PDA

Volledige versie bekijken : Bfv : coded language

BambooZelD
11 oktober 2004, 13:12
Hello,

Ik vroeg mij af of het niet interessant zou zijn om eens een lijstje te maken van alle 'online game termen' die er gebruikt worden.
Tzou voor nieuwe gamers gemakkelijker zijn om de rest te begrijpen.

Ik wil maar zeggen, als ge bvb voor den eerste keer online speelt en ge wordt daar ineens beschuldigd van een 'Base-rape' :naughty: ....
Ik denk dat da wel een beetje bizar overkomt

G@medude
11 oktober 2004, 13:47
Awel, maak zo een lijstje he.

Bose
11 oktober 2004, 17:51
Hello,

Ik vroeg mij af of het niet interessant zou zijn om eens een lijstje te maken van alle 'online game termen' die er gebruikt worden.
Tzou voor nieuwe gamers gemakkelijker zijn om de rest te begrijpen.

Ik wil maar zeggen, als ge bvb voor den eerste keer online speelt en ge wordt daar ineens beschuldigd van een 'Base-rape' :naughty: ....
Ik denk dat da wel een beetje bizar overkomt

goed idee, hebde gij daar tijd voor?

Massis
13 oktober 2004, 15:29
cappen: het veroveren van de vijandelijke vlaggen , afgeleid van to capture (= veroveren)

base rape : het rondhangen bij een vijandelijk kamp zonder te cappen (zie "cappen" ) , enkel om de score te verbeteren , dit geldt OOK voor helikopters!

spawnkillen : het vermoorden van spelers die spawnen, voordat ze een kans krijgen iets te doen , dit is eigenlijk een variant op het base rapen
indien de speler bij de vlag staat om deze te cappen wordt het WEL toegestaan dat hij spawnende (zie spawnen) tegenstanders vermoordt, omdat dit noodzakelijk is om te cappen

spawnen : het kiezen van een "spawnpoint" (zie "spawnpoint") om er vervolgens te verschijnen en aan het gevecht te beginnen/herbeginnen na gefragged (zie "fraggen" )te worden

spawnpoint: hierin bestaan 2 soorten : mobile en normal
normal spawnpoint: een vlag die veroverd is door je team , je kan hier beginnen aan het gevecht

mobile spawnpoint : (NVA : tunnel , US : crate ) een mobiele spawn die op een willekeurige locatie op de map geplaatst kan worden door engineers

zo ergens iets? is uiteraard maar een begin, misschien ook ineens de normale inet termen zoals stfu erbij zetten? :p

EagleEye
13 oktober 2004, 16:28
GODVERDOMME [insert nickname], KUTJANET, GVD [random vloekwoord], NOOB LAMER FUCK YOU, IK WAS FUCKING EERST:
Beste [insert nickname], ik zou graag ook eens vliegen met dat vliegtuig/die helikopter. Dankjewel.

jeroenie
13 oktober 2004, 16:34
@ EagleEye

lol :p
ps zou lol ook ergens een afkorting van zijn :confused: :p :crazy:

The Crazy Noob
13 oktober 2004, 16:34
cappen: het veroveren van de vijandelijke vlaggen , afgeleid van to capture (= veroveren)

base rape : het rondhangen bij een vijandelijk kamp zonder te cappen (zie "cappen" ) , enkel om de score te verbeteren , dit geldt OOK voor helikopters!

spawnkillen : het vermoorden van spelers die spawnen, voordat ze een kans krijgen iets te doen , dit is eigenlijk een variant op het base rapen
indien de speler bij de vlag staat om deze te cappen wordt het WEL toegestaan dat hij spawnende (zie spawnen) tegenstanders vermoordt, omdat dit noodzakelijk is om te cappen

spawnen : het kiezen van een "spawnpoint" (zie "spawnpoint") om er vervolgens te verschijnen en aan het gevecht te beginnen/herbeginnen na gefragged (zie "fraggen" )te worden

spawnpoint: hierin bestaan 2 soorten : mobile en normal
normal spawnpoint: een vlag die veroverd is door je team , je kan hier beginnen aan het gevecht

mobile spawnpoint : (NVA : tunnel , US : crate ) een mobiele spawn die op een willekeurige locatie op de map geplaatst kan worden door engineers

zo ergens iets? is uiteraard maar een begin, misschien ook ineens de normale inet termen zoals stfu erbij zetten? :p
Ge zijt "Fraggen" vergete... (zie vet + cursief gedrukte)

mss iets in de aard van dit:

Fraggen: Het vermoorden van tegenstanders van het andere team (zie ook "Teamkillen")

**aanvulling:**

Teamkillen: Het vermoorden van mensen in je eigen team. Hiervoor kan je gekickt/gebanned worden (zie ook "Kicken" & "Bannen")

Teamkiller: Persoon die aan teamkillen doet. (zie "Teamkillen")

Kicken: Mensen verwijderen van de server omwille van verscheidene reden zoals oa: Teamkillen, Baserapen, Spawnkillen, Grof taalgebruik, Racisme, Discussiƫren met admin op ongepaste wijze of niet naar het IRC-kanaal gaan. Deze mensen kunnen onmiddelijk terug connecten (zie "Connecten") hoewel dit afgeraden word. (zie "Teamkillen", "Baserapen", "Spawnkillen", "Admin" & "IRC") Voor een uitgebreidere lijst, zie Hier (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=245972) en Hier (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=227562).

Bannen: Een persoon voor X aantal tijd verwijderen van de server, omwille van verscheidene redenen (zie "Kicken"). Deze persoon kan hierna niet meer onmiddelijk met de bewuste server connecten. (Dit is een zwaardere vorm van "Kicken" en dit betekend dat je reeds heel wat mispeuterd hebt.)

Admin: (Komt van: Administrator) Persoon die meer macht heeft dan een gewone player (zie "Player") en waar men terecht kan met klachten (bij telenet is dit het IRC forum ipv in het spel (Zie "IRC")). Deze persoon kan mensen oa kicken en banned (zie "Kicken" & "Bannen")

IRC: Zie Deze (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=204597) stiky.

Connecten: Verbinden met een server (zie "Server").

Server: Computer waar BF:V op gedraaid wordt en waar mensen mee kunnen verbinden (connecten) om online te spelen.

Player: Een persoon die connected is op een server (zie "Connecten" & "Server") en BF:V speelt.

LOL: (komt van: Laughing Out Loud) Iemand die moet lachen (zie ook "Loooool", "LMAO" & "ROFL")

LOOOOOL: Iemand die een reactie geeft op een persoon die grappig wil zijn, maar dit niet is (hoe meer o's, hoe meer hij zich ergerd) (zie ook: "Lol")

LMAO: (komt van: Laughing My Ass Off) Sterkere vorm van lol (zie ook: "Lol")

ROFL: (komt van: Rolling On Floor Laughing) zelfde als LMAO (zie "LMAO)

1337: (komt van engelse: leet => elete) de elite onder de gamers (zie ook: "N00b / Noob").

N00b / Noob: (komt van het engelse newb => newbie) Tegenovergestelde van 1337 (zie "1337") een nieuweling onder de gamers.

**That's all for now folks want m'n vingers beginne wa zeer te doen :unsure: **

edit: added LOL, LOOOOOL, LMAO & ROFL... (weet ni echt of laughing just gespeld is, but i don't give a sh!t...)
edit2: added 1337, N00b / Noob...

THE JOKER SS
13 oktober 2004, 20:35
stfukthxcyagga

Massis
13 oktober 2004, 22:53
roflolpimpwlmao : rolling on the floor ,laughing out loud, pieing in my pants while laughing my ass off :cool:

oberon_sedai
14 oktober 2004, 00:45
LAG : geen verband met lol, lmao of roflol, maar wordt meestal geroepen wanneer er netwerk/server problemen zich voor doen. hierdoor treden enorme vertragingen op in het spel en gaat het stotteren of lijkt het alsof alles bij u op het scherm een fractie later gebeurd dan irlos (in real life on server).

[T-RAW]Freak
14 oktober 2004, 12:01
http://users.pandora.be/Freakjuh/dictionnary.html

There u go ... :p :D

The Crazy Noob
14 oktober 2004, 19:04
Zeer mooi, kleine opmerking: bij LOOOOOL staat dit:
LOOOOOL: Iemand die een reactie geeft op .

Waar het dit moet zijn:
LOOOOOL: Iemand die een reactie geeft op een persoon die grappig wil zijn, maar dit niet is (hoe meer o's, hoe meer hij zich ergerd) (zie ook: "Lol")