PDA

Volledige versie bekijken : been there, done that, toch nog connection problems

Massis
20 september 2004, 23:17
heb al forum search gedaan en gegoogled enzo , en wat'k gevonden heb om het probleem te verhelpen is:

- audio settings op laagste (2D)
- video settings op laagste (dus ook shadows uit enzo)
-andere pc's op het netwerk uitzetten

allemaal al gedaan, geen last van connection problems meer

TOT ik de lucht in ga met een vliegtuig of heli

vliegen gaat, maar hoger dan 15 meter ofzo moet'k niet gaan, want dan crasht hij wegens connection problems detected...

zijn er nog andere , wel effectieve middelen om da weg te krijgen?

zit met een pc van 2 weken oud, dus daar zit het niet

en draadloos netwerkt geeft "zeer goed" als signaal

ping op server (telenet en nog enkele andere europese servers) lag tussen de 15 en de 45 , dus geen probleem normaal gezien...

Lenny
21 september 2004, 00:21
scannen op virussen
scannen op spyware

3d hardware accel aanleggen

alle andere processen afleggen (msn, norton, ...)

en eerlijkgezegd, meer kan ik nie zeggen om je te helpen.

het klinkt immens weird dat je dat nog tegenkomt als alles op low staat...

wa zijn uw specs?

str0ntj3
21 september 2004, 10:32
als allemaal da ier boven nie werkt :
format

u specs zou ook is handig zijn om te weten...
ook drivers updaten kan veel uithalen...
normaal gezien zou je in de lucht meer FPS moeten hebben enz
heb je hetzelfde bij andere games die je online speelt?
mss in game uninstallen en trg instaleren?
allemaal het proberen waart...

Bengie
21 september 2004, 17:12
tis ni omdat het een pcke is da mor twee weken oud is ,da ge geen probs kunt hebben hé.

Verkeerd updaten en installatie kan ook voor probs zorgen.

Zorg eerst dat je alle updates binnen hebt, Win XP + SP 2 , driver updates, ...you get the point ;)

en dan nog een bikke tweaken in BFv zelf.
* Zet verbindingstype in de BFv menu -> multiplayer op "LAN- T1", dan krijgt ge de beste pings.
* doe een manuele update van punkbuster, want het data-traffic van pb kan regelmatig voor zo'n probs zorgen als je dit doet via een auto-update op een gameserver.
* tweak de refresh rate van BFv

meer uitleg over dit alles vind je op Bengaz site (http://home.pi.be/~gregvl1)
Lees daar de BFv faq en guides

grtz
B.

str0ntj3
21 september 2004, 18:12
NOOIT SP2 instaleren => vol me bugs en maakt u PC alleen maar trager
kheb NOOIT die packs geinstaleerd en heb dan ook geen last...

Thallyos
21 september 2004, 18:19
Kheb nu nie echt ervaring met draadloos netwerk, maar kan het nie zijn dat je teveel packet loss ofzo hebt?

Son Gokou
21 september 2004, 19:40
lol strontje
service pack 2 maakt uw pc juist sneller
door service pack 2 haal ik 200 punten meer in 3dmark 2004

str0ntj3
21 september 2004, 20:08
3dmark is een prog die u grafische kaart test, heeft niets te maken met windows.
zal waarschijnlijk door een driver of programma zijn. (bv : nieuwe driver of programma dat uit/aan staat)

3dmark04... bestaat da ook al tegenwoordig?

Alar!s
21 september 2004, 20:26
Ik eb da ook, en krijg et nie weg, had al eerder post, ùmer twas ff afgelope ne nu ebbek et erger dan ooit !!!, ena lles istzlefde as bij strontje :help:

str0ntj3
21 september 2004, 21:42
heb je al format gedaan??
spyware enz maken de boel kapot...

Massis
21 september 2004, 22:04
alles gedaan behalve ati drivers geupdate, nog niks hielp

heb nu drivers geupdate en ga dadelijk testen

heb btw 1024 mb ram , 7200 rpm 160 gb hdd, amd athlon 3200 , ati radeon 9600 xt (denk'k, in elk geval een 9600) 256 mb

win xp met sp 2
punkbuster is geupdate
pingcheck sites gaven 0% packetloss
geen spyware (check minstens een keer per week met adaware en spybot , geven hoogstens wat tracking cookies die'k dan verwijder)

en ik ga men pc nie formatten omdat ik een slechte verbinding heb in battlefield, eerder eens een netwerkkabel halen en testen of het aan de draadloze verbinding ligt of niet...

edit: geupdate drivers helpen ook niet, het lijkt iets beter te gaan, maar zodra er anderen in beeld komen en ik wat hoog vlieg krijg'k nog steeds connection problems

str0ntj3
21 september 2004, 22:16
dees is echt raar...
u internet connectie al is laten teste ofzo?
mss is game opnieuw instaleren etc?
edde da nog bij andere games?
doe is speed test (www.adslbox.be)
welke provider?

Massis
21 september 2004, 23:16
zit met telenet
bij mohaa heb'k ook wel es wat lag, maar nooit zo erg als dit

heb men modemverkeer etc laten checken van bij telenet overlaatst, omdat'k een upload had van 214 mb op een dag... alles was toen normaal zijden ze mij...

en:

Your current download speed:
4190kbit/s
or
524kbyte/s

Your current upload speed:
166kbit/s
or
21kbyte/s

zit wel wireless, en da's het probleem denk'k, morgen vraag'k men neef voor een netwerkkabel en dan weet'k of het daaraan ligt...

str0ntj3
22 september 2004, 08:10
tis allemaal redelijk normaal inderdaad.
adaware en spybot allemaal geprobeerd?
kvind dees heel eigenaardig
kan mss met draadloos te maken hebben.
Ik zou het zeker eens testen via kabel (zet de pc desnoods dicht bij de telenet modem)
en test het nog is

Xplod
22 september 2004, 08:44
"Connection problems detected" hangt volgens mij enkel en alleen van de connectie van uw PC naar de gameserver af en daar kan je meestal nikske zelf aandoen,... dat denk ik toch niet :wtf:

Ik heb er ook soms last van,.. maar niet op alle servers.
Ik denk dat het ook wel iets te maken kan hebben met het uur van de dag dat je zit te gamen,..... probeer eens in de echte daluren van het internet hier in Belgie en omstreken,.... misschien loopt alles dan plots ineens véél vlotter ;)

Seraph
22 september 2004, 09:43
Zal wel aan draadloos netwerk liggen, goed om te surfen. Maar om te gamen zit je beter op vaste kabel. :)

J-razor
22 september 2004, 11:12
ne kameraad van mij eeft et zelfde probleem, me draadloos kunde gewoon goe surfe mor game wordt daar vrij moeilijk mee. ne vaste is toch nog beter om te game

Farnsworth
22 september 2004, 11:13
Zal wel aan draadloos netwerk liggen, goed om te surfen. Maar om te gamen zit je beter op vaste kabel. :)

zever in pakskes, ik game online via een 11mbit draadloos netwerk en ik heb nog nooit problemen gehad. Ping ligt meestal rond 15ms.

Volgens mij ligt het aan punkbuster dat lastig doet met updaten.
Probeer handmatig updaten met progje dat je vindt op http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bfv.php

Seraph
22 september 2004, 12:09
Hangt er ook vanaf of je ver van het basisstation zit, dikke muren, storing, etc...

Massis
22 september 2004, 12:45
heb pb al lang manueel geupdate

ik ben nu voor 95% zeker dat het men draadloos netwerk is (us robotics router, is nest) , maar men pa laat mij gvd gene netwerkkabel trekken tot aan de pc, omdat'k dan door 2 kamers en de gang uit moet :angry: :angry:

zijn normale muren, maar zwak signaal , storing is het niet want we hebben al kanalen gewisselt en hielp niet (draadloze telefoon kon mssch storen voordien, maar dat was het dus niet)

oberon_sedai
22 september 2004, 12:46
waarom heeft hij het dan alleen als hij vliegt ?

btw : wat zijn uw scores in een bench ? gewoon ff om uw specs te checken op performantie.

str0ntj3
22 september 2004, 12:57
hangt VEEL af van de het mer hoor.
ik ken iemand met US Robotics 54Mbits systeem, mo da is GENEN brol zenne.
ook perfect gamen enz...

Massis
22 september 2004, 12:59
waar doe ik ne benchmark check? ben beetje leek op dat gebied...

en alleen als ik HOOG vlieg he, vlak boven de grond heb'k er dus geen last van...

oberon_sedai
22 september 2004, 13:06
waar doe ik ne benchmark check? ben beetje leek op dat gebied...

en alleen als ik HOOG vlieg he, vlak boven de grond heb'k er dus geen last van...

daarom dat ik is benches wil vergelijken. vanaf bepaalde hoogte zou uw horizon maximaal moeten zijn en dan vereist dat weer wat extra power.

Massis
22 september 2004, 13:07
325.6 op 400 in performancetest V5.0 , geen idee of da programma iets waard is , maar het was 30 dagen gratis, dus ff afgehaald

heb wel men norton antivirus laten aanstaan, maakt da enig verschil?

oberon_sedai
22 september 2004, 13:10
nee, ik bedoelde eigenlijk benches als aquamark en 3dmark2003 enzo.
dacht dat je die kende.

liefst met linkje. zodat ik de test results is kan bekijken. uw proc is zeer degelijk, maar de graka ken ik niet. een vergelijk is dan mogelijk.

Massis
22 september 2004, 13:11
al van gehoord, dacht dat het betaal services waren...

edit: ben 3dmark03 version 340 aan't afhalen... hopelijk is dit wel de juiste :)

Massis
22 september 2004, 14:37
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3148723

2880 punten... is da goe? :p

wel vrij lage fps soms vind'k :s op bepaalde momenten zakte de fps tot 3-5 fps :s

btw: about die daluren: 'k heb de problemen altijd, om 1 uur 's middags , om 6 uur 's avonds, na middernacht, doesn't matter, ze zijn er altijd!

Bengie
22 september 2004, 14:54
nee das ni goe, ik heb uw specs is bekeken en ge zou toch minstens 3600 ptn moeten halen.

Da van die fps is normaal zenne, ik heb da ook, enkel gasten met ne 9800 of ne fx 5950 of die x800-6800 kaartjes bollen da vlot.

Volgens mij staan er wa instellingen bij u verkeerd.
Zet die Anti Aliasing al ies af en die Anisotropisch filteren ook

*EDIT*

die 3dmark results zijn TOCH NORMAAL voor uw systeem
vergelijk maar met mijn http://service.futuremark.com/compare?2k3=2715295

*/EDIT*

oberon_sedai
22 september 2004, 15:51
leek me toch ook eerst laag se. vooral omdat het een Athlon64 is.

blijkbaar is die graka wel echt pover. en uw cpu presteerd maar een beetje beter dan mijn barton 3200.

welke drivers en driver settings gebruik je ?
welke chipset op uw mobo ?

Massis
22 september 2004, 16:22
1) hoe zet 'k antialiasing enzo af?

2) chipset op mobo? geen idee

3)drivers? van ATI , of iets anders? ati heb'k gisteren de laatste nieuwe afgehaald op ati.com ...

Bengie
22 september 2004, 16:23
ja, MAAR de bottleneck in zijn systeem , net als in het mijne, is de graka......
De mid-range kaarten zijn echt wel op het randje af gemeten ,zodat ze zeker niet teveel performance zouden geven voor het geld dat je er aan uit geeft (indertijd nog veel geld voor zo'n kaartje)

Van de week nog een test gedaan met Aquamark 03 (duurt ni zolang als 3dmark) en dan met verschillende drivers en verschillende instellingen van graka.
En dat kon makkleijk een verschil van 6000 ptn geven tussen AA 0x - AAF 0x en AA 2Qx - AAF 4x
En 600 ptn tussen driver 56.72 en de 61.xx driver van MSI

dus wat experimenteren en de juiste instellingen vinden

Massis
22 september 2004, 16:27
wa kost een nieuwe ati 9800 met 512 mb momenteel? 250¬? 400 ¬ ? 'k weet het eigenlijk nie...

¬ zijn dus euros he :s weird...

oberon_sedai
22 september 2004, 16:27
i agree. zonde van op zo'n systeem een 9600 te steken.

Bengie
22 september 2004, 16:29
1) hoe zet 'k antialiasing enzo af?

2) chipset op mobo? geen idee

3)drivers? van ATI , of iets anders? ati heb'k gisteren de laatste nieuwe afgehaald op ati.com ...

1 ) rechterklik buroblad > Beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd > "uw graka" > 3d eigenschappen

2) zie site van fabrikant mobo

3) ja natuurlijk die van ATI als ge een ati card hebt. en de laatste nieuwe is goed. Maar je hebt ze toch juist geinstalleerd ?

oberon_sedai
22 september 2004, 16:30
bij tones : 210€

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=SAPPHIRE9800PRO

Massis
22 september 2004, 16:31
i agree. zonde van op zo'n systeem een 9600 te steken.

mja, systeem heeft men pa 1600 euro gekost (17" tft screen koste 400 , zaten geen boxen bij, wel printer scanner kopiemachien en kaartlezer in 1 voor 115 euro , dus het eigenlijke systeem was 1075euro ofzo...)

mja, misschien binnekort nieuwe graka , als pc beetje ouder is en ik ergens geld vind... da was nie het probleem

connection problems zijn blijkbaar gebeterd sinds ik router nog maar es op ander kanaal gezet heb (had'k al gedaan) , omdat men internet weer volledig weg was

Bengie
22 september 2004, 16:31
wa kost een nieuwe ati 9800 met 512 mb momenteel? 250¬? 400 ¬ ? 'k weet het eigenlijk nie...

¬ zijn dus euros he :s weird...

en graka met 512mB ??? :wtf:

da wist ik ni da da bestond....btw k zou ni voor een 9800 gaan ,maar dan eerder voor een x800 (als t per sé ne ATI moe zijn) , miss een klein bikke duurder maar ge gaat er langer plezier aan hebben want de toekomstige games beloven zwaar te worre voor de huidige grakas

Massis
22 september 2004, 16:33
ik dacht dat ze al aan 512 mb zaten ondertussen...

welke is DE beste graka om te kopen voor het moment? en wa kost die?

Bengie
22 september 2004, 16:35
de beste graka ...das een eindeloze discussie tussen nvidia fanboys en ati fanboys... mor tis ofwel ne x800-ATI of ne 6800-nvidia , vanaf €350
tot €500 voor ne Ultra 256MB

Massis
22 september 2004, 16:39
question solved: geen nieuwe graka dus, ik heb namelijk geen 350 euro...

wat is een 9600 xt met 256 mb nog waard? (2 weken oud...)

Bengie
22 september 2004, 16:43
€150 miss

mor eerlijk gezegd, ik blijf nog steeds van gedacht da uw disconnections ni liggen aan uw graka....ik heb ook een vergelijkbare graka en ben nog nooit disconnected door graka probs.
Door stabiliteitsfouten van mijn inet, netwerkbekabeling en slechte telefoniekabels in huis (ik zit op ADSL) wel al.

ik zou toch nog verder zoeken nor het probleem en ni uw geld verspillen aan een nieve graka waarbij uw problemen ni zijn opgelost.

Massis
22 september 2004, 16:44
i know, het ligt nu gewoon 100% zeker aan die draadloze verbinding...

maar misschien dat ik wel wou upgraden naar een betere graka binnen een maandje of 2 ofzo...

oberon_sedai
22 september 2004, 16:49
en toch, ik stel mij de vraag, waarom dan alleen bij het vliegen, en dan nog van op bepaalde hoogten ?

Bengie
22 september 2004, 17:06
erm idd.....

miss een puur toeval of een combinatie van factoren...

ik zou nog wa testen
speel wat rondjes zonder in een chopper te kruipen , vlieg hoog, vlieg laag.
Andere graka instellingen, ...en ga zo mor verder.

Ff wa testen is nog altij goedkoper dan €350

EDIT
Probeer ie seen paar rondjes te spelen op een server ZONDER punkbuster.
Dan kan je dat ook al uitschakelen als mogelijk prob als ie dan ook disconnect
/EDIT

Massis
22 september 2004, 17:08
weet niemeer wie het zei, maar het was iets van dat ik op een bepaalde hoogte de max. horizon heb, wat extra power nodig heeft...

heb btw derjuist een server (zo goed als leeg wel) game waren gespeeld , en met chopper zo hoog gevlogen als ging, geen enkel probleem

enkel toen ik bijna crashte kreeg ik ff connection probs (wssch wegens te snel dalen ofzo? ) 'k heb er trouwens ook meer last van in planes...

btw: vliegen is alles waar ik goed in ben, ik wil da nie opgeven, dus het MOET gefixt worden...

The Crazy Noob
22 september 2004, 17:44
weet niemeer wie het zei, maar het was iets van dat ik op een bepaalde hoogte de max. horizon heb, wat extra power nodig heeft...

heb btw derjuist een server (zo goed als leeg wel) game waren gespeeld , en met chopper zo hoog gevlogen als ging, geen enkel probleem

enkel toen ik bijna crashte kreeg ik ff connection probs (wssch wegens te snel dalen ofzo? ) 'k heb er trouwens ook meer last van in planes...

btw: vliegen is alles waar ik goed in ben, ik wil da nie opgeven, dus het MOET gefixt worden...
mss meer in planes omda da sneller gaat en dus meer terrein per seconder d'r door gedraait moet worden ofzo? ...

[deleted]
22 september 2004, 17:53
[deleted]

Massis
22 september 2004, 17:58
prolly sumthing like that

moest mijn pa mij ne es ne kabel laten trekken was het wssch opgelost, maar hij wil nie :angry:

Bengie
22 september 2004, 18:10
mss meer in planes omda da sneller gaat en dus meer terrein per seconder d'r door gedraait moet worden ofzo? ... dit kan een oorzaak zijn mor niet op de manier dat jij dit interpreteert.

Over je inetverbinding met online games gaat enkel data over wie waar en wat doet op dat moment op die map (volg je nog ;) )
En niet 3d gegevens van de map, grafische bla bla enz..., dat doet je 3d kaart voor jou.
Die overbelasting van je graka kan miss wel voor problemen zorgen op je mobo en spanningsproblemen geven op je pci gleuven....dus zo kan je miss wel aan con probs geraken

@punkrockdude
koop eerst ne cat5 verlengkabel en leg die van je router/modem tot aan je netwerkkaartje/pc. Maar leg die nog ni probeer op en door de muren ,mor tis mor ies om te testen.
Als je dan geen probs hebt , kan je vaste bekabeling leggen.

oberon_sedai
22 september 2004, 18:38
is er geen manier om uw signaal sterkte te testen van de wifi

een kleine herlokatie kan soms wonderen doen.signalen die te veel bouncen kunnen te gemakkelijk packetloss veroorzaken.

The Crazy Noob
22 september 2004, 18:50
dit kan een oorzaak zijn mor niet op de manier dat jij dit interpreteert.

Over je inetverbinding met online games gaat enkel data over wie waar en wat doet op dat moment op die map (volg je nog ;) )
En niet 3d gegevens van de map, grafische bla bla enz..., dat doet je 3d kaart voor jou.
Die overbelasting van je graka kan miss wel voor problemen zorgen op je mobo en spanningsproblemen geven op je pci gleuven....dus zo kan je miss wel aan con probs geraken

@punkrockdude
koop eerst ne cat5 verlengkabel en leg die van je router/modem tot aan je netwerkkaartje/pc. Maar leg die nog ni probeer op en door de muren ,mor tis mor ies om te testen.
Als je dan geen probs hebt , kan je vaste bekabeling leggen.

ik bedoelde dus gewoon de belasting op de gfx-kaart die voor framedrops/lag zorgt

Massis
22 september 2004, 20:09
uiteraard ging ik die kabel eerst gewoon zo leggen om te testen, maar dan vind men pa het nog erger want dan loopt die gewoon over de grond door de gang ...

anders had'k er al lang 1 , men neef heeft die in rollen van 500 m , die geeft mij wel ff 10meter ofzo...

wat wordt er bedoeld met een kleine herlocatie? 10cm opschuiven? 1 meter opschuiven? of in een andere kamer zetten?

oberon_sedai
22 september 2004, 20:28
van 10-30cm tot 1-enkele m's.

dus je had het goed ;)

Bengie
22 september 2004, 20:44
uiteraard ging ik die kabel eerst gewoon zo leggen om te testen, maar dan vind men pa het nog erger want dan loopt die gewoon over de grond door de gang ...

leg die daar ff voor een middagske, en test uitvoerig, als je geen probs hebt weet je dat daar je probleem zit en kan je rustig de tijd pakken om je kabels mooi weg te werken.

Je kan desnoods ook een parabool antenne/schotel maken om je signaal te boosten .
op het hardware forum staan wel wa tips om met zilverpappier een schoteltje te maken ;)

Coolio Jr
22 september 2004, 22:47
question solved: geen nieuwe graka dus, ik heb namelijk geen 350 euro...

wat is een 9600 xt met 256 mb nog waard? (2 weken oud...)

gadem verkope ? ik wil anders wel kopen :woohoo: PM me plz

Seraph
23 september 2004, 10:57
Geef is de model van uw router/wireless soms kan je die updaten en een performance boost verkrijgen.

Massis
23 september 2004, 16:35
heb gisteren geupgrade (us robotics wireless router xx22 versie ofzoiets) , nog meer ruzie met men pa omdat'k daaraf moet blijven... too bad for him

heb nog niet de kans gehad om opnieuw te testen, maar da ga ik nu doen...

about men graka: neen, ik verkoop ze (nog) niet , misschien binnen een paar maanden ofzo moest'k geld hebben

Coolio Jr
23 september 2004, 16:50
about men graka: neen, ik verkoop ze (nog) niet , misschien binnen een paar maanden ofzo moest'k geld hebben

ah , maar kzalt u makkelijk make, ge moet mij zelfs ni betale ^^ kzal ze gratis meenemen, omda gij het zijt ;)

Massis
23 september 2004, 17:07
moest'k geld hebben ... voor een x800 ...

:D

problemen zijn er dus nog steeds he!

heb alles binnen het mogelijke gedaan (format en bekabeling horen daar dus NIET bij , ambetante pa...)

Massis
25 september 2004, 22:13
problemen zijn opgelost sinds ik alle kabels uit de weg van men antenneke van men netwerkkaart heb gehaald ... weird , but i like it

Seraph
25 september 2004, 22:52
Prolly storing, ga ook altijd voor shielded utp kabels dan beperk je de storing tot een minimum. Enkel de prijs. :s

[T-RAW]Freak
27 september 2004, 12:46
Ik heb dat ook, zelfs met shielded utp kabel ...
Geregeld dat ik connection probs heb en dat ik dan in vlieger zit :(
of dat het gewoon blijft en dat ik dan word gekicked ...