PDA

Volledige versie bekijken : Wat zou/moet ik doen met dit geval?

Prior
17 december 2004, 16:18
In de topic http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=271365&highlight=logitech verkoopt verkoper Switch een logitech muis mx 1000, ik bied daarvoor het hoogste bedrag.

Na een pm te hebben gekregen, betaal ik de persoon, en een weekje later bevestigt hij dat het bedrag is overgeschreven.

Nu 2 weken na die bevestiging heb ik nogaltijd niks gekregen.
De verkoper in kwestie zegt dat hij dat heeft opgestuurd, maar ik weet niet of dat waar is. :confused:

Ik heb hier al honderden pakjes via mijn postbode goed toegekregen en ik denk niet dat die man dat ook hier voor mij gaat verduisteren want hij kent mij, ik ben namelijk een collega, alhoewel ik het kantoor Ruiselede nu al meer dan 2 jaar heb verlaten naar een ander kantoor. (vervanger her en der)

Ik heb de persoon al aangemaand of hij een navraagsformulier wou invullen bij de post waar hij dat pakket heeft opgestuurd, om na te gaan welk kantoor het laatst mijn pakket heeft gehad...
en ook als ik niks krijg dat ik mijn geld zou terugwillen

helaas laat de verkoper het al meer dan een week afweten zonder dergelijk antwoorden voor mijn pm's en vrees ik dat ik die muis nooit ga zien

mijn vraag is nu?:

"Kan ik naar de politie gaan, met het adres van die persoon bij de hand, en mijn 50 euro's terugvorderen, of gaat dat niet voor zo'n bedrag?"

die 50 euro is wel 1 dag werken van mijn loon :(

Zou ik gaan naar de politie of moet ik nog iets anders doen eerst?
alle hulp welkom...

+ heeft nog iemand al problemen gehad met deze verkoper?

The_Law
17 december 2004, 16:22
Als ge zijn adres hebt is het simpelste van gewoon langs te gaan

Veelal is het dan direct opgelost

Weigert hij halstarrig van actie te ondernemen en hij weigert ook om na te gaan of het al dan niet EFFECTIEF is verloren gegaan dan is het beste van al om naar de politie te stappen en het volledige relaas daar op papier te laten zetten

Het zal traag gaan maar dan MOET hij er gevolg aan geven

Het bedrag speelt geen rol - zelfs voor 1 cent is het uw grondrecht om klacht in te dienen

Helaas is dit hier wederom een voorbeeld van snotneuzen die echt met alles een loopje nemen

dat maakt me zo kwaad he :angry:

Kwertie
17 december 2004, 16:30
sedert een paar maanden geleden krijg ik bij de post telkens een bewijs van verzending (ook bij kilopost) is sinds een paar maanden geleden verplicht in alle postkantoren in belgië da ge een bewijs meekrijgt, kzou het dan ook heel vreemd vinden als hij geen heeft gekregen, vraag er es naar?.. :wtf:

ik heb ooit 1 keer 3 weken mogen wachten op iets via taxipost, en toen lag de schuld effectief bij taxipost (ze verontschuldigden zich, maar een 'schadevergoeding' heb ik nooit gehad)

The_Law
17 december 2004, 16:31
Heb ook al schoon stoten meegemaakt met verzendingen maar een bewijsje kunde effectief altijd voorleggen ;)

Prior
17 december 2004, 16:33
gewoon naar zijn adres gaan, tegen dat ik mechelen sta vanaf ruiselede, westvlaanderen, is er weer al een hoopje geld erdoor voor vervoer en hij moet dan nog thuis zijn :s

kzal nog es een mail sturen met die antwoorden van hierboven, thx, hopelijk antwoord hij nu es :zucht:

The_Law
17 december 2004, 16:35
Al was het maar om het principe

sommige mensen hebben echt niet door dat wij moeten werken voor ons geld

bovendien - als ge gaat naar daar zal die gast em redelijk flexibel moeten opstellen want ge moogt gij dan gerust klacht indienen en u schadeloos laten stellen voor het COMPLETE bedrag - kostprijs + alle gemaakte onkosten

vanrumst
17 december 2004, 17:10
ik krijg hier ook geen bewijskes van verzending, tot een jaar geleden was dit wel, maar dat is afgeschaft denk ik.
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het verloren gaat, heb hier ook al enkele pakjes gehad dei verloren zijn gegaan. Dat kan ook in het sorteercentrum of ergens anders gebeuren hé.

Natuurlijk als hij al weigert om een formulier in te vullen voor dat na te gaan ...

Kiara
18 december 2004, 02:16
Ik post op verschillende postkantoren en ik krijg toch altijd een betalingsbewijs, geen garantie dat het ook aankomt natuurlijk.

Als je iets koopt en je laat het verzenden doe het dan met taxipost, het is iets duurder maar dan komt het ook zeker aan, die €5 extra gaat het ook ni maken en het bespaart je een hoop gezever.

Misschien nog een goede tip als je die persoon niet echt vertrouwd, onder rembours laten verzenden. ;)

RSSD
18 december 2004, 19:15
sedert een paar maanden geleden krijg ik bij de post telkens een bewijs van verzending (ook bij kilopost) is sinds een paar maanden geleden verplicht in alle postkantoren in belgië da ge een bewijs meekrijgt, kzou het dan ook heel vreemd vinden als hij geen heeft gekregen, vraag er es naar?.. :wtf:

ik heb ooit 1 keer 3 weken mogen wachten op iets via taxipost, en toen lag de schuld effectief bij taxipost (ze verontschuldigden zich, maar een 'schadevergoeding' heb ik nooit gehad)

Van taxipost kunt ge alleszins uw geld terug vragen van de verzending, ik heb et al eens gedaan, normaal als ze niet leveren op de termijn die je betaald hebt kan je het terugvragen...

Psychodweep
18 december 2004, 19:57
Ik post op verschillende postkantoren en ik krijg toch altijd een betalingsbewijs, geen garantie dat het ook aankomt natuurlijk.

Als je iets koopt en je laat het verzenden doe het dan met taxipost, het is iets duurder maar dan komt het ook zeker aan, die €5 extra gaat het ook ni maken en het bespaart je een hoop gezever.

Misschien nog een goede tip als je die persoon niet echt vertrouwd, onder rembours laten verzenden. ;)

Ge krijgt een betalingsbewijs, maar veel kan men daar niet meedoen. Vroeger had je nog een streepjescode bij kilopost-verzendingen. Maar sinds een jaar ofzo hebben ze da afgeschaft (weet ik veel waarom, waarschijnlijk omdat dat streepjescode systeem veel meer tijd in beslag nam en de werkdruk veel hoger lag ??).

Met taxipost ? Dat kost geen 5 euro extra maar minimum 10 euro extra.
Ge gaat toch geen dingen die bijv. 10 euro waard zijn met taxipost verzenden.
K zou alleen zeer dure dingen laten verzenden via taxipost. Als het onderwerp redelijk veel waard is of als ik het zaakje niet zo vertrouw, laat ik aangetekend verzenden, bel ik de verkoper op of annuleer ik gewoon de deal.
Voor 4 euro extra kan je met de gewone post aangetekend verzenden. Daar is de kans veeeeel kleiner dat iets kwijtgeraakt en heb je een identificatie-nummer (opspoorbaar). Moest je aangetekend pakje kwijtgeraken, krijg je een schadevergoeding van +-40 euro (dat is dus nie verzekerd he).

Rembours zenden ? Ze kunnen u evengoe een baksteen opsturen. Das ook nie echt een oplossing.