PDA

Volledige versie bekijken : [hom] Psychobass - Voltage (hard trance)

Bastaspast
6 november 2004, 15:59
Hi di ho,

PSYCHOBASS - VOLTAGE
genre: hard trance
lengte: 7:09
grootte: 6.55 MB
gear: fl studio
link: http://users.pandora.be/psychobasstechno/voltage.mp3

gemaakt om op fuifjes te draaie... kvin et redelijk
check ff, en geef een commentje (pos of neg)
grtz B

Paradoxx
7 november 2004, 16:00
super!!! :)

liquido
7 november 2004, 20:43
bwa em is redelijk , alleen ja is da hardtrance??

Bastaspast
9 november 2004, 00:56
miss niet echt hardtrance, ma tis ook ni echt om bij neer te zitte alst vollenbak sta, alé ja, tis natuurlijk nog alt geen professioneel lied, ma kben nu een klein half jaarke ont produce...

zen er nog mense die ulle meningen kwijt wille of kritiek wille spuien :)
grtz B

Bastaspast
28 november 2004, 01:44
*shot*

laatste keer up voor final version, ja nu beschouw ik het nummer echt als 'achter de rug'
In laatste edit heb ik het allemaal wa helderder late klikke, de afmastering zit wa beter als in vorige versies, door het testen op verschillende systemen... ik hoop dat ik wat meer reacties krijg...

link: http://users.pandora.be/psychobasstechno/voltage.mp3

comment: ik ben behoorlijk blij over de track, zowat het eerste da me eigenlijk aanstaat, ookal ist ni direct iets da professionele klasse heeft...
dus commentjes zowel pos als neg
play as loud as possible ! :p

grtz B

Desperatozz
28 november 2004, 12:28
hmmm ...

et idee is wel goe uitgewerkt ... maar de sound is er toch niet hoor ... er worden vele betere dingen geproduced met software ... op den duur ist ook beetje eentonig ...

wat mis ik

*dynamiek (kick komt veel te weinig uit)
*sound (slechte melodie-sound ... klinkt zo plastiekerig)

wat vind ik OK

*idee
*de opbouw is ook wel aanvaardbaar :)

bandarlog
28 november 2004, 14:45
(plz ignore)

Bastaspast
28 november 2004, 16:08
als ge iets niet goed vindt, moet ge da staven met argumenten... als je denkt dat ieder mens op deze aarde die begint te producen, beschikt over een even ontwikkeld talent als tiesto of een even uitgebouwde studio vol soft- en hardware als armin van buuren of een even vette bankrekening heeft als de koning, ...

ik weet dat mijn producties nog lang geen kwaliteit halen zoals dat vereist is wanneer je ermee naar buiten wil komen, maar ik amuseer er mij mee, ten eerste, ik vraag feedback op een forum waar ook een beginner geacht wordt feedback te kunnen vragen en om mij tevens voldoende te kunnen ontwikkelen... ik ken eerlijk gezegd niks van al die vakjargontermen en hoopte te kunnen bijlere van mensen met meer ervaring zoals jij (respect trouwens voor uw producties)

ooit met het gepaste geld, de gepaste aparatuur, de gepaste sound, op het gepaste moment met de gepaste samenwerking of de gepaste inspiratie, zal het mij miss wel lukken, en een mens moet toch ook doelen hebben of kunnen dromen é, er op voorhand van uit gaan dat ik eeuwig blijf sukkelen aan de basis is niet alleen arrogant en hautain maar getuigt ook van kortzichtigheid in de mens

grtz B

*men excuses, edited*

Dj Aero
28 november 2004, 17:57
ik vind het gewoon heerlijk beginnen. het pomp echt vetjes. 1 ding zou ik anders doen, ik weet niet of het een geod idee is, maar ik zou je synth iets meer reverben. Het klintk gewoon wel goed. wat ook wel opvalt is dat ja te weinig speelt met je synth naar mijn mening. nu loopt hij gewoon eel de tijd door, probeer een was met cut off of iets dergelijks, ook terwijl je beat er over loopt en dus niet alleen op stilvallende momenten. men uitleg is mss onduidelijk, ik kan dat gewoon moeilijk uitdrukken!! al bij al toch wel een zeer geslaagd nummer vind ik

klaasdeshjowe
28 november 2004, 18:20
als ge iets niet goed vindt, moet ge da staven met argumenten... als je denkt dat ieder mens op deze aarde die begint te producen, beschikt over een even ontwikkeld talent als tiesto of een even uitgebouwde studio vol soft- en hardware als armin van buuren of een even vette bankrekening heeft als de koning, ... dan ben je verkeerd bezig

wat mis ik

*dynamiek (kick komt veel te weinig uit)
*sound (slechte melodie-sound ... klinkt zo plastiekerig)

wat vind ik OK

*idee
*de opbouw is ook wel aanvaardbaar

ik vind dat je het moet aanvaarde, moeie comments trouwens
Zo leer je teminste iets; uit je eigen fouten.

Bastaspast
28 november 2004, 18:35
idd aan opbouwende kritiek heb je veel
desperatos-x zen post was een zeer goede post
ben trouwens nadak gezwore had da nummer ni meer aan te rake ( omda het mij tegenstak na veelvuldig der mee bezig te zijn ) terug begonnen aan het nummer om kick wa meer te late uitkome en dat met da spele van melodie ga ik ook eens proberen

thnx voor commentz btw

ps: ik kan echt tegen kritiek en ongeloofelijk veel neg commentz, maar zoiets van ignore plz zonder enige uitleg, sorry daar krijg ik kippevel van

bandarlog
28 november 2004, 18:39
idd aan opbouwende kritiek heb je veel
desperatos-x zen post was een zeer goede post
ben trouwens nadak gezwore had da nummer ni meer aan te rake ( omda het mij tegenstak na veelvuldig der mee bezig te zijn ) terug begonnen aan het nummer om kick wa meer te late uitkome en dat met da spele van melodie ga ik ook eens proberen

thnx voor commentz btw

ps: ik kan echt tegen kritiek en ongeloofelijk veel neg commentz, maar zoiets van ignore plz zonder enige uitleg, sorry daar krijg ik kippevel van

djiezes gast wtf!??? ik heb helemaal niks gezegd!! Amai, qua vooringenomenheid... het enige dat ik ging zeggen was dat er hier weinig mensen met monitors zitten want dat uwe kick WEL ok was... ma nevermind ik zwijg al.
:sad:

ps: plz ignore sloeg op mijn post, ni op uw nummer... ik wou nog zeggen da ge goe bezig waart... Maar ik ben hier zo gehaat door mijn dikke nek dat da niveel ga uitmaken zeker.

Bastaspast
28 november 2004, 18:45
pffff mijn excuses dan
maar ge kunt me ook ni kwalijk nemen dat ik het zo oppakte é
men verontschuldigingen dus

pffff nu zit ik geërgerd met het feit dant een misverstand was

khad uw post nog ni geleze ziede
anywayz laat het dan een algemeen statement zijn

grtz B

ps: eerlijk gezegd zou ik heel gediend zijn met uw kritiek op het nummer (aangezien idd enorm veel ervaring hebt), dus indien je toch nog je mening kwijt wilt...

bandarlog
28 november 2004, 18:55
no prob... zand erover. Ik heb hier imo onterecht een slechte reputatie da weet ik. Daarmee dat ik geen olie op het vuur wil smijten en enkel nog positieve kritiek wil geven op dingen die imo wel goe zijn! Ondanks dat jullie allemaal denken da ik weet ik wa nen dikke nek heb... tis ni zo :D Ik heb evenmin een release en weet maar al te goe hoe moeilijk het is! Ik ga zker niemand afkraken omdat hij probeert! Ik las dat je 6 maand bezig bent... goe bezig dan! :niceone: en u amuseren is het belangrijkste, dat is de enige reden waarom ik muziek maak eigenlijk. Maar ik durf hier amper nog technische comments geven want ik mag da ni volgens bbepaalde mensen blijkbaar... (remember de discussie da ge u ni met stereo enhancement moogt bezig huden zoalng ge bijvoorbeeld geen release hebt..absurd ma bon, ik laat het erbij) :offtopic:

bandarlog
28 november 2004, 18:56
ok, ik zal comentaar geven, ma ni nu... één van de volgende dagen als ik mijn monitors open kan zetten. Dan weet je het best wat eraan scheelt. cheers!

Desperatozz
29 november 2004, 01:04
er hier weinig mensen met monitors zitten

dat is waar ... maar één van die mensen die wel studiomonitors heeft ... dat ben ik :p

anyway ... ieder zijn mening ... adioz :bow:

Bastaspast
29 november 2004, 01:24
hmm ik ben al langer van plan om mij 2 actieve boxen ( monitor boxe ) aan te schaffen, maar ik weet ook dat je krijgt voor wat je betaalt en aangezien ik geen geld met hopen heb, zit ik zo wa vast

wa is er eigenlijk zo veel beter aan monitor boxe of ja studio boxen, producing equip is da zeker,... want alé ja ik zijn enorm geinteresseerd om echt naar de toekomst toe zo professioneel mogelijk materiaal binnen te halen, want die software is voorlopig mor om in te knoeien...

en wa is een richtprijs voor monitors ... ongeveer 3 a 400 €/stuk ?
of kan je al goedkoper, even goeie kwaliteit vinde ?
just a question

grtz B

[deleted]
29 november 2004, 12:38
[deleted]

Desperatozz
29 november 2004, 14:26
hmm ik ben al langer van plan om mij 2 actieve boxen ( monitor boxe ) aan te schaffen, maar ik weet ook dat je krijgt voor wat je betaalt en aangezien ik geen geld met hopen heb, zit ik zo wa vast

wa is er eigenlijk zo veel beter aan monitor boxe of ja studio boxen, producing equip is da zeker,... want alé ja ik zijn enorm geinteresseerd om echt naar de toekomst toe zo professioneel mogelijk materiaal binnen te halen, want die software is voorlopig mor om in te knoeien...

en wa is een richtprijs voor monitors ... ongeveer 3 a 400 €/stuk ?
of kan je al goedkoper, even goeie kwaliteit vinde ?
just a question

grtz B

monitors is niet hetzelfde als studio monitors eh ;) ... voor producing heb je best studio monitors nodig ... wat is daaraan zo speciaal ... ze geven het geluid veel helderder en correcter weer ...

dan ... als ik je monitors in jou budget mag aanraden zijn et behringer thruths of tannoy reveal active's ... maar er zijn nog vele andere goede mogelijkheden !!! het beste is ... ga naar een winkel ... neem een cdtje mee dat je goed kent en je weet hoe het moet klinken, en test de boxen paar per paar uit, en zet ze naast elkaar !! geluid is persoonlijk!! 300à400 euro is idd al een degelijk prijsje ... wil je top of the bill: dan koop je mackie's van 800 euro per stuk ...

simpel :p

bandarlog
29 november 2004, 19:12
Ik heb alesis m1 mk2 active voor 388 voor een paar. Wreed content van... t'is zowa de concurrent van die tannoy's en die behringers, allemaal +/- zelfde niveau...beginnersniveau dus :) Goei monitors, da is overdreven wat dat kost.
Ma sinds ik ze heb is het wel duidelijk: tis ne must! ge kunt ni zonder en da hoorde... dus: sparen maar ;)

weeral: :offtopic:

bandarlog
4 december 2004, 13:07
ok, zoals beloofd: en review...

Over 't algemeen zou ik zeggen: zit wel wat in, maar ik zou er (nog) meer tijd insteken. Uw kick vind ik wel ok, niet veel mis mee imo. Uw bass: verander eens van sequentie en zet die overdrive of distortion (en misschien reverb?) erop minder/af. Die lead: die zit qua sound al behoorlijk goed denk ik (ken het genre niet zo goe, maar klinkt wel ok). Ik zou hem nog eens kopiëren (clone channel, gelijkaardige noten inzetten en instellingen wat veranderen) en aldus layeren zodat hij complexer overkomt, meer gelayerd. Dan wat hier ontbreekt imo en het echt de lucht in zou laten gaan is een string/pad. Dan zou ik nog wat meer extra opbouwen en percussiepatterns maken want ze aan en af zetten is één optie, maar ze laten veranderen en na een climax iets toevoegen is en beter optie. bv. laat alles wegvallen buiten uw leads en wat efx, maak dan een climaxmoment, laat in de climax bass, kick en leads samen spelen en dan 4X16 beats later bass, kick, leads + al de percussie (en dus wat extra percussie)... resultaat: climax en een 20 sec later nog een hogere climax door toevoegen van al die percussie. 't Is maar een idee hoor.

Anyway: goe bezig maar steek er (nog) meer tijd in (ik weet het, tis frustrerend want je hebt hier ongewtijfeld al eel tijd ingestoken ma tja, zo gaat het nu eenmaal vrees ik)
:music:

Bastaspast
6 december 2004, 21:54
geloof me of niet, kheb veeeel aan die post gehad
zo moet het sieh...
kben dus opnieuw druk in de weer met voltage ... dus kzal wel ies een final version online smijte, laat ons zegge binne dit en een week of 2, kga zowel desperatos als bandarlog hun ideeën eens 'proberen' omzetten, ook de melodie wa minder plastiekerig late klinke ;)
... anywayz kzien wel wa ervan komt ...

alleszins thnx for commentz

ondertussen was ik bezig aan dit lieke
=> http://users.pandora.be/psychobasstechno/radiocontrolled.mp3

tis nog ni af zu, en tis ook nog wa naakt, ma de structuur is er ongeveer, FX moek nog toevoegen
genre: techno
als er commentaar over kwijt moet, post mor !