PDA

Volledige versie bekijken : SMC wireless adaptor installl prob

keoni
29 augustus 2004, 22:49
ik probeer al een paar uurtjes een SMC WLAN adaptor te installere maar tlukt me niet...

Het is op een laptop met nog WIN 98. Ik heb de software geinstalleerd maar als ik mijn pc opet en die kaart zit er in loopt hij altijd vast en loopt er een zwarte lijn van 1mm horizontaal door het scherm.

ALs ik de pc opstart zonder die WLan kaart gaat dit maar ik kan niet in da venstertje van de wlan monitor & configuration.

st3ph3n
30 augustus 2004, 09:47
Is het een USB- of PCI-aansluiting ?

Probeer
- indien USB: andere USB-poort
- inden PCI: ander PCI-slot

Steven

keoni
30 augustus 2004, 18:10
het is een pci
ik heb hem opsgestart met de adaptor in het ander vakje en nu zit hij ineens vast, ik kan alleen maar in veilige modus... :doh:

keoni
30 augustus 2004, 19:51
Op de SMC site staat driver 1.09.
ik heb op internet de driver 1.70 gevonden, dus recenter.

Ik heb deze geinstalleerd, ik zie rechtsvanonder op de desktop het icoontje van de adaptor, die staat int rood (dus not connected)

Nu wil ik da venstertje open voor de juiste instellinge in te stellen, maar elke keer als ik dat open springt het direct weg. Dus met andere woorden ik kan dat venstertje niet open doen en dus geen instellingen veranderen.... :wtf:

En in het startmenu is het hetzelfde...
:doh:

Wat moet ik nu doen??? :help:

keoni
30 augustus 2004, 20:04
Bij apparaatbeheer staat:

Apparaatstatus:

De NDIS.VXD, NTKERN.VXD-apparaatprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden. (Code 2.)

st3ph3n
30 augustus 2004, 23:32
Probeer eens:
Verwijder het apparaat uit apparaatbeheer en herstart de pc. Dan wordt het apparaat opnieuw gedetecteerd.

Steven

keoni
31 augustus 2004, 16:56
al vele keren geprobeerd maar lukt niet... :sad:

keoni
31 augustus 2004, 17:31
Ik heb naar SMC gebeld, en die zeiden dat ik de bios moet updaten??? :wtf:

Hoe doe ik dat?

st3ph3n
31 augustus 2004, 18:39
De instructies en de BIOS-update vind je op de site van de fabrikant van je moederbord.
Asus (http://www.asus.com/)
Abit (http://www.abit.com.tw/)
...

Kijk in de handleiding om te zien van welk merk en type je moederbord is.

Steven