PDA

Volledige versie bekijken : Systeemvriendlijke AV ( free of buyware )

[2nd] BlackHawk
13 oktober 2004, 18:28
Yuw , mensen ik heb nu Norton Antivirus 2005 en eerlijk, het ganse programma stinkt ! Het vreet rescourses en zuipt geheugen ( 512 ddr ) ... En bepaald een oude setup heb ik ook niet . Ik heb enkele AV's gehad en Avast! vond ik wel een goede , maar ook zijn scan was zwaar PC stressend tegenover bijvoorbeeld Panda ( draait zeer lichtjes en scant lekker ) .

Daarom zoek ik echt een zeer goede antivirus die het systeem niet al te vee belast ... Dank u

PS: srry voor de zoveelste AV thread .

mvg

Sibi
13 oktober 2004, 18:38
Het Russische Kaspersky proberen; zou ik zeggen.

Scant redelijk snel (15min en systeem is gescand); gebruikt momenteel 9MB aan geheugen bij mij, updates zijn er ca om de drie uren,... .
Ook uit alle tests en reviews komt die er als eerste uit.

LSD-ProZac
13 oktober 2004, 18:44
gebruik de searchfunctie (of advanced search functie) van het software forum... er zijn recentelijk al meermaals dergelijke vragen gesteld, incluso polls etc...

no offence maar als iedereen zo gaat beginnen gaan we nog vaker probs hebben met de forumservers...

Psy
13 oktober 2004, 19:55
idd kapersky of AVG (antiviruskit 2004) zijn imo 2 van de betere voorbeelden..
AVG is iets minder als kapersky maar gebruikt ook dual scan engine, wel maar updates elke dag, niet om de zoveel uur. GUI ziet er wel mooi uit ivg kapersky, als ge voor eyecandy zijt. :p

Seek&Destroy
13 oktober 2004, 20:52
avg antivirus is niet slecht

Forceflow
13 oktober 2004, 21:08
AVG / Bitdefender Free / Avast! Home Edition

[2nd] BlackHawk
14 oktober 2004, 13:08
Ja , ik heb nu diene Kaspersky en ben er wel vreet content van zenne ...

Scant snel , vertraagt uwen boel niet enz ... zoals het moet ! Maar er is wel een maar , zoals eerder vermeld is op dit forum is dat Kaspersky precies een 1 min nodig heeft om te starten tijdens het booten , daardoor gaat XP "hangen" . Is er geen tooltje om het opstartproces van Kaspersky te versnellen ? ( ik denk bijvoorbeeld aan zoiets zoals dat tooltje van Adobe Reader 6.0 )

mvg , Ravays

TitaTovenaartje
14 oktober 2004, 13:17
Kheb norton gehad
toen panda
toen Kaspersky
toen terug norton
en nu Avast home edition en ben der content over

demon326
14 oktober 2004, 18:27
bwa ik heb dien 1min ook met kasperksy dat is zijn opstart scan :)

BlackHawk']Ja , ik heb nu diene Kaspersky en ben er wel vreet content van zenne ...

Scant snel , vertraagt uwen boel niet enz ... zoals het moet ! Maar er is wel een maar , zoals eerder vermeld is op dit forum is dat Kaspersky precies een 1 min nodig heeft om te starten tijdens het booten , daardoor gaat XP "hangen" . Is er geen tooltje om het opstartproces van Kaspersky te versnellen ? ( ik denk bijvoorbeeld aan zoiets zoals dat tooltje van Adobe Reader 6.0 )

mvg , Ravays

Sibi
14 oktober 2004, 18:42
bwa ik heb dien 1min ook met kasperksy dat is zijn opstart scan :)
Vreemd, ik niet.
Maar wss heb ik dat ergens uitgeschakeld. :unsure:

Cisse
14 oktober 2004, 18:58
Ik gebruik McAfee, ook heel content van.Kaspersky was ik niet tevreden van, vertraagde mijn systeem.

tfluppe
14 oktober 2004, 19:57
Ik gebruik Kaspersky, zéér tevreden over. Om de 3 uur updates, goede beveiliging (zeer hoge detection rates) en makkelijke interface. Enkel het scannen duurt mij te lang, maar een volledige systeemscan doe ik toch maar om de 2 maanden...

spetznas
14 oktober 2004, 20:18
Ik gebruik Kaspersky, voorheen norton maar dei liet blijkbaar nog sommige trojans ongemoeid want toen ik het eraf smeet en 2 minuten later Kaspersky er op zette vond die nog doodleuk een trojan terug waar norton dus leuk overkeek.
Wat snelheid betreft is het sneller dan norton en echt snelheidsverlies merk je niet. Wat die 1 minuut bij het opstarten betreft daar heb ik nog niks van gemerkt.

demon326
14 oktober 2004, 20:24
mja ik denk als uw cpu +2GHZ is dat ge dat nie merkt van dien 1minuut

Ik gebruik Kaspersky, voorheen norton maar dei liet blijkbaar nog sommige trojans ongemoeid want toen ik het eraf smeet en 2 minuten later Kaspersky er op zette vond die nog doodleuk een trojan terug waar norton dus leuk overkeek.
Wat snelheid betreft is het sneller dan norton en echt snelheidsverlies merk je niet. Wat die 1 minuut bij het opstarten betreft daar heb ik nog niks van gemerkt.

pieta
14 oktober 2004, 20:54
ik gebruik antivir, zeer content van

[2nd] BlackHawk
14 oktober 2004, 22:21
Benny dat bijtwijfel ik , ik heb zonet een 3200+ @ 2220 mhz draait , snel genoeg denk ik , dus ik weet niet zeker ( ik denk dat het die Regcheck is die Kaspersky doet in het begin van de boot )

dJeez
14 oktober 2004, 23:52
Je kan ClamWin (http://www.clamwin.net/) misschien eens proberen.

$peedy
15 oktober 2004, 00:20
AVG Anti-Virus all the way! gratis, dagelijkse autoupdates, ...
www.grisoft.com

Mithrandix
15 oktober 2004, 17:35
free-av.com duidleijk