005, 13:57
wat ik uit zen posts afleid is dat hij ofwel zeer jong is, ofwel dislectisch is, ofwel alle 2

niettemin denk ik wel dat je het zult krijgen, die zit hier ook al een tijdje op het forum. Heeft imo nog nooits iets gekocht maar wilt wel altijd ruilen.

hopelijk komt het in orde, btw die gast van men tv kaart weigert om terug te betalen hé, 25 € voor een tv kaart die alleen op win95 past :ironic:

The_Law
14 januari 2005, 13:59
btw die gast van men tv kaart weigert om terug te betalen hé, 25 € voor een tv kaart die alleen op win95 past :ironic:

blijven volhouden

da is nog grotere afzetterij !!

gamer505
14 januari 2005, 14:00
kbiet mijn exkuzes aan uw console word inplaats van verzonden gelevert
aan huis dees eek end nog :bow:
ik kan daar nix aan doien van die verzendin want mij pa regeld alles
mat de post omda ik de laaste keer problemen gekregen had met de post vanwegen een verzending
maar dus kbiet mijn exkuzes nog eens aan
en hopelijk komt alles nog in orde

The_Law
14 januari 2005, 14:02
t'is u geraden makker :angry:

Cedric
14 januari 2005, 14:06
ja tis erg :p
edit da was van die post van law 2* hierboven.

gamer, niet aanvallend, maar logopedi is geen overbodige luxe hoor, tkomt nogal niet serieus over als je zo'n zinnen typed

The_Law
14 januari 2005, 14:36
En voila

kers op de taart

pa belt juist naar mij en krijg IK nog tegen men kloten ook

gamer - als ge communiceert me uw pa - vergeet dan ook efkes niet om het volledige verhaal te vertellen he

1) blijkt dat gij nog maar van gisteren uw GSM hebt ??? (freaky terwijl je al begin deze week mij liet weten dat mijn oud sms-sjes waren verwijderd)
2) zie jij hier ergens waar ik uw naam en de naam van uw Pa post ?
3) en ik weet niet wat het ermee te maken heeft dat je nog "minderjarig" ben

resultaat : dit alles zou dus nu nog MIJN fout gaat zijn

tzal toch ook nooit veranderen

The_Law
14 januari 2005, 14:42

en dan bericht van uw pa

"omdat em werkmens is zal em zien om da eventueel volgende week te verzenden"

tof, wreed tof !

Liverpool
14 januari 2005, 14:45
Het is echt dringend nodig dat er op het buy en sell gedeeltje grote kuis gedaan wordt en dat er een goei systeem gezocht wordt om jongeren en afzetters hier weg te houden ...

Misschien moet er eens een thread gemaakt worden waarin de gebruikers zelf voorstellen geven wat er kan verbeterd worden en dan moeten de mods achteraf maar bekijken wat haalbaar is en wat niet. Tis maar een gedacht he...

GhO$T
14 januari 2005, 14:53
Het is echt dringend nodig dat er op het buy en sell gedeeltje grote kuis gedaan wordt en dat er een goei systeem gezocht wordt om jongeren en afzetters hier weg te houden ...

Misschien moet er eens een thread gemaakt worden waarin de gebruikers zelf voorstellen geven wat er kan verbeterd worden en dan moeten de mods achteraf maar bekijken wat haalbaar is en wat niet. Tis maar een gedacht he...

der is gewoon niks veel beter mogelijk zulle zonder de voordelen van da forum hier te verliezen (=makkelijk en snel systeem en dus héél veel kopers en verkopers)

tis nu eenmaal internet en bijna iedereen zit met een variabel IP en de mogelijkheid om zoveel accounts aan te maken hier als je maar wilt, dus zoek dan maar es een oplossing om iemand permanent weg te houden...

als je vb gaat beginnen met een systeem waarbij iedereen zen adresgegevens moet doorgeven aan de crew samen met een scan van hun pas als bewijs gaat da hier direct leeglopen, kunde heel zeker van zijn.

Check maar es oudere topics, er zijn al zo oneindig veel voorstellen gedaan en hele topics gevuld met zever over de pro's en con's , er is gewoon geen sluitende methode, kijk naar ebay met al hunne zever, en toch worden daar nog dagelijks massa's mensen opgelicht.

en gamer505, ik hoop echt dat ze u hier bannen want het is echt compleet belachelijk wat jij hier uitsteekt zulle, en dan nog efkes gaan verstoppen achter uwe pappa door wa leugentjes te vertellen als het u wat te warm onder de voeten komt :doh: , n/o maar als ge nog eens nie uw verantwoordelijkheid voor zo'n simpel iets kunt oppakken heb je hier echt niks te zoeken.

Fatalix
14 januari 2005, 15:11
ik kan daar nix aan doien van die verzendin want mij pa regeld alles
mat de post omda ik de laaste keer problemen gekregen had met de post vanwegen een verzending
maar dus kbiet mijn exkuzes nog eens aan
en hopelijk komt alles nog in orde

Leestekens zijn geen overbodige luxe.
En een basiskennis van de nederlandse taal evenmin :unsure:

Code_X9
14 januari 2005, 16:00
van zo'n toffe papas krijg ik het op mijn systeem eh... jongens toch zo memme. ik doe dees al sinds mijn 15 en heb altijd mij eigen verantwoordelijkheden gedragen. ben maar blij ook da ze zich er ni mee gemoeid hebben.

gamer505
14 januari 2005, 16:12
van diat telefoon gesprek weet ik nix want mijn pa is kwaat op me omdak aandring voor da pakske te verzenden
ma kheb ok me hem gebelt en kprobeer er alles aan te doen om het nog deze week te verzenden
nogmaals mijn exkuzes
dees is mn eerste verkoop die zo traag gaat
normaal is dit niet zo
en kheb idd uw berichten gewist in die n gage QD en kheb da de woensdag gezecht tegen u
want kwas toen thuis (ook een uitzondering ) want kben normal op internaat
en normal handel ik ook alle dingen zelf af
maar omdak op internaat zit heb ik aan mn pa gevraacht ofda hij da wou verzenden
en voor hem was da oke en normaal moet em da al veel eerder gedaan hebben want khad em da al lvan midden vorige week gezecht en toen ook al meegegeven

mja kga proberen om alles nog in orde te bregen voor de woensdag

nog een prettige dag verder bye

GhO$T
14 januari 2005, 16:18

ma kheb ok me hem gebelt en kprobeer er alles aan te doen om het nog deze week te verzenden

en morgen kom je met nog een andere belofte af zeker, niemand heeft daar iets aan zulle aan al die zever en de problemen tss gij en uw pa, als ge nen deal sluit zorgt ge gewoon da ge u daaraan houdt, just gelijk da ge nie wist da ge op internaat ging zijn en bijgevolg er nie ging voor kunnen kijken, maar dat vond je waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om te vermelden bij de verkoop, zolang gij maar uw Ngage zo rap mogelijk kreeg zeker.

gamer505
14 januari 2005, 16:23
ma nee kwas idd wel happy toendak mn gsm zo vroeg kreeg want tkon ni beter
juist daarom da ik ook altijd schrijf bij mn post afhalen bij me thuis of afspreken in leuven
omdak ni graag iets verzend met de post omda alles zo traag verloopt
ma.. tja ik kan niveel meer zeggen want kheb alles al vertelt
ik kan alleen maar proberen om alles nog in orde te krijgen voor woensdag
bye

Dakantochnie
14 januari 2005, 16:53

wtf? Stel jij <18 jarigen gelijk aan afzetters? Ik ben zeker GEEN afzetter en toch nog maar 16. Dus ik zou volgens u dus geen dingen meer te koop mogen aanbieden? Dat is wat er toch staat...

slijpschijf
14 januari 2005, 17:21
wtf? Stel jij <18 jarigen gelijk aan afzetters? Ik ben zeker GEEN afzetter en toch nog maar 16. Dus ik zou volgens u dus geen dingen meer te koop mogen aanbieden? Dat is wat er toch staat...

Hij bedoelt gewoon dat jongeren die verantwoordelijkheid niet (kunnen) nemen. Je gaat om met geld, je moet er voor zorgen dat alles in orde komt he! Goed inpakken, op tijd verzenden, je aan je woorden houden, weten wat je wilt dus, en je niet een dag later bedenkten ofzo...

Je hebt mensen die zich zeer volwassen gedragen als minderjarigen, maar ook mensen die meerderjarig zijn, en waar de volwassenheid nog zeer ver te zoeken is. Hangt zowat af van persoon tot persoon!

GhO$T
14 januari 2005, 18:30

idd ge moe da zo letterlijk weer nie oppakke, der is ier zelfs ne minderjarige crewmember (of was misschien al), tis nie da cijferke da telt hé, mor blijkbaar evolueert da koppeke nie bij iedereen even vlug, en bij sommigen komt het al helemaal nooit meer in orde :p

ik denk ook da'k ga beginne me telkens het volledige adres en thuistel te vragen én dat ook te checken via telefoonboek en door ne keer te bellen enzo, tis omslachtig en iedereen zaagt als ge met zo'n dingen afkomt, maar tis toch wel een methode om van die idiote klein kindjes af te schrikken die ier denken van efkes rap cente te verdienen op andermans kap.

jeroenrams
14 januari 2005, 19:02
Ik zou voor buy & sell een soort extra optie invoeren. Mailtje sturen met scan van paspoort naar één van de mods en dan een soort "verified list" creeëren, zo kunnen verkopers en kopers zien welke mensen hier geregistreerd zijn met echte naam en echte adres. Voor minderjarigen eventueel een scan van één van de ouders met papiertje met toestemming ofzo? Ik weet dat dit een beetje werk is, maar het is eigenlijk maar een kleine moeite om toch zo al een deel ongemakken weg te werken.
Kopen & verkopen is dan wel nog mogelijk zonder je scan van paspoort door te geven, maar dan kan je bijvoorbeeld aan een koper of verkoper vragen bij een deal om dit even te doen, zo is iedereen zeker en neem je een onzekerheid toch beetje weg.

The_Law
14 januari 2005, 19:11
mjah

ier ebbek al zijn gegevens he

hij verstuurt et gewoon nie omda zijn "pa" daar tussen zit

da is nu toch wel vo dood te vallen he

en beste is da IK dan tegen mijn doos krijg

jeroenrams
14 januari 2005, 19:45
dan haalt het scannen van een paspoort idd niets uit... Mja, ik zou eigenlijk niet weten wat je kan doen om zoiets te voorkomen?

The_Law
14 januari 2005, 19:54
Niks

die mensen mijden - datte ja

Zo een situatie kunde zelfs niet met de strengste regels vermijden :sad:

Wover
14 januari 2005, 19:55

wat is er mis met jongeren :wtf:

Mijn eerste verkoop hier heb ik al meer als een jaar geleden gedaan, toen ik juist 16 was, en ik vind niet dat ik nu anders handel dan toen, en aan mijn whitelist notatie te zien zal dat de goede manier zijn :)

Meestal geef ik ook zo goed als al mijn gegevens aan kopers/verkopers zodat ze een extra zekerheid hebben. Een handel is bij mij nog maar een keer iets of wa misgelopen toen ik een pakketje dat ik op ebay verkocht had in Leuven moest gaan halen, maar ik moest met de trein gaan, en die had een half uur vertraging, en hoewel ik mijn gsm nummer gegeven had, kreeg ik geen telefoon van "waar blijfde" ofzo... Gelukkig was die man heel bereidwillig en is hij het de volgende dag komen halen...

gamer505
14 januari 2005, 23:36
eum the law, ik denk niet dat ik dit gezecht heb ik zei als alles nu goed verloop is uw pakje zaterdag op de post .
tis aangetekent dacht ik da mn pa zei dus ge zult het wel hebben tegen woensdag of vroeger
nog een prettige avond verder

nTFs
14 januari 2005, 23:51
eum the law, ik denk niet dat ik dit gezecht heb ik zei als alles nu goed verloop is uw pakje zaterdag op de post .
tis aangetekent dacht ik da mn pa zei dus ge zult het wel hebben tegen woensdag of vroeger
nog een prettige avond verder

gast , doe eens wa aan uw taal.
djeezes man, de simpelste woorden typte nog verkeerd.

kakature
14 januari 2005, 23:55
gast , doe eens wa aan uw taal.
djeezes man, de simpelste woorden typte nog verkeerd.
wrs dyslectisch of zo ...

Fear
14 januari 2005, 23:58
lol, ik vind dat zielig gewoon. Op den duur moet ge nog aan iedereen beginnen vragen hoe oud dat hij is, en/of zijn bedoelingen goed zijn of niet.

Gamer505, voordat ge begint met eventuele verzendingen waarvan ge toch niet weet of uw pa al dan niet gaat verzenden, denk dan eerst eens aan de miserie die andere, zoals The_law zullen krijgen.

Uw pa belt hem om te zeggen dat hij in de fout is (en wie weet wat nog allemaal good heavens), terwijl gij al meer dan een week met die nokia in uw handen zit. Ik versta wel dat ge op internaat zit, maar ge hebt vast wel meer mensen die ge kent die dat pakje naar de post kunnen doen om dat op te sturen. Ik heb een nichtje van 7 die dat kan djeeses.

The_Law, raar dat gij toch ook altijd rare dingen tegenkomt. Kzou zeggen, als het tegen volgende week nog nie geregeld is, best eens een bezoekske gaan brengen en zelf da pakje gaan afhalen. Ik zou liever nog een extra kost geven aan naft dan aan al die zaging.

gamer505
15 januari 2005, 00:09
wrs dyslectisch of zo ...

nee da komt omdak te rap ben met schrijven en daarmee maak ik fouten

CubeCuyp
15 januari 2005, 01:06
typ dan wa langzamer in godsnaam en hou het leesbaar voor de rest hier op het forum... :unsure:

mensen die zelf niet de verantwoordelijkheid kunnen opbrengen om een pakje op de post te doen moete gewoon geen deals komen maken op dit forum.

ThA JoS
15 januari 2005, 11:01
The_Law, raar dat gij toch ook altijd rare dingen tegenkomt. Kzou zeggen, als het tegen volgende week nog nie geregeld is, best eens een bezoekske gaan brengen en zelf da pakje gaan afhalen. Ik zou liever nog een extra kost geven aan naft dan aan al die zaging.

Tis ni echt raar dat The_law altijd die dingen tegenkomt, Als ge ne keer bekijkt naar wat hij hier allemaal koopt/verkoopt dan ist redelijk normaal dattem per dag minimum 5pakjes moet verzenden en dan gade met veel mensen om... waar der altijd wel ne rotten appel tusse zit zekers.
Btw ni iedereen heeft de tijd om naar den andere kant van het land te rijden om daar een of andere pakketje te gaan ophalen.

greetz

Cartmaan
15 januari 2005, 11:22
Probeer gewoon zoveel mogelijk te weten over u (ver)koper. Een kort gesprekje op MSN kan wonderen doen.

The_Law
15 januari 2005, 12:02
schrijffouten, msn, etc etc etc ...

dat is allemaal stuff die :offtopic: en eigenlijk nie relevant is

ik erger mij aan het feit dat ik nu nog moet gaan bewijzen dat IK te vertrouwen ben nadat hij reeds een week mijn gsm heeft

het feit dat het ook was van "het is verzonden, het is verzonden" - dan is het dan weer niet verzonden maar ZEKER dit weekend leveren en als laatste was ik de slechte en gingen ze eens zien om dat eventueel in de loop van volgende week te gaan verzenden

:frustrating:

Cartmaan
15 januari 2005, 12:35
We kunnen dan ook niet meer doen, dan te zeggen hoe je dit alles kan voorkomen. Of toch, de kans kleiner maken. Akkoord, het is een heel rottige situatie, maar het beste lijkt me om er persoonlijk heen te gaan (tenzij het nu eindelijk verzonden is?).

Ow_jeih
15 januari 2005, 15:00
gamer505, hoe is uw vader in die deal terechtgekomen? :ironic:
kunde nog niet alleen naar de post gaan om dat pakket te verzenden ofzo :angry:

djees, grow up want ge verdiend een black-list !!! :doh:

Oser
15 januari 2005, 16:22
jij, gamer505, zal het wss minimaliseren, voor jou is het allemaal niet erg. Maar trust me, de frustratie voor The_law is groot, zeer groot!
ik heb hetzelfde meegemaakt met cartman^ die bij mij een plasmascherm had besteld, het ging hier over 3500 eur ! hoe stom het van mij ook was, na lang zagen van zijn kant had ik da nog gedaan ook! en wnnr ik hem had,en em het weekend wou leveren, belt zijn ma mij op:
nee, yannick gaat geen plasmascherm bij u kopen! hij betaalt u geen cent.
Het gevoel da je dan meemaakt suckt zwaar. men pa was fucking razend, want ook ik ben minderjarig, maar ik kan mijn afsprake wel nakomen...
het heeft me heel wa geld gekost, mja..
je staat machteloos hé :s

@the_law : succes nog...

greetz

*Mercenary*
15 januari 2005, 20:11
n/o Oser maar pretty stupid van u om 3500 € voor te schieten aan een onbekende...

Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om zo'n scherm te bestellen zonder dat ik eerst geld heb gezien ervoor.

Koone
15 januari 2005, 20:43
n/o Oser maar pretty stupid van u om 3500 € voor te schieten aan een onbekende...

Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om zo'n scherm te bestellen zonder dat ik eerst geld heb gezien ervoor.
Have to agree there..
Als ik iets verkoop, is de regel altijd: Eerst geld, dan verstuur ik wat gekocht is.
Als ik iets koop van anderen dan is het normaal dat zij het ook zo doen, maak er geen problemen van.

Over die minderjarigen discussie, ik ben 16 jaar en ik verkoop hier al meer dan een jaar, sinds m'n 14 dus. Iedereen die iets gekocht heeft van mij kan u zeggen dat ik een eerlijk persoon ben, je kan echt niet zeggen dat minderjarigen hier niet thuishoren, ik doe steeds wat er van mij verwacht wordt, en ik heb blijkbaar geluk gehad, nog geen 1x zijn er problemen geweest van de kant van de kopers.

soulrippeR
15 januari 2005, 21:31
veilig zal et nooit zijn, op ebay word je soms ook nog int zak gezet, vorig jaar heb ik zo ook 25€ verlore, object nooit gekregen en ebay kon er nix aan doen (te weinig geld)..
hier gebeurt het wel af en toe dat men deals niet nakomt maar das nog nie zo super erg.. ik ga meestal eerst prate op msn en adres/gsm uitwisselen.

Firestyler
15 januari 2005, 23:49
als ge te jong zijt, en uw pa het niet vertrouwd...
zoude beter hier geen deals doen, want ge blaast der zo rap uw geld uit zonder daje eigenlijk zelf nog beseft (tegenwoordig kost t al veel geld... al die zuurverdiende euros...)

gamer505
15 januari 2005, 23:52
yu kben het pakje persoonlijk komen brengen maar the law was ni thuis dus kheb het bij de buurvrouf af gegeven en the law zal het krijgen van haar
dus vala pakje is weg en the law nog eens srry voor het lange wachten en dank u voor uw begrip bye ;)

The_Law
15 januari 2005, 23:54
Mjah

neemt niet weg dat ik teleurgesteld ben in u

ge zit op mijn msn, ge weet dat ik altijd ijver voor eerlijk en snel en vanalles en nog iets

en dan doede zoiets en mij in de waan laten van ..... :sad:

edit : ik heb u ook bewust NIET op de blacklist geplaatst - mor ik hoop dat je inziet dat gewoon efkes een mens op de hoogte brengen van een situatie al veel kan helpen

piotke
16 januari 2005, 00:01
opgelost

*closed* om gespam te vermijden.

16 januari 2005, 12:33
ik wil wel nog even dit meegeven.
Ik heb vorig jaar al zitten denken over een systeem met scans van de identiteitskaart etc...

Maar een beetje photoshop fan kan dit perfect vervalsen zonder dat het iemand kan zien.
Ik heb dan in de plaats een hele sticky geschreven over veilig zaken doen via het forum.
Ik denk niet dat dit nog veel verbeterd kan worden, ms dat ik later toch een systeem met adres gegevens zou invoeren maar dan zit je ook met privacy problemen etc... en moet ik weer alles gaan controleren wat hier verkocht wordt, of die dan wel zijn gegevens heeft gegeven, en het kunnen dan evengoed zijn vasle gegevens zijn ook hé dus ik weet niet in hoeverre dat dit ons van die problemen gaat verlossen.

In het geval van gamer zou dit niets hebben opgelost.
Ik heb tegen gamer ook al gezegd dat hij op zijn verschikkelijke schrijffouten moet letten het lijkt er soms op dat hij alles wilt verkeerd schrijven.

Dat die vader daar tussenkomt zou normaal gezien een oplossing moeten zijn ik snap niet waar die problemen van maakt als zijn zoon al 14 dagen zijn gerief gehad heeft, als je geld moet aan iemand of goederen waarom zou diegene die het moet krijgen niet te betrouwen zijn????
Je moet het toch enkel maar opsturen...
zeer raar allemaal

Het kan zijn dat we ms na mijn examens een open forum organiseren op IRC om de veiligheidsproblemen te bespreken.
En zo onze members ook eens te horen maar nu heb ik en andere crew members daar bitter weinig tijd voor...