PDA

Volledige versie bekijken : Klok wordt telkens gewijzigd, Virus?

EA lover
12 september 2004, 16:33
Op de pc staat XP. Onlans kregen we een mailtje van vrienden dat onze klok niet goed stond (we hadden een mailtje gestuurd in september en er stond 24 April of zo op) . Dus ik dus de klok wijzigen naar september enz. maar de volgende dag staat de klok ergens ingesteld op november. Ik heb nu echt geen zin om dat constant te gaan veranderen. Ik dacht misschien aan een virus : ik download de laatste nieuwe updates van norton en scan (norton 2003) maar hij vind niets. Ik scan op spyware (ad-aware SE) maar hij vind alleen maar cookies. Weet iemand nu het probleem?

BLUTCH 26
12 september 2004, 17:02
Hoe oud is je moederbord?
De kans bestaat dat het batterijtje op je moederbord gewoon leeg is.
Zolang de pc aanstaat en je de juiste tijd insteld blijft die klok juist lopen. Zet je de pc af, gaat dat batterijtje als voeding fungeren om de juiste tijd bij te houden. Als batterijtje leeg is -> valt dat stil en bij volgende pc start is dat fout insgesteld.
Batterij gaat normaal 4 jaar mee als je pc veel aanstaat. Anders een kleine 2 jaar of 3.
Batterij kan ook gewoon stuk zijn he.

Greetz :crazy:

EA lover
12 september 2004, 17:04
Ik denk dat hij bijna (in januari ) zo'n 4 jaar oud is. het is een P3 800MHZ, geforce 4 MX 440 met 128 MB ram. Maar hoeveel kost zo'n nieuw batterijtje dan? En is het eender welk batterijtje ik erin steek ( ik dacht dat het bij elk moederbord zo'n klein rond was)

BLUTCH 26
12 september 2004, 17:16
Ik zou dan zeker eens het batterijtje vervangen kost 3 of 4€.
Of meet het batterijtje eens na, moet normaal ofwel 1.5 of 3V geven.(da staat er meestal op)

Neem het eruit en ga ermee naar fotograafwinkel. die kunnen u helpen.
Op dat batterijtje staat meestal ook een type-aanduiding.Dat is belangrijk.Maar in de winkel kunnen ze u altijd voorthelpen als ge het origineel meeneemt.

Neen, niet elk batterijtje is het zelfde. Andere vorm, zal er dus niet in passen op het moederbord en de spanning kan anders zijn:1.5V, 3V, 3.3V...

succes