PDA

Volledige versie bekijken : [hom] Dreamchaser - The Old Man and the Sea (Version 2.0 Mix) (trance)

Dreamchaser
19 oktober 2004, 17:14
Hallo,

ik heb de laatste tijd veel gewerkt aan een remake van een ouder nummertje van mezelf, namelijk The Old Man and the Sea. Het nummer is iets minder chilly geworden en neigt in feite meer naar uplifting trance of zo toe. Het klinkt dus eerder vrolijk over het algemeen, doch de ondertoon is eerder het tegenovergestelde. In elk geval, enjoy, and tia 4 the comments.

Artist: Dreamchaser
Title: The Old Man and the Sea (Version 2.0 Mix)
Genre: Trance
Playback time: 8.20
Audio format: 160Kbps mp3
Filesize: 9.5MB
Gear: Reason 2.5
Download url mix: Download (http://users.pandora.be/terabyte/dreamchaser)

Dreamchaser
19 oktober 2004, 21:50
niemand?

Addow
19 oktober 2004, 22:28
niemand?

Oohjawel, Dreamchaser, 'k heb de originele hier zelfs nog ergens rondslingeren, en 'k vond het toen al een sjiek nummer, maar nu... Mmmm... zo opzwepend... wacht ik probeer m'n gevoel uit te drukken:

Ik verschiet echt van de effectjes die je derin gebruikt, en vooral van de combinatie, de melodie kende ik al, en daar vond ik enkel die "hoogste toon" net iets te hoog, als ik dat even mag melden... anders zou de melodie echt nog een pak meer niveau hebben, voor mij dan toch!

Uwen break is enorm speciaal... ik vind em goe ingeleid, maar middenin die break gebeurd er zo iets ni goe aan: 1:53 is daar 't voorbeeld van... ik dacht dat ge 't zachtjesaan ging afbouwen, en ineens zo die directje halve stiltje met de vogelgeluiden... op zich goed bedoeld, hoor, maar té directe cut.

Sorry, Dreamchaser, maar ik zou nog zoveel willen uitleggen, maar ik ken der begod geen termen van, waardoor het kinderachtig onprofessioneel gaat lijken... en dat lokt dan weer andere reacties op mss.

Ik weet echt waar ik met die nummer naartoe wil, welke aanpassingen ik nog wil maken, etc, maar ik kan 't gewoon ni uitleggen :ironic:

Ik vind uwen 2de break GEWELDIG aangesneden, lekker opzwepend, maar bvb de climax is me net niet té climax, uwen track laat me niet dat "WAUW" gevoel na, zo wagge achteraf nog blijft onthouden van dat nummer...

Ik refereer even naar G-N9Ne's laatste track "Flight", waar die jingle nog ongelooflijk lang heeft nageleefd in m'n koppeke, alsook een nummer van Desp & Vylix (maar kan ni op hun namen komen). Dat maakt, denk ik, in mijn ogen van een goei nummer een STEENgoe nummer!

Maar ik vond het verre van slecht, hier zit nog héél wat potentieel in... mss een Version 3.0 :-P Neewel, ge moet da ni voor mij doen zelle! Keep smiling, boy!

Liquid LP
19 oktober 2004, 22:49
amai nu al klaar :eek:

pulled an allnighter or something :p

aaah track is geladen,

ga gaandeweg mijn gedacht wat zeggen.

je hebt toch nog wat veranderd, zeer sterk gemasterd, valt direct op en mag gezegd worden.
mooie synth, die eerste.
mooi die opbouw aan 2.05. goed beat terug opgenomen, miste eerst wat extra aan de synth, dit kwam er al snel bij, goed zo :)

break time, string klinkt beke vreemd imo, nogal doedelzak-achtig (op zich niet slecht, brengt me wel in een sfeertje)
prachtige snare ook, melo change is goed, weer die toffe opbouw (nu heropbouw na wegvallen van beat)

5.20 break 2 weer mooi ingelast, beat komt goed snel terug. synth gaat wel zowa overdrive op 6.00 imo.

de tweede synth lijkt me over het algemeen iets te trouwens, hij klinkt raar, kan er niet echt een goede beschrijving voor vinden (perhaps too much 303-achtig)

op het einde breek je heel mooi af, zeer professioneel.

overall : 8.7
zeer goed dus

Liquid

mss nog een klein vraagje, ik kan me moeilijk een visueel beeld voor ogen brengen als "decor". wat zie jij (als de artiest) eigenlijk? heb je mss een foto om dit beeld met ons te delen? Perhaps the strangest question you ever heard...

Dreamchaser
19 oktober 2004, 23:03
mss nog een klein vraagje, ik kan me moeilijk een visueel beeld voor ogen brengen als "decor". wat zie jij (als de artiest) eigenlijk? heb je mss een foto om dit beeld met ons te delen? Perhaps the strangest question you ever heard...

die doedelzakachtige string is een cello ;)

Het beeld dat ik mezelf voor ogen hou is een afgelegen stukje kust, met kliffen waarop een vuurtoren staat, en dan een oude eenzame kerel (vuurtorenwachter of zo, maakt niet zoveel uit), wiens enige "vrienden" de meeuwen zijn en de golven van de zee, het enige dat die eenzaamheid een beetje breekt. Die cello is overigens een triestere klank die misschien wat minder past, maar er toch wel bijhoort, want de klankkleur ervan stelt de eenzaamheid voor van de oude man. Die hele context refereert in feite naar bepaalde persoonlijke gedachtes en gevoelens.

HTrance
19 oktober 2004, 23:05
Man keb ier zelf reason ligge. Heb 't onlangs geïnstalleerd, ma ben fruityloops teveel gewoon denk 'k.
Man das pro-spul.. Ik geraak er ni aan uit. En gebt daar een zalig extase uit kunne krijge :niceone: .
BTW ebde gij muziekschool gedaan of iets dergelijks. Alskik ix trance-like wil maken zit 'k altijd vast bij de melodie.. En meestal plaats 'k noten achter elkaar tot ze schoon klinken. Niet doordacht dus. Hoe komde ook aan u instrumentenkeuze? Gewoon allemaal eens uitgetest of ni?
Plz laat ix weten.

Kdurf eigenlijk ni al te veel comment schrijve, aangezien 'k mij ix te overdonderd voel. Alsinds nice melodie'ke. Ma kweni, kunde ké wa instrumente vervange en 'n hardtrance-dingske van maken :p . Ké wete hoe dat klinkt; misschien dade u melodie mooier kunt laten uitkomen in hardere instrumente. (maja luister ni naar mij, ik ben hardfanaat :D )

Alsinds kebt eerste nooit gehoord, ma tis zalig lieke, kga 't bij m'n mp3's voegen. En da zegt al ix ;) ...

Dreamchaser
19 oktober 2004, 23:10
Man keb ier zelf reason ligge. Heb 't onlangs geïnstalleerd, ma ben fruityloops teveel gewoon denk 'k.
Man das pro-spul.. Ik geraak er ni aan uit. En gebt daar een zalig extase uit kunne krijge :niceone: .
BTW ebde gij muziekschool gedaan of iets dergelijks. Alskik ix trance-like wil maken zit 'k altijd vast bij de melodie.. En meestal plaats 'k noten achter elkaar tot ze schoon klinken. Niet doordacht dus. Hoe komde ook aan u instrumentenkeuze? Gewoon allemaal eens uitgetest of ni?
Plz laat ix weten.

Kdurf eigenlijk ni al te veel comment schrijve, aangezien 'k mij ix te overdonderd voel. Alsinds nice melodie'ke. Ma kweni, kunde ké wa instrumente vervange en 'n hardtrance-dingske van maken :p . Ké wete hoe dat klinkt; misschien dade u melodie mooier kunt laten uitkomen in hardere instrumente. (maja luister ni naar mij, ik ben hardfanaat :D )

Alsinds kebt eerste nooit gehoord, ma tis zalig lieke, kga 't bij m'n mp3's voegen. En da zegt al ix ;) ...

ik heb nooit muziekschool gedaan. In feite pruts ik ook steeds tot de noten goed liggen, maar het komt er dus op neer dat ik zeer veel melodien probeer en bijstuur, en daar dan degene die mij na 100 keer luisteren nog altijd bevallen, uitkies. Op elke melodie die ik vind, probeer ik ook altijd een aantal variaties uit. Qua instrumenten is het ook een kwestie van heel veel experimenteren met verschillende synths en samples (hoewel ik meestal wel al een idee voor ogen heb van hoe het moet gaan klinken).

HTrance
19 oktober 2004, 23:15
Damn :/. Gij kunt ix da in hoofd klinkt gewoon in muziek omzette. Da kankik juust ni :sad: .. Ma anywayz thx for the info, nu weetk dat 't mij ooit missch ook zal lukke :p .

Liquid LP
20 oktober 2004, 00:08
@ Htrance, ik weet niet of er nog producers zijn die dit doen, dus spreek ik gewoon uit eigen ervaring.

Ik neuriede vroeger bekende melodieën en probeerde van daar uit dingen zelf te creeën. Na een tijdje begin je gevoelsmatig een beetje te horen wat goed klinkt.
Om het dan op in sheet te zetten is ook zoiets. Ik doe alles noot per noot. ik begin bij een gewone noot, dan luister ik naar de volgende (hoger of lager, hoeveel hoger/lager? ongeveer?) Dit is voor mij steeds de eenvoudigste manier geweest om een melodie te maken. Dan moet je natuurlijk je synth/sample/string/... nog kiezen. Dit is ook gewoon puur op gevoel af... een echte melodieuze melodie klinkt meestal goed op pianos ed.

Hope it's of any help.

@Dreamchaser,
die visie had ik ook wel een beetje, zo een beetje Schots landschap, woeste zee, eenzame man staat bovenaan een klif. En soms (in die breaks) is het beeld echt "scherp", en is het net alsof er een film speelt in m'n hoofd. Als je dan zo meer opbouwd, met die tweede synth bevoorbeeld, raak ik dat beeld toch weer even kwijt.

't is mss iets heel raar qua "kritiek" om te krijgen, maar mss zijn er anderen die dit ook aanvoelen.

toch vind ik dit een heel sterke productie, en hoop dat er nog vele mogen volgen ;)

Liquid

Bastaspast
20 oktober 2004, 01:44
krachtig nummer
ookal is het zacht bedoeld
het roept idd gedachten bij de luisteraar op
da beeld dat jullie schetsten, echt nice, ik zie net hetzelfde
en is da ni waar trance om draait ?
kvinnet alleszins pakken beter als traffic, love comes again en just be
want das geen trance ni meer, maar dance

dreamchaser echt vet!
hoe lang ben je er al mee bezig eigenlijk ?

Boris Yeltsin
20 oktober 2004, 02:27
Veel ken ik niet van producen dus op technisch vlak kan ik niet veel zeggen.
Het stuk met de chello heeft mij in ieder geval kippenvel bezorgd... zeer geslaagd imo! :applause:

Dreamchaser
20 oktober 2004, 13:43
dreamchaser echt vet!
hoe lang ben je er al mee bezig eigenlijk ?

een jaar of 5-6. Eerst begonnen met Mixmaster pro (gewoon wa samplekes ineen prullen), daarna Rebirth, dan Madtracker en nu al bijna 2 jaar Reason.

Dreamchaser
22 oktober 2004, 00:10
iedereen bedankt voor zijn/haar comments (en deze thread een laatste keer ne boost geven se :))

[deleted]
22 oktober 2004, 17:00
[deleted]

[BAT]krikke
22 oktober 2004, 19:04
echt knap eigenlijk, als leek in het genre vindt ik dit echt bangelijk gedaan
technisch kan ik geen feedback geven.
maar het liedje zelf is echt gewoon goed, als ik lang nadenk vindt ik 1 negatief ding: soms sleept het net iets te lang aan, maar da heb ik me elk trance lieke wel wa

<RAVEheart>
22 oktober 2004, 20:02
meer dan gemiddeld goed toch wel
het persen waard voor de liefhebbers van het genre

Drizzt
23 oktober 2004, 15:36
jup sfeerrijk tracksken
het is idd zo'n nummer waar ge bij wegdroomt.
die vogel- en zeegeluiden erbij maken het wel af imo

nice work :niceone:

Valk
24 oktober 2004, 02:36
Je hoort echt wel dat er werk in gestoken is, het is :niceone:

Apu het aapje
26 oktober 2004, 18:17
enig bezwaar dak 't is draai op ne fuif en u de reactie meedeel, vind het echt wel goed.

Dreamchaser
26 oktober 2004, 18:34
enig bezwaar dak 't is draai op ne fuif en u de reactie meedeel, vind het echt wel goed.

dat mag altijd natuurlijk ;) Waar en wanneer is die fuif btw?