PDA

Volledige versie bekijken : Veel Ram gebruikt

EA lover
17 oktober 2004, 08:55
IK installeerde Winbar eens en ik kwam tot de conclusie dat van de 768MB RAM en ongeveer 500 gebruikt is/was terwijl er helemaal geen zware programma's stonden te draaien (azureus was aan het draaien maar als ik dat afzet dan blijft dat ook hetzelfde). En ik heb het gevoel dat mijn pc trager begint te worden : een paar dingen openen begint al trager te worden. Weet er iemand een programmatje om het aantal verbruikte ram naar beneden te halen?

j .
17 oktober 2004, 18:46
500MB is wel heel veel; op mijn win XP met antivirus, firewall, anti-spyware en nog een 35-tal andere processen, gebruik ik 180 MB/1250MB (512MB ram geheugen).

Je zal toch die grootverbruiker(s) moeten opsporen: mogelijke oorzaken zijn:
*je hebt zware programma's gebruikt, en windows ontlaadt niet alles uit het geheugen(win XP heeft dat probleem veel minder dan 98)
*virus of spyware
*p2p blijft toch lopen (sommige programma's durven door te lopen, ook al sluit je ze af.(kazaa is daarvan een schitterend voorbeeld) .

Met b.v. startup control panel (http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml) kan je zien wat opstart.

tuneke
17 oktober 2004, 19:14
ctrl+alt+del en kijk welke processen veel geheugen gebruiken.

humpus
18 oktober 2004, 11:30
het kan ook zijn dat als 1 programma vasthangt (bv verkenner) dat je van die pieken krijgt en je pc trager reageert
(ik spreek uit ervaring :ironic: )