PDA

Volledige versie bekijken : Moet de whitelist vaker geupdated worden ???

RSSD
22 december 2004, 14:48
Hey,

Ikzelf probeer me meer en meer toe te spitsen op de whitelist.
Tijdens verkoop en zelfs nadien herinner ik de mensen eraan.
Gisteren nog hebbek iets verkocht aan iemand die niet op de whitelist staat.
Gevolg, nen hele uitleg is nodig om zo mekaar wat vertrouwen te geven...
Volgens die kerel moest hij der al 2x opstaan maar ze zijn nog niet bijgewerkt.
Ik vind het geen werk.

Ik kan verstaan dat Art weinig of geen tijd heeft om ze te updaten maar zo moeilijk is dat toch niet.
Ik kan wel verstaan dat de blacklist een ander pak mouwen is maar kom, ge kunt dat toch apart updaten ???

OFWEL stellen jullie iemand aan die wel de tijd heeft om er zich mee bezig te houden. :help:

Telenet Games Forum :love: but keep it real :bow:

cesco
22 december 2004, 14:54
idd, moet is dringend geupdate worden.

GhO$T
22 december 2004, 14:55
mja just alsof da nu zo een ramp is als die persoon nie op whitelist sta? Zeker als het een koper is, laat hem betalen voor ge verstuurt dan moet ge nie bepaald veel risico nemen hé...
die whitelist is alleszinds geen garantie om iemand blindelings te gaan vertrouwen, via interenet verkopen zal altijd een groot risico blijven inhouden.

Hoelang het duurt eer die whitelist updated wordt weet ik ook nie, maar zolang het allemaal mensen zijn die da vrijwillig doen in hunne vrijetijd zonder er ne frank voor te verdienen kunde hier nie beginnen eisen dat ze rapper werken/er meer tijd in steken hé?

RSSD
22 december 2004, 14:59
GhO$T']mja just alsof da nu zo een ramp is als die persoon nie op whitelist sta? Zeker als het een koper is, laat hem betalen voor ge verstuurt dan moet ge nie bepaald veel risico nemen hé...
die whitelist is alleszinds geen garantie om iemand blindelings te gaan vertrouwen, via interenet verkopen zal altijd een groot risico blijven inhouden.

Hoelang het duurt eer die whitelist updated wordt weet ik ook nie, maar zolang het allemaal mensen zijn die da vrijwillig doen in hunne vrijetijd zonder er ne frank voor te verdienen kunde hier nie beginnen eisen dat ze rapper werken/er meer tijd in steken hé?

Wie zegt dat iedereen zomaar wil betalen zonder enig bewijs van vertrouwen, akkoord adres en zo kunt ge al geven, maar zijt ge zelf persoonlijk niet meer op uw gemak als ge ziet dat er iemand een paar punten heeft ?
Waarom dienen die lijsten anders ?

En vrijwillig akkoord, maar als ge nu zelf ziet dat ge geen tijd niemeer hebt of als de andere mods dat zien,kunnen ze toch uit eigen beweging een andere oplossing zoeken ?

Box
22 december 2004, 15:04
Ikzelf sta nog geen enkele keer op de whitelist, noch als verkoper, noch als koper. Ik heb hier wel al enkele goeie deals gedaan, maar hou mij niet echt bezig met die lijsten. Ik stoor mij er ook niet aan dat ik er niet opsta. Wanneer ik een deal maak baseer ik mij dan ook meer op hoe andere aan- of verkopen van iemand zijn gegaan dan of die persoon al of niet op de whitelist staat.

RSSD
22 december 2004, 15:09
Ik stoor mij er ook niet aan dat ik er niet opsta. Wanneer ik een deal maak baseer ik mij dan ook meer op hoe andere aan- of verkopen van iemand zijn gegaan dan of die persoon al of niet op de whitelist staat.[/QUOTE]

Hoe kunt ge u daarop dan baseren, contacteert ge dan al die mensen ofwa ?
Het feit is dat het een stimulans is voor de verkoop en de verkoop zelf verloopt ook vlotter, niks dan voordelen in mijn ogen...

Baaske
22 december 2004, 15:13
Tja, de lijst. :ironic:
Ik denk dat het redelijk zinloos is iemand te listen, bv: ik heb The_Law al 4x gewhitelist (idd, voor verschillende aankopen en volledig volgens de regels), alsook nog andere verkopers, vele verkopers hebben mij gewhitelist, ik blijf gewoon op dezelfde 'score' staan, idem dito voor de personen die ik gewhitelist heb. En neen dit gaat hem niet alleen over de periode 13-11 tot 30-11.

Weg met de list. :tongue:

Enne vooral laat die lijst geen obsessie worden, onze goede oude vriend Schindler heeft dat al voor ons gedaan.
:)

Box
22 december 2004, 15:14
Uhm, ge kunt zo vorige post bekijken enzo...
En als ge het forum wat regelmatig volgt weet ge wel een beetje bij wie deals gewoonlijk niet goed gaan en bij wie wel. Het blijft altijd een beetje een sprong in het ongewisse, maar dat maakt de whitelist er niet minder op.
En ik heb een paar basisregels: oa niet kopen van onbeleefde mensen, en niet kopen van mensen die thread topics fout schrijven ([TK] en dergelijke vergeten). Als ze te dom zijn om de regels te lezen, zijn ze in mijn ogen te dom om eerlijk zaken te doen.

RSSD
22 december 2004, 15:16
Uhm, ge kunt zo vorige post bekijken enzo...
En als ge het forum wat regelmatig volgt weet ge wel een beetje bij wie deals gewoonlijk niet goed gaan en bij wie wel. Het blijft altijd een beetje een sprong in het ongewisse, maar dat maakt de whitelist er niet minder op.
En ik heb een paar basisregels: oa niet kopen van onbeleefde mensen, en niet kopen van mensen die thread topics fout schrijven ([TK] en dergelijke vergeten). Als ze te dom zijn om de regels te lezen, zijn ze in mijn ogen te dom om eerlijk zaken te doen.

Is het niet gemakkelijker om THE LIST te bekijken :ironic:
ivm uw regels kan ek goed inkomen...

Box
22 december 2004, 15:18
Gemakkelijker wel... Meer betrouwbaar? Waarschijnlijk niet.

GhO$T
22 december 2004, 15:19
Wie zegt dat iedereen zomaar wil betalen zonder enig bewijs van vertrouwen, akkoord adres en zo kunt ge al geven, maar zijt ge zelf persoonlijk niet meer op uw gemak als ge ziet dat er iemand een paar punten heeft ?
Waarom dienen die lijsten anders ?

En vrijwillig akkoord, maar als ge nu zelf ziet dat ge geen tijd niemeer hebt of als de andere mods dat zien,kunnen ze toch uit eigen beweging een andere oplossing zoeken ?
ah sry ik had uit uw uitleg begrepen dat die andere persoon er al 2x moest opstaan maar dat dit nog niet in orde gebracht was; als de verkoper er opstaat is dit inderdaad wel handig om wat meer vertrouwen te hebben das wel waar.

Maar die verkopen die nog maar afgelope zijn kunde nog terugvinde via de search en zo aantone da ge ne eerlijke verkoper zijt éh, is wel wa omslachtiger natuurlijk om die links te moeten gaan zoeken, maar tzal wel geen maanden duren eer je op de whitelist staat zeker?

The_Law
22 december 2004, 15:32
Wees gewoon allemaal eerlijk - geen listen van doen - en een aangenamer milieu om te werken en handelen

@ Baaske - 4 keer al :love:

Art
22 december 2004, 15:36
de lijsten zijn upgedate en baaske, wat ik nie binnenkrijg kan ik niet updaten he.

RSSD
22 december 2004, 15:40
de lijsten zijn upgedate en baaske, wat ik nie binnenkrijg kan ik niet updaten he.

No hard feelings é Art ma ge begrijpt wat ik bedoel hé.
Als ge zelf moest vinden dat ge dees nie meer kunt onderhouden kunt ge er beter afstand van doen, kwil et gerust overnemen :D

The_Law
22 december 2004, 15:41
En ik denk dat wat begrip voor de crew hier ook wel op zijn plaats is

Ikzelf ben het ook nog geweest en het aantal meldingen - mails en reports die vaak binnenkomen is niet te doen

dus naar mijn weten zijn Cron en co nog altijd maar mensen met een leven dus ze kunnen ook niet toveren he

:bow: @ Buy&Sell crew :bow:

RSSD
22 december 2004, 15:43

Ikzelf ben het ook nog geweest en het aantal meldingen - mails en reports die vaak binnenkomen is niet te doen

dus naar mijn weten zijn Cron en co nog altijd maar mensen met een leven dus ze kunnen ook niet toveren he

Dat weten we allemaal en ik heb ook respect voor die mensen.
Denk niet het tegendeel, kdacht dat ge dat wel wist The_Law.
Maar waarom dan niet iemand nemen die meer tijd heeft voor die dingen ?

Baaske
22 december 2004, 15:43

Tja, als ge die dan niet binnenkrijgt, zitten der nog hier meer hypocriete idioten dan ik dacht.

Code_X9
22 december 2004, 15:44
No hard feelings é Art ma ge begrijpt wat ik bedoel hé.
Als ge zelf moest vinden dat ge dees nie meer kunt onderhouden kunt ge er beter afstand van doen, kwil et gerust overnemen :D
ik denk eerlijk gezegd dat er op buy and sell wel meer werk is aan andere dingen dan aan de white list... plus eerlijk gezegd die whitelist is nu niet bepaald waaaaw weet je. als ge daar op moet afgaan... tis soms misleidender dat wat anders.

en ssmt... chill is twee seconden... dees topic voorla door u gestart komt een beetje cocky over ze... hoeveel keer stader al op eh?

Art
22 december 2004, 15:47
Heb ook wel al gemerkt dat niet alle verkopen een whitelist krijgen.HEt zijn bijna altijd de vaste die het doen.Het zijn de nieuwe die het meestal durven nalaten om het te doen.

sorry voor u baaske maar ik kan of de medemods kunnen niets doen aan de hypocriete hier.

RSSD
22 december 2004, 15:49
ik denk eerlijk gezegd dat er op buy and sell wel meer werk is aan andere dingen dan aan de white list... plus eerlijk gezegd die whitelist is nu niet bepaald waaaaw weet je. als ge daar op moet afgaan... tis soms misleidender dat wat anders.

en ssmt... chill is twee seconden... dees topic voorla door u gestart komt een beetje cocky over ze... hoeveel keer stader al op eh?

Gaan we nu al mekaar persoonlijk aanvallen of wat ?
Ik doe dat hier niet voor mezelf zunne.
Ondanks de zever dat hier altijd gebeurd en altijd zal gebeuren probeer ik de mensen het hier wat gemakkelijk te maken...

Code_X9
22 december 2004, 15:53
Gaan we nu al mekaar persoonlijk aanvallen of wat ?
Ik doe dat hier niet voor mezelf zunne.
Ondanks de zever dat hier altijd gebeurd en altijd zal gebeuren probeer ik de mensen het hier wat gemakkelijk te maken...
ja hebde mij zijn aanvallen echt barbaars eh :wtf:

ik bedoel maar dat voor het probleem da ge in u eerste thread plaats mischieen een beter oplossing moet gevonden worden dan gewoon de whitelist.

en volgens mij zal dienen vertrouwensklap er altijd wel moeten zijn... da loste me niks op. puur afgaan op de whitelist is zelf heel naief volgens mij niet?

Art
22 december 2004, 15:58
De whitelist is er om op terug te vallen.
Als je een koper/verkoper niet vertrouwt ofzo, dan kan je altijd eens op de whitelist terecht.Het kan een beslissend punt zijn , zeg maar, of je iets koopt ofniet.

Maar op de list terug vallen is geenverplichting ofzo.

En er gelieve hier niet te bekvechten graag

RSSD
22 december 2004, 16:01
De whitelist is er om op terug te vallen.
Als je een koper/verkoper niet vertrouwt ofzo, dan kan je altijd eens op de whitelist terecht.Het kan een beslissend punt zijn , zeg maar, of je iets koopt ofniet.

Maar op de list terug vallen is geenverplichting ofzo.

En er gelieve hier niet te bekvechten graag

Idd, juist daarom dat ik het zo belangerijk vind, maar sommigen moeten ook daarop commentaar hebben.
Soit, ik kan er terug op ingaan maar dit doe ik niet.

Art, sluit dees hier maar want ne mens kan ook nooit goed doen...
Als zij direct alles in ene keer denken te kunnen oplossen dat zet dan zelf doen...

Baaske
22 december 2004, 16:03
Heb ook wel al gemerkt dat niet alle verkopen een whitelist krijgen.HEt zijn bijna altijd de vaste die het doen.Het zijn de nieuwe die het meestal durven nalaten om het te doen.

sorry voor u baaske maar ik kan of de medemods kunnen niets doen aan de hypocriete hier.

Geen erg hoor Art, moest ge dat kunnen verhelpen dan moogde voor mij ook ne keer 6 nummers aankruisen op een papierke. :)

Cedric
22 december 2004, 17:22
ik whitelist nooit, reden: ik vind dat het niet werkt, ik sta er 9 keer op (moet er mss 30 keer opstaan maar swat)

er komt 1 iemand die er niet opstaat roepen van hij bedriegt en al het vertrouwen in je is verdwenen

-> het werkt niet

RSSD
22 december 2004, 17:29
ik whitelist nooit, reden: ik vind dat het niet werkt, ik sta er 9 keer op (moet er mss 30 keer opstaan maar swat)

er komt 1 iemand die er niet opstaat roepen van hij bedriegt en al het vertrouwen in je is verdwenen

-> het werkt niet

Ik kan niet geloven dat de mods een blacklist opzetten zonder enig bewijs.
Tenslotte moeten ze een blacklist eerst onderzoeken hé.

Art
22 december 2004, 17:37
Dat jer geen 30keer opstaat ligt niet bij ons maar met degene die de listing opgeeft.
Ik kanu enkel maar hetzelfde zeggen als bij baaske , wat er niets is kan er niet bijgevoegd worden.

gStar
22 december 2004, 17:40
Ik vote JA .

Ik raadpleeg altijd eerst de whitlist voor ik ne verkoop afsluit.
+

Kheb hier al zelf 5 goeie deals gedaan en ksta der maar 1 keer op :s

RSSD
22 december 2004, 17:45
Dat is nu just de bedoeling.
Als ik iet verkoop of koop,dan herinner ik de persoon er aan tijdens de verkoop en zelfs nadien nog eens via PM of zo.
En als de persoon een beetje van goeie wil is dan zult ge die ook krijgen.
Veelal maak ik ook mee dat er mensen zijn die nog niet weten hoe...

Om een whitelist toe te voegen maak je gebruik van de knop "Bad post", in de thread waar het plaatsvond, en als reden zet je whitelist + koper/verkoper + "nick van begunstigde"

BraveHeart
23 december 2004, 20:34
Zolang je jezelf niet op de blacklist te zien bent, geen zorgen maken.
Een upgrade van de whitelist mag wel eens als het kan.
Een overzicht over goede verkopers is altijd een +punt om iets aan te schaffen als je juist die personen aantreft die dat product aanbiedt waar je naar zoekt.

ja dus :)

Cedric
24 december 2004, 13:30
Ik kan niet geloven dat de mods een blacklist opzetten zonder enig bewijs.
Tenslotte moeten ze een blacklist eerst onderzoeken hé.

ik heb het weldegelijk over de whitelist :woohoo:

RSSD
24 december 2004, 13:33

-> het werkt niet[/QUOTE]

k sorry, ik dacht dat je het hier over de blacklist had :)

vanrumst
24 december 2004, 17:33
mja, ksta der als verkoper 10 keer op, kzou der zonder overdrijven 200 + op moeten staan,zelfde als koper
waarom is dat zo: omdat het gewoon teveel tijd vraagt om da in te vullen, en waarom iets invullen dat ge zelf nooit raadpleegt. Ik heb nog nooit gekeken in de whitelist of iemand der tussen staat waar ik iets van wil kopen. Sommige verkopers zou ik soms al blindelings vertrouwen op het geen ze verpatsen.

RSSD
24 december 2004, 18:22
mja, ksta der als verkoper 10 keer op, kzou der zonder overdrijven 200 + op moeten staan,zelfde als koper
waarom is dat zo: omdat het gewoon teveel tijd vraagt om da in te vullen, en waarom iets invullen dat ge zelf nooit raadpleegt. Ik heb nog nooit gekeken in de whitelist of iemand der tussen staat waar ik iets van wil kopen. Sommige verkopers zou ik soms al blindelings vertrouwen op het geen ze verpatsen.

Da had ek van u niet echt verwacht.
En zoveel tijd neemt dat toch nie in beslag zekers... :wtf:
En als ge iets wil kopen van iemand dagge totaal nog nie kent, mijn eerste reactie is toch de whitelist checken.

2nd2none
24 december 2004, 22:55
Ik sta dan al maar 1 keer in die whitelist en dan hebben ze mijne naam nog verkeerd geschreven ook nog :cry:

daar staat 2nd2one ipv 2nd2none(bij kopers he)

@mods: Wilt ge dit a.u.b. veranderen de volgende keer als ge eens nen update doe :eek: PLEASE :bow:

Thanks

Voor de rest goe bezig zunne :niceone:

« ei »
24 december 2004, 23:34
Mja, mijne nick staat daar ook 2 keer verkeerd in, bij kopers én bij verkopers.
<< ei >> & «ei» ipv « ei » :p
Nuja, tis wel duidelijk dat ik ermee bedoeld word zeker ;)

*edit*
Ahja ff ontopic vergeten:
Der mag gerust wat meer gewerkt worden aan de whitelist & de blacklist, ik baseer me daar ook wel vaak op, maar dat is natuurlijk niet het enige waar ik naar kijk voordat ik een deal sluit..

RSSD
28 december 2004, 20:39
Dees nog ne keer uppen se,
resultaat is toch al zoals verwacht...
Ben benieuwd.
Nog steeds geen reactie van de mods... :crazy:

30 december 2004, 14:19

inderdaad ons leven bestaat uit meer als jullie ten dienste zijn.

Ik doe mijn best, gelijk als alle crewmembers, om het hier zo aangenaam mogelijk te houden.

Maar onthou één ding, het moet voor ons ook aangenaam blijven...

Duidelijk genoeg?

ps: als iemand geblacklist wordt, wordt dit altijd onderzocht, er worden emails gestuurd met uitleg etc...
diegene die zegt dat dit niet zo is, weet er dus niets van en komt hier gewoon wat meehuilen met de groep.

De whitelist is een hulpmiddel, geen bijbel.
Als iemand er 10 keer instaat, of 100 keer maakt geen verschil.
Iemand dat er niet instaat is opletten, die kan niet zijn, die kan zich speciaal een acount hebben aangemaakt om te verkopen (wat we vaak zien aan de ip-adressen).
Maar ik koop niets van mensen die niet op de whitelist staan, zo ben ik altijd zeker.

BTW keb nog NOOIT een probleem gehad bij een verkoop
en ook al ms 30 zaken verkocht en gekocht.

One-t|M@[hINe
30 december 2004, 20:53

Ik doe mijn best, gelijk als alle crewmembers, om het hier zo aangenaam mogelijk te houden.

Duidelijk genoeg?

ps: als iemand geblacklist wordt, wordt dit altijd onderzocht, er worden emails gestuurd met uitleg etc...
diegene die zegt dat dit niet zo is, weet er dus niets van en komt hier gewoon wat meehuilen met de groep.

Iemand dat er niet instaat is opletten, die kan niet zijn, die kan zich speciaal een acount hebben aangemaakt om te verkopen (wat we vaak zien aan de ip-adressen).
Maar ik koop niets van mensen die niet op de whitelist staan, zo ben ik altijd zeker.

ipv te kijken of em op de whitelist sta, kijkje beter of em op de blacklist sta, imo. anders krijgt ier niemand een kans:\

ze zijn ier wel vrijgeviger met blacklists dan me whitelists imo.

geef mij maar zen telefoonnummer(dan bel ik) en ik zoek zen bijhorend adres op

ipv

wa waarden in de whitelist

RSSD
30 december 2004, 21:23
Kijk,

ik wil hier geen brokken maken of zo hé.
ik wou gewoon iets duidelijk maken en dat is :

Art heeft duidelijk nie veel tijd om moderator te zijn en ik respecteer dat, gij Cron kunt vroeg of laat ook meer verantwoordelijkheden hebben thuis of op andere gebieden...
Mijn punt was gewoon als ge zoiets kunt toegeven dan kan er toch iemand anders in de plaats komen ?

En ivm de whitelist, als ik nu vanavond een deal sluit met een recente nieuwe verkoper, doch hij zegt dat em verleden week een verkoop heeft afgesloten en dat de koper hem gewhitelist heeft.
Moet ik die verkoop dan weigeren omdat hij er nog nie opstaat ?
Der zijn andere oplossingen natuurlijk, maar ik zou geen moment twijfelen als ik die op de whitelist zag staan,al was et maar één puntje...

Anyway, veel verder wil ik er niet op ingaan, ik wil ook verdergaan met de forum.
Heb hier al vele goede deals gesloten sedert ik de forum ken.
Hopelijk komen der nog veel goede verkopers bij en zijn we allemaal happy :niceone:

Oser
30 december 2004, 22:12

Duidelijk genoeg?

idd, blacklist is veel belangrijker dan whitelist. theeft geen zin te beginne wene omda ger te weinig opsta, tis maar een onderdeeltje van een forum, ge kunt ni alles verwachte.

en cron: niemand is zo stom om iemand van de moderators op te gaan lichte:p

Greetz

RSSD
7 januari 2005, 15:02
Hm, blijkbaar zal het bij 2 x per maand blijven,jammer...

=Dujosh=
7 januari 2005, 15:05
geen commentaar :)
in orde nu :)