PDA

Volledige versie bekijken : verklaring errors?

kristofke_1
21 oktober 2004, 23:34
Hey, sinds ik men nieuwe graka en voeding heb laten steken krijg ik tijdens het opstarten deze errors:
"can't open kernel driver asLM75.sys" en "can't load AsmihwTo.dll (of iets gelijkaardigs)"
iemand een idee wat deze errors veroorzaakt?

Vladimirvlad
22 oktober 2004, 14:41
Hoi,

Heb je eerst je videokaart-drivers volledig gedesinstalleerd ??? Herinstalleer anders de recentste driver (eerst de vorige verwijderen).

Vladimir

kristofke_1
22 oktober 2004, 15:53
wel, de comp winkel had alles gedaan (kaart geinstalleerd en drivers + vorige kaart -radeon 9800 pro - en drivers verwijderd) maar ik kan de nieuwste drivers van men huidige (geforce 6 6800gt) downloaden

p.s hoe kan je het beste zien of de vorige drivers volledig weg zijn?

demon326
22 oktober 2004, 16:27
alsde een ati kaart hebt gehad staat standaard een mpake ATI genoemd op uw HD waar windows opstaat verwijder die map eens :)

kristofke_1
22 oktober 2004, 18:40
ik heb dat asLM75.sys bestandje gevonden via zoeken, zou het in orde komen als ik het verwijder (het stond in de map system32-drivers)

SlashDotCom
22 oktober 2004, 18:42
de error zegt dat hij het niet kan loaden. kijk eens op je cd-rom van je graka en kopieer dat .sys bestandje dan eens.

EA lover
22 oktober 2004, 19:04
misschien is het ook verstandig als je van ati naar nvidia of omgekeerd een reinstall van Windows te doen.

kristofke_1
23 oktober 2004, 02:16
goed, op de cd-rom (van de nieuwe) staan de bestanden niet, de map ATI verwijderd en nog krijg ik die errors, zou die errors ophouden als ik die bestanden gewoon wis?

Mr.Choco
23 oktober 2004, 02:26
hehe is wel een leuke oplossing. wissen dan hebt ge der geen last meer van. maar hij gaat ze nogaltijd zoeke denk k ze, want hij heeft ze blijkbaar nodig. is er iets da nu nimeer zo goed werkt eigenlijk? of kijk s bij opstarten in msconfig wa daar allemaal opstart en check is voorwa die bestanden nodig zijn...
MVG
Choco

kristofke_1
23 oktober 2004, 02:30
wel, door die errors doet de comp er serieus lang over om op te starten, hij heeft dan al een paar dingen opgestart (antivirus enzo) maar pas na een minuut of 2 hoor je het geluidje en laad hij de rest op... bij de msconfig zie ik nix staan dat die bestanden nodig heeft
Ik denk dat die bestanden van men vorige kaart zijn maar het rare is dat de computerwinkel de kaarten geswitched en geïnstalleerd heeft...

Vladimirvlad
23 oktober 2004, 09:53
En hielp een reinstall niet ?

Eerst de drivers desinstalleren(configuratiescherm>software), pc opnieuw opstarten en dan de recentste driver installeren (te vinden op de site).

Vladimir

kristofke_1
23 oktober 2004, 11:15
nope al 2 maal gedaan

Vladimirvlad
23 oktober 2004, 11:55
Ik weet waaraan het ligt....

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=357736

Je hebt waarschijnlijk Asus Probe op je pc (ik ook)... Desinstalleer die eens en installeer de recentste ;)

Hier kun je de recentste downloaden:
http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=11&l3_id=0&m_id=1&f_name=probe22301.zip~zaqwedc

Hopes this works ;)

Vladimir

kristofke_1
23 oktober 2004, 12:23
inderdaad, het helpt :applause:

thx mate!

Vladimirvlad
23 oktober 2004, 13:38
Graag gedaan ;)

Vladimir
PS. Wa googlelen kan natuurlijk ook geen kwaad ;)