PDA

Volledige versie bekijken : Wake the Neighbors: Logitech Delivers Powerful New Speakers

SPIKY
4 oktober 2004, 13:21
Logitech heeft recent 2 nieuwe speakersets (http://www.logitech.com/index.cfm/news/US/EN,contentid=9547,crid=34) officieel voorgesteld :niceone:

Over de Z-5500, de opvolger van de welbekende Z-680 ,was ik al enkele maanden op de hoogte, maar officieel was er niks bekend. Hij was al in enkele prijslijsten van webshops in de VS en Australië opgedoken, en werd natuurlijk volop gespeculeerd dat het de opvolger van de Z-680 was...
En idd, nu staat ze ook op de Logitech website (http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2,CONTENTID=9486), nu is het alleen nog de vraag wanneer ze in Europa beschikbaar zulle zijn, maar ter komt tenminste schot in de zaak nu :p

Heb lang getwijfeld of ik de Z-680 zou halen, tot ik de geruchten van de Z-5500 hoorde, en nu ze normaal gezien over anderhalve maand (gokje) te koop zullen zijn, ga ik voluit voor de 5500.
Reviews zijn er natuurlijk nog nie, maar ik verwacht dat ze het beruchte ruis-fenomeen van de 680 verwijderd hebbe, de te boomy bass, en de control center ziet er ook veel degelijker uit.
De prijs zou normaal ook moete meevalle, in de nederlandse pricewatch (http://www.tweakers.net/pricewatch/96897) is al één winkel die hem aanbied, voor 317€.

Misschien handige info voor de mensen die een nieuwe 5.1 set overwegen :)
En zeg nu zelf, ziet ie er niet sexy uit :D :love:

daFour
4 oktober 2004, 14:26
mja is geen budget reeks ze

317€?

Struber
4 oktober 2004, 15:06
weer hebben ze gekozen voor 1weg speakers, ik heb dus men twijfels bij de geluidskwaliteit van deze set. De z680 vond ik ook al niks wegens de te overdreven bass, de z680 set kon lawaai weergeven, muziek daarentegen was er niet aan uitbesteed.

Bramboogie
4 oktober 2004, 16:00
gaat de z-680 dan nog dalen in prijs?
is de z-5500 de vervanger van de z-680 of zal hij naast de z-680 in het gamma komen?
mss is het net de launch van de z-5500 wel een goed moment om de z-680 te kopen... tenzij de z-5500 toch een pak meer dan 317€ gaat kosten

de fitnessbonk
4 oktober 2004, 16:11
*Gooit zijn z-680 de deur uit*

Ze zien er echt heel mooi uit, vooral het control center is prachtig.

@Bramboogie, de z-680 zal mss een beetje in prijs dalen. Deze komt niet naast de z-5500 in het gamma. Het is een opvolger dus de z-680 zal op den duur verdwijnen.

Skoebiedoe
4 oktober 2004, 17:05
Volgens mij is dit juist dezelfde set als de 680 reeks enkel maar opgepoetst.
(wat meer blinkend aan de buitenkant maar de onderdelen zijn krak dezelfde.)

peter79
4 oktober 2004, 17:11
ik vond de z680 alleszins goei boxen, vrij goedkoop, en met goeie review resultaten. En zo'n bekke overdreven bass is leuk voor games en divx

BraveHeart
4 oktober 2004, 20:19
ik vond de z680 alleszins goei boxen, vrij goedkoop, en met goeie review resultaten. En zo'n bekke overdreven bass is leuk voor games en divx
De hardcore nie vergeten hé :D

DJ Promo daar op los laten zal uw ged8 veranderen hoe goe die boxen werkelijk zijn :D
Vet setje :love:

SPIKY
4 oktober 2004, 22:16
De reviews over Z-680 zeggen toch praktisch allemaal dat het een prachtset is...

ok ja, de audiofielen zullen altijd ergens wel iets vinde, maar een gewone gebruiker heeft nie echt een boodschap aan aparte 5.1 versterker met speakers terop van 700€.
Voor zijn prijs vind ik de 680 en wss ook 5500 dik in orde.

btw, subwoofer is alleszinds verander in een 10inch, sattelietjes weet ik nie. Maar de 680 was al dik in orde :D

Yo-Han
5 oktober 2004, 00:44
Ik ben audiofiel enfin, ik verkies muziekliefhebber.. ik geef liever 50€ aan een 2.1 set voor bij de PC met klein subke dan 300€ aan zo en set met verschrikkelijk boomy opgepomte sound en prullensatellietjes...

peter79
5 oktober 2004, 01:11
De hardcore nie vergeten hé :D

DJ Promo daar op los laten zal uw ged8 veranderen hoe goe die boxen werkelijk zijn :D
Vet setje :love:

daar gebruik ik ze liever niet voor, dank u

Radiance
5 oktober 2004, 01:34
ik heb deze set kort te beluisteren/bekijken gehad even terug op een persvoorstelling van logitech, de special daarrond komt weldra online ;)

adviesprijs is lager dan in 't begin voor de z680, 400 euro namelijk, output is juist hetzelfde, en het klonk alvast niet slecht, maarja de zaal stond vol met ander gepeupel & echt grondig kunnen beluisteren heb ik dat dus ook niet kunnen doen
het klonk alvast niet verkeerd ;)

the boogyman
13 oktober 2004, 17:54
1ste review is dus ook al verschenen ondertussen :) is van iemand die reeds een Z-680 had en nu dus vergelijkt ;)

review (http://discuss.futuremark.com/forum/showthreaded.pl?Cat=&Board=techotherhardware&Number=4470367&page=&view=&sb=&o=&vc=1#Post4470367)

ik ga em eerst gaan beluisteren en maybe nadien mijne Z-680 verkopen want volgens de review is de Z-5500 :niceone:

The_DeMoN
13 oktober 2004, 19:58
mja allemaal goed en wel, maar ik ken al 3 mensen die zo'n speakerset hadden, en al alle 3 hebben ze er problemen mee gehad. 3 dead woofers, en 1 niet functionerende set. en nee, ze gebruiken die speakers niet op hun maximum, dus kan niet echt aan de powerpressure liggen. ook het fenomeen dat vijzen loskwamen van de woofer vond ik ook maar erg.

qualiteit van de speakerset daarentegen is super! je kan die zo boomy maken als je wil, en het bewijst dat de subwoofer capaciteit heeft, want sommige woofers produceren geen pulsen van bassen maar gewoon aan 1 stuk een bassignaal.

btw: z-5500: ik dacht dat ik die set overlaatst in een pc winkel gezien heb (compu-world @ kortrijk), maar ben het niet zeker.

Yo-Han
14 oktober 2004, 02:39
Tuurlijk een echt goede sub kost snel 600-1000€... wat dacht ge dan van zo een 300€ set ..rammelbakken met een veel te laag vermogen en prullenwoofers en spoel

de goedkoopste b&w sub kost 300€ ,de asw 300 en heeft 100w vermogen,daar moet ge niet keiluid met spelen...dan hebt ge best al een asw 600-650(500-600€ 200w) of een asw 675(+-1000€) en hoger nodig... de asw 675 heeft een 500W amp met switchable power supply(betekend zeer snelle krachtige bas en ook goed voor muziek),dat is een sub..pc subs hebben juist power genoeg voor de prullensatellietjes hun fluitjesbaspower aan te vullen..ze zijn ook armtierig geconstrueerd en de voeding,driver,woofer laat meestal te wensen over..tjah cheap hé..het moet niet peperduur zijn ook,maar kwaliteit kost toch iets

Vitabis
14 oktober 2004, 09:34
Tuurlijk een echt goede sub kost snel 600-1000€... wat dacht ge dan van zo een 300€ set ..rammelbakken met een veel te laag vermogen en prullenwoofers en spoel

de goedkoopste b&w sub kost 300€ ,de asw 300 en heeft 100w vermogen,daar moet ge niet keiluid met spelen...dan hebt ge best al een asw 600-650(500-600€ 200w) of een asw 675(+-1000€) en hoger nodig... de asw 675 heeft een 500W amp met switchable power supply(betekend zeer snelle krachtige bas en ook goed voor muziek),dat is een sub..pc subs hebben juist power genoeg voor de prullensatellietjes hun fluitjesbaspower aan te vullen..ze zijn ook armtierig geconstrueerd en de voeding,driver,woofer laat meestal te wensen over..tjah cheap hé..het moet niet peperduur zijn ook,maar kwaliteit kost toch iets

mijne woofer van z-680 is toch nog nooit uiteen gevallen of zo door films te zien ze ... en ik zet mijn geluid daar soms hard. Die is goe stevig gebouwd.
En die sattelieten en woofer zijn echt geen rammelbakken ze

FeroN
14 oktober 2004, 09:39
wij wille 7.1 set !!

de fitnessbonk
14 oktober 2004, 14:51

Helemaal gelijk, al degenen die op hun pc een setje hebben van creative, logitech, labtec, ... moeten hunnen brol wegsmijten en boxen kopen duurder dan hun pc.

Boxen van minder dan 400€ mogen dus volgens u niet bestaan? Wat denkt ge nu, dat wij met ons pc-speakers 600 man moeten laten meegenieten van ons games, films en mp3 collectie'tjen?

Bramboogie
14 oktober 2004, 14:56
vraagje...
kunde gulle die speakers vaak luid zetten, of mag die niet te luid voor ulle huisgenoten?

en als ge uw speakers nie vaak luid kunt zetten, is zo een z-680 dan de moeite nog?

Vitabis
14 oktober 2004, 15:23
ik zet die nooit op max. omdat da te hard ga, en dan zagen ze bij ons
als ik nu alleen thuis ben en ne film zie of ps2 speel, zet ik da wel nogal hard
maar ik denk, zelfs als ge da stil zet, dat da nog beter geluid geeft dan goeiekopere setjes
en de z-680 heeft ne dts en dolby digital decoder, goeiekope setjes meestal nie, dus da schilt ook al veel

/edit ik gebruik die boxen wel alleen voor ps2 en dvd ze

de fitnessbonk
14 oktober 2004, 15:25
vraagje...
kunde gulle die speakers vaak luid zetten, of mag die niet te luid voor ulle huisgenoten?

en als ge uw speakers nie vaak luid kunt zetten, is zo een z-680 dan de moeite nog?

Ik ben heel veel alleen thuis, dus ik kan die regelmatig eens wat harder zetten.
Als je uw speakers niet vaak luid kunt zetten zijn er andere alternatieven, minder dure boxen.

Subwoofers van 600€ en speakers van 300€ zijn dus helemaal niet nodig voor in huis.

RiCo-G
14 oktober 2004, 16:26
http://www.hofline.com/catalog/product_info.php?products_id=1584

Logitech Z-5500/540WRMS Stereo 5.1way ext PREORDER (28/10) €315,00

:niceone:

Black Night
14 oktober 2004, 17:42
wij wille 7.1 set !!

http://be-nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=113&product=9306

beste pc-set op de markt :)

the boogyman
14 oktober 2004, 18:41
http://be-nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=113&product=9306

beste pc-set op de markt :)

als je bedoelt op 7.1 gebied,ja!

In't algemeen in klipsch heer en meester :)

Struber
14 oktober 2004, 18:54

er is ook nog harman kardon die zeker niet slecht is en ook niet moet onderdoen voor klipsch :)

Black Night
14 oktober 2004, 19:25
als je bedoelt op 7.1 gebied,ja!

mja, klipsch is idd wel nog krachtiger en fijner van geluid, maar ik kan dat geen pc-set meer noemen. eerder een home cinema via pc :unsure:

Struber
14 oktober 2004, 19:34
altec lansing is eig ook nog wel de moeite (als ge wa duurder gaat vooral :D, zie hun nieuw 2.1 setje maar eens)

Black Night
14 oktober 2004, 19:35
altec lansing is eig ook nog wel de moeite (als ge wa duurder gaat vooral :D, zie hun nieuw 2.1 setje maar eens)

http://www.tomshardware.com/consumer/20041013/index.html

review van gisteren :)

KoeKaTsJoE
14 oktober 2004, 20:18
Ik heb de 5300 reeks en voor wat ik die gebruik zijn die zeer goed! Als ik muziek speel moet ik de bass bijna op minimum zetten! Als ik game en zet de bass op half heb ik al een zeer zwaar donderend geluid! Men speakerkes zijn schoon verspreid over men (vrij grote) kamer!
Nog iets! Het schijnt dat ze de z-680 eens open hebben gedaan en dat ze in de sub en speakerkes versterkertjes hebben gevonden die niet aan de specs voldoen!
sub: +- 50 watt
speakers: +- 20 watt

Voor echt gamegeluid moet je een versterker kopen met sub en 2 speakertjes ;) das pas sound

Bramboogie
15 oktober 2004, 01:20
watt zegt voor mij niks... frequentiebereik vind ik belangrijk...

speakers moeten zowel stil als luid zuiver en helder klinken

ik heb een maand of twee terug ipv die z-680 speakers een super koptelefoon gekocht... die kan (mag) ik luid zetten en geeft een beter geluid dan elke speakerset
sennheiser HD595 (180€) met een bereik van 12-38500 Hz...
kan die speakerset me zo een overweldigende klank geven?
een hoofdtelefoon beperkt uw bewegingsvrijheid toch wel wat :unsure:

GhO$T
15 oktober 2004, 02:21
watt zegt voor mij niks... frequentiebereik vind ik belangrijk...

speakers moeten zowel stil als luid zuiver en helder klinken

ik heb een maand of twee terug ipv die z-680 speakers een super koptelefoon gekocht... die kan (mag) ik luid zetten en geeft een beter geluid dan elke speakerset
sennheiser HD595 (180€) met een bereik van 12-38500 Hz...
kan die speakerset me zo een overweldigende klank geven?
een hoofdtelefoon beperkt uw bewegingsvrijheid toch wel wat :unsure:

nog nie te spreken over het feit da ge binnen x aantal jaar snel last ga hebben van verzwakt gehoor as ge zo'n dinge veel en luid op uwe kop zet :doh: ; denk toch nie dat die dingen een alternatief moge zijn voor een speakerset zulle; eerder gewoon vo als ge es verplicht zijt van geen geluid te maken in huis ofzow :unsure: oppasse met die dingen

die nieuw boxkes zien er weer super uit; vooral da control center enzo :) ; maar ben ik nu de enigste die 300-400€ véél geld vind voor boxkes :wtf:

Bramboogie
15 oktober 2004, 14:34
mjah, voor computerspeakers is da idd veel... maar de kwaliteit is wss wel een stuk beter dan het overgrote deel, dan niet alle computerspeakers

maar als ik er toch zou kopen, koop ik liever de beste - om er heel tevreden over te zijn - dan de goedkopere en naar meer zitten te wensen...

W3sl3y
20 oktober 2004, 13:04
Ik zoek een duidelijke foto van de achterkant van de controle center van de Z-5500. Weet iemand een site? want ik vind niks.

Moloch
20 oktober 2004, 13:45
bah, en alweer smijten ze 2 range drivers in 1.... namenlijk den high en mid-range :/

ik heb hier op mijn 2.1 setje van Creative (t2900) 3 aparte drivers, dus hoog-mid-low ipv full-low, kwaliteit van de klank is dan ook beter dan bij die full-range tweeters.. voor ne set die zoveel kost als diene z5500 vinnek die 2in1 drivers wel een minpunt, voor mij gaat het nie om de kracht (alhoewel mijn setje genoeg power heeft) maar om de kwaliteit, luistert eens naar liedjes waar gitaren enz inkomen, zal veel beter klinken bij ne set met 2 aparte drivers in de tweeters (t2900) dan ne set met 1 full range driver in de tweeters..

Mahatma
20 oktober 2004, 14:48
bah, en alweer smijten ze 2 range drivers in 1.... namenlijk den high en mid-range :/

ik heb hier op mijn 2.1 setje van Creative (t2900) 3 aparte drivers, dus hoog-mid-low ipv full-low, kwaliteit van de klank is dan ook beter dan bij die full-range tweeters.. voor ne set die zoveel kost als diene z5500 vinnek die 2in1 drivers wel een minpunt, voor mij gaat het nie om de kracht (alhoewel mijn setje genoeg power heeft) maar om de kwaliteit, luistert eens naar liedjes waar gitaren enz inkomen, zal veel beter klinken bij ne set met 2 aparte drivers in de tweeters (t2900) dan ne set met 1 full range driver in de tweeters..

gij zijt content van uw t2900 ? want ik ben van plan om den opvolger te kopen, de t3000.

Moloch
20 oktober 2004, 16:22
gij zijt content van uw t2900 ? want ik ben van plan om den opvolger te kopen, de t3000.

kben der zeer content van, maareu good luck om diene T3000 te vinden ;) toen ik mijne set had gekocht was die nergens te bespeuren in belgie, holland, enz.. Tones heeft die wel in het assortiment nu maar niet op stock, nuja wat er verandert is in de T3000 tov de T2900 is nie echt duidelijk, alleen den controller ziet er anders uit, maarja voor 51€ (tones T3000) kunt ge echt nie sukkelen, steek da in ne Audigy 2 ZS en das de prachtigheid zelve :) en de installatie is poepsimpel :niceone: ingebouwde versterker, magnetisch afgeschermd, enz enz.. mijne woofer hebbek aan mijne bureau gemonteerd met 2 zwarte "winkelhaken" (tegen het achterpaneel van den bureau onder mijn scherm), in die winkelhaken een moes gelegd zodat de woofer niet tege het metaal slaat als der zware bassen uitkomen, en kmoe zeggen da klinkt echt prachtig, en ge zou mss zeggen van "maar" 17W RMS op diene woofer; maar power heeft em genoeg :music: :niceone:

Mahatma
20 oktober 2004, 18:33
kben der zeer content van, maareu good luck om diene T3000 te vinden ;) toen ik mijne set had gekocht was die nergens te bespeuren in belgie, holland, enz.. Tones heeft die wel in het assortiment nu maar niet op stock, nuja wat er verandert is in de T3000 tov de T2900 is nie echt duidelijk, alleen den controller ziet er anders uit, maarja voor 51€ (tones T3000) kunt ge echt nie sukkelen, steek da in ne Audigy 2 ZS en das de prachtigheid zelve :) en de installatie is poepsimpel :niceone: ingebouwde versterker, magnetisch afgeschermd, enz enz.. mijne woofer hebbek aan mijne bureau gemonteerd met 2 zwarte "winkelhaken" (tegen het achterpaneel van den bureau onder mijn scherm), in die winkelhaken een moes gelegd zodat de woofer niet tege het metaal slaat als der zware bassen uitkomen, en kmoe zeggen da klinkt echt prachtig, en ge zou mss zeggen van "maar" 17W RMS op diene woofer; maar power heeft em genoeg :music: :niceone:

bij loveno hebben zem ook, op stock weet ik ni.
Merci voor den uitleg

Loveno
22 oktober 2004, 03:15
Creative Inspire 2.1 T3000 aan 59 EUR... vlot leverbaar
Logitech Z-5500 moet nog uitkomen...

Yo-Han
22 oktober 2004, 07:14
is nieuw blijkbaar ...ok die t3000 zal iets voor mij worden,wat is verschil nu met t2900? zie het niet echt

deze is nat. beter, maar 200€ en put my home stereo to shame? :lol: ... don't think so :D

http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=103&dmore=False&rmore=True

eens een deftige review zie
http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=61

klipsch is dan ook befaamd om z'n hoornluidsprekers (heritage)bij sommige audiofielen en zit al 56 jaar in de branche

W3sl3y
28 oktober 2004, 20:15
Is de Z5500 al te verkrijgen? want op hofline.com staat 28/10 als datum...

the boogyman
28 oktober 2004, 23:28
Is de Z5500 al te verkrijgen? want op hofline.com staat 28/10 als datum...

nope,op got@tweakers zegt men dat de Z-5500 plots uitgesteld is naar 6 december :) is dat niet...oja,de goede sint :D

triangle
30 oktober 2004, 13:48
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100235
:p

de fitnessbonk
30 oktober 2004, 14:04
Iemand mijne z-680 kopen voor 346.23€?

SPIKY
2 november 2004, 21:27
Bij onze nederlandse vrienden is de Z-5500 vanaf vandaag hier en daar verkrijgbaar, er zijn zelfs een paar gelukzakken die hem al gehaald hebben.. aanschouw :D (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/963787/5).

En voor ons belgjes, natuurlijk noppes nieuws :applause:
:doh:

Bramboogie
2 november 2004, 23:40
Iemand mijne z-680 kopen voor 346.23€?
voor de helft van da bedrag wil ik er wel es over nadenken, jij sloeber