PDA

Volledige versie bekijken : Stevige vertragingen bij De Post?

EdMeister
12 november 2004, 12:39
Ik wou gewoon eens polsen of jullie tegenwoordig ook lang moeten wachten op pakjes. Ik verwacht bijv. nog steeds een pakje dat volgens de verkoper gepost is op 2/11...

Burny
12 november 2004, 12:50
Yep, ik ben ook aant wachten op 2 pakjes.. die er al hadden moeten zijn volgens mij. Maarja, geduld is een schone zaak zeker? :(

Join the club :p

@p0c
12 november 2004, 13:00
er zijn momenteel stakingen aan de gang bij de post. :niceone:

EdMeister
12 november 2004, 13:07
Woensdag ja. Maar dat verklaart toch niet waarom die pakjes nog steeds niet hier zijn?

X-BoRn
12 november 2004, 13:09
op sommige plaatsen waren er vorige week ook al stakingen op woensdag enja hier en daar zal het daar wel door komen zeker, ik wacht al van vorige donderdag op ene paketje van de taxipost

|XcW|
12 november 2004, 13:12
Ik heb vorige week iets verzonden de donderdag . Kilopost , en het was maandag morgen schoon bij de verkoper aangekomen dus :) .

X-BoRn
12 november 2004, 13:22
ja ik heb ook wel iets van vorige week da maandag netjes is toegekome, maar de rest dus ni :(

moonphat
12 november 2004, 13:47
vandaag zijn hier (deurne) ook stakingen.. ik verwacht ook een pakketje, nu met deze stakingen hebik geen idee hoelang het gaat duren

The_Law
12 november 2004, 14:17
T'is al staking die de klok slaat

hier idem dito - sommige mensen werken, anderen dan weer niet en de week nadien zijn het dan weer eens andere die staken omdat ze "solidair" zijn

Dus nieuwe term met express shipping : zeker binnen de 4 weken geleverd !

ctgilles
12 november 2004, 16:06
Alles via DPD laten komen hè mannen, kost amper iets meer :)

Vergo
15 november 2004, 18:49
wat is DPD?

GuardianX
15 november 2004, 19:36
heb woensdag iets besteld bij tones ze zeiden dat het vrijdag ofzo ging binnen zijn. dan zeiden ze maandag dus vandaag niets binnengekregen dan heb ik een ander mail toegekregen dat het dinsdag ging krijgen!
als ik het morgen niet krijg is het de la1ste keer en de laatste keer waarschijnlijk.
of er zou een geldige reden moeten zijn ! maar heb nog geen geldige reden gekregen !

Skoebiedoe
15 november 2004, 22:07
Soit,heb een tft besteld gehad in Nederland.Vrijdag mailke gehad dat hem normaal geleverd ging worden de maandag.
Wat staat hier nu op mijne bureau====>een nieuwe tft.

Psychodweep
15 november 2004, 22:10
heb woensdag iets besteld bij tones ze zeiden dat het vrijdag ofzo ging binnen zijn. dan zeiden ze maandag dus vandaag niets binnengekregen dan heb ik een ander mail toegekregen dat het dinsdag ging krijgen!
als ik het morgen niet krijg is het de la1ste keer en de laatste keer waarschijnlijk.
of er zou een geldige reden moeten zijn ! maar heb nog geen geldige reden gekregen !

Gebruikt Tones geen andere koerier ??
Tones werkt toch niet met Taxipost ? of wel ?

EdMeister
15 november 2004, 22:36
Vandaag zijn er al 2 pakjes gearriveerd bij mij. Het pakje waar ik al het langste op wacht, is er echter nog steeds niet. De klachtenmail is al verzonden...

GhO$T
15 november 2004, 23:15
bel dan toch gewoon met de mannen van tones ipv hier te komen janken (n/o), het doet hier niks ter zake want tones werkt met een eigen bezorgdienst, die helemaal niets te maken heeft met de post...
als je het vraagt zenden ze ook op met de gewone post voor kleine dingen dachtek, maar ik geloof niet dat ze dan gaan voorspellen dat het het die of die dag bij u gaat arriveren want de post is zowiezo al nooit betrouwbaar geweest wat leveringen betreft, met of zonder staking.

Als je toch voor de goedkoopste oplossing hebt gekozen (via gewone post dus) moet je zeker en vast niet verwachten dat je u materiaal snel ga hebben, eerder gewoon hopen dat uwe stuff gewoon al ooit toekomt en niet verloren gaat :p

lotter.be
15 november 2004, 23:54
GhO$T']bel dan toch gewoon met de mannen van tones ipv hier te komen janken (n/o), het doet hier niks ter zake want tones werkt met een eigen bezorgdienst, die helemaal niets te maken heeft met de post...
als je het vraagt zenden ze ook op met de gewone post voor kleine dingen dachtek, maar ik geloof niet dat ze dan gaan voorspellen dat het het die of die dag bij u gaat arriveren want de post is zowiezo al nooit betrouwbaar geweest wat leveringen betreft, met of zonder staking.

Als je toch voor de goedkoopste oplossing hebt gekozen (via gewone post dus) moet je zeker en vast niet verwachten dat je u materiaal snel ga hebben, eerder gewoon hopen dat uwe stuff gewoon al ooit toekomt en niet verloren gaat :p`

Ik w8 ook al een week op iets van de post :unsure:

easypanic
16 november 2004, 00:07
Gebruikt Tones geen andere koerier ??
Tones werkt toch niet met Taxipost ? of wel ?

Zij gebruiken idd Taxipost.

The_Law
16 november 2004, 11:52
De klachtenmail is al verzonden...

Idd, het is erg

direct klagen en zagen

ik denk dat veel mensen zouden verschieten moesten ze ooit zelf eens commerce runnen

En dan gaan wij op ons toer eens spammen met klachten !!

VERDRAAGZAAMHEID EN GEDULD

dat kan al eens een oplossing bieden

EdMeister
16 november 2004, 12:10
Idd, het is erg

direct klagen en zagen

ik denk dat veel mensen zouden verschieten moesten ze ooit zelf eens commerce runnen

Klachtenmail naar de Post. Dat heeft niets met commerce te maken... ;)
Ik vind het namelijk niet normaal dat ik 14 dagen moet wachten op een non-prior zending.

Burny
16 november 2004, 12:27
Idd, het is erg

direct klagen en zagen

Het is niet normaal dat ik bv al bijna 3 weken op een pakje wacht. Wtf heeft 'een commerce runnen' met de post te maken? (mijn pakje komt niet van een winkel oid als je dat bedoelt)

Als ge van niets weet, gewoon niet replyen :niceone:

Als jij verdraagzaam was had je trouwens niet eens een reden om hier wat te posten :p

The_Law
16 november 2004, 12:35
Als ge drie weken op iets moet wachten, zijn er veel mensen die direct denken dat de handelaar er zelf om kiest om zijn klant niet te bedienen

Er zijn altijd een ganse lijst met factoren die ervoor zorgen dat bestellingen dikwijls vertraging hebben

1) verzending (is bij ons al veelvuldig voorgevallen dat pakketten verdwaald raken, beschadigd geleverd worden blah blah, kunnen wij eigenlijk weinig aan doen)
2) op stock bij leverancier ? de nieuwste hype bij die mannen is te zeggen dat alles beschikbaar is maar dat er eigenlijk niks beschikbaar is - als handelaar vertrouwde wat op hun woord en dan komde pas echt bescheten uit :s (met excuses voor het taalgebruik)
3) niet genoeg kunnen bestellen om de transport te drukken - om de klanten zo goedkoop mogelijk te dienen moeten wij er dan voor zorgen dat we zoveel mogelijk in 1 keer kunnen bestellen zodat de kost voor het transport kunnen minimaliseren.

.........

Dit zijn zo van die dingen, we kunnen er weinig aan doen maar wij kunnen het wel gaan uitleggen aan de klant

spijtige zaak telkens

Burny
16 november 2004, 12:43
Volledig naast de kwestie, uw reply, maar ik zal er toch nog even op reageren:

De post wordt hier toch als schuldige met de vinger gewezen?

Als ik iets bij een winkel bestel (hetzij pc onderdelen, hetzij jdm stuff voor mijn auto) dan weet ik dat ik even zal moeten wachten als het niet op voorraad is. Ik besef heel goed dat het niet makkelijk is voor die winkels. Zeker niet als er zeldzame dingen uit japan moeten komen :s.
Ik heb nog nooit gereclameerd daarvoor, ik wéét dat die winkels mij zo snel mogelijk willen verderhelpen. (de winkels waar ik de eigenaars persoonlijk ken toch). Ik ben gewoon pissed op de Post in dit geval, ik heb vandaag pas een mailtje naar de verzender gestuurd, om te vragen of er msc iets mis is gegaan, of er msc een reden is die bij hem ligt dat het pakje er nog niet is.

Dus: Vanwaar uw reply? Het gaat allemaal om de Post hier, en niet om de verzender.

The_Law
16 november 2004, 12:47
Volledig naast de kwestie, uw reply, maar ik zal er toch nog even op reageren:

De post wordt hier toch als schuldige met de vinger gewezen?

Als ik iets bij een winkel bestel (hetzij pc onderdelen, hetzij jdm stuff voor mijn auto) dan weet ik dat ik even zal moeten wachten als het niet op voorraad is. Ik besef heel goed dat het niet makkelijk is voor die winkels. Zeker niet als er zeldzame dingen uit japan moeten komen :s.
Ik heb nog nooit gereclameerd daarvoor, ik wéét dat die winkels mij zo snel mogelijk willen verderhelpen. (de winkels waar ik de eigenaars persoonlijk ken toch). Ik ben gewoon pissed op de Post in dit geval, ik heb vandaag pas een mailtje naar de verzender gestuurd, om te vragen of er msc iets mis is gegaan, of er msc een reden is die bij hem ligt dat het pakje er nog niet is.

Dus: Vanwaar uw reply? Het gaat allemaal om de Post hier, en niet om de verzender.

Mijn reactie kwam dan ook nav die mail over de klachtenmail naar Tones ;)

Burny
16 november 2004, 12:51
Ja, ik snap niet goed waarom die hier iets komt posten, Tones maakt normaal geen gebruik van de Post. Als je dat dan tochzo regelt, wééééééét je dat het langer zal duren :s.

Lennerd
17 november 2004, 11:59
kijk,k kan getuige omdak er zelf werk (schaamte ten top nu)... de post staakt en staakt en staakt... ik werk in het zaventemse daar zijn ze nu voor de tweede keer op een maand aan't staken tege de georoute (happy dak in ziekeverlof ben). maar zaventem is niet alleen, gent, vilvoorde, al die grotere kantore zijn gekend om hun stakingscapaciteite... nu wa is het meest gekende probleem, om op jullie leveringe te reageren. Ze hebbe neem nu vorige week woensdag + vrijdag nationaal gestaakt, da wil zegge, 80% van het personeel heeft NIET gewerkt. Goed al die post is blijven liggen in de verdeel centra, brussel x, gent x, antwerpe x,... deze post krijgt geen prioriteit meer. Ze trekken hun echt ni aan da daar ne prior zegel op kleeft of ni. De "nieuwe" post krijgt voorrang, de rest verwerken ze met mondjesmaat zodat dit binnen "schappelijke" tijd (lees: week tot maandje) toch verwerkt raakt. vandaar dus dat we tegewoordig zo lang op alles kunne wachte :s . Ik werk buiten mijn uren ook in een pc-shop en moet zegge, ik kom er dus dagelijks mee in aanvaring en geloof me, tis ni enkel bij de post "crisis" maar ook bij DHL (palletten gaan met ganse hopen manco), taxipost, abx,... geduld is dus idd een mooie zaak in dit geval. Wil je zekerhede en wil je zo rap mogelijk uw zending ontvangen, regel dan bij de verkoop een extra van 5 a 10 euro (naar gelang de grootte + gewicht) en verstuur het onder "aangetekende" vorm. Dit zijn de enige stukken die nog wel prioriteit krijgen na staking, of weet'k veel wa

easypanic
17 november 2004, 12:33
dus gij hebt uwen K8V wschl ook nog nie ontvangen :(

Lennerd
17 november 2004, 12:37
voor de ogenblik nog ni... ben nu wel ni thuis, ma ik ga sewwes is checke of de 'facteur' e kaartje heeft nagelate (diene brengt mijn pakjes nl nooit ni mee omda hij weet dak praktisch nooit thuis ben :p)

zolderkamer
17 november 2004, 13:16
ik wacht ook al van maandag op e pakje het is wel niet aangeteken verzonden of ook niet prior is da normaal?

GhO$T
17 november 2004, 13:19
voor de ogenblik nog ni... ben nu wel ni thuis, ma ik ga sewwes is checke of de 'facteur' e kaartje heeft nagelate (diene brengt mijn pakjes nl nooit ni mee omda hij weet dak praktisch nooit thuis ben :p)
ik had tot voor kort ook zone goei facteur; tot georoute waarschijnlijk heel het boelke omgesmeten heeft en nu een idioot tot en met in men straat heeft gestoke :ironic: ; echt eh man we zien hier geen post meer voor 12u 's middags en dan smijt die het nog zomaar ergens aan de voordeur als het nie in de bus kan geramd worden :angry:

seffes ga ik ook staken tegen georoute ik wil men oude facteur terug :tongue:

nuja Lennerd thx 4 info, er is dan mss toch nog wat hoop voor mensen die al weken op hunne stuff wachten

Lennerd
17 november 2004, 20:26
is niks, chance da er net zo ne randdebiel bij de post werkt en hier op't forum zit é ;)

The_Law
17 november 2004, 21:08
Het allerspijtige is dat bij dergelijk grote instellingen er veel een "domino"effect optreedt.

Een dag gaat het mank en dat loopt zo verder en verder totdat ze een grote soep hebben die bijna niet meer oplosbaar is.

T'is een triestige zaak maar we gaan niet veel anders kunnen dan altijd en dat is wachten he

Lennerd
17 november 2004, 21:22
juist en ni juist... er gaan inderdaad zake over de kop, leide enorme verlieze,... maar tis nu de moment geworde da privébedrijve hun dienste aan't uitbreide en aanbiede zijn waardoor de post zijn monopoli begint te verlieze op de markt van gewone briefverzendingen... en ergens, ik praat nu tege mijn werk, hoop ik dat dit gebeurt ook, dan gaan ze bij de post hun oge opetrekke en moeite gaan doen en hun dienste verscherpe+ verbetere...

EdMeister
17 november 2004, 22:30
ik wacht ook al van maandag op e pakje het is wel niet aangeteken verzonden of ook niet prior is da normaal?
Dus nog maar 2 dagen voor non-prior? Da's meer dan normaal...

Lennerd
17 november 2004, 22:48
non prior duurt langer é

zolderkamer
17 november 2004, 23:08
Dus nog maar 2 dagen voor non-prior? Da's meer dan normaal...ah oke
:)