PDA

Volledige versie bekijken : Psychobass - Babylon (trance)

Bastaspast
9 januari 2005, 06:32
Io piepz,

tja tis blok en ne mens moet em in iets uitleve é :p ... dus benk nog mor on een nieuw nummerke begonne, ondertusse 2 nachten aan gewerkt, en met nachten bedoel ik ja ... kijk naar het 'post' uur é :)

name: Psychobass - Babylon
gear: fl studio
length: 5min56sec
grootte: -6MB
link: http://users.pandora.be/psychobasstechno/projects/babylon.mp3
comment: mja kan er mee door vinnek ... kwou het eerst zweverig make, ma tis iets harder uitgekome, commentz zijn meer dan welkom, zowel pos als neg ... ook op men andere tracks die je kan vinden op

http://users.pandora.be/psychobasstechno/projects

alvast enorm bedankt
grtz B
ik ga pitte :(

xxx

Bastaspast
20 januari 2005, 06:30
oesje kwist ni dant zo slecht was :confused:

file is ff offline
back onder de loep ... kga proberen hoofdmelodie er in te steken
als ik er nog ies een update van online zwier, zallek em wel poste
grtz B

Monstertruckdri
20 januari 2005, 23:11
jah,ik ben hier al heel lang nimeer geweest door mijn exames,pls post em ng is as em af is,ben echt benieuwd

CoRnHoLiO
24 januari 2005, 23:58
Same here!
ff nieuwe nieuwe config testen ook.
Greetz!

Bastaspast
2 februari 2005, 09:39
alé vooruit, kheb er nog een paar nachtjes aan gewerkt, het grote kutding is, da voor elke keer alsek men climax wil teste, een nieuwe mp3 file moet converteren, want men cpu kan al da getrance ni aan :p ... want da kraakt langs alle kanten en da doet pijn aan men oren ^^

anywayz, tis men eerste trance track ever, want ik ben techno addict, maar ik wilde per se eens een trance nummer maken om volgende redenen:
-eerst en vooral wil ik eens met melody bars werken
-2des wou ik vooral de werking van pads, strings, enz... onder de knie krijge
-3des leren om climaxjes te maken ...
...

anywayz, ik zou echt superblij zijn moesten de trancefreaks op dit forum eens wa tips geven, want ben bv eens naar baloo (vanguard) zen site geweest en heb eens wa werkjes beluisterd, als 15jarige is da echt compleet zot, was echt impressed ... nu wa is men vraag? ik snap ni goe waartoe die pads, gat's , strings en al diene, en weet ook ni goe oe ver de noten enz... uit elkaar moeten staan.

alleszins ja luister ies é, en maakt er zelf van of ge het goe of slecht vindt, en plz plz plz plz geef comment, al ist supernegatief :D
grtz B

link: http://users.pandora.be/psychobasstechno/projects/Nick%20B%20-%20Babylon.mp3

Tombo
2 februari 2005, 11:57
anywayz, ik zou echt superblij zijn moesten de trancefreaks op dit forum eens wa tips geven, want ben bv eens naar baloo (vanguard) zen site geweest en heb eens wa werkjes beluisterd, als 15jarige is da echt compleet zot, was echt impressed ... nu wa is men vraag? ik snap ni goe waartoe die pads, gat's , strings en al diene, en weet ook ni goe oe ver de noten enz... uit elkaar moeten staan.

alleszins ja luister ies é, en maakt er zelf van of ge het goe of slecht vindt, en plz plz plz plz geef comment, al ist supernegatief :D
grtz B

link: http://users.pandora.be/psychobasstechno/projects/Nick%20B%20-%20Babylon.mp3
:offtopic: pads zijn net als strings, dienen om achtergrond te vullen, gates zijn dacht ik om korte geluidjes te krijgen, en ja strings.. ooit rank 1 - airwave gehoord? Dat zijn strings.. :D

Wat voor config heb je? Kwestie van te helpen met je gekraak.

ontopic: Niet slecht als track :-) Je werkt met effectjes, mooi :-)
Paar tips:
* vul je track wat meer op. Een tweede bass, een submelo onder het huidig, iets wat het voller maakt.
* bassen mogen gerust ook van toon veranderen. Je kan ze laten meelopen met je melodie
* persoonlijk vind ik een catchy melodie het belangrijkste ingredient. Eens je die hebt kun je daarrond bouwen :)

good luck!

Bastaspast
2 februari 2005, 12:03
hmmm thnx voor de tips met die bass, mooi surpluske
en men setup:

p4 2.533 ghz
onboard soundkaart wel :( ... miss ook daaraan dak ni zooo goeie klankweergave heb
512 rimm 32 bit geheuge
gf4 ti 4200
en als boxen infinity mkII stereo speakers

das zo wa het belangrijkse i guess

Tombo
2 februari 2005, 14:35
Moet er echt wel mee lukken om zonder schokken te spelen. Ik zit hier met athlon 1.4 en toch wel paar vst(i)s en fxs.

Ga naar audio settings en zet buffer length hoger. Live is 110ms goed, om gewoon af te spelen is 370ms beter.

bandarlog
2 februari 2005, 15:49
1 woord: renderen ;) Als ik dat niet zou doen zou ik met mijn p4 2.4 ghz 786 ram aan zo'n 500% cpu zitten denk ik...

Tombo
2 februari 2005, 16:49
1 woord: renderen ;) Als ik dat niet zou doen zou ik met mijn p4 2.4 ghz 786 ram aan zo'n 500% cpu zitten denk ik...
dat doet em al :p

As da met buffer echt ni oplost, probeer dan asio ondersteunende kaart te vinde. Audigy 2 ofzo..

bandarlog
2 februari 2005, 17:04
Ik heb een audigy 2 kaart en heb één advies: niet kopen: SB sucks voor maken van muziek. Dan review:

Uw kick staat te hard tov andere geluiden. Ook is hij niet goed ge-eq'd: teveel subbass bijvoorbld en te luid tov bass. Dan uw leads: meer mee doen: qua ruimtelijke spreiding zitten ze wel goed maar ze klinken veel te 'op de voorgrond'. Probeer er wat dynamiek in aan te brengen en daarmee bedoel ik niet de 'magische' reverb waarmee zo goed als iedereen een lead cool probeert te maken. Eerder synthesis: lfo's envelopes, variëren van velocities en delays, stereo delays, lichte phasers en liefst zo weinig mogelijk met fruityvst-brol.
Wat je boijvoorbeeld kan doen is op uw ene oscillator een bpf zetten terwijl op de andee een lpf of hpf staat. Antares filter is daar zeer geslaagd voor als achteraf effect maar liefst dus in de synth zelf.

Valt mij trouwens aan de meeste leads van nummers op dit forum op: lijken presets war enkel met vst's (achteraf efx dus) aan geprutst is. Veel beter is uw synth zelf tweaken en er dan zo weinig mogelijk efx op te zetten.

good luck alleszins!

Dan de klank van uw percussie zit op zich wel ok maar is dus te stil tov de rest (en zeker dus kick).

edit: ps: tkan nogal kritisch overkomen maar dat is toch de bedoeling he... tis opbouwende kritiek met goeie bedoelingen vanuit my humble opinion :)

Tombo
2 februari 2005, 18:08
Valt mij trouwens aan de meeste leads van nummers op dit forum op: lijken presets war enkel met vst's (achteraf efx dus) aan geprutst is. Veel beter is uw synth zelf tweaken en er dan zo weinig mogelijk efx op te zetten.
:offtopic: Mja, op zich, uw synth tweaken.. je kan een synth niet zo tweaken dat er plots een delay uitkomt, of phaser op staat ofzo. Meestal is een synth een paar oscilators met lfo, envelopes, detune enzo. Efx zijn dan wel nodig. :unsure:

En om nu al een prokaart te kopen... :s Waarom suckt SB voor niet-pro music making?

bandarlog
2 februari 2005, 18:15
:offtopic: Mja, op zich, uw synth tweaken.. je kan een synth niet zo tweaken dat er plots een delay uitkomt, of phaser op staat ofzo. Meestal is een synth een paar oscilators met lfo, envelopes, detune enzo. Efx zijn dan wel nodig. :unsure:

En om nu al een prokaart te kopen... :s Waarom suckt SB voor niet-pro music making?

1. jawel, je hebt de juiste synths nog niet ontdekt denk ik :) Korg legacy: alles wat je wil in de synth, sw protrance: betere delay dan ge zelf achteraf kunt bijzetten. Absynth: immens veel efx...etc
edit: en ik zeg niet dat je geen efx moet gebruiken he! I zet op alles ook veel efx maar dan gaat het eerder over eq, lichte reverb soms... Tis gewoon belangrijk dat ge niet ne preset neemt en die gans open zet om hem dan stiller en cooler te doen klinken met massa's reverb en chorus enzo want da fuckt uw geluid gewoon op, zeker live. En ik zeg hiermee ook niet dat iedereen dat doet ofzo maar tis een gevaar.

2. Omdat je voor dezelfde prijs een beter hebt van bijvoorbeeld m-audiophile. Dan: latency is één groot bedrog bij SB. Uw output en input: kleine jacks... beter een kaart met deftige cinch kopen (opnieuw: zelfde prijs). Sb audigy is eerder gemaakt voor hoge kwaliteit hifi (dvd, surround, gaming etc). De reden warom veel mensen daaraan denken die te kopen (alsook ik toen) is dat dat +/- de meest pro kaart is die je kan krijgen in pc winkels in België. Maar je kan dus beter vinden voor dezelfde prijs of iets duurder op internet, in Duitsland of in pro-muziekzaken (keymusic, piens etc alhoewel die u ook afrippen)

eidt 2: Maar tis natuurlijk wel beter dan onboard geluidskaart he :)

Tombo
2 februari 2005, 18:31
1. jawel, je hebt de juiste synths nog niet ontdekt denk ik :) Korg legacy: alles wat je wil in de synth, sw protrance: betere delay dan ge zelf achteraf kunt bijzetten. Absynth: immens veel efx...etc
edit: en ik zeg niet dat je geen efx moet gebruiken he! I zet op alles ook veel efx maar dan gaat het eerder over eq, lichte reverb soms... Tis gewoon belangrijk dat ge niet ne preset neemt en die gans open zet om hem dan stiller en cooler te doen klinken met massa's reverb en chorus enzo want da fuckt uw geluid gewoon op, zeker live. En ik zeg hiermee ook niet dat iedereen dat doet ofzo maar tis een gevaar.Ken ze allemaal wel. Maar dit zijn dus ook gewoon efx' he :p Ik dacht dat je zei dat efx gebruiken fout was. Maar als je bvb WunderVerb wilt ofzo.. Idd mag je niet alles volzetten, maar als het jou de sound geeft die je zoekt, doen. Maar de meeste vst(i)s die ik gebruik zijn simpele vst(i)s, hou er niet zovan om presets te hebben, bouw liever zelf de sound. En met de nieuwe vst(i)s, ga je vaak gewoon preset nemen, en dan niets meer doen. Niet echt muziek creeeren dan. :sad:

2. Omdat je voor dezelfde prijs een beter hebt van bijvoorbeeld m-audiophile. Dan: latency is één groot bedrog bij SB. Uw output en input: kleine jacks... beter een kaart met deftige cinch kopen (opnieuw: zelfde prijs). Sb audigy is eerder gemaakt voor hoge kwaliteit hifi (dvd, surround, gaming etc). De reden warom veel mensen daaraan denken die te kopen (alsook ik toen) is dat dat +/- de meest pro kaart is die je kan krijgen in pc winkels in België. Maar je kan dus beter vinden voor dezelfde prijs of iets duurder op internet, in Duitsland of in pro-muziekzaken (keymusic, piens etc alhoewel die u ook afrippen)Latency: gebruik asio, heb je latency van 10ms ofzo. Ja input/output is enkel echt belanghrijk als je pro gaat beginnen en speciale hardware gaat kopen. Ik doe het nog altijd liever enkel met pc, ben ook maar arme student :D. Voor je t weet ben je bezig een hele studio vol synths aan te maken, en ga je wrs met cubase verder gaan ofzo..

bandarlog
2 februari 2005, 18:46
Ken ze allemaal wel. Maar dit zijn dus ook gewoon efx' he :p

zwaar offtopic, sorry bastapast :unsure: ...

Wat bedoel je juist? Wat zijn gewoon efx?

Latency: gebruik asio, heb je latency van 10ms ofzo. Ja input/output is enkel echt belanghrijk als je pro gaat beginnen en speciale hardware gaat kopen.

Voor je t weet ben je bezig een hele studio vol synths aan te maken, en ga je wrs met cubase verder gaan ofzo..

ja duh :) Natuurlijk Asio, maar asio van m-audio of andere kaarten is wel net iets beter. (en ja zelfs met asio4all) En 10 ms is gewoon teveel, zeker als je hardware synths aanstuurt en je gebruik maakt van 1/16e melodieën. Trouwens: met die sb audigy is 10 ms onhaalbaar, al zeggen ze zelf dat 2 ms te doen is. Ik werk nu aan het minimum (50ms) zonder dat het int honderd loopt. Dus wat is het gevolg: ik moet al mijn hardware synthlijnen opnemen omdat de latency te traag is. Nooit live melodieën dus want het gaat gewoon te traag. Enkel live midi control...

En waarschijnlijk met cubase voortgaan? Waarom dat dan wel? Er zijn genoeg pro-artieste die met FL werken. Ik ben toch alleszins niet van plan over te schakelen, tenzij voor masteren misschien. Met FL ka je alles doen wat je wil, en die 16 bit storen mij voorlopig niet.

Tombo
2 februari 2005, 19:15
idd zwaar offtopic, sorry basta :sad:

Wat bedoel je juist? Wat zijn gewoon efx?ja, gewoon delay reverb enzo en die nieuwere vst(i)s zijn ook op zich effecten op de synth.. nouja, doet er niet toe :p

ja duh :) Natuurlijk Asio, maar asio van m-audio of andere kaarten is wel net iets beter. (en ja zelfs met asio4all) En 10 ms is gewoon teveel, zeker als je hardware synths aanstuurt en je gebruik maakt van 1/16e melodieën. Trouwens: met die sb audigy is 10 ms onhaalbaar, al zeggen ze zelf dat 2 ms te doen is. Ik werk nu aan het minimum (50ms) zonder dat het int honderd loopt. Dus wat is het gevolg: ik moet al mijn hardware synthlijnen opnemen omdat de latency te traag is. Nooit live melodieën dus want het gaat gewoon te traag. Enkel live midi control...Mja, FL en live is niet echt practisch vind ik. Vind FL eerder een tooltje (ok, srieus tooltje :D) om gewoon te producen.

En waarschijnlijk met cubase voortgaan? Waarom dat dan wel? Er zijn genoeg pro-artieste die met FL werken. Ik ben toch alleszins niet van plan over te schakelen, tenzij voor masteren misschien. Met FL ka je alles doen wat je wil, en die 16 bit storen mij voorlopig niet.
Idd, genoeg artiesten. Mike Oldfield enzo.. Maar ik zie fl nog altijd niet als een programma voor muziek te maken met hardware synths. Het zal wrs kunnen, mer ja. Ik ga ook niet overschakelen hoor, fl powa.. :D

Nu voor verdere discussie (ik heb eigenlijk exaam filo vd wiskunde voor te bereiden :p), misschien thread in music general, of pm/msn.. ;)

Bastaspast
2 februari 2005, 20:28
Ik heb een audigy 2 kaart en heb één advies: niet kopen: SB sucks voor maken van muziek. Dan review:

Uw kick staat te hard tov andere geluiden. Ook is hij niet goed ge-eq'd: teveel subbass bijvoorbld en te luid tov bass. Dan uw leads: meer mee doen: qua ruimtelijke spreiding zitten ze wel goed maar ze klinken veel te 'op de voorgrond'. Probeer er wat dynamiek in aan te brengen en daarmee bedoel ik niet de 'magische' reverb waarmee zo goed als iedereen een lead cool probeert te maken. Eerder synthesis: lfo's envelopes, variëren van velocities en delays, stereo delays, lichte phasers en liefst zo weinig mogelijk met fruityvst-brol.
Wat je boijvoorbeeld kan doen is op uw ene oscillator een bpf zetten terwijl op de andee een lpf of hpf staat. Antares filter is daar zeer geslaagd voor als achteraf effect maar liefst dus in de synth zelf.

good luck alleszins!

Dan de klank van uw percussie zit op zich wel ok maar is dus te stil tov de rest (en zeker dus kick).

edit: ps: tkan nogal kritisch overkomen maar dat is toch de bedoeling he... tis opbouwende kritiek met goeie bedoelingen vanuit my humble opinion :)

thnx voor uitleg, kweet da de mastering bij trance tracks echt perfect moet zitte omda ge al rap details kunt opmerken, tis ook een zuiverder genre als techno imo ...

door de commentaren en kritieken heb ik zelfs enorm veel zin om de mastering, de tuning en de percussie te verbeteren, teerste dak me ga aanschaffe bij men verjaardag is een goed soundsysteem met goei soundkaart want zo kan ik ier ni werke :) ... nee ik bedoel ik wil echt die afstellingen perfect onder de knie krijgen, want omfg bandarlog uw psytrance track da ownt kwa effectjes, ma zeker kwa afstelling, ... en dan nog mag het men genre ni direct zijn é, toch hoort ge dat da kwaliteit is... same met trfluffy's laatste song, en asparraguz zen werk ... kwou dak het ook al zo goed kon, anywayz de motivatie is er nog...

dus ge moogt na de exames, en ja die zijn er nog steeds :S ... een updateje verwachten waarin prolly een andere kick te horen zal zijn beter afgelijnd met percussie ...

nog commentz mense ?

grtz B

bandarlog
2 februari 2005, 20:39
teerste dak me ga aanschaffe bij men verjaardag is een goed soundsysteem met goei soundkaart want zo kan ik ier ni werke

Koop u vooral monitors in de eerste plaats...

En van die afstelling van mijn nummer: zelfs dat niveau is nog altijd maar zus en zo live... ge hoort nog altijd het verschil met echte releases (en dus goei mastering). Daarmee da'k hier zo zit te hameren op afstelling en eq en monitors kopen.

(En ik bedoel met mastering niet hetgeen de meesten hier bedoelen... Mastering is NIET uw bass goed zetten, uw kick stiller zetten of van een plat geluid een vet geluid maken. Mastering gebeurt als al die dingen (die dingen noemt men mixen) gedaan zijn en uw track eigenlijk al zo goed als perfect zou moeten klinken. Spijtig genoeg is mastering zo moeilijk dat er weinig dat kunnen (zeker in België en zeker gratis). En meestal gebeurt deftige mastering in peperdure studio's met goeie room acoustics, meerdere monitors en vooral heel duur analoge compressors enzo... Dus: uw eq van uw nummer thuis vanachter uw pc wat goed zetten is niet mastering. :))

Bastaspast
2 februari 2005, 20:48
awel ja da wou ik dus ook zegge, kwou vrage of ...

da ze die tracks op lp releases in een studio ni perfect afstellen ? ... ma dan zit ik weer met de vraag hoe geraken al die tracks in die studio's, bv marco bailey maakt zen muziek wss thuis in een eigen studio, en dan hoe geraken al die onderdelen in een master studio van mb electronics... ma idd, uw volumes en uw eq's in u fl mixer das ni mastering, da had ik al door :)

en yep monitors dusé, graag die behringer truth's mee nen terratec phase 28 miss ? dan heb ik ook connectore voor eventuele latere hardware uitbreiding ...
grtz B

bandarlog
2 februari 2005, 21:06
Die tracks geraken vrij ongemasterd in zo'n studio en daar bewerken ze dan heel subtiel nog elk onderdeel apart. En wees maar zeker dat iemand als marco bailey een dikke studio heeft. Probleem met beginnende tot intermediate producers is dat ze niet aan het vereiste niveau geraken waar labels om vragen (alvorens men aan de mastering begint). Daarom ook dat veel van die goedbedoelende en genmotiveerde homeproducers zich afvrgaen waarom die labels niks laten weten. Die labels krijgen gewoon dagelijks kweennihoeveel brol binnen prolly dat dus niet voldoet aan hun eisen (alhoewel de producer met zijn speakers het wel cool klinken vindt). Normaal gezien maakt uw omgeving (professionele omgeving, niet uw maten die mee pinten gaan pakken int wekend en die het 'wel een vette schijf vinden') u wel duidelijk wanneer ge misschien klaar zijt voor release. Ik wacht er alleszins nog mee want ik weet dat de eisen nog boven mijn niveau liggen...

Bastaspast
2 februari 2005, 21:13
wete toenk pas begonne was mee produce, en khad men eerste track af 'lokomotiv' echt een kuttrackje kwa mastering en vergeleke met hetgeen ik nu al meer weet over produce ... toch draaide ik op men eerste fuif (200 a 250personen) die ik gaf met men project, en da sloeg genoeg aan door die PA en mense bleve toch gewoon zich verder amusere, en ja das toch de droom van ne producer, om steeds betere tracks te make die het volk bezighouden ... tenslotte hoe lang ben je eigenlijk al bezig ? heb je een site ofzo ? alleszins ik gon ies nor een live performance en/of set van u kome luistere ...

ps: anywayz next psychobass party is @ 16 april 2005
http://www.psychobass.be
grtz

bandarlog
2 februari 2005, 21:33
tenslotte hoe lang ben je eigenlijk al bezig ? heb je een site ofzo ? alleszins ik gon ies nor een live performance en/of set van u kome luistere ...

nope (ff enkele weken) geen site, wel online te vinden maar dat weet ge al :) en voor die live sets: check pm... da ga ik hier niet online zwieren.

Baloo
3 februari 2005, 00:13
ben bv eens naar baloo (vanguard) zen site geweest en heb eens wa werkjes beluisterd, als 15jarige is da echt compleet zot, was echt impressed ...

:ironic: :bow:
Thx dude !

Btw , voor je cpu en je strings :

-= Strings =-

Strings zijn lange , trage geluiden die je track opvullen en warmte geven .
Ze volgen in grote lijnen de melodie .

Je kan strings in verschillende manieren krijgen , in zachte vorm , als achtergrond , maar ook als Synth , als Lead , dus als melodie .
( refer to Battle Of the Knights , www.dj-vanguard.com :p , daar is een string helemaal opgekrikt tot lead . )

Zoals gezegd Rank 1 - Airwave maakt daar dus ook gebruik van .

-= PAD =-

Pad is eigenlijk een soort synoniem voor een string , aleen dat ze meestal gebruikt worden om luider en emotioneler te zetten .
Niet echt veel verschil van strings dus .

-= Synth =-

Synths zijn meer elektronische sounds , meestal gemaakt met 303 osc of t4042 ( of hoe heet het ding ook alweer :ironic: )
Ze worden gebruikt voor melodies , arpeggios ( kom ik seffes op terug ).

Ze worden meestal in stukjes afgebroken , dus korte pulsen ipv 1 lange toon .

-= Arpeggios =-

Arpeggios zijn geluiden die continue herhaald worden , die meestal opkomen en weer afgaan , gewoon om de boel op te vullen en sfeer mee te geven tussen 2 melodies in . Daar heb je verschillende soorten in .

Ze worden bepaald door WAVE FORMS , een wav file heeft een soort golf van geluiden , je zag dat vast en zeker wel eens . Gelijk een hartslagmeter maar dan veel dichter op mekaar .

Die synth kan je dan bepalen door een waveform mee te geven , een soort verloop van het geluidje zelf .
Kan je instellen in de eigenschappen van je channel .

-= Hihatts , clapps , kick , bass , snare =-

Hihatts : = Die metalen dingen die meestal na een kick komen , om het dansbaarder te maken

Clapps : Woord zegt hetzelf , tlijkt op handen geklap . Meestal gebruikt op 8 stappen en dan gelijk met de kick . Maar dan ben je helemaal vrij in .

Kicks : Die Boenke boenkers . Iedereen zegt er bass , tegen , dus zeg maar terug dat ze helemaal verkeerd zitten .

Bass : De lage tonen die je track warmer maken , ze gaan mee met je melodie en maken de track lager , dus de diepte in , ipv die hoge saaie tonen .
Met bass kan je je track een pack emotioneler maken !

Snare : Soort van trommelgeroffel , gebruik om rolls van te maken , zo heel snel na elkaar bij een climax , je kent het wel

---------

-= CPU =-

Het gekraak in fl is zeker op te lossen !
Zet geen enkel kanaal luider !

In principe enkel luider zetten met compressors en vooral: stiller zetten (door eq filteren). Reverbs: nooit boosten hiermee: beter is: dry op 75% en wet op 25% ofzo nooit én 100% dry én daarenboven nog eens 30%wet ofzo. Geeft enkel maar schijn van vet-heid, live trekt dat op donkeyballs.

Als je een vst gebruikt is het best je melodie te maken , dit te renderen naar wav en importeren als kanaal , gebruikt veel minder cpu !

Hoor je gekraak van een kanaal , kijk in de settings en begin te prutsen .
Knopjes draaien , LED's aanvinken ; het werkt .

Doe dit niet roekeloos want je kan je channel hiermee helemaal van stuur maken .

Zet alle andere programma's af , zeker games en photoshop , dreamweaver , WMP , ....

Kijk in je msconfig ( start uitvoeren , msconfig >> tab Opstarten en kies wat je wil dat mee opgestart word , zet alle overbodige dingen uit .

Vraag aan iemand die er wat van kent wat moet en niet mag .
------

Correct me if i'm wrong , kheb het ook allemaal op mijn eentje zitten ondervinden .

Ik hoop dat je hier iets aan hebt , verwacht er dan ook niet teveel van want tis dan ook maar geschreven door een puberken van nen meter 60 die maar 15 jaar is he :music:

Greetz,
Vanguard

bandarlog
3 februari 2005, 00:24
Zet geen enkel kanaal luider !
Doe dit via filters en reeverbs , helpt al een stuk .

Correct me if i'm wrong

Ben het met alles van ons jong talent eens behalve dit... zet vooral niet luider met reverbs en filters. In principe enkel luider zetten met compreesors en vooral: stiller zetten (door eq filteren). Reverbs: nooit boosten hiermee: beter is: dry op 75% en wet op 25% ofzo nooit én 100% dry én daarenboven nog eens 30%wet ofzo. Geeft enkel maar schijn van vet-heid, live trekt dat op donkeyballs.

Baloo
3 februari 2005, 00:28
sorry :crazy:

Dankje !

Greetz,
Vanguard

tekn0w!z
3 februari 2005, 01:34
downloading!

currently listening through sennheiser headphone

kzal morgen eens tegoei met monitors luisteren om te beoordelen qua mastering

kvind uwe bassline al wat te eenvoudig.. mja kijk naar PvD, werkt ook maar met simpele basslines. ik heb het liever wat 'complexer".

Uw synth klinkt redelijk droog, ge probeert het met wat reverb wat te verhelpen... unison? kvind ook dat em ivm die kick te hard staat.

de break dan. kvind da noise-geluidje wel iets hebben dat de break introduceert, ma tmag wa stiller :)

de 2de synth in de break: klinkt ook een beetje standaard, en kmis hier wa achtergrond (string, pad, fx, ...)
mja de opbouw.. niet echt opbouw.. probeert los te breken maar mist wat 'drive' mss wat meer percussie gebruiken? en uw noten wat laten variëren :) (M.I.K.E. styl!)

algemene indruk:
zeker niet slecht hoor! maar ook niet perfect.. anders postte ge dit hier nie op het tn.music eh :p

aanschouw dit als opbouwende kritiek! We zijn er allemaal om te leren! en niet om elkaar af te breken! Als homeproducer zijt ge nooit echt 100% tevreden over uw eigen creatie (tis daarmee dak al een jaar geen productie niemeer gepost hebt... Mja hier komt nog verandering in :p)

gewoon blijven doordoen waar ge u goed mee voelt, en zeker nix forceren! doe wa ge graag doet en basseer u niet op andermans styl... creëer iets unieks!

/vylix out

Bastaspast
4 februari 2005, 17:50
zo er is nen update, climax zit al veel anders, ook ni meer zo een te hoog volume opt hoogtepunt, en er zit een pad onder weliswaar ge'gate'
verder heb ik de kick iets meer gecut, ma die zit me nog ni al te lekker... kwee ni, percussie is ook verluidt, ma da zint me ook nog ni helemaal, en de bassline... kwee ni het paste ni echt goe als ik ze in melodievorm goot... ma ik vind er wel nog iets op, ook vinnek dat de bass ni zo op de kick mag lig waardoor ge eigenlijk kutgeluid krijgt ...
anywayz de climax vink wel al in leuke vorm, er is ook een anti melodieke, weliswaar bijna onhoorbaar, maar toch zijn er 4 a 5 layers voor de melodie alleen... das miss ni zooooo veel, ma te druk wil ik het ook ni...

check maar hier voor Nick B - Babylon:
http://users.pandora.be/psychobasstechno/projects/Nick%20B%20-%20Babylon.mp3

na voltage, radiocontrolled en babylon, komt binnenkort ( nu dat de examens toch gedaan zen ) men 4de nummer online, hier is alvast een voorproefje voor wie het interesseert, vanaf nu weer vollenbak techno ofcourse :D... tis alleen nog maar den drumloop. De tunes en fx moeten er nog inkome...
check hier voor Nick B - Big Bizar:
http://users.pandora.be/psychobasstechno/projects/Nick%20B%20-%20Big%20Bizar.mp3

grtz B

Baloo
4 februari 2005, 19:01
Volgens mij heeft die intro ' wind ' wat te veel dist , zet die wat zachter .

Je kick zit goed , maar je hatts zijn dan weer zo ''''typisch ' maar die komen in orde waneer de clapp aangekomen is .

Opkomende synth , goed , mocht imo iets warmer .
Kan je doen door een goede eq instelling te zetten , pruts maar wat .

Je basswerk is goed .
Niet al te veel op aan te merken .

Mastering / verloop , is goed , je hebt niet te veel repetieve stukken .

Climax zit goed , alhoewel hij iets Bangender mocht zijn , je herhaalt gewoon het stuk dat in het begin ook zit ,
bij de climax zou ik een extra melodie of arp in zetten , strings en pads der in gooien .

Mooi werk though !

Greetz,
Vanguard