PDA

Volledige versie bekijken : Trackmania Probleem

noxx
8 september 2004, 20:26
Hallo, ik ben nieuw op het forum en ik zou rap mijn fout willen hebben weggewerkt mijn fout is namelijk: ik wil op het spel een server starten dat gaat wel maar ik krijg er geen spelers op ik heb het al door verschillende mensen laten testen en er staat dan "could not contact the server" de oorzaak gaat volgens vele mensen dat mijn ADSL modem het blokkeert maar ze weten niet hoe ze die moeten unblocken!
nu is mijn vraag: Hoe moet ik deze unblocke dat ik wel een server kan maken?

Groetjes, noxx
Dank bij voorbaat

Exit
8 september 2004, 20:47
adsl zal da nie blokken, uw firewall of router wel, ....

Racemaniac
8 september 2004, 20:53
adsl zal da nie blokken, uw firewall of router wel, ....
da is't hem dus net, die nieuwe adsl modems zijn tevens routers, en wreed ingewikkelde ook...

shimbayi
8 september 2004, 20:53
Welke modem gebruik je?

Racemaniac
8 september 2004, 20:54
Welke modem gebruik je?
hij heeft een speedtouch, m'n vader zit er atm mee te klooien, 'k weet dus ook ni goe hoe ge da ding instelt ^^

shimbayi
8 september 2004, 21:10
Ga naar de command line en doe ipconfig. Daar noteer je default gateway en ip address. Surf dan in je browser naar het adres dat bij default gateway staat. Daar ga je naar geavanceerd en dan naar apt. Bij die apt moet je 2 nieuwe apt items maken met de volgende instellingen.

protocol: tcp en daarna udp
intern ip-adres: Hier vul je het adres in dat bij ip address staat in ipconfig.
extern ip-adres: Dit mag je laten staan op '0.0.0.0'.
interne & externe poort: Hier gebruik je de poort waarop de server draait.

Via ADSL een server draaien voor een spel zal wel niet zo snel gaan. Niet verschieten dus als je veel lag hebt.

Racemaniac
8 september 2004, 23:25
Ga naar de command line en doe ipconfig. Daar noteer je default gateway en ip address. Surf dan in je browser naar het adres dat bij default gateway staat. Daar ga je naar geavanceerd en dan naar apt. Bij die apt moet je 2 nieuwe apt items maken met de volgende instellingen.

Via ADSL een server draaien voor een spel zal wel niet zo snel gaan. Niet verschieten dus als je veel lag hebt.
doet er ni echt toe bij trackmania, er is geen rechtstreekse interactie tss de speler (maar het spel ruled wel)
tot 10 spelers is er zelfs amper lag :)
btw, de poort voor trackmania is 2350 :)
laten we hopen dat het hem nu lukt :)

noxx
9 september 2004, 07:35
ik snap er eigenlijk niet veel van, ik heb alleen verstand van gamen enz..
voeg me anders toe op msn: toonleeten@hotmail.com en kom het me stap voor stap uitleggen
alvast bedankt

noxx
9 september 2004, 07:47
Welke modem gebruik je?
ADSL speedtouch connection
kleur: fluorgroen

groeten

Exit
9 september 2004, 08:46
@RaceMaiac
via adsl server draaien nie zo snel gaan?????

da gaat perfect, ik draaide veel server op een 3.3Mbit/128kbit lijntje ....
ligt er wel aan hoeveel bots/spelers natuurlijk
momenteel heb ik abo van 4Mbit/512kbit en da gaat stukken beter 8-)

noxx
9 september 2004, 20:51
nu ben ik er eigenlijk nog niet zo veel mee verder voeg mij ff toe op msn: toonleeten@hotmail.com en leg me de stappen uit want ik zou DOLGRAAG een server maken, ben al bezig aan men eigen funtracks en alles

groeten

noxx
10 september 2004, 16:30

wat bedoel je met surfen in de browser??? voeg me anders eens even toe op MSN: toonleeten@hotmail.com

tgc_9012
11 september 2004, 10:08
wat bedoel je met surfen in de browser??? voeg me anders eens even toe op MSN: toonleeten@hotmail.com
sorry hoor, maar als je er ZO weinig van kent denk ik dat we je niet zullen kunnen helpen :p

noxx
11 september 2004, 11:05
het enigste wat ik van browser weet is dat je daar je site moet intypen als je aan het internetten bent :$ en trouwens zo weinig weet ik er ook niet van hoor
tis alleen van verbinding enz..

groeten

shimbayi
11 september 2004, 15:35
Hij heeft gewone usb adsl modem, dus er moet niets via de browser gedaan worden. Hij heeft software firewall, maar die afzetten maakt geen verschil. Volgens mij ligt het aan de instellingen van het spel zelf, maar ik ken dat spel niet en kon hem daar dus niet echt mee voorthelpen. Misschien iemand anders die daar iets meer over weet.

noxx
11 september 2004, 17:01
heb instellingen ook al veranderd zoals jij dat hebt gezegd maar ja, je zegt in je vorige bericht dat je dat spel niet kent ik heb een screenshot van mijn instellingen misschien kan ik hem naar je doorsturen voeg me dan toe: toonleeten@hotmail.com

groeten