PDA

Volledige versie bekijken : [hom] Dreamchaser - Contrast (trancy pop)

Dreamchaser
22 november 2004, 14:24
.: Homemade :: Dreamchaser - Contrast

Hallo, Ik heb weer eens een homemade nummertje gemaakt. In feite is dit eerder een tussendoortje. Het nummertje ligt nogal in de trend van 1 van mn vorige nummers, Return to Austin, in de mate dat het voor mij eerder iets experimenteel is, en geen trance. Ik kan er moeilijk een genre op plakken, maar het neigt misschien wel een beetje naar electronische pop, met een aantal trancy elementen toch wel. Enjoy.

.: Genre :: Trancy Pop ?????
.: Formaat :: Mp3
.: Size :: 5.32 MB
.: Bitrate :: 192 Kbps
.: Length :: 3.52
.: Gear :: Reason 2.5
.: Download :: http://users.pandora.be/terabyte/dreamchaser/Dreamchaser%20-%20Contrast.mp3

Amerlegna
22 november 2004, 14:48
Ik moet zeggen jij blijft toch nog altijd mijn favo homemade producer en eigenlijk maak je meestal een genre muziek dat me niet echt bevalt normaal.
Ik heb eigenlijk nog nooit echt iets minder goed gehoord.

Dit vind ik een heel goed nummer.

02:12 zijn typische "Moby" piano's ! vet
02:40 zou helemaal af zijn maar het geluid van de "saxo"? klinkt net niet echt genoeg misschien.

Maar dat is muggezifterij hoor, het nummer is goed !

Liquid LP
22 november 2004, 17:56
nice, echt vetjes. pianostukje doet inderdaad echt direct aan return to austin denken.

eerste wat me opviel was dat de distortion synth mss iets overmastered is, niet echt zeker van, maar is ook zeker niet storend.
beat ondersteunt dit nummer echt volledig, dus zit echt wel volledig goed.
de "saxofoon" was een verassend element in het nummer, maar mengde zich echt perfect tussen al die andere tonen.

samengevat is dit dus een krachtig nummertje, zeker iets om trots op te zijn :)

priet
22 november 2004, 18:48
Sjieke dinges. Klinkt best wel leuk alleen ben ik geen al te groot fan van de "sax". Maar het toetsen werk is dik in orde.

[BAT]krikke
22 november 2004, 19:19
zalig nummer, ik heb het al 3 keer opnieuw beluisterd, het enige wat ik spijtig vind is dat het zo kort duurt (maar das eerder een compliment voor u :p)
sry dak geen technische commentaar kan geven, ik vind het gewoon een meesterlijk nummer en wou dit even vermelden

DiDoria
22 november 2004, 23:55
Eingelijk eens iets anders dan hardcore en allemaal van die andere dingen!!!
ECHT DOE ZO VOORT GEWOON!! ik maak ook zo'n muziek en echt probeer die ooit uit te brengen ofzo persoonlijk vind ik dat de wereld dit terug wa nodig heeft!!! Desnoods zetten we hier een verbond op ;). Alleen mss zonder dat "zwaardere" stuk zou het nog beter zijn!!!

Zal binnenkort ook eens iets posten!!

Dreamchaser
23 november 2004, 13:19
Iedereen heel fel bedankt voor de reacties. Tja die afwisseling rustig-harder komt natuurlijk overeen met de titel (contrast) en staat voor zowel de meer happy en meer depri periodes van mijn leven de laatste jaren. Misschien dat ik binnenkort wat meer naar rustige nummertjes ga toewerken.

Boris Yeltsin
23 november 2004, 19:51
Heel mooi gedaan! Zonder de hardere stukken zou dit een zalig chill trance nummer kunnen zijn. Bij de saxofoon zou het denk ik beter klinken als de verschillende noten iets mee in elkaar zouden overlopen.(Ik zit er mogelijk volledig naast, ik weet dan ook bitter weinig van producen af.)

SlashDotCom
23 november 2004, 23:02
aaah een liedje van den dreamchaser, da ziek graag :p
ben hem nu aant beluistere en da ziet der mij en ferm lieke uit ;)

Grtz

Bastaspast
24 november 2004, 00:26
dreamchaser echt nice, echt realy realy nice
kzou u zelf wille vrage om al uw producties en da mag ook van de voorbije jaren zijn eens op een cd'ke te zette voor mij, kwil zelfs een overschrijving doen en tis echt ni om te zevere ma vandaag had ik hier contrast hele avond in loop staan terwijl ik ont chatte was... en ja kendet agge zo wa in een down dagske zit, echt zalig lieke man ...

of anders zoveel mogelijk zaken doorsture, want ja ik ga binnenkort ook ies gon kijke of ik reason ni ergens op de kop kan tikke...
alé cheers é

grtz B

ps: ja kvon die old man and the sea ook schitterend (op electrobel), de rest heb ik zo goed nog ni beluisterd, grtz

Desperatozz
24 november 2004, 02:20
als ge ooit live performers zoekt voor dit prachtige nummer ... spreek me aan :D

dit vind ik werkelijk een zalig nummerke ... mss zou ik zelf sommige klankjes nog beetje anders gedaan hebben ,en in de overgangen een effectje meer ... maar voor de rest vind ik dit TOP ... alleen zoals amerlenga ook al zei: het saxofoon nummertje klinkt the synthetisch ... er zijn vast en zeker betere refills voor saxofoon ... en ook ... uw saxofoon is niet swingend genoeg ... een saxofoon moet gewoon wat met tussenmaten werken, in plaats van altijd juist op de noot ... als je begrijpt wat ik bedoel ;) ... als ge naar idool zou kijken : er moet meer schwung in :D :rofl:

ik zou dit zogenaamde *tussendoortje* zeker en vast nog hier en daar wat aanpassen ... en een beter passend einde maken ipv een fade out...

voor de rest, echt ... nice :D ... hebt ge toevallig geen zin om daar es samen vocals op te schrijven en es iet op te nemen met een zangeres? ;)

Dreamchaser
24 november 2004, 13:52
@Basta: de meeste van mijn recente nummers zijn te vinden via http://www.dreamchaser.tk Enkel de originele versie van the old man and the sea staat daar niet, maar die is wel nog te vinden op electrobel.

@Desperatos-X: Ik ben het nummer aan het herwerken naar een versie die iets meer is toegespitst op vocals. Ik gebruik hierbij vooral de rustigere elementen. Ik wil het nummer graag horen met vocals en DiDoria wil daar al voor zorgen. Maar meerdere versies kan natuurlijk geen kwaad :) (-> msn: dreamchaser at pandora)

AsparraguZ
24 november 2004, 14:10
ammaj :)
egt mooje track :music:
de rustige klasiek achtige stukken spreken mij egt wel aan
maar euh..ik zou wel wat werken aan die mix..laat het wat meer in elkaar vloejen ... zeker vanaf dat die saxofoon erbij komt..nu word je er meer in gesmeten..snapie? :)
ook vind ik de saxofoon synth een beetje te klinken...laat hem meer natuurlijk klinken...hij klinkt zo afgelijnt...mss wat meer release en minder reverb ;)

maar dit is egt een mooi nummer ..en kan zelfs nog beter worden :)
nice work

AsparraguZ

Dreamchaser
24 november 2004, 18:36
Ik heb vandaag een nieuwe versie van dit nummer gemaakt. Eentje die gebaseerd is op de rustigere gedeelten van het nummer, en waar vocals van didoria moeten opkomen (desperatos-x, in uw vocal plannen ben ik natuurlijk ook nog geinteresseerd dus add me op msn ;)). Voorlopige werktitel is contrast2. Alle commentaar is welkom.

Voorsmaakje: http://users.pandora.be/terabyte/dreamchaser/Dreamchaser%20-%20Contrast2.mp3

DiDoria
24 november 2004, 20:34
Kzal er zeker iest schoons van proberen maken ze!!! :)

Dit leent zicht wel al veel beter de wijzigingen zal wel eens doorzeggen!

*EDIT
zou zeker tof zijn als Desperatos-X ook iets doen kunnen we de verschillen van style en zang - ritme enz.... eens bekijken (is meer dan leerrijk ook!!). Persoonlijk denk ik dat dat van hem meer "techno stijl" gaat hebben :). :niceone:

AsparraguZ
24 november 2004, 21:06
blijft mooj :)
maar alleen nu hoorek al helemaal geen saxofoon meer..
mss toch nog zoiets insteken om het nog meer aansprekender te maken ;)